بیانیه مهم ۱۱۰ فعال اصلاح طلب درباره انتخابات/ واکنش طحان‌نظیف به ادعای دلالی برای تاییدصلاحیت

  4021123078 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

بیانیه مهم ۱۱۰ فعال اصلاح طلب درباره انتخابات/ واکنش طحان‌نظیف به ادعای دلالی برای تاییدصلاحیت

 دیدگاه رئیسی درباره موانع رونق گردشگری

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: امروز تعداد زیادی از مردم دنیا مایل هستند که برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و آثار فرهنگی و تمدنی به ایران سفر کنند، اما دشمنان با ایران‌هراسی به دنبال منصرف کردن آنها هستند، لذا یکی از مسئولیت‌های مهم شما مدیران و مسئولان این است که زمینه حضور گردشگران در ایران را تسهیل کنید.

رئیس جمهور یکی از گام‌های موثر در این زمینه را لغو روادید برای اتباع ۳۳ کشور دانست که اخیرا انجام شده و گفت: اینکه برخی می‌گویند اگر قرار باشد گردشگری کشور فعال شود باید نسبت به یکسری از اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، حرف نادرستی است، امروز جاذبه‌های گردشگری در ایران اسلامی به میزانی است که با حفظ همه مبانی و اصول بسیاری از گردشگران را به خودش جذب می‌کند.

وی تسهیل و ارتقای کیفیت وسایل حمل و نقل و آمد و شد و محل اسکان و تغذیه مناسب را نیز از مسائل مهم در بهبود وضعیت جذب گردشگران عنوان و خاطرنشان کرد: تسهیل تردد گردشگران در کشور و در میان بخش‌های مختلف مورد علاقه گردشگران بسیار مهم است و هر چه این وضعیت بهبود یابد، خود بهترین تبلیغ برای جذب گردشگر بیشتر به کشور است.

***

بیانیه مهم 110 فعال اصلاح طلب در تشویق به حضور در انتخابات

۱۱۰ فعال مدني و سياسي و چهره‌هاي روشنفكري و اصحاب رسانه در بيانيه‌اي تحليلي خطاب به دغدغه‌مندان توسعه و مردم‌سالاري در ايران خواستار روزنه‌گشايي احزاب و نيروهاي سياسي و مدني در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ از طريق حمايت از ائتلافي از نامزدهاي ميانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاحگر در حوزه‌هايي كه نامزدي براي رقابت مانده، شدند. در ميان امضاكنندگان نام محمد فاضلي، مقصود فراستخواه، الياس حضرتي، علي باقری، محمدمهدی مجاهدی، حميدرضا جلايي‌پور، غلامحسين كرباسچی، اسماعيل گرامي‌مقدم، بهاره آروين، احمد شيرزاد، محمدرضا جلايی پور، محمدجواد روح، مجيد فراهانی، الهه كولايی، شهاب‌الدين طباطبايی، اكبر منتجبی، مهدی شيرزاد، حجت‌الله ميرزايی، سعيد نورمحمدی، محمدحسين نعيمي‌پور ديده مي‌شود.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: «در حالي كه مي‌دانيم و تجربه‌ كرده‌ايم كه كاهش مشاركت انتخاباتي از جمله به تشديد تهديدها عليه ايران و تحريم‌ها عليه ايرانيان مي‌انجامد، دغدغه‌مندان ايران نمي‌توانند به وضعيت منطقه و شرايط بين‌المللي بي‌تفاوت باشند؛ به ويژه در جهاني كه حتي نسل‌كشي و پاكسازي قومي وحشيانه فلسطينيان با انواع جنايات جنگي رژيم آپارتايد و اشغالگرِ اسراييل نيز عملا با مانع موثري در سطح جهاني مواجه نمي‌شود و امنيتي‌سازي ايران و ائتلاف‌هاي وسيع عليه ايران و مخاطرات ملي بزرگ در آينده كوتاه‌مدت مي‌تواند تشديد شود. همچنين كناره‌گيري از انتخابات شايد به محدودسازي افزون‌تر و ناعادلانه مصلحان بعد از انتخابات بينجامد، دست‌ مصلحان را براي ظرفيت‌سازي‌ و بازيگري گشايش‌آفرين و افزايش دستاوردها در سال‌هاي پيش رو ببندد و به تدريج اين نيرو را نه بازيگر موثرِ ميدان سياست و افزاينده‌ عملي خيرات عمومي كه تماشاچي كم‌اثر فرصت‌سوزي‌ها و ريل‌گذاري‌هاي ناشيانه ملي و رنج‌هاي اجتناب‌پذيرِ ايرانيان كند...

ما، جمعي از دغدغه‌مندان توسعه‌ و مردم‌سالاري در ايران، از حاكميت مطالبه گشايش رقابت انتخاباتي و تاييد صلاحيت نامزدهاي باكيفيت متكثر (در پاسخ به اعتراض‌ها به ردصلاحيت‌هاي غيرعادلانه) را داريم و خواستار معكوس شدن روند ايران‌سوزِ نقض حقوق اساسي شهروندان (ازجمله حق مشاركت موثر گروه‌هاي اجتماعي متكثر در تعيين سرنوشت جمعي) هستيم.

همچنين، مبتني بر دلايل ايران‌دوستانه فوق، از رهبران و تشكل‌ها و نهادهاي سياسي و مدني ميانه‌رو و اصلاحگرا، شخصيت‌هاي ملي و گروه‌هاي مرجع و روشنفكران، متنفذان شبكه‌هاي اجتماعي آنلاين و آفلاين و فعالان مدني و سياسي توسعه‌گرا دعوت مي‌كنيم در انتخابات ۱۴۰۲ زمينه‌ساز حمايت از ائتلافي از نامزدهاي ميانه‌رو (در حوزه‌هايي كه نامزد باكيفيتي براي رقابت مانده) شوند و از شهروندان دعوت كنند تا با نگذشتن از «حق راي»شان، در اين حوزه‌ها به نامزدهاي اين ائتلاف راي بدهند.»

انتقادات تند یک فعال اصلاح طلب از جبهه اصلاحات

مهدی شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب که عضو حزب اتحاد ملت بود و اخیرا از این حزب استعفا داد درباره جبهه اصلاحات به انصاف نیوز گفت: «موضوع صحبت ما جبهه اصلاحات نیست منتهی مهم‌ترین حرفی که راجع به آن می‌توان زد این است که جبهه مختص پیرمردان و پیرزنان است. به نظرم نسل خسته‌ای در آن فعالیت می‌کند؛ نسل خسته‌ای که به دلایل مختلف نتیجه نگرفتند و حالا سعی دارند بن‌بستی که خود می‌بینند را به جامعه هم القا کنند بدون اینکه یک نگاه تاریخی بر تحلیلشان حاکم باشد. من با این مشکل دارم.

ببینید امر سیاسی و تحول اجتماعی به هر حال زمانبر است. ممکن است صد، صد و پنجاه سال زمان ببرد. اگر کسی انتظار داشته باشد در عمر کوتاه او کشوری با سابقه‌ی ۲۵۰۰ سال پادشاهی به دموکراسی برسد به نظرم این شخص اصلا نگاه واقع‌بینانه‌ای نسبت به امر سیاسی ندارد.

جنبه‌ی دیگر نقد من این است که بالاخره یک جریان سیاسی که خواهان دموکراسی‌ست نمی‌تواند خودش مناسبات غیردموکراتیک داشته باشد یا تلاشی برای دموکراتیک‌تر کردن سازوکار داخلی خود نکند. من فکر می‌کنم جبهه اصلاحات در این زمینه نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه در جهت عکس عمل کرده است. 

در گذشته جایی برای نیروهای دگراندیش باز می‌کردند امروز هر بار آقای سخنگو مصاحبه می‌کند که هیچکس حق ندارد از عنوان اصلاح‌طلبی استفاده کند. عنوان اصلاح‌طلبی را مگر ثبت شرکتی کرده‌اند؟! مگر ارث پدرشان است؟! اصلاح‌طلبی یک جریان تاریخی و اجتماعی؛ یک گفتمان سیاسی‌، یک گفتمان نواندیشی دینی بوده و مال کسی هم نیست. 

اصلاح‌طلبی واقعا ارث پدری جمع محدودی نیست که اصلاح‌طلب بدلی و اصلی بسازند. آدم‌های استخوان خردکرده‌ای مانند عارف را برچسب بزنند و کنارش بگذارند بعد با کسان دیگر هم چنین کنند.

خالص‌سازی در جریان اصلاحات پیش از حاکمیت شروع شده و من منتقد هر نوع خالص‌سازی‌ای هستم. بالاخره این مسیر جبهه اصلاحات به نظرم درست نیست و در مورد موضع انتخاباتی‌شان نیز به نظرم به نفع کشور نیست و به شدت انتقاد دارم. خصوصا در این شرایط که ما در شرایط سختی در منطقه و بین‌المللی هستیم.»

احتمال انتشار «لیست مشترک انتخاباتی» از سوی ۴ حزب اصلاح‌طلب

سعید نورمحمدی سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به راهبردهای انتخاباتی این حزب اظهار کرد: ما بر این باوریم که باید از هر فرصت برای پیشبرد خواسته‌ها و مطالبات مردم بهره برد؛ به همین دلیل از کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده در سراسر کشور که به لحاظ فکری در چهارچوب اصلاح‌طلبی قرار می‌گیرند، فهرست خواهیم داد.

وی با اشاره به ائتلاف این حزب با دیگر احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه فهرست مشترک اظهار کرد: با برخی احزاب نظیر اعتدال و توسعه، کارگزاران سازندگی و اعتماد ملی مذاکره و مشورت‌هایی داشته‌ایم؛ حزب ندای ایرانیان از کاندیداهای توانمند شناخته‌شده و اصلاح‌طلب در سراسر کشور حمایت خواهد کرد و طبیعتاً در این زمینه از مشورت دوستان و احزاب همفکر، بهره خواهد برد.

نورمحمدی در این‌باره گفت: درباره اینکه چهار حزب مذکور در قالب یک ائتلاف لیست واحد منتشر کنند، هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است اما امکان انتشار این لیست وجود دارد. طی جلسات فشرده تا آخر هفته جاری، درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

***

 

قالیباف سرلیست شورای ائتلاف شد

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت وگو با برنا در مورد ائتلاف تمامی جریانات وگروه‌های اصولگرا برای ارائه لیست واحد،گفت: شاید همه جریانات وگروه‌های اصولگرا یک فهرست واحد برای انتخابات مجلس ندهند ولی سعی این است که وحدت حداکثری ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که معتقدید چند لیست واحد از جریان اصولگرا بیرون می آید گفت: بعید نیست چند لیست بیرون بیاید چراکه کسی نمیتواند کسی را مجبور کند. ما در انتخابات مجلس یازدهم نیز شاهد بودیم در کنار فهرست شورای ائتلاف چند فهرست دیگر هم منتشر شد اما بایدتوجه داشت که مردم خودشان انتخاب می کنند انتخاب با مردم است ومیزان هم رای ملت است.

وی ادامه داد: ما هم سعی می کنیم بهترین‌ها را به مردم معرفی کنیم ولی نهایتا این مردم هستند که انتخاب می کنند.شورای ائتلاف برای تهران لیستی به سرلیستی آقای قالیاف خواهد داد.

تغییر حوزه انتخابیه «باهنر» از تهران به کرمان

 محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با فارس از تصمیم قطعی خود برای تغییر حوزه انتخابیه از تهران به کرمان خبر داد.

وی عنوان داشت: با توجه به درخواست‌های متعدد گروه‌های مختلف مردم، برخی جریانات سیاسی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین به دلیل علاقه شخصی خودم به کرمان و مردمش، تصمیم گرفتم به این استان آمده و برای ورود به مجلس، در حوزه انتخابیه کرمان و راور رقابت کنم.

این فعال سیاسی ادامه داد: در این زمینه صحبت‌هایی دارم که به‌زودی از طریق بیانیه با مردم شریف کرمان در میان می‌گذارم.

***

چرا دولت نتایج نظرسنجی مهم ملی را محرمانه اعلام کرده است؟

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب درباره پیمایش ملی موج چهارم ارزش‌ها و نگرش‌ها و رفتارهاي مردم در اعتماد نوشت: «اين پيمايش حدود ۲۰ بخش دارد و تاكنون فقط نتايج ۴ بخش آن‌كه لزوما هم كامل نيستند در فضاي مجازي دست به دست شده است و يكي از جامعه‌شناسان نوشته كه گفته‌اند چون روي آن مهر محرمانه است، حق انتشار نتايج آن را ندارند.

در حالي كه چندي پيش از اين گزارش و در حضور وزير محترم ارشاد از اين گزارش رونمايي شد، بدون اينكه روي آن مهر محرمانه‌اي باشد. مگر مي‌شود نظر مردم محرمانه باشد؟ با زدن مهر كه چيزي محرمانه نمي‌شود.

محرمانه بودن يك متن در قانون معناي روشني دارد. مطابق آيين نامه طرز نگهداري اسناد سري و محرمانه دولتي و طبقه‌بندي شده؛ «اسناد محرمانه اسنادي است كه افشاي غيرمجاز آنها موجب اختلال امور داخلي يك سازمان شود يا با مصالح اداري آن سازمان مغاير باشد.»

انتشار اين نظرسنجي چه زياني را متوجه پژوهشگاه مربوط مي‌كند؟ انتشار نمونه‌هاي قبلي آن چه زياني را جز سود متوجه آنها كرد. تنها يك چيز مي‌تواند موجب محرمانگي باشد و آن مطابق انتظار نبودن نتايج اين پيمايش با ارزيابي‌هاي رسمي است. هر چند نتايج واقعي از نتايج موجود دورتر به ارزيابي‌ها يا انتظارات رسمي است.

مشكل اين است كه صداي مردم را نمي‌توان و نبايد محرمانه كرد. وزارت ارشاد و شخص آقاي وزير بايد به الزامات فعاليت علمي پايبند باشند و آن را منتشر كنند. تا هم از حيث روش‌شناسي نقد شود و هم نتايج آن تحليل شود.»

***

واکنش طحان‌نظیف به ادعای دلالی برای تاییدصلاحیت

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره ادعای یکی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس مبنی بر درخواست پرداخت ارز و سکه از او جهت تایید صلاحیت تاکید کرد: ساحت شورای نگهبان و اعضای آن از چنین اتهاماتی مبرا است و تاکنون حتی یک مورد از چنین مواردی درباره نه تنها اعضا بلکه کارکنان شورای نگهبان وجود ندارد که ثابت شده باشد. ما با فردی که چنین ادعایی را مطرح کرده تماس گرفتیم تا اسم این دلالان را بپرسیم و پیگیری کنیم اما تا الان موفق به ارتباط نشدیم.

وی تاکید کرد: کسانی که مشکلات متعددی دارند و بر اساس قانون در گفتن چنین مواردی مراعات داریم، نباید اینگونه صحبت کنند؛ خود این افراد مسائلی را دارند و خودشان نیز اطلاع دارند و در جلساتی هم که خدمتشان بودیم، موارد به آنها گفته شده است؛ بر همین اساس بنظرم بهتر است که با مردم صادق باشند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای یکی از نمایندگان فعلی مجلس مبنی بر اینکه دلیل رد صلاحیت او اعلام نشده است، تاکید کرد: تمام نمایندگانی که در این دوره صلاحیت آنها احراز یا تایید نشد، علت رد صلاحیت آنها در جلساتی به آنها اعلام شده و جلسات نیز ضبط شده است؛ فقط یک مورد وجود داشت که در تماسی که با او گرفته شد، اعلام کرد که نیازی نیست که حضور پیدا کند.

***

احتمال ائتلاف شریان با رائفی پور و سعید محمد

حمید رسایی، مسئول کمیته انتخابات شریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شد افرادی مثل علی‌اکبر رائفی‌پور و سعید محمد در شریان حضور دارند» گفت: «این‌ها در شریان نیستند، اما با شریان هم‌سو هستند و در حال تشکیل ائتلاف هستند. در حال حاضر مجموعه‌های مختلف سیاسی_انتخاباتی با اعلام آمادگی وارد مذاکره با شریان شدند.

ما مذاکرات متعددی با شورای وحدت و جناب آقای متکی داشتیم که اگر به جمع‌بندی رسیدیم مسیر مشترکی را طی کنیم. از مجموعه‌های دیگر مثل جمعیت انقلاب اسلامی که آقای زریبافان در راس آن هستند یا «رزما» که آقای الله‌کرم در راس آن است یا مصاف که آقای رائفی‌پور در راس آن است؛ با همه این‌ها به‌دلیل اشتراک گفتمان، مذاکرات متعددی صورت گرفته، اما اینکه مذاکرات منتج به نتیجه شود هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما برخی از این‌ها در آستانه محقق شدن است و در روز‌های آینده احتمالا اعلام می‌شود.

ما یکسری نقطه‌نظراتی داریم که آن نقطه‌نظرات خود را با این دوستان به اشتراک گذاشتیم ازجمله شیوه کنش انتخاباتی؛ اعلام کردیم که ما در معرفی کاندیدا به مردم براساس مدل سهمیه‌بندی عمل نمی‌کنیم، چون مدل سهمیه‌بندی مطابق شرع، عقل و منطق نیست. »

 

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۳۸۶۷۷۸۲۱:۱۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
پذیرش واقعیات منطقی تر و پرفایده تر است تا اینکه بخواهیم به لطایف الحیلی صرفا منطق خودمان را به پیش ببریم. یک مثال ساده و ملموس در عرصه ورزش خاصه فوتبال می تواند راهگشا باشد. وقتی بپذیریم که تیم قطر بهتر از ما بازی کرد و بردن جام ملت ها با کیفیت کنونی برای مان چندان مقدور نبوده است بهتر خواهیم توانست برای آینده با برنامه و کیفی تر در میدان جام جهانی حضور بهم رسانیم اما اگر بخواهیم بردن جام ملت ها را فقط و فقط حق مسلم خودمان بدانیم و تلاش و برنامه ریزی دیگر تیم ها را نادیده بگیریم به نتیجه ای بهتر از آنچه در این جام رسیدیم نخواهیم رسید. درحالی که در تیم منتخب جام ملت های آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نام مهدی قایدی از ایران به چشم می خورد متاسفانه در حساس ترین و مهم ترین بازی تیم ملی ما یعنی در مرحله نیمه نهایی مطلقا از این بازیکن علیرغم شایستگی های اش در این دوره از جام ملت ها استفاده نمی گردد و علت عدم صعود تیم ملی و نتیجه نگرفتن را بیشتر معطوف بدشانسی و کم اقبالی مان می دانند در حالی که واقعیت چیز دیگری است. بهتر است به جای دلخوشی های موقتی به فکر آینده تیم ملی کشورمان باشیم و با امید شانس و اقبال به دنبال نتیجه گیری و آنهم در عرصه های قاره ای و بین المللی نباشیم. والله اعلم
ناشناس۳۳۸۶۸۴۳۲۳:۴۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
سیاسیون امتحان پس داده و نمایندگان ادوار و نمایندگان فعلی مجلس همگی امتحان خود را پس داده
ناشناس۳۳۸۶۸۱۹۲۲:۳۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بنظرم اصلاح طلب و اصولگرا همشون یکی ان فقط غریبه احمدی نژاده
عمران۳۳۸۶۸۵۶۰۰:۰۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
جریان ها زیادند شاید شما فقط یکیشان را میشناسید. اگر جریان شناسی تاریخی انجام بدهید، جریانهای سیاسی انقلاب مشروطه، پیش از انقلاب و پس از انقلاب و جریانهای سیاسی در دنیا را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که صدها و شاید هزاران دیدگاه سیاسی وجود دارد که ده ها نمونه ی آن در ایران امروز کاربرد دارد و هر کدام در شرایط خاصی میتوانند راهکار مناسبی ارائه بدهند. بستن راه همه آنها و ارائه ی یک راه حل به عنوان تنها راه حل منجر به جمود فکری و فسیلی شدن سیستم میشود. متاسفانه چون بخش عمده ی جامعه با مفهوم و ساز و کار دموکراتیک آشنا نیست این صحبتها برای بسیاری از مردم حکم لاکچری را دارد در حالی گره اصلی ناکارآمدیها در تمام عرصه ها از همین نقطه میگذرد.
ناشناس۳۳۸۷۲۲۱۱۲:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
رقابتی هم اگر در این انتخابات شکل بگیرید بین دو طیف اصولگرا است .
ناشناس۳۳۸۶۸۴۷۲۳:۵۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۸۶۸۷۵۰۰:۴۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سخنگوی شورای نگهبان :لایحه عفاف و حجاب هنوز بدست شورای نگهبان نرسیده است. از ریاست مجلس انقلابی برادر گرامی آقای قالیباف تقاضا میشود لایحه عفاف و حجاب مهندسی نشود برای بعد از انتخابات
ناشناس۳۳۸۶۹۲۶۰۷:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بقول قدیمی ها...چه سر به کلاه چه کلاه به سر.....هر دو جناح سیاسی از یک دسته ان و بفکر خودشونن و آینده خودشونن نه ملت.....
ناشناس۳۳۸۶۹۷۰۰۸:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بیانیه چند تا از اصلاح طلب ها رو فقط وقتی مردم رو تشویق به حضور در انتخابات می کنند منتشر میکنید؟؟ بقیه وقت ها کاری باهاشون ندارید!
ناشناس۳۳۸۶۹۷۱۰۸:۲۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
آقایان مسئولین، لطفا یه فکری به حال این پیامک های کشف حجاب بکنید که روی اعصاب مردم رفته. من خانمم چادری است و دختر بچه دارم. امروز دیدم برام پیامک کشف حجاب اومده یه کد فرستادن که اعتراض کنم. ولی به هر حال اون عده ای که بدون دلیل برای مردم دردسر درست می کنن و شماره های الکی می فرستن رو نباید نظارت کرد؟
ناشناس۳۳۸۷۱۰۴۱۰:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حجاب باید از درون بجوشد از دل برآید اگه گرانی و تورم و فساد مشکلش حل شود حجاب درست می شود در غیر اینصورت نتیجه مظلوبی نخواهد داشت
حسین۳۳۸۷۱۶۹۱۱:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
همینو کم داشتیم از فردا بی حجابهای صاحب امتیاز صاحب ارج و قرب شوند و به بقیه ملت تذکر....
ناشناس۳۳۸۷۰۶۳۱۰:۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
اکثر بی حجاب ها دختران مجردی هستند که ازدواج نکردند و کسی هم حاضر نیست با این وضع باهاشون ازدواج کنه و در آینده دچار مشکلات روحی روانی می شوند . ضمن اینکه با بالارفتن سن و حضور در عرصه کار و اجتماع کار و زندگیشون به مشکل میخوره.
ناشناس۳۳۸۷۵۰۳۱۶:۱۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بر عکس اکثرا نوجوان هستند و به ازدواج فکر هم نمی کنند در ضمن همه شبیه شما فکر نمی کنند
ناشناس۳۳۸۷۶۴۲۱۸:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
جدیدا هم مد شده سیگار بدست هستند و چنان پک میزنن که انگار دارند با دشمن مبارزه میکنند
حسین۳۳۸۷۱۶۴۱۱:۳۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
وقتی درامد تمام کارکنان دولت 10-20 میلیون باشد و مخارج 30-50 میلیون نتیجه اش هیچ چیز جز فساد فراگیر اداری نمی تواند باشد حالا شما هی بگویید فلانی پاکدست است خوب قبول اما نمی شود یک جامعه را کلا به ریاضت فراخواند آنهم در شرایطی که عده ای ظالمانه و غیر موجه از امتیازاتی خاص برخوردارند و ریاضت را به بقیه تعارف می کنند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

      3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

      7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

      8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

      11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

      13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین