ماموریت علی مطهری برای تدوین لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان/ واکنش زاکانی به انتقاد مدیرعامل ایران‌خودرو از شهرداری

  4021121051 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ماموریت علی مطهری برای تدوین لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان/ واکنش زاکانی به انتقاد مدیرعامل ایران‌خودرو از شهرداری

ماموریت علی مطهری برای تدوین لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان

به گزارش برنا علی مطهری که از حوزه انتخابیه تهران برای ورود به عرصه انتخابات ثبت نام کرده، با ارائه لیستی با سرلیستی خودش، قصد دارد جمعی از کاندیداهای عضو احزاب اصلاح طلب و اعتدال را وارد رقابت انتخاباتی کند.

با تغییر حوزه انتخابیه محمدباقر نوبخت از تهران به رشت، مسئولیت بستن لیست انتخاباتی اصلاح طلبان به علی مطهری محول شده است.

جلسات احزاب اصلاح طلب و اعتدال توسعه‌ با علی مطهری ادامه دارد و به زودی چینش این لیست مشخص خواهد شد.

برخی از چهره ها و اعضای شاخص احزاب اصلاح طلب همچون حزب اعتماد ملی، حزب ندای ایرانیان، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، حزب کارگزاران سازندگی، حزب اعتدال و توسعه تایید صلاحیت شده اند و در لیست علی مطهری حضور خواهند داشت.

اخباری در فضای مجازی منتشر شده بود که علی مطهری می خواهد حوزه انتخابیه خود را به شهر دیگر منتقل کند ولی در گفت وگو با برنا گفت که «علی‌رغم برخی اخبار مبنی بر انصراف بنده از کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بنده قصد انصراف ندارم. بنده قصد تغییر حوزه انتخابیه‌ام را نیز ندارم و از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا می‌‎شوم.»

محسن علیجانی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفت وگو با برنا این اخبار را تایید کرد. او گفت که «با توجه به اینکه جوانانی از احزاب اصلاح طلب و اعتدال  تایید صلاحیت شدند و تعدادی از نمایندگان ادوار در احزاب و جریان‌های اصلاح طلب و اعتدال نیز در عرصه حضور دارند لذا دست ما برای ارائه لیست در تهران باز است.»

وی اظهار کرد: احتمال می دهیم لیستی از جوانان جریان اعتدال،اصلاح طلب و همچنین نمایندگان ادوار اصلاح طلب و نزدیک به آقایان لاریجانی و روحانی به سرلیستی آقای مطهری در تهران برای انتخابات مجلس داده شود.

***

باهنر از کرمان نامزد مجلس می‌شود؟

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر که پس از ۲۸ سال نمایندگی، برای انتخابات مجلس کاندیدا نشده بود و البته این روزها دوباره قصد رفتن به بهارستان را در سر دارد، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد و صلاحیت او از سوی هیأت‌های اجرایی و شورای نگهبان تأیید شد.

پیش از این، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و از نیروهای نزدیک به او به ایرنا گفته بود: احتمالا باهنر سرلیست شورای وحدت در تهران خواهد شد.

اکنون شنیده شده که باهنرِ اصولگرا احتمالا می‌خواهد حوزه انتخابیه خود را تغییر و به کرمان و یا قم برود.

پیگیری ها نشان داد: هنوز تصمیم او برای تغییر حوزه قطعی نشده و در حال بررسی است. در صورت تغییر به یکی از دو حوزه قم و یا کرمان خواهد رفت.

***

نوبخت حوزه انتخابیه خود را از تهران به رشت تغییر داد

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه که در انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه تهران ثبت نام کرده و صلاحیت او نیز از سوی هیأت‌های اجرایی و شورای نگهبان تأیید شده بود، تغییر حوزه داد و به رشت رفت.

وی طی نامه ای تغییر حوزه انتخابیه از «تهران» به شهرستان های «رشت و خمام» را به فرماندار تهران اعلام کرد.

نوبخت به مدت هشت سال در دولت یازدهم و دوازدهم معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و در برهه‌ای نیز سخنگوی دولت بود، در کارنامه مدیریتی خود سابقه نمایندگی مردم شهرستان رشت و خمام در دوره سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی را دارد.

***

واکنش زاکانی به انتقاد مدیرعامل ایران‌خودرو از شهرداری

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین بهره‌برداری از 22 بازار میوه و تره‌بار شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره اظهارنظر یکی از مدیران خودروسازی مبنی بر عدم دریافت پول از شهرداری تهران بابت واگذاری اتوبوس‌های جدید اظهار کرد: هم‌اکنون 5 هزار دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران خریداری شده است که از این تعداد 2500 دستگاه داخلی و 2500 دستگاه خارجی هستند.

وی تصریح کرد: 170 دستگاه اتوبوسی که اخیراً از آن یاد شده است غیر از 5 هزار اتوبوس اشاره‌شده است به‌طوری که این اتوبوس‌ها قبلاً خریدار شده بودند.

شهردار تهران ادامه داد: اتوبوس‌هایی که شهرداری تهران قرارداد خرید آنها را امضا کرده است، اتوبوس‌های باکیفیت و قابل‌قبولی است اما ما اعلام کردیم که تولید داخل به‌اندازه نیاز ما نیست و نمی‌توانیم مردم را گروکشی کنیم که چندین سال بعد اتوبوس‌ها را وارد چرخه خدمت‌رسانی کنیم.

زاکانی در ارتباط با تعهدات شهرداری تهران درباره پرداخت پول به تولیدکنندگان داخلی به‌ازای اتوبوس‌های واگذارشده تصریح کرد: طبق تعهدات پول را واریز کرده‌ایم و اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیریم، خارج از کشور هم اتوبوس‌هایی که خریداری کرده‌ایم به‌صورت کلی و باکیفیت وارد می‌شود و در مرحله بعد نیز قطعات این اتوبوس‌ها وارد کشور خواهد شد، همچنین تجربیات ساخت این اتوبوس‌ها به کشور منتقل می‌شود تا قابلیت بیشتری را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: از 2500 دستگاه اتوبوس خریداری‌شده داخل 500 دستگاه برقی و 2000 هزار دستگاه به‌صورت دیزلی و با استانداردهای روز دنیا ساخته‌ شده‌اند.

شهردار تهران با اشاره به تعامل بسیار خوب شهرداری تهران با خودروسازان داخلی گفت: درباره اظهارنظری که انجام شده است ما هیچ اسمی از خودروساز نیاورد‌ه‌ایم و اعلام کرده‌ایم در حوزه کیفیت اگر اتوبوس‌های داخلی کیفیت لازم را داشته باشند خریداری می‌کنیم که این برادر ما حساسیت به‌خرج داد و بیان نادرستی داشت.

زاکانی ادامه داد: در ارتباط با اتوبوس‌های داخلی ما هم پرداخت نقدی داشتیم هم تهاتر با ملک که پرداخت‌های نقدی انجام شده و تهاتر که جزء قرارداد بوده ملک معرفی شده است، اما قیمت‌گذاری‌ها را بر اساس کارشناس رسمی دادگستری اعلام کرده‌ایم که خودروساز از طریق کارگزاری برای قیمت‌گذاری عمل کرد و در مرحله بعد شکایت کردند و در ادامه خودشان محکوم شدند.

وی گفت: ما امیدواریم بهترین تعامل را داشته باشیم، همچنین درباره اظهارنظری که اعلام شده 150 اتوبوسی که داخلی بودند و توسط شهرداری خریداری شده‌اند و به پارکینگ رفته‌اند، این برای گذشته بوده است و اشکالاتی را این اتوبوس‌ها داشتند که ما به مجموعه اعلام کردیم و گفتیم که اشکالات را رفع کنند.

گفتنی است چند روز پیش علیمردان عظیمی، مدیر عامل ایران خودرو گفته بود: ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است. شهرداری به جای پول، ملک به ایران خوردو داده که آن را هم فروخته اند. یعنی شهرداری فروش اموال غیر کرده و تخلف صورت گرفته است که مدارک آن وجود دارد.

***

کدام نمایندگان فعلی و ادوار مجلس تأیید یا رد صلاحیت شده‌اند؟

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده است که صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و ادوار در بررسی اخیر شورای نگهبان برای انتخابات اسفند ماه مشخص شده است.

بین 26 نماینده فعلی مجلس که صلاحیت آنها رد شده بود، احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی، کمال علی‌پور خنکداری نماینده قائم‌شهر و رضا حاجی‌پور نماینده آمل تأیید صلاحیت شدند و شهریار حیدری و جلال رشیدی کوچی و احمد علی‌‌رضابیگی نتوانستند نظر شورای نگهبان را به خود جلب کنند.

همچنین طبق پیگیری‌های انجام‌شده آقایان علی کریمی فیروزجایی، قاسم ساعدی، غلامرضا تاجگردون و سید نظام‌الدین موسوی که پیش‌تر تأیید صلاحیت شده بودند در این مرحله توسط شورای نگهبان احراز صلاحیتشان مجدداً مورد بررسی قرار گرفته شده بود که آقایان کریمی و ساعدی نتوانستند مجدداً تأیید صلاحیت شوند.

بین نمایندگان شاخص ادوار نیز غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نتوانست تأیید صلاحیت خود را از سوی شورای نگهبان کسب کند، همچنین صلاحیت جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجالس هفتم، هشتم و‌ نهم توسط شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تأیید شده است.

***

تیراندازی سرباز وظیفه به سمت مأمور گشت در ساوجبلاغ

به گزارش مهر، در پی تیراندازی جنون آمیز سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ به سمت یکی از مأموران در حال گشت، فرمانده انتظامی استان البرز دستور ویژه رسیدگی صادر کرد.

اداره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان البرز، با صدور اطلاعیه‌ای در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد:

اوایل بامداد امروز، سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ، به دلیل نامعلوم، به سمت یکی از پرسنل این یگان که به اتفاق هم، در حال گشت زنی بودند، در یک اقدام جنون آمیز و با اسلحه در اختیار، شلیک می‌کند که منجر به فوت وی می‌شود.

قاتل در ادامه و پس از تیراندازی به سمت یکی از شهروندان، که منجر به فوت وی نیز می‌شود، خودروی آن شهروند را به سرقت برده و بی هدف، به سمت استان‌های غربی حرکت می‌کند که با اقدام اطلاعاتی صورت گرفته، خودرو شناسایی می‌شود.

طی تعقیب و گریز، قاتل بدون توجه به دستور ایست پلیس، به مسیر خود ادامه می‌دهد که عوامل انتظامی با رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح، به سمت خودرو شلیک می‌کنند که به دلیل واژگونی خودرو، ضارب فوت می‌کند.

گفتنی است مدتی پیش نیز تیر اندازی بی هدف سرباز وظیفه کلانتری ۱۴ پاکدشت منطقه حصار امیر، منجر به مجروحیت یکی از کارکنان انتظامی شد و سرباز وظیفه نیز پس از این اقدام بلافاصله در یک اقدام احساسی به سمت خود شلیک کرد.

***

انتقاد فضائلی از وعده‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های مجلس

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره وعده‌های انتخاباتی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«رهبر انقلاب: بعضی از نامزد‌ها وعده‌های به مردم می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از دست آن‌ها ساخته نیست؛ شما که نمی‌توانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم وعده می‌دهی؟... باید صادقانه با مردم رفتار کرد؛ این جزو آداب حتمی انتخابات سالم است.»

***

تداوم سیاست ارز ترجیحی به ذخایر ارزی کشور آسیب می زند

دنیای اقتصاد نوشت: «مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس در گزارش خود تاکید کرده است که در صورت اصرار بر تداوم سیاست اختصاص ارز ترجیحی برخلاف قوانین بالادستی، حداقل ضروری است کاهش اقلام و میزان ارز ترجیحی اختصاص‌یافته به آنها در سقف 8 تا 10میلیارد یورو در چارچوب یک برنامه سیاست صنعتی در حوزه کشاورزی و افزایش تدریجی نرخ ترجیحی در جهت پیشگیری از شوک‌درمانی‌‌‌های آتی در دستور کار قرار گیرد.

از سوی دیگر مجلس نیز در جریان بررسی لایحه بودجه 1403، تصویب کرد که دولت مجاز است تا سقف ۱۱‌‌‌میلیارد دلار برای واردات صرفا کالاهای اساسی کشاورزی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی به تخصیص، فروش، تهاتر یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، به نرخ ترجیحی اقدام کند.

این موضوع نشان می‌دهد برای ساماندهی وضعیت موجود، دو راه پیش‌روی سیاستگذار قرار دارد؛ یا باید نرخ ارز ترجیحی را به نرخ‌ها تعادلی نزدیک کند یا تعداد اقلامی را که مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌‌‌شوند کاهش دهد؛ در غیر‌این‌صورت همان‌طور که گزارش‌‌‌های کارشناسی هشدار می‌دهند امکان وارد شدن آسیب به ذخایر ارزی کشور آن هم در شرایطی که بیشترین نیاز به آنها احساس می‌شود، وجود خواهد داشت.

باید تاکید کرد؛ در سال آینده که احتمالا سیاستگذار برای تامین منابع ارزی با دشواری روبه‌روست، باید سیاست‌ها به نوعی تنظیم شود که از هدررفت این منابع جلوگیری شود. بسیاری از پژوهش‌ها در گذشته نشان می‌دهند کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند در اقتصاد متناسب با سایر کالاها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و بخش قابل‌توجهی از این ارز ارزان یا دچار سوءاستفاده از سوی برخی واردکنندگان و تولیدکنندگان شده یا اینکه در سبد دهک‌های پرمصرف قرار گرفته است.»

***

حزب کارگزاران در انتخابات لیست می دهد

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به خبرآنلاین گفت: «جبهه اصلاحات راهبرد خود را اعلام کرده و راهبردش هم این است که چون کاندیدا نیست ما نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم اما امکان دارد برخی احزاب اصلاح‌طلب مانند کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی بخواهند لیست بدهند، البته در حال حاضر ما تاییدیه‌ها را جداگانه رصد می‌کنیم اگر رأی‌آور و اصلاح‌طلب باشند، در دایره ارزیابی قرار می‌دهیم و اگر ارزیابی‌ها به اینجا رسید که ما می‌توانیم این افراد را داخل لیست قرار بدهیم، آن وقت اعلام خواهیم کرد، یعنی افرادی را داخل لیست قرار می‌دهیم که انتخاب شوند...

حزب کارگزاران سازندگی از قبل اعلام کرده که ما قصد ورود به انتخابات داریم بر همین اساس الان در حال بررسی هستند، لذا امکان لیست دادن توسط حزب کارگزاران سازندگی وجود دارد...

بنده بارها گفتم کار طبیعی احزاب این است که اگر کاندیداهای مشترک داشتند باید با هم ائتلاف کنند و این امر طبیعی است.»

***

ادعای یک فعال سیاسی: قالب رقابتی اصولگرایی-اصلاح‌طلبی دیگر مشتری ندارد

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با فردا درباره وضعیت اصولگرایان و اعتدال گراها در رقابت سیاسی پیش رو گفت: فضای جامعه به دنبال گروه هایی با برنامه های جدی و جدید هستند. در چنین فضایی اگر همچنان برخی مجموعه ها در قالب آرایش رقابتی اصلاح طلبی-اصولگرایی می خواهند به کرسی های مجلس برسند، سخت در اشتباه هستند.

وی با بیان اینکه دیگر قالب رقابتی اصولگرایی-اصلاح طلبی جوابگو نیست و نیازهای جامعه را برطرف نمی کند، افزود: دوره انتخابات مجلس یازدهم آخرین دوره ای بود که شاهد کارکرد چنین قالبی بودیم و آن زمان نیز با دوپینگ این قالب سرپا شد اما همان دوره نیز جوابگو نبود. امروز جامعه ایران به بلوغ رسیده و دیگر قالب اصولگرا و اصلاح طلب راضی نمی شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فعالان سیاسی قصد ندارد همگام با جامعه متحول شوند بلکه تمایل به درجا زدن دارند، اظهار کرد: آنها شاید در قالب اصولگرایی و اصلاح طلبی بخواهند فهرست های شان را منتشر کنند اما خواهیم دید که نوع انتخاب جامعه تفاوت خواهد کرد و تابع آن قالب های کهنه نخواهد بود.

وی ادامه داد: مهم نیست از قالب اصولگرایی-اصلاح طلبی چند فهرست بیرون بیاید چون دیگر چنین قالبی مشتری ندارد، حتی اگر افراد با نام و نشان هم در صدر این فهرست ها قرار بگیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۴۷۷۲۲۱:۲۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مطهری داره لیست برای اصلاح طلبان درست میکنه؟ اصلاح طلبها که بیانیه دادند و گفتند چون رقابتی نیست شرکت نمیکنند
ناشناس۳۳۸۴۸۳۶۲۲:۳۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
رقابتی نیست یعنی چه ؟!!! بیش از 1500 نفر کاندیدای اصلاح طلب تایید صلاحیت شده اند .
علی۳۳۸۵۲۲۹۱۰:۴۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
میشه از این ۱۵۰۰ نفر اسم ۱۰ نفرشون که اصلاح طلبند بگی ماهم بشناسیم
ناشناس۳۳۸۵۴۰۴۱۳:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
نوبخت و پزشکیان و تاجگردون و غیره اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده اند.
ناشناس۳۳۸۴۹۸۰۰۱:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
آیا نماینده های ادوار گذشته و نمایندگان فعلی مجلس شایسته حضور مجدد در مجلس هستند
ناشناس۳۳۸۵۲۶۴۱۱:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
درضمن مطهری اصلاح طلب نیست
ناشناس۳۳۸۴۷۷۹۲۱:۳۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نوبخت و باهنر چرا حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند ؟!
ناشناس۳۳۸۴۹۱۱۰۰:۳۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سیاسیون امتحان پس داده
ناشناس۳۳۸۴۹۸۴۰۱:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
هیچ مانوری به باهنر و نوبخت کمک نخواهد کرد چون با توجه به سوابقشون قابلیت لازم رو ندارن تلاش علی‌مطهری هم بی ثمره چون انرژی خودشو در دوره قبل و تبعیضات تحصیلی فرزندان این مرز و بوم و لاکچری بازیها و بازیهای سیاسی از دست داده اما زاکانی انصافاً داره درست حرکت میکنه چون نگرش درستی در مدیریت شهری و فاصله‌ی نجومی از رانت و مافیا داره لاریجانی هم اگه تلاش کنه ممکنه ۱۰٪ کل آراء از یک شهر کوچک رو کسب کنه
ناشناس۳۳۸۴۹۹۸۰۲:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
باید نه بزرگ به نملیندگان ادوار مجلس و نمایندگان فعلی مجلس برای انتخاب مجدد گفت بانیان وضع موجود همین ها هستند
ناشناس۳۳۸۵۲۶۷۱۱:۱۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
برای اینکه در تهران مشارکت کم است
ناشناس۳۳۸۴۷۸۱۲۱:۳۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حیف و میل ارز ترجیحی دلار جهانگیری 25 برابر کل یارانه نقدی بود.
ناشناس۳۳۸۵۱۷۲۰۹:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
برو امارش را در بیار ببین کی ها گرفته اند.
مصطفی۳۳۸۴۸۳۱۲۲:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مطهری و اصلاح‌طلبی مگه میشه مگه داریم
ناشناس۳۳۸۵۱۲۷۰۸:۳۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
این ک سری قبل رد صلاحیت شد
ناشناس۳۳۸۴۸۵۵۲۲:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آقای شهردار! چرا اتوبوسهای معیوب را تحویل گرفتید؟
ناشناس۳۳۸۵۰۳۲۰۲:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اینکه زاکانی فریب خودرونسازهای داخلی رو نمیخوره خیلی خوبه
رضا۳۳۸۵۰۹۹۰۷:۰۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
آقای مطهری میخواد مجلس چیکار کنه ؟
ناشناس۳۳۸۵۹۴۸۰۰:۰۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
چطور شد که دوباره تاییدش کردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  15. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  16. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  17. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  18. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین