گاردین: آمریکا به جای بمباران خاورمیانه، ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند  

  4021117067

روزنامه گاردین در یادداشتی اعتقاد دارد که آمریکا برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه به جای بمباران کشورهای این منطقه بهتر است از اهرم ساده خود یعنی ارسال نکردن سلاح به اسرائیل استفاده کند و به جنگ غزه پایان دهد.

گاردین: آمریکا به جای بمباران خاورمیانه، ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند  

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، از روز جمعه تا کنون آمریکا در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور ده ها حمله هوایی در عراق، سوریه و یمن انجام داده است. بایدن بعد از گفتن اینکه اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد، وعده داده در روزهای آینده حملات بیشتری علیه پایگاه‌های نظامی در عراق و سوریه و البته یمن انجام دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا که آخرین سربازان ایاللت متحده را کابل خارج کرد و به جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان پایان داد، در شرایط کنونی می‌تواند به رئیس‌جمهوری تبدیل شود که جنگ دیگری در خاورمیانه را پایه‌ریزی کند که در صورت وقوع، انتهای آن نامشخص خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند در صورت ادامه حملات آمریکا در کشورهای خاورمیانه تنش‌ها می‌تواند از کنترل خارج شود و این کشور را گرفتار جنگی تمام عیار کند.

آمریکا به قدرت نظامی و بازدارندگی آن در یمن و سوریه امیدوار است ولی در کشوری مثل یمن ثابت شده است که این قدرت جایی نخواهد داشت. بایدن در سخنانش بارها گفته که حملاتش علیه یمنی‌ها به جایی راه نخواهد برد ولی از این راه ساده صرف نظر کرده است که با حمایت نکردن از [رژیم] اسرائیل می‌توانست همه هزینه‌ها را کاهش دهد.

بایدن برای اجتناب از تشدید تنش‌ها که در صحبت‌هایش بارها ترس از آن را پنهان نکرده، چشمش را به روی ساده‌ترین راه بسته است یعنی اینکه کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرده و از این رژیم بخواهد به حملاتش در نوار غزه پایان دهد.

در اواخر نوامبر، زمانی که اسرائیل و حماس بر سر یک آتش بس یک هفته ای برای مبادله اسراء توافق کردند، حملات ارتش یمن به نیروهای آمریکایی و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ متوقف شد.

گاردین می افزاید: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مصمم است که جنگ ادامه داشته باشد و طولانی شود تا از تحقیق در مورد فسادهای دولتش در دادگاه‌های رژیم اسرائیل جلوگیری کند. اگر بمب‌های آمریکایی به اسرائیل ارسال نشود، جنگ غزه به طور خودکار تمام خواهد شد، ولی بایدن تا کنون از این اهرم ساده برای مجبور کردن نتانیاهو به پذیرش آتش‌بس خودداری کرده است.

حتی بیشتر از آن وقتی جمهوری‌خواهان کنکره از ارسال کمک‌های اضافی به اسرائیل خودداری کردند، بایدن از قانون اضطراری این کشور برای ارسال ده‌ها هزار گلوله توپ و مهمات دیگر به این رژیم استفاده کرد.

گزارش‌های اخیر در مطبوعات اسرائیل فاش کرده است که کمبود مهمات در کشورهای غربی به دلیل جنگ اوکراین، صهیونیست‌ها را نیز با کمبود مهمات روبرو کرده است. به گفته منابع اسرائیلی، ایالات متحده از ماه اکتبر تا کنون بیش از ۲۵ هزار تن سلاح با ۴۰ کشتی و ۲۸۰ فروند هواپیما به سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده‌اند.

احتمال می رود که بایدن برای پایان دادن به جنگ غزه باید به همان سوالی که در مقابل کاخ سفید برای مسئولیت ایران در کشته شدن سه سرباز آمریکایی پاسخ داد، درباره ۲۷ هزار فلسطینی کشته شده زیر بمب‌های آمریکایی نیز پاسخ دهد. بایدن ایران را مسئول کشته شدن سه سرباز آمریکایی خطاب کرد ولی آیا در پاسخ به کشته شدن فلسطینی‌ها چه کسی را مسئول اعلام خواهد کرد؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین