رسانه اسرائیل‌: خرج غذای سربازان جنگ غزه اندازه کل بودجه ۲۰۲۲ شده است

  4021115082 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یدیعوت آحارونت در گزارشی به نبود طرحی برای امنیت غذایی در رژیم صهیونیستی با وجود احتمال گسترش جنگ فراگیر به جبهه شمالی پرداخت.

رسانه اسرائیل‌: خرج غذای سربازان جنگ غزه اندازه کل بودجه ۲۰۲۲ شده است

 «دیگر در روزهایی نیستیم که نیروهای جنگی ما غذای نظامی را می‌خوردند و می‌گفتند متشکریم. این‌ جدیدی‌ها نسل Y و Z هستند و فکر می‌کردند که آنها را متنعم می‌کنیم» این را یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام صهیونیست آورده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس بر اساس گزارش این روزنامه عبری، دشواری واردات و تهدیدها علیه بنادر اسرائیل در هر جنگ احتمالی در جبهه شمالی اسرائیل، افزون بر فقدان برنامه‌ریزی غذایی از سوی کابینه، ۸۵ درصد پروتئین موجود در اسرائیل را در معرض کمبود و گرانی قرار خواهد داد.

موسسه تحقیقات امنیت غذایی GFI رژیم صهیونیستی تاکید کرده که ۸۵ درصد از عرضه پروتئین حیوانی اسرائیل  از گوشت گاو، ماهی، مرغ و تخم مرغ به دست می‌آید که بیشتر آنها وارداتی هستند و حالا  در صورت وجود هر گونه جنگ احتمالی در جبهه شمالی در معرض خطر کمبود و افزایش قیمت‌ها قرار دارد.

نیر گلدشتاین، مدیرکل این موسسه به صفحه اقتصادی «یدیعوت آحارونوت» گفت: «در بین ۳۲ کشور موجود در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD، اسرائیل یکی از چهار کشوری است که برنامه ملی برای امنیت غذایی ندارند، حتی با وجود اینکه این کشور در معرض بیش‌ترین خطرهاست و لازم است که چنین طرحی فوراً در عرض چند هفته تهیه شود».

وی افزود: جنگ در جبهه شمالی تأثیرات شدیدی بر دسترسی به پروتئین حیوانی در اسرائیل خواهد داشت، زیرا قیمت‌ها به دلیل عدم دسترسی و سختی واردات و تهدیدهای پیش‌بینی شده برای بنادر اسرائیل افزایش خواهد یافت در حالی که ۵۰ درصد مرغداری‌ها هم در نزدیک مرزها قرار دارند.

یدیعوت آحارونوت آورده است، در سایه نیازهای غذایی روز افزون نیروهای ارتش اسرائیل نبود طرح امنیت غذایی خطرناک‌تر خواهد بود و معاون رئیس اداره خرید لجستیک در وزارت دفاع رژیم صهیونیستی آلون هورش می‌گوید: «دیگر در روزهایی نیستیم که نیروهای جنگی ما غذای نظامی را می‌خوردند و می‌گفتند «متشکریم.» این‌ها نسل Y و نسل Z هستند و فکر می‌کردند که آنها را متنعم می‌کنیم.

یدیعوت آحارنوت آورده است، سخنان هوریش در شرایطی مطرح شده که در چهار ماه گذشته، یعنی از 7 اکتبر تا پایان ژانویه گذشته  هزینه غذای ارتش اسرائیل دو برابر همه بودجه سال ۲۰۲۲ آن بوده است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در نتیجه جنگ غزه و تنش‌ها در دریای سرخ به دنبال افزایش قیمت بنزین، قیمت مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی در اسرائیل نیز مدام در حال گران شدن است و معترضان نتانیاهو را مقصر آن می‌دانند.

از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اقتصاد این رژیم دچار رکود تدریجی شده است، بخش‌هایی تقریباً از فلج کامل رنج می‌برند و فعالیت در سایر بخش‌ها به حداقل خود ادامه داده است، در حالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی در مورد نتایج سه ماهه آخر اقتصاد این رژیم در سال 2023 لاپوشانی می‌کنند.

بودجه ۲۰۲۴ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ به ۵۸۲ میلیارد شکل (۱۵۶ میلیارد دلار) افزایش یافته که ۵۵ میلیارد شکل (۱۴.۷ میلیارد دلار) با توجه به جنگی که به راه انداخته نسبت به بودجه اولیه تصویب شده برای امسال افزایش داشته است.

بنابراین انتظار می‌رود، کسری بودجه عمومی رژیم صهیونیستی نسبت به قبل از جنگ سه برابر شده و به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، با وجود اینکه مقامات اسرائیلی این کسری را تا ۱۰ درصد پیش‌بینی کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۹۰۲۶۱۹:۳۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
به همین دلیل من و تو تعطیل شد؟ رژیم موقت صهیونیستی با ادامه دار شدن جنگ کاملا ورشکسته خواهد شد و همین سبب نابودی آن خواهد بود
حسین شرافت۳۳۷۹۳۳۷۰۸:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
تازه اگر ایالات لاته متحده بول مردم امریکا را ب دهان صحیونیست ها سرازیر نمی کرد انوقت اوضاع اسراعیلی ها دیدنی بود این وضع در شرایطی است که رهبران خون اشام کاخ سفید ده ها میلیارد دلار پول مردم امریکا را ب جنگ افروزی در کنار اسراعیل قصاب و وحشی های صحیونیست هزینه می کند ،
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین