تصورات اشتباه درباره قدرت نظامی حماس

گروه جهان الف،   4021108118 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«جریان های مخالف با مقاومت فلسطین مدام به این مساله اشاره می کنند که حماس از نظر تسلیحاتی و تجهیزات نظامی، وابسته به خارج از نوار غزه است. این در حالی است که حماس سال هاست در بحث تولید نیازهای نظامی خود به خودکفایی رسیده و در قالب کارگاه های مخفی، اقدام به تولید سلاح می کند.»

تصورات اشتباه درباره قدرت نظامی حماس

به گزارش الف؛ با گذشت چیزی قریب به 4 ماه از آغاز جنگ غزه، بسیاری از تحلیلگران و تئوریسین‌های نظامی، به واکاوی ابعاد مختلف جنگ مذکور، بررسی درس های پیشین در قالب این جنگ و البته ارائه چشم اندازهای آتی با محوریت آن می پردازند. جنگی که تقریبا اغلب تحلیلگران در مود آن اجماع نظر دارند که مطابق با طرح و برنامه های رژیم صهیونیستی پیش نرفته و در بسیاری از حوزه ها، خودِ صهیونیست ها را نیز غافلگیر کرده است. مثلا تحلیلگران و رسانه های اسرائیلی تاکنون بارها و بارها از پیچیدگی بیش از حد شبکه تونل های زیرزمینی حماس ابراز شگفتی کرده اند و در عین حال به تازگی به این نکته اشاره داشته اند که با تداوم وضعیت کنونی در قالب جنگ غزه و مقاومت سرسختانه حماس، هیچ بعید نیست که جنگ غزه تا سال 2025 میلادی نیز طول بکشد. 

با این همه، هم محافل اسرائیلی و غربی و هم جریان های رسانه ای نزدیک به آن ها، 2 تصور اشتباه در مورد قدرت نظامی حماس دارند که این موضوع تاثیرات خود را در قالب تحلیل و تفسیرهای آن ها از چشم‌اندازهای مطرح در قالب جنگ غزه نیز به نمایش گذاشته است. 

اولا، جریان های مخالف با مقاومت فلسطین مدام به این مساله اشاره می کنند که حماس از نظر تسلیحاتی و تجهیزات نظامی، وابسته به خارج از نوار غزه است. این در حالی است که حماس سال هاست در بحث تولید نیازهای نظامی خود به خودکفایی رسیده و در قالب کارگاه های مخفی، اقدام به تولید سلاح می کند. 

در این رابطه تاکنون ویدئوهای مختلفی نیز از سوی جنبش حماس منتشر شده و تسلط شاخه نظامی این جنبش به ساخت تسلیحات مختلف نظیر سلاح انفرادی و یا تک تیرانداز و البته راکت های ضدزره یاسین و یا انواع و اقسام موشک ها، به نمایش درآمده است. موضوعی که یکی از راهبردهای محوری حماس و محور مقاومت بوده و در آن سعی شده تا قدرت نظامی جنبش حماس درون‌زا و نه صد در صد وابسته به خارج از فلسطین باشد. 

دوم اینکه صهیونیست ها از همان نخستین روزهای آغاز جنگ غزه، تمرکز زیادی بر ترور چهره های مهم جنبش حماس در نوار غزه معطوف کرده اند. آن ها چند وقت قبل اقدام به ترور "صالح العاروری" نفر دوم جنبش حماس و دو تن از فرماندهان گردان های عزالدین قسام درمنطقه ضاحیه بیروت کردند با این حال، در حذف فرماندهان ارشد حماس در نوار غزه نظیر "محمد ضیف"(فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس) و یا "یحیی سنوار"(رهبر حماس در نوار غزه) شکست خورده اند. در این رابطه نیز صهیونیست ها دچار یک اشتباه راهبردی هستند و فکر می کنند که ترور فرماندهان ارشدِ مخصوصا نظامی حماس سبب خواهد شد تا این جنبش دچار شوک و بحران های جدی شود. 

این در حالی است که حماس سال هاست متناسب با شرایط عینی خود، اقدام به طراحی راهبردهای مختلف کرده و کاملا این موضوع را در نظر داشته که امکان دارد روزی صهیونیست ها به نوار غزه حمله زمینی کنند و در پیِ ترور فرماندهان ارشد نظامی و همچنین رهبران سیاسی حماس برآیند. از این منظر، حماس بیش از آنکه فرد‌محور باشد، ساختاری عمل کرده و تصور اینکه حذف مهره های مهم و برجسته می تواند این جنبش را فلج کند، چندان درست به نظر نمی رسد. 

اساسا توجه به همین معادلات اشتباه بوده که سبب شده رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه با بحران های جدی رو به رو شود و هیچ بعید نیست خیلی زود، با توجه به اوج گیری قابل توجه بحران ها و چالش های علیه دولت نتانیاهو در عمق اراضی اشغالی و محیط منطقه ای و بین المللی و البته عدم کسب دستاوردهای ملموس توسط آن در نوار غزه، شاهد آن باشیم که این قبیل اشتباهات، صورت حساب های سنگینی را روی دستِ رژیم‌صهیونیستی بگذارند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۳۹۵۸۰۱:۲۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
تهیه سلاح علاوه بر کارگاه به مواد اولیه شیمیایی و فناوری احتیاج دارد که غزه فاقد اینهاست.
ناشناس۳۳۷۴۲۹۳۱۰:۳۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس نشان داد وابستگی بیشتر به قطر و ترکیه دارد تا ایران...
ناشناس۳۳۷۴۶۸۱۱۵:۲۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
قطر و ترکیه با اینکه از حامیان اصلی حماس هستند در همین جنگ اخیر کوچکترین خسارتی که ندیدند هیچ تازه از طرحها و پیشنهادهای قطر در ارتباط با کم شدن تنش تقدیر هم شده !! ترکیه هم علی رغم حمایت از حماس نه تحریم شد و نه کسی از فرماندهان نظامیش کشته شدند !!!
ناشناس۳۳۷۴۹۹۸۲۱:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دست دوستی هم با اسراییل داده اند.
ناشناس۳۳۷۵۱۶۶۰۲:۴۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اشتباه می کنید قطر و ترکیه فقط برای حفظ ظاهر اندکی کمک‌های مالی می کنند و در پشت پرده با آمریکا و اسرائیل رابطه دارند.این موضوع را آمریکایی‌ها و کشورهای بلوک غرب نیز می‌دانند.چرا موضوع را وارونه جلوه می‌دهید.
مجتبی حسینی۳۳۷۵۴۰۱۱۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ترکیه دروغ می گویدیعنی اردوغان یک خیانت کاربزرگ است هیچ کمکی به حماس نکرده به اسرائیل کمک می کند نفت سوریه رامی دزددتوسط عواملش و رژیم صهیونیستی کمک می کند طرفداری ترکیه ازغزه یک دروغ خیانتکارانه است غیرمردم خوب ترکیه دولت ترکیه چندرودارد غیردروبودن اگر راست می گوید یکماه نفت به اسرائیل نفروشند.
افشین۳۳۷۴۹۶۷۲۰:۲۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
عزیزم آنها بر اساس داشته هایشان سلاح کاربردی خود را طراحی و می‌سازند. ضمنا قرار نیست که سلاح آنها در سطح یک ارتش باشد که نیست. سلاح آنها در حد از کار انداختن یک ارتش هست که داریم میبینیم.‌تحلیل شما بدرد بررسی یک نیروی مقاومت نمی‌خورد و بیشتر برای یک ارتش صدق میکند و یک کشور. در هر صورت وقتیکه برای دارو و غذا مشکل دارند پس برای سلاح‌ هم اگر وابسته به خارج بودند به مشکل بر می‌خوردند .
ناشناس۳۳۷۵۱۴۰۰۱:۲۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
توی کارگاههایی که خود اسراییلیا نشون دادند از مواد ساده مث، شکر، کود شیمیایی مزارع، یونولیت و .. میشه مواد انفجاری با قدرت تخریب بسیار بالا تهیه کرد. درضمن به دلیل فساد مالی و اعتیاد یهودیها بازار خرید و فروش سلاح و مواد اولیه خیلی داغه... اینارو گفتم که بدونی وقتی خدا پای کار باشه پیروز نهایی تو هستی، به خرابیها و تعداد شهدا نگاه نکن مرد اونه که در میدان بجنگه
هدایت۳۳۷۵۱۷۱۰۳:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اسرائیل رو به اوفوله و به زودی محو خواهد شد ان شاءالله
یک ایرانی۳۳۷۵۴۶۷۱۲:۴۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
فعلا و نقدا حماس چهار ماه است که نه تنها در مقابل دولت قاتل اسرائیل بلکه در مقابل تمام دولت های گماشته نظام سرمایه داری حرام خور یهودی مسلک ایستاده است و پوزه آنها رد به خاک مالیده است !!!
ناشناس۳۳۷۳۹۶۳۰۱:۳۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
فعلاً كه غزه مخروبه شده و نزديك به 26 هزار نفر از بين رفته اند و 2/5 ميليون نفر آواره ، گرسنه ، در سرما ، با آينده اي مبهم
ناشناس۳۳۷۴۲۲۶۰۹:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
8000 نفر هم مفقودی زیر آوار هستن
ناشناس۳۳۷۴۳۱۳۱۰:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
زنده باد خالد مشعل
ناشناس۳۳۷۴۲۹۹۱۰:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بیچاره مردم بی گناه که ای وسط بازیچه دست قدرت طلبان و سیاست بازان شده اند
ناشناس۳۳۷۴۴۶۲۱۲:۴۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
فقط چرا اینقدر محبوبیت حماس بیشتر شده!؟
ناشناس۳۳۷۴۶۸۸۱۵:۲۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چون شما خبر ها را فقط از صدا سیما می گیری !!
ناشناس۳۳۷۵۹۴۸۱۹:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
به دلیل رشادت و استقامت مقابل قلدری اسرائیل
ناشناس۳۳۷۴۳۳۰۱۱:۰۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
قبل از شروع طوفان القصی هم سالی در همین حدود از گرسنگی و فقر و محاصره... می میردن. بی خود نیست مردم غزه با همه این فجایع هنوز از حماس حمایت می کنند.
ناشناس۳۳۷۴۴۵۰۱۲:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس سال 2006 با جنگ خیابانی و شکست دادن سایر گروه ها بر غزه حاکم شد و الان بعد از 18 سال حتی یک انتخابات برگزار نکرده. حالا شما بر چه اساسی می گویی که مردم غزه از حماس حمایت می کنن؟
ناشناس۳۳۷۴۵۷۱۱۴:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چرا اطلاعات اشتباه می دهید. حماس بعد از اینکه در انتخابات فلسطین اعم از کرانه باختری و غزه پیروز شد و تشکیلات خودگردان نتیجه را نپذیرفت اداره غزه را به عهده گرفت. قانونا باید اداره کناره باختری هم با حماس می بود.
ناشناس۳۳۷۴۶۰۲۱۴:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برای دانستن نظر فلسطینی‌ها چرا تئوری بافی می‌کنی، برو نتایج نظرسنجی‌های خود صهیونیست‌ها رو ببین!!!
ناشناس۳۳۷۴۹۶۶۲۰:۲۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نمی دونید که اسرائیل برای ادامه بمباران غزه نیاز به دلیل داره و کل غزه رو به حماس ربط میده
مهدی۳۳۷۴۹۲۱۱۹:۰۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برخلاف ان چیزی که شمامیگی حماس توانتخابات مجلس قانونگذاری پیروزشداماتشکیلات خودگران شروع به درگیری ودستگیری عناصرحماس زدن که منجربه اخراج عناصرشون ازغزه شدحتی الانم اگرتوکرانه باختری انتخابات برگزاربشه حماس پیروزمیشه به همین دلیل تشکیلات خودگردان باحمایت اسرائیل اجاره برگزاری انتخابات نمیده
ناشناس۳۳۷۵۰۱۳۲۲:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اینو بدون که اگه مخالف داشت،اونم تو جنگ خیابانی محو میشد در ضمن،اگر حماس نباشه،به جاش خودگردان فلسطین بر غزه حکومت میکنه که اونم دوست فلسطینی اسرائیل هست تنها مخالف فلسطینی حماس،حکومت خودگردان هست که اونم چندان محبوبیتی نداره
Sara۳۳۷۵۲۰۴۰۵:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مردم غزه مرگ با عزت رو به زندگی با ذلت ترجیح میدن. رژیم صهیونیستی و حامیان وی انگلیس و آمریکا و فرانسه ۷۵ ساله دارند در فلسطین نسل کشی می‌کنند زمانی که اصلا حماس نبود.
ناشناس۳۳۷۵۰۰۲۲۱:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دوست عزیز این ها که گفتی اسراییل تحمیل کرده برغزه نه حماس اندازه آفریقای جنوبی هم یعنی نیستی که بتونی تشخیص درست بدی
ناشناس۳۳۷۴۵۱۱۱۳:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
لعنت به اسراييل و طرفدارانش
گلادیاتور۳۳۷۴۶۲۳۱۴:۳۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اگر حماس نبود رژیم نحس صهیونیستی غزه رو خیلی وقت پیش اشغال کرده بود .
hich۳۳۷۴۹۵۹۲۰:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
۲۶ هزار نفر از بین نرفتند بلکه شهید شدند و نزد خداوند از روزی و نعمت و لذات بهرمند هستند
ناشناس۳۳۷۵۱۴۶۰۱:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ما در این ده سال گذشته انقدر با تلاشهای شیطان به زندگی دنیا راغب و وابسته شدیم که اصلن پاک یادمان رفته سرجمع ۷۰سال کم یا بیش اینجاییم و ارمان زندگی ابدی تبدیل شده به یه قصه توی کتابا، مردم واقعا فک کردین قراره با موبایل و ماشین و سند ویلا دفنتون کنن .. این مرگ برای اون مردم ارزوست و البته که این امار برای اسراییل پیروزی محسوب نمیشه اونا اگر مرد بودن بچه نمیکشتن.
یک ایرانی۳۳۷۵۴۶۹۱۲:۴۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اسرائیل عرضه جنگ در میدان را ندارد بلکه یک قاتل و کودک کُش بی رقیب در تاریخ بشریت می باشد .
علی رفسنجانی انشاالله۳۳۷۳۹۸۵۰۲:۲۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اگر اون بی دین ها کمکشون نمی کردن الان دیگه اسراییل کودک کش از بین رفته بود انشاالله به زودی نابودی اسراییل را تو قدس جشن می گیریم به گفته رهبرم امام خامنه ای ،،
ناشناس۳۳۷۴۲۵۹۱۰:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حتی کودکان هم می دانند که اسراییل تحت حمایت آمریکاست
یه بنده خدا۳۳۷۵۰۷۰۲۳:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آمریکا کیه وقتی خدا بالای سرمون هست
ناشناس۳۳۷۴۰۳۲۰۶:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مردمانش همه آواره و گرسنه هستند.۸۰ درصد خانه ها ویران..و شما از قدرت حماس می گویید..کدام قدرت. وقتی آب و غذا و برقشان وابسته به جای دیگری است.
ناشناس۳۳۷۴۲۷۶۱۰:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
شما نگران مردم هم نیستی
ناشناس۳۳۷۴۶۹۴۱۵:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بله که نگران هستیم!!چرا جایی برای پناه گرفتن این مردم زیر بمباران نیست ؟!!
خاطره۳۳۷۴۸۶۱۱۷:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
از اسرائیل آدم کش بپرس
دانیال۳۳۷۵۰۵۸۲۳:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مردم غزه بهتر صلاح خود را می‌دانند تا من وتو
ناشناس۳۳۷۵۰۱۶۲۲:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بالاخره هر اشتباهی یه تاوانی داره اون زمان که فلسطینی ها با موج اسرائیلی های مهاجر مقابله چندان محکمی نکردند،الان فرزندان همون آدما تاوان اشتباهات جدشون رو میدن خدا خودش کمک حال فلسطینی ها باشه
دانیال۳۳۷۵۰۵۵۲۳:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مردم غزه فقط به فکر رسیدن به اهدافشان در این جنگ وحمایت از حماس هستند حتی به بهای گرسنگی ودادن شهیدان بیشمار به همین علت است که در رسیدن به اهدافشان موفق هستند وبرای آن را براحتی هم می پردازند
سلاح۳۳۷۴۰۶۹۰۷:۲۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس توانایی ساخت کلاشینکف و اسلحه های دیگه رو نداره .
ناشناس۳۳۷۴۴۷۱۱۲:۴۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کلاشینکف مثل موشک یکبار مصرف نیست، موشک رو می‌سازن، اسلحه رو از خود پایگاه‌های اسرائیل امانت طولانی‌مدت می‌گیرن!
Mohamad ali۳۳۷۴۰۹۱۰۷:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
البته که صهیونیست‌ها و حتی مراکز اطلاعاتی غرب در منطقه کوچکی مثل غزه هرگز اینچنین در خواب خرگوشی نبوده اند که بیخ گوش آنها چنین قدرتی شکل گرفته است.
ناشناس۳۳۷۴۴۶۶۱۲:۴۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بعیده صهیونیست‌ها خواب بوده باشن، اون هم بیخ گوش خودشون!
ناشناس۳۳۷۴۱۰۲۰۷:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نزدیک ۳۰ هزار نفر از مردم غزه کشته شدن . شما از هزینه سنگین نتانیاهو می‌نویسی !
Immortal Persia۳۳۷۴۶۵۴۱۴:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
طبق گفته های ابوعبیده تا حالا ۱۵۰۰ تا از خودروهای زرهی اسرائیل نابود شده تو هر کدوم هم ۴ تا آدم باشه میشه چند نفر ۶۰۰۰ نفر حالا اون سربازایی که تو نبرد تن با تن با سایه های حماس از دست دادن به کنار راحت اسرائیل تا الان بالای ۱۵۰۰۰ تا کشته داده است.
ناشناس۳۳۷۵۰۴۱۲۲:۵۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اسرائیل همیشه برای مقاصدشان به دنبال دست آویز و بهانه بوده به هر قیمتی که بتونه آشوب بپا کنه برای جلوگیری از صلح همین
ناشناس۳۳۷۴۱۴۷۰۸:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس در تحلیل های خودش مقدار کشته شدن مردم بی پناه رو هم محاسبه کرده بود؟
ممدجفر۳۳۷۴۲۴۴۱۰:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس وظیفه خودش رو انجام داد حساب کتاب وحشیگری و جنایات صهیونیستها قابل پیش بینی نبود. صهیونیستها چون توانائی جنگ با حماس ندارن از روی درماندگی برای مخفی نگهداشتن شکستهاشون به مناطق مسکونی بی دفاع حمله هوائی بزن دررو میکنن اینکه حماس مسول نیست صهیونیستها حتی توی کشورهای دیگه دارن عملیات تروریستی و بمب گذاری انجام میدن انگار بعضی ها تصور میکنن بابت جرم و گناه و وحشیگری یک عده کفتاروحشی جنایتکار حماس باید مجازات بشه. نه خود جنایتکار و مجرم.
ناشناس۳۳۷۴۴۳۴۱۲:۲۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حرف شما منطق نداره مثل اینه که یک حیوان وحشی را زخمی کنی طوری که به شهر حمله کند اونوقت بگویی من مقصر نیستم من تلاش کردم حیوان وحشی را بکشم حالا نشد و به شهر حمله کرد و کلی تلفات و خرابی ایجاد کرد به من مربوط نیست! منطق می گه اگر نمی تونی حیوان وحشی را بکشی باید صبر کنی که توان و امکانات و تجهیزات کشتن پیدا کنی و بعد با در نظر گرفتن جمیع شرایط حمله کنی !
مجتبی۳۳۷۵۱۰۹۰۰:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خوب اینطور که فلسطینی ها باید تا ابد الدهر منتظر بمونند وجدانا خودت رو یک لحظه بزار جایی اونها فقط یک لحظه بعد متوجه میشی وقتی امام حسین در روز عاشورا گفت که مرگ با عزت بهتر تا زندگی باذلته
ناشناس۳۳۷۵۳۸۱۱۱:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بله شما کاملا درست میگین اونا هم الان دیگه کاملا آمادگیش رو داشتن که حمله کردن ،بچه که نیستن نفهمن ،صد در صد پیش بینی همه چیز رو کردن ،شما بیخود نگران نباش منتظر فرو ریختن صهیون باش این فقط یک شروعه
ناشناس۳۳۷۴۷۳۰۱۵:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این چه حرفی شما می زنی ؟! وظیفه خودش می دونست یعنی چه ؟! چه طور یک گروه مبارز جنگ مسلحانه راه میندازه اما به عواقب اون فکر نمی کنه ؟! اسراییلی که برای یک سرباز کشته یا اسیرش آتش به پا می کنه برای ۱۳۰۰ کشته که اکثرا مردم غیر نظامی هستن ساکت می شینه ؟!!
افق روشن۳۳۷۴۹۷۳۲۰:۲۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس با قبول تمام مسئولیت‌ها در حال نبرد است ،زمانی که برای بدست آوردن آرمان وهدفت هیچ تردیدی نداشته باشی عزیزترین هایت را فدا میکنی زیرا نفس کشیدن زیر چکمه های وحشی ترین موجودات روی زمین هزار بار بدتر از مردن است
ح۳۳۷۵۰۹۷۰۰:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
یعنی شما میفرمایید که ۱۳۰۰نظامی ارتش اسراییل را حماس نکشته حتی بیشترهم کشته یکی ازنمایندگان کنگره امریکا گفته ‌که حماس بجز ارتش چندنفر نیروی امنیتی اسراییلی را هم کشته است.
ناشناس۳۳۷۴۳۰۷۱۰:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
واژه مردم در دیدگاه این گروهها یعنی سربازهای خودشون فقط!!!
ناشناس۳۳۷۴۳۲۲۱۱:۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
قبل از حمله حماس ایا همه چیز گل و بلبل بود؟ مردم خودشان حماس را دوست دارند و همکاری میکنند شما نمیخواد کاسه داغتر از اش باشی. بودند کشورهایی که یک ملیون کشته دادن برای استقلال .این از زبان خودشان گفته بشه ما تائید میکنیم ولی تو این شرائط که راضی هستند ما هم به تصمیمشان احترام و برای پیروزی شان کمک در غیر اینصورت دعا میکنیم
ناشناس۳۳۷۴۴۷۵۱۲:۵۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چرا این مردم بی پناه دست از حمایت حماس برنمی‌دارن!؟
ناشناس۳۳۷۵۰۲۰۲۲:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چرا دست از حمایت حماس برداره؟ مگه نباید با ظالم جنگید و اونم ظالمی که کشورت رو اشغال کرده؟ من اگه بجای فلسطینی ها بودم،به عضویت حماس در میومدم که بجنگم،حمایت کمترین چیزه
ناشناس۳۳۷۵۰۱۹۲۲:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جنگ پارتیزانی اصلش اینه مثل جنگ های پارتیزانی ویتنام در جنگ با آمریکا و جنگ پارتیزانی فرانسوی ها در جنگ جهانی و جنگ پارتیزانی لبنان مشکل حماس اینه که گیر یه وحشی افتاده و بعد از نسل کشی بوسنی ها،دومی هست بنظر من
دانیال۳۳۷۵۰۶۴۲۳:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بله این مردم هم تا قبل از جنگ هر روز وشب بطور مرتب کشته می‌دادند ودر زیر فشار وشکنجه وتحریم اسرائیل بودند مرگ در راه آزادی از این زندگی توام با زجر وترس و گرسنگی واسارت برای آنان شیرین تر از اینگونه زندگی کردن است این امر را با عملشان در این جنگ به تمام دنیا ثابت کرده اند و درک این مسئله بسیار ساده است
نجیب فقیری۳۳۷۴۱۹۸۰۹:۳۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سلام دوستان عزیز به این فکر نکنید که غزه خراب شده یا عده ای کشته شدن به این فکر کنید در مقابل ازادی باید خون داد تا خون ندی ازادی تضمین نمیشه به تاریخ نگاه کنید الجزایر چطور ازاد شد ویتنام ایا بدون خون ریزی ازاد شد حماس ومجاهدین غیور به این هدف میرسند درود بر دولت مردان جمهوری اسلامی که ثابت کرد اسلام زنده هست من سنی هستم سران کشورهای عرب هیچ کمکی به فلسطینی ها نمی کنند.
ناشناس۳۳۷۴۸۴۹۱۷:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دوست عزیر ویتنام آزاد نشد.جنگ ویتنام تمام شد.و جنگ مابین نیمی از مردم ویتنام به رهبری آمریکا و ویت گنگ ها به رهبری کمونیست ها بود.و در آخر امروز می بینیم ویتنام دست غرب و آمریکا است و شوروی هم نابود شده و کمونیست هم به تاریخ پیوست..
حجت آزمانی۳۳۷۴۲۱۴۰۹:۴۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بالاخره برای رسیدن به هدف که همان از بین دشمن صهیونیستی است باید خون ها ریخته شود تا به پیروزی رسید مرگ با عزت بهتر از زندگی زیر سلطه کفر.
ممدجفر۳۳۷۴۲۳۹۱۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بعضی بی هویت های خودتحقیر خوددرگیر فکر میکنن اعضا جنبش مقاومت همون اصحاب کهف هستن و توی عصرحجر زندگی میکنن و اصلا توی این دوره زندگی نکردن پس نه پول دارن نه امکانات ونه تجارت و کسب و کار بلدن. درحالیکه برخلاف تصور بعضی ، گروه مقاومت سالهاست دارن ازطریق تجارت درآمدزایی میکنن و تکنولوژی تولید سلاح رو قبل ازجنگ خریداری کردن به اندازه سالها جنگ سلاح خریدن یا تولید کردن. متاسفانه رسانه های صهیونیستی دائما دارن عده ای بی منطق جوزده رو با دروغ و شایعه انتریک میکنن که تصور کنن حماس یکسری آدم پخته و بی پول و گدا و عاجزند و بعضی ها هم تصور میکنن بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار کودکان یک شجاعت و پیروزی برای اسرائیله .
رنضان۳۳۷۴۲۶۷۱۰:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جنگ غزه به معنای واقعی کلمه پیروزی خون بر شمشیر است
ناشناس۳۳۷۴۲۷۷۱۰:۲۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
درود بر مجاهدان در راه خدا
ناشناس۳۳۷۴۲۹۶۱۰:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
درست است در مقابل ازادی باید خون داد ولی نه کارهای نسنجیده .
ناشناس۳۳۷۴۴۸۰۱۲:۵۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
یه نمونه از کارهای سنجیده نام ببرین ما هم یاد بگیریم! فقط خواهشا شکایت آفریقای جنوبی رو نگو چون اون شکایت هم نتیجه همین طوفان الاقصی بود!
ناشناس۳۳۷۴۷۵۳۱۶:۱۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جنگ چیز ساده ای نیست ممکن است شروعش با شما باشد اما پایانش الزاما دست شما نیست پس باید تمام جوانب را سنجید آنهم در برابر دشمن وحشی مثل اسراییل .
ایلخان بیات۳۳۷۴۳۵۳۱۱:۲۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
انسانها در دنیا چند جور زندگی میکند بعضیها وقت برای پول زندگی میکند و بعضیها برای آزادی زندگی میکند بعضی ها هم برای کشورشان زندگی میکند مهم اینست که در این چند سالی که عمر میکنی چطور زندگی کنی درود من به آن آدمهای که برای کشورشان خون دادند و میدند
ناشناس۳۳۷۴۴۷۸۱۲:۵۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به هر حال حماس خواسته یا نا خواسته بهانه به دست اسرائیل داد که غزه را شخم زده و مردم بیگناه را به خاک و خون بکشد.
دانی۳۳۷۵۰۶۶۲۳:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس خلاصه شده مردم فلسطین وبخصوص غزه است با تمام آرمان واهدافشان
محمد۳۳۷۴۵۵۸۱۳:۵۱:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
براي خون کودکان وزنان ومردان غزه نمی توان قیمت تعیین کرد، مخارج جنگ اسرائیل را کشورهای دیگر پرداخت می کنند اینها گرگن تمام گوسفندان راباید بدرن،مسلمانان، راه نجات اول ازسرزمین بیرون کنی اگر نشد باید آنها را بکشی، مردم غزه گروه‌های مقاومت فرزندان شما هستن تا توان دارید به آنها کمک کنید وبه کشورهای دیگر امید نداشته باشید.
سید صابرالدین۳۳۷۴۶۸۳۱۵:۲۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مرگ برکسیکه به کشتن ۳۰ هزار فلسطینی راضی هست اما عزیزان اسرائیل همیشه کارش کشتن فلسطینی‌ها بود همیشه می کشت اینهارا در غزه ودر داخل سرزمین‌های اشغالی همه جا حتی در کشور های عربی می کشت وزندان می‌کرد مانند عربستان وقطر وغیره . سالهاست که این مردم در اسارت هستند مرگ آنها برایشان از اسارت وگرسنگی وذلت. بهتر است یا باید بمیرند . یا حق خودشان را بگیرند . قطعا حمله اسراایل به غزه بعد از شکست حمله الاقصی به ضرراسرائیل تمام شد .
ناشناس۳۳۷۴۶۹۹۱۵:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خیلی بر روی صهیونیستها تعصب به خرج نده وقلم فرسایی نکن هرچه نوشتی در این جهان وآن جهان باید جوابگو باشی، آیا ویرانی باریکه غزه به پهنای10 کیلومتر وطول 30 کیلومتر وکشتار زنان وکودکان وافراد بدون سلاح هنر ومردانگی است؟
هموطن۳۳۷۴۷۳۱۱۶:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سلام.عملیات طوفان الاقصی چهره زشت صهیونیستهارابیش ازپیش نزدمردم دنیا نشان داد.این عملیات باعث شد شیرازه رژیم ازهم بپاشه وزمان ازبین رفتنش روبه جلو بندازه،قدرت محورمقاومت ،چه درعراق ،سوریه،یمن لبنان فلسطین،..بدنیانشان دادحماس وحوزه مقاومت را قدرتمندتر ازقبل وطرف مقابل رااجباربه رسمیت شناختنش بعنوان نماینده قانونی فلسطین کرد،فقط دراین بین غیرنظامیهای زیادی بدلیل کم آوردن و سرخوردگی اسرائیل مظلومانه بشهادت رسیدند،
پرویز۳۳۷۴۸۳۱۱۷:۳۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اسراییل میگوید حماس از بین برود تا در غزه نیروی حماس وجود نداشته باشد تا دو باره عملیات ننماید از طرفی این ظاهر قضیه می‌باشد هدف اصلی اسراییل و آمریکا مورد دیگری است که حتی یک کلمه آنرا بیان ننموده‌اند. اسراییل و آمریکا میخواهند از کشور های عربی که اسراییل را در محاصره دارند زهر چشم بگیرد تا در آینده از طرف گروهای دیگر یا کشور های عربی بر علیه اسراییل عملیات دیگری همانند طوفان الاقصی شکل نگیرد.عملیات فوق باعث شد هیمنه وقدرت ارتش صهیونیست ها شکسته شود و مسلمانان گروهها وکشور های عربی جرات و اراده حمله به اسراییل را داشته باشند ترس صهیونیست ها همین است.چونکه در محاصره چهارصد میلیون ملت عرب می باشند حمایت آمریکا از جنایات صهیونیستها سیاست امنیت آینده صهیونیست ها می باشد که از محالات است افکار عمومی جهانیان بر علیه حمایت آمریکا است.
ناشناس۳۳۷۴۸۶۵۱۸:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نکته اصلی اینست که سران حماس دوستان اردوغان وقطر هستند و حتی در سوریه با نیروهای اسد وما جنگیدند ولی ناتانیاهو با هیاهو تبعات حمله حماس را متوجه ایران کرده وسخنی از دیگر پشتیبانان نیست .
مهدی۳۳۷۴۹۲۵۱۹:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
تاالان درطول تاریخ جزیکی دوموردهیچ ارتش کلاسیکی موفق نشده یک نیروی چریکی روشکست بده این هم یک نمونه دیگرخواهدبودتجربه افغانستان ویتنام وعراق دوره اشغال خودش گویای همه چیزهست اسرائیل دراردوگاههای فلسطینی درگیریک نبردفرسایشی شده ودرحال تحلیل رفتن هست قتل غیرنظامیان سرنوشت جنگ روعوض نحواهدکرد
ناشناس۳۳۷۴۹۳۹۱۹:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جنگ اخیر اسرائیل و غزه که با عملیات غافلگیر کننده حماس آغاز شد، بیش از آنکه نبرد برای حذف حماس باشد، نبردی برای حذف غزه است.
ناشناس۳۳۷۴۹۹۱۲۱:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خب جناب اسراییل بس دیگه اشتباه نکنی 70سال خوردی کشورشون رو اشغال کردی انتظار داری این ها هم بیشین بهت نگاه کنن دیگه از این خواب های خوش رنگ نبین از این بعد جنب بخوری می‌زنند لت پاره میکنند.
علی۳۳۷۵۰۲۳۲۲:۲۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سلام خداکمکشان کند.کدام قدرت بنده خداها باخاک یکسان شدن اسراییل کافر مثل ابخوردن ازهوا وزمین میکوبد ..
ناشناس۳۳۷۵۰۲۶۲۲:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برای آزادی باید خون داد،الجزایر،ویتنام،عراق،سوریه، ایران و خیلی کشور های دیگه با خون آزاد شدن بالاخره عمر آدم سر میرسه و روزی میمیره،بهتر اینه که عمرتو سر کشورت از دست بدی مخصوصا کشوری زیر لگد های سربازان بیگانه و اشغالگر له میشه و ننگ بزرگی واسه مردمش هست
علی۳۳۷۵۰۳۴۲۲:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
حماس توانسته این مقدارمقاوت کندیعنی پیروزاست رژیم کودکش باهمه عده وعده و باحمایت همه جانبه غربی ها وزیرپاگذاشتن همه قوانین ومقررات نتوانسته به هیچ هدفی برسد،زنده بامجاهدان راه خدا مرگ براسرائیل مرگ برآمریکا
اسماعیل۳۳۷۵۰۴۵۲۳:۰۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
از خواص فضای مجازی همینه که مرد خودش را زن و زن خودش را مرد معرفی می‌کند پس دشمن صهیونیستی هم می تواند خودش را وسط دوستان جا بزند و نظر منفی بدهد چون اصلا با عقل جور نمیاد کسی مسلمون باشه و بر علیه مردم مظلوم فلسطین نظر بده .
برهان خان۳۳۷۵۰۵۰۲۳:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نگاه کنید مردم غزه ۲۰ سال است که در یک زندان دو ملیون نفری زندگی می کردن وهفتاد سال زیر ظلم صهیونیست ها بودن بزار هرچه می خواهد بشود لا اقل تعدادی صهیونیست هم کشته بشوند و حماس دیگه داره قدرتش به رخ می کشه جنگ با سنگ شده موشک معادله عوض شده قدرت حماس و حزب اله وکلا جبهه مقاومت بر صهیونیستها غلبه کرده بزار شهروندان رژیم صهیونیستی هم آواره بشن و احساس خطر کنند انشاالله جبهه حق پیروز میشه
محمد حسین سرجوانی۳۳۷۵۰۷۶۰۰:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
فقط آزاده مردانی که برای دفاع ازانسان بودن ودین ناموس وشرف خود دست از دنیا شسته اند اینگونه جنگاور می‌شوند. دست خداوندبرسرشان و دعای انبیاء یاورتان باد
حمید۳۳۷۵۱۱۶۰۰:۵۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اولا که این جنگ را حماس شروع کرد و عامل کشتار مردم بیگناه غزه شد. ثانیا شرایطی که الان حماس برای آتش بس گذاشته را ببینید چیست؟ همان شرایط قبل از حنگ است. خوب اگر همان شرایط قبل از جنگ را می خواهید چرا جنگ را شروع کردید؟؟؟
حسین۳۳۷۵۱۳۹۰۱:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
سلام و درود فراوان من به مردم فلسطین همه برادران درست گفتن فلسطین زنده هست وباید حق خود رو پس بگیرد رژیم حیوان صفت اسرائیل انهارو تیکه پاره کرد تنها راهش اینه که دعا کنیم امام زمان ظهور کنه برادرا وتمام مسلمانان جهان را از ظلم ستم وحشیگری صهیو نیست ها و کشور های غربی نجات بده مرگ بر غرب و کافران زنده باد فلسطین
مسعود۳۳۷۵۱۴۷۰۱:۳۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
فاتحه اسرائیل خونده شده،بزودی نابود میشه
ناشناس.۳۳۷۵۱۵۲۰۱:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
حماس بخاطر حفظ موقعیت خودش سی هزار نفر مردم بی گناه وبه کشتن داد.این موضوع با هیچ منطق وعقلی سازگار نیست ایا حماس با این حرکت کودکانه چه هدفی ودنبال میکرد وقتی میدانست که عواقب این حمله چه خواهد شدواسرائیل جنایتکار کودک کش چه بلایی سرشون خواهد آورد.
ناشناس۳۳۷۵۱۶۰۰۲:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خداکند این جنگ ادامه نداشته باشد ودوطرف کوتاه بیان وگرنه خیلی از مردم بیگناه کشته میشوند فقط خداوندکمک مردم غزه کنه وگرنه من و شما اینجا نشستیم به همدیگه بحث وجدال میکنم
ناشناس۳۳۷۵۱۷۶۰۳:۵۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
سیاست مداران غرب به خاطر اینکه این وحشیهای اسراییلی به خاک خودشون یعنی آمریکا و انگلیس مهاجرت نکنند چون هر سرزمینی که اینها سکنا کنند به آتش میکشند سعی میکنند در همین مکان آنها را نگه دارند چون تجربه دو جنگ جهانی دارند که علت آنها حضور همین صهیو نیزم اسراییلی بوده پس باید این غده سرطانی و چرکین رو از این منطقه بندازیم بیرون.
محمودی۳۳۷۵۲۱۹۰۶:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
درود برحماسی که با قدرتی می جنگد که در ۶ روز ۴تا کشوربزرگ عربی را شکست داده بود
محمد۳۳۷۵۴۷۲۱۲:۴۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
فتنه اصلی انگلیس و آمریکاست .
علی اصغر۳۳۷۵۶۳۶۱۵:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
سلام حماس طوفان الاقصی را بخاطر جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و تخریب منازل مردم انجام داد ولی رسانه های غرب با تبلیغات به دنیا الغا کردند که حماس حمله کرده و آنان دارند دفاع می کنند تا مظلوم نمائی کنند ، متاسفانه در کشور ما هم ندانسته این خط تبلیغی دنبال شد،صهیونیست ها می دانستند که حماس پشتیبان مردمی دارد و اگر نبود سال های پیش غزه را اشغال کرده بودند،ملتی که هم اکنون تمام امکانات خود را از دست داده ولی همچنان به حماس متعهد می باشد ریشه در تجاوزات اسراییل دارد ،دوستان عزیزی که انتقاد می کنید ،اگر خودتان مزه اواره گی را چشیده بود چنین حرفی نمی زدید ،تجاوز صدام به میهن اسلامی خیلی از مردم عزیز خط خوزستان و دیگر جاهای کشور عزیزمان ایران را آواره کرد ولی این آوارگی در داخل کشور خودمان بود و با فداکاری رزمندگان اسلام بعد پایان جنگ به منازل خود برگشتند،ولی فلسطینیانی که اوراره می شوند راهی برای برگشت ندارند ،ان ها هم مثل هر بشری حق سکونت در سرزمین مادری خود را دارد لذا درد ناکترین حوادث و ظلم و جنایت حقوق بشری رژیم خونخوار صهیونیستی، آمریکای جنایت کار و حامی صهیونیست ها و دیگر دنباله رو های آمریکا را تحمل می کنند تا این مقدار سر زمین باقی مانده را حفظ کنند،خود صهیونیست ها قبلاً تخمین زده بودند که حماس ۱۳۰۰۰۰ موشک دارد ،حماس در این مدت تمام زیر ساخت های تولید ادوات مورد نیاز خود را ایجاد و مسلما خود را برای جنگ طولانی و پیروزی بر صهیونیست آماده کرده است،واما صهیونیست ها اینقدر جنایات دهشناک در غزه انجام دادند که صدای ملت ها حتی ملت های که دولتهای حامی رژیم صهیونیستی می باشند را در اورده،مظلوم نمای صهیونیست ها به پایان کار خود رسیده و دیگر با هلوکاست واقعی که در غزه انجام دادند ،هلوکاست ساختگی در مورد خود را به حاشیه راندند و مسلما این جنایت ها در حافظه تاریخ آنهم در دنیای امروزی و ارتباطات مردمی ،ثبت خواهد شد ،حالا دوست عزیز جنگ حق و باطل است،ببین به کدام سمت تمایل دارید و وجدان خود را ارزیابی کن،اگر نمی توانی به هر طریقی از رنج این مردم بکاهید لااقل نشان بده که هنوز وجدانت فرصت باز سازی دارد ،
ملکی۳۳۷۵۶۷۴۱۶:۰۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
زنده و پیروز باد فلسطین
امیر۳۳۷۶۴۲۸۰۹:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
این جنگ نشان داد غزه برای اعراب هیچ ارزشی ندارد و ساخت یک اتوبان یا یک هتل برای سران کشورهای عربی مهمتر است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  8. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  9. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  14. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  15. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  16. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  17. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  18. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین