پروژه جداسازی ملت از حاکمیت در حال اجراست

محمد اسماعیل کوثری؛ نماینده مجلس شورای اسلامی، گروه سیاسی الف،   4021108027 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
پروژه جداسازی ملت از حاکمیت در حال اجراست

هر نظام سیاسی در هر کشوری به اشکال و انحای مختلفی سعی دارد اقتدار خود را نشان داده و از این جهت در سطح منطقه و جهان وجاهت و مقبولیت‌اش را تثبیت نماید. مسأله پشتوانه مردمی و حمایت از نظام توسط شهروندان آن یکی از مهم‌ترین ابعاد جلوه‌گری اقتدار یک حاکمیت سیاسی است. انقلاب اسلامی ایران و نظام برآمده از آن یعنی جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بارها و در مواضع مختلفی، چه مرحوم امام خمینی (رحمة‌الله علیه) و چه رهبری معظم، آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه‌الله) با اشاره به مردمی بودن انقلاب و با بیان این موضوع که نظام از آن مردم است حضور و شرکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی را لازم و ضروری دانسته و آن را تکرار کردند. 

با همین نگرش و تأکید از سوی رهبران انقلاب بود که ما شاهد بودیم بسیاری از بحران‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حضور مردم رفع شد و مسیر تکامل جامعه رو به پیشرفت. حضور مردمی در طول 8سال دفاع مقدس، حضور مردمی در بحران‌های طبیعی نظیر زلزله، سیل، کرونا و سایر موارد مشابه، همگی نشان‌دهنده این است که مردم بنا به حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رفتار کرده اند.

مقوله انتخابات هم که رهبری به شکل ویژه‌ای به آن اشاره دارند دقیقاً بر همین مبنا مورد بررسی است. اولاً نفس شرکت در انتخابات گویای وفاداری مردم به ساختار سیاسی و حقوقی کشور است، و ثانیاً این خود مردم هستند که با انتخاب نمایندگان خود اهدافشان را دنبال می‌کنند. لذا انتخابات دیگر جای برخی ایرادات مبنی بر آن که گروهی سرخود و بدون داشتن نمایندگی از سوی ملت اقداماتی را انجام می‌دهند باقی نمی‌گذارد. رهبری بارها بر حضور مردمی در انتخابات مجلس تأکید کردند چرا که از این جهت هم روند قانون‌گذاری با توجه به صلاح‌دید ملت به پیش خواهد رفت، هم روند مردمی بودن نظام با حضور خود مردم در چنین کارزارهای سیاسی تقویت و رشد می‌کند. 

در همین راستا است که دشمن جمهوری اسلامی سعی دارد به هر نحوی نقشه و پروژه جداسازی دولت از ملت را دنبال کرده و با جوسازی‌های رسانه‌ای ضمن اشاره به ناکارآمد بودن جمهوری اسلامی ایجاد فاصله و گسست اجتماعی را پیش بگیرد. اتفاقات پاییز سال گذشته دقیقا در همین راستا بود و با اینکه یک جبهه واحد در برابر ایران و جمهوری اسلامی تشکیل شد و هدف اصلی این بود با بالا بردن اختلاف بین مردم و دولت براندازی را محقق سازند، این خود مردم بودند که با حضور در میدان و تقابل با ضدانقلاب نظام را حفظ کردند. لذا من عقیده دارم علی‌رغم فشارهای داخلی و خارجی در جهت دوری مردم از صندوق‌های رأی باز هم در این بزنگاه تاریخی مردم ایران حضور قابل توجهی خواهند داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۲۴۱۶۱۲:۴۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بحث صحیحی است چون هر انتخابات در واقع به نوعی یک رفراندوم محسوب میشود باید دید اسفند امسال چه نرخ مشارکتی رقم خواهد خورد که ان شاء اله دشمن ناامید شود
ناشناس۳۳۷۲۵۲۶۱۴:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
البته این پروژه سالهاست توسط برخی گروهها در حال اجراست !
ناشناس۳۳۷۲۶۰۴۱۵:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اجرا شده است
ناشناس۳۳۷۲۵۵۲۱۴:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
رفراندوم ارتباطی به این انتخابات نداره و یک مقوله کاملا جداست .
ناشناس۳۳۷۲۵۷۸۱۵:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
نه جدا نیست هر انتخابات خودش در ذات خود رفراندوم است
ناشناس۳۳۷۳۱۸۰۱۰:۲۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
اینو دشمنان ملت ایران میگن - لطفا در زمین اون ها بازی نکنید - هر انتخابات یک رفراندوم است
ناشناس۳۳۷۲۵۹۴۱۵:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
پروژه اصلی در حال حاضر زدن ولایت فقیه هست و از انتخابات عبور کردن هرچند هنوز به آن می پردازند
ناشناس۳۳۷۲۶۱۱۱۵:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
آیا پروژه‌ای است؟ آیا دشمن چنین می‌کند؟
ناشناس۳۳۷۲۸۵۸۲۲:۱۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
پروژه جداسازی از آنجایی کلید خورد که اختلاسگران و رانتخواران اموالشان و بستگان درجه یک آنها مصادره نشد و یا از مجازات گریختند و یا مجازات سبک شدند.
ناشناس۳۳۷۲۴۱۸۱۲:۴۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
متاسفانه سیاسیون سابق کشور برای رسیدن به قدرت مجدد به هر دستاویزی چنگ میزنند تا آنجا که برای کسب رای در سخنرانی ها و محافل خود نظام را تهدید کرده اند در صورتی که قانون عفاف و حجاب را تصویب کنید با براندازی روبرو میشوید تا از پرتو این تشویش و جفا به خیال خود رای عده ای را برای خود و همپالگی های خودشان فراهم کنند کثیف ترین سو استفاده از شرایط بوجود آمده را اینها رقم زده اند
ناشناس۳۳۷۲۵۷۷۱۵:۰۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
و طرفداران بانی وضع موجود که در برخی نظرات مشخص هست و می‌گویند حکومت مقصر هست ولی دوستانشان را تطهیر می کنند در بیراهه بردن کشور
ناشناس۳۳۷۲۷۱۳۱۸:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
هیچ کس چه خارجی چه داخلی نمی تواند مردم را مجبور کند که رای بدهند یا ندهند بلکه هر کس با درک و تجربه خودش تصمیم می گیرد.
ناشناس۳۳۷۲۴۲۶۱۲:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ميزان رأي ملت است .
ناشناس۳۳۷۲۴۲۹۱۲:۴۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
در انتخابات گذشته ندیدم کسی با کسانی که رای ندادند مصاحبه کنه و دلیلشو بپرسه.
ناشناس۳۳۷۲۴۳۵۱۲:۵۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
هر کسی باعث حضور کمتر مردم بشه عامل دشمنه.
ناشناس۳۳۷۲۵۶۸۱۴:۵۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
باید دشمن و عاملهایش را بیرون کرد.
ناشناس۳۳۷۲۶۱۴۱۵:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دشمن کیست؟
ناشناس۳۳۷۲۵۹۶۱۵:۱۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
یدالله مع الجماعه. هرکسی مردم را نبیند خود دشمن است.
ناشناس۳۳۷۲۴۳۸۱۲:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
برای انتخابات پرشور باید کاندیداهای منتوع وجود داشته باشد .
ناشناس۳۳۷۲۵۷۰۱۴:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
همه کاندیداهای جریانهای سیاسی امتحان خودشونو پس داده اند
ناشناس۳۳۷۲۴۵۰۱۳:۰۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مردم ایران همیشه در صحنه هستن و در انتخابات ها حضور پُر شور دارند و حماسه خلق می کنند.
ناشناس۳۳۷۲۴۵۲۱۳:۱۱:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دو گروه از جدا کنندگان مردم از حاکمیت، دولت و مجلس هستند که اولی با تبلیغ آزادسازی پولهای بلوکه شده در عین حال با پیشنهاد افزایش حقوق ۱۸ درصدی باتوجه به تورم ۵۰ درصدی و دیگری با افزودن ۲ درصد به آن با کلی منت، قشر حقوق بگیر را مخصوصا بازنشستگان را طبق روال هر ساله شون فقیر و فقیرتر میکنند. از طرف دیگر همین سیاست را در مورد کارگران و بازنشستگان کارگری اعمال مینمایند.
ناشناس۳۳۷۲۵۳۹۱۴:۳۰:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
چقدر بی ربط
ناشناس۳۳۷۲۵۷۶۱۵:۰۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
شما ربطشو توضیح بده ما هم متوجه بشیم دلیل رای دادنت چی هست رای میدی که که نماینده منتخبت بره از منافع حوزه انتخابیه دفاع کنه نه اینکه دنبال منافع خودش باشه
ناشناس۳۳۷۲۵۹۸۱۵:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
به این چیزها نمی گویند جدا سازی بلکه به حاشیه پرداختن هست جدا سازی ملت و حاکمیت یعنی حاکمیت از عمد مردم را عصبانی کردن و سرمایه اجتماعی را از بین بردن .
ناشناس۳۳۷۲۶۴۳۱۶:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ربطش اینه که کارگران، کارمندان، بازنشستگان و خانواده هایشان قشر بزرگی لز مردم این سرزمینند و دولت و مجلس هر ساله با تصویب افزایش حقوق خیلی کمتر از تورم برای فقیر شدنشان گام بر میدارند و بر نارضایتی آنها میافزایند.
پیمان۳۳۷۲۶۷۱۱۶:۵۱:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
کاملا ربط داشت و این بخشی از پروژه ی افرادی است که قصد دارند اکثریت نباشند تا در پرتوی اقلیت بودن بمانند و هر کاری خواستند بکنند
ناشناس۳۳۷۲۶۵۷۱۶:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ربط دیگر آن در تاریخ داریم در سه سال متوالی 90 الی 92 دولت احمدی نژاد کمتر از تورم افزایش حقوق یافت و در سال 92 موقع انتخابات می گفتید رد صلاحیت شدیم و از روی اجبار جناب روحانی را آوردیم آن وقت مشارکت چند درصد بود؟!!! 75 درصد اما دولت روحانی چی کار کرده مشارکت از حد کمتر شد؟ البته به غیر از کرونا که مقداری کم کرد؟؟!!!
ناشناس۳۳۷۲۴۵۵۱۳:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
برای اینکه مردم از حاکمیت جدا نشوند علاوه بر مقابله با جنگ رسانه ای دشمن و جهاد تبیین باید از لحاظ اقتصادی هم برنامه های درست ریخت و در مقابل مفسدان اقتصادی و صاحبان نفوذ ایستاد.
ناشناس۳۳۷۲۴۶۱۱۳:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
همان هایی که بها دادید و همان ها با کمک بازویی رسانه های زنجیره ای و لندنی تا بیشتر از این دو قطبی سازی کاذب نکردن تکلیفشان را برای همیشه مشخص کنید
ناشناس۳۳۷۲۴۶۴۱۳:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
شما نگران نباش مشارکت خواهد بود و امسال هم نسبت به دوره قبلی مجلس بیشتر هم هست اما افراد نامحرم دیگر نباید انتخاب شوند هرچند برخی از آنها را هم تایید صلاحیت شدن
ایران آباد۳۳۷۲۵۳۲۱۴:۲۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بسیار هم انتخابات شلوغ و پر شوری میشه...
ناشناس۳۳۷۲۴۶۶۱۳:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اولین اصل هر انتخاباتی حضور تفکرات مختلف مردم در چارچوب قانون اساسی است .
ناشناس۳۳۷۲۴۶۹۱۳:۲۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان هستند مردم دارند می بینید چه اتفاقاتی داره تو این کشور میگذره
ناشناس۳۳۷۲۴۷۰۱۳:۲۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ما به خارجيها و خارج نشينها تعلق خاطرى نداريم ولى از حكومت خودمان هم گله منديم .
ناشناس۳۳۷۲۴۷۱۱۳:۲۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
با این رد صلاحیتها گسترده از گروههای سیاسی چرا عدم مشارکت را به گردن دشمن می اندازید.
ناشناس۳۳۷۲۵۱۹۱۴:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
برای تصاحب هر کرسی مجلس 38 نفر رقابت می کنند افراد مختلف با سلائق مختلف تایید صلاحیت شده اند.
ناشناس۳۳۷۲۵۴۲۱۴:۳۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بعضی ها به حرف رسانه و افراد مغرض که برای اهداف خاص می گویند بند هستند
ناشناس۳۳۷۲۵۸۸۱۵:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
سلائق مختلف رو خوب اومدی
ناشناس۳۳۷۲۴۷۳۱۳:۲۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
خوب چه گروه و کسانی این پروژه را پیش می برند.
ناشناس۳۳۷۲۴۷۶۱۳:۲۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
آیا عملکرد دولت قابل دفاع است ؟
ناشناس۳۳۷۲۴۷۷۱۳:۲۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
وقتی مردم هر روز شاهد بدتر شدن شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی هستند باید گفت عملکرد حاکمیت باعث جدا شدن حاکمیت از مردم شده است.
ناشناس۳۳۷۲۴۸۴۱۳:۳۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
این حکومت هست که به خواست مردم بی توجهی میکنه و زمینه جدایی را فراهم میکنه....
ناشناس۳۳۷۲۵۴۶۱۴:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
شما از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر تا هیجان بیشتری نشوید!
ناشناس۳۳۷۲۶۴۶۱۶:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مردم می دانند که صدا و سیما بلندگوی یک جناح خاص است
ناشناس۳۳۷۲۶۸۱۱۷:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بلندگوی جریان آمریکایی که نیست
ناشناس۳۳۷۲۷۱۲۱۸:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
حرف از رسانه دشمن بود این میگه صدا و سیما!!
ناشناس۳۳۷۲۴۹۲۱۳:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دشمنان غربی و اسراییل همواره سعی کرده اند تا بین مردم و حکومت جدایی بیاندازند.
ناشناس۳۳۷۲۵۳۱۱۴:۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مسئولین بی کفایت برای جدایی مردم از حکومت کافی هستند .
ناشناس۳۳۷۲۴۹۶۱۳:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دشمن در هر زمینه ای برنامه هایی برای ایران عزیز دارد هم اقتصادی و نظامی و فرهنگی و... ولی آیا کشور ما برنامه های جامعی برای مقابله با آنها را دارد ؟ آیا رجال سیاسی کشور در پیشبرد اهداف دشمن نقشی اساسی ندارند ؟ نمونه ی روشن آن غربگرایی و غربزدگی سران اصلاحات است که هر جا موقعیت به ضررشان باشد فریاد وا مصیبتا سر می دهند و کشور را برای رسیدن به امیالشان تحت فشار قرار می دهند .
ناشناس۳۳۷۲۵۸۳۱۵:۰۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
و همچنین عدم وجود عقل و درایت در جناح اصولگرا این دو جناح در واقع دو روی یک سکه هستند که هیچ کدوم به فکر حفظ منافع کشور و رضایت خاطر مردم نیستند تنها چیزی که براشون مهم هست حفظ قدرت و ثروت در جناح خودشون هست.
ناشناس۳۳۷۲۴۹۷۱۳:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ناکارآمدی؟! اینکه کشوری که بالاترین ذخایر نفت و گاز و معدن و ظرفیت های گوناگون ساخت و تولید و نخبه رو داره مردمش دارن اینطور زندگی می کنن نشانه چیه؟ 12 میلیون مجرد که هیچ امیدی هم ندارن نشانه چیه؟ من با 38 سال سن هیچی ندارم نشانه چیه؟
ناشناس۳۳۷۳۳۱۷۱۲:۴۱:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
نشانه تنبلی تو است
ناشناس۳۳۷۲۵۰۸۱۳:۵۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
ماجرای شاسی بلندها هم که شفاف سازی نشد.
ناشناس۳۳۷۲۶۶۲۱۶:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اقای عنابستانی نماینده عزیز دیروز شفاف سازی کردن. گرفتن ماشین موضوع عادی و حق طبیعی نماینده ها هست
ناشناس۳۳۷۲۷۲۵۱۸:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
همان عزیزی که به پلیس راهور سیلی زد و بدنبالش برای توجیه، کلی دروغ به هم بافت؟ قدیمی ها خوب گفته اند: از کوزه همان برون تراود که در اوست!
ناشناس۳۳۷۳۳۲۷۱۲:۵۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خبر سیلی دروغ بود ظاهرا
ناشناس۳۳۷۲۵۱۵۱۴:۰۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
هیچ قدرت ودولتی نتوانسته به اندازه مسئولان ناکارآمد این کشورمردم رانسبت به حکومت بدبین کند.
ناشناس۳۳۷۲۵۲۲۱۴:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دولت مدام در حال فقير تر کردن مردم است . مانند قانون 35 سال بازنشستگي ... افزايش ماليات ...ماليات بر حساب بانکي و و و ... از طرفي ديگر سه برابر شدن بودجه صدا و سيما !! اگر پول نيست بايد براي همه نباشد .
امید یاوری دارانی۳۳۷۲۶۶۹۱۶:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
من معتقدم مردم وقتی از حاکمیت فاصله می گیرند که نتوانند نظرات خود را اعمال کنند . اینکه اقلیت قدرتمند فارغ از نظرات اکثریت دایره قدرت را بنفع خود تنگ کنند مردم را از دایره انتخابات بیرون می کنند . مردم باید بدانند که رای و نظراتشان برای حاکمییت ارزشمند است و مادامیکه چنین درکی در مردم بوجود نیاید مشارکت افزایش نمی کند .
امیر۳۳۷۲۸۳۵۲۱:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
سلام دقیقا گل گفتید ولی متاسفانه اون عده‌ای که دارند دایره قدرت رو تنگ‌تر می‌کنند گوششون به این حرفها بدهکار نیست.
ناشناس۳۳۷۲۵۲۴۱۴:۱۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
والله که جلوتر از هر نیروی خارجی این برخی مسئولان هستند که مردم رو از خودشون جدا کردند.
ناشناس۳۳۷۲۵۲۸۱۴:۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
جدا سازی را بعضی مسئولان ناکارآمد به واسطه عملکردش انجام میدهد ، پروژه ای در کار نیست .
ناشناس۳۳۷۲۵۵۹۱۴:۴۴:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
برخی مسئولان و بعضی نمایندگان مجلس که به مطالبات برحق مردم مانند رفع گرانی و مبارزه با فساد بی توجه هستند عامل جداسازی مردم و حاکمیت هستند
sina۳۳۷۲۵۶۳۱۴:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
جرا همش دنبال دشمن خارجی میگردیدن. دشمن واقعی عملکرد بسیار بد بعضی مسولان نظام هست که باعث سلب اعتماد مردم شده.
ناشناس۳۳۷۲۵۹۷۱۵:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
حاکمیت وقتی قدمی در راه بهبود شرایط زندگی مردمی که کمرشان زیر بار مشکلات اقتصادی در حال خرد شدن است بر نمی دارد گویا که مردم جزو اولویت هایش نیست.
ناشناس۳۳۷۲۶۱۹۱۵:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
هر وقت زندگی مردم در رفاه و اسایش باشه مطمعن باشید مردم تا پای جان به نظام وفادار میمونن .
عمران۳۳۷۲۹۳۲۰۰:۳۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دوست عزیز متاسفانه همین طرز فکر شماست که خیلی از مردم هم مشابهش را دارند و موجب ضررهای عظیم ما در طول تاریخ معاصرمان شده است. اینکه شما حق تعیین سرنوشت سیاسی را به مسائل معیشتی و رفاهی بفروشی نهایت اشتباه است. گره های اقتصادی تا حد زیادی از مسیر رفع گره های سیاسی میگذرد. مهمترین گره سیاسی مسئول بودن و مختار بودن توأمان مردم در حق تعیین روش اداره کشور است. اینکه تمام کار را واگذار کنیم به حکومت بعد خودمان سرمان مشغول چیز دیگر باشد بعد از چند دهه برگردیم ببینیم کار خراب شده تقصیر خودمان است.
ناشناس۳۳۷۲۶۵۵۱۶:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
این پروژه از سال 88 شروع شده و 98 تکمیل شد و دیگه رابطه ای نیست که بخواد قطع بشه
ناشناس۳۳۷۲۶۷۷۱۷:۰۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
متاسفانه دیدگاه نویسنده بسیار دور از واقعیتهای جامعه است و این اشکال است.
ناشناس۳۳۷۲۶۸۶۱۷:۱۸:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
توی این سرمای زمستان ، اگر شما خودتان شیشه اتاقتان را بشکنید ، مقصر سرد شدن محیط زندگی تان کیست ؟ توده هوای سرد ؟ چرا باید دولت ما از هر نظر بدترین عملکرد را داشته باشد ولی این موضوع را تقصیر خارجی ها بداند ؟ یا اینکه صدر تا ذیل نظام دستتان باشد اما باز هم به یک حریف خیالی به نام اصلاح طلبان حمله کنید ؟
ناشناس۳۳۷۲۷۰۰۱۷:۴۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
کشور ثروتمند ایران با کلی نفت وگاز وسرزمین امروز مردمانش از نظر رفاهی ومعیشت دچار مشکل هستن .از نظر فساد اقتصادی ورانت اصلا وضعیت خوبی نداریم .
ناشناس۳۳۷۲۷۶۶۱۹:۴۳:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
پشت ایران می ایستیم و دشمن را ناامید می کنیم.
ناشناس۳۳۷۲۸۰۰۲۰:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بین توده فقیر مردم وطبقه حاکم ارتباط ضعیفی بر قرار است
معلم۳۳۷۲۸۹۸۲۳:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اصلاح طلبان برای همیشه از صحنه سیاسی ایران حذف شده اند!
ناشناس۳۳۷۲۹۰۴۲۳:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
افزایش کمرشکن مالیات برارزش افزوده یکی از علل جدایی ملت از حاکمیت است.
ناشناس۳۳۷۲۹۶۹۰۲:۰۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
۵۰ درصد رای بدنه جمهوری اسلامیست ک قطعا اتفاق خواهد افتاد و مابقی هم خاکستری است ک تمام ماجرا برای جذب این دسته از مردم هست.
ناشناس۳۳۷۳۲۴۹۱۱:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
لطفا منبع ۵۰ درصدیتان را اعلام کنید.
ناشناس۳۳۷۳۴۶۷۱۴:۵۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
مدیران طوری رفتار می کنند که هیچ اتفاق نیفتاده. خودرو ظرف دو هفته گران شده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین