معرفی ۷ کارخانه برتر ایران در تولید میلگرد و نبشی

گزارش بازرگانی، 252310،   4021030043

میلگرد و نبشی به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شوند. حجم استفاده از این محصولات فلزی در ساختمان‌سازی و صنایع مختلف به‌ اندازه‌ای بالا است که سبب شده است که امروزه کارخانه‌های زیادی به طراحی و تولید آن‌ها بپردازند. قیمت میلگرد تاثیر زیادی در نحوه و حجم خرید افراد فعال در حوزه مسکن دارد.

کارخانه‌های متعددی نیز وجود دارند که در زمینه تولید و فروش نبشی مشغول به فعالیت هستند و با ارائه قیمت نبشی به­صورت روزانه، توانسته‌اند حجم زیادی از نیاز بازار ایران را برآورده سازند. در این مطلب به معرفی ۷ کارخانه برتر ایران در تولید میلگرد و نبشی خواهیم پرداخت و مشخصات هرکدام را بررسی می‌کنیم.

قیمت ورق | آهن رسان

معرفی کارخانه های برتر تولید کننده میلگرد در ایران

همان‌گونه که اشاره شد، در حال حاضر کارخانه‌های مختلفی در کشورمان اقدام به تهیه و ساخت میلگرد در ابعاد و اندازه‌های گوناگون می‌کنند. لذا در ادامه به معرفی ۷ کارخانه برتر تولید کننده میلگرد در کشور خواهیم پرداخت.

  1. کارخانه ذوب آهن اصفهان

عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مختلف در این کارخانه، از سال ۱۳۴۶ آغاز و با ایجاد کارگاه‌های کک سازی، آگلومراسیون و کوره بلند شماره ۱ در نیمه نخست دی ماه سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید. در دی ماه ۱۳۵۱ با راه‌اندازی بهش فولادسازی و مهندسی نورد با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال، تولید محصولات فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن آغاز گردید. کارخانه ذوب آهن اصفهان تاکنون افتخارات زیادی را هم در صنعت فولاد و هم به­صورت بین‌المللی دریافت نموده است. به‌طور مثال، این کارخانه بزرگ و معتبر توانست برای نخستین بار گواهینامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی را دریافت نماید. همچنین این مجموعه موفق به دریافت گواهینامه مطابقت میلگردهای گرید B500B از شرکت CARES انگلستان و همچنین گواهینامه ایزو 9001 مدیریت کیفیت در زمینه تولید شمش شد.

هم اکنون ظرفیت تولید کارخانه ذوب آهن برابر با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد است که محصولات خود را با بالاترین استاندارد و کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. به همین خاطر، نخستین جایگاه در لیست تولید کننده برتر میلگرد ایران را به خودش اختصاص داده است. میلگرد ذوب آهن اصفهان به دو شکل ساده و آجدار و در دو نوع دوکی و یکنواخت تولید می‌گردد.

  1. کارخانه آریان فولاد

کارخانه نورد آریان فولاد، در سال ۱۳۸۵ در شهرستان بوئین زهرا در قم تأسیس گردید. این مجموعه در ابتدا با هدف تولید مقاطع فولادی همچون نبشی، میلگرد، ناودانی و تیرآهن شروع به فعالیت کرد. این کارخانه به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی شناخته می‌شود و میلگردهای تولیدی آن در سایزهای ۱۰ الی ۳۲ هستند.

قیمت ورق گالوانیزه در مشهد یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. میلگرد آریان فولاد از مواد اولیه باکیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید و روانه بازار می‌شود.





  1. کارخانه شاهین بناب

کارخانه شاهین بناب، در سال ۱۳۸۱ در شهرستان بناب تاسیس و در سال ۱۳۸۳ هم، به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید این مجموعه به حدود ۶۰۰ هزار تن در سال می‌رسد. میلگردهای تولیدی شاهین بناب از نوع آجدار است و با علامت اختصاری BS CT نمایش داده می‌شود. تمامی محصولات کارخانه شاهین بناب، بر اساس استانداردهای جهانی و در گریدهای A2، A3 و A4 تولید می‌گردد.

قیمت آهن امروز | آهن رسان

  1. کارخانه ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن مقاطع فولادی تاسیس گردید. هم­اکنون کارخانه فولاد ظفر بناب سالیانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی را با رعایت اصول استاندارد ملی و جهانی تولید می‌کند و یکی از کارخانه­های برتر تولید میلگرد در ایران محسوب می‌شود.



  1. کارخانه کویر کاشان

میلگرد کویر کاشان، یکی دیگر از محصولات فولادی پرطرفدار در بازار ایران است. این میلگردها توسط کارخانه فولاد کویر در شهرستان کاشان طراحی و ساخته می‌شوند. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران بوده و محصولات آن دارای کیفیت بالا و استانداردهای جهانی هستند.

میلگرد کویر کاشان در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ تولید خواهد شد و در دو نوع ساده و آجدار عرضه می‌گردد.

  1. کارخانه کاوه تیکمه داش

صنایع فولاد تیکمه داش در سال ۱۳۸۷ و با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن، انواع میلگرد در سایزها و اندازه‌های مختلف را در شهرک صنعتی تیکمه داش با هدف ایجاد اشتغال برای افراد بومی منطقه احداث شد. این مجموعه در حال حاضر تبدیل به یکی از تولیدکنندگان برتر میلگرد در کشور شده است.

میلگرد کاوه تیکمه داش یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین میلگردهای موجود در بازار به­شمار می‌رود که در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای ۸ الی ۳۲ تولید و در بازار آهن آلات عرضه می‌شود.

  1. کارخانه بافق یزد

شرکت میلگرد بافق یزد در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید. این مجتمع از سال ۱۳۹۴ با ظرفیت تولید بالغ بر ۵۵۰ هزار تن در سال فعالیت خود را آغاز نمود. میلگردهای تولیدی کارخانه بافق یزد در گرید A۳ در ابعاد ۸، ۱۰ و ۱۴ به ترتیب دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه طراحی و تولید می‌شوند.

معرفی کارخانه‌های برتر تولید کننده نبشی در کشور

حال که با ۷ مورد از برترین کارخانه­های تولید کننده میلگرد در کشور آشنا شدید، بد نیست ۷ کارخانه برتر تولید کننده نبشی کشور را نیز بشناسید. امروزه در ساخت بسیاری از پروژه‌ها از نبشی استفاده می‌گردد. به همین خاطر می‌توان این مقطع فولادی را جزء ابزار بسیار مهم در ساخت و ساز برشمرد.‌ از این رو، آگاهی و شناخت برترین تولید کنندگان نبشی، امری مهم برای سازندگان خواهد بود. در ادامه به معرفی ۷ کارخانه برتر در زمینه تولید نبشی می‌پردازیم.

  1. کارخانه تولید نبشی سپاهان اصفهان

این کارخانه از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران است که در سال ۱۳۷۶ در شهرک صنعتی اشترجان، فعالیت خود را آغاز کرد. کارخانه سپاهان درحال حاضر به تولید محصولاتی از قبیل میلگردهای صنعتی، ورق گرم تا ضخامت ۶۶ میلی‌متر، شمش نوردی چهارگوش و همچنین نبشی ها مشغول است. این مجموعه به‌عنوان اولین تولید کننده انواع نبشی در ایران شناخته می‌شود که محصولات آن بال مساوی بوده و با ابعاد ۶۵ تا ۱۵۰ میلی‌متر وارد بازار می­شوند.

  1. کارخانه تولید نبشی کوهپایه

مجتمع کوهپایه در سال ۱۳۸۲، در شهرک صنعتی شرق اصفهان به بهره‌برداری رسید.‌ مجموعه کوهپایه در زمینه تولید محصولاتی از جمله تسمه فولادی، ریل چهار پهلو، ناودانی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و نبشی مشغول به فعالیت است. نبشی های این کارخانه معمولا در سایزهای ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متر و به طول ۶ متر به تولید می‌رسند. لازم به ذکر است که نبشی های این مجموعه از فولاد st37 تولید می‌شوند. از این رو محصولات کوهپایه دارای انعطاف‌پذیرتری و نرمی بسیار بالایی هستند.

قیمت ورق گالوانیزه در مشهد | آهن رسان

  1. کارخانه شکفته مشهد

کارخانه شکفته مشهد در مسیر جاده قوچان به مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است که در زمینه تولید و ساخت نبشی، به‌عنوان یکی از معتبرترین کارخانه­ها در کشور به­شمار می‌رود. نبشی­های تولید شده در این کارخانه بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی و به­صورت فابریک در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. همچنین نبشی شکفته معمولاً در سایزهای ۳ الی ۱۰، ضخامت ۲.۵ الی ۱۰ میلی‌متر و همچنین طول ۶ متری وارد چرخه تولید می­شوند. این نبشی­ها غالبا به شکل بال مساوی و مطابق با جدول وزن اشتال هستند.

از ویژگی‌های نبشی شکفته مشهد می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و خوردگی اشاره کرد. دلیل آن هم تولید نبشی از ورق گالوانیزه گرم و سرد است که موجب استحکام بالای این محصول خواهد شد.

  1. کارخانه نورد فولاد تهران

این کارخانه در نزدیکی شهر تهران قرار دارد و با نام شرکت جویا نورد فولاد نیز شناخته می‌شود. کارخانه نورد فولاد تهران از سال ۱۳۷۳ در زمینه تولید انواع محصولات فولادی مشغول به فعالیت است. در این کارخانه، نبشی با روش نورد گرم و به­صورت فابریک طراحی و تولید می‌گردد. ناگفته نماند که معمولا طول شاخه های نبشی نورد فولاد تهران ۶ متری است و در سایزهای ۵۰، ۶۰ و ۸۰ میلی‌متری تولید می‌شود. همچنین این نبشی­ها دارای ضخامت ۵، ۶ و ۸ میلی‌متری هستند و بنا به درخواست خریداران در حجم انبوه هم تولید خواهند شد.

  1. کارخانه نبشی ناب تبریز

نبشی ناب تبریز، همان‌گونه که از نام آن هم مشخص است، در سال ۱۳۸۴ در تبریز تاسیس شد و تا­کنون مشغول به فعالیت است. این مجموعه یکی از برندهای معروف و باسابقه در زمینه تولید نبشی به­شمار می‌رود. کارخانه مذکور، نبشی ناب تبریز را با کیفیت بالا و قیمتی بسیار مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. نبشی­های ناب تبریز به­صورت بال مساوی و در سایزهای ۳۰ الی ۱۰۰ میلی‌متر با ضخامت های متنوعی تولید می‌شوند. همچنین حالات مختلفی از این نبشی استفاده می‌شود که عبارتند از: اتصال نبشی جان، اتصال نیم گیردار، اتصال با نبشی نشیمنی و اتصال گیردار.

  1. کارخانه نبشی فولاد منظومه

مجتمع تولید نبشی فولاد منظومه در نزدیکی اصفهان واقع شده است. این مجموعه از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع نبشی آغاز کرد. شیوه تولید نبشی در این کارخانه بزرگ و شناخته شده به­صورت پرسی و از طریق نورد سرد است. نبشی­های مجتمع فولاد منظومه در سایزهای X50، X60 و X80 و غالبا در ضخامت های ۴، ۵، ۶ و ۸ میلی‌متری طراحی و تولید می‌شوند.

  1. کارخانه ظهوریان مشهد

یکی دیگر از برترین تولید کنندگان نبشی در ایران، کارخانه ظهوریان در کلان­شهر مشهد است. این مجموعه تولیدی در سال ۱۳۷۹ آغاز به­کار نمود. خرید نبشی­های این شرکت، گزینه بسیار مناسبی برای سازندگانی که در شرق کشور حضور دارند خواهد بود. گفتنی است که نبشی­های این کارخانه به روش نورد گرم تولید می‌شوند و در سایزهای مختلفی به بازار عرضه خواهند شد.



سخن نهایی در معرفی کارخانه های برتر ایران

در این مطلب که به معرفی ۷ مورد از کارخانه­های برتر تولیدکننده میلگرد و نبشی پرداخته شد، از جهات مختلفی برای مصرف‌کنندگان و خریداران حائز اهمیت است. چرا که اطلاع از محل قرارگیری کارخانه، در انتخاب کارخانه مورد نظر از لحاظ مسافت و نزدیکی به پروژه بسیار کمک کننده خواهد بود. این روش می‌تواند هزینه حمل و نقل کمتری را برای خریداران متحمل سازد.



همچنین این مطلب به خریداران کمک می­کند تا از کیفیت و نحوه تولید محصولاتی که قصد تهیه و خرید آن را دارند را نیز، به خوبی بشناسند و با خاطری راحت و آسوده اقدام به خرید نمایند. همچنین انتخاب یک تامین­کننده معتبر نیز در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت، مطالعه این مطلب، برای آن دسته از افرادی که در حوزه ساخت و ساز مشغول به فعالیت هستند، امری ضروری به­شمار می­آید و امید است که در راستای داشتن انتخابی درست، کمک کننده باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین