ساندویچ پانل دیواری و سقفی؛ انتخابی هوشمندانه در صنعت ساختمان

گزارش بازرگانی، 251657،   4021027011

استفاده اولیه از ساندویچ پانل ها در صنعت هواپیما و صنعت نظامی بوده است. در دهه‌ های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، ساندویچ پانل‌ ها به عنوان یک متریال پیشرفته در صنعت هواپیما و فضانوردی به کار گرفته شدند. این متریال پیش ساخته به دلیل ویژگی ‌هایی نظیر سبکی، استحکام ساختاری و عملکرد حرارتی مناسب، برای کاهش وزن و افزایش کارایی هواپیماها انتخاب مناسبی بودند.

از آن زمان، با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات در زمینه ‌های مختلف، استفاده از انواع ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی به سایر صنایع و بخصوص صنعت ساختمان ‌سازی گسترش یافت. این مصالح به دلیل ویژگی ‌هایی مثل عایق حرارتی، سرعت نصب و مزایای ساختاری، به یکی از مصالح اصلی در ساختمان‌های مدرن و خانه های پیش ساخته تبدیل شده‌اند.

ساندویچ پانل دیواری؛ راهکاری نوین در بهینه سازی انرژی

ساندویچ پانل دیواری از مصالح پیش ساخته محسوب می شود که از ترکیب لایه‌های مختلف تشکیل شده است. این لایه ها شامل لایه های داخلی و خارجی و هسته میانی ساندویچ پانل دیواری هستند که لایه های داخلی و خارجی اغلب از جنس ورق گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم می باشند. هسته میانی ساندویچ پانل دیواری یا به عبارتی فوم عایق ساندویچ پانل، می تواند از مواد مختلفی مانند پلی یورتان، پشم سنگ، پشم شیشه و... ساخته شود که هر یک دارای ویژگی های متفاوتی می باشند.

استفاده از ساندویچ پانل ‌های دیواری در ساختمان‌ ها می‌تواند منجر به بهبود کارایی انرژی، کاهش مصرف انرژی و عایق سازی دیوارها در انواع سازه گردد؛ بنابراین می توان گفت که این نوع ساندویچ پانل امروزه به عنوان عنصر اساسی در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

یک سقف عایق با ساندویچ پانل سقفی

می توان گفت که ساندویچ پانل سقفی همانند ساندویچ پانل دیواری از سه لایه تشکیل شده است که اغلب برای ساخت و پوشش سقف انواع سازه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ساندویچ پانل نیز به دلیل ویژگی‌هایی نظیر عایق حرارتی مؤثر، سبکی، سرعت نصب و کاهش هزینه‌ها و انرژی در صنعت ساختمان سازی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و می تواند به عنوان یک سقف پیش ساخته در بهبود عملکرد انواع سازه پیش ساخته نقش موثری داشته باشد.

مزایای انواع ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز

امروزه به دلیل اهمیت سرعت نصب و اجرا و صرفه جویی هزینه و انرژی در پروژه های ساختمانی و عمرانی، استفاده از مصالح مقرون به صرفه مانند انواع ساندویچ پانل در بین سازندگان به یک امر حیاتی تبدیل شده است. بهره‌گیری گسترده از این ساندویچ پانل‌ها در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و حتی مسکونی، به سازندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از مصالح با کیفیت، زمان و هزینه‌های ساخت و ساز را بهینه ‌سازی نمایند.

از جمله مزایای انواع ساندویچ پانل عبارتند از:

عایق بندی حرارتی

ساندویچ پانل‌ها دارای یک هسته میانی از مواد عایق حرارتی و رطوبتی هستند که به بهبود کارایی انرژی ساختمان‌ها کمک می‌کند و نقل و انتقال حرارت و رطوبت را کاهش می‌دهد.

سهولت در نصب و اجرا و سرعت بالا

به دلیل ساختار ماژولار این مصالح، نصب آن ها سریع تر انجام می‌شود که منجر به کاهش زمان و هزینه‌های ساخت و ساز نیز می گردد.

سبکی و کاهش وزن

وزن کمتر ساندویچ پانل‌ها باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل مواد و نصب در محل می‌شود، که این امر به کاهش هزینه‌های کل پروژه کمک می‌کند.

مقاومت در برابر عوامل محیطی

ساندویچ پانل ها به دلیل برخورداری از لایه های داخلی و خارجی از جنس ورق باکیفیت و همچنین فوم عایق، اغلب در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت خوبی دارند و دچار زنگ زدگی یا خوردگی نمی شوند.

تنوع در محصول

ساندویچ پانل‌ها در انواع طراحی‌، ابعاد و رنگ‌ها موجود هستند، که به معماران و طراحان امکان انتخاب و استفاده در انواع پروژه‌ها را می‌دهند.

قابلیت انعطاف پذیری

انواع مختلف ساندویچ پانل ها می توانند انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و در محل های متفاوت با شیب های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

هزینه مقرون به صرفه

استفاده از ساندویچ پانل ها، عواملی مانند کاهش هزینه نصب و زمان ساخت، کاهش هزینه های انرژی، کاهش نیاز به برخی از سازه های حمل بار، کاهش هزینه حمل و نقل و عدم نیاز به تکنیک های پیچیده ساخت را به دنبال دارد.

چرا ساندویچ پانل دیواری و سقفی سازه پوشش ماموت

سازه پوشش ماموت به عنوان یک پیشرو در صنعت ساختمان، با تخصص در تولید انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی، متریال موردنیاز برای احداث کارخانجات، سوله‌های صنعتی، سردخانه‌ها و ... را به بازار عرضه می‌نماید. این شرکت نه تنها با توانایی در فراهم‌سازی نیازهای ساختمانی، بلکه با کیفیت برتر و بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا، به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای پروژه‌های عظیم عمرانی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

سازه پوشش ماموت با استفاده از پیشرفته ترین خطوط پیوسته و تمام اتوماتيک با ظرفیت تولید متوسط 6.500.000 مترمربع در سال، توانسته در تولیدات انواع ساندویچ پانل با ویژگی های منحصر به فرد جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان به خود اختصاص دهد. از جمله این ویژگی ها عبارتند از:

سرعت در ساخت، نصب و اجرای بالا

سفارش ساندویچ پانل تا زمان تحویل آن در سازه پوشش ماموت زمان زیادی را شامل نمی شود و می توان گفت که سرعت در طراحی و ساخت و همچنین نصب و اجرای استاندارد از نقاط قوت این مجموعه محسوب می گردد.

صرفه جویی در انرژی و دمای داخلی سازه

یکی از ویژگی های رایج در ساندویچ پانل ها، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های مرتبط می باشد. این ویژگی در محصولات سازه پوشش ماموت یک اولویت بوده و می توان گفت که ضریب انتقال حرارت یک دیوار 1.5 متری آجری برابر است با یک ساندویچ پانل 4 سانتی متری استاندارد.

تجربه یک خرید مقرون به صرفه

به دنبال ساخت، نصب و اجرای سریع انواع ساندویچ پانل در سازه پوشش، کاهش قیمت ساندویچ پانل ها را خواهیم داشت که هنگام خرید، با توجه به نوع کاربرد ساندویچ پانل و همچنین نوع متریال موردنیاز متغیر خواهد بود.

نمای زیبا با توجه به سفارش مشتریان

طراحی و تولید ساندویچ پانل های سازه پوشش ماموت، در ابعاد، ظاهر و طرح های مختلف قابل اجراست و می تواند در ساخت انواع ساختمان های پیش ساخته مدرن مورد استفاده قرار گیرند.

طول عمر 2.5 برابر بیشتر

یکی از دلایل طول عمر بالای محصولات ساندویچ پانل سازه پوشش ماموت، بهره مندی از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب می باشد که در اولویت دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. سایر مزایا مانند ضخامت رنگ ورق ساندویچ پانل، میزان پوشش گالوانیزه بیشتر و همچنین استفاده از بهترین فوم عایق پلی یورتان در هسته ساندویچ پانل در کنار هم باعث شده اند که طول عمر این محصولات افزایش پیدا کرده و مقاومت بالاتری از خود ارائه دهند.

ویژگی خود خاموش شوندگی با استاندارد PIR B2

در حال حاضر تمامی ساندویچ پانل های شرکت سازه پوشش ماموت با ویژگی PIR B2 تولید می شوند تا بتوانند بلافاصله از گسترش حریق جلوگیری کنند. PIR با کلاس حریق B2 با تأخیر بسیاری مشتعل می گردد که فوم عایق ساندویچ پانل های سازه پوشش، از این ویژگی برخوردار هستند و این مجموعه با رویکردی نوین به سمت تولید محصولاتی با ویژگی PIR B1 پیش خواهد رفت.

آزمایش های استاندارد بر روی محصولات

در راستای ارتقا کیفی محصولات تولیدی شرکت سازه پوشش ماموت و دستیابی به جایگاه حرف اول کیفیت در کشور، ایجاد یک مرکز فوق تخصصی آزمایشگاهی با بهره گیری از نیروهای دانشگاهی و کارآزموده در دستور کار شرکت قرار گرفت و در این راستا نسبت به خریداری و راه اندازی پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های تست فوم پلی یورتان و همچنین دستگاه های تست انواع ورق، اقدامات لازم انجام و واحدهای آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی شروع به فعالیت نمودند.

استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل با چسبندگی قوی

استفاده از چسب عایق با چسبندگی قوی منجر به ایجاد اتصال محکم و دائمی بین لایه‌های مختلف ساندویچ پانل می‌شود. این اتصال موثر در جلوگیری از ورود هوا، آب، یا مواد غیرمطلوب به داخل سازه بسیار تاثیرگذار است که تمام پانل های سازه پوشش ماموت از این ویژگی برخوردار هستند.

نصب و اجرای استاندارد و باکیفیت

نصب و اجرای استاندارد ساندویچ پانل‌های شرکت سازه پوشش ماموت به عنوان یک نوع مصالح ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این مجموعه با دهه‌ها تجربه در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل، محصولاتی ارائه می‌دهد که با استانداردهای صنعتی و ساختمانی سازگاری کامل دارند و می تواند صفر تا صد نصب و اجرای محصولات را در محل پروژه به صورت تخصصی پیاده سازی کند.

نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری

جهت نصب ساندویچ پانل های دیواری نیاز است که شاسی کشی با استفاده از پروفیل ها انجام گیرد. ابعاد، مقطع و سایز این پروفیل ها به میزان بار باد، جهت آن و ارتفاع سازه بستگی دارد و پس از بررسی، محاسبه و تعیین می گردد. پانل های دیواری عموما به صورت عمودی نصب و شاسی کشی آن به صورت افقی انجام خواهد گرفت و در نهایت با استفاده از پیچ سرمته گالوانیزه بر روی سازه نصب می گردند.

نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی در موازات شیب سقف و بر روی پروفیل های سقفی به وسیله پیچ سرمته گالوانیزه واشردار نصب شده و به دلیل مقطع تولیدی آنها به صورت ذوزنقه ای و گام دار کاملا آب بند نصب می گردند .

قیمت ساندویچ پانل سقفی و دیواری سازه پوشش ماموت

اغلب قیمت انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی هنگام خرید، با توجه به ویژگی هایی از قبیل نوع ورق ساندویچ پانل، نوع فوم عایق ساندویچ پانل، کاربرد و ابعاد ساندویچ پانل مورد ارزیابی قرار می گیرد. بنابراین توجه به این موارد و آگاهی از آن ها در هنگام خرید ساندویچ پانل حائز اهمیت است.

جهت اطلاع از قیمت ساندویچ پانل های دیواری و سقفی سازه پوشش ماموت و یا دریافت مشاوره، می توانید با یکی از شماره های 4500-026 و 4500-021 تماس حاصل فرمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین