چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

گزارش بازرگانی،   4021025027 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یادگیری زبان انگلیسی این روزها به یک چالش برای اکثر افراد تبدیل شده است. برای کار، تحصیل، مهاجرت و... بهتر است به زبان انگلیسی مسلط باشید، اما آیا واقعا امکان یادگیری زبان انگلیسی در یک ماه وجود دارد؟

چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم

در سال‌های اخیر متدهای زیادی برای آموزش زبان انگلیسی (https://melalinstitute.com/home/service/10004/دوره-های-آموزش-زبان-انگلیسی-بزرگسالان) ابداع شده، اما خیلی از آنها در حد تبلیغ هستند و در واقع هیچ کارایی دیگری ندارند. خیلی از افراد با ادعای آموزش از شما پول هنگفتی دریافت می‌کنند تا زبان را در مدت کوتاه به شما آموزش دهند، اما یادگیری زبان بدون تمرین و تکرار تقریبا غیرممکن است. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان در زمان کوتاه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

آیا می‌توان به سرعت زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

یادگیری زبان انگلیسی چالش برانگیز است، به خصوص اگر بخواهید این کار را در زمان کوتاه انجام دهید. البته وقتی برای رسیدن به این هدف عزم خود را جزم کنید، به سرعت می‌توانید تغییر را درون خود ببینید.

عوامل مختلفی در تعیین سرعت یادگیری شما موثر هستند. سن، جنسیت، علاقه، استعداد، روش‌های آموزشی و زمانی که در روز صرف یادگیری زبان می‌کنید، همگی در سرعت پیشرفت شما تاثیر دارند. هرچقدر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه نشان دهید، مطمئنا سریع‌تر هم این زبان را یاد خواهید گرفت.

چقدر طول می‌کشد تا زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

یک موسسه آموزشی در آمریکا کار جالبی انجام داده و یادگیری زبان را در افراد مختلف مورد بررسی قرار داده و آنها را به چهار دسته تقسیم کرده است:

  • گروه اول در زمان ۴۸۰ ساعت می‌توانند زبان انگلیسی را در سطح مبتدی یاد بگیرند
  • گروه دو تا چهار به ۷۲۰ ساعت زمان برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی نیاز دارند.



حالا سوالی که پیش می‌آید این است که شما چقدر از زمان روزانه خود را می‌توانید به مطالعه و یادگیری زبان اختصاص دهید؟ اگر فردی باشید که زمان خالی زیادی دارد و با فرض اینکه می‌توانید ۶ ساعت در روز را صرف یادگیری کنید، بازهم ۸۰ روز زمان لازم دارید تا به سطح مبتدی زبان انگلیسی برسید. اگر بخواهید به‌صورت روان صحبت کنید و به اصطلاح به سطح Fluency برسید، باید زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید و بیشتر تمرین کنید.

چطور انگلیسی روان صحبت کنیم؟

یادگیری یک زبان جدید به‌عنوان زبان دوم سختی‌های خودش را دارد. تسلط به زبان انگلیسی این روزها یک مزیت بسیار خوب برای افراد مختلف به حساب می‌آید و به همین دلیل هم افراد زیادی از سنین مختلف به دنبال یادگیری این زبان هستند.

شما می‌توانید اصول اولیه این زبان را در طول ۳۰ روز یاد بگیرید و اگر استعداد داشته باشید ممکن است در همین زمان کوتاه و با تکنیک‌هایی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم بتوانید انگلیسی صحبت کنید. برای انجام این کار باید خودتان را در زبان درگیر کنید؛ یعنی کاری کنید که همیشه در معرض صحبت کردن و یا شنیدن جملات انگلیسی قرار بگیرید. در ادامه بهترین روش‌ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم.

تقویت مکالمه زبان انگلیسی در یک ماه

شاید بتوانید در زمان کوتاه به زبان انگلیسی صحبت کنید، اما لازمه این کار انجام یک سری تمرینات خاص است. برای صحبت کردن به زبان انگلیسی داشتن اعتماد به نفس کلید اصلی است. برای اینکه مکالمه خود را تقوت کنید، تمریناتی وجود دارد که اعتماد به نفس شما را بالا می‌برند. همچنین نحوه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را به شما یاد می‌دهند. در ادامه به این تمرینات اشاره می‌کنیم.

تماشای ویدیوهای یوتیوب برای تقویت مکالمه

در چند سال اخیر یوتیوب در آموزش زبان انگلیسی نقش زیادی داشته است. ویدیوهای این سایت به‌روز و خودمانی‌تر هستند و به همین دلیل خیلی راحت‌تر می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین شما می‌توانید ویدیوهایی با موضوع‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنید و در حین یادگیری زبان از تماشای آنها لذت ببرید. زمان این ویدیوها هم تقریبا کوتاه است و حوصله شما را سر نمی‌برد.

مشاهده فیلم‌ به زبان انگلیسی برای تقویت مکالمه

تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان هم می‌توانند به شما کمک کنند تا در معرض اصطلاحات و گفتگوهای روزمره قرار بگیرید. سعی کنید فیلم‌ها را بدون زیرنویس ببینید و خودتان تلاش کنید بفهمید که بازیگران چه می‌گویند. همچنین می‌توانید از زیرنویس انگلیسی کمک بگیرید، اما فیلم‌ها را به هیچ عنوان با زیرنویس فارسی تماشا نکنید، چون یادگیری شما را کند می‌کند.

افزایش دایره لغات برای تقویت مکالمه

نکته مهم در یادگیری لغات انگلیسی این است که برنامه‌ریزی داشته باشید. شما باید یک روتین روزانه برای یادگیری لغات در نظر بگیرید. مثلا مشخص کنید که هر روز ۲۰ لغت جدید یاد بگیرید.

چگونه در مدت زمان کوتاهی انگلیسی روان صحبت کنیم؟

در هر مکان و زمانی که قرار دارید، سعی کنید لغات جدیدی که می‌شنوید را در یک دفترچه بادداشت بنویسید و روزانه آنها را به همراه معنی حفظ کنید. سعی کنید برای هر لغت جمله بسازید تا بهتر در ذهن شما نقش ببندند.

گوش دادن پادکست‌های داستانی انگلیسی برای تقویت مکالمه

یکی دیگر از روش‌های یادگیری انگلیسی در ۳۰ روز و تقویت گفتار گوش دادن است. شما می‌توانید به موسیقی و یا پادکست‌های داستانی گوش دهید و آنها را تحلیل کنید. هر جمله‌ای را که متوجه نمی‌شوید چندین بار گوش کنید تا بالاخره معنی آن را بفهمید. به این ترتیب بعد از چند روز حرفه‌ای‌تر می‌شوید و جمله‌ها را زودتر درک خواهید کرد.

تمرین مکرر مکالمه با اعضای خانواده برای تقویت مکالمه

احتمالا این جمله را بارها شنیده‌اید که زبان فرار است و اگر تمرین و تکرار نکنید، خیلی زود این زبان را فراموش می‌کنید. به این منظور می‌توانید با اعضای خانواده مکالمه داشته باشید. حتی اگر آنها به انگلیسی مسلط نیستند می‌توانند به زبان فارسی صحبت کنند و شما با زبان انگلیسی جواب آنها را بدهید. قرار گرفتن در موقعیت‌های مکالمه‌ای مختلف می‌تواند از شما فردی بسازد که به صحبت کردن انگلیسی مسلط است.

ترجمه گفتگوهای دیگران برای تقویت مکالمه

وقتی در خیابان و یا هر مکان دیگری هستید و صدای مکالمه دیگران را می‌شنوید، می‌توانید حرف‌های آنها را برای خودتان به انگلیسی برگردانید. این روش هم در تقویت مکالمه روزمره بسیار موثر است و همچنین باعث افزایش دایره لغات شما می‌شود. به این ترتیب همیشه درگیر یادگیری خواهید بود و زبان را فراموش نخواهید کرد.

چگونه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنیم

تقویت مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی در یک ماه

مهارت شنیداری یا لیسنینگ در زبان انگلیسی بسیار مهم است. هر چقدر در صحبت کردن انگلیسی مهارت داشته باشید، اما متوجه حرف‌های طرف مقابلتان نشوید، نمی‌توانید به درستی مکالمه را ادامه دهید؛ پس برای اینکه در زبان انگلیسی حرفه‌ای شوید، باید تمام مهارت‌ها را با هم آموزش ببینید. برای تقویت مهارت‌های شنیداری انگلیسی هم یک سری روش‌ها وجود دارد که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم.

رصد کردن اخبار و شبکه‌‌های اجتماعی انگلیسی زبان برای تقویت مهارت‌های شنیداری

یکی از روش‌های تقویت مهارت‌های شنیداری انگلیسی، گوش دادن به اخبار در رادیو و تلویزیون است. همچنین کانال‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند به شما کمک کنند تا مکالمات روزمره بیشتری را بشنوید.

در هنگام شنیدن سعی کنید کلمات جدید را به همراه تلفظ صحیح آنها یاد بگیرید. بهتر است از فایل‌های آماده استفاده کنید تا در صورت متوجه نشدن بعضی قسمت‌ها بتوانید به عقب برگردید و مطلب را دوباره گوش دهید.

یادگیری عبارات و اصطلاحات جدید برای تقویت مهارت‌های شنیداری

زبان انگلیسی مملو از عبارت‌ها و اصطلاحات عامیانه است که در بین جوانان هم خیلی طرفدار دارند. اگر این اصطلاحات را تمرین کنید ودر مکالمه‌ها به کار ببرید، خیلی زودتر و راحت‌تر می‌توانید منظور خود را به دیگران برسانید. همچنین می‌توانید در فیلم، موسیقی و... آنها را درک کنید.

برای یادگیری این اصطلاحات می‌توانید در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی هم شرکت کنید. اساتید در این کلاس‌ها انواع عبارت‌ها و اصطلاحات، تکنیک‌های مکالمه و... را به شما آموزش می‌دهند.

تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن انگلیسی در یک ماه

دو مورد از مهارت‌های مهم دیگر زبان انگلیسی که برای حرفه‌ای شدن باید آنها را یاد بگیرید، مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ هستند. انگلیسی فقط به شنیدن و صحبت کردن محدود نمی‌شود، بلکه شما باید بتوانید متن‌ها را بخوانید و بنویسید. به این منظور هم تکنیک‌هایی وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما آورده‌ایم.

خواندن کتاب برای تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن انگلیسی

یکی از مهمترین نکات برای یادگیری تمام مهارت‌های زبان انگلیسی، یادگیری درست گرامر است. اگر می‌خواهید گرامر خود را تقویت کنید و راحت‌تر جمله بسازید، می‌توانید کتاب بخوانید. کتاب‌های داستانی بهترین انتخاب برای تقویت گرامر هستند.

خواندن این کتاب‌ها به صحبت کردن شما هم کمک می‌کنند، زیرا گرامر را بهتر یاد می‌گیرید و لغات جدید می‌آموزید. در ابتدا از کتاب‌های مبتدی‌تر شروع کنید. کتاب‌ها و داستان‌های فارسی مشهور که به انگلیسی ترجمه شده‌اند هم کمک زیادی به شما خواهند کرد. برای درک بهتر می‌توانید با صدای بلند کتاب بخوانید.

​ خواندن روزنامه انگلیسی برای تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن

تمام روزنامه‌های انگلیسی زبان ویرایش می‌شوند و از نظر گرامری، لغوی و املایی تقریبا هیچ اشتباهی در آنها وجود ندارد؛ بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت خواندن و نوشتن، ورق زدن و مطالعه روزنامه‌های انگلیسی زبان است. اگر به این روزنامه‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید به سایت‌های خبری انگلیسی زبان سر بزنید و صفحات خبری را برای خودتان پرینت بگیرید. ​

استفاده از فلش کارت برای تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن انگلیسی

فلش کارت‌ها برگه‌های کوچکی هستند که کلمات جدید روی آنها نوشته شده است. برای هر سطحی فلش کارت‌های جداگانه وجود دارد. در یک سمت کارت‌ها لغت و در سمت دیگر معانی و کاربرد آنها در جمله وجود دارد. این کارت‌ها بسیار کم جا هستند و در هر مکانی می‌توانید آنها را با خود ببرید و مطالعه کنید.

نکات مهم برای اینکه بتوانید در مدت ۳۰ روز انگلیسی صحبت کنید

چند نکته مهم وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می‌توانید زودتر انگلیسی را یاد بگیرید و روان صحبت کنید. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم:

  • با دقت گوش دهید
  • زمان کافی را به یادگیری اختصاص دهید
  • نوت برداری را فراموش نکنید
  • صدای خودتان را ضبط کنید
  • زمان‌هایی که ذهنتان آزاد است را برای یادگیری بگذارید

دوره‌های آموزش زبان برای یادگیری زبان انگلیسی در یک ماه

اگر وقت انجام کارهایی که گفتیم را ندارید و می‌خواهید در مدت یک ماه انگلیسی صحبت کنید، می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان ثبت‌نام کنید. دوره‌های حضوری شاید بتوانند شما را به هدفتان برسانند، اما در ۳۰ روز بعید است بتوانید به کمک آنها انگلیسی صحبت کنید.

بهترین روش برای شما شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی است. به این ترتیب می‌توانید به‌صورت خصوصی در دوره‌ها شرکت کنید و کلاس‌ها را شخصی سازی کنید؛ یعنی مثلا زمان بیشتری کلاس آنلاین داشته باشید تا سریع‌تر بتوانید به هدفتان برسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. نهنگ سواری یک آبادانی

  20. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  21. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  22. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  23. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین