تشریح آخرین وضعیت فرهنگ و هنر کشور از زبان وزیر ارشاد

  4021023044

نخستین نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی قبل در سالن سازمان سینمایی این وزارتخانه آغاز شد.

تشریح آخرین وضعیت فرهنگ و هنر کشور از زبان وزیر ارشاد

به گزارش  ایرنا، نشست خبری محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز شنبه -۲۳ دی‌ماه -  با حضور اهالی رسانه در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد آغاز شد.

اسماعیلی در ابتدای این نشست بیان کرد: حلول ماه رجب را خدمت همه تبریک می‌گویم. ولادت امام محمد باقر (ع) در آغازین روز این ماه قرار دارد که جای تبریک ویژه دارد، امیدوارم خداوند به همه ما و همه مومنان این توفیق را بدهد که از این ۲ ماه نورانی رجب و شعبان با اندوخته ای مناسب وارد شهر الله اکبر شویم و مهمانان خوبی در ضیافت خدا باشیم.

وی افزود: خوشحالم که امروز در این مناسبت مبارک در ارشاد در خدمت شما هستیم، من به مناسبت‌های مختلف در جمع های مختلفی از شما حضور داشتم در جمع های تخصصی‌تر در قالب نشست‌های حوزه فرهنگی و هنری، در حیاط دولت و در هر رویداد فرهنگی بوده‌ام، به همین دلیل خدا را شاکرم که انس و الفتی در مدیریت ارشاد با رسانه‌ها برقرار است.

وزیر فرهنگ گفت: در این فرصت چند دقیقه‌ای مسیر طی شده را قرار است مرور کنم و نگاهی به افق پیش رو داشته باشم، در وزارت ارشاد کار را زمانی شروع کردیم که کشور دچار بلیه کرونا بود و همه فعالیت های عمومی کشور از جمله فعالیت های فرهنگی و رسانه‌ای تحت تأثیر آن قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: در همین اتاق وزارتی وقتی خبرنگاری از من پرسید که در لحظات اولیه آغاز به کار شما، اولویت شما چیست؟ گفتم آنقدر کرونا همه جوانب و اقتصاد و معیشت اهالی فرهنگ و هنر و مهمتر سلامت آنها را تهدید می‌کند که ما باید چاره جویی فوری داشته باشیم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما در سال گذشته بعد از خارج شدن از کرونا و موفقیت بزرگی که در مدیریت این بیماری فراگیر به وجود آمد و در مقایسه با بسیاری کشورهای توسعه یافته غربی با یک مدیریت جهادی و مردمی کشور از این دام عبور کردیم، با یک فتنه فرهنگی مواجه شدیم که بر فعالیت‌های اهالی فرهنگ و هنر و رسانه سایه انداخت.

ما به دنبال عادی سازی فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر بودیم، با استقبال گسترده مردم و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر به دوره رونق وارد شدیم، امروز دوره پر رونقی را در حوزه فرهنگ و هنر سپری می‌کنیماسماعیلی گفت: سال گذشته در این ایام که برای برگزاری رویدادهای مهم و ملی آماده می‌شدیم با تهدیدات مهمی مواجه شدیم که اساس فعالیت های فرهنگی و هنری را مورد هدف قرار داده بود، بدخواهان ملت ایران به دنبال خاموشی چراغ فرهنگ و هنر بودند و هستند، ما با این متغیر ۴۵ سال است که درگیریم، اما لطف خدا باعث شد از این گذرگاه به سلامت عبور کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال عادی سازی فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر بودیم، با استقبال گسترده مردم و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر به دوره رونق وارد شدیم، امروز دوره پر رونقی را در حوزه فرهنگ و هنر سپری می‌کنیم، این کلید واژه رونق به معنای نادیده گرفتن نقاط ضعف نیست، ما در ارشاد برنامه‌های مهمی را پیش رو داریم، در برنامه‌های معیشتی قدم‌های مهمی برداشته شده است، همین الان یک مجموعه به نام شهر هنر در پرند در حال ساخت است.

وی افزود: بیمه هنرمندان به یک عدد چند برابری در مقایسه با گذشته رسیده است، در همه بخش‌ها چنین آماری وجود دارد، قطعا کسی انتظار ندارد بعد از دو سال و اندی درباره برنامه صحبت کند من اما از کارنامه صحبت می‌کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین