نظرات برگزیده مخاطبان الف: کارنامه هاشمی رفسنجانی را منصفانه باید قضاوت کرد/ چرا علی کریمی از کشته‌شدن افراد بیگناه خوشحال است؟

  4021021093 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: کارنامه هاشمی رفسنجانی را منصفانه باید قضاوت کرد/ چرا علی کریمی از کشته‌شدن افراد بیگناه خوشحال است؟

مطلبی با عنوان «اسطوره‌زدایی از هاشمی» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*تفکر بیشتر کسانی که در انقلاب نقش‌های بزرگ داشتند در زمان انقلاب تا زمان حال تغییر اساسی کرده است. هیچکس همانی نیست که چهل سال پیش بود. کمونیسم از بین رفت، سوسیالیسم بی‌اعتبار شد، سرمایه‌داری رسوا شد، و ... الان داریم توی یک دنیای جدید زندگی می‌کنیم که مردم حتی منکر و منتقد حرف‌های چند روز پیش خودشان هستند،

*جریان اصلاحات پیشتاز افشا و انتقادگسترده نسبت به سیاست های مخرب وخودمحور هاشمی ،بوبژه در حوزه ی اقتصاد و ایجاد فاصله طبقاتی و فشاربر طبقات فرودست بود که نمونه های آن را می توان در دوران اصلاحات در نقد نحوه اداره جنگ و یا در سخنرانی ها و انتشار مقالات و کتاب های متعدد از جمله کتاب عالیجناب سر خپوش و یا برگزاری انتخابات مجلس ششم که در آن هاشمی به زحمت نفر سی ام تهران شد و بعد هم با تهدید نمایندگان اصلاح طلب در عدم تصویب اعتبار نامه اش اعلام انصراف نمود . وهمین افشاگری ها و مقابله ها ی سازنده بود که توانست باعث رویگردانی مردم و مانع پیروزی هاشمی در انتخابات سال 84 شود.

*هاشمی مرد اشتباهات وحشتناک و تلاش برای جبران این اشتباهات بود... هاشمی علیه آزادی های سیاسی شوراند اما خود پیچید به سمت اصلاحات و خاتمی ها...هاشمی از عدالت گفت و محرومین ولی پیچید سمت سرمایه داران با تحمیل سیاست گذاری های اصل 44 بجای این اصل در قانون اساسی بدون رای گیری از مردم...

*ادمیزاد همواره با فراز و فرود زندگی کرده است. سیاستها نیز تا ابد نباید ثابت بماند انچه که صحیح بنظر می رسد این است که مردم جامعه از دعوای احزاب خسته شده اند و دیگر مقید به چپ و راست نیستند . .امروز جامعه دنبال هر کسی است که فارغ از گفتارش بتواند با عمل اقداماتی مثبت و مثمر ثمر در جهت کاهش فقر و افزایش رفاه انجام دهد. برای قاطبه مردم نامها فرقی نمی کنند هر کسی که باشد فقط باید مصائب و مشکلات مردم را حل کند. هاشمی هم خوبیهایی داشت شاید هم از نظر بعضی بدیهایی هم داشت انچه که از او مانده اعمال اوست 

*ترویج فرهنگ اسطوره سازی فاجعه ای برای تاریخ این مملکت بوده

*قطعا مشکلات اقتصادی امروز کشور ارتباطی با مرحوم هاشمی ندارد و مسبب وضع موجود، سیاستها و عملکرد ناکارمدی است که در سالهای اخیر اجرایی شده است.مسبب دانستن مرحوم هاشمی صرفا یک فرافکنی است.

*هاشمی گرچه آدم پرخطایی بود، اما برای اداره ی امور هم ایده داشت و هم شهامت و هم آدم اجرایی کردن ایده هایش را.

*هاشمی عاقل قوم بود تصور کنید درسال 1384 به مدت 8 سال دیگر او رییس جمهور می شد خدا وکیلی اوضاع مملکت در هر زمینه ای مثل امروز بود؟ قدری منصف باشیم بد نیست!

*(پاسخ به کامنت بالا)هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد ببین چقدر خرابکاری کرده بود که مردم دیگه به او رای ندادند.

*الان چند ساله که همه نهادها و سازمانها و مجلس و ریاست جمهوری و.. دست افراد مخالف هاشمی است و دوره هاشمی تمام شده و حمایت از هاشمی بی مورده خود این فرد هم فوت شده ولی افرادی که الان امور دستشان هست باید به شکل اثباتی کار کنند و کار سلبی و نفی کردن و این و اون را زدن برا مردم ارزش نداره هر جریانی باید بیاد دست آورهای خودش را بیان کند وگرنه اینترنت و مرغ و گوشت و.. را گران کردن و مدام شعار دادن هنر نیست ملاک تورم هست ملاک وضع پاسپورت و قدرت سیاسی خارجی کشور است ملاک رضایت مردم است دیده میشود که هر وقت مردم سوالی می کنند این دو گروه گردن همدیگه می اندازند و جوابگو نیستند.

*همه انسان ها عملکرد درست و غلط دارند در مجموع و نسبی باید راجع افراد صحبت نمود در مجموع ایشان یکی از پایه های انقلاب و یار و یاور امام خمینی بودند

*هاشمی با طرح خصوصی سازی زندگی صدها هزار کارگر زحمتکش را نابود کرد.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «تمایلات تروریستی در جریان «زن، زندگی، آزادی»» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*ابتدا گفتند این پرچم شما نیست، پاره کنید و آتش بزنید بعد گفتند این تیم‌ملی شما نیست، تشویق نکنید بعد گفتند این سرودملی شما نیست، نخوانید بعد گفتند این سردار شما نیست، احترام نگذارید حالا بعد از اینکه ترور تا خیابان‌های ایران آمده، میگویند این وطن شما نیست، ناراحت نباشید! آن‌ها قدم‌به‌قدم تمام مظاهر هویتی شما را گرفتند. شما قدم‌به‌قدم پذیرفتید و همراهی کردید. حالا نگاهی به خود بیندازید. بی‌وطن شده‌اید! وقت سرعقل‌آمدن نرسیده؟

*گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری در انقلاب با حجاب و بی حجاب با هم شرکت داشتند.ایا خطاهای احتلاس کنندگان را به حساب اسلام می گذارید؟ زن. زندگی .آزادی هم تنوعی از افراد حامی دارد مثل نظام.

*بفرمایید امثال ما که از داعش و اسرائیل متنفریم اما مخالف سیاست‌هایی مثل گشت ارشادیم چه کار باید بکنیم؟

*هر جای دنیا از هچین جنایتی دفاع میکردی و یک Lشت روبات برات لایک میکردن ، تحت تعقیب بودی ، ولی تو ایران چون ازادی واقعی هست ، امثال تو میتونن از ترور و تروریست دفاع کنن و بعد ادعا کنن اینجا ازادی نیست

*آن جریانی که از کشته شدن هموطنان در حادثه تروریستی کرمان خوشحال شدند همپالگی همان جریانی است که بویی از انسانیت نبرده است.

*متاسفانه برخوردهای غلط گشت ارشاد و اصرار جماعتی مشکوک حامی این نحوه ی افراط گرایانه که همچنان هم ادامه دارد کار را به رویا رویی مخالف و موافق حجاب قرارداد . متاسفانه در برخوردی غلط نگاهها وانتقادها هم فقط متوجه مخالفان حجاب اجباری است !!

*(پاسخ به کامنت بالا)حرف تو مانند این هست که پلیس با دزد و... برخورد نکند به دلیل اینکه ممکن هست ماموری یک برخوردی خارج از حیطه وظیفه خود کند و عده ای از آن سو استفاده ، نخیر قربان شما اصل داستان را متوجه نشدی یا نمی خواهی متوجه شوی حال بماند در چند که مورد صدا شد قبل آشوب ها و دست به دست می کردن ماموران گشت ارشاد تخلفی نکردن ولی با مظلوم نمایی....

*(پاسخ به کامنت بالا)تا وقتی امثال شما بخش زیادی از مردم رو با دزد مقایسه میکنید امیدی به آرامش نیست و اختلافات داخلی بیشتر هم میشه.

***

مطلب «بی‌شرافتی اگر انسان بود!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*اهانت به مردمی که با هر شوتت و باهر گلت سوت و جیغ و هورا کشیدن خیلی رو میخواد که داری متأسفانه ، یاد داستان کتاب فارسیمون تو بچگی افتادم . لعنت به دهانی که بی موقع باز شود ، واقعا میفهمی چی میگی ...

*علی کریمی تا پارسال برای بچه های اوکراینی غش و ضعف میرفت به بچه های ایران که رسید میگه حقشونه اینا اسرائیلم به ایران حمله کنه و میلیونی ادم بکشه با تمام وقاحت میان میگن خوب کرد کشت .

*از وطن فروش بیشتر از این انتظار نیست

*علی کریمی یک فوتبالیست باز نشسنه بدون بینش سیاسی و ای کیو است. خطاهای او قابل توجیه نیست.

*نهايت بد بختي است كه انسان از مرگ هم وطن خود به دست بيگانه خوشحال شود

*کسی که از نام ایران و مردم ایران به پول رسید که تو خواب هم نمی‌دید وبا این اخلاق گندش میخواست مدیر ورزشی هم بشه خوب جایی رفتی تو لیاقت این سرزمین را نداری آدمهایی مثل شما باید برای ارباب‌هایی دم تکون بدهید که یک روز هم تف میکنم شما را چون هیچ کس وطن فروش را حضم نخواهد کرد آدم فقیر باشد ولی وطن فروش هرگز. کشور ماهم افرادی پول پرست ووطن فروش باعث این همه تورم وگرانی شدن که امید خدا آدمهای خوب وبا ایمان هم زیاد است به خصوص در دولت فعلی درست خواهد شد

*همه کسانی که به اردوی سلطنت طلبها پیوسته اند یک مشت لمپن بی چاک و دهن هستند.متاسفانه علی کریمی در انتخاب اپوزیسیون هم بدترین نوعش رو انتخاب کرده!

*متاسفانه شما با نوشتن مطالب و اظهار نظر ها، افرادی نظیر این شخص را ناخواسته بزرگ و برجسته می کنید. وی یک فرد معمولی است و یک اظهار نظر نابجایی کرده و به فراموشی سپرده خواهد شد.

*باید روز واقعه شود تا فهمید منظور از مردم از منظر عده ای چه کسانی هستند مردم علی کریمی وطن فروشان هستند کسانی که از هر ضربه به مردم ایران خوشحال می شوند. علی کریمی از این منظر هیچ فرقی با منافقین آلبانی نشین ندارد که هیچ، چند پله هم جلوتر است . علی کریمی و هم صفتان او منتظر باشند که تاریخ مصرفشان که تمام شد قربان سیاست خواهند شد چون هیچ کشوری اجازه نمی دهد یک خائن به آب و خاک خود در جای دیگری لانه کند هر کشوری حیوانات موذی را می کشد.

*متاسفانه برخی فعالین سیاسی در سالهای اخیر اخلاق را به کلی کنار گذاشته اند. بخصوص کسانیکه خودرا یا به دلیل دوری از کشور و یا اتصال به قدرت مصون از مجازات می دانند. بیایید با هر فکر و عقیده ای به یک سری از ارزشها ی انسانی مستقل از هر چیز احترام بگذاریم. تا زمانیکه اینطوری فکر نکنیم یعنی ارزشها را نسبی تفسیر کنیم پیشرفتی در فرهنگ و تمدن نخواهیم داشت. مصیبت وارده به مردم کرمان جگر سوز است.

*امثال علی کریمی شعار زنده باد مخالف من سر می دهند اما از کشته شدن مخالفان انچنان به وجد می آیند که حتی نمی توانند شادی شان را ابراز نکنند/ شعار زن، زندگی و آزادی می دهند اما از کشتار زن و دختر بی گناه، شاد می شوند / از آزادی عقیده در فردای براندازی دم می زدند اما آزادی شرکت در دورهمی عقیدتی را هم تحمل نمی کنند، از میهن آبادی دم می زدند اما از انفجار بمب در میهن خوشحالند، از مرد بودن و قضاوت نکردن دم می زنند اما بی شرمانه ترین صفاتی که لایق بیوگرافی خودشان است را به پاکترین فرشته ها نسبت می دهند. فردای براندازی که وعده اش را می دادند همین بود دنیای تهمت، نفرت، دیکتاتوری و توحش

*کاش این بازیکن خوب فوتبال قدر خود را می دانست ودر ورزش وفوتبال جای خود راپیدا می‌کرد و به یک *کوتوله سیاسی*تبدیل نمی شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۳۲۰۹۱۶:۳۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
برای دیده شدن هر خفتی را می پذیرند. ریختن خون زنان ودکودکان ابزاری برای دیده شدن بردگان حقیر وطن فروش
مردم۳۳۵۳۴۷۲۲۲:۳۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مشکل این است که باعث اصلی مشکلات را رها کرده و دنبال حواشی میگردیم! تا کی؟
ناشناس۳۳۵۳۵۵۲۰۶:۵۲:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
رفسنجانی بانی منازعات و افتراقات اجتماعی سیاسی فرهنگی بود
ناشناس۳۳۵۳۹۲۴۱۲:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کی رها کرده - اینقدر سطحی نظر ندیم -
ناشناس۳۳۵۳۲۲۰۱۶:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
علی کریمی خوس خوسو بدبخت و دربدر کرد
ناشناس۳۳۵۳۲۲۳۱۶:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
نام و یاد هاشمی ‌‌پاینده باد خامنه ای زندباد
ناشناس۳۳۵۳۴۰۲۲۰:۳۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
خامنه ای زنده باد / رئیسی پاینده باد
ناشناس۳۳۵۳۵۵۳۰۶:۵۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
فاصله‌ی رفسنجانی با آرمان‌ها انقلاب و رهبر معظم انقلاب و امام خمینی و مردم بیشتر شده بود
ناشناس۳۳۵۳۲۲۴۱۶:۵۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
آقای هاشمی رفسنجانی از شاگردان زبر و زرنگ و خوب امام بود و به همین واسطه امام خمینی ایشان را بسیار دوست داشتند
ناشناس۳۳۵۳۳۹۹۲۰:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مکتب امام (ره) ساده زیستی و انقلابیگری بود اما هاشمی رفسنجانی اشرافی و کاخ نشین بود.
ناشناس۳۳۵۳۴۱۳۲۰:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بله بود ولی بعدش دیگر عوض شد
ناشناس۳۳۵۳۵۱۶۰۰:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است لذا نباید رفسنجانی دهه ۵۰ را با رفسنجانی دهه ۷۰ به بعد مقایسه کرد که به فرموده امام اگر مسئولین رفاه زده شوند فاتحه انقلاب را را باید خواند و جناب رفسنجانی سردسته رفاه زده ها شدند و از رهبری و ساده زیستی فاصله گرفتند
ناشناس۳۳۵۳۲۲۶۱۷:۰۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
علی کریمی چند میگیری هر دفعه یک توئیت ..
ناشناس۳۳۵۳۲۳۳۱۷:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
قابل توجه مربی فهیم و ریشه دار تیم ملی فوتبال دیروز بعضی از رسانه ها عکسی از رامین رضاییان بازیکن تیم ملی را نشر دادند که در خانه بسیار مجلل خود با اتفاق فردی دیگر با شلوار پاره پاره که به قول خودشان کلاس است و سگ به بغل منتشر شده است لطفا از بازیکنان تبم ملی بخواهید حرمت تیم ملی کشور را حفظ کنند
ناشناس۳۳۵۳۲۴۹۱۷:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
این جغلکه علی کریمی خوس تش زید به خوس
ناشناس۳۳۵۳۳۱۸۱۸:۴۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
خوشحال نیست از رو ناراحتی طعنه زده!!
ناشناس۳۳۵۳۳۳۹۱۹:۱۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
حمله به یمن پیام غیر مستقیم امریکا و انگلیس به ایران است
ناشناس۳۳۵۳۵۲۵۰۱:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
آمریکا جرات داره نیم نگاهی به ایران بندازه ببین چه جوری تیکه پاره میشه ،ایرانی ها مردمی صبور هستند
ناشناس۳۳۵۳۸۰۹۱۱:۰۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
یمن تا پایان جنگ غزه از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهد کرد و اجازه عبور به کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ را نخواهد داد امریکا و انگلیس هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ناشناس۳۳۵۳۳۴۰۱۹:۱۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کامنتهای انتقادی افراد را به نفع خود تغییر ندهید.
ناشناس۳۳۵۳۴۰۸۲۰:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
سایت الف کامنت های کاربران را بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر می کند.
ناشناس۳۳۵۳۴۳۷۲۱:۲۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
آره خیلی!
ناشناس۳۳۵۳۴۵۵۲۱:۵۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
.. الف دوران آقای توکلی یه چیز دیگه بود
ناشناس۳۳۵۳۹۳۰۱۳:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
الف الان انقلابی تر عمل میکنه .
ناشناس۳۳۵۳۳۴۵۱۹:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
امام خمینی مخالف اشرافیگری مسئولان بود
ناشناس۳۳۵۳۳۵۲۱۹:۳۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
معدود افراد امثال علی کریمی که از مرگ هم وطن خود شاد شدند تفکرات داعشی دارند و از انسانیت بویی نبردند.
ناشناس۳۳۵۳۳۵۹۱۹:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
فتنه 88 زیر سر بازنده های انتخابات بود نتیجه فتنه 88 تحریمهای نفتی و بانکی بود و باعث شد قیمت دلار تا به امروز 50 برابر شد.
ناشناس۳۳۵۳۳۶۰۱۹:۴۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
میراث دولتهای هاشمی و روحانی چیزی بجز افزایش 10 برابری نرخ ارز و فقر و فلاکت و فساد و بیکاری و تعطیلی کارخانجات نبود.
ناشناس۳۳۵۳۴۴۰۲۱:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
عجب! یعنی بقیه دولتهای قبلی خیلی خوب عمل کردن؟
ناشناس۳۳۵۳۷۳۵۱۰:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
در دولتهای هاشمی و روحانی قیمت دلار 10 برابر شد در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۳۵۴۹۷۶۱۴:۱۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
مرغ چند برابر شد ؟ تخم مرغ چند برابر شد مگه ما دلار مصرف می کنیم؟در این دولت در یک سال و نیم تخم مرغ 500 درصد افزایش یافته
عباس۳۳۵۳۴۹۶۲۳:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
دوران خاتمی بهترین سال‌های اقتصادی مردم بود..یادش بخیر
ناشناس۳۳۵۳۷۰۷۱۰:۰۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
چون نفت ارزان بود و دخالت کمتر در اقتصاد ولی همان ها.....
ناشناس۳۳۵۳۷۲۹۱۰:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
فیلم تبلیغاتی حجت الاسلام هاشمی در رقابت انتخاباتی سال 84 بیانگر اوضاع اسف بار دولت خاتمی بود.
ناشناس۳۳۵۳۶۰۰۰۸:۲۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
آیا فقط کارنامه هاشمی را باید منصفانه قضاوت کرد ؟
ناشناس۳۳۵۳۹۳۳۱۳:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
هاشمی بنیانگذار اشرافی گری بین مسئولان بود رانت و حقوق های نجومی از دولت کارگزاران شروع شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین