۲۵ مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان

  4021015051 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

با آمدن فصل زمستان و هوای سرد سفر به مناطق جنوب کشور بیشتر می‌شود. سفر در فصل زمستان می تواند خیلی جذاب باشد اگر مقصد خود را به درستی انتخاب کنید.

۲۵ مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان

در کشور ما به دلایل شرایط آب و هوایی فصل مناسب برای سفر فقط بهار و تابستان نیست چرا که می‌توانید در زمستان به شهرهای گرمسیری ایران سفر کنید یا اگر برف بازی دوست دارید، در شهرهای سرد از برف و سرما لذت ببرید.

سفر در فصل زمستان برای بعضی افراد سخت و عذاب‌آور است. این دسته از آدم‌ها از سرما خوششان نمی‌آید، ترجیح می‌دهند در فصل زمستان از خانه گرم خود خارج نشوند. به‌تازگی وارد فصل زمستان شده‌ایم و اگر از آن دسته از افرادی هستین که به سفر در فصل زمستان علاقه دارید با این مطلب از الف همراه ما باشید.

انتخاب مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان اهمیت زیادی دارد. بعضی از افراد در زمستان علاقه دارند که در پیست‌های اسکی، کوه‌های پر از برف تفریح کنند. اما بعضی افراد نیز ترجیح می‌دهند از مناطق دیدنی بازدید کنند که در فصل تابستان گرمای طاقت فرسایی دارند بنابراین سفر به این مناطق در فصل زمستان دلچسب خواهد بود.

در این مقاله مقصد مناسب سفر در فصل زمستان برای این دو دسته را بررسی می‌کنیم.

استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، چابهار، بندرعباس، استان فارس، کاشان می‌توانند مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان باشند.

1. مجموعه گردشگری توچال تهران

تقریبا اسم توچال به گوش اکثر افراد ساکن در تهران خورده است. اگر به اسکی علاقه دارید به بام تهران بروید. سوار تله کابین شده و در ایستگاه 7 پیاده شوید.

اگر فقط علاقه‌مند به دیدن کوه‌های پوشیده از برف و برف بازی هستین می توانید در همان ایستگاه اول از برف و منظره زیبا لذت ببرید.

از دیگر مناطق برفی تهران و مناسب برای برف بازی مانند پیست اسکی آبعلی، پیست دیزین و دربند نام برد.

سفر در فصل زمستان

2. آب گرم اردبیل

اردبیل یکی از سردترین نقاط ایران است. شاید از سردی هوا، بخاری در 9 ماه از سال در برخی نقاط اردبیل روشن باشد. اردبیل برای چند سال رکوردار بیشتربن بارش برف و سردترین هوا بوده است. اگر عاشق برف و هوای سرد و فصل زمستان هستید بهترین مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان برای شما، اردبیل است.

می توانید به پیست اسکی آلوارس در غرب شهر اردبیل سر بزنید. این پیست اسکی در دامنه کوه‌های سبلان قرار دارد. در این پیست بسیاری از مسافران و مردم خود شهر، در حال تیوپ‌سواری هستند. دیدن کسانی که سوار بر تیوپ خوشحال و خندان و با صورت‌های هیجان‌زده از کوه پایین می‌آیند، روح شما را تازه خواهد کرد.

از آب گرم اردبیل غافل نشویم. آبی پر از مواد معدنی و خواص بسیار برای سلامتی است. رفتن در آب گرم در سرمای زمستان بسیار لذت بخش است.

سفر در فصل زمستان

3. چشمه آب گرم سیاه کش

این چشمه یک مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان است. این چشمه یکی از زلال‌ترین چشمه‌های ایران است که در روستای نیمه‌کار قرار دارد. این چشمه طبیعی مواد و املاح معدنی خاصی دارد که جنبه درمانی و سلامتی نیز دارد.

سفر در فصل زمستان

4. چشمه آب گرم گنو در بندرعباس

در این آب‌ها نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس زندگی می‌کند که در هیچ جای جهان نمونه‌ای از آن وجود ندارد. در این چشمه مانند سایر چشمه‌های آب گرم دو استخر جداگانه برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

سفر در فصل زمستان

5. آبشار آب‌گرم مشهد

بله آبشار نیز می‌تواند آب گرم داشته باشد. زیارت امام رضا (ع) در مشهد می‌تواند با تفریح و بازدید جاهای دیدنی همراه باشد. این آبشار در حدود 5 کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای آبگرم قرار دارد. دمای آب این آبشار به 40 درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

سفر در فصل زمستان

6. آبشار درگهان

این آبشار در تفت یزد واقع شده است. محیطی بکر و طبیعی دارد و از مناطق ییلاقی استان یزد محسوب می‌شود. ارتفاع این آبشار 20 متر است. امکان کوه نوردی در اطراف آبشار به دلیل فرسایش سنگ‌ها وجود دارد.

سفر در فصل زمستان

استان هرمزگان در فصل تابستان آب و هوایی دارد که تحمل آن ممکن است برای خیلی از مردم سخت باشد اما در زمستان آب و هوای این استان بهاری و مطبوع است.

قشم

در فصل زمستان به دلیل تعطیل بودن مدارس و دانشگاه‌ها شهرهای گردشگری خلوت‌تر هستند. قشم برای سفر در فصل زمستان بسیار مناسب است. هوا مطبوع و بهاری است و مکان‌های دیدنی نسبت به باقی روزهای سال خلوت‌تر هستند.

دیدنی های قشم در فصل زمستان بسیار زیاد است، که همه را معرفی خواهیم کرد.

7. غار نمکی یا غار نمکدان

غار نمکی در فاصله 100 کیلومتری شهر قشم قرار دارد. این غار طولانی‌ترین غار نمکی جهان است. در این غار قندیل‌های زیبا و طبیعی از نمک وجود دارد. گفته می‌شود به دلیل وجود نمک بسیار در غار، هوای آن خاصیت درمانی دارد.

سفر در فصل زمستان

8. دره ستارگان

دره ستارگان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های ایران به شمار می‌رود. دره ستارگان در قشم یک مقصد دیدنی برای سفر در فصل زمستان است. برای رسیدن به دره ستارگان باید با قایق از قشم خود را به آنجا برسانید. این دره بیش از 2 میلیون سال قدمت دارد. آب و هوای این دره شرجی نیست و گرم و خشک است. در این 2 میلیون سال در اثر فرسایش خاک و تندباد و باران‌های شدید فصلی به شکلی از ستون‌ها و و دیوارها و مخروط‌ها درآمده است.

دره ستارگان در آثار ثبت شده میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

سفر در فصل زمستان

9. جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم و در خلیج فارس قرار دارد. این جزیره 50 کیلومتر وسعت دارد. در این جزیره معادن سرب و نمک زیادی وجود دارد. روی قایق در هنگام سواری در جزیره هنگام شنای زیبای دلفین‌ها را خواهید دید.

سفر در فصل زمستان

10. جزیره هرمز

جزیره هرمز یک مقصد بسیار عالی برای سفر در فصل زمستان است. این جزیره بسیار عجیب است. خاک هرمز قرمز است. جاهای دیدنی هرمز مانند دره مجسمه‌ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز هستند. در سفر به جزیره هرمز بازدید از این مناطق را فراموش نکنید.

سفر در فصل زمستان

11. جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

جزیره آشوراده دریاچه‌ای به رنگ صورتی در بندر ترکمن در استان گلستان است. منطقه گمیشان منطقه‌ای بکر و رویایی است که اسب‌های آزاد در آن خودنمایی می‌کنند. برای دیدن عجایب و زیبایی‌ها ابتدا به استان گلستان، بندر ترکمن بروید و سپس از اسکله بندر ترکمن خود را با قایق به این جزیره برسانید. نکته جالب دیگر وجود زندگی سنتی عشایر و چادرنشینان در این منطقه زیبا است.

استان خوزستان طبیعتی بسیار زیبا و مردمی بی‌نظیر دارد.

دزفول خوزستان

دزفول خوزستان می‌تواند مقصد بعدی شما برای سفر در فصل زمستان باشد.

12. آبشار سوی

یکی از دیدنی‌ترین مناطق دزفول در فصل زمستان آبشار سوی است که از غاری در کوهستانی با همین نام سرچشمه می‌گیرد. این آبشار که 85 متر ارتفاع دارد در آخر به سد دز می‌ریزد. این آبشار یکی از آثار ثبت شده ملی ایران و اولین اثر ملی استان خوزستان است.

سفر در فصل زمستان

13. تنگه کول فرح

تنگه کول فرح در 7 کیلومتری شمال شرق شهرستان ایذه قرار دارد. این تنگه شش نقش برجسته مهم و معروف تاریخی دارد. از نگاره‌های موجود از صورت انسان‌ها و حیواناتی که در حال نیایش هستند متوجه شده‌اند که این تنگه طبق اسناد تاریخی پرستشگاه یکی از خدایان ایلامی‌ها به نام نارسیا بوده است. قدمت این تنگه به دوران ایلامی‌ها برمی‌گردد.

سفر در فصل زمستان

14. تنگه گمبیل

این تنگه در استان فارس روستای ساران قرار دارد. این منطقه بسیار زیباست و یکی از مناطقی است که بهشت ایران در نظر گرفته می‌شود. این منطقه دارای رودهای زیبا، درختان انگور، گردو انجیر است.

سفر در فصل زمستان

15. قلعه سریزد

یزد شهری کویری است. این شهر دارای بناهای تاریخی و قدیمی و مردمی خونگرم و مهربان است. قلعه سریزد مهریز یک بنای تاریخی متعلق به دوران ساسانیان است. این بنا در گذشته برای ذخیره سازی مواد غذایی، پول و طلا استفاده می‌شده است.

در فصل‌های گرم سال بازدید از این منطقه به دلیل گرمای زیاد بسیار سخت و شاید اذیت کننده خواهد بود، پس قلعه سریزد یک مقصد مناسب برای سفر در فصل زمستان است.

این قلعه سه طبقه است که از گل و خشت ساخته شده است که مجموعا 7790 متر مربع مساحت دارد. این قلعه 468 حجره دارد که هر حجره متعلق به یک خانواده بوده که اشیای قیمتی خود را نگهداری کند.

16. کوه‌های مریخی چابهار

آب و هوای چابهار در دی ماه متعادل و بهاری می‌شود. به همین دلیل بهترین فصل بازدید از این کوه‌های عجیب فصل زمستان است. سفر در فصل زمستان به چابهار توصیه می‌شود. این کوه‌ها سفید و خاکستری رنگ هستند که بر اثر فرسایش باد و باران به این شکل درآمده‌اند. شاید بتوان گفت این کوه‌ها شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه طبیعی چابهار هستند.

از چابهار باید حدود 50 کیلومتر به سمت بندر گواتر پیش بروید به کوه‌های مریخی یا در زبان محلی کالانی می‌رسید. در این منطقه انواع فسیل‌های جانوری دریایی وجود داشته و همان‌طور که می‌دانید نشان دهنده این است که قبلا این منطقه زیر آب بوده است. این کوه‌ها فاصله کمی با دریای عمان و خط ساحلی دارند.

سفر در فصل زمستان

17. کویر گردی در یزد

بعضی از مناطق کویری هستند که در فصل زمستان آب و هوای بسیار مطبوعی دارند و بسیار مناسب سفر در فصل زمستان هستند. کویر شباهنگ، کویر کارال، کویر هفت سنگ، کویر ریگ رزین از جمله این مناطق مناسب برای سفر در فصل زمستان هستند.

18. کویر نایبند

این روستا در فاصله 225 کیلومتری طبس در استان کرمان قرار دارد. روستای نایبند در فاصله اندکی از کویر لوت قرار دارد و سرسبزی آن در کنار کویر منظره خاص و منحصر به فردی را به وجود آورده است.

سفر در فصل زمستان

19. خانه‌های تاریخی کاشان

کاشان نیز مقصد مناسبی برای سفر در فصل زمستان است. کاشان در فصل‌های تابستان و بهار به دلیل بازدید گردشگران خیلی شلوغ است. به همین دلیل فصل زمستان کمی خلوت‌تر و مناسب‌تر می‌شود.

خانه‌های تاریخی کاشان مانند خانه امیراحمد، خانه طباطبایی‌ها و خانه عباسیان است.

20. دیدنی‌های کرمان و رفسنجان در فصل زمستان

غار شعیب، روستای دلفراد، قلعه سموران، دریاچه سد جیرفت، کلوت شهداد و ارگ راین از دیدنی‌های این منطقه است که در فصل زمستان خیلی خلوت‌تر بوده و بازدید را دل انگیزتر می‌کند.

21. شیراز و سفر در فصل زمستان

در فصل بهار جمعیت بسیار زیادی از هموطنانمان از شیراز بازدید می‌کنند و شیراز خیلی شلوغ و البته قیمت‌ها کمی گران می‌شوند. در فصل زمستان شهر خیلی خلوت می‌شود و هزینه‌های سفر پایین می‌آید.

از این موقعیت می‌توانید استفاده کنید و به آرامگاه سعدی و حافظ سری بزنید. هر چند که شیراز در زمستان گرم نیست و حتی ممکن است خیابان‌ها برفی باشند.

22. کیش

بعد از آشنایی با زیبایی‌های طبیعت ایران در همه فصل‌ها و مخصوصا فصل زمستان نمی‌توانیم کیش را نادیده بگیریم. کیش مانند قشم و جزیره‌های دیگر خلیج فارس و عمان بکر باقی نمانده است. هتل‌ها و رستوران‌های شیکی و پاساژهای زیادی در کیش وجود دارد. سفر به کیش کم هزینه نخواهد بود. ولی از زیبایی و امکانات کیش نمیتوان گذشت.

سفر در فصل زمستان

23. بندرعباس

این شهر بزرگترین بندر ایران است. تاریخ بندرعباس به تاریخ هخامنشیان بازمی‌گردد. در سفر به بندرعباس با مردمی خون‌گرم و دوست داشتنی روبرو می‌شوید، امکان خریدهای ارزان برای شما مهیا است و البته نمی‌توان از غذاهای تند و خوشمزه بندرعباس سخن نگفت.

اگر خواستید از طریق بندرعباس به قشم بروید، از این فرصت استفاده کنید و چند روزی در بندرعباس بمانید.

سفر در فصل زمستان

24. بوشهر و سفر در فصل زمستان

شاید با شنیدن نام بوشهر به یاد خانه‌هایی با نمای سفید رنگ بیفتید. این خانه‌ها در بافت تاریخی بوشهر از معماری دوران نادرشاه افشار به یادگار مانده است و ترکیبی از معماری هندی و ایرانی است.

نخلستان‌ها و خرماهای بوشهر که دیگر نیازی به تعریف ندارد.

25. سازه‌های آبی شوشتر

شوشتر یک مقصد جذاب برای سفر در فصل زمستان است. این بنای عظیم که در جهان شناخته شده است، مجموعه‌ای از پل‌ها، بندها و آسیاب‌ها، آبشارها و کانال‌های بزرگ برای هدایت آب است. قدمت این بنا مربوط به دوره هخامنشیان تا ساسانیان است یعنی ساخت این ینا در دوره هخامنشیان آغاز و تا دوره ساسانیان ادامه داشته است و به منظور استفاده بهتر از آب ساخته شده است.

مادام ژان دیولافوا یکی از باستان شناسان فرانسوی، سازه‌های آبی شوش را به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی عنوان کرده است به نظر این باستان شناس ساخت این سازه از عهده بشر آن زمان خارج بوده است.

سفر در فصل زمستان

جمع بندی

کشور عزیز ما ایران 4 فصل است. ما این امکان را داریم در گرمای 50 درجه جنوب ایران در تابستان به اردبیل رفته و سرمای ملایمی را در آنجا تجربه کنیم. همچنین این امکان را داریم که با سفر در فصل زمستان در سرمای استخوان سوز زمستان در شهرهای کوهستانی به شهرهای جنوبی کشور سفر کنیم و از گرمای ملایم و هوای معتدل جنوب کشور در فصل زمستان لذت ببریم.

دیدگاه کاربران

فضول؟؟۳۳۴۷۰۳۶۱۱:۵۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
شما رو با اهواز اشنا میکنم
ناشناس۳۳۴۷۰۹۲۱۳:۰۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یادم باشه این بار که دولت حقوقمو داد برم تمام این مناطقی رو که اسم بردید رو ببینم!
ناشناس۳۳۴۷۴۲۲۱۸:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
با سهام عدالتت برو پول هم اضاف میاری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین