ستاره سربازها!

  4021014041

خبرآنلاین نوشت: معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا گفت: بازیکنانی که سنشان بالای ۲۸ سال است اما به تیم ملی دعوت نشده‌اند باید برای سربازی آماده شوند.

ستاره سربازها!
 

خدمت سربازی یکی از دغدغه‌های ورزشکاران و فوتبالیست‌ها است و اکنون چند بازیکن سرشناس لیگ برتری باید برای گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی تیم‌های نظامی شوند. انتقال محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی در لیگ بیست و یکم به ملوان بندرانزلی به عنوان سرباز در روزهای که استقلال در یکی از بهترین فرم‌های خود قرار داشت و در پایان همان فصل نیز به قهرمانی رسید، یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین اتفاقاتی بود که در خصوص سرباز شدن فوتبالیست‌ها اتفاق افتاد و در مسیر حرفه‌ای این دو بازیکن تاثیرگذار بود. حضور امید عالیشاه و احمد نوراللهی در تراکتور نیز به عنوان سرباز در روزهای که پرسپولیس تمامی جام‌ها را تصاحب می‌کرد یکی دیگر از نمونه‌های انتقال بازیکنان فوتبال از تیم به تیم دیگر به عنوان سرباز است؛ آنهم در شرایطی که بسیاری از این بازیکنان در بهترین فرم خود قرار داشتند.در این فصل نیز و در این روزها زمزمه‌های در خصوص سرباز شدن برخی از ستاره‌های مطرح لیگ برتر به گوش می‌رسد. پیام نیازمند و امید نورافکن دو بازیکن ملی‌پوش سپاهان اصفهان، میلاد سرلک از پرسپولیس و رضا میرزایی و ابوالفضل جلالی از استقلال بازیکنان مطرحی هستند که تا پایان سال مشمول خدمت سربازی خواهند شد و باید از تیم‌های خود جدا شده و راهی تیم ملوان بندرانزلی شوند.علی قلی‌زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس لژیونرهای تیم ملی ایران هستند که آنها نیز به زودی شامل خدمت سربازی خواهند شد. همچنین محمد عمری نیز دیگر بازیکن پرسپولیس است که در پایان فصل باید به خدمت سربازی برود.خدمت سربازی با این حجم از بازیکنانی که به زودی مشمول خدمت می‌شوند، حالا بیش از هر زمانی تبدیل به یک چالش جدی برای آنها و همچنین سازمان نظام وظیفه شده است و مسئولین ذی‌ربط هرچه زودتر باید راهکاری درست و چاره‌ای بیاندیشند تا بازیکنان خدمت مقدس سربازی را پشت سرگذاشته و البته تیم‌های تحت قرارداد با آنان نیز، دچار مشکل نشوند.

ستارگان لیگ برتری و دغدعه‌ای به نام سربازی!

در این گزارش به فوتبالیست هایی که در میان راه دوران حرفه ای خود سرباز شدند و عاقبت آنها بپردازیم؛

 

مهرداد پولادی

مدافع پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران مطرح‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده سربازی را در بین بازیکنان ایرانی دارد. مهرداد پولادی یکی از بازیکنانی بود که در پرونده "سرباز گیت" و کارت‌های پایان خدمتی جعلی پایش به میان کشانده شد. در آن زمان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که تمامی این بازیکنان باید به سربازی بروند و حق خروج از کشور را ندارند.

در آن زمان تیم‌ملی فوتبال درگیر جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ بود که در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شد. کارلوس کی‌روش با وجود تصمیم ستاد کل، روی استفاده از بازیکنان سربازش پافشاری می‌کرد. در نهایت ستاد کل نیروهای مسلح به صورت مشروط به سروش رفیعی و مهرداد پولادی اجازه خروج از کشور داد تا آن‌ها تیم‌ملی را در جام ملت‌ها همراهی کنند.

با این حال پس از جام ملت‌های آسیا مهرداد پولادی دیگر به ایران برنگشت و هنوز هم سرباز فراری محسوب می‌شود.

 

آرش افشین و حسین ماهینی

نام این دو بازیکن مطرح فوتبال ایران هم در بین بازیکنانی که کارت پایان خدمت جعلی داشتند وجود داشت. این دو بازیکن در نیم فصل لیگ ۹۴-۹۳ به ملوان پیوستند و خدمت سربازی‌شان را در این تیم گذراندند.

آرش افشین که پیش از ملوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران بود، افت شدیدی کرد و دیگر نتوانست کیفیت قبلی‌اش را به نمایش بگذارد. او پس از ملوان به استقلال پیوست و حضور ناموفقی در این تیم داشت. استقلال خوزستان، فولاد (دو مقطع) و شهرداری آستارا دیگر تیم‌هایی بود که افشین برای آن‌ها به میدان رفت. افشین ۳۲ ساله که روزهایی احتمال پیوستنش به لیل فرانسه وجود داشت در حال حاضر نمایش نسبتا خوبی برای خیبر خرم آباد در لیگ دسته یک دارد.

ستارگان لیگ برتری و دغدعه‌ای به نام سربازی!

حسین ماهینی اما شرایطش بهتر بود و پس از گذراندن خدمت سربازی به پرسپولیس بازگشت. ماهینی کاپیتان پرسپولیس هم شد دو قهرمانی لیگ برتر با این تیم کسب کرد. او پس از مصدومیت‌های سختی که در پرسپولیس داشت به نساجی و سپس سایپا پیوست.

 

علیرضا حقیقی

دروازه‌بان تیم‌ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام ملت‌های ۲۰۱۵ پس از لو رفتن جعلی بودن کارت پایان خدمتش، با استفاده از کفالت توانست کارت پایان خدمتش را در مرداد ۹۳ بگیرد و از سربازی معاف شود.

 

علی حمودی

استارت "سرباز گیت" از علی حمودی و افشاگری علی دایی درباره کارت‌ پایان خدمت جعلی این بازیکن خورد. او که یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران در آن سال‌ها بود، در نیم فصل لیگ چهاردهم به تراکتور پیوست.

حمودی پس از جدایی از تراکتور دیگر آن مدافع سرحال نبود و به پیکان پیوست.

 

مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی‌فر

این سه بازیکن ذوب‌آهن در نیم فصل لیگ هفدهم از این تیم اصفهانی جدا شدند و برای گذراندن خدمت سربازی‌شان به تراکتور پیوستند.

حضور آن‌ها اختلافات زیادی بین دو باشگاه تراکتور و ذوب‌آهن به وجود آورد. هر سه بازیکن پس از پایان خدمت سربازی‌شان به ذوب‌آهن بازگشتند.

 

شجاع خلیل‌زاده

مدافع فعلی تیم‌ملی فوتبال ایران هم جزو پرونده کارت‌های جعلی بود. او در نیم فصل لیگ چهاردهم از سپاهان به تراکتور رفت و پس از گذراندن خدمت سربازی دوباره به سپاهان برگشت.

 

قاسم حدادی‌فر

ستاره ذوب‌آهن در لیگ یازدهم در نیم فصل این رقابت‌ها به دلیل داشتن کسری خدمت به تراکتور پیوست و تا پایان لیگ یازدهم برای این تیم تبریزی به میدان رفت. او پس از پایان لیگ یازدهم و پایان دوران خدمتش به ذوب‌آهن بازگشت.

 

سینا عشوری

او هم یکی از بازیکنانی بود که نامش با کارت‌های پایان خدمت جعلی بر سر زبان‌ها افتاد. او در نیم فصل لیگ چهاردهم به تراکتور پیوست و برخلاف دیگر سربازها، پس از پایان خدمت سربازی‌اش در این تیم ماند.

 

بالای ۲۸ ساله ها آماده سربازی شوند!

حسین زاهدی معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا ۱۱ دی ۱۴۰۲ در برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ در مورد لغو مصوبه اعزام به خدمت سربازی بازیکنان فوتبال گفت: در سال ۹۷ این موضوع مصوب شد و از سال ۹۸ مورد اجرا قرار گرفت و تعدادی از بازیکنان ما در لیگ برتر و تیم ملی از این موضوع استفاده کردند.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: این مقررات به صورت آزمایشی و موقت تصویب شد و حالا بعد از ۴ سال از اجرایی شدن آن به صورت ارزیابی نتایج آن انجام شد اما نتایج آن مطلوب نبود و در تاریخ ۵ مهر ماه با ابلاغ ستاد کل متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به توقف این طرح باید مواردی را پیش‌بینی می‌کردیم تا باشگاه‌ها متضرر نشوند و این مقررات هم به نحو احسن اجرا بشوند.

زاهدی گفت: با صحبت‌ها و جلساتی که با وزارت ورزش داشتیم مقرر شد تا پایان فصل با توجه به قراردادهایی که منعقد کرده‌اند به این عزیزان مهلت داده شود.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا افزود: لازم به ذکر است که تمامی مقرراتی که در گذشته اجرا می‌شدند کماکان هم ادامه دارند یعنی کسی که ۲۸ سال برسد نیم فصل اتمام فعالیت آن است و اگر کسی به تیم ملی دعوت نشود و بالای ۲۸ سال باشد قطعاً نیم فصل باید به خدمت اعزام شود.

وی تصریح کرد: افرادی که شرایط این مقررات را دارند می‌توانند تا پایان فصل شرایط خودشان را ادامه دهند یعنی سنشان به ۲۸ سال نرسیده است یا سنشان بالای ۲۸ سال است اما به تیم ملی دعوت شده‌اند.

زاهدی در مورد وضعیت سربازی میلاد سرلک گفت: از آنجایی که میلاد سرلک به تیم ملی دعوت نشده است و تاریخ اعزام آن برای برج ۱۲ اعلام شده باید برای ۱ اسفند تعیین و تکلیف شود.

ستارگان لیگ برتری و دغدعه‌ای به نام سربازی!

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا افزود: سازمان وظیفه عمومی برایش فرقی نمی‌کند و صرفاً مقررات را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی در بحث‌های وزارت ورزش و فوتبال هیچ دخالتی نمی‌کند و ما در نهایت لیستی را که از جانب فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش ارسال می شود و این افراد به عنوان شاغل در تیم ملی معرفی می‌شوند این برای ما ملاک است.

زاهدی کفت: تصمیم گیری در مورد اینکه این بازیکنان در چه تیمی بازی بکنند با سازمان وظیفه عمومی نیست حوزه وظایف ما تعیین تکلیف مشمولیت افراد و اجرای دستورالعمل است.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح افرادی را که به سن مشمولیت می‌رسند و برگه آماده خدمت را دریافت می‌کنند با توجه به نیازی که وجود دارد این افراد را دسته‌بندی و به سازمان ابلاغ می‌کنند.

 

ملوان تنها راه چاره

باشگاه ملوان قصد دارد تا برای جذب سربازها و مهره های مورد نظر کادر فنی این تیم سه بازیکن خود را در پنجره‌ی زمستانی به فردش برساند. محمدحسین‌اکبرمنادی، مصطفی‌نائیج‌پور و همچنین‌ میلاد شعبانپور، سه بازیکن تیم ملوان هستند که به احتمال زیاد در این پنجره از ملوان جدا می‌شوند. با این حساب بازیکنانی که سرباز شده‌اند می توانند در نیم فصل با اضافه شدن به قوهای سپید دوره سربازی خود را پشت سر بگذارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین