علت اصلی رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات چه بود؟/توضیحات چمران درباره عملکرد نمایندگان شورای ائتلاف

  4021009051 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

علت اصلی رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات چه بود؟/توضیحات چمران درباره عملکرد نمایندگان شورای ائتلاف

توضیحات چمران درباره عملکرد نمایندگان شورای ائتلاف در مجلس

مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی شورای انتلاف به فارس گفت: «شورای ائتلاف از مجموعه‌ای از احزاب مختلف تشکیل شده که خود این احزاب طیف‌های مختلفی دارند و همه در کنار هم قرار گرفتند و ما دیدیم در دو انتخابات گذشته، چه مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری و شوراهای شهر از طیف‌های مختلف اصول گرایی آمدند و کنار هم قرار گرفتند و جلو آمدند و موفق هم شدند. به هر حال اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همین طور شوراهای شهر، از این طیف برگزیده شدند و آمدند و خوشبختانه هم به نسبت دوره‌های قبل عملکرد بهتری داشته‌اند...

 اصرارمان بر این بود که نه تنها در مجلس بلکه یادم هست بنده در هر جایی و در هر شهری که می‌رفتم می گفتم شما باید حداقل با نمایندگانتان در شهرتان جلسه داشته باشید و ببینید نماینده‌تان در مجلس چه کار کرده است. چه فعالیت‌هایی داشته، چقدر فعال بوده...

صادقانه بگویم آن جوری که می‌خواستیم نشد. حالا دلایلی بود، یکی از آن‌ها به عنوان مثال کرونا بود و نشد جلسات تشکیل شود و به تعویق افتاد و دنبال این بودیم و هنوز هم دوستانمان و خصوصا من هم معتقدم که این بایستی برقرار شود که نماینده برود در بین گروه خودش و اصلاً در شهر خودش برای مردم خودش، هر 10، 15 روزی یا هر ماهی یک نشستی داشته باشد و توضیح بدهد من چه کار کردم.

در مجلس هم کارهایش رصد بشود و البته ما این کار را و این رصد را داریم، افرادی گذاشتیم که به صورت کاملاً محرمانه این رصد را انجام می‌دهند و نتایجش را برای کارگروه نظارت می‌آورند و ارائه می‌دهند و بررسی این کار آغاز شده اما پایان نگرفته چون پایانش پایان دوره مجلس خواهد بود. روی این موضوع اتفاقا من خیلی تأکید داشتم که این ارتباط با مردم ارتباط با مجلس و ارتباط با شورا برقرار باشد، رها نباشد...

بهترین کار این بود که فراکسیونی از نمایندگان شکل بگیرد. این فراکسیون شکل گرفت، ولی به هر حال آنگونه که انتظار داشتیم با هماهنگی صورت پذیرد، آن گونه شکل نگرفت. دلایل مختلفی هم داشت مثلا همین سختی‌هایی که ابتدای مجلس در ماجرای کرونا وجود داشت و ...

با این وجود ما قائل به اجبار نیستیم و در مجلس هم باید افراد همان‌طور آزادانه عمل کنند و شأن نماینده مجلس هم همین است یعنی در کمال آزادمنشی، حتی اگر بخواهند هماهنگ کنند دستوری نباید رای بدهند. قطعا و یقینا هر نماینده باید بین خودش و خدای خودش حساب کند که اگر به چیزی رای می‌دهد مطمئن باشد که این به صلاح کشور است یا نه.»

***

انتقاد از وزیر ارتباطات به دلیل افزایش تعرفه اینترنت

فرهیختگان نوشت: «هفت‌ روز گذشته که نامه افزایش تعرفه خدمات به رئیس‌جمهور منتشر شد، درهرصورت باید اعتراف کرد که مردم با وجود مخالفت دربرابر افزایش تعرفه اینترنت اما منتظر اعلام عدد نهایی افزایش تعرفه‌ها بودند. وزیر ارتباطات در این بین مخالفت دولت دربرابر افزایش صددرصدی را اعلام کرد.

درنهایت اعلام شد که افزایش تعرفه‌ها تنها 30 درصد خواهد بود. اما با یک حساب و کتاب ساده‌ که تقریبا تمام مردم از آن سر در می‌آورند، می‌بینیم که تعرفه‌ها بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

در نامه درخواست صددرصدی افزایش تعرفه اینترنت به رئیس‌جمهور آمده بود که عمده درآمد اپراتور از مشترکان پرمصرف است که هیچ گونه حساسیتی درخصوص افزایش تعرفه آن هم به میزان حتی دوبرابری ندارند.

این درحالی است که حتی مشترکان عادی و نه پرمصرف، به‌مدد فیلترینگ چند برابر هزینه اعلام‌شده و هزینه تمام‌شده و واقعی سه‌برابر هزینه اعلام شده است. اما این افزایش قیمت‌ تعرفه‌ها برای کدام اینترنت باکیفیت اعمال شده است؟

درحالی‌که وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام می‌کند که کیفیت اینترنت خط قرمز ماست اما مدت‌هاست که به‌واسطه فیلترینگ شبکه‌های مجازی، کیفیت شبکه پایین آمده است و مشترکان هیچ بهبود کیفیتی را در دسترسی‌شان به اینترنت احساس نمی‌کنند.

علاوه‌بر این مساله، فیلترینگ شبکه‌های مجازی بازار وی‌پی‌ان‌فروشی را مدتی است که داغ کرده و درکنار هزینه خرید بسته‌های اینترنت، هزینه خرید وی‌پی‌ان‌ها نیز به‌صورت جداگانه به افراد تحمیل شده، یعنی هزینه تمام‌شده اینترنت برای هر فرد، چندبار هزینه پرداختی به اپراتورهاست.»

***

«طرح حمایت از گزارشگران فساد» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

««طرح حمایت از گزارشگران فساد» که در مراحل قبل با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

***

راه‌حل معاون رئیسی برای معضل میدان گازی آرش

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست‌جمهوری در گفت وگو با ایسنا درباره اقدامات حقوقی برای حل اختلاف‌های ایران و کویت در میدان گازی آرش، اظهار کرد: میدن گازی آرش مشترک است و بخشی از این میدان متعلق به ایران است و ما از قبل در آن میدان چاه حفر کرده‌ایم ولی چاه بسته شده است. دولت کویت ادعاهای ناروایی داشته و فکر می کند همه میدان متعلق به اوست که این ادعا بی پایه است. قبل از انقلاب، میدان گازی آرش را ما کشف کرده‌ایم و بعد از انقلاب اسلامی، در این میدان چاه حفر کرده و حقوق مکتسبی داریم ولی چون مرز دریایی ما با کویت روشن نشده است، ادعای کویت این است اول مرز دریایی مشخص کنیم و بعد معلوم کنیم کدام بخش‌های میدان آرش به چه کشوری تعلق دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اختلاف با مذاکره قابل حل خواهد بود، تصریح کرد: بله، بهترین راه مذاکره است. وزارت خارجه این وظیفه را بر عهده دارد که با مذاکره این مساله را حل کند ولی اگر دولت کویت بخواهد از این میدان بهره‌برداری کند، ما هم بهره برداری را با توجه به چاه‌هایی که حفر کرده یا حفر می کنیم، حتما شروع می کنیم. ولی بهتر این است که بهره برداری مشترک و منافع مشترک داشته باشیم. اگر عربستان هم با ما مرز مشترک داشته باشد، با این کشور هم به برداشت مشترک اعتقاد داریم تا میدان تخریب نشود و بیشترین بهره‌برداری از آن شود. از کویت انتظار نداریم که ادعاهای فراتر از حد خودش داشته باشد.

***

ارزیابی زیباکلام از تعداد طرفداران نظام در مردم

صادق زیباکلام به جهان نیوز گفت: «معتقد هستم که بین 10 تا 20 درصد مردم ایران از نظام دفاع میکنند حالا انگیزه‌های این 10 تا 20 درصد متفاوت است. حالا اگر 20 درصد بگیریم 20 درصد 85 میلیون نفر 17 میلیون نفر می‌شود یعنی تقریباً همان تعدادی که به آقای رئیسی رای دادند.
 
آنهایی که  به روحانی رای می دهند را نمی توانیم بگوییم که طرفدار نظام هستند ولی کاملا با شما هم عقیده هستم درباره اینکه کسانی که به رئیسی رای می‌دهند آن‌ها را می‌توانیم بگوییم طرفدار نظام هستند. اولا این رقم 17 میلیون رقم بالایی است و کم نیست حتی ممکن است اگر جدی شود به 20 میلیون نفر هم برسد. برای محمدرضا پهلوی در اوج اینکه نیاز داشت حمایتش کنند نیم درصد هم نیامدند ولی الان علیرغم همه مشکلات این 45 سال 20 درصد می‌آیند.

 این 20 درصدی که جمهوری اسلامی را قبول دارند یک تعدادی از آن ها به واسطه وابستگی های که بوجود آمده از نظام حمایت می‌کنند یعنی خانواده شهید، جانباز یا خانواده مذهبی سفت و سخت هستند یا اینکه یکی از اعضای خانواده آن‌ها نظامی است مثلا در سپاه یا نیروی انتظامی کار می‌کنند.
 
اما یک تعدادی هم به خاطر اینکه  علیرغم تمام چیزهایی که گفته می‌شود نظام را همچنان به عنوان یک نهاد مذهبی می‌شناسند. ممکن است با تمام کارهای نظام مثلا از نظر اقتصادی مخالف باشند ولی هنوز و همچنان نظام را یک ذات مذهبی می‌شناسند و به دلیل اینکه اعتقادات دینی دارند از آن حمایت می‌کنند. این را از روی هوا نمی گویم حالا ممکن خیلی از براندازان و سلطنت طلبان به من دری وری بگویند باشد بگویید.»

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از سخنگوی سپاه

فرهیختگان نوشت: «چهارشنبه هفته گذشته سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری خود اشاره‌ای به عملیات «طوفان الاقصی» داشت و آن را «یکی از انتقام‌های محور مقاومت از صهیونیست‌ها برای شهادت شهید سلیمانی» خواند.

او ناخواسته هزینه سنگینی را به ایران و محور مقاومت تحمیل و جنبش حماس را ناچار کرد تا بلافاصله در بیانیه‌ای «اعتبار» اظهارات سردار شریف را زیر سوال ببرد و تاکید کند که ‌انگیزه و دلیل طوفان الاقصی «در درجه اول خطرهایی است که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند.»

تکذیبیه حماس باعث شد به سیاق سابق، کمی بعد تلاش کند آن اظهارنظر را اصلاح کند اما به‌نظر می‌رسد آنچه سپاه‌نیوز به نقل از سردار شریف درباره «تفاوت علت و‌ انگیزه» عملیات طوفان الاقصی روی خروجی خود قرار داد هم نتوانست آن اشتباه را جبران کند؛ چراکه کمی بعد محمد الحورانی، عضو شورای انقلابی جنبش فتح وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گفت‌و‌گو با العربیه، حملات تندی به ایران و حماس کرد و ایران را متهم به استفاده از «خون فلسطینی‌ها به‌عنوان کارتی برای نمایش نفوذ منطقه‌ای خود» کرد و از حماس خواست «از ائتلاف‌های منطقه‌ای که رویکردشان سوءاستفاده از وضعیت فلسطین است خارج شوند.» او مدعی شد: «بخشی از جوانان عرب فریب شعارهای ایران را خورده‌اند.»...

با وجود هزینه‌های غیرقابل‌محاسبه اظهارنظر سخنگوی سپاه پاسداران، متاسفانه وی حاضر به پذیرش اشتباه خود در بیان مواضع یک ارگان نظامی نشد و از سوی سپاه پاسداران نیز بیانیه‌ای مبنی‌بر اینکه این اظهارنظر موضع شخصی سردار شریف بوده است، منتشر نشد...

سخنگوی سپاه پاسداران و سایر مقام‌های دیگر نظامی درواقع حلقه واسط بین فرماندهان میدانی و افکار عمومی هستند... متاسفانه حلقه میانی با اظهارنظرهای نادرست ثابت کرده هم از میدان چند گام عقب‌تر است و هم در درک فضا دچار لنگش است، لذا برخلاف تصور دقیقا بحران و مشکلات زمانی خود را بروز می‌دهند که این حلقه واسط سخن می‌گوید و قصد دارد برای افکار عمومی فضا را تشریح کند.

چه خوب بود که بابت چنین اشتباه پرهزینه‌ای جناب سخنگو عذرخواهی می‌کرد. حال در چنین وضعیتی بد نیست سپاه در این موقعیت به یک خانه‌تکانی جدی در حوزه ارتباط با افکار عمومی و سخنگویی فکر کند.»

***

علت اصلی رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات چه بود؟

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کنار رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات به خبرآنلاین گفت: «جایگاه آقای نبوی مربوط به فعالیت سیاسی قبل  و پس از انقلاب و حضور طولانی در مسؤلیت‌های مختلف در چند دولت است. ازدولت آقای رجایی تا دولت اصلاحات، همه این سوابق، امروز این هویت را به ایشان داده بودند که‌ می‌تواند محل اجتماع بیشتر جریان‌ها باشد؛ اما فعلا به علت اختلاف‌نظر در داخل جریان اصلاحات، از حیث چگونگی تعامل با حاکمیت و موضوعاتی مثل انتخابات، جایگاه اجماعی ایشان نیز از این اختلاف نظر بی‌بهره نمانده است...

دوستان با آقای نبوی صحبت کرده‌اند اما این موضوع یک سیر طولانی داشته که با یک رایزنی و صحبت بعید است، قضیه حل شود. پیدایش نظرات و راه‌کارهای مختلف برای موضوعات واحد، در داخل یک مجموعه سیاسی تا حدی می‌شود گفت طبیعی است. خصوصا اگر شرایط و اوضاع و احوال به نحوی که ملاحظه می‌شود هر روز سخت‌تر گردد، در این خصوص هم خود ایشون به این‌ جمع‌بندی رسیده که باید به تصمیم ایشان احترام بگذاریم.»

***

درخواست معاون رئیسی از نمایندگان درباره بودجه

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که آیا دولت خواهان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ در سال جاری است زیرا نمایندگان عنوان می‌کنند بررسی بودجه زمان آنان را برای تبلیغات در حوزه‌های انتخابیه خواهد گرفت و بحث بودجه چند دوازدهم را مطرح می‌کنند، گفت: بله؛ نمایندگان به کار کارشناسی که در دولت شده است اعتماد کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: یکبار کلیات رد شده است، دو مرتبه اصلاح شد و الان هم با رأی بالای نمایندگان تصویب شده است، نمایندگان پیشنهاداتی در دوره‌های قبل داشتند به گونه‌ای که چندهزار پیشنهاد مطرح می‌شد که متاسفانه معمولاً این پیشنهادات هم از سوی خود دستگاه‌های اجرایی داده می‌شود، اگر نمایندگان پیشنهادات عادی را کنار بگذارند (چراکه ممکن است پیشنهادات مهمی هم مطرح باشد و چند پیشنهاد را مطرح کنند) و همین‌طور اگر کمیسیون‌ها هم پیشنهادات کمتری داشته باشد، سریع بخش اول تمام می‌شود.

وی ادامه داد: هنگامی که بخش اول بودجه به پایان برسد فرصت هست که کار بخش دوم که جداول، اعداد و ارقام و جزئیات پروژه‌ها و هزینه‌ها محسوب می‌شود هم به موقع انجام شود. 

حسینی تاکید کرد: خود آقای قالیباف تاکید کرده ما نمی‌خواهیم بودجه دو دوازدهم شود، این طرف سال نهایی شود. اگر یک مقدار به پیشنهادات کمتر توجه کنند حتماً به موقع می‌تواند به پایان برسد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۹۸۶۶۲۱:۱۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
نمایندگان مجلس آب دستشان هست بگذارند زمین و تفحصی از بانک مرکزی و شبکه بانکی انجام دهند
ناشناس۳۳۴۰۳۴۵۰۰:۰۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
از نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم درخواست میشود قانونی جامع و فراگیر مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه تصویب نمایند و نظارت نمایند
ناشناس۳۳۴۰۴۴۹۰۰:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اینو صد بار گفتی اگه قرار بود گوش کنند کرده بودند اینقدر ننویس وقت ما رو با نظرات تکراری خودت نگیر
ناشناس۳۳۴۱۱۴۷۱۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مولی علی ع فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز می گردانم بالاخره پیروان مولی ولی اندک پیدا میشوند این فرمان را اجرا کنند
ناشناس۳۳۴۱۲۷۶۱۲:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
جمله ای فیلسوفانه می گوید تکرار مادر یادگیری هاست بالاخره یاد میگیرند که اجرا کنند
ناشناس۳۳۴۰۴۵۱۰۰:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اینم صد بار گفتی اگه قرار بود گوش کنند کرده بودند .
ناشناس۳۳۴۱۲۷۹۱۲:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
با وجود مفسدان اقتصادی بیش از هزار بار لازم است تکرار شود شما چرا ناراحت هستید
ناشناس۳۳۳۹۸۷۱۲۱:۱۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۴۰۲۸۸۲۳:۵۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
مهم تر از انتخابات رسیدگی به وضع اسفبار عفاف و حجاب در جامعه است
ناشناس۳۳۳۹۹۵۸۲۱:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
شورای نگهبان هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کند
ناشناس۳۳۴۰۲۹۸۲۳:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
عده ای قصد دارند مهندسی کنند قانون عفاف و حجاب بعد از انتخابات تصویب شود
ناشناس۳۳۴۰۳۵۲۰۰:۰۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع عفاف و حجاب.. اقتدار اقتدار اقتدار
ناشناس۳۳۴۰۵۰۸۰۱:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
گوشت کیلوی ۶۰۰ تومن و مرغ ۱۱۰ هزارتومنی،اقتدار اقتدار!!!!!
ناشناس۳۳۴۱۲۴۶۱۱:۵۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هر چیزی در جای خود .
ناشناس۳۳۴۱۲۵۸۱۱:۵۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
به قول اون تبلیغات این شد دلیل نه شد دلیل هر نقطه مکانی و هر سخن جایی
ناشناس۳۳۳۹۹۷۰۲۲:۰۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
قابل توجه فرماندهی محترم نیروی انتظامی کل کشور حسب قوانین عفاف و حجاب موجود تل تعیین تکلیف قانون جدید این نیرو حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود ملزم به اجرا قوانین موجود می باشد
ناشناس۳۳۴۰۳۶۱۰۰:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
عملکرد پنج سال گذشته نیروی انتظامی باعث بوجود آمدن ناهنجاری و بی حجابی در جامعه شد این نیرو بنظرم به وظایف خود عمل نکرد
ناشناس۳۳۴۱۱۱۴۱۰:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگه به وظیفه اصلیشون میپرداختند که دیگه تو روز روشن و در میان شلوغی ها عده ای قمه بدست کیف و موبایل مردم را هاپولی نمیکردند و راحت و بدون نگرانی سوار موتورشان بشوند!!!
ناشناس۳۳۳۹۹۷۵۲۲:۰۴:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
تورم افسار گسیخته و طرح های مالیاتی وزیر اقتصاد کاسه صبر جامعه را دارد لبریز میکند
ناشناس۳۳۴۰۳۵۵۰۰:۰۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اقتصاد درست را هدف خواهد گرفت
ناشناس۳۳۴۰۳۲۹۰۰:۰۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
زمان امام خمینی ره نمایندگان مجلس در تهران دو میلیون رای میاوردن مثل فخرالدین حجازی مثل اعظم طالقانی ...
ناشناس۳۳۴۰۷۵۳۰۷:۲۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مرحوم‌ فخرالدین حجازی چنان پر شور سخنرانی می کرد که جلوی تریبون ایشان لیوان آب نمی گذاشتند و ایشان وسط سخنرانی آستین های خود را بالا می زد و با حرکات دست غوغا و شور بپا می کرد و با مشت روی تریبون می کوبید
عمران۳۳۴۰۴۶۳۰۰:۵۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ایشان گفته اند بیست درصد میشود هفده میلیون و هفده میلیون زیاد است. ایشان دقت کنند که شصت و هشت میلیون باقی مانده چقدر زیاد است.
ناشناس۳۳۴۰۴۷۳۰۰:۵۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
وقتي كه از نظر زيبا كلام ٢٠ درصد از ٨٠ درصد مهمتر مي شود !!!!!
ناشناس۳۳۴۱۰۴۱۱۰:۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
با حرف زیبا کلام پس 20 میلیون فدایی حکومت ایران هستند که بی نظیر هست در جهان
احمد۳۳۴۳۴۰۳۲۲:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نبوی وقتی امد کسی نفهمید وقتی هم رفت کسی متوجه نشد هیاهوی بسیار برای هیچ؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین