اندر حکایت دروغ های صهیونیست‌ها

گروه جهان الف،   4021003087 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اینطور به نظر می رسد که همانگونه که عملیات "طوفان الاقصی" درتاریخ جاودانه شده، ابعاد و پیامدهای آن نیز صرفا محدود به هفتم اکتبر نیست و همچنان باید انتظار آشکار شدن جلوه هایی تازه از این عملیات و البته افشا شدن دروغگویی های هرج‌و‌مرج‌گونه و آشفته صهیونیست ها را داشته باشیم.»

اندر حکایت دروغ های صهیونیست‌ها

به گزارش الف؛ قریب به 80 روز از اجرای موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی که در قالب آن ضربات کاری بر پیکره رژیم اشغالگر قدس وارد شد، می گذرد. عملیاتی که برخی ناظران و تحلیلگران به آن عنوان "عملیات قرن" را داده اند و بسیاری نیز بر این گزاره تاکید دارند که این عملیات عملا تاریخ را برای رژیم صهیونیستی به بعد و قبل از خود تقسیم کرده است. 

یکی از اصلی ترین پیامدهای عملیات طوفان الاقصی برای رژیم اشغالگر قدس، آشکار شدن نقطه ضعف های بزرگ این رژیم در حوزه مسائل امنیتی و در هم شکسته شدن اقتدار متصور و خیالی اطلاعاتی و نظامی آن بود. با این حال، هر چه از عملیات طوفان الاقصی می گذرد، ابعاد جدید و جدیدتری از آن افشا می شود که حامل پیام های معناداری هستند. از افشای دستپاچگی عجیب و غریب صهیونیست ها در هدف قرار دادن ساکنان فلسطین اشغالی از هوا و زمین گرفته تا نشت و درز اطلاعات محرمانه از درون سازمان‌های اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل به رسانه ها در مدت اخیر، همه و همه آبروی صهیونیست ها را تا حد زیادی برده اند. 

با این حال، یکی از نکات جالب و قابل تامل در مورد رویکرد صهیونیست ها به عملیات طوفان الاقصی، دروغگویی‌های پیاپی مقام های ارشد اسرائیلی بوده که در نوع خود، آن ها را در عرصه بین المللی مایه مضحکه کرده و موقعیت نامشروع آن ها در رابطه با فلسطینی ها را بیش از هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی بین‌المللی قرار داده است. 

به عنوان مثال، تنها اندکی پس از اجرای عملیات هفتم اکتبر، خبری دال بر این مساله منتشر شد که رزمندگان مقاومت فلسطین اقدام به سر بریدن شماری از نوزدان ساکن در شهرک های صهیونیست‌نشین کرده اند. خبری که حتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به آن اشاره کرد با این حال، خیلی زود دروغ بودن این خبر مشخص شد و فاجعه به قدری برای صهیونیست ها اوج گرفت که نه تنها چند خبرنگار که این خبر را مخابره کرده بودند عذرخواهی کردند، بلکه خودِ ارتش اسرائیل نیز آن را کذب خواند. بدتر اینکه صهیونیست ها مدعی شدند که رزمندگان مقاومت یک نوزاد را نیز سوزانده اند که بعدها معلوم شد تصویر منتشر شده از سوی صهیونیست ها، تصویر یک نوزاد نبوده بلکه تصویر یک سگ بوده که از طریق هوش مصنوعی دستکاری شده است. 

در رویدادی دیگر، صهیونیست ها درجریان بازدید ایلان ماسک و شوی تبلیغاتی خود برای وی در شهرک های مجاور با نوار غزه، یک گهواره نوزاد را نشان دادند که محل اصابت چندین گلوله قرار گرفته بود. این در حالی بود که پیشتر تصاویر متفاوتی از همین گهواره و مکانی که در آن قرار گرفته بود، منتشر شده بود. بدتر از همه اینکه مقام های ارشد اسرائیلی تا چند هفته مدام تعداد کشته های خود در نتیجه عملیات طوفان الاقصی را 1400 نفر عنوان می کردند. این در حالی است که با گذشت زمان این رقم را تعدیل کرده و به عدد 1139 نفر رساندند. 

عجیب تر اینکه صهیونیست ها در بحوحه جنگ غزه نیز ادعا می کردند که در بیمارستان شفای غزه و در پشت یک دستگاه ام ار آی، یک قبضه سلاح کلاشنیکف کشف کرده اند. با این حال، وقتی برخی رسانه ها به محل مذکور رفتند، دو قبضه سلاح در مکان مذکور بود و بسیاری گفتند که این سلاح ها را خودِ صهیونیست ها در بیمارستان شفا جاساز کرده اند. شاید خنده دار ترین بخش ماجرا در مورد رویکردهای صهیونیست ها نسبت به عملیات طوفان الاقصی، آنجایی باشد که رئیس جمهور رژیم اشغالگر قدس "اسحاق هرتزوگ" در رابطه با عملیات طوفان الاقصی به موضع گیری پرداخت. 

وی مدتی پس از عملیات مذکور بر صفحه تلویزیون ها ظاهر شد و گفت که از یکی از رزمندگان مقاومت فلسطین در جریان حمله به اراضی اشغالی، یک کتابچه گروه القاعده که در آن نحوه تولید تسلیحات شیمیایی آموزش داده شده، کشف شده است. پس از این موضع‌گیری از سوی هرتزوگ، برخی کاربران شبکه های اجتماعی به رئیس جمهور صهیونیست ها حمله کردند و گفتند که احتمالا آن رزمنده مقاومت که هرتزوگ به او اشاره کرده، کتاب را با خود آورده تا در یک کافه بنشیند و قهوه بنوشد و متن کتاب را با دقت مطالعه کند! هرتزوگ تنها چند روز بعد شاهکار دیگری را خلق کرد و در موضع گیری، در حالی که نسخه عربی کتاب "نبرد من" آدولف هیتلر را با خود حمل می کرد، به رسانه ها گفت که یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین این کتاب را با خود در جریان حمله به اراضی اشغالی، به همراه داشته است. 

این موضع‌گیری رئیس جمهور رژیم اشغالگر قدس نیز با تمسخر فراوان در شبکه های اجتماعی همراه شد و برخی به شوخی می گفتند که هرتزوگ با این قبیل موضع گیری ها، عملا آیکیویِ پایین خود را به رخ می کشد. به طور کلی، اینطور به نظر می رسد که همانگونه که عملیات طوفان الاقصی درتاریخ جاودانه شده، ابعاد و پیامدهای آن نیز صرفا محدود به هفتم اکتبر نیست و همچنان باید انتظار آشکار شدن جلوه هایی تازه از این عملیات و البته افشا شدن دروغگویی های هرج و مرج گونه و آشفته صهیونیست ها را داشته باشیم. موضوعی که به هیچ عنوان مطلوب صهیونیست ها نیست. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۲۳۳۰۰۰:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
دوربینهای حماس عملیات هفت اکتبر را پخش جهانی کردند.
ناشناس۳۳۳۲۴۸۶۰۸:۱۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
نتانیاهو دروغگو، فاسد و جنایتکار است
ناشناس۳۳۳۲۴۹۱۰۸:۱۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خب چه سندی برای آمار هایی که حماس از کشته ها و مجروح های غزه میده وجود داره؟
ناشناس۳۳۳۲۶۴۰۱۱:۱۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
حجم تخریب و ویرانی غزه به همراه تصاویر بمباران و اجساد موجود در تصاویر نیاز به سند بیشتری نداره!
ناشناس۳۳۳۲۷۶۸۱۲:۵۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خب حجم تخریب چه ربطی به تعداد کشته داره؟ مثلا بابت همون 500 کشته بیمارستان حتی یک عکس هم از محل انفجار و تعداد اجساد منتشر نشد
ناشناس۳۳۳۲۴۹۵۰۸:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
عملیات حماس عملیات قرن بود؟ کدام پایگاه نظامی دست نیافتنی رو فتح کردن؟ کدام لشکر نظامی رو شکست دادن؟ عبور از سیم خاردار و ورود به شهرک های مسکونی و مواجه با زنان و کودکان و پیرمردان اسمش میشه عملیات نظامی قرن؟
ناشناس۳۳۳۲۵۱۴۰۸:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
به اعتراف ارتشی های صهیونیست - این بزرگترین شکست رژیم بوده - نظر های مردم دنیا کلا عوض شده و همه از فلسطین و غزه حمایت میکنن - پیشنهاد میدم به رسانه های براندازها توجه نکنی
ناشناس۳۳۳۲۶۲۰۱۰:۵۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
منم پیشنهاد می دم سعی کنید تفاوت عملیاتی نظامی و عملیات تبلیغاتی رو بدونید. عملیات نظامی فتح خرمشهر بود شهر محافظت شده با ارتش مسلح رو شکست دادیم نه فتح شهرک های مسکونی
ناشناس۳۳۳۲۶۳۷۱۱:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
منم به شما پیشنهاد میدم فرق جنگ لشکر با لشکر با جنگ یه گروه مسلح با ارتش یه کشور رو بدونین
ناشناس۳۳۳۲۸۰۵۱۳:۲۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
حمایت جهانی از مردم فلسطین بخاطر جنایت و انتقامجویی صهیونیست ها هستش و به هیچ وجه به منزله تایید کشتار 7 اکتبر نیست
ناشناس۳۳۳۲۸۷۴۱۴:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کشتار ۷ اکتبر!؟!؟ اونو که صهیونیست‌ها اعتراف کردن کار خودشون بوده!!
ناشناس۳۳۳۲۵۲۲۰۹:۰۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
لشکر نظامی اسرائیل یک ماه پشت مرز های غزه منتظر ایستاده بود. چرا حماس از غزه بیرون نیامد و با لشکر اسرائیل رو در رو نشد؟
ناشناس۳۳۳۲۶۰۰۱۰:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اون وقت چرا اسرائیل یک ماه منتظر بود و می ترسید به غزه که نه تانک داره نه ارتش داره و فقط یگ گروه کوچک مسلح داره، حمله کنه؟؟
ناشناس۳۳۳۲۶۷۱۱۱:۴۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
مگر حماس تانک و نفربر و هواپیما داره!!
ناشناس۳۳۳۲۷۷۱۱۲:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خب حماس مگه نمی خواست اسرائیل رو شکست بده و فلسطین رو آزاد کنه؟ حالا می گویید هیچی نداره؟
ناشناس۳۳۳۲۸۷۸۱۴:۰۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کجا آن حمله برای نابودی اسراییل بود؟ در کجا گفته شد؟!! فقط زمینه را برای حذف اسراییل بیشتر فراهم می کند
ناشناس۳۳۳۲۵۴۰۰۹:۳۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
عزیزم همین که یه گروه کوچک با امکانات محدود تونسته وارد یه کشور (جعلی) بشه که ادعا داره از برترین های نظامی دنیاست و کلی از نیروهای نظامی اون رو به هلاکت برسونه خیلیه. مگه اسرائیل مرز و نگهبان و دیوار کشی نداره که هر کسی سرش رو بندازه پایین رد بشه؟ در ادامه هم که کلی از نظامیان و تانک های اسرائیل رو زده
ناشناس۳۳۳۲۶۰۲۱۰:۴۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
شما یه نگاه به غزه و تعداد کشته ها و آوراه ها بکن ! در ضمن اسراییل عضو سازمان ملل است و تعداد زیادی از کشور ها و حتی کشورهای مسلمان با اون روابط دوستانه دارند
ناشناس۳۳۳۲۶۷۰۱۱:۳۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کشتار مردم که سرپناه ندارن فکر کردی هنر هست؟ بیشتر خوی خون اشام و اپارتایدی را نشان می‌دهد و دیر یا زود هم این کشور جعلی از بین خواهد رفت جناب سازمان ملل
رضا۳۳۳۲۵۴۸۰۹:۳۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
نه دوست عزیز حق باشماست زدن بیمارستان، کشتن کودکان و زنان عملیات نظامیه موفق هستش!!
ناشناس۳۳۳۲۶۱۹۱۰:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کشتار و ایجاد نا امنی در هر شرایط و به هر دلیل محکومه
ناشناس۳۳۳۲۶۲۴۱۱:۰۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خب اگر حماس از شهر بیاد بیرون و در مناطق مسکونی سنگر نگیره دیگه اسرائیل دلیلی برای بمباران غزه نخواهد داشت
ناشناس۳۳۳۲۶۴۵۱۱:۱۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خب اگر صهیونیست‌ها برگردن به همون کشورهایی که اومدن و فلسطین رو بدن به صاحبان اصلی، دلیلی برای حمله‌های حماس وجود نداره!
ناشناس۳۳۳۲۶۴۷۱۱:۲۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
حالا نیست که اونجاهایی که بمبارون کردن کلی نیروی حماس کشته شدن!!!!
ناشناس۳۳۳۲۶۶۶۱۱:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
ببین داعش هم در خیابان و منازل سنگر می گرفت ولی محور مقاومت چه کسی را می زد عزیزم؟ توجیه می کنی اینطور جواب می گیری!!!!
ناشناس۳۳۳۲۷۷۵۱۲:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کسانی که حماس در هفت اکتبر کشته مشخص هستن. سن و جنس.
ناشناس۳۳۳۳۰۵۲۱۶:۲۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اولا مردم عادی در اسرائیل نیستند همه نظامی و غصب کننده عمدی و خبرها هم دروغ از آب در امد در مورد سربریدن و جشن!!
ناشناس۳۳۳۲۵۵۷۰۹:۴۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
وقتی محو شد می فهمی آن وقت دیدنی هستی
ناشناس۳۳۳۲۶۲۵۱۱:۰۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خب الان بهترین فرصت برای جنگ با اسرائیل و محو اسرائیل است.
ناشناس۳۳۳۲۷۲۵۱۲:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
ظاهرا گام به گام هست و هر جنگ سخت تر خواهد شد
ناشناس۳۳۳۲۸۸۸۱۴:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
فرق ما با دیگران اینه که ما با برنامه و صبورانه دنبال هدفمون هستیم، یه عده می‌گفتن جمهوری اسلامی برف ۱۴۰۱ رو نمی‌بینه اما ما می‌گیم اسرائیل ۲۵ سال آینده رو نمی‌بینه! اینطور که اوضاع پیش می‌ره احتمال محقق شدن این حرف خیلی زیاده!
ناشناس۳۳۳۲۶۳۰۱۱:۰۴:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
عملیات نظامی قرن مقاومت اکراین در مقابل ارتش عظیم روسیه هست که بعد دو سال هنوز نتونسته اکراین رو بگیره
ناشناس۳۳۳۲۶۴۸۱۱:۲۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اسرائیل گفته بود غزه رو می‌خواد بگیره، مگه روسیه هم گفته بود اوکراین رو می‌خواد بگیره!؟
ناشناس۳۳۳۲۷۷۹۱۳:۰۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چقدر جالبه که در روز روشن واقعیت رو معکوس می کنید! اسرائیل کجا گفته که می خواهد غزه رو بگیره؟ هر روز داره می گه می خواهد حماس رو نابود و غزه رو به نیروی جایگزین تحویل بده. اما روسیه هدفش اگر فتح اکراین نیست پس چه هدفی داره؟
ناشناس۳۳۳۲۸۷۳۱۴:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
هدف اسرائیل حذف حماس بوده از چند دهه قبل تا الان هدف روسیه بی خیال شدن اوکراین از رفتن به سمت غرب یا فروپاشی حکومت مرکزی
ناشناس۳۳۳۲۶۵۶۱۱:۲۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
البته نظر کارشناسان نظامی با شما فرق داره !
ناشناس۳۳۳۲۸۲۶۱۳:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اکراین که این همه از آمریکا و بقیه بهش کمک شده هنر نکرده. هنر کار مقاومت فلسطینی هاست که با این همه کمک آمریکا و ... به اسرائیل هنوز مقاومت می کنند.
ناشناس۳۳۳۲۵۱۸۰۸:۵۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کلا دروغ و شایعه تو فضای مجازی و غیر مجازی زیاده و انسان عاقل کسیه که بدون تحقیق چیزی رو قبول نکنه هر چند اکثر جامعه همون حرف رو بزنن
ناشناس۳۳۳۲۶۵۳۱۱:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
به نظرم اسرائیل لازم نیست حماس رو نابود کنه، لازم نیست کل غزه رو بگیره، لازم نیست موشکباران شهرک‌ها رو متوقف کنه، حتی لازم نیست در غزه باقی بمونه، من اگر چند روز صهیونیست‌ها از ترس به خودشون تیراندازی نکنن و همدیگه رو نکشن می‌گم اسرائیل پیروز شده!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین