پاسخ سردار باقرزاده به یک شبهه؛ چه چیزی داخل تابوت شهداست؟

  4020927070 ۲۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به کشف پیکر شهدا از شبهات در مورد عملیات تفحص سخن گفت.

پاسخ سردار باقرزاده به یک شبهه؛ چه چیزی داخل تابوت شهداست؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تشییع 280 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که پیکرهای مطهر آنها در جریان عملیات تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی پیدا شده است، واکنش برخی مخالفان نظام که تحمل مشاهده اثر گذاری این حرکت عظیم فرهنگی در سراسر کشور ندارند را برانگیخت.

شهدا در یک روز تشییع می‌شوند اما روزها و ماه‌ها تلاش می‌شود شهیدی تفحص شده و چشم انتظاری خانواده پایان یابد.

امروز دوشنبه 27 آذر ماه 1402 پیکر مطهر یک شهید دیگر در جریان کاوش ابدان شهدا کشف شد. سردار سید محمدرضا باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به کشف پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس گفت: لحظاتی پیش پیکر مبارک و طیبه شهید عزیز پاسداری از شهدای عملیات خیبر در جزیره مجنون جنوبی عراق پیدا شد. فرایند پیدا شدن این شهید و محل بر جای ماندن او به خوبی گویای این معناست که این شهید چگونه و کجا پیدا شده و در چه عمقی از خاک قرار داشته است.

وی افزود: این شهید الان چه پیامی را می‌تواند برای آن افرادی که شبهه می‌کنند داشته باشد. شبهه هایی در مورد چگونگی پیدا شدن این شهدا و اینکه اساساً این افراد شهید هستند یا خیر و یا آن چیزی که داخل تابوت‌ها قرار می‌گیرد چیست؟ همه این‌ها را همین شهید عزیز یکجا پاسخ می‌دهد.چند روز پیش خانم خبرنگاری توئیتی را عنوان کرده و شبهه کرد و حالا این شهید عزیز پاسخ می‌دهد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: امیدوارم روشنگری این شهید همیشه برای کسانی که مسئله را باور ندارند درسی باشد. در این رابطه ما گلایه مند هستیم که با مسئله غیر منصفانه برخورد می‌کنند. به هر حال وظیفه بود این مسائل به اطلاع عموم مردم رسانده شود. تا آن کسانی که هنوز نسبت به این عملیات شبهه افکنی می‌کنند بیدار شوند و با آن اینطور رفتار نکنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۶۳۲۱۲۰:۴۲:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شهدا بر بالای سر جا دارند
مهدی۳۳۲۷۵۵۳۰۲:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ما هم جبهه بودیم و مجروح شدیم ،در آن زمان وظیفه داشتیم از خاک وطن دفاع کنیم و هیچ منتی هم بر سر کسی نداریم، آنهایی که شهید شدند و ما که جانبازیم برای سربلندی کشور و مردم تلاش کردیم از مسئولان خواهشمندم از اختلاس ها جلوگیری کنید تا بتوانیم سربلند در مقابل مردم باشیم.
ناشناس۳۳۲۷۹۸۵۱۱:۴۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اختلاسگران شرمنده شما هستن دردو بلای شما بخوره بر سر وجان ان مسولی که تاراج می کنه حق تو وحق من وحق بیت المال رو ونه این دنیا داره ونه ان دنیا رو ما که می شناسیمش پس خجالت بکشه .
علی۳۳۲۸۱۷۴۱۳:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درودبر شهدای جنگ تیتر این مقاله پاسخ این سردار به این شبهه که داخل این تابوت ها چی هست ولی هیچ اشارهای نکرد که داخل این تابوت ها چی هست.
سحر۳۳۲۸۵۹۳۰۰:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۳۰
استخوانهای مبارک غیرت ویادگاریهایی که همراهشان مونده میارند وتحویل خانواده هامیدن وفقط استخوانها دفن میشوند نه چیز دیگر اگرشبهه دارین که اشکالی ندارد بپرسین ولی اگرهدفتان نمک پاشیدن روی زخم ی ملت وخانواده هاشون هست سروکارتان باخدا. ما که اصلا راضی نیستیم چون شهدا ممکنه فامیل مانباشن ولی عزیزان ما ونیروی فداکار وفرزندان ملت ایران که هستن.
ناشناس۳۳۲۸۲۹۸۱۵:۲۲:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا باعث عزت ما هستند
غفاری۳۳۲۸۴۹۰۲۱:۱۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
جانم فدای شهدا، جانبازان، ما شرمنده این عزیزان هستیم
کمال۳۳۲۸۵۲۳۲۲:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
آقامهدی‌شما‌همیشه‌سربلند‌هستین‌افتخار‌ما
سعید۳۳۲۷۹۶۵۱۱:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
هر کسی که از خون شهیدان وطن سو استفاده کند و دست به هر کاری می زنند به اسم شهدا قعر جهنم جای بگیرند که شرافت ندارند.شهیدان زنده اند .
حامد ببری۳۳۲۸۶۱۷۰۱:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۳۰
یکی به سردار بگه اگه زحمتی نیست به قبر اون سه تا مرزبان رسیدگی کنه که جلوی روسیه ایستادن توی مرز جلفا وقتی روسیه توی جنگ جهانی دوم حمله کرد به ایران چهار روز بدون آب وغذا جلوی دشمن ایستادن وقتی شهید شدن فرمانده روسی به احترام اونا درجه هایش را کند و وارد خا ک ایران شد.
محمد۳۳۲۸۴۹۷۲۱:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدای عزیزخوشبحالتان درگاه الهی شکایت کنیدازکسانی که آزخون شما سو استفاده می کنند
سیدبهرام۳۳۲۸۶۴۱۰۴:۳۸:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۳۰
خدابه همه ایثارگران وشهداعزیزاجرعنایت فرماید،یکی ازعلل تشییع شهداگمنام اینه که به مسئولین ،بفهمانندکه شمادربرابرعظمت خون شهدا هیچ ارزشي ندارید این شهداباکمال پاکی وصداقت درجهت تامین امنیت ما به فیض عظمی رسیدند ،پس بهوش باشندکه تاموردنفرین ولعن شهداقرارنگیرید
ندا۳۳۲۸۷۴۴۱۰:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۳۰
درود بر شهیدانی که بدون هیچ چشم داشتی جانشان را فدای وطن ومردم کردن در زمان جنگ صدام با پیشرفته ترین سلاح و با کمک چندین کشور به ایران حمله کرد ولی ایران فقط با نفر میجنگید
ناشناس۳۳۲۶۳۴۸۲۱:۴۰:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شهدای ما موجب عزت و افتخار کشور هستند و به گردن همه حق دارند..
جعفر ایمانی اصل۳۳۲۷۲۶۶۱۸:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
درود و صلوات بر روح پاک شهیدان عزیز ما باید حافظ خون پاک عزیزان باشیم و راه آنهارا ادامه دهیم
ناشناس۳۳۲۶۴۰۵۲۳:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
امار کل مفقودین جنگ را اعلام کنید
ناشناس۳۳۲۶۸۷۴۱۲:۰۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
لطفأ آمار کلیه رزمندگان دفاع مقدس(اعم از شهدا،مجروحین و اسرا و مفقودین) را اعلام نمایید.ضمنأ تعداد شهدایی که پیکر مطهرشان بعد از جنگ(سال 1368 تا کنون)پیدا شده و تشییع گردیده را نیز اعلام نمایید.
پروانه۳۳۲۷۶۶۰۰۷:۴۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
واقعا شهدا مقدس هستن شهدا همان کسانی هستن که دل از خانواده خود کندن وبخاطر اینکه الان شما ها در ارامش و رفاه زندگی کنید این ما هستیم که درحقمون ظلم شد شاید هزاران نفر مثل من فقط در انتظار یک نگاه یا یکبار صدا زدن بابا موندیم یک سوال اگه شما بودید با این وجود دل از فرزند هشت ماه وخانواده ات می کندید.
ناشناس۳۳۲۷۷۶۱۰۹:۱۲:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
همه میدونن تو مملکت ما رسانه های آزاد خیلی کم هستند برای همین اخبار همیشه بصورت سربسته منتشر میشه و اینقد شبه ایجاد میشه اگه رسانه آزاد باشه نه کسی جرات اختلاس داره نه شبه پراکنی اعتماد مردم هم به حاکمیت بالا میره
موسوی۳۳۲۶۴۳۵۰۰:۰۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
لطفا آمار مفقودین، و آمار شهیدان گمنام دفن شده در سراسر کشور را اعلام نمایید.
جانباز 8سال دفاع مشروع مقدس۳۳۲۶۸۱۵۱۱:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
لطفا زحمت بکش برو اینترنت سرچ کن...آمارهایی از هر دوسوی جنگ میده !؟
هویدل۳۳۲۷۴۸۹۰۰:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در کشوری که این همه شهید دادیم باید اختلاس باشد؟
مجتبی ز۳۳۲۷۶۱۹۰۶:۵۶:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
کسی به خودش نگیره اگر شهید میارید لطفا با مشخصات بیارید تا خانواده ها از چشم انتظاری خارج شوند اگر پدر و مادر شهیدی دیگر زنده مونده باشه اکثرا آنها هم از دنیا رفته و برادر و خواهر مانده باشند که آنها هم اینقدر گرفتار مشکلاتشانند. شهید میارید که مردم به حال آنها گریه کنند غافل از اینکه شهدا میآیند که به بگویند ما به حال شما گریانیم ما نرفتیم این شود روزگار ایران
ناشناس۳۳۲۷۹۴۰۱۱:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
احسنت
محمود۳۳۲۷۹۷۰۱۱:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درسته مشکلات ایران خیلی زیاده ولی کشورای دیگه هستن که وضعیتشون از ما هم خیلی داغون تر و اسفناک تره... ما بزرگترین مشکلمون ارزش پول مملکته اما کشورایی هستن که از ما بیشتر دزدی و اختلاس و گرونی و فساد و فحشا دارن پس چشماتو بیشتر باز کن
کورش۳۳۲۸۲۷۰۱۴:۴۵:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
وقتی اسم‌شهیدمیادمن بیادشون به‌غیرازخدا کسی یادم نمیاد.
ناشناس۳۳۲۶۴۴۲۰۰:۴۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
فکر کنم تا سالهای سال از این شهدای گمنام بیارن .
ایرانی۳۳۲۷۵۴۵۰۱:۳۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ازسال ۶۸ تا ۴۰۳ حدود ۳۵ سال است شهدا تفحص وهر چه از پیکرشان مانده تشییع میشود ‌سالهای سال شده
ناشناس۳۳۲۷۷۰۸۰۸:۳۹:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام امارشهدای گرانقدررانمیشودازراه سرچ کردن به دست بیاوریم بلکه مراجع ذیصلاح باید به اطلاع ملت شهیدپروربرسانند
ناشناس۳۳۲۷۷۷۶۰۹:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
بله منو شما راحت تو خونه نشستیم و امنیت داریم کسای دیگری باخون خودشون خالصانه امنیت ساختند برای کشورمون . باید قدر این امنیت را بدانیم و برای همیشه مدیون خون پاک شهدائیم .
ناشناس۳۳۲۸۲۱۴۱۴:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درود قدر شهدا را ملت خوب میدانن
ناشناس۳۳۲۶۵۲۳۰۷:۵۸:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با این همه پیشرفت علم و با توجه به چشم انتظاری خانواده ها و مسئولیت دولت در این خصوص،باید با آزمایش دی ان ای هویت افراد مشخص بشه .
ناشناس۳۳۲۶۸۴۶۱۱:۳۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
برای آزمایش دی ان ای باید پدر و مادر شهید هم باشن که بیشتر این شهدای بزرگوار والدین شون در قید حیات نیستن ...
ناشناس۳۳۲۶۹۲۴۱۲:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
حتما نباید والدین باشند خواهر یا برادر هم می توان DNEبدهد
ناشناس۳۳۲۷۶۰۵۰۶:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
عزیز من چرا قبول نمیکنین که شهدا زنده اند وتمام حرفهای من وشما رو میشنوند متاسفانه خودمون رو. بخواب زدیم تا بیدار نشیم ازمایش دی ای ان به همین سادگی نیست که با استخوان های چهل سال در زیر خاک بتوان فهمید چه کسی هست
اشکان۳۳۲۷۴۹۵۰۰:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خواهر وبرادر هم میتونه
علی۳۳۲۷۵۹۵۰۵:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خواهر و برادر هم باشد است دی ان ای جواب میده،علت شبه افکنی در مورد شهدای بزرگوار هم به خاطر اینه که مسولین مربوطه آمار کل مفقودین ،انان که پیدا شدن و آنان که هنوز پیکرشان پیدا نشده است را یکبار برای همیشه بگویند.
حسنی۳۳۲۷۶۲۰۰۶:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تنها پدر و مادر نه بلکه‌ خواهر و برادر و اقوام نزدیک هم می شود.
ناشناس۳۳۲۷۸۲۹۰۹:۵۴:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
از طرق خانوادشون میشه
ناشناس۳۳۲۶۵۴۰۰۸:۱۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهدا خونشون فدا کردن که مردم در امان بمانند .
محمد چراغی۳۳۲۷۶۴۳۰۷:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام به جوانهای باغیرت اون زمان روحشون شاد.کلا یکی بیاد تعداد شهدای فقط جنگ را بگوید تا مردم از شبهات دوری کنند چون اطلاع رسانی نمیشه مردم حق دارن . ما نمیدونیم چقدر جوان شهید شدن چقدر جانباز و چقدر مفقود بالاخره نبم ساعت کار داره مسولین بیان تلویزیون تو بخش خبری بگن به مردم. این جوونها مال این مردم بودن شهدا نور چشم ما هستن ولی مشخص کنید چقدر شهید گمنام دیگه مونده بیارن یا پلاک بیارن؟ مردم اینو میخوان. من عاشق شهدا هستم احترام زیادی بهشون قائلم برای رفاه ما رفتن روح اونهاشاد با امام حسین محشور بشن آمین .
رضایی۳۳۲۷۹۶۳۱۱:۲۹:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
برادر بزرگوار باعرض سلام شماگردان کربلا ی۴رادرنظربگیر واماربگیر دیگر۸سال جنگ بمانددرودبرروح پاک شهدای جنگ تحمیلی درودبربرادران که برای پیداکردن پیکرعزیزان تلاش میکنن ماارامش رامدیون شهدا ومرزبانان عزیزمان هستیم
استاد۳۳۲۸۰۲۳۱۲:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درودبه روان پاک ومطهرشهدای جنگ وشهدای مرزبانی،که مظلوم وبیکس،کشته شدند،درودبرمردان بی ادعا، درودبرهرایرانی،که دلش به حال اوضاع این روزهای ایرانمان میسوزدومیتپد،
ناشناس۳۳۲۶۵۴۳۰۸:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اینها رو جدی نگیرید زمان جنگ خرده میگرفتند و نمیرفتند بعد جنگ روزگاری به شهدا می گفتن خشونت طلب . بعدش نونشون شد مقابله با بسیجیها و میگفتن بسیجی واقعی همت بود و باکری در صورتیکه در زمان حیاتشون همین شهدا رو اذیتشون میکردن و در صحبتهای این بزرگواران مشخصه. الان هم یطور دیگه حرفشون رو میزنندو فی قلوبهم مرض و زادهم الله مرضا
ناشناس۳۳۲۶۵۴۴۰۸:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ای کاش یک پاسخ روشن و دقیق می دادن. شهدای مدافع وطن برای همه عزیز و محترمند و بسیاری از شبهات و سوالات هم از روی عناد و دشمنی نیست. الان به به طور دقیق اعلام کنند که تاکنون پیکر چند شهید با روشهای جدید شناسایی شده و چند شهید به صورت گمنام دفن شده اند
ناشناس۳۳۲۶۷۶۰۱۰:۴۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
لطفا یک جستجوی ساده انجام دهید رییس کمیته جستجو پاسخ داده‌اند
ناشناس۳۳۲۸۲۲۹۱۴:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام برشهداوجانبازان ورزمندگان وخانواده محترمتان ،همه شهدا و ایثارگران ،خون دادن ،جان دادن ،تااسلام وقران زنده بماند،امنیت واسایش درکشوربرای همه مردم باشد،وجلوی کارهای خلاف شرع و قانون گرفته شود،امیدوارم همه مسولین احساس تکلیف کنند و به وظایفشان عمل کنند، و مردم بهانه جو ،مانند قوم بنی اسراییل نق نزنندوبه داشته های خود شکرگزارباشند.ممنون
رقیه۳۳۲۶۵۵۴۰۸:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
درسته که شهدا گردن‌ملت حق بزرگی دارن ولیکن این موضوع رو باید مسئولین و دولت و حاکمیت باید بداند اگر بر صندلی صدارت نشسته مدیون خون‌آنها هست.
ناشناس۳۳۲۶۵۵۶۰۸:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با احترام به همه شهدای عزیز ایران، پاسخ آقای باقرزاده حاوی نکته ای که بتواند رفع شبهه بکند نبود.
ه _ محمدی۳۳۲۷۵۰۴۰۰:۲۳:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اتفاقا با ارائه تصویر شهیدی که لباس نظامی اش از قسمت سینه باز شده و استخوانهایش کاملا مشخص هست ، خیلی واضح و روشن جواب داده.
ناشناس۳۳۲۸۵۰۵۲۱:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام اون پلاک که اونجا پهلو لباسا افتاده بود یه شماره روش حک شده که مشخص میکنه کی هست
ناشناس۳۳۲۷۵۸۴۰۵:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
نکته اش اون عکس بالای صفحه هست که نشون میده چیزی از پیکر شهید باقی نمانده. فقط یک لباس و یک پلاک.
محمود۳۳۲۸۰۶۴۱۲:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
پلاک حاوی تمام اطلاعات یک رزمنده هست و وقتی پلاک باشه دیگه گمنام نیست حتی تاریخ اعزام اون شخص صاحب پلاک مشخصه .اسم و فامیل و نام پدر و محل اعزام ووو مثل کدملی میمونه
ناشناس۳۳۲۶۵۶۴۰۸:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهدای گرانقدر . به هیچ عنوان راضی به وضع موجود مردم نیستند .
ناشناس۳۳۲۶۶۴۹۰۹:۵۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
احتمالا راضی نباشند، با این شدت جهل و کمرنگ شدن ارزش های اونها
ناشناس۳۳۲۸۱۹۹۱۳:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا شمع محفل بشریت هستند باید به انها ارج نهیم انشااله
ناشناس۳۳۳۰۰۸۴۰۰:۴۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲
دوستان عزیز اگرکارت شناسایی همراه رزمنده نباشد قابل شناسایی نیست
ناشناس۳۳۲۶۵۷۱۰۸:۵۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ما که نفهمیدیم شبهه چی بوده و پاسخ شما الان دقیقا چیه!
اشنا۳۳۲۷۵۵۶۰۲:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مگه در پیوست متن عکس پلاک شهید قابل رویت‌ برای چشمان تیزبین شما نیست؟؟ اقای باقرزاده وقتی در سخنانش اشاره میکند شهید در حال معرفی خودش هست منطورشان پلاک است،
محمود۳۳۲۸۰۷۲۱۲:۳۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خب پلاک که حاوی تمام مشخصات یک رزمنده هست .از اسم و فامیل و نام پدر و محل و تاریخ اعزام و حتی گروه خونیش جهت زمان زخمی شدن .پس چجوری شهید گمنامه ولی پلاک داره؟
ناشناس۳۳۳۰۰۷۴۰۰:۲۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
سلام دوستان شایدکسی نداندپلاک یک شماره است حروف اول انگلیسی است معنای آن لشکر قرارگاه است شماره بعدکدرزمنده است واین شماره روی کارت که داخل ساک یاجیب رزمنده است اگربه هردلیلی کارت نباشد نمی‌توان مشخص کرد این رزمنده کی هست دلیل اینک این عزیزان گمنام است همین که کارت شناسایی این عزیزان نیست من خودم جبهه بودم
ناشناس۳۳۲۷۶۷۲۰۷:۵۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مردم برای شهدا خیلی ارزش قایل هستند. یه جایی انتخاب کنند واسه شهدای گمنام در هر شهری.
ناشناس۳۳۲۶۶۶۵۱۰:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با سلام و ارادت به شهدا که خیلی به این بچه های پاک و فداکار مدیون هستیم سردار در دین شبهه و شک برای رسیدن به یقین است . سعی کنید بصورت مستند اکتشافات را بیات کنید میدانم که از همه تست DNA گرفته می‌شود و شما زمان کافی برای آزمایشات دارید.
ناشناس۳۳۲۶۶۷۸۱۰:۰۸:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با آزمایش DNEفکر کنم تشخیص شهدا کار سختی نباشد.
ناشناس۳۳۲۷۶۳۳۰۷:۲۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلامDNA درسته لطفا کمی و بیش از کمی دقت کنید
ناشناس۳۳۲۶۶۹۱۱۰:۱۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با توجه پیشرفت علم و امکان شناسایی هویت این شهدا چرا همچنان از واژه گمنام استفاده میکنید و در ضمن یکبار آمار شهدای مفقودالاثر را اعلام کنید و بگویید که تا امروز چند نفرشان پیدا شده و چند نفر باقی مانده
ناشناس۳۳۲۶۷۰۸۱۰:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
حالا در این متن پاسخ چه شبهه ای داده شده ؟
ناشناس۳۳۲۶۷۵۰۱۰:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهدا تو قلب مردم جا دارند.
ناشناس۳۳۲۶۷۷۶۱۰:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهید نظر می‌کند به وجه الله
ناشناس۳۳۲۷۵۶۹۰۳:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سردار تا وقتی که این مردم در قید حیات هستند ما مردم نوکری شهدای عزیزمان ایران را می کنیم و همیشه مدیونشان بوده همیشه هم هستیم و احترامشان بلکه خیلی بیشتراز هرزمانی میزاریم حتی به گفتهایشان و به وصیت هاشون با چشم دل عمل ویا اجرا می کنیم .
ناشناس۳۳۲۶۷۷۷۱۰:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مردم شهدا را گرامی می دارند .
اااا۳۳۲۶۷۸۵۱۱:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ولی درکل شهدا قابل احترام هستن وخون پاک آنهاست که این نظام را پایدارنگه داشته است.
ناشناس۳۳۲۷۱۳۸۱۶:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
بنظر شما این همه شهید مفقودالاثر اینها همان بسیجیانی بودند که زمان جنگ رودر روی دشمن می گرفتن سینه سپر میکردن ودشمن را نابود می‌کند ..
ناشناس۳۳۲۶۸۱۷۱۱:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
جزیره مجنون پستی وبلند ی نداشت
شهاب۳۳۲۶۸۲۱۱۱:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
نه شبهه معلوم بود نه پاسخ شبهه .سلام بر شهیدان گلگون کفن.
ممد۳۳۲۶۸۲۳۱۱:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
منظور پلاکی که مانده
احمد۳۳۲۶۸۶۱۱۱:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
بهتراست اعلام کنند چقدر دیگر شهید گمنام داریم .
حسن سلیمی ورزیده۳۳۲۶۸۸۶۱۲:۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
بنده خیلی متاسفم ازکسانی که بازخم زبان موجب آزار و اذیت خاندان معظم شهداوایثارگران ودوستان دیگرمیشوندبایدپاسخ به شبهات قاطع وبااستدلال دقیق باشه تاروشنگری درست ومنطقی داشته باشه خداوندنگذردازافرادنادان وناآگاه وبی ایمان وخدا
ناشناس۳۳۲۷۱۲۴۱۵:۴۹:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
هیچ کسی توهین نمیکنه ولی الان تو این علم الان یه آزمایش نشان میده اون شهید کیه.
ناشناس۳۳۲۶۸۸۷۱۲:۰۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
تعداد مفقودین وتعداد شهدای گمنام را اعلام رسمی کنید.
ناشناس۳۳۲۷۶۹۸۰۸:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
عشقم روحم وروان شهیدان عزیزند
علی اکبر۳۳۲۶۹۲۷۱۲:۵۶:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
بقایایی که از اجساد مطهر شهدا پیدا میگردد در واقع بخشی از اسکلت آنها است و پلاکی که شهید به گردن آویخته شاید سربندی یا باقی مانده از جنگ افزار وی که به جهت نوع آن پوسیده نمیگردد مثل قمقمه آب و پلاک بواسطه اینکه آلومینیوم است از بین نمیرود و شماره و کد روی ان مبین نام صاحب آن و یگان اوست فلذا بقای مکشوفه از جسد که غالبا استخوان است به واسطه پلاک ویا نهایتا آزمایش شناسایی و هویت آن تشخیص داده میشود و همان بقایای مکشوفه در کیسه ای قرار گرفته ودر مزاری دفن میگردد و در تابوت بر دوش تشییع کنندگان هم همین بقایای جسد مورد اشاره است و دیگر اینکه هنوز بسیاری از کسانیکه مفقود هستند خانواده‌ها چشم انتظار هستند که خبری لااقل از اجساد آنها داشته باشند و از چشم انتظاری خارج شوند و‌البته نیش و کنایه معاندین و ضدانقلاب هم تمامی ندارد و هر روز و به شکلی ادامه دارد و اصلا هم مهم نیست زیرا شهدا و طبع آنان خانواده های شهدا با خدا معامله کرده اند ان الله اشتری من المؤمنین باموالهم و انفسهم ....... حساب معاندین جدا و حساب آندسته از متاسفانه نامسئولان نیز که با خون پاک شهدا به کاسبی مشغول هستند قطعا جداست و اگر در این دنیا نشد قطع یقین در رستاخیز قیامت با آنان به مخاصمه خواهند برخواست و خواهیم برخواست ، سلام و رضوان الهی بر ارواح پاک شهدای راه اسلام و ایران روزیکه به دنیا آمدند ، روزیکه به شهادت رسیدند و روزیکه به امر پروردگارشان در قیامت بپا خواهند خواست .
ناشناس۳۳۲۷۵۷۶۰۴:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلام آنان مردانی ازتبار،حسین علیه السلام بودند وبا اهدافی عالی به پا خاستند ودر راه پاک حق قدم گذاشتن وبه خونخواهی ازحق مظلومان قیام کردن وتا ابد زنده وجاوید هستند نامشان ماندگار است تا گیتی به پاست
آتش نشان بی ادعا۳۳۲۷۶۶۹۰۷:۵۵:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام در جانفشانی و مظلومیت شهدا شکی نیست اما بهتر نیست همیشه جزای ناکسین را به روز جزا حواله نکنیم و از قوه قضاییه درخواست پیگیری کنیم تشکر
ناشناس۳۳۲۷۸۷۶۱۰:۲۶:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
وقتی پلاک قابل شناسایی هست، طرف دیگه شهید گمنام محسوب نمیشه. با اون پلاک و آزمایش بقایا شخص کاملا قابل شناسایی هست. خانواده ها حق دارن بدونن فرزندشون الان پیدا شده یانه.
کشاورز۳۳۲۶۹۴۵۱۳:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مسلما‌که‌مردم‌قدردان‌‌شهدا‌هستند
اصغر۳۳۲۶۹۵۹۱۳:۲۶:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
سلام بر شهیدان با توجه به اینکه من خودم جانباز وایثارگردفاع مقدس هستم ولی در این متن نه شبهه مشخص هست و نه پاسخ لطفا بیشتر توضیح دهید جناب سردار باقرزاده ممنون
احمد۳۳۲۸۳۳۸۱۶:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اون عکس اول صفحه منظورشون هست که فقط یک پلاک و لباس باقیمانده
آراد۳۳۲۶۹۶۸۱۳:۳۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اولا تعداد مفقودین مشخص هست دوم اینکه با اتکا به آمار آنها و استفاده از افراد خانواده ،به وسیله ی آزمایش DNA میشود به هویت آنها پی برد. پس لطفا به ارزشهای شهدا و خانواده ی آنها احترام بذاریم
م۳۳۲۷۰۰۳۱۴:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اگر پلاک دارن که دیگر گمنام نیستن
اکبر۳۳۲۷۰۷۷۱۵:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهیدان شمع تاریخ جهانند شهدا جان شیرینشون را فدای دین واب وخاک ایران عزیز کردن که حالا ماها در امنیت زندگی کنیم .
زز۳۳۲۷۰۹۳۱۵:۲۳:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهدا این بندگان خدا رفتن تا ما ملت در آرامش باشیم.
ناشناس۳۳۲۷۲۸۱۱۹:۱۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
کسی منکر جان فشانی شهدا نیست،...
ناشناس۳۳۲۷۱۰۷۱۵:۳۳:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اعلام کنید تو این 8سال چند نفر به جبهه‌ها اعزام شدند و چند نفرشان تو جنگ شهید شدند و چند نفر مفقود الاثر شدند و تو این 35 سال چند نفر پیدا شدند و چند نفر هنوز پیدا نشدند.
ناشناس۳۳۲۷۷۱۷۰۸:۴۳:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
همین الان که من وتو در بسترهایمان خوابیده ایم هزاران سرباز شریف و جان بر کف و سربازان گمنام امام زمان از این مملکت واین آرمانها پاسداری می‌کنند آیا تعداشان را من و تو میدانیم آیا تا به حال از خودمان پرسیده ایم که چه کسانی از هزاران کیلومتر از مرزهای ایران عزیزمان حفاظت میکنند پس بیایم دنبال بهانه جویی نباشیم حق را بگوئیم
محمد عباسزاده۳۳۲۷۱۲۲۱۵:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
سلام شهدا جایگاه خاصی نزد خداوند دارند امنیت و آسایش ایران مدیون شهدا هستند و شهدا گمنام و کلیه شهدا صاحب کرامات وافر هستند وهنوز بعضی از پدران و مادران بزرگوار شهدا گمنام اگر زنده باشند چشم براه عزیزان خود هستند و شهدا معظم فرزندان برومند رهبر معظم انقلاب و ما هستند خداوند حضرت آقا را از تمام بلایات حفظ فرماید
ناشناس۳۳۲۷۱۲۵۱۵:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
مردم قدر شهدارا میدانند ولی یک عده مسئولین فقط حرف میزنن
ناشناس۳۳۲۷۱۶۸۱۷:۰۳:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ما عددی نیستیم که در مقابل شهدا اظهار نظر بکنیم اونا با خدا معامله کردن وبرا ما مملکت و خاکمان جنگیدن و وظیفه ماست انها را شاد کنیم با ذکر صلوات فقط بگیم شهدا شرمنده ایم و بس
برادر شهید۳۳۲۷۱۷۷۱۷:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
این که گمنام دفن میشن دل انسان بدرد میاد .چرا پس از مبادله اسرا از خانواده مفقودین بانک دی ان ای نگرفتید .مادر در فراغ برادر رفت.هیچ چیز آرومش نمیکرد .
ناشناس۳۳۲۷۲۰۶۱۸:۰۱:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
انها شهیدشدند که ماها آرامش داشته باشیم.
ناشناس۳۳۲۷۸۵۲۱۰:۰۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چقدر هم که آسایش داریم
علی۳۳۲۷۲۱۱۱۸:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهدا گواه تاریخ هستند شهدا شمع محفل بشریتند
محمدجان۳۳۲۷۲۱۶۱۸:۱۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
شهدا باخداوند معامله کرده اندومنتی برمردم ندارند اما مردم قدرشناس ایران همیشه قدر دان شهدا وخانواده شهدا هستند؛ برخی ولی با اختلاس هایشان ثابت کردند برای شهدا حرمتی قائل نیستند.
ناشناس۳۳۲۷۲۴۶۱۸:۴۵:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با سلام و خسته نباشید شهید زنده است یاد نام آنها در جامعه باید زند بماند
جلال سرخوندی۳۳۲۷۳۰۶۱۹:۴۴:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
با سلام قطعا جایگاه تمام شهدا بالا است و بر همه مردم و مملکت حق دارند و همه مدیون ایثارگری و جانفشانی این عزیزان هستیم. و از طرفی زحمات، ایثار و اخلاص برادران تفحص با هیچ پاداشی جبران نمی شود!
مرادی۳۳۲۷۴۹۴۰۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مامدیون شهدای عزیز هستیم کسی که میگه آمار مفقودین رواعلام کنید آیا اینکار رو بدرستی انجام میدن
گمنام۳۳۲۷۵۴۰۰۱:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدای ما براشون اهمیت نداره مشهورباشن جایگاهشان بهشت خداست کارشان باخداست وروزی آنان با خداست...لطفا به هم نیش نزنید شهدای خدایی این حرفارو ارزشی نمیدونن فقط خدا وائمه..خدایا مرگ مارو وفرزندان مارا شهید در راه خودت قرار ده
ناشناس۳۳۲۷۵۴۴۰۱:۱۸:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام بر شهیدان وسرورشهیدان اباعبدالله الحسین (ع)
رضا۳۳۲۷۵۷۰۰۳:۵۰:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام کسی توهینی به شهدا نکرده فقط می گویند اگر پلاکی از آنها باقی مانده که گمنام نیستند و اگر استخوانی پیدا شده که می توان با تست DNA صاحب آنرا مشخص کرد. تست DNA را می توان با تست DNA پدر یا مادر و یا خواهر و برادر مطابقت داد.
ناشناس۳۳۲۷۵۷۳۰۴:۳۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا روی چشمم جا دارن انسانیت و شرف و مردانگی رو به دنیا نشون دادن اما اونا جون ندادن که مملکت ما اینجوری بشه.اختلاس .همه به فکر جیب خودشون هستن.شهدا نرفتن جون بدن که مردم الان پول نداشته باشن یه کیلو گوشت یا مرغ بگیرن برای سفره زنو بچه هاشون.
ناشناس۳۳۲۷۵۹۳۰۵:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خداوند متعال تمام شهدایی ایران عزیزمان را رحمت کند و خانواده محترم شان صبر بده .
ناشناس۳۳۲۷۵۹۴۰۵:۴۶:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
رحمت خدا برشهدا .آنان عاشقانه برای خاک و ناموس رفتند .
سایه۳۳۲۷۵۹۶۰۶:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلام مشتی مغرض ولاابالی درک وفهم این معناروندارن که اگرشهدای ماکه مملوازغیرت وشجاعت وشهامت بودن مردانه درمقابل دشمن غدارقیام وایستادگی نمیکردن امروزخدای ناکرده این خاک مقدس که حکم مادرهمه ماروداره وشریعت الهی ماامروزلگدمال اجانب بودحتی حفظ ناموس مان امروزممکن نبود.کسانی که بذل جان که بالاترین سرمایه انسانیست درنظرشان کوچک وکم ارزش محسوب میشودوقتی نوبت به خودشان برسدجان بی مقدارشان راباهمه مادیات دنیامعاوضه نمیکنندوبخاطرگذران عمربی مقدارشان حاضرن تن به هررذالتی دردهند.هرزمان به عکسهای این شهیدان نگاه میکنم ازدیدن معصومیت وپاکی چهره انهادرحیرتم گویی تصاویراین شهیدان گرانقدرفریادبرمی اورند که ماازلحظه ای که پابه این جهان گذاشته ایم متعلق به جهان شمانبوده ایم ومکان وماوای مابیکرانه اسمانهاست بفرموده شاعر مرغ باغ ملکوتند نیستندازعالم خاک چندروزی قفسی ساخته اندازبدنشان ،خوشابراحوال شهیدان وبدابراحوال بدخواهان، ازخداوندعاجزانه میخواهم کسانی راکه افکارالتقاطی دارندوجهت انحراف ومسموم کردن افکاربرخی جوانان وساده دلان برزبان میراننداگرقابل هدایتندهدایت فرماید اگرچنین نباشندبه عقوبت خویش دچارفرمایدانشاالله .
ناشناس۳۳۲۸۵۴۴۲۲:۴۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تمام ملت قدر شجاعت وجانفشانی شهدا را میدانن صحبت از پایمال کردن خون شهیدان برای ملت درد اور هست امیدوارم فهمیده باشین
علی۳۳۲۷۵۹۹۰۶:۱۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
آقای باقرزاده سلام خداقوت ما مخلص شهدا هستیم
ساسان۳۳۲۷۶۰۰۰۶:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام دوستان شما که میگین ازمایش دی ان ای بگیرین نمیشه که از تک تک خانواده شهدا ازمایش بگیرن برای شناسایی...
۱۲۳۴۵۶۷۸۹۳۳۲۷۶۰۲۰۶:۲۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهیدان زنده اند
علی۳۳۲۷۶۰۷۰۶:۳۶:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مگر هرفرد رزمنده پلاک شناسایی نداشت ...
ناشناس۳۳۲۷۹۱۴۱۰:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چرا داشته گاهی عراقی ها بعداز کشته شدن پلاک را از شهید جدا میکردن ودر بیابان اطراف دور می انداختن وپیکر شهید را دفن میکردن یا پلاک از گردن زنجیرش پاره میشده ودر شب تاریک کسی متوجه نمی شده پلاکی را پیداکرده بودن که آدم آن زنده بود جنگ همه نوع مصیبتی دارد.
غلامرضاشریعت۳۳۲۷۶۰۹۰۶:۴۱:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام بران رفقایی که خون پاکشان راعاشقانه وپیکرنازشان راعارفانه هدیه فرشتگان رحمت کردن ما .نورهایی رامیدیدیم که ازاسمان بزمین می امدن وپس ازلحظاتی عروج میکنندلحظه شهادت سیدحسین بنام ازمحمدابادکوهسرخ کاشمررااینچنین دیدیم ایانمیشنویدکه سربازان اسراییل میگویندارواح بامامیجنگندهرچه میگردیم انهارانمی بینیم درقران امده است اذتستقیسون ربکم فاستجاب لکم فانی ممدکم بالف من الملایکته مردفین خداوندبرسول رحمت فرمودتوخواستی ومن اجابت کردم هزاران فرشته وملایکه به کمک توفرستادم جان خاکی بایداینجاوروح به خالق خودمیپیونددونفخ من روحی ازروح خودم دمیدم عشق پروانه درمحضرشمع سوختن است اری پیامبرکرامت واخلاق فرمودقل الروح من امرربی ویادرموردایرادات بنی اسراییل ... پیرشدم درسوره هود ...بامعیارعشق بایدکاروپیکرهای شهدارابسنجیم ...قل یایه الکافرون لااعبدماتعبدون ..
ناشناس۳۳۲۷۶۱۱۰۶:۴۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلام خسته نباشید دست مریزاد به افراد لایق وشهدای جنگ تحمیلی
زهرا سادات۳۳۲۷۶۱۴۰۶:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا با انبیا وصالحین در قیامت محشور میشوند هرچقدر ایمان شخص ضعیفتر باشه وابستگیش به دنیا بیشتره.اما شهدا از مهمترین چیزی که داشتن گذشتن تا پای اجنبی به این خاک نرسه. هر وجب از این خاک حاصل ریخته شدن اون عزیزانی هست که این روزها یه پلاک ازشون مونده. از شهدا هرچی هم دفن بشه روح بلندشون با امیرالمومنین آسمانی شده. جای تفتیش و بررسی شادی روح تمامی شهدا صلوات بفرستید تا قلبتون آروم بشه...
ناشناس۳۳۲۷۶۱۷۰۶:۵۶:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مسئولین مقصرند میبایست در باره آمار شهدا بیشتر حساسیت و دقت انجام میدانند.
عاشق وطن۳۳۲۷۶۲۴۰۷:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
آمار شهدا و مفقودین جنگ مشخصه.بعضیها اهل مطالعه نیستند فقط شبهه بلدند.راه شهدا پررهرو باد.انشاالله ما هم راهشون را ادامه بدیم
رضا۳۳۲۷۶۳۰۰۷:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با سلام و درود به روح پاک تمامی شهدای جنگ حق علیه باطل در اینکه شهدای جنگ دفاع ۸ ساله انقلاب اسلامی عزیز و گرامی هستند هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد آن عزیزان شهید شدند تا مردم ایران در امنیت و آرامش و رفاه باشند اما چیزی که باعث افسوس میگردد بعضی مسئولانی هستند که از قدرت خود سواستفاده می کنند.
تقی نظری۳۳۲۷۶۳۶۰۷:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا،شمع محفل ماجاماندگان هستند.
ناشناس۳۳۲۷۶۳۷۰۷:۲۵:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا بالای سرما جادارند چون انها خود را فدای کشور کردن .
غلام۳۳۲۷۶۴۱۰۷:۳۳:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگر پلاک پیدا میکنن چرا اسمش گمنام یا مفقودالاثر هست
گل۳۳۲۷۶۴۲۰۷:۳۴:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام بر شهدا شهدا شرمنده ایم
غ۳۳۲۷۶۴۷۰۷:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام ایاانانکه میفهمندوانانکه نمی فهمندیکی هستندهل یستوی الذین یعلمون لایعلمون جسم خاکی مصداق هرچیزی به اصل خویش برمیگردددراینجامیماندچه بهترکه درمیدان نبردگفتندیارسول الله ازروح بگو ازخداوندخواست دریکجاامده که ونفخ من روحی ازروح خودم به انسان دمیدم ودرپاسخ به پیامبرفرمودقل الروح من امرربی روح بفرمان خداست عرفا میگویندروح وقتی ازبدن خارج میشودبه عالم بالا عروج کرده بدن خودرامیبید وچه فرقی میکندکه بدن درکجاخاک شود اصل این است که خاک وطن باشدنه غربت ...
باران۳۳۲۷۶۴۹۰۷:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
کاش علم می‌تونست کمک کنه هویت این شهدای عزیز مشخص بشه... این که دوستان میگن آمار بدید قطعا که ساده نیست،بالاخره جنگ بوده و مناطقی از کشور تحت سلطه دشمن،چجوری میشه آمار دقیق گرفت؟!!! مثلاً شهید عزیزی که شهرستان ما آوردن از منطقه عملیات والفجر۳بودن . ایمان داشته باشید که این پیکرهای مطهر سنگ نشان برای ما بازماندگان هستند و مایه افتخار ایران زمین درود بر روان پاک شهدا
ناشناس۳۳۲۷۹۴۸۱۱:۱۸:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تمام رزمندگان گردنشون پلاک داشتن پلاک هم اصلا اکسید نمیشد حتی صدسال زیر خاک باشه .
حمید رزمنده دفاع مقدس۳۳۲۷۹۹۰۱۱:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام ازمدیران این مملکت میخواهیم اگر دفاع مقدس را میخواهید توصیف کنید بروید به سراغ همرزمان و رزمنده گان زنده مانده ایثارگر اعم ازجانبازان صبور وایثارگران سالم مانده که همه گی ناراحتی اعصاب وروان دارند ورسیدگی کنید ویک دایرتالمعارف بنویسید.
احمدی۳۳۲۷۶۵۳۰۷:۴۲:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سوال ممکنه از طرف یک دهه هشتادی یا دهه نودی مطرح شود نه انقلاب نه جنگ‌نه تشییع روزانه چندین شهید در شهرها در دهه ۶۰ رو ندیده فضای مجازی و ماهواره و اون طرفی ها داره مدام به این دست جوانان خوراک مسموم میدن از این طرف هم انتظار دارند چند تا بابای جبهه رفته درست درمان جواب عقلایی و منطقی به آنها بدهند تا اون سم خنثی باشه نه جواب احساسی. کل رزمنده ها اینقدر تعداد ایثارگران و جانبازان اینقدر فوتی ها تا الان اینقدر شهدا نام و نشان دار اینقدر گمنام این قدر از این گمنام ها این تعداد پیدا شدند این تعداد ماندند که طی فلان سال خاتمه تفحص اعلام میشه .وگرنه شهدا نبودند الان چیزی به عنوان شرف و عزت و انسانیت و ایرانی بودن اصلا مطرح نبود حساب شهدا هم از هر حیث با سیاسیون و ...جدا است با نیت خدایی رفتند به خدا هم پیوستند خوشا به سعادتشان ما مانده ایم و این دیر خراب متاسفانه مخاطبان عزیز شهدا جوان بودند پدر و مادر و زن و بچه بعضا داشتند رفتند .
محمد۳۳۲۷۶۵۴۰۷:۴۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام برارواح شهیدان عزیزان سرزمین کسانی با نثارخون خودامنیت وآرامش را برای ما ارمغان آرودندخداوندبه خانواده هایشان صبردهدچی می گویند این افرادازخدابی خبربعدازسال معمول به غیرازپلاک ولباسهای پوسیده و استخوان چیزی نیست.
ناشناس۳۳۲۷۶۵۷۰۷:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
هیچکس در هیچ لباسی مخالف شهدا نیست انکه دیگران را مخالف نظام میپندارد شک نکنید طرفدار واقعی نظام نیست.شهدا از این خاک و مردمند اخوی. سواستفاده از برخی مولفه های دین در جهت مال دنیا خوب نیست..شهید رفت جبهه که گمنام بماند... شهید عالیقدر باکری چه زیبا تقسیم کرد رزمندگان رو پس از جنگ و چه زیبا توصیه می کرد که دعاکنید شهید شوید
مهدی۳۳۲۷۶۶۳۰۷:۵۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
نوشتی پاسخ داده به شبهات مردم الان این آقا چه پاسخی داده بجز طفره رفتن ، پاسخ مطلب کجاست پس ..البته ما مدیون شهدا هستیم و احترام صدرصدی شهدایی که برای این آب خاک جاودانه شدند رو وظیفه خودمون می‌دونم ب.
ناشناس۳۳۲۷۶۶۴۰۷:۵۳:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
کجایند مردان بی ادعا
ناشناس۳۳۲۷۶۶۶۰۷:۵۵:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
این شهدا حرمت شون واجبه ولی چرا ما باید شاهد فساد و اختلاس و... هزینه های سرسام آور و فقیر شدن مردم باشیم
مهدی۳۳۲۷۶۶۷۰۷:۵۵:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تعجبم چرا خون این شهدا رااختلاسگران پایمال می کنندمسئولین کاری نمی کنند.
ناشناس۳۳۲۷۶۶۸۰۷:۵۵:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهادت سعادت و شهیدسعید است شهید و شهدا ارزشمند و والا هستند، اما باید مواظب بود که رفتارها و شبهات خدایی نکرده اذهان مردم را تغییر ندهد.
دوستدار شهدا۳۳۲۷۶۷۴۰۸:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سردار جان خدا قوت، خدمتتان عرض شود نرود میخ آهنی در سنگ..... قلب اینجور افراد که شبهه می‌کنند سیاه شده است...و خداوند هدایتشان کند اکر قابل هدایت باشند.... در غیر اینصورت معلوم است که بر قلب هایشان مهر خورده است که همیشه در ضلالت باشند... شهدا شمع محفل بشری هستند...
هموطن۳۳۲۷۶۷۶۰۸:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام و صلوات خداوند به روح مطهر شهدا / خدا کند که شرمنده شهدا نشویم
ناصر قهرمانی۳۳۲۷۶۸۰۰۸:۱۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام ودرودخدابر تمام شهدا جانبازان و آزادگان جنگ تحميلي.برای شادی روح تمام شهدا جانبازان و آزادگان صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
مهدی۳۳۲۷۶۸۲۰۸:۱۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با عرض سلام وادب روح همه شهدایی که بخاطر ناموس و وطن خون خود را فدا کردن .ای کاش کسانی که در صندلی ریاست نشسته اند درک کامل خون شهدا را می‌دانستند ومی فهمیدن آیا شهدا رضایت به اعمال آنها هستند .چون واقعاً مدیون خون آن عزیزان هستند
علی۳۳۲۷۶۸۴۰۸:۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با توضیحات آقای باقر زاده چه شبهه ای بر طرف شد !!!؟
ناشناس۳۳۲۷۶۸۶۰۸:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خوشا به حال شهدا که هم پیش خدا عزیزند وروزی میخورند وهم پیش مردم عزیز تر ولی خدا نگذرد از کسانیکه از خون شهدا سوء استفاده میکنند با رانت ورابطه خون مردم را می مکند
ناشناس۳۳۲۷۶۹۱۰۸:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
آنها به خاطر ما جنگیدن تاما در آسایش و آرامش زندگی کنیم باید قدر دان آنان باشیم و دشمن هرگز موفق نخواهد شد که ما را از ارمان های شهدا دور کند
حسنعلی۳۳۲۷۶۹۷۰۸:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
‌قربون‌شها‌برم‌‌شهدا‌‌نور‌این‌سر‌زمین‌هستند‌.
ناشناس۳۳۲۷۷۰۲۰۸:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
فقط یکی از آثار تفحص پیکر مطهر شهداء زنده نگهداشتن یاد شهداءدر جامعه وآثار بی بدیل فرهنگی آن است
ناشناس۳۳۲۷۷۰۵۰۸:۳۶:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
همه مردم نسبت به شهدا احترام خاصی قائل هستن میگن شفاف سازی به کجای این حرف توهین هست کجای این حرف ضد نظام است باتاسف.....
ناشناس۳۳۲۷۷۱۳۰۸:۴۲:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
به گردن همه حق دارن درسته.اما همه فقط مردم عادی که نیستن.پس پست و مقام دارا.ریس روسا.اقا زاده ها.سران و مقامات،زندگی مجلل اشرافی را مدیون کی هستن
ناشناس۳۳۲۸۲۸۳۱۴:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مدیون شهدا ایم
سعید۳۳۲۷۷۲۷۰۸:۴۷:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با سلام و احترام به شهدای عزیز، من خودم زمان جنگ در مناطق عملیاتی بودم و از نزدیک با روحیه شهدا آشنایی داشتم و شاید آنچه امثال من و نسل من دیدند در نسل جوان کمرنگتر باشد. ولی اعتقاد دارم شهدا برای معنویات رفتند و از جسم مادی خود گذشتند. آنچه مهم است حرکت آنها مهم بود و اگر جسم مهم بود که اصلا نباید می رفتند.
عبالرسول عزتزادگان جهرمی۳۳۲۷۷۳۰۰۸:۴۹:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام بر شهیدان و درود بر رزمندگان لطفأ برای نظرات و پیشنهادات و انتقادات احترام قائل شوید و جواب قانع کننده بدهید.... چرا که برای من که از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستم نیز جای شبهه است...هر کس که انتقاد کرد را ضد انقلاب و مخالف نظام خطاب نکنیم...
ناشناس۳۳۲۷۷۳۷۰۸:۵۱:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگر کسی آدم ‌منطقی بود و مطلبی را راحت قبول نمیکند و دلیل ‌میخواهد که از منطقی بودن و شعور بالای اوست فورا مارک مخالف و ضد انقلاب بهش نزنید تا ‌گروه سآده وزود ‌باور هم ‌جبهه بگیرند وتو هین کنند الان من ‌با سنی که دارم ‌چه ‌مخالفتی میتوانم داشته باشم ‌ . اما زنده ام وحق سوال دارم ‌.
عباس۳۳۲۷۷۴۲۰۸:۵۵:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اصلا همه حرفا درست.کجاش ایراد داره اگه مسولین بیان شفاف مطالب رو بیان کنن.من اصلا متوجه شبهه وجواب رفع شبهه نشدم.
ناشناس۳۳۲۷۷۴۵۰۹:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام متاسفانه بعضی ازمتصدیان امورایثارگران چنان بدبرخوردمیکنند که انگارنه انگاراین ایثارگران وشهدا بودند که ازهمه چیز دنیا گذشتند وپای آب. وخاک . ناموس ودولت جمهوری اسلامی ایستادند
ناشناس۳۳۲۷۷۴۶۰۹:۰۱:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام خدا بر شهیدان چه گمنام چه غیر گمنام تاروزی که نفس می کشم قدردان آنانم
اکبر اسدی۳۳۲۷۷۴۸۰۹:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تا ابد مدیون شهدا هستیم مخالفت برخی با این اقدام کمیته ،عناد با شهدا نیست بلکه برای حفظ قداست خون شهدا است که مورد سواستفاده قرار نگیرند تعداد مفقودین در هر استان چند نفر بوده؟ این آمار براحتی قابل احصا است بنیاد باید یک آمار موثق ارائه کند تا شبهه ایجاد نشود
اسیر۳۳۲۷۷۴۹۰۹:۰۸:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ای کاش من هم شهید شده بودم . شهدا شرمندیم شما خون دادید و خوندل میخوریم .
ایرانی۳۳۲۸۲۹۰۱۵:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
راه شهادت همیشه بازاست...عراق سوریه ....جنوب لبنان....فلسطین...
ناشناس۳۳۲۷۷۵۳۰۹:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلام ودرود بروح پاک شهدا : هرگز فراموش نمیکنیم آن دوران سخت و طاقت فرسا ی جنگ را، هم از دشمن بیرونی وهم از خناسان داخلی آنقدر نیش کنایه به رزمندگان دفاع مقدس زدند که ذهن وخاطره شهدا وخانواده های آنها پر است ، تقریبا ما به این نوع حرفها عادت کردیم ، وپاسخ آن را حواله میکنیم به روز جزا،
نا شناس۳۳۲۷۷۵۹۰۹:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
نه تنها شهدا بلکه ایثار گران و جانبازان با تمام وجود از این خاک دفاع کردند ولی متاسفانه حالا مردم بدبخت دارند در بدترین راشرایط زندگی میکنند
م.د۳۳۲۷۷۶۵۰۹:۱۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خوش به حال اونها که با شهادت رفتند و رو سفید شدند ،من هم در تشییع شهدا شرکت کردم تا بهشون بگم ، به عنوان خواهر کوچکشون قدرشون رو میدونم و برامون عزیز هستن ، اکثرا سن کمی داشتند ۱۸ تا ۴۰ ساله بودن ، طبق عددی که روی تابوت نوشتن ، خدایا ما رو مدیون شهدامون نکن ، بخدا جوابشون رو نداریم بدیم اینهمه بی حجابی و آلودگی اخلاقی توی جامعه هست ، همه چسبیدن به اختلاس چتد نفر که قطعا ، دیر یا زود پیداشون میکنن و پول بیت المال رو ازشون پس میگیرن و به سزای دزدیها شون میرسن .دنیا دار مکافاته .
غلامرضاطالبی۳۳۲۷۷۶۹۰۹:۲۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مالک حقیقی ایران همین شهداهستندامیدوارم مسئولین درهرجایگاه ومسندی که هستند بدانندپست ومقام مختص شهداست شادی روح همه شهداکشورم علی الخصوص حاج قاسم عزیزصلوات
مهدی۳۳۲۷۷۷۱۰۹:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
جایگاه شهدا خیلی بالاست
ناشناس۳۳۲۷۷۷۴۰۹:۲۶:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
امیدوارم این شبهات و شهدا برای مسئولین قابل درک باشه واحترام شهدا را داشته باشن .شهدا شهید نشدن که مُسولین فقط در مورد شهدا سخنرانی کنن .
ناشناس۳۳۲۷۷۷۵۰۹:۲۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
این درد چشم انتظاری را فقط خانواده های شهدا درک میکنن من خانمی رو میشناسم ۳ماه بعد از اذدواجشون همسرش میره جبهه وهنوز مفقودوالاثر هست واین خانم هنوز چشم انتظار هست اونهایی که این حرفها را میزنن خیر دنیا واخرت رو نبینن که با زخم زبان دل این خانواده ها رو بدرد میارن
علی۳۳۲۷۷۸۰۰۹:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهداعزیزندوگرامی من خودم خواهرزاده ی شهیدم .دوتا ازدایی هام هم جانباز ند یکی شیمیایی و دیگری قطع نخاع. 100ها هزارنفرخون دادند شهیدشدند جانبازشدندکه این مردم ومملکت تورفاه باشندکسی به ناموسشون نگاه چپ نکنه انقلاب کردندتااموال بیت المال به غارت نبرند ولی متاسفانه هرروزشاهداختلاس های میلیاردی هستیم .
حمید اصلانی۳۳۲۷۷۸۱۰۹:۳۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام آقای باقر زاده عزیز .با عکسی که از کشف باقی مانده جنازه مطهر شهید منتشر کردید .خودت جواب خودت دادی!! درآن تابوت یک مقدار استخوان ویک پلاک دیده میشود. خوب اگه همه دارای پلاک باشند که دیگر گمنام نیستند.واما اگه پلاک نداشته باشند. خوب اکنون بالای 30 سال است که بررسی دی .ان.ای.درکشور فعال است .وطبق خبر ها .شما از تمام خانواده های افرادی که نه اسیر بودند ونه از جبهه برگشته بودند.آزمایش دی .ان.ای. گرفتید خوب اگه دی.ان.ای گرفتید که باز هم گمنام نداریم .؟
علی۳۳۲۷۷۸۸۰۹:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تمام قد به احترام شهدا تا ابد ایستاده ایم...
علی اصغر صادقی۳۳۲۷۸۰۶۰۹:۴۴:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
من در ایام شاغلی بر حسب وظیفه چند بازدید از فعالیت یگان تفحص ارتش انجام دادم .در آن زمان یگان تفحص بر حسب منطقه عملیات فعالیت خود را آغاز می کنند نتیجه این فعالیت پیدا کردن تمام یا قسمتي از پیکر شهدا است . که فکر می کنم بر اساس افراد شرکت کننده در عملیات ویا شاید انجام دی ان نام ومشخصات این شهید مشخص می شود
ناشناس۳۳۲۷۸۰۷۰۹:۴۴:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اولا آمار دقیق رو میتونن بدن که چه قدر گمنام داریم دوما با علم دی ان ا گمنامی قابل مطرح نیست.
ناشناس۳۳۲۷۸۱۹۰۹:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درود بر شهیدان، رفتید که ما در صلح و آرامش باشیم ، شبهه افکنی نکنید اولین کسی که ناراحت میشن همون شهدا هستن، اتحاد داشته باشیم تا دشمن برما غلبه نکند
ناشناس۳۳۲۷۸۲۵۰۹:۵۲:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ببینید مردم، شهدا عزیز و روی سر ما جا دارند. شهدا زنده و فراموش نشدنی هستند ودر دل ما مردم محروم جا دارند .
محسن۳۳۲۷۸۳۹۰۹:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام و درود به روان پاک شهدا
ناشناس۳۳۲۷۸۴۷۱۰:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام من که متوجه نشدم وقتی شهیدگمنامی تشییع میشه کدام یک ازخانواده های شهدا ازچشم انتظاری خارج میشن؟؟؟
ناشناس۳۳۲۷۸۵۹۱۰:۰۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مردم قدر شهدا را میدونن وشهدا دردل وجان ماجا دارند حتی ان جانبازان وایثارگران عزیز ولی مسوولان هر روز جیبشان پر تر می شود و سفره مردم کوچکتر
ناشناس۳۳۲۷۸۶۷۱۰:۱۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلام مردم قدر وجایگاه شهدا را ارج می نهند این مسولین بی مسولیت هستن که مشغول غارت مملکت اسلامی هستن وپاروی خون شهدا گذاشته اند
ناشناس۳۳۲۷۸۷۰۱۰:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام بر شهیدان هر که از شهید دفاع می‌کنه باید رهرو راه او باشه
مطفر۳۳۲۷۸۷۱۱۰:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام بر تو ای فرمانده که هنوز هم بفکر شهدا هستید اتفاق من خودم یک رزمند بودم که در زمان دفاع مقدس در همین جزیره مجنون جنوبی درکنار ان عزیزان بودم که با خواندن این گزارش خاطراتم را زنده کرد خاطر شهید جمشید زارع فرزند مهدی اهل خرامه و شهید بهارمرادی خوب بیاد دارم که شهید زارع در کجا شهید شد و جسم مبارکش در زیر خاک ماند و شهید مرادی که در کمین های مرکزی و سلام بر تو ای فرماند اجر شما با امام حسین سردر شهیدان ومن از نسل امروزی که صدای جنگ‌هم نشنیدن خواهش میکنم تحت تاثیر منافقین واز خدا بی خبران قرار نگیرند .
یعقوب۳۳۲۷۸۸۱۱۰:۳۳:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا نور چشم من هستند و هرگز حتی یک لحظه فراموش نخواهند شد باغیرت ترین و خالص ترین و پاک ترین انسانها هستند
ناشناس۳۳۲۷۸۸۴۱۰:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام به روح شهدا من خودم با شهدا در جزیر مجنون جنوبی خدمت کردم شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند .
علی۳۳۲۷۸۹۰۱۰:۴۱:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با سلام زمانی از شهید پلاک پیدا میشه یعنی کاملا مشخصات شهید مشخص شده و شناسایی کامل صورت گرفته پس این شهید گمنام نیست.
محمدازمشهد۳۳۲۷۹۰۶۱۰:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چقدربا اخلاص می جنگیدند گویا خودشون را در برابر خداوند میدیدند،شهید وکیلی وشهید فشانجردی این عزیزان آموزگار بودند یکی غواص ودیگری تخریبچی، مردانه جنگیدند وپیش خدا رفتند ولی الان چه، این چه روزگاریست برای فرزندان وبازماندگان شهیدان درست کردند، چرا اینقدر فقر ودزدی وفلاکت .
ناشناس۳۳۲۷۹۰۷۱۰:۵۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درود وسلام برشهدای عزیز،ایشون که رفع ابهامی نکردند ،باید با دی ان ای هویت شهید رو مشخص کنند وبه خانواده اش تحویل دهند واگر هویتش مشخص نیست دریک جایی در گلزار شهدا دفن کنند .
حمید۳۳۲۷۹۴۱۱۱:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درود خدا بر روح پاک شهدا . خدا لعنت کند کسانی را که باعث شبهه در جامعه برای شهدا شدند
علیرضا جعفرزاده۳۳۲۷۹۵۰۱۱:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام درود خدا بر همه کسانی که جانشان را فدای وطن کردن و کسانی که هم اکنون واسه رضای خدا خدمت میکنن واما.... کسانی هستن شاغل هستن در جاهای حساس شریانی اما بویی از انسان بودن ندارن.
جمعه۳۳۲۷۹۶۶۱۱:۳۱:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدای دفاع از وطن برای همه محترم هستند.با آزمایش DNA شهدای گمنام قابل شناسایی هستند.
رضا۳۳۲۷۹۷۱۱۱:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خیلی از شهدا تک فرزند بودند. بعدش هم خیلی از شهدا بخاطر اینکه شناسایی نشن. پلاکشان را در می آوردند تا اگر اسیر شدند دشمن نداند که این بچه‌ها کی هستند. پاسدار هستند یا ارتشی یا اطلاعاتی یا مخابراتی.
امین۳۳۲۷۹۷۸۱۱:۳۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
لعنت خدا بر منافقین.
محمد۳۳۲۷۹۸۳۱۱:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
بادرودوسلام برشهیدان من خودم رزمنده وغواص دوران دفاع مقدس هستم .
TA۳۳۲۷۹۹۷۱۱:۵۰:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شما رو به خون شهدا قسم میدم نگذارید مثل گذشته پاروی خون شهدا بگذارند حق این ملت روکه با ایثار واز خودگذشتگی دریایی از عظمت به دست آمده چپاول کنند ودر خارج از کشور به خوشگذرونی مشغول شوند نگذارید دوباره دکل نفتی گم شود نگذاریدشرکت های واردات وصادرات خیانت کنند. خیانت مجازاتش بشتر متو جه مسئو لین می شود زیرا کو تاهی آنهاتخم مرغ دزد را شتر دزد می کند.به امید حق وبیداری.
ناشناس۳۳۲۷۹۹۸۱۱:۵۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگه پلاک داره که دیگه گمنام نیست
س۳۳۲۸۰۲۲۱۲:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ما همه مدیون این شهدا هستیم ومخلص همه ملت ایرانیم حاضریم واسه خاک وطن مون جا ن بدهیم .
ناشناس۳۳۲۸۰۲۸۱۲:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام وبا احترام به خون وجایگاه شهدای گرامی وعزیز.شهدا نگاه می کنند به وجه الله وشهدا به حق الناس هم نگاه می کنند .وقتی می فهمی که اختلاس ها ودزدی وبی قانونی دراین کشور زیاد شده انگار خنجری برقلب وروح خانواده جانبازان وشهدا فرو می رود .دنیا شده بازی سیاست وقدرت وثروت انگار مردمی نبودند تا پای جان ایستادند.
ناشناس۳۳۲۸۰۳۷۱۲:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا متعلق به همه مردم و انقلاب اسلامی هستند هیچکس حق ندارد از آنها بهره برداری سیاسی کند چه آنهایی که آنها را منحصر به خودشان میکنند و چه آنهایی که برای مخالفت با مخالفین سیاسی خود ،راجع به شهدا شبهه ایجاد میکنند.. ما حرمت بزرگان و شهدا را باید حفظ کنیم... اینها هویت ملی و دینی ما هستند پس ملی گراها و مذهبیها با هر نگرشی باید مواظب رفتار خود باشند تا خدشه ای به این ارزشها وارد نشود.
محمد۳۳۲۸۰۶۲۱۲:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام. من یکی ازرزمندگان زمان جنگ بودم. میخواستم بگم بارهاپلاک گردنمون گم میشدوبراحتی پلاک دیگری میدادند. ضمناشماره پلاکهاتودفاتربه صورت دستی ثبت میشدوبعضادرحین عملیات ازبین میرفت یاجابجامیشدو...
ناشناس۳۳۲۸۰۷۶۱۲:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
آیا این همه شهید دادیم که این همه بی تفاوتی مسیولین در مقابل مردم رو ببینیم.این همه بیداد.گرانی .فساد سیستماتیک از مسئولین رده بالای کشوری.و لشکری .بهداشت و درمان کمبود دارو حتی در بیمارستان های دولتی و خصوصی .
سمیه۳۳۲۸۰۸۴۱۲:۳۹:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
من هروقت اسم شهیدمیادکلاگریه میکنم اونابه گردن ماحق دارن من همیشه به اونااحترام گذاشتم شهداخیلی عزیزن
ناشناس۳۳۲۸۰۹۸۱۲:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اینکه میگوید ماهها وسالها تفحص می کنیم تاخانواده ای ازچشم انتظاری بیرون بیاید شما همیشه شهید گمنام وبی نام ونشان پیدا می کنید
علی یزد۳۳۲۸۱۱۲۱۲:۵۸:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شفافیت وآمار وارقام واحترام عملی برای آن دین وارزش وآزادی وامنیتی که آنها هستی اشان را دادند وبه مقام شهادت رسیدند وبر سر ما جای دارند وما از صدقه سر آنها وافراد پیرو ومحافظ واقعی وعملی آنها زنده ایم وزندگی داریم .
ناشناس۳۳۲۸۵۷۶۲۳:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باسلام شهداوجانبازان چشم وچراغ این ملت هستند مبادا یگ لحظه غافل شوید.
ناشناس۳۳۲۸۱۵۳۱۳:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
درود بر شهدای مظلوم تفحص شده ، الله و اکبر خامنه ای رهبر .
حسین۳۳۲۸۱۷۰۱۳:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام همه مردم مدبون شهدا وجانبازان هستند خدا بداد همه برسه
اکبر۳۳۲۸۱۷۸۱۳:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا تا قیامت برای نردم ما عزیز هستند و هر موقع هم تشیع شهداست استقبال میکنند ولی استفاده ابزاری از نام و مراسم شهدا برای گروهها و جناح ها ممنوع است.
ناشناس۳۳۲۸۱۹۴۱۳:۵۱:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهید نظر می کند به وجه الله .
صبوری۳۳۲۸۱۹۷۱۳:۵۲:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا به قول اقاچشم و چراغ ملتن ای گاش منم انزمان قسمت میشد یاعلی
علی۳۳۲۸۲۰۴۱۳:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ما ملت ایران به این شیر مردان واین لاله های پر پر شده مدیونیم
یا زهرا۳۳۲۸۲۲۵۱۴:۰۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
شهدا شرمنده ایم
اسی۳۳۲۸۳۴۱۱۶:۱۴:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
فکر کردید اون موقع اختلاس نبود آنها می‌دیدند که کسانی ازفرصت جنگ برای چپاول استفاده می‌کنند ولی رفتند و جنگیدند هییییی خدا
ناشناس۳۳۲۸۴۱۶۱۸:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چیزی که دردناکه استفاده ابزاری از شهدا و احساسات پاک مردمه
خانی۳۳۲۸۴۳۲۱۸:۵۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
این شهدای عزیز، وقتی میگم عزیز یعنی باعث عزت و آبروی وطن و ملت، شناسنامه مملکت هستند، خارج از هر جناح و حکومت و طرز تفکر، باید به تمام شهدای وطن تمام قد ایستاد و احترام گذاشت، دفاع و پاسداری از کیان مملکت کار بزرگ مردان تاریخ بوده و هست. دست تک تک مرزبانان و پاسداران این مرز و بوم را میبوسم.
ناشناس۳۳۲۸۵۹۰۰۰:۲۴:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۳۰
فقط یک سوال که ذهن من را درگیر کرده این هست که این شهدا که تفحص شده‌اند و پلاک هم داشتند، چرا به عنوان شهدای گمنام باید تشییع شوند.
محمد۳۳۲۸۶۰۳۰۰:۵۶:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۳۰
با درود بر ساحت مقدس شهیدان که ما خاک کف پایشون هستیم
سعیدعباسی۳۳۲۸۶۰۸۰۱:۱۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۳۰
برادرعزیزی که این متن رادردفاع ازشهدای عزیز،نگاشته ای ،وعلیه شبهه افکنان،جبهه گرفته ای،به ظاهرکارپسندیده ای کرده ای،وازموضوع شهید وشهادت،دفاع کرده ای،امالازم است بسیارریشه ای بااین شبهه افکنی،برخوردشود،انهم برخوردعلت معلولی،تاروشن شودعلت رواج چنین شبهاتی چیست؟وچرادرجامعه فعلی مان چنین شبهاتی،خریداردارند؟به نظراین حقیر،اگرشجاعانه وصادقانه وبه دورازهر گونه ریاومحافظه کاری ،موضوع رابررسی کنیم،بایدعلت رادرخبانتها،دروغها،وعده های توخالی ،نفاق ودورویی برخی ازمسولین و آقازاده ها،دانست .
ناشناس۳۳۲۸۶۲۱۰۲:۰۲:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۳۰
بنده خودم چند سال در زمان جنگ در جبهه خدمت کردم جانباز هم هستم شهید هم دادیم خیلی از همرزمانمون هم الان یا پیر هستند یا فوت کردن 40سال از جنگ گذشته بیایید یک کم هم به فکر باقیمانده از جنگ که زنده ماندند باشیم
علی۳۳۲۸۶۲۲۰۲:۰۲:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۳۰
در عظمت و عزت شهدا کسی کوچکترین شکی وجود ندارد.
ناشناس۳۳۲۸۶۲۶۰۲:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۳۰
همت وغیرت رزمندگان دفاع مقدس باعث فخر وعزت وسربلندی مملکت وازطرفی عامل بازدارنده دشمن از دست درازی به ناموس وآب وخاک وحیثیت این کشور است.
محمد۳۳۲۸۶۳۷۰۳:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۳۰
ازملت ایران عزیز تمنا دارم نگذارید خون شهیدان ماوزحمت جانبازان عزیز هرچند مورد لطف بی مهری قرار گرفتن مخصوصا از دهه ۸۰و۹۰ میخوام شهدا جانبازان خط قرمز باشه برن از زندگی شهدا مطالعه کنن از خلبانان نیروی ویژه بسیجیان پاسداران از دولت میخواهیم جلوی این اختلاسگران بگیرن شماوما دراخرت شرمنده شهدا نباشیم
ناشناس۳۳۲۸۶۳۹۰۳:۵۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۳۰
سلام ودرودورحمت خدا برشهیدان عزیز...ای کسانی که سواستفاده واختلاس می کنیدوای به حالتان درقیامت ..
دوستی۳۳۲۸۶۴۹۰۶:۲۱:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۳۰
ما مخلص تمام شهیدان اسلام و ایران هستیم مخصوصا شهدای دفاع مقدس .
بشاری۳۳۲۸۶۵۲۰۶:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۳۰
خطاب به کسانی که شبهه میکنند. دنیا رو اون شهید ۹ساله ، ۱۳ساله بردند برای من و شما چیزی جز گناه دراین دنیا نماند . شهیدی که به سن تکلیف هم نرسیده بود . لااقل عبرت دنیا رو نمی کنید از سن شهدا خجالت بکشید و این حرفها رو نزنید . لذتی این دنیا شما رو گنگ و کور و کر کرده است . گناه بس است به خود بیایید . خدا هم ازشما قهر کرده .
ناشناس۳۳۲۸۶۵۶۰۷:۰۲:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۳۰
سلام بر شهدان درود بر گردان بی ادعا قهرمانان دوره دفاع مقدس
کیهانی۳۳۲۹۲۰۴۰۱:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱
شهدا به وظیفه خود عمل کردند . از جان خود به خاطر حفظ دین و میهن گذشتند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین