حاج علی اکبری: نهضت فاطمی در تمام فتنه‌ها انقلاب اسلامی را محافظت کرده است

  4020926006 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نهضت فاطمی در تمام فتنه‌ها انقلاب اسلامی را محافظت کرده است و ارادتمندان حضرت زهرا(س) همواره فتنه‌های دشمنان علیه انقلاب را خاموش کرده‌اند.

حاج علی اکبری: نهضت فاطمی در تمام فتنه‌ها انقلاب اسلامی را محافظت کرده است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری،  شامگاه ۲۵ آذرماه، در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در  رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: موضوع سخن قواعد و اصول زندگی فاطمی است، اولین قاعده ارتباط صمیمانه، گرم و عاشقانه با پروردگار متعال بود که به صورت ویژه در نماز حضرت متجلی بود.

وی افزود: دوم مسئله طهارت و پاکیزگی است، طهارت و پاکیزگی فکر، دل و عمل که دستور کار ارادتمندان حضرت زهرا(س) پاک زندگی کردن است.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: سومین مورد صدق بود از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) صدیقه است، حقیقت صدق با همه ابعادش در محیط شخصیت حضرت زهرا(س) و همه فرزندانش به عنوان محور فضیلت‌هاست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در محضر معارف فاطمی یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت که در این ویژگی ایشان صاحب رتبه اول و بی‌نظیر است عبارت است از دفاع جانانه و عاشقانه از حریم ولایت، این درسی بود که حضرت زهرا (س)  تا قیام قیامت به جامعه بشری، مومنان و فرزندان معنوی خود هدیه کرد.

وی تصریح کرد: در بین صفات حضرت زهرا(س) محبت صفات اولیاء از همه برجسته‌تر است، این یعنی حضرت عاشق و دلداده ولی خدا بود. وقتی حریم ولی خدا در خطر قرار گرفت و رحلت رسول خدا، درست زمانی بود که منافقان برنامه‌ریزی کرده بودند تا این نور الهی خاموش شود و اسلام در آن قدم نخست در محیط جهالت دفن شود، طراحی چند ضلعی اتفاق افتاد و یک هاله از نفاق روی آن قرار گرفت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: در ماجرای غدیر وقتی پیامبر تداوم اسلام را در اطاعت از امیرالمؤمنین بیان فرمود، عده‌ای برنامه‌ریزی کردند در شب ماجرای غدیر پیامبر(ص) را ترور کنند، اما چون موفق نشدند از آن زمان منتظر رحلت پیامبر(ص) بودند تا مقدمات فتنه را فراهم کنند.

وی گفت: آن زمان که پیامبر(ص) در بستر و آسمان مدینه پر از ابر فتنه بود، حضرت زهرا(س) نظاره‌گر این جریانات بودند. بلافاصله پس از رحلت و قبل از دفن پیامبر(ص) شرایط پیچیده شد و در حالیکه پیامبر(ص) برای امیرالمؤمنین در غدیر بیعت گرفته بود، اما در این ابر فتنه اکثر جامعه دچار تردید شدند.

حاج علی اکبری ادامه داد: تاریکی و جهل جامعه آن روز را فرا گرفت، فتنه، ولی خدا را منزوی و گوشه‌نشین کرد، چراکه اگر حضرت به میدان می‌رفت فتنه اسلام را نابود می‌کرد، لذا فاطمه(س) باید به میدان می‌رفت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: این طور پندار می‌شد که چون زهرا(س) یادگار پیامبر(ص) است، اگر به میدان برود، حرمت او را نگه می‌دارند، لذا حضرت به میدان رفت، قیام حضرت مادر یک قیام یک نفره بود که به تنهایی همه رنج‌ها را باید تحمل می‌کرد.

درس جاودانه حضرت زهرا(س) این بود که ولی خدا را تنها نگذارید

وی اظهار کرد: آنکه برای حیات دین و قرآن و سعادت بشریت جان خود را فدا کرد، حضرت زهرا(س) بود درس جاودانه حضرت این بود که هیچگاه ولی خدا را تنها نگذارید.

حاج علی اکبری تصریح کرد: به برکت نهضت فاطمی قیام‌ها برپا شد. حضرت طی ۹۵ روز  قیام از انجام هیچ اقدامی برای دفاع از حریم ولایت فروگذار نشد و بعدها این قیام یک پشتوانه شد که قله این قیام عاشورای حسینی بود و خط ولایت امیرالمؤمنین ماندگار و در اوج تاریکی‌ها این نور باقی ماند، تا اینکه طی سفر تاریخی علی بن موسی الرضا(ع) به قومی که وعده داده شده بود، به نمایندگان ملت ایران در نیشابور تحویل داده شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در خرداد ۴۲ مردی از تبار موسی بن جعفر (ع) مقدمه یک انقلاب بزرگ الهی، علوی و فاطمی را برپا کرد و کلمه فدک که اسم رمز ولایت امیرالمؤمنین بود، رمز انقلاب مردم ایران شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: نهضت فاطمی در تمام فتنه‌ها انقلاب اسلامی را محافظت کرده است و ارادتمندان حضرت زهرا(س) همواره فتنه‌های دشمنان علیه انقلاب را خاموش کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین