نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای کاش روحانی و ظریف انتقادات از برجام را می‌شنیدند/ حمایت از فلسطین یک مسئله انسانی است

  4020922082 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای کاش روحانی و ظریف انتقادات از برجام را می‌شنیدند/ حمایت از فلسطین یک مسئله انسانی است

مطلبی با عنوان «درباره میدان شهید صدام حسین!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*تا زمانی که آخرین نفر از خانواده شهدا زنده هستند ، کینه انسانی ایرانیان از صدام و صدامیان و حامیان خارجی و داخلی آنها شعله ور خواهد بود . 

*مجسمه صدام و شهید نامیدن اون در حالی که ایرانی ها با قلب و روح خود از صدام نفرت دارند انصاف نیست ما سالهاست که داریم برای ارمان فلسطین بطور واقعی هزینه می دهیم اینکه اقلا مجسمه صدام در شهرهای فلسطینی نباشد انتظار بزرگی نیست

*ما ایرانی مسلمان هستیم وبراساس اصول اسلام و غیرت ملی ودینی موضع گیری می کنیم ومنافع ملی خودرا در سایه اصول اسلامی جستجو می کنیم واصل دفاع از هر مظلوم ومقابله با هرظالم جز اصول انسانی واسلامی است مانباید تحت تاثیر تبلیغات منفی ونژاد پرستانه قراربگیریم

*واقعیت اینه که اگر همین فردا اسراییل از روی زمین محو بشه و جای اون کشوری به اسم فلسطین تشکیل بشه اون کشور؛ کشوری خواهد بود مثل اردن و امارات و عربستان همین. ...

*(پاسخ به کامنت بالا)الان بین اردن و امارات و اسراییل کدوم بدتره ؟ صد در صد صهیونیست کودک کش که به هیچ قانونی پایبند نیست پس اول سراغ بدتره باید رفت

*اگر اون مجسمه را نمی گذاشتند چی می شد ؟ به احترام ایرانی ها که اینطور برای آرمان فلسطین هزینه دادند از خیر مجسمه صدام می گذشتند ! نمی شد ؟؟

*برادر عزیز همینکه عقیده امام خمینی عزیز ره در منطقه/آزادی قدس و نابودی اولاد نامشروع امریکا و...،اسرائیل کودک کش،/در حال محقق شدن هست کافی هست ،مجسمه یک نماد هست .

*معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید. ما ملت ایران از شخص صدام حسین و حزب بحث بخاطر ۸سال جنگ تحمیلی ناراضی هستیم. و اما هر حرکتی چه از دوست و چه از دشمن که بر علیه رژیم غاصب اسرائیلی انجام شود آن را حمایت میکنیم. پس دشمنان جمهوری اسلامی ایران لازم نیست که خود را ناراحت بکنند. و نام گذاری یک میدان بنام صدام حسین در فلسطین نه چیزی از ما کم میکند و نه چیزی به ما اضافه میکند.

*مسله حمایت از فلسطین ...هم از نظر دینی وجبه و هم انسانی...اون کسی که این ظلم اشکار رو میبینه و سکوت میکنه هیچ بهونه ای نداره...حالا این میدان باشه یا نه...این قتل عام رو چه منطقی توجیه میکنه ؟ و کسی که از این رژیم حمایت کنه یا سکوت کنه چه جوابی میتونه بده ؟

*امروز غزه به حقیقت نماد و نماینده جهان اسلام و صهیونیسم هم نماد دشمنان اسلام و اجماع کفر جهانی علیه اسلام است و اسلحه و دست آویز جنایات آنان بر علیه جهان اسلام نیز همین رسانه ها، فضای مجازی و شعار پوچ آزادی و حقوق بشر است . حال آنکه اکثر حکام مستبد جهان نیز به نوعی دست پرورده این ساختار استثمار جهانی اند.

*دوستان عزیز تاریخ همیشه عبرت آموز و تکرار شدنی هست قرآن بالای نیزه زدن معاویه و عمرعاص تکرار میشه این که مجسمه ای رو علم کنند و بگویند این دشمن شما هستند یه فریبه واقعیت اینه که همه باید حول یک فرمانده متحد باشند اگه زمان جنگ صفین یاران حضرت علی علیه سلام به فرمانده و امام شأن گوش می دادند و اطاعت می کردند جنگ صفین روجبهه حق یعنی امام علی و یارانش می‌بردند و امام به آنها گفت که حکمیت قرآن که معاویه میگوید دروغ و فریب است که همین طور هم شد و بعد یاران فریب خورده امام پشیمان شدند البته ابراز پشیمانی کردن و از این هم دستاویزی برای مخالفت با امام علی ساختند نتیجه این شد که در نهایت گرفتار سلطه ی طاغوت بر خودشان شدند

*ما چه بخواهیم چه نخواهیم تمامی تقصیرات این جنگ را گردن ایران خواهند انداخت طبیعتا هر کشوری در بین فلسطینیان طرفداران ومخالفان دارد وایران هم مستثنی نیست در بین خود آنها نیز گروه‌های مختلف به خاطر قدرت درگیر هستند ولی اگر اتحاد بین کشورهای اسلامی بود که نیست این مسائل اینقدر کش پیدا نمی‌کرد

***

مخاطبین الف درباره مطلب «روایت وارونه برجامیون!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*به دلایل زیر برجام خواست و اراده نظام بود : 1.اجازه به دولت روحانی بابت مذاکره 2.تصویب 20دقیقه ای در مجلس اصولگرا به ریاست لاریجانی 3.تصویب فوری در شواری نگهبان 4.تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام 5.تصویب در شورایعالی امنیت ملی (مصوبات شورایعالی امنیت ملی طبق قانون اساسی بدون تایید رهبری قابلیت اجرا ندارد) منتها انچه که اتفاق افتاد ترامپ در امریکا به قدرت رسید و و برجام را برخلاف منافع ملی تشخیص داد و انرا تهدیدی علیه امریکا خواند و از ان خارج شد. نکته دیگر انکه اگر برجام خسارت محض بوده و هست چرا هنوز دولت انقلابی دنبال احیای ان است ؟ کمی واقع نگر باشیم.

*نتیجه قانون راهبردی مجلس این شد که از امتیاز مفت دادن و هیچ نگرفتن جلوگیری شد اگر قانون مجلس نبود روحانی و ظریف برجام های موشکی و نظامی را پذیرفته بودند و اون وقت سایه جنگ بر سر کشور گسترده می شد.

*ادعا کردن که الان بدون برجام داریم بیشتر نفت می فروشیم فقط نمی دونم چرا دلار هی میره بالا و همه چی گرون میشه؟

*مکانیسم ماشه مانع خروج ایران از برجام است برجام طوری منعقد شده که نه می توانیم در اون بمانیم و نه می توانیم از اون خارج بشویم و به یک بازی دو سر باخت برای ایران تبدیل شده است.

*ایران یک حاکمیت بیشتر ندارد که بعد از انقلاب هم تغییر نکرده است . حالا شما هی دو گانگی و چندگانگی در تصمیم گیری های مهم را مطرح کنید. تصمیم گیر درباره برجام ، یا روابط خارجی در سطح دولتها نیست . در سطح حاکمیت است . اگر نقدی به هر تصمیمی وارد است باید به حاکمیت وارد کنید.

*(پاسخ به کامنت بالا)در زمان برجام انرا حاصل دیپلماسی دولت و فتح الفتوح میدانستن و به یکدیگر لقب امیرکبیر و مصدق می دادند حالا که گندش در اومده میگن تصمیم حاکمیت بود !

*برجام بد بود خوب شما که دولت و مجلس همه دست خودتون هست چکار کردید که تحریم ها کم بشه؟ چکار کردید ۴ تا سرمایه گذاری خارجی تو این مملکت وارد بشه .. برای صادرات کالا چکار کردید .. جز اینه که هر روز خبرش میاد فرش ایران دیگه بازار نداره خشکبار دیگه بازار نداره؟ همش حرف ..

*(پاسخ به کامنت بالا)رکورد صادرات غیرنفتی در سال گذشته با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار شکسته شد و ارز حاصله به کشور اومد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.

*روحانی و ظریف انسان های ساده ای هستند منتقدان به آن ها گفتند که قراردادی که شما بستید با این دولت آمریکاست و دولت بعدی ممکن است خارج شود ولی این دو نپذیرفتند

*برجام بد برجام داغون چرا رهایش نمی کنید؟! چرا بر سر برجام مذاکره می کنید ؟! چرا زمانی که برجام امضا شد وضع معیشتی مردم بهتر و سرمایه کذاری خارجی شکل گرفت ؟ اگه برجام بد بود چرا ترامپ اونو پاره کرد؟ مگه نمی گفتید برجام به نفع غربه ؟ اگه برجام بد بود و خروج ازش خوبه چرا این کار انجام نمیشه چرا بعد از خروج آمریکا از برجام وضع معیشتی مردم هر سال بدتر و تورم بیشتر میشه وقتی فکر می کنید همه حرفهاتون درسته و قائل به معصومیت برای خودتان هستید حتی کارهای اشتباه خودتون نمی بینید

*(پاسخ به کامنت بالا)اولا سرمایه گذاری خاصی ایجاد نشد دوم هم معیشتی که با سرکوب اقتصاد به ظاهر درست شود همین برای ظاهر بین ها... (با اینکه از قبل برجام هم سرکوب شده بود و ربطی به برجام هم ندارد) سوم هم آمریکا خارج شد تا به برجام بعدی برسد چون اجازه به دولت روحانی داده نشد تا به آن مرحله برسد و چرا دولت روحانی بعد خروج آمریکا از برجام برابر نکرد در قبال تعهدات و دنبال برجام بعدی بود و گرو کشی می کرد و توازن نمی کرد؟!!!

*مگر کسی شکی داره که شکست برجام بخاطر کار شکنی جناح اصولگرا هاست ؟

*(پاسخ به کامنت بالا)اصولگرها گفتند آمریکا خارج شود؟ یا در برجام حتی نصف تعهدات خود را عمل نکردن ولی ایران کامل اجرا می کرد؟!! بابا یک کمی دست از طایفه گری بردارید و منافع ملی را ببینید

***

مطلب «وقتی ترکیه به جای ما راه فرج‌الله سلحشور را ادامه داد» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*فیلمنامه و کارگردانی خوب مرحوم سلحشور نشان از خلوص عمل ایشان دارد ،خدا رحمتش کند.بارها فیلم محمد رسول الله و یوسف را دیده ام و باز تازگی دارد.

*چرا از تاریخ ایران سریال نمی سازید.

*فقط یه شاهنامه فردوسی رو میتونن باهاش هزارتا فیلم بسازن ...

*سریال یوسف چونکه قرانی و بر اساس فطرت انسان است هیچوت کهنه وتکراری نمی شود اگر هروز نمایس داده شود مردم نگاه می کنند

*خدا رحمت کند آقای سلحشور مرد مخلصی بود ولی آنچه که این فیلم را ماندگار کرد علاوه بر اخلاص کارگردان معجزه قرآن است که داستان فیلم برگرفته از اين کتاب شریف بود

*درسته که ما باید خودمان توسعه دهنده این تفکر ادیان و تاریخ تأثیر گذار زندگی پیامبران الهی باشیم و..... اما اینم خیلی مهمه که تنوع در خلاقیت و ابتکار فرهنگ ما آنقدر متنوع و وسیع است که ترکیه برای تنوع بخشی و حتی استفاده های تبلیغاتی و اقتصادی در صنعت فیلم میبایست دائم بدنبال سوژه آفرینی و جذب آن از ایرانیان باشد و نه تنها ترکیه بلکه بسیاری از کشورهای دنیا این فرهنگ تاثیر گذار ما را دریافته‌اند و بی سر صدا تقلید میکنن ، این علامت رسیدن دنیا به درک خلاقیت ایرانی است و تنوع بسیار زیاد آن حتی از بعد منفی ، برای مثالی دیگر که دنیا در یک لحظه با یک رویداد به نام غزه و مقاومت فلسطین متوجه شعار سالیان دراز مرگ بر اسرائیل و آمریکا و غرب ، ملت ایران شدو هم سو با تفکر ضد ظلم ایرانی در تمام دنیا حرکت تغییر هژمونیکی و تهدید ساختاری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی آنها را توسط اعتراضات گسترده ملتشان به چالش کشید ، یادمون باشه حالا که استفاده مادی نکردیم پس لااقل از موج آفرینی معنوی آن در جهان باید خوشحال باشیم 

*فعلا که بسیاری از بازیگران تاثیر گذارش ممنوع التصویر و ممنوع الکار و...هستند، بلد نیستند این نیروها را جذب کرده و نگه دارند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۳۶۴۶۱۶:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
برجام چای باید در کنار قراردادهای ننگین ترکمنچای و گلستان معرفی شود تا درس عبرت نسل های اینده باشد.
ناشناس۳۳۲۳۶۴۹۱۶:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۴
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چرا امریکا و اروپا همچنان از لغو تحریمهای موشکی و تسلیحاتی ایران امتناع می کنند ؟!
ناشناس۳۳۲۴۱۳۷۱۰:۲۳:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۵
جواب بدهند چرا در متن توافق اجازه ندادن اجرای آن عملی شود و چندسال بعد توافق شد و مقاومت کردن برای آن زمان
ناشناس۳۳۲۴۳۵۶۱۳:۱۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۵
دولت رئيسي بايد پاسگو باشد مگر اختياري دست روحاني است
ناشناس۳۳۲۴۴۷۵۱۵:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۵
روحانی و ظریف که برجام را منعقد کردند باید در این مورد پاسخگو باشند.
ناشناس۳۳۲۳۶۵۱۱۶:۴۳:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
رابرت مالی اخیرا اعتراف کرد که برجام ابزار فشار و تحریم علیه ایران است و به همین دلیل هم برکنار شد ایکاش برجامیون صدای ایشان را می شنیدند.
ناشناس۳۳۲۳۶۵۵۱۶:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۴
ای کاش آقای رئیسی و وزرایش یادشان می آمد که مداوم می گفتند گرانی و تورم ربطی به تحریم ندارد و نتیجه سوئ مدیریت است و حال نتیجه مدیریتشان در کاستن از این مشکلات مردم را می دیدند. عملکرد دولت نشان داده که گرانی و تورم خیلی هم به تحریم ربط دارد.
ناشناس۳۳۲۳۶۵۹۱۶:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
2 قطع نامه سازمان ملل وقتی روحانی و ظریف در سالهای 82 تا 84 مسئول تیم مذاکره کننده بودند صادر شد در سالهای 92 تا 1400 هم تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد این نتیجه دیپلماسی التماسی اینها بود.
ناشناس۳۳۲۴۳۵۸۱۳:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۵
مهم قطعنامه هاي سازمان ملل بود كه همه لغو گرديد حالا اگه اروپا آن را اجرا نمي كند بي عرضگي دولت است
ناشناس۳۳۲۴۴۸۲۱۵:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۵
هیچکدام از قطعنامه های قبلی لغو نشدند بلکه در قطع نامه 2231 که پیوست برجام است تجمیع شدند و با شکایت هریک از اعضای 5+1 در عرض یکماه قابل بازگشت هستن (مکانیسم ماشه)
ناشناس۳۳۲۳۶۷۳۱۷:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۴
سال اینده ترامپ رئیس جمهور امریکا می شود و فاتحه برجام نافرجام برای همیشه خوانده می شود وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم تا امنیت ملی مون 100 درصد تامین بشود.
ناشناس۳۳۲۳۶۷۹۱۷:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۴
برجام را ضعف و انفعال روحانی و ظریف نابود کرد نه قانون مجلس !قانون راهبردی مجلس با الزام غنی سازی 60 درصدی دست دولت ها را برای چانه زنی در مذاکرات پُر کرد.
ناشناس۳۳۲۴۳۶۰۱۳:۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۵
از دولت رئيسي هيچ كس راضي نيست
ناشناس۳۳۲۴۴۸۳۱۵:۱۱:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۵
دولت روحانی حتی توان فروش نفت و حتی توان تامین برقی مصرفی کشور را نداشت رئیسی کشور را از بحران نجات داد.
ناشناس۳۳۲۳۷۱۳۱۷:۳۱:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۴
وضع زندگی مردم را نمی‌بینید؟ آلودگی، کمبود دارو،‌ گرانی کمرشکن
ناشناس۳۳۲۳۷۴۱۱۸:۲۱:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
مملکت دارد به سمتی میرود که عده زیادی به سمت خوارجی شدن میروند ملاک حق و باطل برایشان مشکل شده است
ناشناس۳۳۲۳۷۵۲۱۸:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اگر آقاى ظريف كانديد مجلس ميشدند و اقاى روحانى كانديد خبرگان هردو نفر اول انتخابات خواهند شد راه انها درست بود و راه مخالفين برجام بسيار بسيار غلط بود و هست
ناشناس۳۳۲۵۰۶۰۱۶:۲۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۶
بله فرض کنیم اگر نامزد شوند رای اول را بیاورند اما رای آوردن دلیل بر درستی راه آن‌ها نیست. مردم به دلیل‌های مختلفی به اشخاص رای می‌دهند
ناشناس۳۳۲۳۷۵۹۱۸:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۴
شما که میل دارید بی دلیل و کینه جویانه، برجام را بد بدانید اگر منصف باشید فقط یک سوال برایتان کافیست. اگر برجام بد بود چرا الان اینطور به دنبال احیای آن هستند؟؟؟
ناشناس۳۳۲۴۰۵۱۰۸:۵۸:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۵
لطفا برجام رو بخونید - جوری تنظیم شده که خروج ایران از برجام هزینه زیادی داره
اصغر آقا !۳۳۲۳۷۶۳۱۹:۱۳:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اي كاش روحاني و ظريف انتقادات از برجام مي شنيدند ! ------------------ اي كاش ديگران ( مخالفان برجام ) هم انتقادات از عدم اجراي برجام و پيامد هاي آن را مي شنيدند !! .... اي كـــــــــــــــا ش !!
ناشناس۳۳۲۳۸۰۰۲۰:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۴
اقا برجام بدتر از ترکمنچای است چرا دولت دنبال احیای اونه
ناشناس۳۳۲۵۰۶۱۱۶:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۶
احیای برجام بی‌معنا است چون ایران تعهدات خود را کامل انجام داد و امریکا و غرب هیچکدام از تعهداتشان را انجام ندادند. الان دولت به دنبال گرفتن حق ایران از برجام و الزام غربیها به انجام تعهداتشان است. اما ضعفهای حقوقی برجام راه‌ها را بسته است
ناشناس۳۳۲۳۸۸۸۲۳:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۴
مسئله انساني فقط براي فلسطين و غزه نباشد براي ملت خودمان هم باشد !!!!!
ناشناس۳۳۲۳۹۸۴۰۶:۵۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۵
برادرا شما هنوز تو برجام گیرید؟ موضوع جدید ندارید؟
ناشناس۳۳۲۴۰۵۴۰۸:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۵
برجام کلاه بزرگی بود که غربی ها سر ایران گذاشتند و چند سال ایران رو معطل خودشون کردند .
ناشناس۳۳۲۴۳۶۳۱۳:۲۳:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۵
حالا در اين دولت كه معطل برجام نيست چه گلي سر مردم زده شده ؟ تورم بالا در اين دولت را نمي بينيد خانه متري 150 ميليوني و تخم مرخ 120 هزارتوماني چي؟
ناشناس۳۳۲۴۲۶۳۱۱:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۵
برجام که مرده است چرا در این دولت همه دنبال مقصر می گرددند مگر یک ورق کاغذ پاره نبود ؟
ناشناس۳۳۲۴۳۲۸۱۲:۵۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۵
برجام برجام خسته نشديد.
ناشناس۳۳۲۵۳۹۲۰۰:۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
برجام به تاریخ پیوسته ومرده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  15. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  16. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  17. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  18. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین