درمان سریع افتادگی پلک از طریق بوتاکس

گزارش بازرگانی، ۲۳۷۰۷۹،   4020916042

بوتاکس یکی از روش هایی است که شما از طریق آن می توانید افتادگی پلک خود را در سریعترین زمان ممکن درمان کنید.

از طریق بوتاکس می توانیم مشکلات زیادی از جمله افتادگی پلک را درمان کنیم اما باید به این نکته توجه کنیم که تزریق بوتاکس حتما توسط پزشک متخصص انجام شود چرا که اگر توسط افراد نابلد تزریق بوتاکس کنیم عوارضی چون فلج صورت برای ما اتفاق می افتد.

در مورد بوتاکس چه می دانید؟ حتما همه شما نام آن را شنیده اید! بوتاکس از سمی به نام بوتولینوم تشکیل شده است. به طور کلی سم بوتولینوم موجود در بوتاکس باعث فلج ماهیچه ها می شود ولی اگر این تزریق ها به درستی انجام بگیرند، می توانند از انقباض عضلاتی که باعث ایجاد خطوط پیری مانند چین و چروک پیشانی، پنجه کلاغی یا خطوط اخم می شوند، جلوگیری کنند. از طرفی اگر ماهیچه ها نتوانند منقبض شوند، این خطوط کمتر دیده می شوند و ظاهری صاف و جوان تر به چهره می دهند. البته گاهی اوقات، وقتی که سم تزریق می شود، به مناطق ناخواسته سفر می کند و در برخی موارد ممکن است بعد از بوتاکس، فرد دچار افتادگی پلک شوید. از آنجایی که این موضوع، سوال بیماران زیادی است، ما در این مقاله سعی داریم به بررسی درمان سریع افتادگی پلک از طریق بوتاکس بپردازیم .

ایا بوتاکس باعث افتادگی پلک می شود؟

وقتی که بوتاکس به طور ناخواسته ای بر روی ماهیچه دیگری اثر بگذارد، پلک های افتاده را در بیمار مشاهده خواهیم کرد این معمولاً در هنگام درمان خطوط اخم اتفاق می افتد، اما می تواند در زمان درمان چروک های افقی پیشانی هم صورت بگیرد، به خصوص اگر پیشانی باریک داریدگاهی اوقات بوتاکس در زیر استخوان بالای چشم بیمار یا به سمت سوراخ کوچکی در استخوان وی حرکت می کندوقتی که این اتفاق بیفتد، بوتاکس می تواند عضلاتی را که برای بالا بردن پلک های بالایی استفاده می شود، شل کنداین موقعی است که افتادگی پلک به وجود می آید.

البته افتادگی پلک (پتوز) در دو حالت کلی رخ می دهد:

▪︎ بعد از درمان بوتاکس پیشانی، زمانی که سم به عضله فرونتالیس گسترش یابد، ابرو بیش از حد شل خواهد شد و به پلک بالایی فشار می آورد.
▪︎ پس از درمان بوتاکس برای خطوط گلابلا یا اخم، وقتی سم به عضله بالابرنده که پلک بالایی را کنترل میکند، انتشار یابد.

اگر شخص تزریق کننده، بوتاکس را بیش از حد تزریق کند یا آن را در ناحیه نامناسب وارد نماید، ممکن است بعد از عمل بوتاکس، پلک ها افتادگی داشته باشنددر موارد نادر هم نوروتوکسین به عضله نامناسب گسترش پیدا می کند و زمانی که بیمار از پروتکل های مراقبت بعد از عمل پیروی نکند، مثلا دراز شود یا خم شود، افتادگی پلک رخ خواهد داد.

علائم افتادگی پلک بعد از بوتاکس

زمانی که پزشک بوتاکس را به ناحیه اشتباه تزریق کنند یا از دوز بسیار بالا برای این کار استفاده نماید، ممکن است فرد علائمی همچون ضعف و افتادگی عضلات را از خودش نشان دهد که بیان کننده افتادگی پلک است . حتی شخص ممکن است برای باز کردن چشم های خود مشکل داشته باشد یا به اختلالات بینایی دچار شود. اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً چند روز تا یک هفته بعد از دریافت نوروتوکسین علائم افتادگی پلک را خواهید دیداصلی ترین علائم افتادگی پلک بعد از بوتاکس عبارتند از:

▪︎ سنگینی چشماحساس سنگینی در پلک که در طول روز بدتر می شود.
▪︎ تنبلی چشم: بیمار نمی تواند چشم خودش را کاملا باز کند. حتی در افتادگی های شدیدتر، بینایی فرد را تحت تاثیر قرار می گیرد.
▪︎ مشکل در انجام کارهای روزمره: ممکن است برای انجام دادن کارهایی مثل آرایش چشم به مشکل برخورد.

درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

به گفته دکتر هولمن، بیشتر بیمارانی که بعد از درمان بوتاکس دچار افتادگی پلک می شوند، احتیاجی به درمان ندارندعوارض جانبی بوتاکس در این مورد معمولاً خفیف و موقتی است اما با این حال، اگر افتادگی پلک بینایی فرد را مهار کرد یا شروع به بهبود یافتن نکند، باید با پزشک تماس گرفته شودحتی اگر نیازی به مداخله نباشد، باید به متخصص پوست خود درباره این موضوع اطلاع دهید تا بتواند هر نوع درمان دیگری را در آینده برای به حداقل رساندن این عارضه تنظیم و بررسی کند. برخی از درمان هایی که متخصص پوست برای رفع افتادگی پلک بعد از بوتاکس توصیه می کند به شرح زیر است.

 مداخلات خانگی

برای کسانی که افتادگی پلک بسیار کمی دارند، ماساژ دادن ناحیه اطراف چشم با نوک انگشت ها، پشت مسواک برقی یا ورزش عضله ها با باز و بسته نگه داشتن چشم ها به کاهش افتادگی پلک کمک زیادی می کند.

 استفاده از قطره های چشمی

قطره های چشمی آپراکلونیدین دارویی به تحریک گیرنده های عضلات چشم و منقبض شدن آن ها کمک می کندثابت شده است که این داروها پلک را تا دو میلی متر بالاتر می برند. البته اگر دچار افتادگی پلک شده اید و می خواهید از این قبیل داروها استفاده کنید، حتما با پزشک متخصص خود تماس بگیرید تا از بروز عوارض شدیدتر جلوگیری به عمل آید.

 تحریک الکتریکی

در بعضی از موارد، تحریک افتادگی پلک اثرات آن را کاهش می دهد و مدت زمان ادامه افتادگی پلک را کوتاه می کنددرمان های محرک الکتریکی برای کمک کردن به فعال شدن گروه های عضلانی منجر می شود.

 استفاده از متازولین هیدروکلراید

اگر بیمار دارای یک عارضه جانبی سم بوتولینوم یا افتادگی پلک مادرزادی خفیف است، می توان از دارویی (به شکل قطره) استفاده کند که عضله صاف چشم وی را یعنی ماهیچه تارسال یا مولر را تحریک نماید . این کار باعث گشاد شدن چشم می شود؛ به طور کلی داروهایی مثل آیوپیدین (آپراکلونیدین) یا اکسی متازولین هیدروکلراید پاسخ سمپاتیک بدن را تقلید می کنند و این توانایی را دارند که برای ۴ الی ۶ ساعت به صورت موقت چشم را بلند کنند.

درمان بیشتر با سم بوتولینوم

گزینه بعدی برای اصلاح این عارضه، که بسیاری از بیماران را متعجب می کند، این است که می توان پتوز پلک را که در اثر تزریق سم بوتولینوم ایجاد شده، با سم بوتولینوم درمان کرد. پلک مانند بسیاری از ساختارهای متحرک بدن عضلانی دارد که در برابر هم قرار دارندجمع کننده های پلک، عضله تارسال و عضله های های بالابر palpebrae با بخش palpebral orbicularis oculi روبرو می شونداین یعنی اگر دوباره تزریق بوتاکس برای پلک بالایی، عضله چشمی و جلوی عضله تارسال با مقدار 1 تا 3 انجام گیرد، می تواند افتادگی پلک را تا یک میلی متر یا حتی بیشتر از بین ببرد.

مدت افتادگی پلک بعد از بوتاکس

خوشبختانه افتادگی پلک موقتی است و قابل درمان میباشدمعمولاً فقط مقدار کمی بوتاکس به ماهیچه ای می رسد که پلک را بالا می برددر نتیجه، سریع تر از سه الی چهار ماهی که ماندگاری بوتاکس طول می کشد، از بین خواهد رفتبه طور معمول دو الی چهار هفته و گاهی اوقات بیشتر یا کمتر طول می کشد تا این عارضه از بین برود. بیمار می تواند قطره چشمی به نام آپراکلونیدین (یا آیوپیدین) 0.5 درصد محلول دریافت کند و دو یا سه قطره از آن را در چشم آسیب دیده برای دو بار در روز بریزید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کندتنها تا زمانی که پلک ها افتاده است می توان از این قطره استفاده کرد. به طور متوسط بعد از دو تا چهار هفته، اثرات بوتاکس از بین خواهند رفت و زمانی که فرد بدون احتیاج به قطره از خواب بیدار شود، پلک هایش طبیعی به نظر می رسند. پس می توان گفت رفع این مشکل حدودا به 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارد؛ یعنی تا که تا بوتاکس از بین برودبا این حال، بعضی از داروهای تجویز شده هم مفید هستند و باعث افزایش موقتی پلک در اثر بوتاکس خواهند شود

کمپرس گرم برای افتادگی پلک بوتاکس

اکثر افرادی که به افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس دچار شده اند از ما سوال می پرسند، کمپرس گرم برای درمان افتادگی پلک موثر است؟ در حقیقت باید بگوییم که گرما دادن باعث از بین رفتن اثرات بوتاکس خواهد شد و با گذاشتن آن، احتمالا افتادگی پلک سریعا از بین خواهد رفت، اما تاثیر چشم گیری ندارد. حتما توجه داشته باشید که به هیچ عنوان صورت خود را پس از کمپرس گرم ماساژ ندهید. اگر به دنبال راه سریع تری برای درمان افتادگی پلک هستید، بهتر است با کمک مشورت پزشک متخصص، یکی از روش های گفته شده در بالا را انجام دهید.

جمع بندی

بوتاکس یک درمان زیبایی غیر تهاجمی و محبوب است که با فلج کردن موقتی عضلات صورت کار خودش را انجام می دهداین فرآیند به کاهش یافتن چین و چروک ها کمک زیادی می کند و همچنین ظاهری جوان تر را به صورت بیمار می بخشدتزریق بوتاکس باید به طور مرتب انجام شود ولی گاهی از مواقع با انجام یک خطا یا ناوارد بودن پزشک، فرد یکسری عوارض جانبی از خودش نشان می دهد. تزریق بوتاکس پیشانی به صورت نادرست می تواند عضله های پلک را که به بخش پایینی کشیده می شوند، مهار نکند و در نهایت باعث افتادگی ابرو و پلک گردند. این عارضه ناخوشایند است و در گاهی از مواقع تا چند ماه هم طول می کشدبهترین راه برای جلوگیری کردن از این عارضه، انتخاب یک ارائه دهنده داخلی با تجربه و ماهر است. به طور کلی، کمپرس آب گرم تا حدودی می تواند این عارضه را التیام ببخشد اما در هر صورت بهتر است از پزشک کمک گرفت. پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک ایرانیان است به دلیل داشتن پزشکان متخصص بهترین خدمات را دریافت می کنید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  20. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  21. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  22. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  23. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین