خودروهای الکتریکی پایان عصر نفت را تسریع می‌کنند؟

  4020916010

در کنفرانس آب و هوای COP۲۸ در دبی، در مورد سرعت پایین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی، محصولات زیادی به نمایش گذاشته شده است اما نکته مثبتی که می‌توان به آن اشاره کرد، ناوگان رو به رشد خودروهای الکتریکی در سراسر جهان است که در حال حاضر به طرز شگفت‌انگیزی تقاضای زیادی را ایجاد کرده است.

خودروهای الکتریکی پایان عصر نفت را تسریع می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اظهار کردند که فروش رو به رشد خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر، پیش‌بینی‌کنندگان را برای سرعت بخشیدن به پیش‌بینی‌های خود برای زمان اوج مصرف جهانی نفت سوق داده است زیرا به گفته کارشناسان صنعت، یارانه‌های عمومی و فناوری بهبودیافته به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بر قیمت‌های گاه چشمگیر خودروهای برقی غلبه کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی در پاریس، گروهی متشکل از ۲۹ کشور صنعتی، پیش‌بینی می‌کند مصرف جهانی نفت در پایان این دهه به اوج خود برسد و به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز برسد. دولت‌های ایالات‌متحده و چین که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان هستند پیش‌بینی‌های مصرف داخلی خود را به شدت کاهش داده‌اند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، حمل‌ونقل مسئول حدود ۶۰ درصد تقاضای نفت جهان است و ایالات‌متحده به تنهایی حدود ۱۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد. این سهم باید کاهش یابد زیرا آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی حدود ۵ میلیون بشکه در روز از تقاضای جهانی نفت را کاهش دهند.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، اکنون فروش جهانی خودروهای برقی حدود ۱۳ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهد و احتمالاً تا پایان دهه به ۴۰ تا ۴۵ درصد از بازار خواهد رسید و این به لطف ترکیبی از استانداردهای کارایی و یارانه‌های سخت‌گیرانه‌ای است که از زمان توافق پاریس در سال ۲۰۱۵ توسط دولت‌های مختلف برای حفظ گرمایش جهانی در حدود ۱.۵ درجه سانتی‌گراد (۲.۷ درجه فارنهایت) بالاتر از دمای پیش از صنعتی شدن جهان ارائه شده است.

آخرین اقدامات یارانه ای شامل اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری قانون کاهش تورم ایالات‌متحده برای خرید یک خودروی الکتریکی جدید است که سال گذشته تصویب شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که فروش خودروهای برقی باید بیشتر شود و در حد ۷۰ درصد از بازار تا سال ۲۰۳۰ باشد تا به هدف توافق پاریس برای محدود کردن گرمایش پایبند باشد.

سازندگان خودروهای برقی از جمله جنرال موتورز، فورد و استلانتیس در هفته‌های اخیر برنامه‌های تسریع تولید را به دلیل افزایش هزینه‌های نیروی کار و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره بالاتر رشد را در ایالات متحده کند می‌کند، به تعویق انداخته یا کنار گذاشته‌اند. با این حال، کاهش هزینه‌های باتری‌های برقی در بلندمدت، برخی از محققان را خوش‌بین کرده است.

کارشناسان صنعت اعلام کردند که نرخ استفاده از خودروهای الکتریکی در آینده به شدت به قیمت خودروهای برقی و در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ بستگی دارد و چین از هر دو جنبه برتری دارد.

نتایج نشان داد که ارزان‌ترین خودروی الکتریکی در چین ۸ درصد ارزان‌تر از ارزان‌ترین خودروی معادل بنزینی بود. این به لطف یارانه‌های عظیم دولتی و در دسترس بودن آسان خاک‌های کمیاب است که در تولید خودروهای برقی بسیار مهم هستند. خودروهای برقی حدود یک چهارم بازار چین را در اختیار دارند و انتظار می‌رود که این کشور پیشتاز رشد جهانی باشد.

میانگین قیمت یک خودروی برقی در ایالات‌متحده، بیش از ۵۳ هزار دلار است که حدود ۵۰۰۰ دلار بیشتر از یک خودروی بنزینی است. ایالات‌متحده همچنین در تعداد کل ایستگاه‌های شارژ عمومی از چین بسیار عقب است.  طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، خودروهای برقی تا ۵۰ درصد از ثبت نام خودروهای جدید در ایالات‌متحده افزایش یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین