در انتخابات به چه کسانی رای دهیم؟

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4020913087 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
در انتخابات به چه کسانی رای دهیم؟

با نزدیک‌شدن به موسم انتخابات اسفندماه، صف‌بندی‌های سیاسی بیش از پیش خودنمایی می‌کند. از یک‌طرف اصول‌گرایان قرار دارند که شاخه‌های مختلفی از دل این جریان سربرآورده و طرف دیگر، اصلاح‌طلبانی هستند که همچنان تصمیم خود را برای ورود به عرصه انتخابات نگرفته و در حال ارزیابی شرایط موجود و همچنین انتشار لیست چهره‌های تاییدصلاحیت‌شده از سوی شورای‌نگهبان هستند. بین اصلاح‌طلبان اختلافات زیادی برای شرکت‌کردن یا نکردن در انتخابات وجود دارد و باید دید که آنان همچون دو انتخابات گذشته بر طبل تحریم می‌کوبند یا نه.

هر چند برخی از مردم این نظر را دارند که شرکت کردن یا نکردنشان در انتخابات تغییری در وضعیت کنونی رقم نخواهد زد اما واقعیت آن است که انتخابات می‌تواند سرمنشا تغییراتی در وضعیت زندگی و معیشت مردم باشد؛ البته به شرطها و شروطها.

ما نیازمند عبور از کلیشه‌های سیاسی و سیاست‌زدگی مرسوم که در انتخابات‌ مختلف بر مسائل دیگر غلبه دارد، هستیم. مهم نیست که خاستگاه سیاسی کاندیداها به جریان اصول‌گرایی بازمی‌گردد یا اصلاح‌طلبی از آنجایی که عمده چالش کشور، بحران‌های اقتصادی است که بر همه چیز سایه‌افکنده است باید کسانی را راهی بهارستان و حتی پاستور کرد که دغدغه تغییر ریل‌گذاری‌های اقتصادی و جهت‌گیری‌ها را داشته باشند و این مبنای انتخاب باشد نه‌اینکه هر چهارسال یک‌بار قدرت بین جریان‌های سیاسی جابجا شده و حتی چهره‌های جدیدی هم وارد گود قدرت شوند اما درب بر همان پاشنه معیوب پیشین بچرخد.

انتخابات اسفندماه باید تجلی اراده مردم برای فرستادن افرادی به مجلس باشند که دغدغه معیشت ملت را دارند. کسانی که توانایی پشت‌پازدن به مبانی اقتصادی مرسوم و غالب در کشور را داشته باشند.

واقعیت آن است که اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان با وجود اختلاف‌نظر در حوزه‌های فرهنگی و سیاست‌خارجی، در برخی مبانی اقتصادی نقاط مشترک زیادی داشته و همپوشانی بسیاری با یکدیگر دارند. از این روست که دیدگاه اقتصادی فردی چون محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کنونی کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شخصی چون حسین مرعشی و محسن هاشمی‌رفسنجانی با یکدیگر منطبق است. بنابراین نباید وارد حیطه اختلافات سیاسی شد بلکه مبنا را باید همان مواردی درنظرگرفت که ذکر آن رفت.

هر چند در این سال ها سعی شده مصائب اقتصادی به تحریم‌ها گره زده شود که تا حد قابل‌توجهی هم قابل اعتناست اما آن‌چیزی که ایران را دچار بحران‌های قابل‌توجهی کرده، همین نسخه‌های همیشگی است که در این سال‌ها برای پیاده شدنش، اهتمام ورزیده شده است. راهی طولانی در پیش است اما اسفندماه می‌تواند تبلور اراده عمومی برای تغییر شرایط کشور و راهی‌کردن افرادی به عرصه قدرت باشد که گامی را برای تغییر ریل‌گذاری‌ها بردارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

امید یاوری دارانی۳۳۱۲۹۴۳۱۶:۳۷:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
فارغ از نام جناحهها و گروهها و بدلیل انباشت مشکلات متعددو بدیهیات یک زندگی حداقلی در جامعه امروزه بحث جامعه رای دادن به چه کسانی نیست. امروز جامعه نگران است که چرا نمایندگان در راستای خواسته های ملت قدم بر نمی دارند ؟ چرا اگر اینقدر که مسئولین مدعی هستند شبانه روزی کار می کنند اینقدر حجم مشکلات زیاد است و البته لاینحل؟ چه عواملی باعث می شوند که معیشت مردم دچار سختی و بحران باشد و زندگی عذاب اور و سخت باشد؟ اینکه ایا رای و نظر مردم برای نمایندگان و حاکمیت ارزشمند است و یا صرفا هنگام بهره برداری سیاسی مورد احترام قرار می گیرند؟ پاسخ به چنین سوالاتی می تواند گره گشای ورود مردم به جریان انتخابات باشد .
ناشناس۳۳۱۲۹۷۲۱۷:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
باید نمایندگانی انتخاب کنیم که مرد عمل و اقدام باشند .
ناشناس۳۳۱۳۲۳۲۲۰:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
آخه همین افرادی که این مجلس و دولت را انتخاب کردند هم معلوم شد رای اشتباهی داده اند و ضعیفترین افراد را انتخاب کرده اند که باعث ایجاد مشکلات بیشتر شده
ناشناس۳۳۱۳۲۵۷۲۰:۵۱:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
دغدغه منتخبین با دغدغه من و مردمم ۱۸۰ درجه اختلاف داشته است.
ناشناس۳۳۱۳۴۶۵۰۰:۰۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۴
تا میگیم صداوسیما نباید برای قالیباف تبلیغات کنه ، میگن این موضوع در ادوار قبل هم تکرار شده!!
ناشناس۳۳۱۴۲۳۹۱۸:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
کجا چنین نماینده ای پیدا میشه؟!!!
ناشناس۳۳۱۳۱۵۲۱۹:۳۱:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اولین قدم برای انتخابات عدم تایید صلاحیت افراد نالایق و نامحرم هست
عمران۳۳۱۳۴۷۰۰۰:۱۱:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۴
تمام ۸۵ میلیون نفر مردم صاحب اختیار کل کشور هستند تا زمانی که این جا نیافتد و عده ای قدرتی بیش از حد تصاحب کنند و بقیه را کنار بزنند عرصه سیاسی مختل است و تا زمانی که عرصه ی سیاست مختل باشد چرخه فیدبک حکمرانی مختل است و سیاستمداران و حکمرانان ناموفق و بنابراین معیشت و اقتصاد هم مختل است. دموکراسی به دلیل ساختار پویا و تعویض سکانداران قدرت بر اساس رای آزاد مردم تنها چاره ی حل مشکلات ماست. تا زمانی که به دنبال حل مشکلات معیشتی و سفره ی شخصی باشید و مساله را از ریشه حل نکنید همین آش و همین کاسه خواهد بود.
ناشناس۳۳۱۳۵۸۶۰۸:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۴
به کسانی رای میدهیم که به فکر زندگی مردم باشند نه به فکر جیب و موقعیت خودشان.
ناشناس۳۳۱۴۰۲۹۱۴:۳۳:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۴
داريم همچين كساني مگه؟
ناشناس۳۳۱۵۲۷۰۱۵:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
از این افراد زیاد داریم ولی رد صلاحیت میشند...
اینجا جایی برای خنده نیست۳۳۱۲۹۴۵۱۶:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
جمله ایی بود که در خدمت سربازی افراد با تجربه به ما میگفتن و آن این بود که همیشه جوری کار کن که بقیه کار نکردنت را ترجیح بدهند!!!! مصداقی است برای عملکرد خیلی از نماینده های قبل و انشاالله بعد مجلس!!!!!
ناشناس۳۳۱۲۹۴۷۱۶:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
جناب مشفق لطفا کلاهتون را قاضی کنید و بفرمایید که این همه سال که مردم رای دادند ایا غیر از ویترین بودن فایده ای برای زندگی مردم داشته؟
ناشناس۳۳۱۲۹۵۱۱۶:۴۲:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بعله همین نمایندگان و دولت فعلی ! عالی هستن با همین فرمون پیش برن !
ناشناس۳۳۱۳۱۵۴۱۹:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بعله با فرمون قبلی پیش می رفتند چی؟!!!
ناشناس۳۳۱۴۱۱۵۱۵:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۴
قبلی و فعلی دو روی یک سکه اند!
حسن ملمون۳۳۱۲۹۵۵۱۶:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سال نو نمایندگان نو مجلس نو علی برکت الله
ناشناس۳۳۱۲۹۵۶۱۶:۴۷:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
واقعا بهتر از رییسی وجود نداشت که رئیس جمهور بشه
ناشناس۳۳۱۳۰۷۸۱۸:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
نمونه هم فساد ۳/۳ میلیارد دلاری واردات چای اخیر .
کریمی۳۳۱۲۹۵۷۱۶:۴۸:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
همیشه موقع انتخابات میگیم باید بهترین و پاکترین افراد را انتخاب کنیم ولی در عمل همه تو زرد از آب در می آیند
ناشناس۳۳۱۲۹۷۴۱۷:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مجلس انقلابی و فساد خودرویی نمونه بارز آن
ناشناس۳۳۱۳۰۸۱۱۸:۳۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
فساد ۳/۳ میلیارد دلاری واردات چای.
ناشناس۳۳۱۲۹۵۸۱۶:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
یوسف جان تجربه نشان داده همه این حرفها شعاره اصلاح طلب اصولگرا هیچ فرقی به حال مردم نمیکنه.
ناشناس۳۳۱۲۹۵۹۱۶:۵۲:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
این همه تو انتخابات شرکت کردیم اسفند ماه هم هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد باز هم در بر همان پاشنه می گردد هر روز دریغ از دیروز هر سال دریغ از پارسال حالا شما خیالتان جمع است که مردم رای می دهند می خواهید تعیین کنید به چه کسی رای می دهند ؟
مصطفی۳۳۱۲۹۶۳۱۶:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
سلام فعلا جنگ زرگری است برای جمع آوری رای مردمی که در انتخابات شرکت می‌کنند
ناشناس۳۳۱۲۹۷۰۱۷:۰۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
به کسی رای بدید که قول بده به هر قیمتی اقتصاد مملکت رو شفاف کنه حتی ارگانهای نظامی رو در مسائل اقتصادی زیر ذره بین نهادهای نظارتی قرار بده و سامانه های ملی هوشمند برای شفافیت اقتصادی ایجاد کنه.
ناشناس۳۳۱۳۳۵۸۲۲:۱۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مگه همين مجلس فعلي با شعار بهبود معيشت مردم رای نگرفت؟مگه قرار نبود قانون شفافيت ارا رو تصويب کنن چي شد پس؟
صمصام۳۳۱۲۹۷۳۱۷:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
جناب مشفق مردم باید به کس یا کسانی رای بدهند که : بتواند قیمت مسکن را مهار کند تا جایی که مردم بتوانند حداقل پول رهن خانه راتامین کنند قدرت خرید پیشکش . بتواند با رانت و حقوق نجومی و ویژه خواری مقابله کرده و ریشه کن کند بتواند به همه اقشار و احاد مردم اعم از همه گروهها و احزاب و سلیقه ها احترام بگذارد بتواند از تورم جلوگیری کرده و قیمتها را مهار و قدرت خرید خرید مردم را بالا ببرد بتواند با فساد در دستگاههای دولتی و خصولتی و غیره مقابله کند بتواند با مافیا و سلاطین فساد در هر مقوله و موضوعی مقابله کند بتواند حقوق همه مردم را محترم بشمارد آیا چنین فرد یا چنین گروهی هست ؟؟؟
احمد۳۳۱۲۹۷۷۱۷:۰۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
دیگه بازیچه و نردبان کسی نمیشم .
ناشناس۳۳۱۲۹۸۰۱۷:۱۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۳
به کسانی رای بدهیم که بیشترین خدمت را به اقشار ضعیف بکنند.
ناشناس۳۳۱۳۲۰۰۲۰:۱۳:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
نمایندگان فعلی هم، شعار اقشارضعیف سردادند اما شاسی بلند گرفتند!!!
ناشناس۳۳۱۲۹۸۴۱۷:۲۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
نویسنده مشتی کلیات به هم بافته. وقتی قادر نیستید یک راه حل شفاف، هرچند پیچیده، برای مسئله ای بدهیدد!
آریوبرزن۳۳۱۳۰۰۷۱۷:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بنظر حقیر،قضیه دو دو تا چهار تاست،شما هزار تا فاکتور هم برای یک سری از کارگزاران اعم از مجلس،دولت و یا قوه قضاییه تعریف کنید که البته باید هم یکسری شاخص تعریف بشه و آموزش همگانی هم داده بشه ولی نکته کلیدی اینه که همیشه قدرت و ثروت فساد آوره(البته مطلق نیست) ولی مخصوصا ثروت همراه با قدرت حکمرانی، مگر حکومت انبیا و چهارده معصوم پاک،خب الان که حکومت چهارده معصوم پاک به مرحله اجرا در نیامده ولی اگه قراره یک حکومت اسلامی بعنوان زمینه ساز ظهور آقا امام زمان (عج)امور مردم رو در دست بگیره حاکمان و والیان و کارگزارن حکومت بصورت اخص و توده مردم باید تزکیه نفس کرده باشن که توده مردم خوب انتخاب کنن و کارگزارن خوب انتخاب شده توسط مردم زیر ذره بین مردم با شعور و تزکیه نفس کرده خوب حکومت داری کنن.
ناشناس۳۳۱۳۰۳۳۱۸:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
این‌مجلس و‌مجلس های قبلی جملگی نماینده دولت بودند نه مردم. چیزی به اسم نماینده‌ملت وجود خارجی نداره
ناشناس۳۳۱۳۲۳۵۲۰:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
نماينده كه ازترس رد صلاحيت نتونه اعتراض كنه بدرد نميخوره!
ناشناس۳۳۱۳۰۵۰۱۸:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
با توجه به اینکه برخی دوستان اعتقاد دارند مملکت مال حزب اللهی هاست و در حالی که تمام مراکز قدرت در اختیار اصولگرایان است چه انتصابی چه انتخابی باز هم مشکلات را گردن قبلی ها می اندازند. اگر صد سال دیگر هم کشور در اختیار دوستان باشد باز هم مشکل از قبلی هاست. و اما انتخابات . اولین چیزی که باعث شرکت یک نفر در انتخابات می شود این است که بین کاندیدا ها آن کاندیدایی که رای و نظر او را دنبال می کند به او رای دهد.
ناشناس۳۳۱۳۰۶۸۱۸:۲۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اینقدر تو این کشور فاصله طبقاتی زیاد شده که دیگه با هیچ انتخاباتی پر نمیشه.
ناشناس۳۳۱۳۰۹۵۱۸:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
به فریدون عباسی مالک شریعتی عنابستانی قالیباف و چند تا شاسی بلند بگیر رای بدهیم!!!
ناشناس۳۳۱۳۱۰۹۱۸:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بايد صبر كرد و ديد شوراي نگهبان چه كساني را تائید ميكنه !
ناشناس۳۳۱۳۱۱۲۱۹:۰۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
اکثریت مردم دلسرد هستند چون هیچ اتفاق مثبتی در زندگی روزمره ی آنها روی نداد .
ناشناس۳۳۱۳۱۴۲۱۹:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۳
هر کسی دلمان خواست
كوچيك شما اصغر۳۳۱۳۱۶۱۱۹:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
در انتخابات به چه كساني رأي دهيم ! البته در مقوله انتخاباتي هر كسي بر اساس نظر و معيارهاي خودش به كسي رأي مي دهد ، اما بنده به هر كس كه موقع تبليغات انتخاباتي اعلام كند كه : ١ -- ايها الناس بنده جلو جلو هيچ وعده اي به شما نميدهم نه وعده اتوبان ميدهم ، نه وعده ساخت فرودگاه و نه وعده احداث بيمارستان ، نه احداث خط راه آهن .. نه آوردن انواع و اقسام كارخانجات !! .ونه حتي وعده اين كه اينجا را بكنم مركز استان و يا قطب اقتصادي !!بايد ببينم آنجا كه رفتم شرايط چگونه است !! .. وظيفه اساسي من چيست ! اي همشهريان گرامي رُك و پوست كنده بگويم وظيفه اصلي من اين ها نيست كه بروم در خانه ملت تا راه را براي شما بكشم و يا آسفالت كنم و يا دست اين و آن به كار بند كنم !! البته لازم است عرض كنم اگر توانستم هر گونه خدمات براي شما انجام دهم كوتاهي نخواهم كرد ! ... نكته ديگر اين كه بنده هيچ گونه غوغاي تبليغاتي هم ندارم ، هيچ قول و قراري با هيچ كس ندارم ! ... شام و ناهار انتخاباتي هم در كار نيست !! . پوستر هاي رنگا رنگ هم ندارم ! ... با رقيب انتخاباتي خودم هيچ گونه رفابت و خداي نخواسته كينه و عداوتي هم ندارم ، او به مثابه برادر من است ، در انتخابات پيروز شد ، بنده اولين كسي هستم كه براي او پيام تبريك خواهم نوشت ! .. اي همشهريان گرامي اگر اين مسئوليت خطير نمايندگي را بر دوش من نگذاريد دست همه شما را مي بوسم و تا آخر عمر دعا گوي تان خواهم بود ! و اما اگر بنده را لايق دانستيد نهايت كوشش خود را خواهم كرد تا يك نماينده واقعي براي شما باشم كه در اين صورت تا پايان دوره چهار ساله خواب و خوراك نخواهم داشت !! ... عزيزان من ! بنده خط و مشي انتخاباتي ام اين است ، بيشتر از اين سخن نخواهم گفت چون ممكن است تعريف از خودم باشد و تبليغات انتخاباتي به حساب آيد ! بنده همينم كه هستم ، رآي داديد به من مسئوليت بزرگي بر عهده ام گذاشته ايد و همان طور كه عرض كردم تا چهار سال خواب و خوراك را از من مي گيريد و اگر هم رأي نداديد و مرا زير بار اين مسئوليت بزرگ نبرديد تا دم آخر عمر دعا گويتان خواهم بود كه خدا صد در دنيا و هزار در آخرت به شما جزاي خير دهد ! ... والسلام عليكم ورحمة الله و بر كاته !!
باهر۳۳۱۳۱۹۱۲۰:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
همه آنها یا از اژدهای هفت سرفساد هستند یا غلام حلقه بگوش آنها و هیچ فرقی هم باهم ندارند کما فی السابق با عملکرد مخرب که نتایج آن هم در جامعه برای هر فرد منصفی قابل مشاهده و غیر قابل انکار هست و روزانه هم افزایش می یابند.
ناشناس۳۳۱۳۱۹۷۲۰:۱۱:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
قانون واردات خودرو كه قراربود درخدمت مردم باشه وسبب ارزاني خودرو ورفاه مردم بشه كلا تغييركرد و واردات فقط سهم خودروسازان وشركتهاي رانتي شد ونه عموم مردم
ناشناس۳۳۱۳۲۰۸۲۰:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
قيمت دارو نسبت به ٢سال پيش١٠برابرشده!سه سرماخوردگي ساده نيم ميليون تومان هزينه داره
ناشناس۳۳۱۳۲۲۸۲۰:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۳
به کسی باید رای داد که تلاش کند تحریم های بین المللی مردم را رفع کند نه فقط تحریم دولت رو !
ناشناس۳۳۱۳۲۳۴۲۰:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مجلسی که حتی در مورد کنکور حق مداخله نداره.....
محسن۳۳۱۳۲۴۸۲۰:۴۱:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
یک کارگر ۸ میلیون حقوق میگیره یک رئیس بانک دولتی دویست برابر این عدد وام میگیره
علی۳۳۱۳۲۶۹۲۱:۰۱:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۳
بلای جان ایران آزمون خطا و عدم پذیرش مسئولیت است،یه روز یارانه نقدی روز دیگر کوپن فردا ارز ۴۲۰۰ بعد اصول گرا ترین دولت با شعار های ضد لیبرال صحبت از آزاد سازی قیمت ارز دفاع میکند، این چه سبک ریل گذاری است دولت ها و سیاستمدارن استادیومی طور که هروز بوق شیپور میزنن برای توجیه یک طرح و مسابقه که تمام می شود و میروندبدون پاسخگویی. باید عده ای تحصیل کرده و کار کشته که موفقیت داشته اند و کارنامه دارند چه خصوصی چه دولتی دست مسئولیتها را بر عهده بگیرند.
ناشناس۳۳۱۳۲۷۶۲۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مجلس کی به درد ملت خورده که این بار می خواهد بخورد
ناشناس۳۳۱۳۲۹۷۲۱:۲۴:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
من رای بدم اونوقت نماینده بره شاسی بلند سوار بشه و مشکلات ملت را فراموش کنه .
ناشناس۳۳۱۳۳۸۰۲۲:۴۴:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۳
آدمای مختلفی اومدن و رفتن و فایده ای در حد هیچ نصیب مان شد !
ناشناس۳۳۱۳۳۸۵۲۲:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۳
تا وقتی یک عده خاص برای مردم تصمیم میگیرند و همفکران خود را در صف میکنند و به مردم معرفی میکنند تا فقط به این عده فیلتر شده رأی بدهند، هیچ دردی از مردم و کشور حل نخواهد شد. ببینید، نمایندگان فعلی مجلس، چند ده نفرشان فیدلیتی گرفته اند. همیشه خدا در هنگام رأی گیری چند ده نفرشان و گاهی بیشتر از یکصد نفرشان غایب هستند، یعنی کار بسیار مهم تری از رأی دادن به سرنوشت مردم داشته اند. مواضع اکثریتشان در قبال احتکارها و اختلاسهای ده ها و صدها هزار میلیارد تومانی از بیت المال منفعلانه است و حتی از در و دیوار صدا بلند میشود که از این بله قربان گوها هیچ اعتراضی شنیده نمیشود. هیچکدامشان در قبال زورگویانی مانند خودروسازان حرفی نمیزنند تا مثلا فیدلیتی بگیرند. آیا این افراد میتوانند نماینده مردم ایران باشند و مشکلات کشور را حل کنند؟؟؟؟
ناشناس۳۳۱۳۴۲۳۲۳:۲۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۳
مجلس و دولت به کمک هم جیب و سفره های مردم را خالی کردند
ناشناس۳۳۱۳۴۵۰۲۳:۵۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۳
فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی جایی در دستگاههای دولتی ندارند که بتوانند با تصمیم های کارشناسی مشکلات مملکت را حل کنند!
ناشناس۳۳۱۳۶۵۰۰۹:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۴
رای به کاندیدا هایی که قبلا توسط طیف و جناح خاص دستچین شده است!!! نتیجه را سالهاست میبینیم. آزموده را آزمودن خطاست!!
ناشناس۳۳۱۳۶۶۲۰۹:۳۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
در آخرین انتخابات تنها 20 درصد مردم تهران شرکت کردند ...
ناشناس۳۳۱۳۷۲۸۱۰:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۴
اینها نماینده مردم نیستند بلکه نماینده قشر خاص اند.
ناشناس۳۳۱۳۷۵۵۱۰:۵۱:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
می دونم چاپ نمی کنی ولی بدانید که که قول مثل معروف البته محترمانه اصول گرا و اصلاح طلب هر دو روی یک سکه هستند و به حال مردم هیچ فرقی نمی کنهو دردی از مردم حله نمی کنند.
ناشناس۳۳۱۴۱۲۲۱۵:۵۱:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۴
هر کس که رای بیاورد به حال ملت مظلوم فرقی نمی کند. در هر صورت سفره های مردم روز به روز کوچکتر می شود و جیب عده ای چاق تر.
ناشناس۳۳۱۴۵۸۶۰۰:۲۸:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
نماینده با رای مردم سوگند یاد میکنه وکیل مردم باشه در عمل اما کارشون شده همدست دولت .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین