چطور در تور اروپا موزه گردی کنیم؟

گزارش بازرگانی، 235405،   4020913027

یکی از بهترین تفریحات در تور اروپا گشت‌وگذار در خیابان‌ها و لمس زندگی بومی مردم است. آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم دیگر کشورها یک از تجربه‌های ارزشمند سفر به شمار می‌آید. تصور اینکه بسیاری از نویسنده‌ها، هنرمندان، آهنگسازان و مشاهیر معروف و حتی گمنام جهان در این خیابان‌ها قدم زده‌اند، حس‌وحال جالبی را برای شما به وجود می‌آورد.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید با هنرمندان همدل شده و با تاریخ و فرهنگ و هنر یک شهر یا کشور دیگر به‌خوبی آشنا شوید، چرخیدن میان موزه‌های مختلف است. موزه‌گردی در تور اروپا یکی از بخش‌های مهم این سفر محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری هم دارد. بعضی از این موزه‌ها مانند موزه لوور فرانسه، شهرت بیشتری دارد و گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشد. شما چقدر با دیگر موزه‌های اروپا آشنا هستید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا مهم‌‌ترین موزه‌ها در تور اروپا را معرفی کنیم.

موزه بریتانیا در انگلستان

اگر در سفر با تور اروپا گذرتان به شهر پر از هیاهو لندن افتاد، حتما به اولین موزه جهان یعنی موزه بریتانیا که در پایتخت انگلستان قرار گرفته است، سر بزنید. البته سرزدن به این موزه چندان اصطلاح مناسبی نیست؛ چراکه برای بازدید از تمام بخش‌های این موزه حدودا یک هفته زمان نیاز خواهید داشت.

موزه بریتانیای لندن حدود هشت میلیون اثر از دوره امپراطوری انگلیس را در خود جای داده است. جالب است بدانید که این موزه بزرگ لندن داستان فرهنگ بشر را از آغاز تا امروز به‌طور مستند به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد. موزه بریتانیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اطلاعاتی آنلاین اشیاء شناخته می‌شود. این موزه در خیابان گریت راسل لندن قرار دارد و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت می‌کند.

موزه لوور فرانسه

موزه لوور بزرگترین و معروف‌ترین موزه جهان شناخته می‌شود که حدود ۸ میلیون گردشگر در سال از کشورهای مختلف از آن بازدید می‌کنند. این موزه آثار مهم و معروفی را از نقاشان و مجسمه‌سازان و فرهنگ و تاریخ تمدن‌های مختلف در خود جای داده است. موزه لوور در شهر پاریس قرار گرفت است و می‌توان از طریق خط یک مترو به نام Louvre Rivole به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. پشت موزه لوور، یک باغ زیبا و بی‌نظیر به نام «تویلری» واقع شده است و روبه‌روی باغ هم میدان «کنکورد» قرار دارد. ورودی این موزه در بخش زیرین هرم شیشه‌ای بزرگی قرار دارد که در حقیقت ساختمان و بنای معروف موزه لوور است.

موزه لوور بیشتر از 35 هزار اثر هنری را در خود جای داده است که به 8 بخش کلی تقسیم می‌شوند تا بازدید از ان‌ها برای مراجعه‌کنندگان راحت‌تر باشد. این 8 بخش عبارت هستند از: بخش آثار مصر باستان، بخش هنرهای اسلامی، نقاشی‌ها، تندیس و مجسمه‌های سنگی و سفالی تاریخی، بخش آثار چاپی و طراحی، بخش آثار تاریخی شرقی، بخش یونان، روم باستان و قرون‌وسطی، هنرهای دکوراتیو و تزئینی.
این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر باز است و شما می‌توانید در تور اروپا بلیط موزه را به صورت اینترنتی یا حضوری تهیه کنید.

موزه پرادو در اسپانیا

سفر به اسپانیا و بازدید از جاذبه‌های مختلف آن به‌قدری سرگرم‌کننده است که احتمالا بازدید از موزه‌های ‌این کشور را برای لحظه‌های آخر سفر بگذارید؛ ولی برای دیدن زیبایی‌ها و آثار هنری موزه پرادو اسپانیا تردید نکنید. موزه‌ی دل پرادو همه ساله گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند. این مکان قبل از آنکه تبدیل به موزه شود یک مجموعه سلطنتی بوده که به خاندان سلطنتی تعلق داشته است.

آثار نقاشانی مانند فرانسیسکو گویا، رافائل سانتسیو و پیتر پال روبنزاشاره از جمله آثار باارزش موزه دل پرادو اسپانیا هستند. البته این را هم بگوییم که در این مجموعه در حال حاضر بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه از آثار بزرگ ترین هنرمندان جهان، وجود دارد. اگر قبل از بازدید از این موزه کارت گردشگری مخصوص مادرید را تهیه کرده باشید، می‌ توانید به‌طور رایگان وارد موزه ی پرادو شوید.

موزه تورین ایتالیا

شاید بازدید از موزه مصرشناسی تورین در برنامه سفر شما به ایتالیا نباشد ولی اگر بدانید این موزه یکی از مجموعه های کامل و بی‌نظیر مصر باستان است که اسرار زیادی را در خود جا داده، حتما به دیدن این موزه خواهید رفت. این موزه دومین موزه بزرگ جهان با موضوع تاریخ مصر بوده که درسال ۱۸۲۴ تاسیس شده است. زمان تصرف مصر، برناردینو درووتی بیشتر از 8000 مجسمه مختلف، مومیایی و تابوت، نوشته‌های پاپیروس وجواهرات را جمع‌آوری کرده که در این موزه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است. مجموعه پاپیروس مخلتفی در این موزه نگهداری می‌شود که می توان گفت مهم‌ترین پاپیروس‌های جهان هستند.

شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح الی ۶:۳۰ بعد از ظهر به این موزه دسترسی داشته باشید.

موزه اشتادل آلمان

یکی از مکان‌های معروفی که مسافران در آلمان به دیدن آن می‌روند، موزه اشتادل آلمان است. این موزه یکی از خاص‌ترین موزه‌های آلمان بوده که مرکز هنر اروپا محسوب می شود. موزه اشتادل فرانکفورت در منطقه هایت واخه قرار گرفته است که یکی از پررفت‌وآمدترین محله‌‌های فرانکفورت است. هایت واخه تقریبا مرکز شهر است و مکان مهمی در گردشگری فرانکفورت آلمان شناخته می‌شود. این موزه حدودا ۷۰۰ سال از تاریخ هنر اروپا را با نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، عکس‌ها و... نشان می دهد. موزه اشتادل فرانکفورت تعداد ۳۱۰۰ نقاشی، ۶۶۰ مجسمه و ۴۶۰۰ عکس را به نمایش گذاشته است. موزه اشتادل در خیابان ۶۳ شائومائینکایی شماره ۶۰۵۹۶ واقع شده و البته به راحتی قابل دسترسی است.

سخن آخر

بازدید از موزه‌ها چه در سفرهای خارجی با تور اروپا و چه در سفرهای داخلی و ایران‌گردی جرو اولویت‌های گشت‌وگذار در سفر نیست؛ ولی اگر اهل هنر هستید یا فرهنگ و تاریخ و تمدن کشورهای دیگر برای شما جالب است، بازدید از موزه‌های معروف و مهم اروپا را از ندهید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  4. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  5. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  6. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  7. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  8. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  9. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  10. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  12. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  15. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  17. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین