دلایل محبوبیت نرده بتنی و سیمانی و طرح سنگ

گزارش بازرگانی، 234428،   4020911014

نرده‌ها همیشه از ابزارهای مهم مورد استفاده در ساخت سازه‌های گوناگون بوده اند و به عنوان حفاظ برای مناطق گوناگون استفاده شده اند. نرده از کنارهم قرار گرفتن چندین قطعه و ستون و در طرح و شکل‌های گوناگون ساخته می‌شود. معماران برای هر مکانی نوع خاصی از آن را می‌پسندند و بر اساس دکوراسیون و محیط مورد نظر، شکل خاصی را انتخاب می‌کنند. یک نوع خاص از این نرده‌ها که در در مکان‌های گوناگون اعم از بالکن، اطراف باغچه، پشت بام، کنار پنجره، روف گاردن و… بکار می‌رود، صراحی نام دارد. این محصولات علاوه‌بر اینکه نوعی جان‌پناه محسوب می‌شوند، در زیبایی ظاهری ساختمان تاثیر بسزایی دارند. صراحی‌ها می‌توانند سنگی، چوبی یا بتنی باشند که نوع بتنی پرطرفدارتر است.

صراحی چیست؟

اگر بخواهیم معنای لغوی صراحی را بدانیم باید گفت که این واژه در گذشته به معنای ظرفی از جنس شیشه بوده که در قسمت پایین، حجیم‌تر از بخش بالایی بوده است. صراحی‌ها معمولا نرده‌هایی از جنس سنگ هستند و آن‌ها را از جنس تراورتن می‌سازند. این محصولات علاوه‌بر بر تراورتن از سنگ مصنوعی نیز ساخته شده و تحت عنوان صراحی پلیمری یا نرده پلیمری عرضه می‌شوند. از این محصولات برای حصارکشی باغچه، آلاچیق، بالکن و… استفاده می‌شود. این محصولات، زیبایی خاصی نیز به محیط می‌بخشند و می‌توانند دکوراسیون شیک و خاصی خلق کنند. از طرفی حمل و نقل نرده پلیمری بسیار سخت بوده و ریسک بالایی دارد. همچنین قیمت این محصولات بسیار بالا است و بسیاری از افراد توان خرید آن‌ها را ندارند. با توجه به این معایب نرده پلیمری، شرکت‌هایی همچون تساسنگ اقدام به ساخت نرده‌های بتنی کردند تا این معایب را پوشش دهند و جایگزین مناسبی برای صراحی سنگی پیدا کنند. این محصول امروز در تساسنگ به صراحی بتنی طرح سنگ معروف است.

صراحی (نرده) طرح سنگ

 

انواع نرده سیمانی و بتنی

نرده‌های بتنی انواع مختلفی دارند و با توجه به فاکتورهای مختلفی امکان دسته بندی آن‌ها وجود دارد. اولین فاکتور جنس نرده‌هاست که آن‌ها را به انواع گوناگون نرده چوبی، نرده سنگی، نرده بتنی، نرده فلزی، نرده پلاستیکی و نرده پلیمری تقسیم کرده است. نرده‌های بتنی به خودی خود به چند دسته تقسیم می‌شوند که براساس کاربرد متفاوت هستند. به طور مثال برخی نرده‌ها ممکن است کوتاه یا بلند باشند‌. نرده‌های کوتاه معمولا برای حریم‌گذاری دور باغچه و اطراف زمین کشاورزی استفاده می‌شوند. نرده‌های کوتاه نیز بیش‌تر در ارتفاعات بلند‌تر و خطرناک‌تر مثل لبه پشت بام، کنار پنجره و لبه بالکن به کار می‌روند. علاوه‌بر این موارد، صراحی بتنی در پارک‌ها و بوستان‌ها و مناطقی که خطر ورود افراد وجود دارد نصب می‌شود. از نظر ظاهری نرده‌های صراحی می‌توانند با سطح مقطع مربع یا دایره باشند که نوع دایره‌ای کاربرد بیش‌تری به خصوص در مکان‌های عمومی دارد. زیرا نرده با سطح گرد در مکان‌های پر رفت‌‌وآمد، کم‌تر دچار آسیب خواهد شد.

نرده بتنی و سیمانی

نحوه تولید نرده سیمانی و صراحی

مواد اولیه در تولید انواع نرده بتنی، معمولا سیمان، الیاف، رنگ، آب، رزین و… است. رزین و الیاف مورد استفاده در این محصول، در افزایش مقاومت صراحی موثر است. الیاف مورد استفاده می‌توانند از جنس سنگ، فولاد یا شیشه باشند. اگر بخواهیم صراحی مسلح شده تولید کنیم قرار دادن میلگرد در بتن نیز روش بسیار خوبی است. اگر در ساخت نرده بتنی از مواد پلیمری استفاده کنیم، مقاومت محصول تا حد زیادی بالاتر خواهد رفت و محصول نهایی کم‌ترین فرسایش را در طی زمان پیدا می‌کند. اختلاط این مواد دارای قواعد خاصی بوده که در شرکت‌های مختلف ممکن است گوناگون باشد. برای تولید نرده سیمانی، ابتدا محصولاتی از قبیل سیمان، شن و ماسه و… را باهم مخلوط می‌کنند. سپس شروع به اضافه کردن آب می‌کنند تا مخلوطی نرم و بتن مانند پدید آید. اکنون نوبت به اضافه کردن مواد مصنوعی و پلیمری و مواد رزینی می‌رسد. پس از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، آن‌ها را در قالب مناسب ریخته و با دستگاه مخصوصی به آن‌ها شوک وارد می‌شود تا تمام سطوح ان‌ها صاف و یکدست شده و حباب‌های موجود آن از بین برود. به این ترتیب پس از ۲۴ ساعت یک نرده بتنی محکم و بادوام تولید می‌شود.

دلایل محبوبیت نرده بتنی و سیمانی (طرح سنگ)

  • قیمت مناسب‌تر نسبت به صراحی و نرده سنگی

  • امکان خطای کمتر در مقایسه با محصولات سنگی

  • متریال و ماده اولیه ارزان‌تر و در عین‌ حال مقاوم‌تر

  • مقاومت زیاد در برابر فشار

  • مقاومت بالا در برابر انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دما

  • مقاومت در برابر برف و باران و آب‌و‌هوا

  • تنوع طرح و رنگ

  • جلوگیری از آسیب به باغ و باغچه

  • جلوگیری از سقوط اجسام و فرد از پشت بام یا تراس

  • امکان شست‌شوی راحت

  • افزایش زیبایی محیط

  • نصب آسان و کم هزینه و راحت

  • نرده بتنی ضد حریق بوده و در آتش سوزی ضررهای کم‌تری را تحمیل می‌کند.

  • حمل و نقل بسیار راحت

  • وزن مناسب

  • امکان حکاکی و طراحی روی محصول

نحوه نصب صراحی

رایج ترین راه برای نصب صراحی این است که ابتدا مکان مورد نظر را انتخاب کنیم و طرح و رنگ مخصوص آن را تشخیص دهیم. پس از مشخص شدن مکان، آن‌جا را کاملا تمیز می‌کنند تا اختلالی در فرآیند نصب پیش نیاید. در مرحله اول باید کف کار از نظر سرامیک یا هر چیز دیگری که نیاز است تکمیل شود. سپس نقاط مختلف آن مکان را براساس نوع نرده بتنی و نظر کارشناس و با استفاده از یک فرمول خاص، نقطه گذاری کرده و از دریل برای سوراخ کردن نقاط مشخص شده استفاده می‌کنند. حالا با کمک یک چسب مخصوص و قوی داخل سوراخ‌ها کاملا پر می‌شوند و نرده‌ها را یکی یکی در مکان مناسب قرار می‌دهند. در این مرحله برای زیر ساز نرده‌ها از دوغاب سیمان‌ هم استفاده می‌شود. پس از اینکه تمامی نرده و ستون‌ها قرار داده شد و پس از چند ساعت کاملا در جای خود فیکس شدند، نوبت به نصب سر صراحی می‌رسد. سر صراحی تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و نمای سازه دارد و بر اساس سلیقه مشتری انتخاب می‌شود. این قسمت نیز با استفاده از چسب و دوغاب نصب شده و در نهایت بوسیله دو میلگرد مخفی در دو طرف فیکس می‌شود.

قیمت نرده بتنی

قیمت صراحی یا نرده به عوامل مختلفی بستگی دارد. صراحی‌های سنگی معمولا قیمت بالاتری دارند و این موضوع مربوط به ظرافت کار با سنگ و تراش‌کاری و نیاز به ابزارهای خاص است. این در حالی ست که متریال ساخت در نرده‌ پلیمری بسیار پایین‌تر است و در نتیجه قیمت تمام شده آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر خواهد بود. مورد مهم دیگر طرح و شکلی ست که شما برای صراحی خود انتخاب می‌کنید. هرچه طرح شما ظریف‌تر بوده و دقت بیش‌تری برای ساخت آن نیاز باشد، مشمول پرداخت هزینه بیش‌تری نیز خواهید شد. بهتر است پیش از انتخاب نرده مناسب، با طراح دکوراسیون مشورت کنید یا اینکه از مشاوره رایگان مجموعه تساسنگ کمک بگیرید تا بتوانید بهترین صراحی را متناسب با محیط خود انتخاب کنید و مشمول پرداخت هزینه‌های اضافی نشوید. گذشته از این مسائل، هرچه مواد اولیه یعنی سیمان و بتن مورد استفاده عیار بالاتری داشته باشند، هزینه نهایی بیش‌تر خواهد شد. ممکن است در ساخت نرده از دو نوع سیمان سفید و خاکستری استفاده شود و این موضوع نیز در هزینه موثر خواهد بود. به طور کلی قیمت نرده سیمانی یا بتنی از سایز جنس‌ها به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. لازم به ذکر است که در صورت خرید محصول پیش ساخته هزینه نرده کم‌تر و درصورت درخواست محصول سفارشی هزینه پرداختی برای شما بیش‌تر خواهد شد.

نکات مهم در ساخت نرده بتنی سیمانی و صراحی

  • مقدار مواد اولیه و کیفیت آن‌ها در محصول نهایی موثر است.

  • نسبت اختلاط مواد موضوع بسیار مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

  • معمولا برای مسلح سازی بتن، میلگردها پیش از قالب گیری درون قالب قرار داده می‌شوند.

  • قرار دادن میلگرد باید پیش از حباب گیری با وسیله مخصوص باشد.

  • قالب‌های بتنی در دمای ۲۵ درجه قرار داده می‌شوند.

  • هنگام ساخت محصول حتما باید به کاربرد آن توجه کرد.

نرده بتنی و صراحی را از کجا بخریم؟

همیشه این موضوع که محصولات بتنی خود را از کجا بخریم جزو چالش‌هاست و خرید از یک مجموعه معتبر، طول عمر و کیفیت محصول شما را تضمین می‌کند‌. شرکت تساسنگ از با سابقه‌ترین مجموعه‌هایی ست که در تولید محصولات بتنی بسیار خوش‌نام بوده و همواره بهترین محصولات را به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت خلاقیت زیادی در ساخت انواع نرده بتنی داشته و انواع طرح و رنگ‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دست شما در انتخاب طرح و رنگ و اندازه کاملا باز باشد. این مجموعه توانسته‌ است رقابت تنگاتنگی را با نمایندگی‌های نرده پلیمری داشته باشد.

صراحی بتنی در این مجموعه در نهایت کیفیت و مقاومت تولید شده و مزایای بسیار زیادی نسبت به صراحی‌های سنگی دارد. قیمت مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های محصولات تساسنگ است که همواره رضایت مشتریان را به دنبال داشته است. محصولات در این مجموعه به صورت پیش‌ساخته یا سفارشی ساخته می‌شود و تمامی نرده‌ها از یک ساختار مهندسی شده بدون خطا پیروی می‌کنند. نرده‌های سیمانی یا بتنی ساخته شده توسط افراد متخصص و مجرب این مجموعه، در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت زیادی داشته و این موضوع بدلیل مواد اولیه مرغوب و عیار بسیار بالای بتن (چندین برابر عیار محصولات رایج بازار) مورد استفاده است. برای سفارش محصولات از شرکت تسا سنگ کافی ست از طریق تلفن‌های مجموعه با کارشناسان تساسنگ ارتباط گرفته و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین