مردم غزه از «حماس» خسته اند؟!

گروه جهان الف،   4020908090 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

"معتصم الدلول"، خبرنگار فلسطینی ساکن در نوار غزه در گزارشی می نویسد: «مردم غزه برخلاف تلاش های فراوان اسرائیلی ها و رسانه های غربی که سعی داشته و دارند حماس را مسوول اصلی خرابی های غزه و گرسنگی مردم این منطقه معرفی کنند، همچنان از این جنبش حمایت می کنند.»

مردم غزه از «حماس» خسته اند؟!

به گزارش الف؛ "معتصم الدلول"، خبرنگار فلسطینی پایگاه خبری میدل ایست مانیتور که در شهر غزه مستقر است، به تازگی در گزارشی، روایتی میدانی را از مشاهدات خود در این شهر، ارائه کرده است. بر طبق آنچه وی می گوید، رژیم اسرائیل شدیدا از قدرت جنبش حماس در نوار غزه شوکه شده و البته که مردمِ ساکن در نوار غزه نیز شدیدا و قویا از جنبش حماس و مبارزان گردان های قسام حمایت می کنند.  

معتصم الدلول در گزارش خود می نویسد: «پس از گذشتِ بیش  از 50 روز بمباران بی وقفه نوار غزه و 20 روز از آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به منطقه مذکور، صهیونیست ها تا حد زیادی از این مساله که حماس شماری از اسرای اسرائیلی را از مناطق تحت محاصره و ساحلی نوار غزه(بخش های شمالی این منطقه که محل درگیری با ارتش اسرائیل بوده اند) آزاد کرده، شوکه شده اند. 

وقتی از مرکز شهر در حال عبور بودم(منطقه ای که حتی قبل از آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه، به دلیل بمباران های شدید خسارت های قابل توجهی دیده بود) تا شاید بتوانم مقداری غذا پیدا کنم، شاهد این بودم که مردم، اطراف چند خودرو تجمع کرده بودند. در ابتدا، فکر کردم که آن ها در حال دریافت غذا و دیگر کمک‌های انساندوستانه هستند، با این حال وقتی نزدیکتر شدم، نیروهای گردان های عزالدین قسام را دیدم که در کنار یک تیم از صلیب سرخ جهانی ایستاده بودند. 

از یکی از اعضای تیم صلیب سرخ جهانی پرسیدم که چه خبر است؟ وی پاسخ داد: "ما اسرای اسرائیلی را از نیروهای قسام تحویل می گیریم". 

تنها چند دقیقه بعد، اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، درهای خودروهای خود را باز کردند و شماری از اسرای اسرائیلی را که در میان آن ها چند کارگر تایلندی نیز حضور داشتند را آزاد و در کمال امنیت به تیم صلیب سرخ جهانی تحویل دادند. در این زمان بود که مردمِ حاضر در محل، شعارهای بلندی را در حمایت و ستایش از نیروهای گردان های عزالدین قسام و به طور کلی جنبش حماس سر دادند. 

این واقعه، به چند دلیل من را شدیدا تحت تاثیر قرار داد. پس از 50 روز حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه از زمین، هوا و دریا که عملا سیلی از ویرانه ها را در غزه به بار آورده، مردم این منطقه هنوز به نحوی فعال از جنبش حماس حمایت می کنند. مردم نوار غزه بر خلاف تلاش های فراوان اسرائیلی ها و رسانه های غربی که سعی داشته و دارند تا حماس را مسوول اصلی خرابی های غزه و گرسنگی مردم این منطقه معرفی کنند، همچنان از این جنبش حمایت می کنند. 

آنچه دیدم(حمایت های مردم غزه از حماس)، این جمله "جوزپ بورل" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به ذهن من یادآوری که گفته بود: "حماس فقط یک گروه و مجموعه ای از افراد نیست. این جنبش، یک تفکر و ایدئولوژی است که نمی توان آن را بمباران کرد یا کُشت". اینطور به نظر می رسد که مردم فلسطین مدت هاست به این گفته باور دارند و حتی حاضرند که تبعات و پیامدهای این باور و اعتقاد خود را تحمل کنند و بهای آن را بپردازند. 

یکی از نکات دیگری که در شهر غزه شدیدا من را تحت تاثیر قرار داده این است که شمار قابل توجهی از مردم این شهر، هیچ توجهی به هشدار های ارتش اسرائیل جهت ترک خانه و کاشانه خود و رفتن به مناطق جنوبی نوار غزه نمی کنند. این مردم حتی در بحبوحه بمباران سنگین شهر غزه نیز در خانه های خود پناه می گیرند. 

اکنون به نظر می رسد که رهبران رژیم اشغالگر قدس بایستی در سیاست ها و راهبردها و اهدافِ اعلامی خود، تجدیدنظرهای اساسی انجام دهند. آن ها پیشتر گفته بودند که به دنبال نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیلی با استفاده از قوه قهریه و زور هستند. اهدافی که با توحه به شرایط کنونی اسرائیل، بسیار بعید است که از سوی این رژیم محقق شوند. 

"آموس هارل"، روزنامه نگار اسرائیلی که برای روزنامه "هارتض" در اراضی اشغالی قلم می زند، به تازگی در مقاله‌ای می نویسد که: "صحنه های اقدام حماس در آزاد‌سازی شماری از اسرای اسرائیلی در قالب توافق مبادله اسرا میان این جنبش و اسرائیل نشان داد که حماس توانسته به خوبی این نکته را ثابت کند که در قالب جنگ غزه شکست نخورده است". 

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" نیز به این نکته اشاره کرده که: "به نظر می رسد جنبش حماس یک ارتش ذخیره دیگر دارد که تاکنون حتی از کمترین ظرفیت های آن نیز استفاده نکرده است". "آیالا حسون"، روزنامه نگار اسرائیلی گفته است: "من حقیقتا شوکه شدم وقتی دیدم که مبارزان حماس در حالی که سلاح به دست دارند و در خودروهای خود حضور دارند، اقدام به آزادکردن برخی از اسرای اسرائیلی در مناطق شمالی نوار غزه می کنند. مناطقی که در مدت اخیر محل درگیریهای سنگین میان ارتش اسرائیل و مبارزان قسام بوده اند". 

این حرکت حماس، به معنای واقعی کلمه یک اقدام هوشمندانه بوده است. با این حال، این اقدام ثابت می کند که این جنبش، واقعا ایدئولوژی بر پایه تمایل جهت آزادسازی فلسطین است و این ایدئولوژی حتی برای آن هایی که به دیگر گروه های فلسطینی گرایش دارند نیز از جذابیت برخوردار است. حماس تا حد زیادی فلسطینی هایی را نمایندگی می کند که قویا به حق و حقوق خود تاکید دارند و حتی حاضرند برای استیفای حقوق خود و کشورشان، جانشان را از دست بدهند. 

حماس نسل های جدید ملت فلسطین را نمایندگی می کند. نسل هایی که قویا به دنبال پاک کردن نکبت از اراضی اشغال شده فلسطین هستند. توصیه من به رهبران رژیم اشغالگر قدس این است که هر چه سریعتر نسل‌کشی علیه ملت فلسطین و برنامه های آن جهت بازپس‌گیری سرزمینشان را متوقف کنند زیرا ریشه های ملت فلسطین بسیار قوی هستند و این ملت کاملا ثابت قدم هستند. هر چقدر هم که صهیونیست ها از این ملت خون بریزند، تاثیری در اراده آن ها در بازپس‌گیری سرزمینشان ندارد. 

آمریکا و دیگر کنشگران بین المللی نیز که از اشغالگری و جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین حمایت می‌کنند هم باید به اقدامات خود هر چه سریعتر پایان دهند. موضوعی که در کلیت خود می تواند تا حد زیادی ثبات و امنیت را در سطح منطقه تقویت کند.»

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20231127-hamas-embarrasses-israel-sends-a-strong-message-to-the-occupation

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۸۵۳۸۰۰:۰۹:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۹
میزان خستگی از ثبت نظرات مشخصه
ناشناس۳۳۰۹۸۵۸۱۱:۰۰:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بعله کلا فضای مجازی عالی هست!!
ناشناس۳۳۱۰۳۹۳۲۲:۰۴:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مردم فلسطین حتی فکر می کنند که برنده جنگ با اسرائیل خواهند بود. این یک نگاه احساسی است. واقعیات چیز دیگری است.
ناشناس۳۳۰۸۵۴۸۰۰:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۹
من هم مثل اکثر مردم ایران طرفدار ملت مطلوم فلسطین هستم اما باید بگوییم که این اقدام حماس اصلا حساب شده نبود
ناشناس۳۳۰۹۵۴۸۲۳:۰۸:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۹
اقدام حماس برنامه ریزی شده بود ضربه ای که اسرائیل از طوفان الاقصی خورد جبران ناپذیر است.
سینا۳۳۰۸۶۲۹۰۵:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۹
رفراندوم برگزار کنید ....
ناشناس۳۳۰۹۹۳۷۱۱:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
وقتی نمی‌دونی محاصره غزه از وقتی شروع شد که مردم در رفراندوم به حماس رای دادند!
ناشناس۳۳۰۸۷۱۰۰۸:۵۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۹
آیا کشته شدن ببش از ۱۴ هزار نفر و زخمی شدن و حانه خراب شدن هزاران هزار نفر از مردم عادی غزه باعث ایجاد رضایت میشود ؟
ناشناس۳۳۰۹۵۶۴۲۳:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۹
گاهی مردمی جانشان به لبشان رسیده ، حاضرند کشته شوند ولی به ظلم و اشغالگری پایان دهند یا حدالقل به ظالم ضربه بزنند ، ضمن اینکه حرکت حماس منافع زیادی داشت اول اینکه مهاجرت یهودیان به فلسطین کم شد دوم از جمعیت نه میلیونی اسرائیلی ها در این مدت حدود یک میلیون به کشورهای اصلی خودشان برگشته اند که در میان آنها حدالقل ۴۰۰۰ اوکراینی بوده که با وجود جنگ به کشور خود برگشته اند و در آنجا احساس امنیت بیشتری میکنند ، در نهایت این خواست خود مردم غزه بود و حاضرند هزینه آن را بپردازند و مبارزه با رژیم غاصب حق مردم فلسطین است ، حتی اگر همه آنها کشته شوند خواست خودشان بوده ، پس به جای انتقاد از حماس به جنایتکاران اسرائیل اعتراض کنید . همین که یهودیان در فلسطین احساس امنیت نکنند و مهاجرت معکوس کنند ارزش این عملیات را داشت .
مهدی۳۳۰۹۶۱۶۰۰:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
آیا کشته شدن سیصد هزار نفر و جنگ هشت ساله به همراه خسارات مادی فراوان مناسب بود؟ آیا باید صبر میکردیم تا عراقیها تا خود تهران بیایند؟ گویا شما و دوستانتان معنای دفاع از خاک را نمیدانید؟
ناشناس۳۳۰۸۷۸۸۰۹:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۹
غرب گراهای ایرانی برعکس فکر می کنند!!!
ناشناس۳۳۰۸۸۹۳۱۱:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۹
اینم از اون نظر سنجی ها بوده
ناشناس۳۳۰۸۹۱۹۱۱:۳۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۹
خوب وقتی خودشان دوست دارند اینگونه مدام در جنگ باشند و از جنگ حمایت میکنند و صلح نمیخواهند من و شما چرا باید فریاد وامصیبتا سر دهیم .جنگ خودشان به خودشان مربوط است ....
ناشناس۳۳۰۹۹۳۸۱۱:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مردمی که خانه‌هایشان را دزدیده‌اند اگر دنبال پس گرفتن خانه‌هایشان باشند جنگ می‌خواهند؟
ناشناس۳۳۰۸۹۴۴۱۱:۵۸:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۹
حماس برنده جنگ بود زیرا اسرائیل نتوانست حماس را نابود کند و غزه را تصرف کند و به اهداف خود برسد.
مانی۳۳۱۱۲۷۷۰۱:۲۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲
اسرائیل تازه قصد شروع جنگ را دارد.هیچ جنگی تمام نشده که بگیم چون حماس نابود نشده،پس اسرائیل شکست خورده!ثانیا نابودی حماس یعنی از کار انداختن ماشین جنگی آن،از بین بردن تونل ها و مخازن تسلیحاتی آنها،و غیرفعال کردن نیروهای مسلح آنان.
ناشناس۳۳۰۸۹۴۷۱۱:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۹
حماس یک تفکر است نابود شدنی نیست پیروزی نیروهای مقاومت در این جنگ باعث محبوبیت بیشتر بین مردم فلسطین شد.
ناشناس۳۳۰۸۹۸۴۱۲:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۹
اسرائیل شکست خورد بدلیل اینکه نتوانست غزه را تصرف و حماس و تونل های انرا نابود و اسرا را یکطرفه ازاد نماید.
ناشناس۳۳۰۹۵۰۹۲۲:۰۹:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۹
مصاحبه هایی که از مردم غزه میبینیم چیز دیگه‌ای میگه
ناشناس۳۳۰۹۵۵۷۲۳:۱۸:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۹
مردم فلسطین جشن پیروزی برگزار کردند این یعنی از مقاومت و حماس حمایت می کنند.
ناشناس۳۳۰۹۷۳۶۰۷:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
پس چرا حماس دیگر انتخابات برگزار نمیکند؟ مگه نمیکنید که حتما برنده میشن اینجوری وجه و مقبولیت حماس هم بالاتر میره دیگه ؟
ايدين۳۳۰۹۷۵۹۰۸:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
ما چيزي به اسم غزه نداريم ، اگر منظورتان فلسطينه بايد بگم انتخابات رو ملاك قرار بدين .
غ۳۳۱۰۰۲۶۱۳:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
معلومه اسرائیل پدر داعش دیگر کم آورده در تمام جنگ های دنیا هر کشوری وسط جنگ تن به آتش بس موقت دهد یعنی شکست خورده این کشور غاصب خودش را به گمراهی زده خدا روح امام خمینی ره شاد کنه فرموده بود دیر یا زود اسرائیل نابود خواهد شد انشالا داریم نزدیک میشیم
ناشناس۳۳۱۰۷۶۵۱۲:۱۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
برای نابودی نسل کشان تاریخ معاصر لحظه شماری می کنیم/ شنبه 11/09/1402 --- جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای جان بر کف بسیج مردمی برای رویا رویی سرنوشت ساز و نابودی قشون زبون رو به زوال جبهه شیطان پرست نسل کش چپاولگر و نوکرانشان در همه جای جهان با بی تابی لحظه شماری می کنند .
ناشناس۳۳۱۱۰۵۴۱۹:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۱
حماس با اقدام نسنجیده خود و شروع جنگی بی معنی باعث به محاق رفتن ارمان فلسطین شد و باعث اوارگی مردم مظلوم غزه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین