«نه» به روحانی!

گروه سیاسی الف،   4020906067 ۱۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

ورود حسن روحانی به عرصه انتخابات پیش‌رو و فعالیت بیشتر برای نقش‌آفرینی در فرجام مجالس خبرگان و شورای‌اسلامی، به منزله یک ریسک سیاسی بزرگ برای اوست زیرا عدم استقبال هم‌قطارانش و جامعه و «نه»گفتن به او، می‌تواند نقطه پایانی بر حیات سیاسی‌اش باشد.

«نه» به روحانی!

به گزارش الف، ورود حسن روحانی به عرصه فعالیت‌های انتخاباتی و ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان و همچنین صحبت‌هایی که در خصوص مذاکره با اصلاح‌طلبان و ارائه لیست برای انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی کرده بود، موجب گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر محوریت او در آوردگاه سیاسی اسفند و اتحاد اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور پیشین شده اما به‌نظر می‌رسد برخلاف برخی تفاسیر، روحانی دیگر جایگاهی نزد اصلاح‌طلبان ندارد و بسیاری از همین حالا در حال پس‌زدن شیخ اعتدال و خط‌کشی و مرزبندی با او هستند.

آمدن روحانی تاثیری ندارد/ کمک‌گرفتن از ظریف هم چاره‌ساز نیست

دو اظهارنظر از دوچهره اصلاح‌طلب که ازقضا جزو طیف رادیکال‌ این جریان نبوده حاکی از آن است که محاسبات روحانی به‌احتمال زیاد غلط از آب درآمده و دیگر خبری از قرارگرفتن تمام‌قد اصلاح طلبان پشت‌سر او  نیست.

یکی از این افراد، مصطفی هاشمی‌طباست که درباره انتخابات پیش‌رو در اسفندماه می‌گوید: «با این روالی که پیش می رود، با مجلسی در حد و اندازه مجلس کنونی مواجه خواهیم بود و در مجموع منتظر تفاوت زیادی در نتیجه کار نباشیم. نباید غیر از مجلس فعلی را انتظار بکشیم و حتی نامزدی حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان هم بر معادلات میدان رقابت تاثیر خاصی ایجاد نمی‌کند. او نیز مثل بقیه نامزدها. مگر روحانی چه ویژگی خاصی دارد؟ بنابراین نامزدی او معادلاتی را تغییر نخواهد داد.»

وی ادامه می‌دهد: «آقای روحانی هم تشریف بیاورد اما نه فقط او بلکه حتی اگر شخصیت توانمندتر و قوی‌تری نیز در صحنه باشد باز اتفاقی نمی‌افتد چون با یک گل بهار نخواهد شد. آقای روحانی هم همچون بقیه افراد اگر رأی بیاورد وارد مجلس خبرگان می شود.»

همچنین ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم درباره حضور روحانی به روزنامه شرق گفته: «من فکر می‌کنم در شرایط کنونی طیف‌های زیادی از اصلاح‌طلبان وارد انتخابات نخواهند شد. آنهایی هم که وارد شده‌اند، تأییدصلاحیت نمی‌شوند و صرفا یک بخش اندکی که نام اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند و شناسنانه سیاسی‌ای هم ندارند و مردم اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند وارد انتخابات می‌شوند که با این اوضاع اصلا نمی‌شود گفت جبهه اصلاحات وارد انتخابات خواهد شد زیرا نیرویی باقی نمانده که بتواند وارد شود. وضعیت برای اصلاح‌طلبان در انتخابات خبرگان هم همین‌طور است و آنها در آن انتخابات هم نیرویی ندارند. با این اوضاع و احوال اصلا همراهی با روحانی یا هر کس دیگر امکان عملی ندارد.»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرده: « آقای روحانی باید شرایط را در نظر بگیرد. او باید بداند که هیچ اقبالی ندارد و بهترین راه برای او این است که نه خودش نامزد خبرگان بماند و نه لیستی در انتخابات مجلس بدهد. اکنون مردم از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند و توجهی ندارند که اصلاح‌طلبان می‌خواهند چه کار کنند چه رسد به آنکه به نیروهای ناشناسی که خود را به عنوان اصلاح‌طلب جا می‌زنند، رأی دهند. آقای روحانی می‌خواهد ثابت کند که از سیاست رسمی فاصله نگرفته است. حالا در این بین اگر تأییدصلاحیت شد و توانست با یک رأی حداقلی وارد خبرگان شود که بیشتر هم راضی‌اش می‌کند اما او هدف اصلی‌اش نشان‌دادن آن است که هنوز در دایره رسمی‌ها جای دارد. آقای ظریف هم جلو انداخته است تا حامی‌اش باشد، به این خیال که مثلا ظریف چهره‌ای است که مورد توجه مردم قرار دارد؛ در صورتی که اصلا این‌طور نیست و ظریف هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد. او صرفا بلد است خوب توجیه کند. بنابراین ظریف هم نمی‌تواند کمکی به روحانی کند.»

پای مسائل دیگری هم در میان است

هر چند که نظر غالب اصلاح‌طلبان، تحریم انتخابات آن‌هم با بهانه‌هایی چون انسداد ساختاری، نظارت استصوابی، بن‌بست‌ در سیاست‌خارجی و به‌طور کلی چالش‌های حاکمیتی است اما این جریان نشان‌داده که در مواقعی که با عدم اقبال عمومی و شکست مواجه شده و یا احتمال آن را می‌دهد، به حربه‌هایی برای پوشش ناکامی‌های خود روی‌آورده؛ همچون انتخابات 84 و 88 و یا سال‌های 98 و 1400 که اقبال‌عمومی به‌دلیل عملکرد مجالس و دولت اصلاح‌طلب با سقوط مواجه شد و برهه کنونی که بنا به دلایل بسیاری، پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده و آنان سعی دارند عدم حضور در صحنه سیاسی را به مسائل حاکمتی مرتبط کنند.

این مسئله مورد توجه یک رسانه اصلاح‌طلب قرار گرفته و روزنامه آرمان‌ملی در این خصوص نوشته است: «چالش اصلی جریان اصلاحات در شرایط کنونی میزان مشارکت مردم در انتخابات است. این وضعیت در انتخابات سال‌های۹۲، ۹۴ و۱۴۰۰ وجود داشته و اصلاح‌طلبان به جای اینکه با رویکرد ایجابی در انتخابات حضور پیدا کنند با رویکرد سلبی در انتخابات حاضر شده‌اند. این وضعیت به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ و انتخابات مجلس در سال۹۴ وجود داشت. واقعیت این است که دلیل اصلی این موضوع نیز این بود که نتیجه رویکرد سلبی به خصوص در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی منفی شد و با نارضایتی شدیدی که وجود آمد سرمایه جریان اصلاحات از بین رفت و میزان مشارکت نیز کاهش پیدا کرد».

ریسک بزرگ

هر چند که حسن روحانی سعی کرده با کنش‌ها و مواضع خود دوباره از حاشیه به متن سیاست بازگردد و توجهات افکارعمومی و هم‌قطاران سیاسی خود را جلب کند اما جمیع شرایط حاکی از آن است که روحانی نمی‌تواند در انتخابات پیش‌رو نقطه‌ثقل جریان اصلاحات باشد چون هم این اکثریت این جریان از او عبور کرده و هم پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان به زوال رفته و اساساً به کنش‌ سیاسی اقبالی نشان نمی‌دهد.

همان‌گونه که برخی از سردمداران اصلاحات من‌جمله ابراهیم اصغرزاده پیش از این گفته بودند، روحانی و دولتش «رحم اجاره‌ای» این جریان تلقی می‌شدند که حتی با وجود همپوشانی زیاد در رویکردها نمی‌توانند از چسبندگی سیاسی دائمی برخوردار باشند و حالا آن برهه‌ای است که این «رحم اجاره‌ای» بیرون آورده شده و هر سطحی از کنش، آن را به جایگاه گذشته خود بازنمی‌گرداند.

ورود روحانی به عرصه انتخابات پیش‌رو و فعالیت بیشتر برای نقش‌آفرینی در فرجام مجالس خبرگان و شورای‌اسلامی، به منزله یک ریسک سیاسی بزرگ برای اوست زیرا عدم استقبال هم‌قطارانش و جامعه و «نه»گفتن به او، می‌تواند نقطه پایانی بر حیات سیاسی‌اش باشد.

دیدگاه کاربران

ذاکر علی زاده۳۳۰۵۴۸۸۱۴:۵۸:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
با سلام خدمت دوستان الف. به استحضار میرساند، کماکان آقای روحانی در بدنه اجتماعی کشور حامیان جدی دارد و بپذیرید ، نامیست که به هیچ عنوان قابل حذف نیست. کما اینکه آقای خاتمی در دل مردم جا خوش کرده. شما اصول گرایان در متن جامعه قراردارید؟ براستی از گرانی کمر شکن لحظه ای خبر دارید.
ناشناس۳۳۰۵۵۱۲۱۵:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۶
ببخشید میان کلامتون یه سوالی داشتم: شما زمان روحانی کلا در خواب بودین!؟
ناشناس۳۳۰۵۷۱۹۱۷:۳۱:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۶
اینها خواب نبودن بلکه خودشان را به خواب زده بودند از قدیم گفتن کسی که خودش را بخواب زده نمیشه بیدارش کرد.
ناشناس۳۳۰۵۸۵۸۱۹:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام دوست عزیز میدانم شما الان خواب نیستید ولی مطمئن هستم حالا خودتان را به خواب زده‌اید!!!
ناشناس۳۳۰۵۸۷۹۲۰:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام بنده دل خوشی ازروحانی ندارم منتها اکثریت جامعه آرزوی بازگشت به زمان روحانی رادارند متوجه شدی؟
ناشناس۳۳۰۶۰۳۰۲۳:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۶
اتفاقا بیدار بیدار بودیم و کارشکنی‌های دوستان داخلی شما و ترکتازی ترامپ دیوانه رو دیدیم و اثراتش رو چشیدیم.
ناشناس۳۳۰۶۰۸۵۰۰:۵۶:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۷
مثل اینکه شما در دوره رئیسی به خواب عمیقی رفته اید،!!!
ناشناس۳۳۰۶۲۳۳۰۹:۳۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۷
خواب رفتی که وضع بانی و آوار ان را نمی بینی که دنبال ترامپ هم میگردی برای تطهیر!!
ناشناس۳۳۰۵۵۱۴۱۵:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم از اصولگرا و اصلاح طلب عبور کردند .
ناشناس۳۳۰۵۵۶۸۱۵:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
شعار ندین! عبوری که در نهایت به کجا می رسه؟می خواهید چه کسانی ارکان هدایت کشور را در دست بگیرند؟
ناشناس۳۳۰۵۶۱۶۱۶:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم می خوان کسانی هدایت ارکان مملکت رو در دست بگیرن که لایق باشن و‌ مورد تایید اونا !! نه کسانی که با رد و تایید صلاحیت های خلاف میلشون بهشون تحمیل میشه !!
ناشناس۳۳۰۵۶۷۸۱۷:۰۳:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
عمده مشکلات کشور نتیجه ناخالصی است هر سیستم برای اینکه درست کار بکند نیاز به فیلتر و پالایش دارد.
ناشناس۳۳۰۵۸۱۶۱۹:۰۰:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۶
الان که شما خالص سازی کردید کل مجلس و دولت دست شماست ؟ نتیجه بدتر شده !
ناشناس۳۳۰۶۲۳۵۰۹:۳۸:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۷
شما برو چند سال دیگر بیا نتیجه بگیر
ناشناس۳۳۰۵۶۱۸۱۶:۲۱:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
اصولگرا و اصلاح طلب دو لبه یک قیچی هستن و هیچ تفاوتی با هم ندارند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۵۶۲۶۱۶:۲۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
اصلا کلی گویی پایه و اساسی ندارد چرا که هر کسی فکر می کند چون خودش به یک جمع بندی رسیده است پس لابد سایرین همردیفش نیز حتما به همان جمع بندی رسیده است! عبور از چراغ سبز یا قرمز همیشه مطرح نیست گرچه ریسک عبور از یک چراغ راهنمایی را هم باید مد نظر قرار داد علی ایحال در عرصه ای بزرگتر عبور می تواند حتی منجر به از بین رفتن خود فرد گردد خواه در عرصه حیات زندگی و خواه در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی لذا بسنده کردن به اینکه فرضا مردم از اصولگرا و اصلاح طلب عبور کرده اند صرفا حالت شعاری و احساسی داشته و دارد و نمی تواند پارامتر تعیین کننده حتمی رفتار سیاسی اجتماعی یک ملت بزرگی همانند ملت بزرگ ایران تلقی گردد و بهتر است به جای اینگونه کلی گویی ها وضعیت افراد را جداگانه و مستقل و بر اساس تفاوت های فردی شان مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهیم و جمع نبندیم. والله اعلم
ناشناس۳۳۰۵۶۴۵۱۶:۳۳:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
تایید صلاحیت را بردارن مردم نظر بدن. پشت در بسته که نمیگن چرا کسی نمیاد.
ناشناس۳۳۰۵۶۹۶۱۷:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
نمایندگان واقعی مردم پس از اصلاحات ساختاری
ناشناس۳۳۰۵۵۸۳۱۵:۵۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
من دور قبل رای ندادم اما اگه اصلاح طلب ها بیایند میام و رای میدم.
ناشناس۳۳۰۵۷۰۳۱۷:۲۳:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۶
من 2 بار به روحانی رای دادم اما دیگه رای نمیدم.
ناشناس۳۳۱۲۴۹۳۰۸:۳۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
همین دیگه خواب بودی ندیدی چه خرابکاری هایی این اصلاح طلب ها دادن و ارز 4200 تومنی بین خودشون پخش کردن
ناشناس۳۳۰۵۶۰۵۱۶:۰۹:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۶
نتیجه این عبور چه بوده ؟ هیچ !
ناشناس۳۳۰۵۶۴۴۱۶:۳۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
برجامیون اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشاندن در سال 92 دلار 3 هزار برنج 4 هزار و مرغ 5 هزار و گوشت 20 هزار و پراید 17 میلیون بود در فاصله سالهای 92 تا 96 بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت.
ناشناس۳۳۰۵۷۹۲۱۸:۴۵:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۶
به نظر شما خالصیون چقدر به تورم دامن زده اند؟!
ناشناس۳۳۰۵۷۹۷۱۸:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۶
برادر قیمت های 1400 تا 1402 رو هم مقایسه بکن تا لذت ببریم همچنین افزایش حقوق ها رو
ناشناس۳۳۰۶۲۳۷۰۹:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۷
تورم 90 درصدکشورهای جهان 3 برابر شد الی ایران چون به روش دوستانت اداره نشد
محمد۳۳۰۶۳۵۶۱۱:۲۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۷
در زمان برجامیون گوشت 30 هزارتومان طی هشت سال شد 120 هزار تومان ولی در زمان خالصین طی دوسال شده 500 هزار تومان
ناشناس۳۳۰۶۳۸۸۱۱:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۷
در سال 92 گوشت کیلو 20 هزار تومان و در مرداد 1400 کیلویی 250 هزار تومان شده بود .
ناشناس۳۳۰۶۴۰۳۱۱:۵۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۷
ارز 4200 که دوستانت باید بر می‌داشتند را نگفتی
ناشناس۳۳۰۵۶۶۲۱۶:۴۴:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
یکی از سوالات مردم در سالهای پایانی روحانی این بود که امروز برق چند ساعت قطع میشود؟ با این وضعیت کشور را تحویل دادند بقیش بماند
ناشناس۳۳۰۵۷۱۷۱۷:۲۹:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
در دولت قبل حتی یک نیروگاه یا پالایشگاه ساخته نشد و روزی 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۳۳۰۶۱۹۲۰۸:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۷
پالایشکاه ستاره خلیج فارس با 25میلیون لیتر بنزین در روز در کدام دولت ساخته شد
ناشناس۳۳۰۶۲۴۰۰۹:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۷
75 درصد پیشرفت ساخت در سال 92 تحویل گرفتند ولی97 مجبور شدن تکمیل کنند!
ناشناس۳۳۰۶۳۵۱۱۱:۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۷
پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت احمدی نژاد ساخته شد.
ناشناس۳۳۰۶۴۷۸۱۳:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۷
دوست گرامی در دولت رئیسی به جای قطع برق نواحی مسکونی برق شهرک های صنعتی و کارخانه ها را قطع میکنن ، شما فکر میکنید دولت جدید چطور ناترازی برق را جبران کرده!!!
ناشناس۳۳۰۵۸۸۸۲۰:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
نتیجه این عبور تصویب قوانینی مانند حجاب و عفاف است که شورای نگهبان علاوه بر اشکالات ساختاری ۲۳ غلط نگارشی می گیرد و ......
ناشناس۳۳۰۵۹۹۰۲۲:۳۱:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
نتیجه حضورها رو بفرمایید
ناشناس۳۳۰۵۸۲۲۱۹:۰۴:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم از اصولگراها عبور کردند ولی از اصلاح طلب ها عبور کردن به صلاح کشور نیست .
ناشناس۳۳۰۵۵۱۹۱۵:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
عملکرد دولت خاتمی با دولت روحانی اصلا قابل قیاس نیست در دولت اصلاحات نرخ دلار حداکثر 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت.
ناشناس۳۳۰۵۶۲۲۱۶:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۶
خاتمی موقر و متین بود اما روحانی بیش از 50 مرتبه به منتقدین دلسوز کشور با الفاظ زشت توهین کرد و انها را به جهنم حواله داد.
ناشناس۳۳۰۵۹۲۶۲۱:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
از جک هایی که خاتمی علیه اقوام تعریف می کرد یا کارهای خلاف شرعش معلوم بود چقدر متین است
ناشناس۳۳۰۵۶۵۰۱۶:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم در سال 92 تصور می کردند که روحانی همان خاتمی است در حالیکه روحانی کپی برابر با اصل هاشمی بود و همان افزایش 10 برابری نرخ دلار و سکه و مسکن و ماشین و تورم افسارگسیخته که در دولت هاشمی وجود داشت در دولت روحانی دوباره تکرار شد.
ناشناس۳۳۰۵۷۴۸۱۸:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
انتخاب روحانی در ۹۶ حرف شما را نقض میکنه.
ناشناس۳۳۰۵۶۶۷۱۶:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد و منافع ملی ما برباد رفت.
ناشناس۳۳۰۵۷۵۲۱۸:۰۶:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
چقدر چاخان! تا چندی میش ادعا داشتین ۱۳ درصد و حالا ۹ درصد! لابد تا چندی بعد میگین ۵ درصد!!!
ناشناس۳۳۰۵۸۳۰۱۹:۰۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
خسته نشدی از کپی پیس کردن نظرات تکراری ؟
ناشناس۳۳۰۵۷۰۱۱۷:۲۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
انگار تاریخ رو هم تحریف میکنید در دوران هشت ساله خاتمی دلار از 600 تومان به 900 تومان رسید یعنی در حدود 1.5 برابر نه سه برابر
ناشناس۳۳۰۵۹۲۳۲۱:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
از ۴۰۰ به ۹۰۰
ناشناس۳۳۰۵۷۴۹۱۸:۰۴:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۶
در دولت اصطلاحات نرخ دلار ۳برابر شد!!!صبح بخیر بزرگوار.مشخص است که خواب تشریف داشتید.تنها در دولتی که نرخ دلار ثابت ماند دولت خاتمی بود.
ناشناس۳۳۰۵۸۹۲۲۰:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
جهت اطلاع قیمت دلار از 400 به 950 تومان رسید که آن هم به خاطر عدم سرکوب ارزی و همچنین پایین بودن قیمت نفت رخ داد وگرنه بالاتر هم می رفت
ناشناس۳۳۰۵۵۲۰۱۵:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۶
با سلام خدمت دوست عزیز. به استحضار میرساند، کماکان اصولگرایان در بدنه اجتماعی کشور حامیان جدی دارد و بپذیرید ، نامیست که به هیچ عنوان قابل حذف نیست. کما اینکه مجلس فعلی با رای همین مردم تشکیل شده. براستی از گرانی کمر شکن لحظه ای دور دوم روحانی که همچنان ادامه دارد خبر ندارید؟؟؟
ناشناس۳۳۰۵۵۳۵۱۵:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
چند درصد همین مردم؟! شاید هم فقط اصولگرایان را همین مردم محسوب میکنید!
ناشناس۳۳۰۵۵۸۶۱۶:۰۰:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۶
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس چرا برای محاکمه ایشان که اقدام کرد پیگیری لازم را برای اجرایی شدن محاکمه انجام نداده است
ناشناس۳۳۰۵۶۶۹۱۶:۵۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۶
برخی در سالهای 93 و 94 که مردم سرگرم مذاکرات هسته ای بودند فرش های گران قیمت و نفیس کاخ سعداباد را سرقت کردند قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۰۵۶۷۲۱۶:۵۵:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۶
فساد بی سابقه 92 هزار میلیارد تومانی و صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت قبل صورت گرفت دستگاه قضایی باید در اسرع وقت به پرونده این مفاسد رسیدگی کند.
ناشناس۳۳۰۵۶۲۷۱۶:۲۴:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
تعداد این حامیان جدی را در آرای به دست آمده توسط نمایندگان فعلی می توان به خوبی شمرد!! تازه بعضی از آرا هم مربوط به نمایندگانی بود که برای این دور رد صلاحیت شدن برا اینکه تعداد دقیقتر دستتون بیاد آراء این نماینده ها رو هم ازشون‌ کم کنید !!
ناشناس۳۳۰۶۰۳۶۲۳:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۶
کامنت بالا در حمایت از روحانی رو بازنویسی کردی برای اصولگرایان؟؟؟!! بابا یه ذره خلاقیت داشته باشین...
ناشناس۳۳۰۵۵۳۰۱۵:۲۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۶
الان مردم میگوند صد رحمت به روحانی
ناشناس۳۳۰۵۶۱۵۱۶:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
با توجه به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی باید گفت صد رحمت به احمدی نژاد.
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۵۵۳۶۱۵:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
و سعدی شیرازی علیه الرحمه چه خوش سروده است: به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
ناشناس۳۳۰۵۶۰۶۱۶:۱۱:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
دقیقا !! روحانی احتمالا رای زیادی خواهد آورد .
ناشناس۳۳۰۵۶۶۳۱۶:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی قیمت دلار را 10 برابر کرد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۳۰۵۷۹۸۱۸:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
این نتیجه تحریم ها و اقتصاد بسته هست ربطی به روحانی ندارد
ناشناس۳۳۰۶۲۴۴۰۹:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۷
نتیجه ارز4200 که نمی بود 5 برابر می شد و درصد کم به خاطر تحریم
ناشناس۳۳۰۵۷۵۳۱۸:۰۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
طبق نظر سنجی محبوبیت روحانی یک پنجم رئیسی هست
ناشناس۳۳۰۶۵۳۰۱۴:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۷
منبع نظرسنجی لطفا؟
ناشناس۳۳۰۵۶۰۸۱۶:۱۳:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
آقای روحانی خودش هم میداند که برای مجلس خبرگان تایید صلاحیت نمی شود آمده است نا با رد صلاحیتش حاشیه ساز شود و به تفکر خودش ایجاد بحران برای دولت بنماید
ناشناس۳۳۰۵۶۲۹۱۶:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۶
مگر دولت در رد صلاحیت روحانی نقش دارد که رد صلاحیتس برای دولت حاشیه درست کند؟!
ناشناس۳۳۰۵۶۵۵۱۶:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی هنوز رد صلاحیت نشده هر روز حاشیه سازی و برای کشور هزینه تراشی می کند.
ناشناس۳۳۰۵۶۲۱۱۶:۲۲:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
در اين شرايط جاي هاشمي خاليست روحاني وجاهت رهبري يك جريان را ندارد
ناشناس۳۳۰۵۶۲۸۱۶:۲۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
کسی که در جایگاه یک رییس جمهور قرار دارد باید همه احتمالات را در نظر بگیرد و حق اشتباه ندارد. آقای روحانی یکبار دیگر هم با بد قولی کشورهای اروپایی صنعت هسته ای را معطل کرده بود اما این اشتباه را در سطح وسیع تری تکرار کرد و کل مملکت را معطل کرد.
محسن۳۳۱۲۴۸۹۰۸:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۳
این جمله روحانی رو فراموش نکنیم : من هم صبح جمعه فهمیدم همین کافیه که اسمشو خط بزنیم
ناشناس۳۳۰۵۴۹۲۱۵:۰۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
من به شخصه کلا امیدم رو به همه این آقایون چه اصولگرا و چه اصلاح طلب از دست دادم.
ناشناس۳۳۰۵۵۹۷۱۶:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
خوب حالا که چی ؟ شعار الکی
ناشناس۳۳۰۵۴۹۳۱۵:۰۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
بزرگان کشور در خفا از ایشان بخواهند که خودشان بخاطر حفظ اندک کرامت انصراف دهند و برای خود و کشور حاشیه درست نکنند
ناشناس۳۳۰۵۶۳۶۱۶:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
کرامت ایشون که پایین نیست اما با شرکت در این انتخابات به نوعی به حامیانش پشت کرده چون بسیاری از حامیانش نمی خواهند پای صندوق بروند .
ناشناس۳۳۰۵۴۹۸۱۵:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
هر سیاستمدار عاقل دیگری بود درنگ میکرد با آن همه خسارات مادی و معنوی که به کشور وارد کرده و محاکمه هم نشده زمین خدا را می بوسید و خود را در گوشه ای پنهان میکرد
ناشناس۳۳۰۵۵۲۸۱۵:۲۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۶
کدام خسارت ؟ توافق با غرب ؟ تورم در دولت اول روحانی تا خروج ترامپ دیوانه از برجام زیر ده در صد بود
ناشناس۳۳۰۵۶۳۰۱۶:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
در 4 سال اول دولت روحانی نرخ تورم حداقل 25 درصد بود در 4 سال دوم 65 درصد شد در دهه 90 نرخ تورم تک رقمی نداشتیم.
ناشناس۳۳۰۵۶۴۸۱۶:۳۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
به چه حرفهایی دل خوش کردید. حتی اگر ترامپ از برجام بیرون نمی‌رفت هم اقتصاد همین بود شما برو نظر اقتصاددان‌ها را در همان زمان ببین که هشدار این تورم‌های وحشتناک را به روحانی داده بودند دولتی که هم ارزش پول را نابود کرد و هم در مقابل حتی یک مسکن نساخت، در دولت قبل از او اگر دلار سه برابر شد اما صدهاهزار مسکن ساخته شد، ده‌ها هزار کیلومتر بزرگراه و اتوبان و جاده‌های مختلف ساخته، کارخانه‌های بزرگ و پتروشیمی و پالایشگاه ساخته شد اما در دولت قبل هم سازندگی بسیار کمتر شد و هم تورم بسیار وحشتناک و ویرانگر
ناشناس۳۳۰۵۷۳۰۱۷:۳۶:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
افزایش نرخدلار دقیقا به تحریم و معاملات خارجی مرتبط هست پس نگویید اگر ترامپ نبود وضع همین بود دوم کدام پالایشگاه ،نکند پتروشیمی های لار و لامرد ، فیروز آباد رو میگید که در استان فارس ساخته شد و برای هرکدام ۸۰۰ میلیون دلار خرج شد و چون آب کافی در استان فارس برای راه اندازی وجود نداشت ،اصلا راه اندازی نشد ، دولت احمدی نژاد آفت ارز بود
ناشناس۳۳۰۵۷۵۵۱۸:۰۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۶
هم توافق با غرب واگذاری منافع ملی بود و هم اقتصاد را نابود کرد
ناشناس۳۳۰۵۹۵۰۲۱:۳۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
اولا روحانی اول کار، تورم را به وسیله رکود اقتصادی کنترل کرده بود که فقط به نفع شما کارمندان بوده که در هر صورت حقوق ثابتتان را دارید دوما منتقدان می گفتند این توافق شما با این دولت آمریکاست و دولت بعدی ممکن است زیر برجام بزند ولی برجامییون می گفتند این طور نیست
ناشناس۳۳۰۵۴۹۹۱۵:۰۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی به ائتلاف با اصلاح طلبان احتیاج دارد اما اصلاح طلبان دیگه هیچ نیازی به روحانی ندارند.
ناشناس۳۳۰۵۸۰۵۱۸:۵۳:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
اصلاح طلبان در انتخابات از آرای باطله هم شکست خواهند خورد
ناشناس۳۳۰۵۵۰۱۱۵:۰۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
ایشان با کاندیدا شدن در واقع با این هدف که سنگ مفت و گنجشک مفت دو باره پا به عرصه گذاشته است
کارمند ساده۳۳۰۵۵۱۳۱۵:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
چرا باید هر فرد ایرانی بدلیل داشتن یک پرونده در قوه قضاییه و... تا معلوم شدن وضعیتش حتی دست چک نتواند بگیرد ولی ایشان به استناد سخنان سخنگوی قوه قضاییه پرونده اش در دادگاه ویژه روحانیت باز است و می تواند کاندید و ... شود....؟؟؟
باهر۳۳۰۵۵۲۳۱۵:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۶
بالاخره در زندگی باید ریسک کرد و نباید از ترس مرگ هیچ‌ کاری نکرد چون انسان یک بار می میرد ولی آدم ترسو صدها بار می میرد. زان پیش که دست و پای فرو بندد مرگ آخر کم از آنکه دست و پایی بزنیم
ناشناس۳۳۰۵۶۵۶۱۶:۴۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
کاش ایشان این رویه را در دوران مسئولیتش در پیش می‌گرفت و قدری کار میکرد
ناشناس۳۳۰۵۵۲۹۱۵:۲۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
تورم در دولت اول روحانی تا خروج ترامپ دیوانه از برجام زیر ده در صد بود
ناشناس۳۳۰۵۷۱۱۱۷:۲۷:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
دولت روحانی رکورددار تورم در 75 سال اخیر بود.
ناشناس۳۳۰۵۷۵۸۱۸:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
خودتان را پشت امریکا قایم نکنید وقتی سرکوب شدید اقتصادی رخ داده بود در 4 سال اول و در 4 سال دوم جبران کرد و حتی بدتر هم کرد به طوری که 30 درصد قدرت خرید در انتهای دولت روحانی از دوره آخر احمدی نژاد بدتر شد
ناشناس۳۳۰۵۷۹۶۱۸:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
احتمالا برای شما اینطور بوده برای مردم که اینطور نبود
ناشناس۳۳۰۵۵۳۸۱۵:۳۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
کلا نباید تایید صلاحیت شود وقتی محاکمه اش هم نمی کنید!!
ناشناس۳۳۰۵۵۴۳۱۵:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
مقالات اخیر شما نشان میدهد که چقدر از روحاتی و ظریف میترسید.
ناشناس۳۳۰۵۶۶۴۱۶:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی و ظریف درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل ندارند و بهتر است بازنشسته بشوند.
ناشناس۳۳۰۵۷۵۶۱۸:۱۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
نه پس هیچی گفته نشود تا با خیال راحت از کم حافظه گی برخی سو استفاده شود؟!!
صمصام۳۳۰۵۵۵۴۱۵:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
جنجالی تر از آقای احمدی نژاد که نیست حالا این که دیگه در مقابل احمدی نژاد عددی نیست پس میتونه شرکت کنه
ناشناس۳۳۰۵۵۵۹۱۵:۴۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
اصولگرایان به دنبال یک مجلس با رای حداقلی هستند لابد برای کشاندن مردم پای صندوق رای به جای اقدام ایجابی در پی اقدام سلبی هستند .
ناشناس۳۳۰۵۵۶۲۱۵:۴۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
تا الان که روحانی هیچ وقت از مردم نه نشنیده چه مجلس چه ریاست جمهوری و چه خبرگان .
ناشناس۳۳۰۵۵۷۲۱۵:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
بنده خودم معتقدم روحانی شانس خیلی کمی داره ولی نه به اون دلایلی که شما میگویید. ولی اگر اون شانس کمی داره شماها چرا ناراحتید؟ نکنه دولت شما هم مثل دولت روحانی به وعده هایی که داده عمل نکرده؟
ناشناس۳۳۰۵۵۷۳۱۵:۵۳:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
نه از اصول گرا ونه از اصلاح طلب خیری ندیدیم
ناشناس۳۳۰۵۸۴۴۱۹:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
حالا که چی ؟ نتیجه عبور شما چی بوده ؟ هیچ !
ناشناس۳۳۰۵۵۹۴۱۶:۰۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
حسن روحانی با همه اشتباهاتی که داشت ، زیر مجموعه خودش و همه ارکان دولت را خوب جمع و جور کرده بود. ولی ابراهیم رئیسی این ویژگی را ندارد .
ناشناس۳۳۰۵۶۴۰۱۶:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
دولت روحانی حتی توان فروش نفت نداشت حتی توان تامین برق مصرفی کشور را نداشت حتی توان تامین روغن خوراکی مردم را نداشت و ضعیف ترین و ناکارامدترین کابینه را داشت.
ناشناس۳۳۰۵۷۵۷۱۸:۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۶
میدونی اکنون نفت چند فروخته میشه؟ و با پولش چه چیزهایی خریداری میشه؟
ناشناس۳۳۰۶۲۴۸۰۹:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۷
سر سفره ات هست که داری یارانه و حقوق و پایین نگه داشتن نرخ ارزها استفاده می کنی
ناشناس۳۳۰۵۶۰۰۱۶:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی در مقابل اصولگراها که کل اینترنت رو فیلتر کردن قطعا پیروز خواهد شد
ناشناس۳۳۰۵۶۰۳۱۶:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
هیچ فرقی بین روحانی و رئیسی نیست
ناشناس۳۳۰۵۶۳۵۱۶:۲۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
صد رحمت به روحانی.
ناشناس۳۳۰۵۶۶۰۱۶:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
در دوران احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود صد رحمت به محمود.
ناشناس۳۳۰۵۷۷۱۱۸:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
دوست عزیز تورم در دوره احمدی نژاد بصورت زیر است: سال ۸۴ برابر ۱۲.۱ سال ۸۵ تورم ۱۳.۷ سال ۸۶ برابر ۱۷.۲ در ۸۷ برابر ۲۵.۵ سال ۸۸ هم ۹.۵ درصد سال ۸۹ تورم ۱۳.۹ سال ۹۰ تورم ۲۶.۴ بالاخره در ۹۱ برابر ۲۸.۶ درصد بوده یعنی فقط تورم یکسال کمتر از ۱۰ درصد بود.
ناشناس۳۳۰۵۸۱۳۱۸:۵۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
همونی که به تحریم میگفت کاغذ پاره ؟
ناشناس۳۳۰۵۸۳۹۱۹:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
برو سایت بانک مرکزی نرخ های تورم دوره احمدی نژاد را ببین .بعدش نظر بده بهتر است
ناشناس۳۳۰۵۸۲۶۱۹:۰۶:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد با رییسی که هیچ تلاشی نکرده برای رفع تحریم ها فرقی نداره ؟ اینترنت زمان روحانی اینجوری فیلتر بود ؟
ناشناس۳۳۰۵۹۵۴۲۱:۴۵:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی همون بهتر که تلاش نمی کرد فقط باعث شد تحریم ها دو برابر بشه چون طرف مقابل، اشتیاق بیش از حد این ها رو برای مذاکرات دید تحریم ها رو بیشتر کرد تا بیشتر بتونه امتیاز بگیره
ناشناس۳۳۰۵۹۶۶۲۲:۰۴:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
پس چرا تحریم ها در دولت روحانی بیش از 2 برابر و قیمت دلار 10 برابر شد؟!
معلم تاریخ۳۳۰۵۶۷۰۱۶:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی و اصلاح طلبان با فشار نتانیاهو بر ترامپ برای خروج از برجام و بدنبال ان جنگ اقتصا دی از صخنه سیاسی ایران حذف شد..روحانی دیگر شانسی در انتخابات ندارد و با توجه به پایبندی او به رهبری و انقلاب وارد انتخابات شده است.تاریخ ایینه عبرت و چراغ راه اینده است. نباید با صندوق های رای قهر کرد.
ناشناس۳۳۰۵۷۵۱۱۸:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۶
مجلس فعلی ضعیف است و مردم خواستار تغییرند.
ناشناس۳۳۰۵۷۶۸۱۸:۲۶:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
قطعا نه به روحانی و یارانش
ناشناس۳۳۰۵۷۸۲۱۸:۳۸:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
الف جان ... بزار روحانی بیاد واسه شما که خوب میشه ... پس نگران اومدنش نباش
ناشناس۳۳۰۵۷۸۳۱۸:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
فکر نکنم دوران خاتمی تکرار بشه
ناشناس۳۳۰۵۷۸۴۱۸:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
صد رحمت به احمدی نژاد و دوستانش
ایکس۳۳۰۵۷۸۷۱۸:۴۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۶
عزیزان هیچ فرقی نداره چون بعد از ٨سال جمله تکراری تحریم هستیم گفته می شود. (علی برکت الله) روحانی
ناشناس۳۳۰۵۸۱۰۱۸:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها انجام داد بر عکس اصولگراها
ناشناس۳۳۰۵۸۲۴۱۹:۰۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۶
من فقط نفهمیدم این مقاله چه نتیجه ای را میخواهد بگیرد که جون اصلاح طلبان دیگر جایی در میان رای مردم ندارند پس لابد اصولگرایان دارند!!!! چه دل خوشی این اصولگرایان دارند که با این وضع میخواهند در قدرت بمانند که چه بکنند. اصولگرایان نقش منفی و سنگ اندازی (و نه منتقدصرف) در زمان اصلاح طلبان را بهتر می‌توانند بازی کنند تا این نقشی را که در این سه چهار سال اخیر از زمان مجلس اخیر داشته اند. عملکرد اصولگرایان در این چهار سال اخیر اصلا قابل دفاع نیست
ناشناس۳۳۰۵۸۴۸۱۹:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
به فردای حذف حسن روحانی هم فکر کرده اید؟
ناشناس۳۳۰۵۸۴۹۱۹:۲۵:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
تفاوت روحانی و احمدی نژاد در یک جمله : احمدی نژاد : این تحریم ها کاغذ پاره هست ! روحانی : تمام تلاشم رو برای رفع تحریم ها انجام میدهم !
ناشناس۳۳۰۵۸۵۱۱۹:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
این که روحانی به احتمال خیلی زیاد رد صلاحیت میشه که محرزه ولی این که توپخانه تندروها با این شدت بر علیه رئیس جمهور سابق به کار افتاده خیلی جالبه . بابا نترسید ، اگه تائید شد هم مطمئن باشید رای نمیاره . مردم از این بازیها زیاد دیدن !!
ناشناس۳۳۰۵۹۲۵۲۱:۱۱:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۶
آره شما از اصلاحات و اصولگرایی عبور کردید راه حل شما هم در آخر مهاجرت :))
ناشناس۳۳۰۵۹۴۷۲۱:۳۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
من که به روحانی رای می دهم شما هم به حرف و شعار عبور کردن ادامه دهید ببینیم به کجا می رسید !
ناشناس۳۳۰۵۹۷۶۲۲:۱۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
چرا این ادم محاکمه نمی شود؟؟
سینا۳۳۰۵۹۸۶۲۲:۲۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
طرد روحانی یعنی حتی به اعتدال هم راضی نیستند !
ناشناس۳۳۰۶۲۲۸۰۹:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۷
خودش گفته اعتدال دلیل نمیشه که معتدل باشه. هر کس می تونه یه اسم خوب رو خودش بزاره
ناشناس۳۳۰۶۰۴۰۲۳:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
این همه ترس از تنها اصلاح‌طلب باقیمانده که به میدان اومده؟؟! اون هم اصلاح‌طلب واقعی نه، اصلاح‌طلب‌نما...
ناشناس۳۳۰۶۰۶۵۰۰:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۷
احتمالا در اکثر استان ها کاندیداها به تعداد نمایندگان مورد نیاز تائید صلاحیت می شوند و نیازی به رقابت هم نخواهد بود.
ناشناس۳۳۰۶۰۷۳۰۰:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۷
از زمانی که در ریاست جمهوری جا خوش کرده بود جاهایی ب صراحت بر خلاف آقا موضع می‌گرفت و بدتر ازآن اکنون هم احساس تکلیف کرده ب قول خودش مهمترین دوره خبرگان همین دوره است ...
ناشناس۳۳۰۶۰۹۵۰۱:۱۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۷
دولت 13 و مجلس 11 بیانگر عملکرد اصول گرا هاست
ناشناس۳۳۰۶۱۶۳۰۷:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۷
رئیسی عشقه حسن روحانی دلارو ۱۰ برابر کرد از قصد و با هدف قبلی و بورس هم که مشخصا با هدف قبلی اینجور کردن برق رو هم هی قطع میکردن که مردم رو عصبانی کنن
ناشناس۳۳۰۶۳۲۴۱۰:۵۶:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۷
برای منه کارگر با حقوق بخور نمیر هیچ فرقی بین روحانی و رییسی نیست وکیل من در مجلس سوگند خورده از من دفاع کنه اما شده مدافع سر سخت دولت نمونه اخرش همین سن بازنشستگی چون دولت مدیریت بلد نیست .
ناشناس۳۳۰۶۳۳۱۱۱:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۷
روحانی ثبات شخصیت سیاسی و اخلاقی ندارد. در صداقت او سابقه خوبی دیده نمی شود. ابتدای انقلاب نیز تندروی زیادی به خرج می داد.
ناشناس۳۳۰۶۳۶۳۱۱:۲۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۷
روحانی دو بار از مردم رای به دست آورد. در دور دومش به خاطر تیم ضعیفش محبوبیتش را نزد مردم از دست داد. ولی عملکرد بسیار ضعیف دولت رئیسی موجب محبوبیت مجدد روحانی شده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین