چرا اسرائیل بر ترور "یحیی سنوار" اصرار دارد؟

گروه جهان الف،   4020905091 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند که "یحیی سنوار" نقشی قابل توجه در ایجاد سازوکارهای ضدجاسوسی برای جنبش حماس بازی کرده است. در کنار این ها، یحیی سنوار از جمله افرادی است که همچون محمد ضیف(فرمانده شاخه نظامی حماس)، تاکید دارد که بایستی دامنه جنگ و نبرد با دشمن صهیونیست به عمق اراضی اشغالی کشیده شود.»

چرا اسرائیل بر ترور "یحیی سنوار" اصرار دارد؟

به گزارش الف؛ تنها اندکی پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات "طوفان الاقصی" در تاریخ هفت اکتبر سال جاری میلادی(15 مهرماه)، مقام های ارشد رژیم صهیونیستی که با یک شوک جدی رو به رو شده بودند، یک موضع‌گیری مشترک داشتند. آن ها می گفتند که حماس باید "یحیی سنوار"، رهبر این جنبش در نوار غزه را مُرده تصور کند. از همان زمان تا به امروز که قریب به 50 روز از آغاز جنگ غزه می گذرد، صهیونیست ها نتوانسته اند کوچکترین ردی را از یحیی سنوار بیابند و دیگر اعضای ارشد کادر رهبری حماس نظیر "محمد ضیف"(فرمانده شاخه نظامی حماس) و یا اسماعیل هنیه(رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس که در قطر سکونت دارد) نیز در سلامت کامل هستند. 

در این نقطه یک سوال مهم مطرح می شود: دلیل پیگیری و اصرارهای گسترده مقام های ارشد صهیونیستی جهت ترور یحیی سنوار چیست؟

 یحیی سنوار که بیش  از 20 سال از عمر خود را در زندان های رژیم اشغالگر قدس گذرانده و محاکم قضایی صهیونیست ها حکم چند بار حبس ابد را به وی داده بودند(او در نتیجه یک توافق مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شد)، از جمله معماران سیستم های امنیتی جنبش حماس در نوار غزه است. وی را بنیانگذار اصلی سیستم امنیت داخلی جنبش حماس موسوم به "مجد" می دانند. 

او بر این باور است که ملت فلسطین برای دستیابی به آرمان خود که همان رهایی از یوغ صهیونیست ها است، ابتدا باید دشمنان و خائنان داخلی که از پشت به این ملت خنجر می زنند را شناسایی کرده و مجازات کند. در این راستا، بسیاری معتقدند که یحیی سنوار نقشی قابل توجه در ایجاد سازوکارهای ضدجاسوسی برای جنبش حماس بازی کرده است. در کنار این ها، یحیی سنوار از جمله افرادی بوده که همچون محمد ضیف تاکید داشته بایستی دامنه جنگ و نبرد با دشمن صهیونیست را به عمق اراضی اشغالی کشاند.  

معادله ای که از وی یک چهره خطرناک نزد صهیونیست ها ساخته است و درست به همین دلیل گفته می شود که یحیی سنوار از جمله چهره های کلیدی بوده که مسوولیت طراحی عملیات طوفان الاقصی را برعهده داشته‌اند. از این منظر، ترور یحیی سنوار از نگاه رهبران رژیم صهیونیستی می تواند دستاورد مهمی برای آن ها جهت سرپوش گذاشتن بر شکست های قابل توجه اطلاعاتی و امنیتی شان از مقاومت اسلامی فلسطین باشد. 

 مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس، از همان ساعات ابتدایی آغاز کارزار نظامی خود علیه نوار غزه، نابودی جنبش حماس را هدف محوری خود از حمله به منطقه مذکور عنوان کرده اند. در این فضا، بر اساس آنچه آن ها ادعا کرده اند، نابودی حماس جز با نابودی کادرهای اصلی رهبری و تشکیلاتی و متعاقبا هسته های عملیاتی و میدانی جنبش حماس محقق نمی شود. 

در این فضا، یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در نوار غزه، به خودی خود یک هدف مهم و ارزشمند برای رژیم‌صهیونیستی است. در این میان، صهیونیست ها این هدفگذاری را نیز انجام داده اند که در صورت ترور سنوار، می‌توانند تا حد زیادی روحیه رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین را نیز تضعیف و روند پیروزی ادعایی خود را تسهیل کنند. 

 رژیم اشغالگر قدس بر این باور است که با تداوم حیات افراد و رهبرانی نظیر یحیی سنوار، تا حد زیادی بقا و حیات رژیم اشغالگر قدس در ادامه راه و سالیان آتی، تهدید خواهد شد. کما اینکه همین حالا نیز صهیونیست ها با چالش های جدی از حیث وجودی رو به رو شده اند و وضعیت به شدت متزلزلی دارند. با این حال، تیم و تفکری که عملیات طوفان الاقصی را طراحی کرده و با مهارت تمام، میدان های جنگ غزه را مدیریت می کند، از توانایی و ظرفیت های قابل ملاحظه ای برخوردار است که در سال های آتی نیز ضربات مهلکی را به رژیم صهیونیستی وارد کند. 

کافی است توجه داشته باشیم که تنها عملیات طوفان الاقصی توانسته بسیاری از معادلات را در چهارچوب تقابلات مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تغییر دهد. حال اگر قرار باشد افرادی نظیر یحیی سنوار همچنان زنده بمانند، اسرائیل باید انتظار روزهای به مراتب سیاه‌تری را در ادامه راه برای خود داشته باشد. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۶۱۳۵۰۶:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۷
حتی اگر ایشان هم شهید شود، این راه با قوت ادامه می یابد.... چه بسا قوی تر...
ناشناس۳۳۰۶۷۶۳۱۸:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۷
شهادت فیضی که نصیب هر کسی نمیشه. دعا کنیم که شربت شهادت نصیب هر مرد خدایی که در این راه وارد میشود بشود ان شاء الله
ناشناس۳۳۰۶۱۴۶۰۷:۱۰:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۷
میدان درگیری غزه یکی از بارزترین جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است. خوشا به حال شهدای این جنگ. این شهدا جزء السابقون السابقون هستند.
ناشناس۳۳۰۶۲۱۴۰۹:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۷
خودش حکم میده وخودش اجرا میکنه
ناشناس۳۳۰۶۲۲۳۰۹:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۷
خدا حفظشان کند
علی۳۳۰۶۲۵۳۰۹:۵۴:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۷
رژیم صهیونیستی با زندان کردن مبارزان فلسطینی و شکنجه کردن آنها در زندانهای خود در واقع از هرکدام از آن زندانیان یحی سنوار جدیدی را میسازد که در راه آزادی قدس بر اراده خود استوارتر از قبل میشوند ضمن اینکه راه مبارزه اصولی تر را هم در زندان می آموزند اگر چه این زندانهای طولانی مدت کمی ممکن است حرکت طوفانی مانند طوفان الاقصی را به تاخیر بیاندازد ولی این اتفاق قطعی خواهد بود رژیم صهیونیستی نه راه پیش دارد و نه راه پس و نابودی آن حتمی خواهد بود چون هیچگاه ظلم و غصب و تجاوز پایدار نمی ماند
ناشناس۳۳۰۶۳۱۶۱۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۷
یحیی سنوار از طراحان عملیات طوفان الاقصی است.
ناشناس۳۳۰۶۳۸۴۱۱:۴۲:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۷
هرحرکتی که علیه اسرائیل بلند بشه یقینا در جبهه حق قرار داره چون اسرائیل شر مطلقه
ناشناس۳۳۰۶۴۳۶۱۲:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۷
حتی کشته شدن ۱۵ هزار انسان بی گناه؟ واقعا چنین طرز تفکری تاسف بار هست!
ناشناس۳۳۰۶۶۶۱۱۶:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۷
اسرائیل سرزمینی رو اشغال کرده، حتی ازون چیزی که انگلیس و سازمان ملل بخشیدند هم بیشتر تصاحب کرد، قتل و تجاوز و زندان امری عادی بوده برای این رژیم، حالا طرف دنبال حقش اومده ولو به قیمت جان، شما ناراحتی؟ اسرائیل اگر قانون حالیش بود سرزمین اشغال نمیکرد که حتی سازمان ملل هم تایید کرده این اشغال رو، ظلم روزانه هیچ ،؛ الان هم ضربه خورده، اومده نیمی از یک شهرو کلا با خاک یکسان کرده. انواع سلاح های غیر متعارف و همینطور ایجاد قدرت اتمی بدون هیچ نظارتی.... دوست دارم بدونم در ذهن یکی مثل شما چی میگذره که فکر میکنید اگر فشاری به اسرائیل نیاد، کاری به کسی نداره... این هم ترور، تطمیع سران، اشغال سرزمین، قدرت اتمی بدون نظارت و بالاتر از همه، خوی درندگی و برتری نژادی که ادعا میکنند. فکر نکنید امروز با شما کاری نداشت، فردا هم کاری نداره، کما اینکه روند اشغال و همینطور حیات این رژیم نشون میده که چه اهدافی دارند.
ناشناس۳۳۰۷۰۴۲۲۲:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۷
فان حزب الله هم الغالبون چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم.
ناشناس۳۳۰۶۴۲۷۱۲:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۷
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از صفحه روزگار محو بشود.
ناشناس۳۳۰۶۴۸۶۱۳:۳۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۷
جریان غزه، جدا کننده حق از باطل... کسانی که دلشون تمایلی به اسرائیل دارند ، یقین بدونند باطل هستند و جزو کسانی که به وسیله خودشون هم در دنیا معذب هستند و هم در آخرت که نتیجه عمل امروزشون هست.
ناشناس۳۳۰۶۵۹۵۱۴:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۷
شهادت آرزوی همه مردان خدا است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین