«یارانه» دولت به مادران شیرده دهک اول تا سقف ۴ میلیون تومان

  4020905071 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح یسنا (حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ویژه مادران باردار یا کودک شیرخوار در دهک یک درآمدی)، اظهار کرد: این طرح بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان برای بالغ بر ۲۷ هزار مادر شیرده در دهک‌های اول حمایتی در ۸ استان محروم کشور آغاز می‌شود.

«یارانه» دولت به مادران شیرده دهک اول تا سقف ۴ میلیون تومان

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در نشست تشریح همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی با محوریت «مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر با اولویت مادران دارای کودک زیر ۲ سال دهک یک درآمدی» و آغاز فاز اول این طرح بیان کرد: یکی از اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد عدالت اجتماعی است و از بدو تاسیس در حوزه تکافل اجتماعی اقدامات موثری انجام داده است. این خدمات در جای جای این مرز و بوم قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: ایجاد نهادهای حمایتی، توسعه تشکل‌های مردمی و کمک نهادهای انقلابی بستر عدالت گستری ایران را توسعه داده و طعم شیرین عدالت را در کام نیازمندان چشانده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اقدامات خوبی از جمله طرح یارانه معیشتی، تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان در کمیته امداد و بهزیستی و طرحی که از چند روز پیش درباره کودکان ۶ ماه تا ۵ سال انجام شده، در راستای ایجاد عدالت اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح یسنا با ابتکار آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی آغاز شده است، یادآور شد: این طرح با اقدام آستان قدس رضوی و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و قرارگاه امام حسن مجتبی و... صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح یسنا افزود: بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در گام اول برای اجرای این طرح و حمایت از ۲۷ هزار مادر شیرده در دهک‌های اول حمایتی در ۸ استان محروم کشور صرف می‌شود. این گام نخست است. عهد می‌بندیم که گام‌های بعدی را بلندتر برداریم و اقدامات موثرتری انجام دهیم.
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در حاشیه این نشست بیان کرد: با ابتکار خوب و خرد جمعی که بسترساز آن آستان قدس رضوی بوده است، طرحی نو در حوزه تکافل اجتماعی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و طرح جوانی جمعیت و حمایت از مادران شیرده آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۸ استان کشور اجرا می‌شود، استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام را از جمله این استان‌ها عنوان کرد.

 

مرتضوی با اشاره به اینکه در گام نخست، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر شیرده که در گروه دهک اول دهک‌بندی‌ها قرار دارند، مشمول طرح می‌شوند، گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه و برای هر کدام از مادران شیرده تا سقف ۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه این طرح ۶ماهه است، گفت: امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرحهای دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که عمل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز طرح آغاز می‌شود، گفت: بخش اعظمی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از محل مسئولیتهای اجتماعی وزارت تعاون تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز در این نشست، بیان کرد: در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد، به مقوله جمعیت به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی به شکل ویژه پرداخته شده است. بالغ بر ۲۰ کار ویژه در حوزه جوانی جمعیت و ۲۰ کارویژه در حوزه سلامت با رویکرد مداخلات سطح یک تعریف شده است.

وی افزود: در حوزه جمعیت در پنج حوزه زیرساختی جمعیت، اقتصادی جمعیت، فرهنگی جمعیت، عمرانی جمعیت و سلامت جمعیت این کارویژه‌های ۲۰ گانه را تعریف کردیم و توانستیم در حوزه‌های پنجگانه این زیرساخت‌ها را در خدمت فعالان جمعیتی قرار دهیم.

علیان زادگان خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طرح لبخند مادری را از دو سال قبل شروع کردیم. در طرحی که در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از مادران باردار در دهک‌های پایین درآمدی صورت می‌گیرد، حوزه‌های مربوط به پوشاک را ذیل طرح لبخند مادری راهبری خواهیم کرد. 

به گزارش ایسنا، فیضی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم در دولت سیزدهم اجرای نیازمندی و رسیدگی‌های لازم به اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک‌های پایین، صرفا در گزارشات نمانده و عملیات اجرایی برای دولت و بخش‌های مختلفی که اشتیاق به خدمت دارند، فراهم شده است. افتخار می‌کنیم خادم شروع طرح یسنا در کشور هستیم که همت آن مربوط به دولت است.

وی افزود: ما نیز به عنوان مجموعه‌ای که در فعالیت‌های اجتماعی، به ویژه بخشی که مورد تاکید کلیت نظام است، به میزان توان و به عنوان خدمت و اشتیاق به خدمت، حضور پیدا می‌کنیم.

فیضی گفت: این طرح برای کمک ویژه به مادران باردار و دارای نوزاد زیر ۲ سال آماده شده و امروز شروع و اجرا می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۴۰۳۲۱۶:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۵
هر وقت اغاز شد خبر بده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  11. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  12. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  13. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین