وزیر صمت در جمع دانشجویان بسیجی خبر داد خودروسازان ما «خودروباز» هستند/هیچ مشکلی برای ساخت خودروهای شارژی نداریم

  4020903059 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صمت با بیان اینکه هر کسی لاسیتک گران خرید با ۱۲۴ تماس بگیرد،‌ گفت: هر فردی که لاستیک بخواهد می تواند از مراکز توزیع به قیمت دولتی لاستیک تهیه کند.

خودروسازان ما «خودروباز» هستند/هیچ مشکلی برای ساخت خودروهای شارژی نداریم
 

به گزارش ایسنا،‌ عباس علی آبادی وزیر صمت نشست پرسش و پاسخ مسئولین بسیج دانشجویی کشور که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی  و صمت تاکید کرد: تفکیک این دو وزارتخانه اشتباه بود چرا که سیاستگذاری در این دو حوزه اساسا مشترک است و طبیعی است که باید این دو حوزه تجمیع شوند.

وی در ادامه همچنین در پاسخ به حواشی ایجاد شده در خصوص حکم مدیریت رئیس اتاق بازرگانی نیز تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی تابع سیاست های نظام هستیم. بنابراین دنبال حاشیه نیستیم و از خودمان نیز تصمیم نگرفتیم. در این نظام حاکمیت قواعد وجود دارد و ما نیز بر این اساس تصمیم گیری می کنیم.

وزیر صمت همچنین به موضوع واردات خودروهای کارکرده به کشور اشاره کرد و افزود: قانون این موضوع در مجلس مصوب شده و آیین نامه خوردروهای کارکرده نیز تصویب شده است. نگرانی ما از ناحیه تامین ارز است که بانک مرکزی نیز اعلام کرده که مخالف تامین آن نیست به محض اینکه ارز مورد نیاز تامین شود، مشکل وارادات خودروهای کارکرده نیز رفع خواهد شد. به طور کلی من معتقد هستم نگرانی مردم بابت خودرو بی‌مورد است، ما سیاست هایی در این زمینه پیش بینی کردیم که به موقع آن را اعلام خواهیم کرد.

علی آبادی با بیان اینکه وقت آن رسیده است که صنعت خودرو در کشور متحول شود، خاطر نشان کرد: ما باید به سمت خودروهای نسل‌ آینده کشور که خودروهای برقی و هوشمند است حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری مانع از رشد تولید در کشور خواهد شد،‌ گفت: خودرو یک کالای رقابتی است که باید مردم بتواند در رقابت، محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. بر این جهت سیاست ما در خودرو باید تحولی باشد. ضمن اینکه من فکر می کنم می توان صنعت خودرو را می توانیم به سمت بازار رقابتی پیش ببریم.

خودروسازان ما خودروباز هستند

وزیر صمت با بیان اینکه ما در کشور ۳۶ خودرو ساز داریم،‌تصریح کرد: به نظر من این خودروسازان به جای اینکه خودروساز باشند خودرو باز هستند. چرا که خودروسازی یک مقیاس اقتصای و مقیاش موضوعی دارد که خودروسازان ما این دو مقیاس را محقق نکردند و ما باید خودروسازی را باید به سمت شرایط رقابتی ببریم. متاسفانه ما در این حوزه آنچه که می بینیم این است که ما شرایط را برای مردم تکلیف می‌کنیم که این وضعیت ما را به سمت پیشرفت نخواهد برد.

تاکید بر راه اندازی خودروهای برقی

علی آبادی همچنین تاکید کرد:‌ منظور از خودروهای نسل آینده همان خودروهای برقی، اشتراکی،‌ هوشمند و ماهیت توسعه کنندگی دارند. ما در صنعت خودروسازی به این سمت حرکت خواهیم کرد.

وزیر صمت همچنین ضمن بیان این موضوع که وضعیت معادن کشور خوب نیست به حادثه معدن طزره اشاره کرد و گفت: معدن طزره متعلق به ذوب آهن اصفهان است. بلافاصله پس از این اتفاق من به معدن طزره رفتم در اینجا کارگروه و کمیته ای برای رسیدگی این موضوع تشکیل شد تحلیل اول این حادثه این بود که در معادن ذغال سنگ گاز متان در دوران تشکیل ساختگاه زمین شناسی شکل می گیرد پشت صحنه که تخریب می کنند گاهی کپسول های متان سوراخ می شود و اگر شرایط احتراق و انفجار باشد حادثه روی می‌دهد در موضوع طزره این شرایط پیش آمد.

نتیجه پرونده حادثه معدن طزره نهایی نشده

وی ادامه داد: ما در دنیا در معادن ذغال سنگ شاهد حوادث زیادی هستیم، اگر چه این امر نمی تواند توجیه منطقی باشد، زیرا به صورت کلی وضعیت معادن خوب نیست. ما در وزارت صنعت در نقش مطالبه گری این موضوع را پیگیری می کنیم و در شرایط فعلی منتظر تکمیل فرایند رسیدگی هستیم و از نظر کارشناسی لازم است دقت کافی در این پرونده صورت بگیرد.

زیرساخت تولید خوردوهای برقی را داریم

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه همانند ایران زیرساخت لازم را برای تولید و استفاده از خودروهای برقی ندارد، یادآور شد: به عنوان کسی که برق را می شناسم می گویم ما در تمامی مناطق کشور اعم از روستاها از نعمت برق برخردار هستند و زیرساخت های لازم برای راه‌اندازی این خودروها وجود دارد. همچنان که ماشین بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن بومی است.

علی آبادی در ادامه با بیان اینکه ماشین های برقی مصرف انرژی کمتری دارند، اظهار کرد: اولین ماشین هایی که سال ۱۹۰۵ ساخته شدند، برقی بودند. از حدود دو دهه پیش بشر دوباره به این سمت حرکت کردند به طوریکه در برخی کشورهای عربی بالای ۷۰ و در نروژ بالای ۸۵درصد ماشین ها برقی شدند.

وزیر صمت با بیان اینکه ۱۵ ایستگاه برقی که حدود ۷۰ شارژر دارند برای خودروهای برقی در تهران نصب شده است،‌ گفت: در کل کشور حدود ۱۰۰ ایستگاه برای ماشین های برقی نصب شده است و تا پایان امسال این عدد به ۵۰۰۰ می رسد. با این شرایط هیچ مشکلی برای ساخت خودروهای شارژی نداریم. ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۵ نفر از خیرین کشور اعلام آمادگی کردند که جاده های کشور برای این خودرو آماده کنند. بنابراین ماشین های برقی اقتصادی و زیست محیطی هستند.

کمبود لاستیک نداریم

وی در خصوص کمبود لاستیک در کشور نیست گفت: لاستیک به قدر کافی در کشور تولید شده و وجود دارد ولی متاسفانه عطش درخواست آن هنوز وجود دارد؛ به طوری‌که طی سه هفته گذشته به اندازه نیاز ۳ ماه در کشور لاستیک تولید کردیم. در واقع ما سالیانه ۲۲ میلیون حلقه لاسیتک برای ماشین های موجود نیاز داریم و با در نظر گرفتن میزان لاستیکی که برای خودروهای خارجی وارد می‌شود در مجموع بالای ۳۰ میلیون حلقه لاستیک در سال نیاز داریم.

هر کسی لاسیتک گران خرید با ۱۲۴ تماس بگیرد

علی آبادی با بیان اینکه تعرفه لاستیک اصلاح شده است،‌گفت: با توجه به اینکه قیمت تولید کارخانه لاستیک افزایش یافت و انگیزه برای تولید آن وجود دارد. ضمن اینکه نظام توزیع آن نیز اصلاح شد و اعلام کردیم هر کسی اگر لاستیکی گران تر خرید به سامانه ۱۲۴ تماس بگیرد تا به عنوان تخلف به تعزیرات معرفی می شوند. هر فردی هم که لاستیک بخواهد می تواند از مراکز توزیع به قیمت دولتی لاستیک تهیه کند.

رکود بخش لوازم خانگی و سیمان

وی در خصوص بالا بودن قیمت سیمان در کشور نیز گفت: در حال حاضر ما ۱۷ کارخانه سیمان در کشور داریم که سال های پیش تاسیس شده‌اند اما صاحبان آن به دلیل زیان‌ده بودن حاضر به سرمایه گذاری نیستند و متاسفانه بخش سیمان همانند بخش لوازم خانگی زیان‌ده است و کارخانه های این دو بخش دچار رکود شده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین