پاسخ ضرغامی به مجری تلویزیون درباره موسیقی 

  4020901072 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
پاسخ ضرغامی به مجری تلویزیون درباره موسیقی 

 به گزارش الف شب گذشته ۳۰ آبان مهندس عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و رئیس سابق سازمان صدا و سیما در برنامه به" افق فلسطین" شرکت و به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص تحولات اخیر غزه و مبارزات مردم فلسطین پرداخت. 
مجری برنامه در آغاز از وی پرسیدآیا تبعات توییت شما درباره خانم جولیا بطرس هنوز ادامه دارد؟ 

ضرغامی در پاسخ گفت :این خانم مسیحی تاکنون سرودهای مختلف و خوبی اجرا کرده است. سرودی هم که مورد نظر ما بود "الحق سلاحی" است. ایشون آهنگی هم در دوران مقاومت 33 روزه خواند که خیلی موثر بود. و گفت اگر یک مرد در دنیا باشد آن سید حسن نصرالله است. در سرود الحق سلاحی که خانم جولیا پطروس خوانده است، حق سلاح است و وقتی سلاح شما این باشد، زرادخانه آن نیز هیچ‌وقت تمام شدنی نیست.

وی گفت : برخی سرود حماسی ایشان را به حاشیه بردند در حالیکه خواندن زن بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب تنها شرطش آن است که اضلال عن سبیل الله نباشد و تشخیص آن هم با عرف است لذا اگر خوانندگی زن از مصادیق اضلال عن سبیل الله نباشد اشکالی ندارد. این خانم دارد یک بیانیه سیاسی و حماسی در دفاع از مردم فلسطین میخواند. کما این که در تیتراژ سریال مختار از شروه خوانی یک خانم استفاده کردیم.

مجری برنامه دقایق بعد اعلام کرد که از اتاق فرمان به او گفته‌اند که موضوع موسیقی مسئله فقهی است و باید در جای خودش مورد بررسی قرار گیرد. 

ضرغامی دقایقی بعد گفت: اون اون برادر خوبی که به شما آن پیغام را داد یک کم تجربگی دارد و نمی‌داند که ما در افق رسانه در دوران مدیریت صدا و سیما پس از بحث‌ها و مطالعات فراوان با کارشناسان و برخی شخصیت‌های برجسته روحانی که در دفتر مقام معظم رهبری مسئولیتی در حوزه موسیقی داشتند آن مطالب را در موضوع موسیقی مطرح کردیم. الان هم که بحث‌های درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب مربوط به فصل غنا در موسیقی منتشر شده در برخی جاها از بحث‌های ما در افق رسانه به عنوان مکمل استفاده می‌شود. 

وی خطاب به مجری برنامه گفت: به توصیه ایشان عمل کنید و صاحبان نظر و رای و مجتهدین را دعوت کنید تا بیایند اینجا و درباره موسیقی حرف بزنند. موسیقی یکی از مسائل مهم کشور است. برخی از افرادی که در این باره نظر می‌دهند نه دین می‌شناسند نه فقه و نه هنر را، فقط فریاد وااسلاما سر می‌دهند.

ایران از حمله حماس خبر نداشت 

- اکنون غزه محور وحدت ما شده است  یک انسجام و هم‌گرایی بسیار زیاد در سطح جهان با «طوفان‌الاقصی» آغاز شد. در قلب اروپا راهپیمایی‌هایی می‌شود که تمام شدنی نیست. وقتی دنیا دارد مسنجم می‌شود و وحدت ایجاد می‌شود، ما چرا در ایران وحدت اقشار را انجام ندهیم؟

 -  یکی از کارهای خوب «به‌افق فلسطین» این است که چهره‌ها و سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی را به رسانه ملی دعوت می‌کند و وقتی که در این برنامه حول غزه وحدت می‌کنند و حرف می‌زنند این بسیار مهم است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
با مردم با زبان خودشان صحبت کنیم  مهم تحمل یکدیگر است. این اهمیت دارد که زبان یکدیگر را درک کنیم. این که رهبر معظم انقلاب بر روی لسان قوم تاکید دارند برای همین است. من درباره صحبت با مردم با لسان قوم تاکنون تأکیدات و صحبت‌های زیادی داشتم.

پرونده ای برای حضرت ابراهیم 

 - زمانی که حضرت ابراهیم(ع) به دنبال هدایت قوم خود بود، حتی با گروهی از ستاره‌پرست‌ها صحبت کرد  و شب را در کنار آنان گذراند وسپس روز بعد آن‌ها را به یکتاپرستی دعوت کرد. اگر حضرت ابراهیم در دوره ما بود و قرار بود با ستاره‌پرست‌ها صحبت می‌کرد، دستگاه‌های نظارتی ما پرونده‌ای برای او درست می‌کردند که نبوت خود را فراموش می‌کرد!

-عملیات طوفان‌الاقصی مبدأ تاریخ شد  درباره عملیات طوفان‌الاقصی باید گفت در این برهه، غزه مبدا تاریخ شد و جنبش‌های انقلابی به بعد و قبل از این عملیات تقسیم می‌شوند. غزه و جبهه مقاومت در این برهه درخشیدند. شاید الان متوجه اهمیت آن نشویم و زمانی که از آن فاصله بگیریم متوجه ابعاد این نهضت بزرگ می‌شویم.

 - مقاومت حتماً موفق خواهد بود. امروز اسرائیل در غزه سرگردان است. درست است که با تانک آمده و کودکان را نیز می‌کشد، اما در حقیقت شکست خورده است. این که مقام معظم رهبری فرمودند ضربه‌ای که خورده قابل جبران نیست یعنی همین.
  به‌عنوان مثال شما گردشگری را در نظر بگیرید. گردشگری یکی از محل‌های درآمدی اسرائیل است. اما اکنون شکست خورده و حتی وزیر گردشگری این کشور مردم را تهدید هسته‌ای می‌کند!

-در ایران هیچ‌کس از عملیات طوفان‌الاقصی خبر نداشت  ارزش کار اعضای گردان قسام این است که عملیاتی که شروع کردند هیچ کس خبر نداشت. در ایران هم هیچ مقامی خبر نداشت. حتی مقام معظم رهبری نیز از این موضوع اطلاع نداشتند. من این را -
- به عنوان خبر عرض می‌کنم. این معلوم می‌شود که کار خود را از لحاظ اطلاعاتی به خوبی انجام دادند. نقطه قوت رژیم صهیونیستی کار اطلاعاتی است، اما بچه‌های رزمنده در غزه به گونه‌ای رفتار کردند که حتی سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونسیتی هم غافل شد و این خیلی ارزشمند است.

  - فعالیت‌های رسانه‌ای و راهپیمایی‌ها در جهان اکنون رژیم صهیونیستی را در کنج قرار داده است.

هزینه سازش بیشتر از مقاومت است 

- مقاومت یک ضرورت است  به نظر من مقاومت یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است. عواقب زیان‌بار سازش به مراتب بیشتر از هزینه‌های مقاومت است.

- به گروه‌های لبنانی و فلسطینی آموزش ساخت موشک می‌دادیم  در دورانی که در سپاه مسئولیتی در حوزه موشکی داشتم، راکد فجر 3 را ساختیم که با اصلاحی که انجام دادیم تا 70 کیلومتر برد داشت. اولین ماموریت من این بود که این موشک را به فلسطین و لبنان بردم و برای شیعیان لبنان و اهل سنت فلسطین این موشک را تشریح کردیم. این را با افتخار می‌گویم.

با محمد ضیف 

 -  از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرسیدم گروه‌های یمنی که در حال مقاومت هستند، موشک‌هایشان را از ما می‌گیرند؟ که سردار پاسخ داد آن‌ها در فناوری ساخت موشک از ما با استعدادتر هستند و خودشان اقدام می‌کنند.

 -  اگر بخواهم با کسی از گروه‌های مقاومت همین فردا صبح، صبحانه بخورم دوست دارم این صبحانه با محمد ضیف، فرمانده گردان‌های قسام باشد.

  - دوست دارم حرکتی که «به افق فلسطین» آغاز کرده است، ادامه پیدا کند. راه شما سختی دارد. اما باید توجه کرد که موفقیت راهش از سنگلاخ می‌گذرد. 

  - ما چاره‌ای نداریم که با مردم گفت‌و‌گو کنیم و باید مردم را اقناع کنیم نه اغوا. برخی از افراد در سخنرانی‌ها و صحبت‌های خود مردم را اغوا می‌کنند البته مردم به خوبی دست این افراد را می‌خوانند

 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین