وزیر بهداشت: پرداخت‌های تعرفه خدمات پرستاری، علی الحساب است

  4020829096

وزیر بهداشت گفت: حجم فعالیت‌های پرستاران بسیار زیاد است که باید در سامانه ثبت شود تا ملاک پرداخت قرار گیرد؛ البته تاکنون پرداخت‌های تعرفه پرستاری، علی الحساب بوده است.

وزیر بهداشت: پرداخت‌های تعرفه خدمات پرستاری، علی الحساب است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت  با بیان اینکه در تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پرداخت‌ها بر مبنای علمکرد است، اظهار داشت: «پرداخت‌ها بین یک پرستار شبانه روزی در یک بخش با یک پرستار که صبح تا ظهر فعالیت دارد، متفاوت است که در تعرفه به آن توجه می‌شود».

 وی با تاکید بر تکمیل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشور، گفت: پرداخت علی الحساب تعرفه پرستاری بهتر از عدم پرداخت آن است و  معتقدیم که حق پرستاران قطعا، ناحق نخواهد شد. سال گذشته و امسال بودجه حدود ۶ همت برای این قانون در نظر گرفته شده است و با سازمان برنامه و بودجه تعامل داریم تا این ردیف‌های بودجه، به طور کامل تخصیص پیدا کند.
 
وزیر بهداشت، توسعه خدمات پرستاری در منزل را ضروری دانست و ادامه داد: یک طرح آزمایشی خدمات پرستاری در منزل در استان قزوین اجرا شده و موفقیت‌های زیادی داشته و وزارت بهداشت آمادگی دارد که آن را به صورت سراسری در کل کشور اجرایی کند تا دوران نقاهت بیماران واجد شرایط، در منزل طی شده و خدمات پرستاری در منزل بیماران ارائه شود.
 
عین اللهی اشاره به فارغ التحصیلی سالانه ۱۰ هزار پرستار در کشور، گفت: در تمامی رشته‌ها و مقاطع پرستاری خوشبختانه در کشور نیروی متخصص تربیت می‌کنیم و پرستاران ایران بهترین پرستاران منطقه از نظ علم، تعهد و تلاشند.

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای راه است

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری احترام دولت به جامعه پرستاری بود، گفت: سالها این طرح علی رغم فرصت‌های طلایی بر زمین ماند.

 
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: هنوز ابتدای راه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

وی ضمن تبریک روز پرستار به تشریح اقدامات معاونت پرستاری در دولت سیزدهم پرداخت و در پاسخ به برخی نقدها در اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، گفت: بخشی از نقدها سازنده است و نواقص آن را قبول و گوش شنوایی داریم.

عبادی گفت: باید بپذیریم که در ابتدای راه هستیم و در ادامه مسیر به تکامل  طرح خواهیم رسید. البته منابع مالی قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده است و باید تلاش کنیم مشکلات به حداقل برسد تا کیفیت خدمات هم بهبود یابد.

وی با بیان این که فرمایشات رهبری در مورد پرستاران برای ما حجت شرعی است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری در سال 1386 تصویب شد که بسیار ارزشمند است. سنوات زیادی را از دست دادیم و این قانون اجرایی و عملیاتی نشد. در دوره ای وزارت بهداشت به لحاظ مالی در شرایط بسیار خوبی بود. زمانی که طرح تحول سلامت اجرایی شد و درآمد 9 درصد ارزش افزوده و کمک جدی که دولت به وزارت بهداشت در آن دوره می کرد، فرصت مناسبی برای اجرای این قانون بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: مطرح کردن انتقاد بدون در نظر گرفتن تمام شرایط، شاید شرط انصاف نباشد. همه ما در رشد و رکود موضوعات باهم نقش داریم. 

 وی تصریح کرد: این دولت شهامت اجرای این قانون را داشت، هر چند هنوز اجرای این قانون در دوره طفولیت است و نیاز به بلوغ و رسیدگی دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

آخرین عناوین