عدم زمان‌شناسی و هزینه‌سازی

گروه تعاملی الف،   4020827001 ۱۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

از پس مواضع ظریف درباره جنگ غزه اینگونه برداشت می‌شود که ایران درصدد دخالت مستقیم در جنگ است و بخش‌های مختلف نظام بر سر انجام دادن یا ندادن این کار دچار درگیری شده‌اند!

عدم زمان‌شناسی و هزینه‌سازی

گروه تعاملی الف - عبدالباسط انصاری:

سکانس اول؛ 12 آذر 92 محمدجواد ظریف که در آستانه روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور یافته بود در میان شلوغی و هیجان جلسه به ناگاه گفت: «آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ یا از مردم ما می‌ترسد؟...».

سکانس دوم؛ 13 مرداد 94 ظریف در پاسخ به دغدغه دکتر ایزدی، مبنی بر تضمین اجرای برجام و الزام‌آور نبودن توافق برای دولت بعدی آمریکا و تهدید ترامپ به خروج از آن، با لحنی کنایی گفت: «الان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را با یک امضا برگرداند. خوب برگرداند. چه‌کسی در دنیا اجرا می‌کند؟...»

سکانس سوم؛ 6 اسفند 97 ظریف همزمان با سفر بشار اسد به ایران و در اوج موفقیت منطقه‌ای ایران و افزایش اقتدار محور مقاومت، به بهانه بی‌اطلاعی از این سفر استعفا می‌دهد و حاشیه بزرگی به پا می‌کند که مورد سوءاستفاده رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار می‌گیرد.

سکانس چهارم؛ 5اردیبهشت 1400 و در انتهای دوران وزارت، ظریف به انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای کشور و رویکردهای سردار سلیمانی می‌پردازد و با طرح دوگانه «میدان و دیپلماسی» سبب خوشحالی و تحسین جریان‌ها و شبکه‌های بیگانه و معاند و اختلاف و شکاف در میان اقشار مختلف در داخل کشور می‌شود.

سکانس پنجم؛ 16آبان 1402 ظریف در نشست کانون وکلا در مورد فلسطین و درباره موضوع جنگ در غزه می‌گوید: «اگر پای ایران را به وسط معرکه جنگ بکشانند، برای هیچ‌کدام از مقام‌های حاکمیتی اتفاقی رخ نخواهد داد؛ آنی که بمب می‌خورد، از بین می‌رود و تحریم می‌شود، مردم ایران هستند.»

سکانس ششم؛ 20آبان 1402 ظریف در یک گفت‌وگوی مجازی با اشاره به‌علت هشدار خود درباره مسئله ورود ایران به جنگ در جلسه کانون وکلا می‌گوید: «طیفی بی‌وقفه در حال تلاش برای وارد کردن ایران به جنگ‌اند. ازجمله نوشتن نامه به رهبری و تحلیل‌های آنچنانی...».

حاشیه‌ای بر هزینه‌سازی‌‌های ظریف برای کشور
موارد فوق بخشی از اظهارات و رفتارهای ظریف در نسبت با مسائل دفاعی و نظامی کشور و مسائل منطقه‌ای است. ظریف که همواره با پرستیژ صاحب‌نظر روابط بین‌الملل منتقدان خود را نواخته و درصدد القای ضعف دانش مسائل بین‌الملل در سیاست خارجی کشور بوده، در حال رکوردزنی! در هزینه‌سازی برای کشور است. در این‌باره نکاتی چند گفتنی است:

1-سخنان تازه ظریف به نوعی در امتداد همان نگاه اوست که در سال 92 توان دفاعی کشور را آنقدر ضعیف جلوه داد که با یک بمب نابود شود یا چنان به وفای به عهد آمریکا خوش‌بین بود که در یک نشست رسمی بر هم خوردن برجام را ناممکن خوانده بود و پالس عدم‌آمادگی ایران برای چنین موضوعی را به آمریکایی‌ها فرستاد. ظریف هیچ‌گاه پاسخ نداد که فرضا اگر آمریکا فقط با یک بمب می‌توانست ایران را از بین ببرد، چرا بیش از 4دهه به‌دنبال براندازی با طراحی استراتژی و صرف وقت، هزینه هنگفت، حمایت از آشوب‌های داخلی و تقویت اپوزیسیون و... بوده است؟ و یا اینکه اگر آمریکا آنقدر در توافقات و مذاکرات خوش‌نیت و اخلاق‌مدار است، چرا به‌راحتی از برجام خارج شد؟

2-ظریف چنان در روزهای اخیر فعال شده و از خطر جنگ می‌گوید که گویی نظام در حال اعزام نیرو به غزه است. و نهادهای نظامی و امنیتی کشور و در راس آنان شخص رهبری بدون توجه به شرایط، به‌دنبال دخالت در جنگ غزه‌اند. موضع‌گیری، سخنرانی، نقد مسائل کشور و مسائل جهانی از سوی سیاستمداران کهنه‌کار، یا مقامات سابق فی‌نفسه مذموم نیست. و حتی درصورت هم‌پوشانی و تطابق با سیاست‌ها و منافع کشور بسیار پسندیده و در جهت تأثیرگذاری بر دولت‌های بیگانه و متخاصم یا نمایش وحدت ملی و انسجام داخلی نیز مفید است، به شرطی که هم راستا با سیاست‌های کشور باشد.

3-سخنان اخیر ظریف متأسفانه واجد ویژگی‌ای که ذکر شد، یعنی تطابق و هم‌پوشانی با سیاست‌های نظام و مصالح ملی نیست. لذا سخنان وی در تقویت موضع کشور یا نمایش اتحاد نیز اثری ندارد، بلکه به عکس پالس بسیار بدی از داخل ایران به آمریکا و سایر متحدان رژیم صهیونیستی می‌فرستد. و آن پالس، القای آشفتگی و اختلاف در سطح نظام و جامعه بر سر مسئله فلسطین و یا القای تلاش ایران برای ورود به جنگ است.

4-از پس مواضع نامناسب ظریف درباره جنگ غزه اینگونه برداشت می‌شود که ایران درصدد دخالت مستقیم در جنگ است و بخش‌های مختلف نظام بر سر انجام دادن یا ندادن این کار دچار درگیری شده‌اند! ظریف نمی‌گوید اگر ایران به‌دنبال ورود مستقیم به جنگ غزه است یا لااقل طیفی درون کشور درصدد انجام این کار با فشار آوردن و یا دادن تحلیل غلط به رهبری هستند، پس چرا رهبری، رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مقامات نظامی کشور چندین بار رسما و صراحتا دخالت مستقیم ایران در عملیات الاقصی و یا ورود به جنگ را رد کردند؟ یا چنین فشارهایی در سطوح نظام برای دخالت ایران در جنگ وجود ندارد، یا رهبری متاثر از تحلیل و فشارهای نابجا نیستند. در هر دو صورت، بیان این سخنان در نشست‌‎های عمومی از سوی فردی چون ظریف چیزی جز هزینه‌سازی و ضربه‌زدن چندباره به منافع ملی نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۵۵۰۲۱۲:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف بهترین بازیگر عرصه دیپلماسی کشور بعد از انقلاب است.
ناشناس۳۲۹۵۶۰۱۱۳:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ایکاش یانکی‌ها یه ظریف داشتن و ایران یه جان‌کری داشت ____ در اونصورت خیانتی بنام برجام خلق نمیشد خسارت محض
ناشناس۳۲۹۵۶۴۳۱۳:۵۱:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اگر برجام خبانت بود انقدر دولت فعلی برای احیایش تلاش نمیکرد
ناشناس۳۲۹۵۷۲۱۱۴:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دولت فعلی بدون تضمین لغو موثر تحریمها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد.
ناشناس۳۲۹۵۸۲۴۱۵:۰۶:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
برجام یک تکه کاغذه پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۲۹۵۷۲۴۱۴:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد حالا بدون برجام و بتن ریزی هسته ای حدود 30 میلیارد دلار از اموال کشور ازاد شدند ظریف باید دیپلماسی را از امیر عبداللهیان و باقری یاد بگیرد.
ناشناس۳۲۹۵۹۰۳۱۵:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال اینده را نخواهد دید.
مانی۳۲۹۷۰۸۳۱۷:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
با برجام ایران از ذیل 7 قطعنامه فصل 7 شورای امنیت خلاص شد،لذا حکومت ایران 4 دستی به برجام چسبیده است، برجام زمینه توسعه اقتصادی کشور را هم فراهم کرد،ولی کاسبان تحریم،که این را دوست نداشتند،برای ایجاد تنش مجدد،به روش های مختلف کارشکنی کردند.
ناشناس۳۲۹۵۷۴۵۱۴:۲۴:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
درود بر دکتر ظریف که ایران را از ورود به جنگ باز میدارد ، قبلا هم با کمک برجام جلوی حمله را گرفت .
ناشناس۳۲۹۵۸۱۵۱۵:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
توان موشکی و قدرت دفاعی ایران و سردار سلیمانی ها و تهرانی مقدم ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه لبخند دیپلمات ها !!!
ناشناس۳۲۹۵۸۳۲۱۵:۱۰:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف پالس ضعف و نگرانی و ترس به دشمن می دهد که این خود باعث جنگ می شود.
ناشناس۳۲۹۵۸۳۴۱۵:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ناپلئون : اگر صلح می خواهید اماده جنگ شوید.
ناشناس۳۲۹۵۹۴۶۱۶:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف در زمان جنگ تحمیلی با عراق توی امریکا بود و از 70 کیلومتری خرمشهر هم رد نشده بود حالا هشدار میدهد !!!
ناشناس۳۲۹۵۷۵۵۱۴:۲۹:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۳۲۹۷۰۴۹۱۷:۲۱:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
قرارداد 50 ساله با چين نسخه فارسی داره؟شما خوندیش؟
ناشناس۳۲۹۵۷۸۳۱۴:۴۴:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در زمان برجام رئیس جمهور امریکا باید هر 3 ماه یکبار اجازه صادرات نفت ایران را تمدید می کرد حالا دولت انقلابی صادرات نفت را به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی را به رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده دیگه احتیاجی به برجام ندارد.
ناشناس۳۲۹۵۷۹۶۱۴:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
از سطح رفاهی که برای مردم درست کردند مشخص است البته شاید توان مدیریت کشور را با این ۵۳ میلیارد ندارند
ناشناس۳۲۹۵۸۹۳۱۵:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
تورم کنونی نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است رئیسی هنوز ماهیانه 20 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کند.
ناشناس۳۲۹۵۹۲۱۱۶:۱۲:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
کاهش سطح رفاهی مردم بدلیل گره زدن چرخ اقتصاد به مذاکره بود.
ناشناس۳۲۹۵۸۴۲۱۵:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
نه می خواهی از برجام خارج شود و سازمان ملل یکطرفه ماشه را اجرا کند که سیاسی کاری هست؟!!!
ناشناس۳۲۹۵۹۱۸۱۶:۰۸:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف باید پاسخگو باشد چرا اجازه داد تا مکانیسم ماشه به ضرر ایران و بصورت یکطرفه در برجام گنجانده شود ؟!
ناشناس۳۲۹۶۰۵۴۱۸:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دولت فعلی داره آوار برداری میکنه از ویرانی‌ها بر جامونده از برجام
ناشناس۳۲۹۵۶۶۶۱۳:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
نقد سخنان و اقدامات اصلاح‌طلبان کار پسندیده‌ای نیست، آنان هرچه بگویند آزادی بیان است و هرچه بکنند انتخاب مردم! شما تنها می‌توانید اصولگرایان را نقد کنید، آنان حق حرف زدن ندارند، و هر اقدام آنان صد درصد اشتباه است!
ناشناس۳۲۹۵۷۵۳۱۴:۲۷:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آزادی بیان یعنی هرکس حق دارد مطالبش را بگوید از دیگران انتقاد کند.
ناشناس۳۲۹۵۷۸۴۱۴:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصلاح طلبان در سال 88 ثابت کردند که معنای دموکراسی و انتخاب مردم را نمی دانند.
ناشناس۳۲۹۵۷۳۷۱۴:۲۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هیچ کسی بدون اشتباه نیست آقای ظریف هم در دوران خدمتشان اشتباهاتی داشتند ،اما باید اقدامات عقلانی و اشتباه یکنفر را در دو کفه ترازو بگذاریم که در این صورت اقدامات عقلانی و منطقی دکتر ظریف قطعا سنگینی میکند ، البته ما منتقد اشتباهاتشان هم هستیم .
ناشناس۳۲۹۵۸۰۸۱۵:۰۰:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ادم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه روحانی و ظریف بدعهدی غربی ها را در قراردادهای سعد اباد و ژنو تجربه کرده بودند اما درس عبرت نگرفتن و مجددا کشور را درگیر برجام بی فرجام کردند و 8 سال فقط مذاکره و فرصت سوزی کردند و دیگر هیچ !
ناشناس۳۲۹۵۸۱۹۱۵:۰۴:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
روحانی و ظریف صدمات شون به کشور خیلی بیشتر از خدمات شون بود.
ناشناس۳۲۹۵۸۹۴۱۵:۵۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اقدامات عقلانی و منطقی دکتر ظریف قطعا سنگینی میکند ، البته در مقابل اشتباهاتشان!
ناشناس۳۲۹۵۹۳۳۱۶:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اگر تعقل و تفکر داشتن نمیگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! و منافع ملی را فدای حزبی و جناحی شون نمی کردند.
معلم۳۲۹۶۱۶۱۱۹:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
برجام حاصل سیاست نظام بود و ظرف ۲۰ دقیقه در مجلس تصویب شد. ترامپ انرا یک فاحعه نامید و با پافشاری اسراییل ترامپ انرا پاره کرد.
ناشناس۳۲۹۵۶۳۱۱۳:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب بود وزیر خارجه ای که حتی تفاوت SUSPEND(تعلیق) و TERMINATE(لغو) را نمی دانست !
ناشناس۳۲۹۵۶۴۲۱۳:۵۱:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
این اقا حتی از درک منطق سیاست بین الملل هم عاجزه فک کرده باالتماس درخواست بهش رحم میکنن
ناشناس۳۲۹۶۰۹۷۱۸:۴۲:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصلا بویی از مسلمانی برده اید؟
ناشناس۳۲۹۵۶۶۴۱۳:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
یک فرد ساده مانند بنگاه دار یا بقالی بهتر از او تحلیل سیاسی می کند و حتی عمل می کند!!
ناشناس۳۲۹۵۷۷۶۱۴:۳۹:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
حتی یک بنگاهی هم در زمان انعقاد قرار داد یک معامله حق فسخ و ضرر زیان برای طرفین معامله در نظر می گیرد اما ظریف طوری برجامو منعقد کرده بود که ترامپ بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و هیچ خسارتی به ایران پرداخت نکرد.
ناشناس۳۲۹۶۲۲۱۲۰:۵۷:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
این بنگاه دار یا بقالی که می‌گویید را یک بفرستید برای وزارت خارجه شاید نتیجه گرفتید ماهم ببینیم
ناشناس۳۲۹۵۷۲۵۱۴:۱۸:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آقای ظریف دارد هشدار میدهد که نکند ایران از روی احساسات یا بدون در نظر گرفتن منطق و مصالح ملی وارد جنگی ویرانگر شود .
ناشناس۳۲۹۵۷۹۹۱۴:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف چرا جنایات اسرائیل در فلسطین و کشتار کودکان معصوم غزه را محکوم نمی کند و فقط سیاسی کاری می کند ؟!
ناشناس۳۲۹۵۸۲۹۱۵:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اینها کشور را تا مرز جنگ پیش بردند حالا هشدار می دهند !
ناشناس۳۲۹۵۹۰۶۱۵:۵۸:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
عده ای نانشان درگرفتاری وجنگ وکشتاراست. ازاوضاع آشفته سوءاستفاده کرده وجیب گشاد خودراپرمی کنند.
ناشناس۳۲۹۵۷۷۱۱۴:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در دوره ظریف ما شاهد بسته شدن بسیاری از سفارتخانه هایمان در کشورهای مختلف و انزوای کشور بودیم اما امروز شاهد گسترش روابط با کشورهای مختلف و عضویت در پیمان های شانگهای و اوراسیا و بریکس و توسعه روابط با کشورهای همسایه هستیم این نشانه شکست دیپلماسی التماسی ظریف است.
ایرانی۳۲۹۵۹۵۱۱۶:۲۸:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آری!!! 1- در صدور قطعنامه 598 او بود با تیمش که سبب شد ایران نتواند خسارات جنگ تحمیلی را پس بگیرد 2- در توافق سعدآباد سیاست او و روحانی بود که سبب شد ایران تمام دارایی هسته ای اش را بدهد و هیچ بدست نیاورد 3- در توافق تحمیلی و ننگین برجام همو بود که چنان سرسپرده پای تمام متون امریکایی ها را مهر تایید زد که برجام بی فرجام بجز باز کردن مشت بسته ایران در دور زدن تحریم ها و افزایش فشار هیچ دستاوردی برای ایران نداشت
ناشناس۳۲۹۶۱۸۳۲۰:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در سالهای 82 تا 84 که روحانی و ظریف مذاکره می کردند 2 قطع نامه سازمان ملل بر علیه ایران صادر شد.
ناشناس۳۲۹۶۳۵۳۲۳:۳۳:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در قرارداد ۵۹۸ تعیین شده که شروع کننده جنگ باید مشخص شود و غرامت بپردازد ، و کمیته ای که از طرف سازمان ملل تعیین شد ۱۱۰۰ میلیارد دلار خسارت تعیین کرد که عراق باید به ما پرداخت میکرد اینکه حاکمیت نخواست غرامت بگیرد و فقط۱۰۰ هواپیمای جنگنده غرامت گرفت مقصر ظریف نیست .هنوز هم حق گرفتن غرامت ۱۱۰۰ میلیارد دلاری پابرجاست
ناشناس۳۲۹۶۰۸۳۱۸:۳۲:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
بدون شک
مهدی۳۲۹۶۱۹۱۲۰:۳۴:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
جناب عبدالباسط تمامی سکانس‌هایی که جمع آوری کردید و تمامی داستانی که گفتید جواب دارد.
ناشناس۳۲۹۶۱۹۵۲۰:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در مورد سکانس سوم باید بگم برخورد ظریف درست بود و اگر این فرد به قول افراد چپ مهره بی ارزشی بود او را حفظ نمی کردند و برای ماندن او سعی نمی شد غیر این است؟
ناشناس۳۲۹۶۲۰۳۲۰:۴۴:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در مورد سکانس چهارم می‌توان گفت که حرف ظریف این بود که چرا دیپلماسی و میدان باهم همراه نیستند و چیزی که روزنامه ها و افراد چپ مطرح می‌کردند این بود که چرا ظریف میدان را نهی کرده و جالب این که همان افراد حرف‌های ظریف را به کنار می‌گذاشتند و از دو بال سیاست یعنی میدان و دیپلماسی حرف می‌زدند یعنی در عین انتقاد از حرف‌های ظریف خودشان این حرف‌های ظریف را تایید می‌کردند!!
ناشناس۳۲۹۶۲۰۹۲۰:۴۸:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در مورد هزینه سازی هم دوست دارم مردم پاسخ شما را بدهند که چه کسی هزینه سازی های مختلف کرده یا این شخص ظریف نخواهد بود یا اگر به صورت درصد بندی بخواهیم جواب دهیم درصدی کمتر خواهد داشت
ناشناس۳۲۹۶۲۱۳۲۰:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
یک نکته خیلی خیلی مهم عبدالباسط گرامی بنده شاید بارها و بارها این را در سایت شما ذکر کرده باشم. اجازه دهید بار دیگر هم بگوییم. چپ‌ها چرا باید از جیب مردم هزینه کنند! حداقلش چپ‌ها یکبار هم که شده از جیب خودشان هزینه کنند. چرا مردم باید هزینه تفکرات چپ‌ها را بدهند؟ شجاعت داشته و خودشان دل به دریا بزنند، هزینه‌هایش را هم بپذیرند.
ناشناس۳۲۹۵۵۰۴۱۲:۲۵:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دولت رییسی زمان را نشناخت و در همان ابتدای کار مفسدان دولت قبل را به دادگاه ارجاع نداد .
علی‌اصقر۳۲۹۵۵۱۰۱۲:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
حاشیه‌سازی اصولگرایان برای کشور، خیلی بیشتر از ظریف است.
ناشناس۳۲۹۵۶۱۱۱۳:۳۹:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
حرفِ کم و بسیار نیست مگه بین خودتون و اصولگرا مسابقه گذاشتید؟! هر شخص ، گروه ، طیف و تیمی که به مردم و مصالح و منافع کشور خیانت کنه با شیطان هم‌زیست و محشور میشه
ناشناس۳۲۹۵۶۲۴۱۳:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند و هیچ فرقی با هم ندارند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۹۵۸۶۴۱۵:۳۰:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
با این شعار کلی راه به جایی نمی بریم! مگر می شود اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه باشند و آن وقت یک روی سکه یعنی اصولگرا اینقدر روی دیگر سکه یعنی اصلاح طلب را بنوازد! و حتی به کمتر از نابودی اش راضی نگردد؟! خیر تفاوت میان اصولگرا و اصلاح طلب به حدی واضح و آشکار است که نه تنها دو روی یک سکه نیستند بلکه می توان گفت فرسنگ ها با یکدیگر فاصله دارند و این فاصله تعارف بردار نیست و من واقعا در تعجبم چطوری گروهی با تکرار اینکه اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند می خواهند این همه تفاوت و فاصله را نادیده بگیرند؟! والله اعلم.
ناشناس۳۲۹۵۸۹۸۱۵:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصولگرا و اصلاح طلب سر و ته یک کرباسند زیرا هیچکدام بفکر مردم نبوده و نیستن.
ناشناس۳۲۹۵۹۲۰۱۶:۱۱:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اکنون اصلاح طلبان مشغول نواختن جلیلی هستن و اصولگرایان مشغول نواختن ظریف هستن و هیچ تفاوتی با هم ندارند.
ناشناس۳۲۹۵۹۶۳۱۶:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد این ثمره دیپلماسی التماسی اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۲۹۵۹۶۴۱۶:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد منافع ملی ما با اصلاحات تامین نمی شود.
ناشناس۳۲۹۵۶۶۱۱۳:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصول گرا اگر کاری هم بکنند از عمد خلاف امنیت ملی کاری نمی کنند برعکس اصلذح طلب که از عمد انجام می دهند
ناشناس۳۲۹۵۷۰۷۱۴:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف و روحانی اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و مملکت را به قهقرا بردند چرا سکوت نمی کنند ؟!
ناشناس۳۲۹۵۸۱۱۱۵:۰۲:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
معیشت مردم در این دو سال آباد شده یا خرابتر؟
ناشناس۳۲۹۵۹۰۰۱۵:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
با افزایش حقوق ها و 10 برابر شدن یارانه ها وضع معیشتی مردم بهتر شد.
ناشناس۳۲۹۵۹۳۶۱۶:۲۳:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
از خرابتر شدن جلوگیری شده
ناشناس۳۲۹۵۵۱۲۱۲:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ميشه خواهش كنيم يه پستي مقامي سمتي به اين جناب ظريف بديد باور كنيد ما خسته شديم چه رسد به اين بنده خدا
ناشناس۳۲۹۵۶۲۰۱۳:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
میشه اقلاً تصویر اینا رو منتشر نکنید؟
ناشناس۳۲۹۵۵۱۵۱۲:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دیگه حدادعادل هم داره میگه بعضیا میخوان ما وارد جنگ بشیم حالا شما هی تحلیل بزار.
ناشناس۳۲۹۵۶۱۶۱۳:۴۲:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف اگه مطامع خودشون تامین نشه رنگشون تغییر میکنه
ناشناس۳۲۹۵۶۳۹۱۳:۵۰:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصلاح طلبان در زمانی که امریکا به عراق حمله کرده بود میگفتن صدام خالد ابن ولید است ! ما باید به کمک صدام در جنگ با آمریکا برویم یک زمانی هم میگفتن ایران باید به جنگ طالبان برود ! احتمالا همان افراد اصلاح طلب بدنبال ورود ایران به جنگ به غزه هستن اینها بدنبال ویرانی کشور هستن.
ناشناس۳۲۹۵۶۷۴۱۴:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هنوز نمی داند جنگ ایران و آمریکا یعنی نابودی و محو اسرائیل و برچیدن پایگاه های امریکا در منطقه؟
ناشناس۳۲۹۵۸۲۸۱۵:۰۸:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اونا هم وای نمیستند که شما فقط بزنید. بزنید قطعا میخورید.
ناشناس۳۲۹۵۹۰۴۱۵:۵۸:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دوران بزن درو تمام شده دشمنان یکی بزنند 10 تا می خورند.
ناشناس۳۲۹۵۹۳۹۱۶:۲۵:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ما از محو می گوییم شما دنبال وای نه ایستادن؟!!!
ناشناس۳۲۹۶۱۰۳۱۸:۴۶:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دوران شعار دادن سپری شده است واقع بین باشید لطفا.
ناشناس۳۲۹۵۵۲۳۱۲:۳۷:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در هشت سال دولت بی تدبیر روحانی بخصوص در موضوع برجام خفت بار ، مردم با تمام وجود دریافتند که خدمت به دشمن و همراهی با آنها در نهان اصلاح طلبان است و انکار آن امکان ندارد
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۹۶۰۸۹۱۸:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
کدام مردم و با کدام تمام وجود؟! یعنی اینقدر مخاطب را عاری از هرگونه قدرت فهم و درک و تشخیص فرض گرفته اید که چنین اتهامات بزرگ را به معتمدان اکثریت مردم نسبت می دهید و توقع دارید مطلب تان در ذهن مخاطب ملکه هم گردد؟! متاسفم.
ناشناس۳۲۹۵۵۲۷۱۲:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هیچ کسی در حد و قواره تدبیر اقای دکتر ظریف در حوزه تخصصی ایشان در کشور نداریم که ایشان را نقد کنند.
ناشناس۳۲۹۵۶۴۰۱۳:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
ناشناس۳۲۹۵۶۴۴۱۳:۵۲:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
کاش همینطوری بود!
ناشناس۳۲۹۵۶۴۵۱۳:۵۲:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
مردم ایران هنوز هزینه 8 سال سیاست های غلط روحانی و ظریف را می دهند اینها اگر سکوت کنند بهتر است.
ناشناس۳۲۹۵۶۴۹۱۳:۵۳:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف و عراقچی چرا همواره از مناظره با منتقدین برجام فرار کرده و می کنند ؟!
ناشناس۳۲۹۵۶۸۵۱۴:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
بعله مانند سعد اباد و برجام که واگذاری منافع ملی بود تا دشمن در امور داخلی ایران دخالت کند و فقط ماندم چرا شر دشمن کم نشد هیچ بیشتر شد!! همانطوری از گذشته در قبال وادادگی دشمن چگونه یاد می کنید از ایشان هم آیندگان مشخص هست چگونه یاد خواهند کرد و دست از طایفه گری بردار تا با فکر باز....!
ناشناس۳۲۹۵۷۱۶۱۴:۱۳:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف و فریدون در هشت سال دولت شون چه خیانت ها که نکردند قدرت هسته ای کشور را بر باد دادند اقتصاد کشور را فلج کردند با برجام های 2 و 3 میخواستن توان دفاعی و بازدارندگی کشور را از بین ببرند که رهبری مانع شدند.
ناشناس۳۲۹۵۵۴۲۱۲:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
مگر از کسانی که خود و فرزندانشان در کشور متخاصم رشد یافته اند توقع یاری هم می توان داشت؟!!!
ناشناس۳۲۹۵۷۰۱۱۴:۰۹:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ما ز اینها چشم یاری داشتیم ! خود غلط بود انچه می پنداشتیم.
ناشناس۳۲۹۵۷۳۳۱۴:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
کسانی که کشور را برای جنگ با طالبان تحریک می‌کردند امروز نگران جنگ شده‌اند!!
ناشناس۳۲۹۵۵۴۴۱۲:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دولت تدبیر و امید که زمانی می گفت مشکل آب کشور به برجام گره خورده و وزیرش می گوید که کل دفاع کشور ما با یک موشک امریکایی مختل می شود معلوم است که وظیفه خود می داند تا در این موقعیت حساس مدافع منافع امریکا و اسراییل باشد
ناشناس۳۲۹۵۵۵۰۱۲:۵۸:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
بخشی از صحبتهای ظریف مصرف انتخاباتی داره و بخش دیگری را خدا میداند
ناشناس۳۲۹۵۸۲۳۱۵:۰۶:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اصولا مقالاتی که اخیرا بر علیه ظریف نوشته میشه، مصرف انتخاباتی داره !
فرناز۳۲۹۵۵۶۲۱۳:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
شخص آقای ظريف که‌ الآن کاره ای در مملکت نيست که بخواهید خودتون رو درگیر حرفش بکنيد، یک استاد دانشگاه است و تمام.
ناشناس۳۲۹۵۶۱۸۱۳:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
وقتی کاره ای نیست چرا حاشیه سازی و برای کشور هزینه تراشی می کند ؟!
ناشناس۳۲۹۶۱۴۴۱۹:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
حاشیه سازی را سفارت نوردان میکنند
ناشناس۳۲۹۵۶۴۶۱۳:۵۲:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
من موندم ظریف خیلی وقته خبری ازش نبود یهو میاد و اظهار نظر میکنه مگه این چیکاره هست حرفهاش جز اینکه ذهن مردم و مخدوش کنه چه نتیجه ای داره .
ناشناس۳۲۹۵۵۶۷۱۳:۰۷:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آقای ظریف هنوز سرباز نظام هست وهر حرفی را که می زند بر اساس اهدافی است که نظام برای آن برنامه ریزی کرده است
ناشناس۳۲۹۵۶۸۲۱۴:۰۲:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف چر پالس ضعف و ناتوانی به دشمن می دهد ؟!
ناشناس۳۲۹۵۵۷۴۱۳:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
همون زمان که تو آمریکا درس می خوندن با پول مملکت و بعد بر علیه مملکت هزینه تراشی می کرد.
ناشناس۳۲۹۵۵۷۵۱۳:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
کلی رفقای وصولگرای شما در این 45 سال هزینه درست کردند با ندانم کاری اونها را یادتون نیست؟ حالا یه بارم رقیبتون. اگرچه هیچ کدومتون به فکر ما ملت نیستید و دنبال سیاسی کاری خودتون هستین برای مطامع و هواهای نفسانی و شخصی
ناشناس۳۲۹۵۶۵۹۱۳:۵۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
35 سال بعد از انقلاب اصلاح طلبان دولت ها را بدست داشتن و نتیجه بجز افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فلاکت و تورم و بیکاری و رکود داشتن ملت تاوان ندانم کاری اینها در سالهای گذشته را پس می دهند.
ناشناس۳۲۹۵۵۸۰۱۳:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دنیا در هر جنایتی که اسرائیل بکنه حامی و شریکه اما مسلمانهایی چون ظریف ، السیسی ، بن سلمان وغیره ترس و مصلحت مانع موضع گیری شفافشون میشه اونهم نهایت در حد محکومیت و بس. در ضمن رهبری فرمودند ایران قصد جنگ نداره وایشون بازم دنبال دوقطبی سازیه و بهره برداری سیاسی به نفع امریکا و بلوک غرب
ناشناس۳۲۹۵۵۸۶۱۳:۲۱:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
مشکل اساسی اینست که شما چشم روی واقعیات کشور و دنیا بسته اید و با شعار و ریا میخواهید کشور را بچرخانید و نتیجه ان هم وضعیت حال جاضر کشور است.
ناشناس۳۲۹۵۶۵۷۱۳:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
کاش در دولت روحانی تعدادی مسکن و نیروگاه برق ساخته می‌شد!
ناشناس۳۲۹۵۶۶۰۱۳:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
وضعیت کنونی کشور نتیجه 8 سال فرصت سوزی روحانی و ظریف با برجام است.
ناشناس۳۲۹۵۵۹۰۱۳:۲۳:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
چرا اینقدر از ظریف میترسید؟! این تحلیل های بی منطق علیه ایشان جواب نمیدهد. فقط خودتان را بیشتر تخریب میکنید ایشان برای ملت ایران محترم است
ناشناس۳۲۹۵۶۶۵۱۳:۵۹:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
از بانیان وضع موجود باید ترسید عمده مشکلات کشور در 44 سال گذشته زیر سر همین غربگدایان است.
ناشناس۳۲۹۶۹۴۲۱۴:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بانیان وضع موجود دو ساله اخیر کسان دیگری هستند. تشدید گرانیهای دوساله موید این حرف است.
ناشناس۳۲۹۵۶۹۱۱۴:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
این ها دیگر نباید در راس بیایند .
ناشناس۳۲۹۵۵۹۵۱۳:۲۸:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اول انقلاب که موشک نداشتیم چرا اون موقع که اتفاقا در اوج درگیری به خاطر اشغال سفارت بودیم ایران را از بین نبرد؟
ناشناس۳۲۹۵۶۰۹۱۳:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
موضع گیری رهبری در زمان حمله صدام به کویت و ورود آمریکا به جنگ را فراموش نکردیم. زمانی که برخی از سخنوران هر دو جناح راست و چپ، گفتند که صدام خالد ابن ولید شده و ما باید همراه او شویم و علیه دشمن شماره یک مان یعنی آمریکا بجنگیم. رهبر انقلاب محکم ایستادند و گفتند این جنگ بین دو باطل است و ما دخالت نمیکنیم. از این موارد در طول رهبری ایشان بارها اتفاق افتاد. البته مواضع اصولی ما کمک به جبهه مقاومت و مستضعفان جهان (طبق قانون اساسی) ادامه داشته و دارد ولی بدون درگیری مستقیم. این روند در مدیران عالیرتبه کشور هم نهادینه شده. فکر کنم خود آقای ظریف و دوستان ایشان (بخصوص آقای روحانی) هم این مطلب را خوب بدانند. حالا چرا این گونه صحبت میکنند، الله اعلم....
ناشناس۳۲۹۵۶۱۰۱۳:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
الان که دیگه سیستم یکدست شده و بخش تصمیم گیر که قدرت را در اختیار دارد یکدست است . نباید با اظهار نظر یک صاحب نظر که مسوولیتی هم ندارد مشکل داشته باشید.
ناشناس۳۲۹۵۶۵۳۱۳:۵۴:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
یعنی نقد نظرات ایشون اشکال داره!؟
ناشناس۳۲۹۵۷۲۲۱۴:۱۶:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
خیر ، هر چقدر دلتان میخواهد نقد کنید. ولی اگر بعدا کاری که باید میکردید را نکردید به گردن امثال ظریف نیندازید.
ناشناس۳۲۹۵۷۹۵۱۴:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف باید پاسخگو باشد چرا در زمانی که سکاندار وزارت خارجه بود در دفاع از مردم مظلوم یمن و فلسطین اقدامی نکرد ؟!
ناشناس۳۲۹۵۶۹۵۱۴:۰۷:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
سیستم یکدست شده اما ظریف و روحانی دائما حاشیه سازی و برای کشور هزینه تراشی می کنند.
افشار۳۲۹۵۶۳۳۱۳:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هر کی واقع بین باشه و بر خلاف نظر شما حرف بزنه میشه هزینه ساز؟ ایشان متخصص ترین آدم در کل ادوار تاریخ وزارت خارجه بودند
ناشناس۳۲۹۵۶۹۰۱۴:۰۵:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اگر متخصص بود که نتیجه برجامش تشدید تحریمها و فشار حداکثری دشمن و افزایش 10 برابر قیمت دلار نمی شد !
ناشناس۳۲۹۵۷۳۱۱۴:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
بله گندی که زدن هنوز برجسته است .
عباس۳۲۹۵۶۳۸۱۳:۵۰:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
منافع ملی ما چقدرضربه پذیره ؟!!! ضریف هم وطن دوست هم کار آمد و واقعا آدم شایسته ایست ومردم 90درصد دوسش دارن .
ناشناس۳۲۹۵۷۳۵۱۴:۲۱:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ادم وطن دوست برخلاف منافع ملی و در جهت تامین منافع دشمن حرف نمیزنه.
ناشناس۳۲۹۵۷۵۱۱۴:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
سال ۹۹ توی اون گفتگوی چند ساعته دکتر ظریف که فایل صوتی اون پخش شد خودشون گفتن طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت من از ۹۰ درصد شده ۶۰ درصد، و الان هم قطعا کمتر شده! البته نظر شما قطعا از دکتر ظریف دقیقتره!!!!
ناشناس۳۲۹۵۶۷۰۱۴:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
زمانش کی هست؟
ناشناس۳۲۹۵۷۵۴۱۴:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
یا سخن دانسته گو ای مرد بخرد ! یا خموش
امید یاوری دارانی۳۲۹۵۶۷۲۱۴:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
سخنان ظریف را به مثابه پالس از درون معرفی کرده اید که دشمن را امیدوار می کند . براستی اگر سخنان و نظریات ظریف اینقدر تاثیر گذار است و ایشان این اندازه وزنه سنگینی هستند چرا به نظریات ایشان توجه نمی شود؟ اگر نظریه پردازی و ازاد اندیشی را حق مسلم افراد می دانید چرا صرفا باید این نظریات هم راستا با حاکمیت باشد؟ ایا نمی توان نظری جز نظر نظام داشت؟ این مقاله تناقضات متعددی دارد که شاید صرفا برای پر کردن صفحات تنظیم شده باشد.
ناشناس۳۲۹۵۷۴۳۱۴:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
سیاست کلی نظام حمایت از مردم مظلوم فلسطین است افرادی که سیاست های نظام را قبول ندارند نباید برای کشور هزینه تراشی بکنند.
امید یاوری دارانی۳۲۹۵۸۷۸۱۵:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اقای ظریف فعلا از تصمیم گیران نظام نیستند اما براساس قانون اساسی حق دارند اظهار نظر کنند و مادامیکه خلاف قانون عمل نکرده اند کسی نمی تواند متعرض ایشان بشود . ازادی بیان حق مسلم هر کسی است . البته تصمیم گیران نظام هم باید به خواست جامعه عمل کنند و در چارچوب قانون تصمیم گیری کنند .
ناشناس۳۲۹۵۹۰۷۱۶:۰۰:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هیچکس حق ندارد بر خلاف منافع ملی سخن بگوید و برای کشور و مردم هزینه سازی بکند.
ناشناس۳۲۹۵۶۷۵۱۴:۰۱:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۷
عزیز دل اشکالی ندارد. بگذارید ظریف یا هر فرد دیگری که مثل شما فکر نمی کند هم در این کشور اظهار نظر کند. بخدا اتفاقی نمی افتد که هیچ به پویایی کشور هم کمک می کند.
ناشناس۳۲۹۵۷۵۰۱۴:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
روحانی چرا اجازه اظهار نظر به مردم نمی داد و منتقدان را بیسواد و بی شناسنامه و افراطی و ترسو خطاب می کرد و به جهنم حواله می داد ؟!
امید یاوری دارانی۳۲۹۵۸۸۲۱۵:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ایشان هم اشتباه می کردند . دلیل نمی شود چون قبلا دیگری اشتباه کرده است امروز هم دوباره دیگران مرتکب اشتباهی دگر شوند.
ناشناس۳۲۹۵۹۱۶۱۶:۰۶:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
روحانی چرا از مردم و منتقدان دلسوز کشور عذرخواهی نکرد ؟!
ناشناس۳۲۹۵۶۷۸۱۴:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
1_الهی به ان کس که عقل دادی پس چه ندادی و به ان کس که عقل ندادی پس چه دادی ؟( از مناجاتهای خواجه عبدالله انصاری) 2_ دو چیز طیره عقل است: سخن گفتن به وقت خاموشی و خاموشی به وقت سخن گفتن.( حکیم سعدی) 3_ نه هر که کله کج نهاد و تند نشست/ کلاه داری و ائین سروری داند. . . . . . . جناب ظریف هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست/ نه هر که سر بتراشد قلندری داند. ( حضرت حافظ) فتامل جناب ظریف
ناشناس۳۲۹۵۷۰۵۱۴:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در رابطه با جنگ نباید احساسی عمل کرد و باید عاقلانه و منطقی بود .
ناشناس۳۲۹۵۷۸۶۱۴:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
جنگی در کار نیست اسرائیل و فلسطین در 44 سال گذشته همواره درگیر بودند اما ایران هیچ وارد جنگ مستقیم نشده و نخواهد شد.
عادل۳۲۹۵۷۱۰۱۴:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
وقتی که یک عده دنبال جنگ و گرفتار کردن مردم بدبخت هستن دیگه چیزی واسه گفتن نمیمونه تا یاد داریم دشمن بوده و هست .
ناشناس۳۲۹۵۷۹۰۱۴:۵۱:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هیچ کس در کشور بدنبال جنگ نیست هدف ظریف دو قطبی سازی و ماهیگیری از اب گل الود است.
ناشناس۳۲۹۵۷۴۹۱۴:۲۶:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف باید محاکمه ومجازات می شد به جرم خیانت به وطنمان اما اکنون به لطف مهره های نفوذی در کشور خصوصا قوه قضائیه آزادانه می گردد وبر ضدوطنش فعالیت می کند.
ناشناس۳۲۹۵۷۸۹۱۴:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هنر ظریف در نوشتن توافقنامه برجام است که علی رغم تمام بداخلاقی هایی که شما در زمان دولت روحانی انجام دادید حالا دوستان شما دنبال اجرای همان برجام هستند.
ناشناس۳۲۹۶۱۷۲۲۰:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
هیچ کس بدنبال اون برجام خسارت بار نیست اگر توافقی هم بشود به کلی با برجام متفاوت است و تامین کننده منافع ملی است.
عباس۳۲۹۵۸۱۶۱۵:۰۳:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آن شخصی که باعث خسارات بی حساب و نابودی هزاران میلیارد دلار منافع ملی شد ظریف نیست ..
ناشناس۳۲۹۶۱۷۵۲۰:۲۲:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
فقط 447 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده که با برجام اکسید کردند 50 میلیارد دلار در بازارهای جهانی قیمت داشت.
میراثی۳۲۹۵۸۴۳۱۵:۱۷:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
چرا ظریف هنوز در دانشگاه تهران تدریس میکند و سمپاشی میکند این را از کار برکنار کنید علت این کارها نبودن قانونی است که مدیران پس از کنار رفتن هیچوقت در مورد بیلان کاریشان بازخواست نمیشوند.
ناشناس۳۲۹۵۸۵۰۱۵:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف‌حق‌دارد‌اینگونه‌حرف‌بزند.اصولا‌اکثر‌درس‌خواندها‌در‌غرب‌یک‌مشخصه‌دارند‌و‌آن‌احساس‌حقارت‌نسبت‌به‌غرب
مونا۳۲۹۵۸۶۲۱۵:۲۹:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
با نگاه نویسنده موافقم.
ناشناس۳۲۹۵۸۶۵۱۵:۳۱:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
در دنیای سیاست دوست ودشمن واقعی وجودنداردوتقریبااکثرکشورهااین سیاست راباوروباان حرکت می کنند!
حافظ، ۴۸۶۳۲۹۵۳۲۹۵۸۷۳۱۵:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف بیش از نصف عمرش را در آمریکا زندگی و تحصیل کرده و حق دارد به آن کشور خدمت نماید و برای ایران هزینه بتراشد.
ناشناس۳۲۹۵۹۷۲۱۶:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ربطی نداره. اتفاقا خسارتهای غیر قابل جبران ما از طرف کسانی است که ظاهرا پایشان رو هم از کشور بیرون نذاشتند.
ناشناس۳۲۹۵۸۸۰۱۵:۳۹:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
حاصل اصلی برجام لغو تمامی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل بود که با موفقیت کامل اجرا شد. تضعیف برجام ابتدا در بین تندروهای داخلی کلید زده شد. منابع آزاد شده ایران بعد از برجام ده ها میلیارد دلار بود که به صورت قانونی در اختیار ایران قرار گرفت نه مثل این 7 میلیارد دلار کره جنوبی که دولت رئیسی دو سال است حتی با از دست دادن یک میلیارد آن هنوز در اختیار دولت نیست.
ناشناس۳۲۹۵۹۱۴۱۶:۰۵:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد اکنون حدود 30 میلیارد دلار ازاد شده و در بانکهای قطر و عمان و عراق در دسترس است در ضمن تحریم ها در سالهای 92 تا 99 بیشتر از دو برابر شد یعنی از 700 عنوان به 1500 عنوان تحریم افزایش یافت.
جوابگو۳۲۹۵۹۱۷۱۶:۰۷:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
دمت گرم تحریمها قطع نشد و همان موقع تعداد بسیارزیادی تحریم به تحریمهای قبل اصافه شد ان پولهایی که ازاد شد را نام ببرید ۳۵سال حکومت دست عوامل هاشمی و خاتمی و روحانی بود دستاوردهایشان را بگویید.
امید یاوری دارانی۳۲۹۵۹۶۱۱۶:۴۳:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۷
من موافق گذشتگان نیستم ولی شما نیز اطمینان نداشته باشید که انهایی که شما به ایشان علاقه دارید هم بتوانند کاری از پیش ببرند . تا وقتی سیاست خارجی تغییر نکند و برای نظریات مردم ارزش قائل نشوند چیزی تغییر نخواهد کرد.
ناشناس۳۲۹۶۹۴۸۱۵:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
سیاست خارجی در 8 سال دولت قبل تغییر کرد چرا اوضاع اقتصادی بدتر از قبل شد ؟!
جلال۳۲۹۵۹۵۳۱۶:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آقای ظریف از طرفی ، طیف احساساتی و بی منطق را هشدار می‌دهد که عقلشان را به کار بیاندازند و نتیجه کار را بدانند . از طرف دیگر به اسرائیل و آمریکا می‌فهماند که ادامه این نوع حملات وحشیانه می‌تواند به جنگ تمام عیار بدل شود و در داخل ایران گروه هایی هستند که طالب درگیری مستقیم با آنها هستند . آقای ظریف از بدنه نظام است .
ناشناس۳۲۹۶۰۱۰۱۷:۲۴:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
ظریف که الان مسئولیتی نداره و فقط از جایگاه یه تحلیلگر سیاسی مثل هر تحلیلگر دیگری نسبت به ورود احتمالی ایران به جنگ هشدار داده. شما یکدست شدین و الان دنبال دشمن خیالی میگردی.
ناشناس۳۲۹۶۰۷۲۱۸:۲۴:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
همه نظرات قابل احترام است لیکن آنچه رامسلم است وطن دوستی آقای دکتر ظریف موردتایید مردم ونظام است .اگرشخصی ازروی دلسوزی توصیه به اجتناب ازجنگ کند کجا اشکال دارد؟ایشان نظرش راگفته و افرادی هم دررسانه ملی به غیرممطقی ترین شکل ممکن پاسخ گفته اند.
ناشناس۳۲۹۶۱۵۱۱۹:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
برای توصیه های ظریف کسی تره هم خرد نمی کنه.تعجب می کنم به چه دلیلی یک دفعه حرف های این ورشکسته سیاسی اینقدر اوج داده می شود؟
ناشناس۳۲۹۶۵۶۴۰۹:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
ترس از دکتر ظریف چرا؟ همین که یک عبارت از سخنان زیبای ظریف را مهمل کوبیدن او می کنید نشان دهنده اعتبار وجایگاه والای ایشان در کشور می باشد.
مهدی۳۲۹۶۶۹۴۱۱:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
ظریف بی اجازه حرف نمیزنه اینهمه تفسیر های بیخودی ندید.
ناشناس۳۲۹۶۸۵۳۱۳:۴۰:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
نظرتون در مورد صحبتهای آقای حداد عادل چیه ؟ اگه اونها رو ظریف گفته بود چی می گفتید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین