ورود قالیباف به مسئله ردصلاحیت‌ها/ پاسخ زیدآبادی به نگرانی ظریف

  4020823072 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ورود قالیباف به مسئله ردصلاحیت‌ها/ پاسخ زیدآبادی به نگرانی ظریف

ورود قالیباف به مسئله ردصلاحیت‌ها

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس در تذکری با بیان اینکه «اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست»، اظهار کرد: موضوعی که در بحث انتخابات است، ۲۸ درصد از نامزدها اعم از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی نتوانستند از هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت بگیرند؛ البته کار اگر بر مبنای قانون باشد کسی اعتراضی ندارد.

وی گفت: تبصره ماده ۶۰ و همچنین ماده ۶۱ که چند ماه قبل تصویب کردیم رعایت نشده است؛ در این تبصره آمده که رد صلاحیت ها باید مستند به مدارک معتبر باشد؛ اعضا و روسای هیئت‌های اجرایی موظفند که مستندات لازم را به افرادی که رد صلاحیت شدند بدهند تا آنها بتوانند اعتراض کنند و دلایل و مستندات در رد آنها را ارائه دهند.

این نماینده مجلس اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف به عنوان ریاست مجلس خواهش می‌کنم به این وضعیت ورود کنید تا مردم سالاری دینی که یکی از پایه های مهم و اساسی نظام است آسیب نبیند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: حتما به عنوان مجلس در اجرای قانون مساله را دنبال می‌کنیم؛ پیشتر هم توضیح دادم که در حوزه اجرایی موضوع دخالت‌هایی که مطرح شده است را پیگیری کردیم و خواهیم کرد و مصمم هستیم که قانون اجرایی شود. البته بدون شک دوستان شورای نگهبان هم حتما به این مساله توجه دارند.

***

پاسخ زیدآبادی به نگرانی ظریف درباره احتمال جنگ

احمد زیدآبادی، تحلیلگر نزدیک به طیف ملی-مذهبی در کانال تلگرام خود نوشت: «محمد جواد ظریف نگران ورود ایران به جنگ در نوارغزه است. او از نامه‌نگاری برخی افراد و محافل داخلی به رهبری برای متقاعد کردن وی به ورود به جنگ خبر داده است. آقای ظریف ورود جمهوری اسلامی و حزب‌الله به جنگ غزه را آرزوی اسرائیل دانسته است.

من گمان نمی‌کنم احتمال ورود جمهوری اسلامی به جنگ با اسرائیل آنقدر جدی باشد که باعث نگرانی شود. در شرایط شکننده و بحرانی، طبعاً هر حادثۀ غیرمنتظره‌ای می‌تواند آتش جنگ را شعله‌ور سازد. این پدیده را باید به حساب "عدم قطعیت" در امور انسانی گذاشت.

اما تا آنجا که به تصمیم و ارادۀ زمامداران مربوط می شود، هیچ نشانه و گرایش جدی از احتمال ورود به جنگ توسط جمهوری اسلامی دیده نمی‌شود. اینکه سرنوشت نوارغزه در جنگ جاری در چه سمت و سویی رقم خواهد خورد نیز به نظرم در اصل تصمیم به عدم ورود به جنگ تأثیری ندارد.

در واقع این همان پراگماتیسم و عقلانیت غریزی است که به وقت خطر و تهدید، در نظام جمهوری اسلامی خود را ظاهر می‌کند.

سال قبل، در تحلیل و ارزیابی شرایط کشور بارها بر همین نکته تأکید کردم، اما بسیاری از افراد با رد قاطع این نظر، اصرار می‌کردند که قدرت یک‌دست‌سازی‌شده، بهره‌ای از تدبیر پراگماتیستی برای بقای خود ندارد و با بروز هر بحرانی، دست به ماجراجویی و عملیات انتحاری خواهد زد!»

***

باقی: وقایع غزه نگاه جهانیان به غرب را دگرگون کرده است

عمادالدین باقی، پژوهشگر حقوق بشر در سازندگی نوشت: «بمباران‌های اسرائیل فقط خانه‌های غزه را ویران نکرد بلکه اعتبار نهادهای بین‌المللی و اسناد حقوق بشر دوستانه را هم ویران کرد و نشان داد اگر دولت‌های غربی در برابر جنایات روسیه در اوکراین و اسد در سوریه موضع می‌گرفتند به خاطر منافع و سیاست بود نه انسانیت و نوع‌دوستی زیرا از اعمال وحشیانه‌تری در غزه (و حتی در کرانه‌باختری و در خود اسرائیل) حمایت کردند.

بی‌گمان واقعه غزه نگاه بسیاری از جهانیان را به غرب ارزش‌های غرب و قواعد بین‌الملل را دگرگون کرده است که آثار آن را در بسیاری از گفته‌ها و نوشته‌ها مشاهده می‌کنیم. امروز کنوانسیون‌های چهارگانه ۱۹۴۹ ژنو درخصوص مخاصمات بین‌المللی، اعتبارشان را از دست داده‌اند.

پیش‌تر این پرسش به وفور مطرح می‌شد که چرا دولت‌های غربی با برخی حکومت‌های استبدادی نرد عشق می‌بازند و بر برخی خشم و هجوم می‌گیرند، یا این پرسش مطرح می‌شد که چرا از تنها رژیم آپارتاید در جهان که رسماً در قوانین خود برتری یهود و نژاد یهود را تضمین می‌کند، حمایت و آن را بزرگ‌ترین دموکراسی خاورمیانه می‌نامند اما وقتی چنین رژیمی جلوی چشم جهانیان تمام قواعد بین‌الملل را زیرپا می‌گذارد و دولت‌های غربی بر خلاف اعتراضات مردمی در کشورهایشان به طور گسترده‌ای از آن حمایت می‌کنند، معنایش این است که قوانین بین‌المللی ارزشی ندارند.»

***

انتقاد سخنگوی دولت از دخالت مجلس در مسائل اجرایی

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری درباره دلایل کمبود معلم در کشور گفت: در زمینه دلایل کمبود معلم به بخشی از دلایل در نشست خبری قبل اشاره کردم و امروز بر نکته دیگری اشاره می‌کنم که متأسفانه در برخی موارد در قانون‌گذاری‌ها ما به واقعیت کشور توجه نمی‌کنیم. متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان باوجود موافقت همه ما بر این طرح، احکامی ازجمله درخصوص مدت زمان‌های این طرح در نظر گرفته شد که با واقعیت‌های حوزه آموزش و پرورش هم‌خوانی نداشت.

بهادری جهرمی ادامه داد: علاوه‌بر آن اصرارهای نابجای و دخالت در اجراییات طرح رتبه‌بندی از سوی کمیسیون آموزش مجلس کام معلمان را تلخ کرد و باعث بروز مشکلاتی شد. نکته دیگر هم این بود که قانون‌گذار اجازه نداد که دولت حدود ۸۰ هزار معلم که پس از رتبه‌بندی خود را بازنشسته کردند، برای مدت محدود در مسند معلمی نگه دارد تا دفعتا بحران کمبود معلم رخ ندهد.

دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره هجمه به دولت در زمینه احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از سوی هیئت‌های اجرایی اظهار کرد: بر اساس قانون، هیئت‌های اجرایی کاملا مردمی و از ۱۱ نفر عضو، ۸ نفر نماینده مردم هستند. این فرایند سال‌هاست که در قانون وجود دارد و از مظاهر اصلی مردمی بودن انتخابات است. درباره داوطلبان هم از مراجع پنج گانه استعلام انجام می‌شود. در این انتخابات بیش از ۱۷ هزار نفر از سوی هیئت‌های اجرایی کشور اعلام احراز صلاحیت شدند که به ازای هر یک کرسی بیش از ۵۸ نفر رقابت انتخاباتی دارند.

پاسخ یک نماینده به اظهارات سخنگوی دولت

احسان ارکانی، نماینده نیشابور درباره انتقاد بهادری جهرمی از مجلس به خانه ملت گفت: درباره قانون رتبه بندی معلمان نیز باز همین موضوع عدم اجرای قانون مطرح است و البته آنچه باعث افزایش درخواست معلمان برای بازنشستگی شد اقدام غیرکارشناسی و اشتباه فاحش دولت و آقای منظور در لایحه برنامه هفتم بود که با پیشنهاد افزایش سنوات بازنشستگی و کاهش حقوق بازنشستگان باعث نگرانی معلمان و شتاب آنها برای بازنشستگی شدند. مجلس سعی می‌کند با دولت در اجرای قوانین چالش رسانه‌ای نداشته باشد و موضوعات را از طریق غیررسانه ای پیگیری کند اما ظاهراً دولت اصرار دارد کار سیاسی کند و به تقابل دامن بزند و آنچه مشخص است اینکه دخالت دولت در تصویب قوانین آسیب زا است.

***

بنزین گران نمی‌شود

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کردند که به تکلیف مجلس به دولت برای ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور به شرح زیر مربوط می شد.

جزء ۲ بند «پ» ماده ۴۶ لایحه برنامه هفتم: به منظور حل ناترازی بنزین، ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور، اجرای تکالیف پدافند غیرعامل و قانون هوای پاک، سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری وزارتخانه های نفت، کشور، صنعت معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد، برنامه جامع تأمین و تخصیص حامل های انرژی شبکه حمل و نقل جاده ای کشور را شامل بنزین، نفت، گاز، گازمایع، برق و گاز طبیعی فشرده، حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح این بند بیان کرد: دولت در لایحه‌ برنامه آورده بود که با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی در خصوص تعدیل مصرف حامل‌های انرژی تصمیم بگیرد اما مجلس شورای اسلامی با این موضوع مخالفت کرد و بحث سیاست‌های قیمتی را حذف کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما اکنون ناترازی برق، ناترازی بنزین و ناترازی در سایر حامل‌های انرژی را داریم. برای این ناترازی ما دولت را مکلف به ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور کردیم. در این بند می‌گوییم که براساس ویژگی‌های جغرافیایی و ظرفیت‌ها تلاش کنند تا سبد سوختی کشور متنوع شود و بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

در نهایت نمایندگان با این بند از لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.  

***

پیش‌بینی یک نماینده درباره واکنش شورای نگهبان به ردصلاحیت‌ها

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت درباره احتمال ردصلاحیت برخی نمایندگان به دلیل انتقاد از دولت به خبرآنلاین گفت: «من این را نمی‌توانم تایید کنم ولی رد هم نمی‌کنم. افرادی که در هیئت‌های اجرایی رد شدند عموما نمایندگانی بودند که به برخی عملکردهای دولت انتقاد داشتند و متاسفانه تداخل این اتفاق، این شائبه‌ها را به‌وجود آورده است.

روزنامه ایران در مقاله‌ معروفش، درباره رد صلاحیت نمایندگان حاشیه ساز نوشته بود که من هم یکی از آن‌ها بودم و مثل‌ این‌ که از بین آن‌ افراد فقط من تایید شده‌ام. البته من هم دردسرهایی را داشتم و به این راحتی نبود که بتوانم تاییدیه را از هیئت اجرایی بگیرم ولی نمی‌خواهم به‌هیچ‌عنوان به ‌آن مسئله ورود کنم.

اما تقریبا همه چهره‌هایی که در مقاله معروف روزنامه ایران از آن‌ها نام برده شده بود به‌جز بنده، رد شده‌اند.»

رشیدی درباره احتمال اینکه هیئت نظارت افراد بیشتری را تایید صلاحیت کند گفت: « ممکن است و به‌ نظر من این اتفاق خواهد افتاد. به‌عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون داخلی و شورا ماجرا را این‌طور می‌بینم. این سطح از رد صلاحیت در هیئت اجرایی مسبوق به سابقه نیست. امروز و در این دولت است که ما شاهد این حجم از رد صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی هستیم، آن‌هم برای نمایندگان مستقر که دلیلیش هم همان است که عرض کردم.»

***

روایت روزنامه دولت از رویش گفتمان همراهی با دولت در انتخابات مجلس

روزنامه ایران نوشت: « اواسط مردادماه سال‌جاری بود که نتایج یک نظرسنجی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای یافت. نظرسنجی‌ای که نشان می‌داد 41 درصد از پاسخ‌دهندگان در انتخابات مجلس دوازدهم تمایل دارند به فهرستی رأی دهند که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور آن را تأیید یا حمایت کند. فهرست‌های فرضی دیگر با سرلیستی چهره‌هایی همچون محمدباقر قالیباف (26 درصد)، محمدجواد ظریف(23 درصد)، محمد خاتمی (21 درصد)، علی لاریجانی (15.7 درصد) و حسن روحانی (15.6 درصد) در میان پاسخ‌دهندگان وزن داشتند. آن نظرسنجی اگر چه به مذاق منتقدان دولت خوش نیامده بود اما گویای یک واقعیت بود اینکه طیف قابل توجهی از رأی‌دهندگان فهرست مطلوب خود را در میان هیچ یک از فهرست‌هایی که تا پیش از این در انتخابات‌ها رقابت کرده‌اند، پیدا نمی‌کنند و به معنای واقعی به دنبال هوایی تازه‌اند...

به نظر می‌رسد به تناسب همین تغییر در جامعه در میان فعالان سیاسی هم گفتمان جدیدی شکل گرفته است؛ گفتمانی که الزاماً نمی‌توان آن را تحت عنوان «حامیان دولت سیزدهم» یا «حامیان رئیسی» خلاصه کرد، اما می‌توان مشی مطلوب آن را منطبق بر حل مسائل دولت مردمی دانست.

این گفتمان احتمالاً دربرگیرنده چهره‌های جوان‌تر باشد که بیش از تمایل به وارد شدن در منازعه قدرت سیاسی دیرینه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا متمایل به کار انقلابی و جهادی و پیگیری رویکرد عمل‌گرایانه برای حل مسائل اساسی کشور و بطور ویژه رفع مشکلات اقتصادی است که از هشت سال بی‌تدبیری در دولت گذشته و حاکمیت سیاسی‌کاری بر طیف قابل توجهی از کرسی‌های مجلس بر جا مانده.

جریان گفتمانی که با اتکا به همان نظرسنجی مردادماه باید گفت برای کهنه سیاستمداران هر دو جریان دیگر می‌تواند رقیبی غیرقابل پیش‌بینی تلقی شود و همین حالا هم معدود نمایندگان نزدیک به این جریان نوخاسته در زمره عمل کنندگان به امر نمایندگی مردم به شمار می‌روند.»

***

دفاع بادامچیان از عملکرد میرسلیم در مجلس

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره عملکرد مصطفی میرسلیم عضو موتلفه در مجلس به ایسنا گفت: «میرسلیم چهار سال نماینده مجلس است آیا در این چهار سال از او خلاف مالی یا مشکل اخلاقی سراغ دارید؟

در مورد خودرو نظرش خیلی روشن است که چرا می‌خواهید خودرو وارداتی بیاورید؟ خودرو وارداتی یعنی کمک به خارجی‌ها و خودرو دست دوم به لوازم یدکی هم نیاز دارد که این برای کشور مضر است. این و دار و دسته‌ای که می خواهند از وارادات خودرو بهره ببرند، با میرسلیم مخالفت کردند.

آیا اظهارنظر یک نماینده درباره یک موضوع اشکال دارد؟ حالا ممکن است یکی دو موضع اشتباه هم داشته باشد اما او نماینده است و هیچگونه خلاف مالی و اخلاقی نداشته است...

در موضوع انتخاب ریاست مجلس، ما به میرسلیم تذکر دادیم که نامزد ریاست مجلس نشود چون رای نمی‌آورد و بعد هم در مجلس اختلاف می‌شود. ولی میرسلیم گفت وظیفه شرعی من است که نامزد شوم. وقتی کسی احساس وظیفه شرعی می‌کند، ما چه کار می توانیم انجام دهیم؟ این موضع او موضع موتلفه نبود. موضع موتلفه این بود که میرسلیم نامزد ریاست مجلس نشود. او می دانست رای نمی آورد ولی وظیفه شرعی خود می دانست که رقابت کند.»

***

10 میلیارد دلار از پول برق صادراتی ایران به عراق در آستانه آزادسازی

به گزارش فارس، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن طی گزارشی نوشت، احتمال دارد دولت آمریکا امروز سه‌شنبه با دسترسی ایران به حداقل 10 میلیارد دلار منابع مالی خود در عراق موافقت کند.

به این ترتیب، معافیتی که در ماه جولای برای نخستین بار برای دسترسی ایران به منابع مالی‌اش در عراق صادر شده بود و فردا منقضی می‌شود، تمدید خواهد شد.

به نوشته این گزارش، این معافیت به دولت عراق اجازه می‌دهد تا پول برق صادراتی ایران را به حساب های بانکی ایران در اروپا و عمان واریز کند.

گفته می‌شود، رئیس بانک مرکزی ایران در اواخر ماه اکتبر با همتای عمانی خود بر سر تسریع در دسترسی ایران به این مبالغ گفتگو کرده است.

دولت بایدن اصرار دارد، همانند 6 میلیارد دلاری که به قطر انتقال داده شده است، ایران از این 10 میلیارد دلار هم تنها برای اهداف غیرتحریمی می‌تواند استفاده کند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۲۹۱۱۲۱:۱۳:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۳
خانمها و آقایان مجلس شما می فرمایید قانون اجرا نشده ! ( چون نمایند و رئیس مجلس می گویید تلاش می کند تا قانون اجرا شود ) پس شماها نمایند مردم نیستید. در چهار سال گذشته یاد قانون نبودید؟
ناشناس۳۲۹۲۹۴۶۲۲:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۳
خود آقای قالیباف هم نباید تایید صلاحیت میشده .
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۲۹۲۹۵۶۲۲:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
دو مدل رد صلاحیت داریم یک مدل که شورای نگهبان افرادی را رد صلاحیت میکند و اصلا نمی توانند کاندید شوند یک رد صلاحیت هم داریم که مردم به بسیاری از کاندیدها رای نمی دهند با توجه به فساد و رانت خودرویی که بر همگان آشکار شد و اسامی استفاده کنندگان مستقیم و غیر مستقیم از رانت مشخص نشدند لذا تمامی نمایندکان فعلی مجلس تر و خشک می سوزند و رای نمی آورند زیرا مردم نمی دانند کدام نمایندگان پاکدست بوده اند
ناشناس۳۲۹۳۳۱۲۱۱:۰۰:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۴
الان خود نمایندگانی که از خودرو رانتی استفاده نکرده اند شروع به افشا گری میکنند و لیست نمایندگانی را خودشان و یا بنام دیگران از خودرو رانتی استفاده کرده اند را رسانه ای میکنند
ناشناس۳۲۹۲۹۶۵۲۲:۲۴:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۳
آقایان نوری قزلجه و قالیباف توجه داشته باشند ۲۸ درصد توسط شورای نگهبان رد شده اند ۷۰ درصد هم توسط مردم با رای ندادن به نملیندگان فعلی رد صلاحیت میشوند شاید ۲ درصد افراد صالح در مجلس پیدا شوند و رای بیاورند مردم به نمایندگانی که خودروی شاسی بلند رانتی بگیرند که دیگه رای نمی دهند و چون شفاف هم نشد
پدرام۳۲۹۲۹۹۶۲۲:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۳
از دید مردم اکثر تون رد صلاحیت هستید ‌
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۹۳۰۰۴۲۳:۱۹:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
چند صباحی است مطالب یا مقالاتی در الف درج می گردد که نه تنها تازگی و جذابیتی نداشته بلکه بعضا تکرار مکررات و معلوم نیست با چه انگیزه یا اهدافی منتشر می شود و از طرف دیگر بعضی اخبار و رخدادها که به سهولت در دیگر سایت های خبری قابل رویت اند به کلی در الف نادیده گرفته می شود و این با جامعیت و ارزشمندی مطالب عرضه شده برای خواننده که احساس کمبود و نقصان خبری را در پی دارد مغایرت پیدا می کنند. فرضا خبر چند سطری ممنوع الفعالیت شدن یکی از مجریان شبکه ۳ سیما که در برنامه زنده با توهین خواستار رد صلاحیت دکتر روحانی برای مجلس خبرگان رهبری شده است چرا نباید در الف کوچکترین انعکاسی داشته باشد و در عوض متاسفانه تا دل تان بخواهد مطالب الف پر شده است از ایراد و انتقاد و گوشه و کنایه به ایشان که انگار تمام شدنی هم نیست! بحث حمایت یا پشتیبانی از شخص رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم نیست بلکه ایجاد خواسته یا ناخواسته فضاسازی ها و جوسازی ناعادلانه است که بی تردید ذهنیت خوانندگان را نسبت به نویسندگان و تهیه کنندگان و انتشار دهندگان اینگونه مطالب عمدتا ناسزاگونه و عمدتا سرشار از مبالغه و غلوگویی چیز تازه ای را عاید خواننده نکرده، نمی کند و نخواهد کرد. والله اعلم
ناشناس۳۲۹۳۱۴۵۰۸:۲۸:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۴
شیخ حسن فریدون یا حامیان و مدافعان معدود و محدود ایشون بهتره اجالتاً به ۱۰ سئوال واضحی که اساتید و کارشناسان مطرح کردن پاسخ بدن تا مردم کمی به میزان صداقتشا ن پی ببرن
ناشناس۳۲۹۳۱۹۷۰۹:۳۲:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۴
افرادی که با ولایت زاویه دارند و 8 سال کشور را با سراب رابطه با آمریکا به گند کشیدن جایی در سیستم سیاسی ایران ندارند. والعاقبه للمتقین
ناشناس۳۲۹۳۲۷۱۱۰:۲۸:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۴
روحانی اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کرد و باید رد صلاحیت بشود.
ناشناس۳۲۹۳۲۸۳۱۰:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۴
روحانی با کدام کارنامه کاندیدای مجلس خبرگان شده ؟!!!
ناشناس۳۲۹۳۴۴۴۱۲:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۴
مگر بقیه چه کارنامه درخشانی داشتند که کاندیدا شدند ؟؟
ناشناس۳۲۹۳۴۹۲۱۳:۳۰:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۴
حسن فریدون در 8 سال گذشته عضو مجلس خبرگان است چکار مثبتی انجام داده است ؟!
ناشناس۳۲۹۳۰۴۴۰۱:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف اینبار بخاطر تحقیر امنیت ملی باید محاکمه بشه اگه کشور دیگه‌ای بود حتماً ظریف به اشد مجازات محکوم میشد
ناشناس۳۲۹۳۱۳۷۰۸:۱۹:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف میگه ایران نباید بجای و برای مستضعفین بجنگه! بعید میدونم ایشون این حقیقت رو که امروز مستضعین دارن برای تمامیت و موجودیت کشورهای منطقه و ایران میجنگن او در جایی میگه بهترین کار اینه که ما اعلام کنیم مسئله‌ی غزه و فلسطین به ما مربوط نیست به خودشون مربوطه! ایشون دقیقاً جایی ایستاده که نتانیاهو میخواد ظریف داره عمق و وسعت یک جریانی رو نشون میده که به نابودی ایران و سیطره‌ی صهیونیست خواهد انجامید اگه این جریان امروز دفع نشه فردا قطعاً دیره
ناشناس۳۲۹۳۳۲۱۱۱:۰۶:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۴
نتانیابو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد برجام باعث گستاخ تر شدن صهیونیست ها شد.
ناشناس۳۲۹۳۴۹۰۱۳:۲۸:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۴
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۳۲۹۳۱۶۳۰۹:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۴
شما مشكلت سخنان ظريف ،‌عدالت ، امنيت نيست مشكل شماشخص ظريف است زيرا ظريف اصولگرا هاي تند رو نيست
ناشناس۳۲۹۳۲۸۱۱۰:۳۷:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۴
تندرو همان اصلاح طلبانی هستن که سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند.
ناشناس۳۲۹۳۶۴۸۱۵:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
مشکل این نیست که ظریف اصولگرای تندرو نیست، مشکل اینکه ظریف از هر اتفاقی تندی می‌ترسه!! می‌گن ترس برادر مرگه، دقیقا مثل برجام که برادر تسلیمه!
ناشناس۳۲۹۳۱۷۶۰۹:۱۵:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۴
پیشنهاد می کنم نظر زیدآبادی را از کانال های دیگر هم دنبال کنید.انتقاد او به ظریف این بود که چرا در حالیکه افراد همفکر نقش در تصمیم گیری ندارند با این حرفها بهانه دست مدعیان کمک به غزه میده که بگن اینها نمی گذارد ما به جنگ برویم.
ناشناس۳۲۹۳۱۷۷۰۹:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف گفته ما نباید بجای فلسطین بجنگیم !!! مگه تاکنون ما بجای فلسطین می جنگیدیم ؟! جمهوری اسلامی همواره از مردم فلسطین حمایت کرده اما هرگز وارد جنگ مستقیم نشده است.
ناشناس۳۲۹۳۱۷۹۰۹:۱۹:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف سال 92 میگفت امریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود کند !!! از اینطور افراد مرعوب امریکا و غرب بیشتر از این نباید انتظار داشت !
ناشناس۳۲۹۳۱۸۲۰۹:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۴
دیپلماسی باید پشتوانه میدان باشد دیپلماسی التماسی ظریف همیشه برخلاف منافع ملی و در جهت تامین منافع دشمن بوده است.
ناشناس۳۲۹۳۱۸۴۰۹:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف کاملا درست گفته.
ناشناس۳۲۹۳۲۷۴۱۰:۳۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف اشتباه میکنه اسرائیل در مقابل حماس و حزب الله مستاصل شده و در جنگ زمینی شکست خورده لذا جرئت کشیدن پای ایران به جنگ را ندارد.
ناشناس۳۲۹۳۶۵۱۱۵:۴۴:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف همونیه که می‌گفت امکان نداره آمریکا از برجام خارج بشه!؟ من که تا حالا حرف اشتباه ازش ندیدم!!
ناشناس۳۲۹۳۱۸۵۰۹:۲۴:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۴
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار از اموال ایران ازاد شد حالا بدون برجام و بتن ریزی هسته ای بیش از 25 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور رفع توقیف شد ظریف باید دیپلماسی را از امیر عبداللهیان و باقری یاد بگیرد.
ناشناس۳۲۹۳۲۳۷۱۰:۰۷:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
اصل برجام واگذاری منافع ملی بود
ناشناس۳۲۹۳۱۸۶۰۹:۲۸:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۴
تحقیر امنیت ملی؟ اشد مجازات؟ دکتر ظریف؟ ...!!!
ناشناس۳۲۹۳۲۷۵۱۰:۳۳:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۴
کسی که در جهت تامین منافع دشمن حرف میزنه یعنی امنیت ملی را تحقیر نموده است.
ناشناس۳۲۹۳۲۱۴۰۹:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۴
عمده مشکلات کشور زیر سر همین افراد ترسو هست.
ناشناس۳۲۹۳۰۸۰۰۶:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۴
من به شخص قالیباف هم رای نمیدم تا انشالله از مردم هم عدم صلاحیت دریافت کند
ناشناس۳۲۹۳۱۱۸۰۷:۵۶:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۴
آخرش باید از آمریکا برای گرفتن پولتون اجازه بگیرید. کاش بفرمایید که چطور اینکار را می کنید.
ناشناس۳۲۹۳۱۸۳۰۹:۲۱:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف کاملا درست گفته بر خلاف اکراین رهبران حماس در هتل های پنج ستاره قطر پنهان شدن
ناشناس۳۲۹۳۲۷۹۱۰:۳۵:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۴
ظریف اشتباه میکنه بازنده اصلی جنگ غزه مردم اوکراین هستن زیرا کمک های مالی و تسلیحاتی غرب به سوی اسرائیل روانه شد و سر زلنسکی و اوکراین بی کلاه ماند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین