جهان از یاد نخواهد برد...

گروه جهان الف،   4020818031 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

شبکه الجزیره در گزارشی می نویسد: «جهان هیچکدام از این بی عدالتی و وحشی گری ها را از یاد نخواهد برد. جهان اکنون می بیند که در وضعیت فعلی، یک نظام بین المللِ مبتنی بر دولت-ملت ها حاکم نیست بلکه برعکس، یک نظم امپریالیستی حاکم است که در قالب آن جهان غرب مایل است برتری ادعایی خود را به هر شکل ممکن حفظ کند. موضوعی که بازتاب‌های عینی خود را در قالب جنگ کنونی غزه به نمایش می گذارد. »

جهان از یاد نخواهد برد...

به گزارش الف؛ وب سایت شبکه خبری "الجزیره" در گزارشی با اشاره به اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها در نوار غزه، سعی کرده توضیح دهد که چرا اکنون ما با یک نسل‌کشی در این منطقه رو به رو هستیم. در عین حال، الجزیره بر آن بوده تا به واکاوی ابعاد مختلف نقش دولت های غربی در همراهی با رژیم اشغالگر قدس در پیشبرد پروژه نسل کشی‌‍ علیه ملت فلسطین نیز بپردازد. 

الجزیره در گزارش خود می نویسد:

«این نکته در شرایط کنونی تا حد زیادی آشکار شده که اسرائیل در قالب جنگ غزه، در حال ارتکاب به نسل کشی علیه ملت فلسطین است. ارتش اسرائیل اکنون به نحوی در عرصه میدانی کنشگری می کند که انگار به نظامیان خود یک چراغ سبز بزرگ نشان داده تا هر انسانی که در نوار غزه سر راهشان قرار گرفت را بکُشند. سیاستمداران و سربازان اسرائیلی به وضوح و صراحت از قصد خود جهت تبدیل‌کردن غزه به تلی از خاکستر و کشتن فلسطینی ها صحبت می کنند. 

مردم نوار غزه در وضعیت کنونی به صورت تعمدی از ابتدایی‌ترین نیازها برای زندگی روزمره خود نظیر دسترسی به غذا، آب، پناهگاه و مراقبت های درمانی و پزشکی محروم شده اند. اسرائیل به نحو گسترده ای بر سر مردم نوار غزه بمب می ریزد و هیچ توجهی هم به اهدافِ خود که عمدتا غیرنظامیان فلسطینی هستند، نمی کند. اسرائیل در مدت اخیر بارها و بارها به فلسطینی‌های ساکن در شمال غزه هشدار داده که خانه و کاشانه خود را رها کنند و به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند. 

اینطور به نظر می رسد که اسرائیل به صراحت و آشکارا می خواهد مناطق شمالی نوار غزه را اشغال کند و این منطقه را منطقه ای نظامی و امنیتی برای خود تبدیل سازد. دستورکاری که جز با اخراج و آواره کردن ساکنان اصلی این منطقه امکان تحقق ندارد. 

پژوهشگران و محققان حوزه نسل‌کشی این استدلال را مطرح می کنند که وحشی گری ها و جنایاتی که اکنون از سوی اسرائیل علیه نوار غزه اِعمال می شود را به ندرت می توان محصول اقدامات و سیاست های یک رهبر سیاسی شیطان صفت و یا یک طبقه کوچک از تندروهای سیاسی دانست. واقعیت وحشتناک نسل‌کشی این است که با حمایت گسترده اتفاق می افتد. حمایتی که یا با مشارکت فعال(چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم) و یا از رهگذر سکوت اتفاق می افتد. 

در تاریخ جهان، دوره های زمانی بسیار محدودی نظیر وضعیت کنونی وجود داشته که در قالب آن ها شاهد بوده‌ایم نسل‌کشی گسترده علیه ملت فلسطین در مقیاسی گسترده و با حمایت طیفی از کنشگران، به صورت آشکار و فعال عملیاتی شده و می شود. اکثریت نهادها و سازمان ها(جدای از دولت ها) در آمریکای شمالی، غرب اروپا، و دیگر مناطق جهان، یا به نحوی فعال در نسل کشی علیه ملت فلسطین مشارکت دارند و یا با سکوت خود، با این روند همراهی می‌کنند. 

برای اینکه نسل کشی ماهیتی عینی و عملیاتی به خود بگیرد، دو مولفه و متغیر ضروری بایستی وجود داشته باشد: توانمندی های زیرساختی و مادی جهت ارتکاب به نسل کشی، و توانایی جهت پنهان کردن و لاپوشانی نسل‌کشی به واسطه نامیدن آن با الفاظی متفاوت از آنجه که واقعیت های این رویداد را پوشش دهد. جهان غرب در هر دو مولفه ضروری، با رژیم اسرائیل جهت نسل‌کشیِ ملت فلسطین همراهی می کند. 

از حیث امکانات و توانمندی های مادی، امپراطوری ایالات متحده آمریکا اقدام به اعزام دو ناو به منطقه کرده و این نکته را در حرف و عمل آشکار کرده که هر دولت یا گروهی تلاش کند به معادله جنگ افروزی اسرائیل علیه نوار غزه و مقاومت در برابر آن وارد شود و به فلسطینی ها کمک کند تا از اقدامات اسرائیل جهت نسل کشی علیه خود نجات پیدا کنند، با واکنش شدید آمریکا رو به رو خواهد شد و واشینگتن با آن برخوردی جدی خواهد کرد. دولت انگلستان نیز نیروی دریایی خود را جهت حمایت از این دستورکار به منطقه اعزام کرده است. 

ایالات متحده آمریکا اقدام به ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی برای اسرائیل می کند و هرگونه ندا و درخواست جهت برقراری آتش بس در نوار غزه را نیز قویا رد می کند. بسیاری از شرکت ها و نهادهای اقتصادی غربی هم در پوشش حمایت از به اصطلاح قربانیان اسرائیلی، اقدام به اعطای کمک به رژیم اسرائیل می کنند. 

در عین حال، اخبار مختلفی دال بر ارائه مشوق های گوناگون به دولت مصر جهت میزبانی از پناهجویان و آوارگان فلسطینی نیز مطرح می شود. اقدامی که سعی دارد تا ساکنان نوار غزه را به سمت مصر کوچ دهد و عملا اخراج آن ها از سرزمین آبا و اجدادیشان را رقم بزند. سال های سال حمایت های دولت آمریکا و به طور خاص کشورهای غربی از اسرائیل، به این رژیم اجازه داده تا توانمندی های زیرساختی خود جهت ارتکاب به نسل کشی علیه ملت فلسطین را توسعه بخشد و آن ها را آشکارا در عرصه میدانی نیز به نمایش بگذارد. 

نهادها و جریان های رسانه ای، فرهنگی و سیاسی در غرب، همه و همه بسیج شده اند تا ابعاد مختلف نسل کشی اسرائیل علیه ملت فلسطین را از چشم افکار عمومی جهان پنهان سازند و در عوض آن را به واکنش مشروعِ به اصطلاح یهودیانِ قربانی و مظلوم در دفاع از خود نسبت دهد. اکنون شاهدیم که آن هایی که در جهان غرب از ملت فلسطین حمایت می کنند، با تهدیدات مختلفی دال بر از دست دادنِ شغل خود، طرح اتهامات کیفری و وضع محدودیت های گسترده علیه خود، و همچنین دست و پنجه نرم کردن با آزار و اذیت های مختلف، مواجه می شوند.  

رسانه‌های غربی و حامیان آن ها مدام اقدام به طرح این موضوع می کنند که حماس مسوول کشته شدن انسان‌های بیگناه در نوار غزه است و از این طریق سعی دارند تا دست های اسرائیل و دولت های غربی در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را پاکیزه جلوه دهند و بشورند. در وضعیت کنونی، هر فرد و گروه و نهادی که با اقدامات اسرائیل عیله مردم نوار غزه مخالفت کند، در میدان عمل حاشیه نشین، منزوی و سرکوب خواهد شد. 

اکنون کلیه دستگاه های سیاسی و فرهنگی و رسانه ای در غرب بسیج شده اند تا نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را تسهیل کنند. اقدامی که در لوای شعار ادعایی "حراست از تمدن در برابر وحشی گری" صورت می گیرد! رنجی که اکنون از سوی اسرائیل و غرب علیه مردم فلسطین تحمیل می شود، به معنای واقعی کلمه غیرقابل درک و عمیق است. 

اکنون این نکته بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است که امپریالیسم غرب، از هر ابزار و وسیله ای استفاده می‌کند تا منافع خود را در قالب معادله فلسطین و حراست از اسرائیل به عنوان عنصر نیابتی‌اش، تامین و حراست کند. همان امپریالیسمی که در طول تاریخ، وحشی‌گری های زیادی را علیه میلیون ها سیاه پوست آفریقایی و یا بومی های آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و دیگر مناطق جهان انجام داده است. 

امپریالیسمی که جوامع زیبا و مختلف زیادی را در اقصی نقاط جهان از هم پاشانده و غیرنظامیان را در قالب جنگ‌های بزرگ خود در کشورهایی نظیر ویتنام و عراق، قتل و عام کرده و بر سرِ غیرنظامیان ژاپنی بمب اتمی ریخته است. امپریالیسمی که سازوکارهای اقتصادی را در جهان به وجود آورده که همه جوره ملت های ضعیف دنیا را می چاپد. این جنس از امپریالیسم، در وضعیت کنونی، عینی‌ترین جلوه های خود را در قالب معادله فلسطین به نمایش گذاشته است. 

جهان هیچکدام از این بی عدالتی و وحشی گری ها را از یاد نخواهد برد. جهان اکنون می بیند که در وضعیت فعلی، یک نظام بین المللِ مبتنی بر دولت-ملت ها حاکم نیست بلکه برعکس، یک نظم امپریالیستی حاکم است که در قالب آن جهان غرب مایل است برتری ادعایی خود را به هر شکل ممکن حفظ کند. موضوعی که بازتاب‌های عینی خود را در قالب جنگ کنونی غزه به نمایش می گذارد. »

لینک: 

https://www.aljazeera.com/opinions/2023/11/2/a-genocide-is-under-way-in-palestine

 

دیدگاه کاربران

کاوه۳۲۸۹۲۳۹۰۰:۴۵:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
رژیمهای واپس گرای عرب که با رژیم صهیونیستی طرح دوستی ریختند و با آمریکای جنایتکار در طرح صلح ابراهیم که دولت فلسطین را به رسمیت نشناخت همکاری کردند باید جوابگوی این وضع باشند .
ناشناس۳۲۸۹۳۴۲۰۷:۲۵:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
جهان اساسا توجهی به ابن کشتار نداره مردم دنیا بدلیل عدم انعکاس درست رسانه ای متوجه عمق فاجعه نیستند
ناشناس۳۲۸۹۶۱۵۱۲:۲۰:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
بسیار کار خوبی می کنند باید توی سرتون زد
ناشناس۳۲۸۹۶۲۶۱۲:۲۹:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
نتانیاهو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام بشود.
ناشناس۳۲۹۰۰۹۲۲۱:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
بازم به غیرت یمنی ها مه موشک زدند به اسراییل
ناشناس۳۲۸۹۲۷۰۰۱:۳۲:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
« جهان از ياد نخواهد برد » !! ------------------------ جهان كه سهله ، « تاريخ » از ياد نخواهد برد ، اصلاً تاريخ هيچ چيز را از ياد نخواهد برد ! نظر اين فقير آن است كه تمام سياستمداران گذشته ، وحال و آينده جهان بايد از « تاريخ » حساب ببرند ! ... جهان خيلي چيزها را از ياد برده است ، اما تاريخ هيچ چيز را از ياد نخواهد برد و هيچ چيز را فراموش نكرده و فراموش نخواهد كرد !! ... باور بفرماييد !
ناشناس۳۲۸۹۵۶۹۱۱:۳۶:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
همین الآن از یاد برده کجای کاری؟!!
ناشناس۳۲۸۹۷۴۸۱۵:۰۱:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
یک نگاه به آنچه بر مردم آلمان یا مردم ژاپن گذشت (موافقان و مخالفان حکومت وقت با هم) نشان می دهد تاریخ از عملکرد حکومت ها و هزینه ای که به ملتشان تحمیل شد می نویسد نه آنکه هزینه را تحمیل کرد!
ناشناس۳۲۸۹۸۰۲۱۵:۳۹:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
تاریخ قضاوتگر نیست... انسان های آزاده قضاوت خواهند کرد
ناشناس۳۲۸۹۲۹۶۰۲:۵۳:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
مسببین این جنگ همگی در ریختن خون مردم بی دفاع غزه شریکند !
ناشناس۳۲۸۹۷۱۱۱۴:۱۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
بله رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی نژادپرست مسبب این قتل عام هستند
پویا۳۲۸۹۳۶۶۰۸:۰۱:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
سر انجام اینا میشن دو تا کشور و هیچ چیز یاد کسی نمیمونه
ناشناس۳۲۸۹۴۶۱۰۹:۴۹:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
طبق وعده اسرائیلی وجود نخواهد داشت و روسیاهی برای عده ای باز
وعده۳۲۸۹۷۰۶۱۴:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
وعده یعنی اون چیزی که خواست مردم فلسطین هست .
ناشناس۳۲۸۹۷۴۹۱۵:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
مگه باقی شعارهایتان به واقعیت پیوسته که این یکی به واقعیت بپیوندد!
ناشناس۳۲۸۹۹۶۸۱۸:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شعار ما نیست وعده خداوند هست برای محو آن راستی چی شد نیل تا فرات حکمرانی کردن؟ الان که دور مرزهای اشغالی سرگرم هستید
ناشناس۳۲۹۰۲۰۲۰۱:۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
قبلا دوتا شعار آخر همه تکبیرها این بود: مرگ بر منافقین و صدام مرگ بر اسرائیل چند وقته اولی به روز شده، انشاءالله بعدی هم به زودی
ناشناس۳۲۸۹۳۹۲۰۸:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اکنون می توان عمق جنایات این رژیم کودک کش در طول 75 سال گذشته را تصور کرد. در گذشته رسانه ای نبود که آواره شدن میلیون ها فلسطینی را به تصویر بکشد. این ددمنشان تمام مناطقی را که در دست دارند به همین صورت گرفته اند و حالا ما فقط گوشه هایی از آن را می بینیم!!! یقیناً خون مظلوم دامن این پست فطرتان را خواهد گرفت و وعده خداوند محقق خواهد شد، انشاالله.
ناشناس۳۲۸۹۴۳۳۰۹:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اتفاقاً حافظه افکار عمومی کوتاه مدت است و چند ماه پس از پایان جنگ یادش میره.
ناشناس۳۲۸۹۹۴۵۱۸:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
یکماه دیگه طول بکشه برای دنیا هم عادی میشه مثل باقی جنگها ...
عجایب شهر۳۲۸۹۴۴۲۰۹:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
جهان به قبل بر نمی گردد. این جنایتکاران هم دیگر نمی توانند چهره ی خود را ترمیم کنند.
ناشناس۳۲۸۹۴۸۴۱۰:۲۳:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
تاریخ همه چیز را مشخص خواهد کرد،هیچ ظالمی از یاد نمی رود،خون مظلومین دامن ظالم را خواهد گرفت هر قومی که باشند
ناشناس۳۲۸۹۵۸۵۱۱:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
لعنت خدا بر کسانی که به جنگ افروزان صهیونیسم کمک می کنند.
علی۳۲۸۹۶۰۳۱۲:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
تاریخ را قدرت تعریف میکند هر کشوری قدرت داشت سرزمینش را گسترش داد ویا دیگران را تحت استعمار دراورد فقط در شرایط کنونی باید دولتمردان بدانند تا قوی نشده اند وتوان دفاع از کشوروملتشان راندارند از جنگ پرهیز کنند. برتری اسراییل در جنگ در اسمان وداشتن سلاح هسته ای هست .
ناشناس۳۲۸۹۶۲۷۱۲:۲۹:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
هیچ ظلمی در هیچ کجا پایدار نبوده
ناشناس۳۲۸۹۹۴۷۱۸:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
ظالم ها هیچ وقت احساس نمی‌کنند ظلم میکنند و تا زمان سقوطشان هم درکی از سقوط ندارند
ناشناس۳۲۸۹۹۷۳۱۸:۳۷:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
# تحریم کالاهای کشور های حامی اسرائیل مخصوصا آمریکا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. برای این عکس شما تیتر بزنید

    15. تضادی عجیب و پر ابهام!

    16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین