خبرگزاری الجزیره گزارش می دهد؛ تلاش بی حاصل صهیونیست‌ها برای نابودسازی نوار غزه

گروه جهان الف،   4020813119 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرگزاری الجزیره در گزارشی می نویسد: «"گلدامایر"، نخست وزیر سابق اسرائیل، زمانی در موضع گیری گفته بود که چیزی به اسم ملت فلسطین وجود ندارد. این جنس از روایت و تفکر گلدامایر به سال هایِ سال جنایت اسرائیل علیه ملت فلسطین کمک کرده است. بدون تردید وقتی مردمی وجود نداشته باشند، بمباران آن ها ساده‌تر است!»

 تلاش بی حاصل صهیونیست‌ها برای نابودسازی نوار غزه

به گزارش الف؛ خبرگزاری "الجزیره" در گزارشی افشاگرانه، به واکاوی ابعاد مختلف اقدام اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در اعلام هشدار به ساکنان مناطق شمالی نوار غزه جهت حرکت به سمت بخش های جنوبی این منطقه پرداخته است. اقدامی که شواهد میدانی متعدد حاکی از آن هستند که بیش از آنکه معطوف به حراست از جان غیرنظامیان فلسطینی باشد، مبین نوعی فرافکنی رژیم اشغالگر قدس و بازی با افکار عمومی بین المللی است. 

عجیب اینکه این اقدام صهیونیست ها در شرایط انجام گرفته که این رژیم اقدام به قطع گسترده ابزارها و امکانات ارتباطی نوار غزه با جهان خارج کرده است. معادله ای که سبب شده بسیاری این سوال را بپرسند چگونه وقتی ملت فلسطین اینترنت و دیگر امکانات ارتباطی ندارند، بایستی از صدور این به اصطلاح هشدارها آگاه شوند؟ خبرگزاری الجزیره بر این باور است که رژیم اشغالگر قدس در پسِ قطع امکانات ارتباطی نوار غزه در مدت اخیر، اهداف کلان‌تری را دنبال می کند که یکی از مهمترین آن ها، وارد کردن آسیب های روحی و روانیِ پایدار به مردم نوار غزه و محروم کردن آن ها از حق ابتداییِ خبر گرفتن از وضعیت عزیزان و نزدیکانشان است. 

معادله ای که ساکنان نوار غزه را در نوعی سردرگمی روحی و فکری و بی اطلاعی از سرنوشت عزیزانشان قرار می‌دهد. مساله ای که در کلیت خود از نگاه صهیونیست ها، کاملا به نفع آن ها است. البته که صهیونیست‌ها بمباران مردمی که هیچکس در جهان از آن ها خبر نداشته باشد و به بان ساده تر جزوِ ناپدیدشدگان تاریخ باشند را هم امری مفید برای خود ارزیابی می کنند. 

خبرگزاری الجزیره در گزارش خود می نویسد: 

«در تاریخ 28 اکتبر، سخنگوی ارتش اسرائیل "دانیل هاگاری" در شبکه اجتماعی ایکس(توئیترِ سابق)، پیامی فوری را خطار به ساکنان نوار غزه منتشر کرد. هاگاری در قالب پیام مذکور به این نکته اشاره کرد که شهروندان مناطق شمالی نوار غزه و خود شهرِ غزه، برای سلامتی و امنیت خودشان، به صورت موقت به سمت مناطق جنوبی حرکت کنند. 

این موضع‌گیری سخنگوی ارتش اسرائیل به دلایل مختلف مضحک بود. جالب اینکه وی حتی توجه نکرده بود که در نگارش پیام خود نباید از زبان انگلیسی استفاده کند زیرا این زبان نَه زبان اسرائیلی ها و نَه زبان فلسطینی ها است. این اقدام سخنگوی ارتش اسرائیل در استفاده از زبان انگلیسی جهت رساندن پیامش نشان می دهد که انگار خودِ وی هم چندان به مهم و فوری بودنِ آن اعتقادی نداشته است. 

اگر اسرائیلی ها واقعا به امنیت مردم غیرنظامی نوار غزه اهمیت می دهند، نباید تا الان شاهد کشته شدن بیش از نُه هزار فلسطینی تنها ظرف سه هفته می بودیم. در میان کشته شدگان فلسطینی بیش از سه هزار کودک وجود دارد. نکته عجیب اینکه اسرائیل در مدت اخیر مناطق شمالی و جنوبی نوار غزه را آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داده است و بسیای از مناطق را با خاک یکسان کرده است. 

عجیب تر اینکه انگار سحنگوی ارتش اسرائیل نمی داند که رژیم متبوعش کلیه ابزارهای ارتباطی نوار غزه را قطع کرده است. حال چگونه مردم نوار غزه باید از این هشدار فوری اسرائیلی ها آگاه شوند؟ اکنون نوار غزه نه امکان دسترسی به تلفن و نه اینترنت را ندارد. با این حال، این جنس از کنشگری اسرائیل سعی دارد این پیام را از جانب این رژیم به جهانیان برساند که اسرائیل شدیدا و به سختی تلاش می کند تا غیرنظامیان فلسطینی در جریان حملات آن به نوار غزه آسیبی نبینند. 

با این همه، اقدام اسرائیلی ها در قطع برق و امکانات ارتباطی نوار غزه با جهان خارج سبب شده تا بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان با مردم نوار غزه حس همدردی و همزادپنداری داشته باشند. قطع ارتباطات در نوار غزه سبب شده تا بسیاری از مردم این منطقه از سلامت نزدیکان و اقوام خود هیچ اطلاعی نداشته باشند. 

البته  قطع ارتباطات در نوار غزه تا حدی نیز در فعالیت های امدادرسانان نیز ایجاد اختلال کرده است. با این حال، در مدت اخیر با تلاش های فراوان، بخشی از شبکه ارتباطی نوار غزه احیا شده است. در این راستا، بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر در نوار غزه، با مشکلات جدی و گسترده ای در انعکاس واقعیت های این منطقه و حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه رو به رو هستند(به دلیل دسترسی یه اینترنت ضعیف و همچنین دسترسی نه چندان پایدار به تلفن). 

در این میان، نکته قابل تامل و مهم این است که هدف نهایی اسرائیل در رابطه با نوار غزه، حذف فیزیکی و مفهومی این منطقه است. اسرائیل هم به دنبال نابودی نوار غزه است و هم سعی دارد تا ارتباطات در این منطقه را به نحوی قطع کند که تمامی مردم آن از نزدیکان و وابستگان خود بی‌اطلاع باشند. به بیان ساده تر، اسرائیل سعی دارد تا تراژدی ناپدیدشدگان را در نوار غزه ایجاد کند. معادله ای که می تواند از نظر روحی آسیب های جدی را به فلسطینی ها وارد کند و حامل دستاورد برای اسرائیل باشد. 

موارد و نمونه های تاریخی متعددِ ناپدیدشدن جمعی افراد در بخش های مختلف جهان از آرژانتین گرفته تا السالوادور و اسپانیا و سریلانکا نشان می دهد که اعضای خانواده های افراد ناپدید شده اغلب به نوعی برزخ روحی و روانی دچار می شوند و نمی توانند فرایند عادی و طبیعی سوگواری انسانی را آغاز کنند. در این راستا، آن ها با یک سوال مهم رو به رو می شوند: چه بلایی بر سر عزیزشان که ناپدید شده اند، آمده است؟ 

اینکه افراد از سرنوشت عزیزانشان خبری نداشته باشند، عملا موجب می شود تا آن ها باقیِ عمر خود را در نوعی وضعیت شکنجه روحی سپری کنند. مساله ای که در نوع خود مطلوب رژیم اسرائیل است. در این راستا، اقدام اخیر اسرائیل در قطع امکانات ارتباطی نوار غزه وقتی در کنار سابقه 75 ساله این رژیم در کشتار و نسل کشی فلسطینی ها قرار گیرد، حامل معانی و پیام های قابل توجهی است. 

گلدامایر، نخست وزیر سابق اسرائیل زمانی در موضع گیری گفته بود که چیزی به اسم ملت فلسطین وجود ندارد. این جنس از روایت و تفکر گلدامایر، به سال های سال جنایت اسرائیل علیه ملت فلسطین کمک کرده است. بدون تردید وقتی مردمی وجود نداشته باشند، بمباران آن ها نیز ساده تر است! معادله ای که وقتی یک ملت امکانات ارتباطی‌اش قطع شوند نیز معنا و مفهوم عینی تری را به خود می گیرد. 

با این حال، خوشبختانه نَه ملت فلسطین و نَه جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی ها به راحتی محو و ناپدید نمی شوند. موضوعی که در اصل پیام فوری است که اسرائیل باید آن را به خوبی درک کند.»

لینک: 

https://www.aljazeera.com/opinions/2023/10/30/israel-is-forcibly-disappearing-gaza

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۳۵۴۷۰۰:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۱۴
مرگ یکبار شیون یکبار اگر گروه های مقاومت واقعا قصد محو اسراییل را دارند باید بطور مستقیم وارد جنگ با او شوند و تکلیف کار را یکسره کنند .
نعیم۳۲۸۳۵۵۸۰۰:۴۲:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱۴
میشه بدور از شعار دادن بفرمایید چرا کار اسراییل بی حاصله؟
ناشناس۳۲۸۳۶۳۸۰۸:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۱۴
مثل کار یزید در مقابل امام حسین (ع) که در ظاهر یزید پیروز شد ولی در واقع نه.
ناشناس۳۲۸۳۵۶۷۰۰:۵۶:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۱۴
اگر عقل می‌داشت که اپارتاید افراطی نمی شد که مانند دیگر اپارتایدها رفتنی! و فکر کردن اینجا مانند 500 سال قبل آمریکا است که سرخپوستان را نسل کشی کنند و کشور درست شود
ناشناس۳۲۸۳۵۸۴۰۴:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۴
خدایی دیگه باید چیکار کنه که بگویید بی حاصل نیست..به جای شعار و راهپیمایی های بیهوده کمکشان کنید.
ناشناس۳۲۸۳۶۵۸۰۹:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱۴
عنوانی که زدی و عکسی که گذاشتی خود گویای همه چیز هست دیگه نمی خواد تفسیر بنویسی!
ناشناس۳۲۸۳۷۰۱۱۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۱۴
میشه لطفا از نابودی و فروپاشی یک شهر و مردمانش ، تعریف دقیق علمی ارائه بفرمائید ؟؟
ناشناس۳۲۸۴۱۱۲۱۶:۳۱:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۴
اگر همین طور کار پیش رود علاوه بر نابودی حماس غزه از دست خواهد رفت امروز یکی از تندروان اسراییل گفته که باید غزه را با بمب اتم ویران کرد و فلسطینیها را به دریا ریخت و بعد انجا خانه سازی به راه انداخت . بهترین راه این است که غزه را محمود عباس کنترل کند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین