سردار رشید: حماس توان ایستادگی در جنگ طولانی دارد

  4020804016

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء با اشاره به داشتن روحیه و انگیزه بالا و استحکامات دفاعی متعدد از جمله تونل های زیر زمینی و ذخائر کافی مهمات و مهارت ها و آموزش های نامتقارن و تجربیات گذشته حماس، گفت: حماس به پشتوانه جبهه مقاومت در شمال، شرق و جنوب، به خوبی قادر به مقاومت و ایستادگی در جنگ طولانی در برابر واحدهای زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز صهیونیستی است.

سردار رشید: حماس توان ایستادگی در جنگ طولانی دارد

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید در جمع فرماندهان بسیج مستضعفین سراسر کشور اظهار کرد: فلسفه وجودی بسیج از سوی حضرت امام خمینی(ره) شامل ایجاد بازدارندگی در برابر آمریکا با تشکیل بسیج مستضعفین و بسیج بیست میلیونی و گسترش آن به عنوان ارتش جهان اسلام بود. سازمان بسیج و فرماندهان با تدبیر و نیروهای فداکار بسیجی در برابر سه نوع تهدید شامل تهدیدات خارج از مرزهای ایران اسلامی و نیز در برابر تهدیدگران داخلی که به دنبال بی ثباتی و تجزیه با حمایت خارجی هستند و در برابر تهدیدات منطقه ای، وظیفه و مأموریت دارند و بار اصلی دفاع و مقابله با تهدیدات، همواره برعهده بسیج بوده و خواهد بود.

وی با ارزیابی جنگ غزه، افزود: رژیم صهیونیستی در برابر تهاجم حماس دچار غافلگیری استراتژیک شد. مشخصه تهاجم حماس در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲(۷ اکتبر ۲۰۲۳) علاوه بر توانمندی اطلاعاتی و خلاقیت های تاکتیکی، نمایش اراده و قدرت ذهنی برای عبور از مفهوم ساخته شده قدرت و توان اطلاعاتی و امنیتی - نظامی بازدارنده اسرائیل غاصب در طی ۷۰ سال گذشته است و الگوی بازدارندگی اسرائیل شکست خورد. مهم ترین نتیجه عملیات  حماس عبور از قدرت بازدارندگی اسرائیل است.

وی ادامه داد: این تحول راهبردی، معادلات را تغییر داده و اسرائیل غاصب برای حمله به غزه با هدف ایجاد بازدارندگی مجدد، در تنگنای استراتژیک قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی پس از سه هفته بمباران و کشتار غیر نظامیان در غزه که به لحاظ نظامی واجد هیچ امتیاز و ارزش نظامی نیست، یک هفته است که اعلام می کند قصد انجام عملیات زمینی به غزه را دارد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در ادامه تصریح کرد: اسرائیل غاصب برای غلبه بر پیامدهای شکست استراتژیک با هدف بازدارندگی در حمله زمینی به غزه حتماً گرفتار هزینه های فراوان خواهد شد و ضمن پذیرش پیامدهای جنگ طولانی، طبق نظر اکثر کارشناسان نظامی، این تهاجم نظامی با شکست دیگری همراه خواهد بود و فرماندهان و رزمندگان با تدبیر و شجاع حماس با داشتن روحیه و انگیزه بالا و استحکامات دفاعی متعدد از جمله تونل های زیر زمینی و ذخائر کافی مهمات و مهارت ها و آموزش های نامتقارن و تجربیات گذشته، به پشتوانه جبهه مقاومت در شمال، شرق و جنوب، به خوبی قادر به مقاومت و ایستادگی در جنگ طولانی در برابر واحدهای زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز صهیونیستی هستند و شکست دیگری را بر ارتش اسرائیل تحمیل خواهند کرد، ضمن اینکه عامل اصلی در جنگ، عامل روحیه و انگیزه است که نفرات ترسوی واحدهای زمینی ارتش اسرائیل فاقد آن هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین