ارزان‌ترین کشور اروپایی برای تحصیل

گزارش بازرگانی، 223226،   4020804012 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

کشورهای اروپایی از جمله کشورهایی هستند که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا به منظور تحصیل و یا کار به این کشورها مهاجرت می‌کنند. این موضوع نیازمند داشتن اطلاعاتی کامل و دقیق در مورد مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کشورهای اروپایی است.علاوه بر این‌ موضوع، گردشگران بسیاری به منظور سفر و تفریح، این کشورها را انتخاب می‌کنند که تور اروپا بسیاری وجود دارد که می‌توان با کمک آن بهترین تصمیم را گرفت.

در این متن سعی داریم به شما ارزان‌ترین کشور اروپایی برای تحصیل را معرفی کنیم، تا بتوانید برای آینده تحصیلی خود تصمیم مناسب‌تر و شفاف‌تری بگیرید.

ارزان‌ترین کشور اروپایی برای تحصیل

چرا تورهای اروپایی و انتخاب کشورهای این قاره برای تحصیل محبوب هستند؟

کیفیت بالای زندگی، وجود دانشگاه‌های متعدد، مراکز تحقیقاتی و موسسات آموزش عالی، شرایط تحصیلی ارزان و با کیفیت و… از جمله دلایل انتخاب اروپا به عنوان اولین گزینه برای مهاجرت تحصیلی است. اما این قاره علاوه بر درخواست‌های بیشماری که برای تحصیل از مهاجران خارجی دریافت می‌کند، سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را میزبان است. دلایل انتخاب تور اروپا توسط گردشگران نیز وجود جاذبه‌ها و طبیعت بی‌نظیر کشورهای این قاره است. به طور مثال، فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپاست، که شاید شما هم تا به حال خودتان را در حال پرسه زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های پاریس و یا عکس گرفتن با برج ایفل مشهورش تصور کرده باشید!! اگر تمایل به سفر به این کشور رویایی را دارید حتما از تور فرانسه استفاده کنید، تا بتوانید با برنامه بیشتری از این کشور بازدید کنید.

آلمان، کم هزینه‌ترین کشور برای تحصیل

در بین کشورهای اروپایی می‌توان گفت که کشور آلمان ارزان‌ترین و کم هزینه‌ترین کشور برای تحصیل است. وجود دانشگاه‌های رایگان و یا با هزینه بسیار کم برای مهاجرین قانونی از سراسر دنیا شاهدی بر این موضوع است.علاوه بر این وجود رشته‌ها و درس‌های مختلفی که به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شوند، شرایط را برای علاقمندان به تحصیل بسیار راحت‌تر کرده است.

به طور کلی، آلمان کشوری اقتصادی و مدرن در حوزه شینگن است که به دلایلی همچون آموزش با کیفیت و ارزان، تنوع بیشمار رشته‌های تحصیلی، آزمایشگاه‌های فوق پیشرفته، فرصت‌های بی‌نظیر در زمینه پژوهش و تحقیقات، کیفیت بالای سیستم آموزشی و … به یکی از بهترین و ارزان‌ترین مقاصد برای تحصیل تبدیل شده است.

با توجه به اینکه آلمان کم هزینه ترین کشور برای تحصیل با کیفیت آموزشی بسیار بالایی است، درخواست پذیرش و ویزای تحصیلی آن از سراسر دنیا بسیار زیاد است. و به همین دلیل می‌توان گفت اخذ نامه پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور دارای روندی سخت و زمان‌بر است. اما اگر تصمیم دارید حتما در یکی از دانشگاه‌های این کشور اصطلاحا اپلای بگیرید و پذیرفته شوید، واقعا ارزشش را دارد که سختی آن را به جان بخرید.

تحصیل ارزان در فرانسه

فرانسه سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا و یکی از مقاصد جذاب گردشگران برای تور اروپا است. این کشور محبوب همینطور با عنوان کشوری ارزان برای تحصیل در بین کشورهای اروپایی به شهرت رسیده است. اگر شما قصد تحصیل در این کشور را دارید، فرصت بازدید از زیبایی‌های گردشگری، تحصیل در دانشگاه‌های با کیفیت، کسب مدارک معتبر و جهانی، موقعیت کار در بازارهای بین‌الملل و… برایتان به وجود خواهد آمد. لازم به ذکر است که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری است که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آن نسبت به دانشگاه‌های خصوصی ارزان‌تر است. اما گرفتن پذیرش برای دانشگاه‌های دولتی فرانسه سخت‌تر از دانشگاه‌های خصوصی آن است.

تحصیل ارزان در فرانسه

جالب‌ترین موضوع در مورد مهاجرت تحصیلی به فرانسه اینجاست که در این کشور برخلاف سایر کشورها دانشجو می‌تواند حدود 60 درصد مدت زمان یک کار تمام وقت را مشغول به کار شود. و درآمد لازم برای زندگی روزمره خود و فراتر از آن را به دست بیاورید. در صورتی که در سایر کشورها برای دانشجویان، فقط 20 ساعت کار در هفته مجاز است. این موضوع باعث می‌شود شما زمانی که در فرانسه تحصیل می‌کنید علاوه بر این که در حال به دست آوردن مدارک معتبر و بین‌المللی هستید و به اهداف نهایی خود خواهید رسید، می‌توانید شرایط اقتصادی خود را نیز سامان دهید.

به طور کلی فرانسه کشوری ایده‌آل و رویایی و البته ارزان قیمت و به صرفه برای تحصیلات است. علاوه بر این، همانطور که در بالا هم ذکر کردیم شما می‌توانید یکی از تورهای اروپایی مربوط به این کشور را انتخاب کنید و با این کشور رویایی و فرهنگ غنی‌ای که دارد بیشتر آشنا شوید.

ایتالیا، مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل و محبوب در بین تورهای اروپایی

قدیمی‌ترین دانشگاه قاره بزرگ اروپا (دانشگاه بولونیا) در ایتالیا قرار دارد. این کشور که در جنوب اروپا واقع شده است به واسطه سابقه طولانی‌ای که در هنر و دانش دارد، همیشه مورد توجه هنرمندان و دانشجویان قرار گرفته است. همینطور وجود رشته‌های متعدد در مقاطع تحصیلی مختلف در کنار آموز‌ش‌های با کیفیت و از همه مهمتر امکان تحصیل ارزان در این کشور، اینجا را با درخواست‌های بیشمار از سراسر دنیا برای پذیرش ویزای تحصیلی مواجه کرده است. ایتالیا از جمله کشورهای حوزه شینگن است و زمانی که شما ویزای تحصیلی این کشور را بگیرید به راحتی می‌توانید به سایر کشورهای این حوزه سفر کنید و تورهای اروپایی متعددی را تجربه کنید.

تحصیل در اسپانیا، یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت اروپا

اسپانیا یکی دیگر از مقاصد ارزان‌ قیمت برای تحصیلات در قاره‌ی اروپا است. 70 دانشگاه معتبر دارای رنکینگ جهانی در این کشور وجود دارد. این تعداد دانشگاه به طبع دارای رشته‌های تحصیلی بسیاری در مقاطع مختلفی است. و همین موضوع اسپانیا را به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای گرفتن ویزای تحصیلی تبدیل کرده است.

آب و هوای فوق‌العاده مطبوع و مدیترانه‌ای، فضای صمیمی جامعه، قیمت‌های مناسب، کیفیت بالای سیستم‌های آموزشی، قرار گیری در حوزه شینگن و… علاوه بر اینکه علاقمندان به تحصیل را به سوی این کشور جذب کرده است، بلکه سفر به اسپانیا به یکی از پر فروش‌ترین تورهای اروپایی تبدیل شده است.

لهستان یکی دیگر از کشورهای اروپایی ارزان برای تحصیل

دلایلی همچون دانشگاه‌های سطح بالا همراه با سیستم آموزشی با کیفیت، تنوع در رشته‌های تحصیلی و هزینه‌های پایین زندگی، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی برای درخواست ویزای تحصیلی تبدیل کرده است. این نکته قابل ذکر است که لهستان همسایه آلمان است، پس می‌تواند مقصد خوبی برای اقامت و تحصیلات باشد.

لهستان یکی دیگر از کشورهای اروپایی ارزان برای تحصیل

کلام آخر

گرفتن ویزای تحصیلی و یا سفر به کشورهای اروپایی موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای انتخاب مقصد مناسب از بین کشورهای اروپایی چه برای تحصیل و چه برای کار و یا حتی انتخاب تور اروپا باید به سراغ منابع کامل و با ارزش بروید. چرا که شما زمانی می‌توانید تصمیم درستی بگیرید که با جزییات آن مقصد آشنا شده باشید. در این مقاله به طور کلی با ارزان‌ترین کشورهای قاره اروپا برای تحصیل آشنا شدید..

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی

دیدگاه کاربران

بهمن۳۲۷۳۰۰۷۱۷:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۴
کمترین هزینه در اروپا برای یک فرد مجرد معادل 750 یورو برای اجاره یک منزل بسیار ساده بعلاوه ماهیانه 500 یورو برای خرج خوراک و بهداشت و سایر اقلام در نظر بگیرید با این توضیح ماهیانه 1250 برای فرد هزینه دارد از کجا این هزینه ها باید تهیه شود ؟
ثریا۳۲۷۳۳۶۰۰۸:۰۲:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۵
دخترم اسرار داره بره ایتالیا دندون پزشکی بخونه ولی من مخالفم حتی با بورسیه شدنش چون دلتنگش میشم نمیدونم کار درستی می کنم نره یا نه
ناشناس۳۲۷۴۸۱۸۱۲:۳۵:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۶
بیاد ایتالیا .‌‌اماپزشکی نمونه مخصوصا دندانپزشکی
ناشناس۳۲۷۵۷۱۵۱۹:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۶
نرود عمروتحصیلش تباه میشود
مهندس۳۲۷۳۳۷۷۰۸:۳۰:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۵
اینکه همه شون شدند ارزان! من نمی دونم معنی ارزان چیه؟ اینکه مجبور باشی بین پرداخت اجاره خونه، انرژی، بیمه و سایر هزینه های زندگی یکی را انتخاب کنی، کجاش ارزان معنی میده؟؟!!!!
عبدالمنیر۳۲۷۴۰۹۹۰۰:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۶
از کشور افغانستان هستم میخواستم به فرانسه مهاجرت کنیم فعلن در ترکیه هستیم اگر شما همکاری کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  6. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  7. مدرسه یا بازار؟!

  8. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  9. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  10. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  11. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  12. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  13. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  14. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  15. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  16. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  17. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  18. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  19. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  20. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  21. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  22. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. سقوط در آغوش پهلوی!

  22. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  25. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

آخرین عناوین