تهران به دنبال توسعه خواهرخواندگی با پکن

  4020803097 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

  شهردار تهران گفت: در سال ۹۲ تهران و پکن خواهرخوانده شدند و ما به دنبال این هستیم جنبه‌های عملی این خواهرخواندگی را توسعه دهیم.

تهران به دنبال توسعه خواهرخواندگی با پکن

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی با بیان اینکه اصل سفر تیم مدیریت شهری تهران، به دعوت «شهردار پکن» برای حضور در اجلاس راه جهانی ابریشم و مسیری که با خلاقیت رئیس‌جمهوری چین مطرح شده، صورت گرفته بود، اظهار کرد:  ما معتقدیم احیای این جاده و مسیر می‌تواند با ایجاد پیوستگی بین ملت‌ها و دولت‌ها در قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا آینده‌ بهتری برای جهان بسازد، یادآور شد: امید می‌رود بتوان به نحو احسن از این شرایط استفاده کرد.

حرکت ایران و چین در راستای اراده رهبران دو کشور

وی با بیان اینکه این کمربندی که از آن صحبت می‌شود می‌تواند زمینه همکاری و پیوستگی متقابل را افزایش دهد، تصریح کرد: ایران و چین دولت‌هایی هستند که در راستای اراده رهبران ۲ کشور برای گسترش تعاملات دوجانبه و افزایش سطح همکاری‌ها اهتمام دارند. ما امیدواریم با پیوستگی ایجاد شده، در راستای تکمیل داشته‌ها و ترسیم افق آینده حرکت جدی انجام دهیم.

زاکانی همچنین تصریح کرد: هم کشور چین و هم ایران ظرفیت‌های کم‌ نظیری دارند و می‌توانند ظرفیت‌های بعضاً بی‌نظیری را به اشتراک بگذارند و بهترین سطوح همکاری را برای آینده تعریف کنند.

شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما به افق همکاری بین دو کشور اعتقاد داریم و در این همکاری، مدیریت شهری سهم بسزایی خواهد داشت، یادآور شد: ما پیشینه‌ای داریم و آن، پیشینه تمدنی هر ۲ کشور است؛ ارتباطی از قدیم‌الایام وجود داشته که در جاده ابریشم رخ‌نمایی می‌کرده است. ارتباط دیگر اما در سال‌های گذشته تا امروز تحت عنوان احترام متقابل بین این دو کشور وجود دارد و امروز تعاملات بین دو ملت در سطح قابل قبولی قرار گرفته است. به‌ویژه باید به شرایط ویژه‌ای که در اثر شیوع کرونا ایجاد شده بود، اشاره کرد. چین در آن برهه به ما کمک کرد. البته که این کمک برای مردم ایران معنادار است.

وی تأکید کرد: امروز می‌توان بهترین همکاری و پیوستگی را در حوزه اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علم و تکنولوژی و دیگر حوزه‌هایی که دو کشور به آن علاقمند هستند، برقرار و کمک کرد که جهانی عادلانه‌تر و مبتنی بر منافع همگان شکل بگیرد.

چین و ایران می‌توانند مانع نسل‌کشی رژیم صهیونیستی شوند

زاکانی با بیان اینکه در اوضاع غزه و جنایت‌هایی که اسرائیل انجام می‌دهد، می‌توان با نگاهی دقیق و واقع‌بینانه فهمید که ۷۵ سال جرم و جنایت و آواره‌سازی یک ملت پاسخی جز استقلال‌خواهی مردم غزه نخواهد داشت، گفت: چین و ایران می‌توانند کمک کنند که مانع نسل‌کُشی و جنایت مجدد رژیم صهیونیستی شوند و با همکاری یکدیگر آینده خوبی را برای دو کشور، منطقه و جهان بسازند.

شهردار تهران با اعلام اینکه ایده «کمربند و جاده» ایده‌ای پیشروانه است که امکان بهره‌مندی از زمین را در کنار دریا برای کشورهای منطقه فراهم می‌کند، یادآور شد: این مسئله، ایده دقیقی است که هم در زمان و هم در هزینه برای تمام کشورهای واقع در مسیر توفیق به بار می‌آورد. در واقع یک بازی برد-برد برای تمام این کشورهاست؛ لذا ما مطمئناً به تحقق این ایده کمک خواهیم کرد، چراکه با پیشرفت ذاتی ملت‌ها و پیوستگی دولت‌ها همراه خواهد بود و نمادی از یک نمونه خوب برای همکاری جهت ساختن آینده مطلوب است.

وی ادامه داد: قطعاً این ایده دشمنانی نیز دارد؛ دشمنان کسانی هستند که می‌خواهند درب بر همین پاشنه‌ای که امروز قرار دارد، بچرخد و نظم خاصی که در پرتوی یک استعمار بزرگ دنبال می‌شود، ادامه پیدا کند؛ این ایده کمک می‌کند همه سود ببرند و تعامل مطلوبی بین کشورهای واقع در مسیر شکل بگیرد، بین سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا تعامل برقرار شود و آسیا به نقطه کانونی خود در پیشرفت جهان برسد.

زاکانی اضافه کرد: به جای اینکه یک مسیر و یک نگاه در دنیا دنبال و حاکم شود، ناظر بر ظرفیت‌های دولت‌ها و ملت‌ها همکاری متقابلی شکل می‌گیرد و همه سود خواهند برد. سود آن تنها اقتصادی نیست؛ بلکه فرهنگی و فناورانه نیز خواهد بود و به تبع آن، پیوستگی بین ملت‌های واقع در مسیر ایجاد خواهد شد. این ایده در واقع پایه‌گذاری شیوه جدید حکمرانی در جهان خواهد بود تا همه از این ابرپروژه سود ببرند و بتوانند نقشی اساسی در منطقه و جهان داشته باشد.

مدیریت شهری تهران به دنبال ارتقاء همکاری بین ایران و چین است

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ۷۹۱ واگن مترو بین تهران و پکن یادآور شد: از قدیم‌الایام همکاری خوبی بین ایران و چین وجود داشته، اما کافی نبوده است؛ البته این همکاری نیز دشمنانی دارد که از قاعده تنگ‌نظری و تمامیت‌خواهی استفاده می‌کنند که رأس این دشمنان آمریکاست.

شهردار تهران بیان کرد: از سویی ما در گذشته فعالیت‌های خوبی داشتیم و امروز این فعالیت‌ها را در مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت‌های چین ارتقاء می‌دهیم که می‌تواند در حوزه محیط‌زیست و ایجاد شرایط بهتر برای ما مؤثر باشد؛ از سویی دیگر نیز توانایی‌های پکن در حوزه علم و تکنولوژی و استفاده از ابعاد آن، می‌تواند ظرفیت خوبی برای اداره کلانشهری همچون تهران باشد و می‌تواند بهره‌مندی از حوزه حمل و نقل و زیرساخت‌ها را به همراه داشته باشد.

مدیریت شهری ششم به دنبال توسعه جنبه عملی خواهرخواندگی بین تهران و پکن

وی با تأکید بر اینکه سفر به چین امکانی برای تکرار  پیوستگی‌ها بود، بیان کرد: در سال ۹۲ تهران و پکن به عنوان «خواهرخوانده» معرفی شدند. ما به دنبال این هستیم تا جنبه‌های عملی این خواهرخواندگی را توسعه دهیم و این همکاری و ارتباط مستقیم به بهترین نحو برای بهره‌برداری بیشتر در حوزه‌های مختلف فراهم شود؛ در این راستا قراردادهای مختلفی را پیگیری می‌کنیم و این سفر قطعاً سفری مؤثر خواهد بود تا قراردادها منعقد و پیگیری شود. بعلاوه، این سفر برای بازدید از ظرفیت‌های بیشتری بود تا زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر ، شهردار تهران که با خبرگزاری «شین‌هوآ» چین گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه مدیریت شهری پایتخت جمهوری اسلامی به ابعاد مختلف شهر توجه دارد و نفع آن را به صورت مستقیم مردم خواهند برد، یادآور شد: در این راستا می‌توان بهترین همکاری‌ها را با مدیریت شهری در چین برقرار کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۲۱۹۹۱۸:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۳
جامعه ایران در حال پیر شدن است و ما در شهر تهران به ندرت پارک مناسب سالمندان و معلولان داریم پیاده روی روزانه و استفاده از نور خورشید برای همه واجب است ولی امکانات نیست
ناشناس۳۲۷۲۲۴۷۱۹:۴۴:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۳
بواسطه چه چیزی به هم شبیه اند
ناشناس۳۲۷۲۳۴۸۲۲:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۳
هر دو خواهر به شدت آلودگی هوا دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  6. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  7. مدرسه یا بازار؟!

  8. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  9. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  10. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  11. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  12. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  13. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  14. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  15. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  16. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  17. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  18. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  19. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  20. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  21. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  22. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. سقوط در آغوش پهلوی!

  22. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  25. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

آخرین عناوین