کمبود شیرخشک نوزادان چه زمانی رفع می شود؟

  4020729084

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با بیان اینکه تخصیص ارز شیرخشک به شرکت‌های تولیدکننده از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، گفت: اگر تخصیص ارز شیرخشک به شرکت‌های تولیدکننده به صورت مستمر ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود مشکل تامین شیرخشک تا ۵ ماه آینده حل شود.

کمبود شیرخشک نوزادان چه زمانی رفع می شود؟

همشهری آنلاین نوشت: در روزهای اخیر، کمبود در بازار شیرخشک، خانواده‌های دارای فرزند نوزاد را بسیار دلواپس کرده است. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای مدیریت این مسئله، فروش شیرخشک در داروخانه‌ها را منوط به ارائه کد ملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار اعلام کردند اما این راهکار، مسائل و مشکلاتی مانند عدم فروش شیرخشک به اتباع خارجی و افراد فاقد شناسنامه و یا زمانبر شدن فرایند ثبت کد ملی و استعلام از سامانه ثبت احوال به دلیل کندی و قطعی اینترنت را به دنبال داشته است. 

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با تایید کمبود در بازار شیرخشک گفت:‌ کمبود در بازار شیرخشک وجود دارد و محسوس است.

هانی تحویل‌زاده عامل اصلی کمبود شیرخشک در کشور را به کاهش موجودی کارخانه‌های تولیدکننده شیرخشک مربوط دانست و گفت: علت کاهش ظرفیت تولید شیرخشک در کشور نتیجه ۸ ماه بی‌برنامگی و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو است. درواقع، عدم ارسال لیست تخصیص ارز مربوط به تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو به بانک مرکزی باعث شد ذخایر مواد اولیه برای تولید این محصول کاهش یابد.

وی ادامه داد: اگر لیست تخصیص ارز به صورت منظم و پیوسته ارسال می‌شد، تولیدکنندگان مواد کافی برای تولید در کارخانه‌ها داشتند و شرایط امروز اتفاق نمی‌افتاد.

تحویل‌زاده با بیان اینکه ارزی که از ابتدای سال تا الان به شیرخشک تخصیص داده شده است بسیار کم بوده، افزود: پاسخ سازمان غذا و دارو در برابر درخواست تامین ارز از سوی تولیدکنندگان شیرخشک این بود که بانک مرکزی ارز تخصیص نداده است در حالی که بانک مرکزی روز چهارشنبه بیانیه داد که از ابتدای سال تا مهرماه ۲.۲ میلیارد دلار به سازمان غذا و دارو ارز داده‌ است. این در حالی است که از این میزان ارز کمی به شیرخشک اختصاص یافته است.

تحویل‌زاده با انتقاد از تعلل سازمان غذا و دارو در تخصیص ارز شیرخشک گفت: ظرفیت کلی ما برای تولید شیرخشک نوزاد ۱۱۷ میلیون عدد در سال است اما ما بر اساس میزان تقاضا و نیاز کشور اقدام به تولید می‌کنیم چنانچه سال گذشته ۶۱ میلیون عدد بوده است. در حال حاضر هم از آنجا که امروز کمبود ایجاد شده است باید ارز بیشتری اختصاص یابد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با بیان اینکه ۵ کارخانه تولید شیرخشک نوزاد در کشور وجود دارد که سازمان غذا و دارو از ابتدای سال تاکنون تنها لیست ارزی ۲ کارخانه را به بانک مرکزی ارسال کرده است، گفت: تخصیص ارز در مورد این کارخانه‌ها هم به این صورت بوده که درواقع بدهی آنها را کم کرده‌اند!

تحویل‌زاده در پاسخ به اینکه آیا مشکلات تخصیص ارز شیرخشک حل خواهد شد؟ گفت: تخصیص ارز شیرخشک به شرکت‌های تولیدکننده از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است که تلاش و درخواست ما این است که به همه تولیدکنندگان به قدری ارز بدهند که ما به اندازه حداقل ۶ ماه ذخایر مواد اولیه تولید در کارخانه‌ها داشته باشیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با بیان اینکه تولید شیرخشک حوزه بسیار مهم و حساسی است و تولیدکنندگان فعال در این بخش با وجود مشکلات بسیار تا امروز در زمینه تولید کوتاهی نکرده‌اند، عنوان کرد: اگر تخصیص ارز شیرخشک به شرکت‌های تولیدکننده به صورت مستمر ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود مشکل تامین شیرخشک تا ۵ ماه آینده حل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین