پایگاه خبری میدل ایست آی گزارش می دهد: جهان در حمایت از کودکان فلسطینی شکست خورد!

گروه جهان الف،   4020727097 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی می نویسد: «اکنون صدها کودک فلسطینی، خانه های خود را بمباران‌شده و ناامن می بینند و عملا با خانواده های خود آواره شده اند. والدین کودکان فلسطینی در شرایط کنونی تنها کاری که می توانند بکنند این است که بچه های خود را به دندان بکشند و سعی کنند به هر نحو ممکن، از جانِ آن ها حراست کنند.»

جهان در حمایت از کودکان فلسطینی شکست خورد!

به گزارش الف؛ "میراندا کلیلند"،  نویسنده و تحلیلگر پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی با اشاره به حملات گسترده صهیونیست ها به نوار غزه، کودکان فلسطینی را از جمله قربانیان اصلی این حملات توصیف کرده که البته چندین دهه است در فضای سکوت و همدستی آمریکا و دولت های غربی با رژیم اشغالگر قدس، توسط صهیونیست ها به قتل می رسند و انگار هیچکس هم پیگیرِ نقض فاحش حقوق آن ها و قتل و عام و نسل کشی کودکان فلسطینی نیست. 

میراندا کلیلند گزارش خود می نویسد:

«چند روز قبل، همزمان با اقدام اسرائیل در قطع آب، برق، سوخت، و واردات مواد غذایی و دارو به نوار غزه، یکی از همکارانم به نام "محمد ابورکبه"، پژوهشگر مسائل غزه در "اندیشکده دفاع از کودکان فلسطینی"، بخشی از یک تجربه روزانه خود در نوار غزه را با ما به اشتراک گذاشت. 

در توصیفات وی، صحنه ای بود که هنوز هم از ذهن من خارج نشده است. وقتی محمد در حال جابجا کردن همسر و 4 کودک خود به مکانی امن بوده، تیم های امدادی فلسطینی در حال خارج کردن پیکر یک زن فلسطینی که زیر آوار بمباران های غزه مدفون شده بود، بوده‌اند. 

علی رغم تلاش محمد برای اینکه کودکانش این صحنه را نبینند، آن ها آن را دیدند و بلند فریاد زدند. پسر 10 ساله وی به نام "کرم"، کاملا خشکش زده و قادر به راه رفتن نبوده است. مساله ای موجب شده تا محمد، پسرش کرم را به دوش بکشد و به جستجوی خود برای یافتن جایی امن ادامه دهد. 

توجه داشته باشیم که گاهی فقط و فقط تماشا و یا تجربه یک لحظه ناگوار می توان تروما و آسیب های روانی عمیقی را بر ذهن و جان یک کودک برجا گذارد. با این حال، برای کودکان فلسطینی در نوار غزه، دیدن صحنه‌هایی از این دست یک امر کاملا عادی و روتین است که به طور مرتب از سوی رژیم اشغالگر قدس به آن ها تحمیل می‌شود.  

در غزه، جایی که نیروهای اسرائیلی بیش از 1030 کودک فلسطینی را در کمتر از یک هفته به قتل رسانده اند و البته که شمار به مراتب بیشتری را نیز مجروح کرده اند و موجب آواره شدن صدها هزار کودک دیگر شده اند، هیچ کودکی از امنیت برخوردار نیست. 

"حمایت های تزلزل ناپذیر" و گسترده آمریکا از اسرائیل

جهان حقیقتا در حمایت از کودکان فلسطینی دچار یک شکست فاحش شده است. اغلب مقام های سیاسی جهان به رهبری ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، عملا ماشین کشتار، مجروح کردن، شکنجه، و بازداشت کودکان فلسطینی توسط رژیم شاغالگر قدس را تشویق و تقویت می کنند و البته که اسرائیلی ها چندین دهه است که با مصونیت کامل قضایی به اِعمال جنایت علیه ملت فلسطین و مخصوصا کودکان آن ها می پردازند. 

کودکان فلسطینی در نوار غزه، 16 سال است که تحت محاصره کامل تحمیلی از سوی اسرائیل علیه این منطقه زندگی می کنند. جایی که کودکانِ مبتلا به سرطان در غزه باید برای درمان خود، مجوزهای مختلفی را جهت خروج از نوار غزه کسب کنند و جایی که اسرائیل هر چیزی را از جمله هر فرد و ورود و خروجی را با دقت تمام بررسی می کند. 

این ها همگی واقعیت هایی در غزه هستند که جهان غرب زمینه را جهت تحقق آن ها فراهم کرده است. البته که نباید از بمباران های سنگین رژیم اسرائیل بر سر نوار غزه نیز بگذریم. در کمتر از یک هفته، نیروهای اسرائیلی چیزی بیش از 6 هزار بمب را بر سر نوار غزه ریخته اند. به بیان ساده تر، اسرائیلی ها هر 30 ثانیه یک بمب روی نوار غزه ریخته اند. 

حملات هوایی و توپخانه ای اسرائیلی ها با استفاده از بمب های فسفری به نوار غزه، تا حد زیادی با چراغ سبز "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرند. فردی که به کرات گفته است که حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل، تزلزل ناپذیر است. این موضع گیری عملا به این معنا است که هر آنچه نتانیاهو و ارتش رژیم اسرائیل در ادامه راه انجام دهند، کاملا مورد تایید و حمایت بایدن و دولت آمریکا است. 

دولت بایدن به جای اینکه تمام تلاش خود را انجام دهد تا هر چه سریع‌تر آتش بس میان اسرائیل و مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه برقرار شود، به نحوی فعال اقدامات مختلفی را در دستورکار قرار داده تا رژیم اسرائیل امکانات بیشتر و گسترده تری را جهت حمله به نوار غزه در اختیار داشته باشد. جالب اینکه مقام های ارشد و دیپلمات های آمریکایی مدام در ظاهر، خود را بی طرف نشان می دهند و به نوعی وانمود می کنند که انگار مخالف با خونریزی و تداوم تحرکات نظامی و خشونت‌آمیز هستند. 

نکبتِ دوم

مقام های رژیم اسرائیل در مدت اخیر اظهارات و رویه های خشونت‌آمیزی را از خود نشان داده اند و موجب قتل و کشتار شمار قابل توجهی از فلسطینی ها شده اند. معادله ای که در کلیت خود نشان می دهد آن ها جهت ثبت نکبتِ دوم در تاریخ(پس از تشکیل رژیم اشغالگر قدس که نکبت اول بود)، کاملا مصمم هستند. 

آن ها مناطق مسکونی مختلف در نوار غزه را بمباران می کنند و خانواده های فلسطینی را از اندک حقوق خود نظری دسترسی به آب و غدا و دارو و برق و سوخت محروم می کنند. بر اساس قوانین حقوق بین‌الملل، نسل کشی قویا قدغن شده و به معنای زمینه سازی برای قتل و عام شمار قابل توجهی از جمعیت یک کشور یا گروه قومیتی با هدف نابود کردن آن ملت و یا گروه است. 

نسل کشی می تواند نتیجه کشتار یا ایجاد شرایطی از زندگی برای انسان ها باشد که به شدت غیرقابل تحمل است. تا به این لحظه بیش از 1000 کودک فلسطینی در نتیجه حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده اند. سال 2014، اسرائیلی ها در جریان تهاجم به نوار غزه، ظرف 50 روز موجب به شهادت رسیدن 535 کودک فلسطینی شدند با این حال اکنون ظرف یک هفته، موجب شهادت بیش از 1000 کودک شده اند. معادله‌ای که نشان می دهد تا چه اندازه اسرائیلی ها اقدام به خلق فاجعه در نوار غزه کرده اند. البته که شمار قابل ملاحظه‌ای از کودکان فلسطینی نیز در شرایط کنونی مجروح، یتیم و یا حتی مفقود شده اند. 

اکنون صدها کودک فلسطینی، خانه های خود را بمباران شده و ناامن می بینند و عملا با خانواده های خود آواره شده اند. والدین کودکان فلسطینی در شرایط کنونی تنها کاری که می توانند بکنند این است که بچه های خود را به دندان بکشند و سعی کنند به هر نحو ممکن، از جانِ آن ها حراست کنند. 

باید اذعان کرد که دولت آمریکا و متحدان آن، عاملان اصلی جنایت و نقض حقوق کودکان فلسطینی در نوار غزه هستند. مساله ای که باید هر چه سریعتر مخاطب قرار گیرد.»

لینک: 

https://www.middleeasteye.net/opinion/israel-palestine-war-us-complicit-genocide-children

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۵۲۳۱۰۰:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۸
کودکان و مردم غیر نظامی قربانی های بی گناه تمام جنگ ها بوده و هست و خواهند بود.
ناشناس۳۲۶۵۳۳۱۰۳:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۸
جهان به دلیل حمایت شیطان بزرگ، امریکای خون آشام و اتحادیه ی حقیران نوکر آمریکا(اروپا) در حمایت از کودکان غزه شکست خورد. حال همه ی ما بد است نفرین ابدی بر شیطان بزرگ
ناشناس۳۲۶۵۳۳۵۰۴:۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۸
خود جبهه مقاومت هم کاری نکرد.
علی۳۲۶۵۴۰۱۰۷:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۸
باسلام هولوکاست واقعی اینجاست
ناشناس۳۲۶۵۴۰۶۰۷:۴۸:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۸
جناب امیر عبداللهیان سه روز پیش گفتن اسرائیل فرصت بسیار کمی دارد و هر آن ممکن است جبه های جدیدی بر علیه آنها تشکیل شود. فرصت بسیار کم است برای آنها. چی شد پس؟؟
ناشناس۳۲۶۵۴۰۸۰۷:۴۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۸
شما خودتون چه کردید غیر از شعار کف خیابونهای تهران؟
ناشناس۳۲۶۵۴۱۰۰۷:۵۱:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۸
رژیم غاصب صهیونیستی بداند صبر جبه مقاومت همیشگی نیست. اخطارها را جدی بگیرد.
ناشناس۳۲۶۵۴۷۲۰۹:۲۲:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۸
جنگ و خونریزی برای هيچ حکومتی برکت و نعمت محسوب نمیشه .
ناشناس۳۲۶۵۴۷۷۰۹:۲۶:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۸
تظاهرات علیه اسرائیل را که همه کشورهای جهان با جمعیت بیشتری نسبت به تهران هر روز برگزار می کنند. کمک نظامی و غذایی و پزشکی به غزه را هم که هیچ کشور اسلامی ، انجامش ندادند.
ناشناس۳۲۶۵۴۸۰۰۹:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۸
لعنت به رژیم خونخوار صهیونیستی که میدونه پایانش نزدیکه و میخواد کل دنیارو به آتیش بکشه
ناشناس۳۲۶۵۴۹۶۰۹:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۸
جهان را با تبلیغات رسانه ای نمی شود منحرف کرد
ناشناس۳۲۶۵۶۴۴۱۲:۵۷:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۸
جنگ کودک و زن و مرد نداره .در جنگ نه انسانیت وجود دارد نه اخلاق نه رحم و مروت .
ناشناس۳۲۶۵۶۵۰۱۳:۰۳:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۸
مسبب کشتار بیمارستان غزه و بچه هاشون را باید به محاکمه کشید
اصغر آقا !۳۲۶۵۸۵۷۱۷:۴۳:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۸
جهان در حمايت از كودكان فلسطيني شكست خورد ! ------------------ -- ببخشيد برادر ، يك سئوال : پرجمعيت ترين كشور اسلامي كدام مملكت است ؟ --- اندونزي برادر ! ... تا آنجا كه معلومات عمومي ام مي گويد اندونزي ! -- بسيار عالي ! حالا اين مملكت بزرگ از دنياي اسلام در قضيه غزه و اسراييل جه كار كرد ؟ -- نميدونم اخوي جان ! ..شايد مردمش تظاهراتي ، راهپيمايي كرده باشند ، شايد دولتش محكوم هم كرده باشد .!!.. ديگه فكر نكنم بيش از اين .... ببخشيد زياد اطلاع ندارم ! حالا منظور ؟! --- متظور خاصي ندارم اخوي ! فقط مي خواستم از اين مجمل ، حديث مفصلي بخوانم !! همين و همين ! ... با اجازه !!
ناشناس۳۲۶۵۹۷۷۲۱:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۸
در جنگ نه انسانیت وجود دارد نه رحم در جنگ دو طرف به محو و نابود و کشتن طرف مقابل و مردمانش عزم کردن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  8. مدرسه یا بازار؟!

  9. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  17. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  18. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  19. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  20. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  21. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  22. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. سقوط در آغوش پهلوی!

  22. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  23. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  24. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  25. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

آخرین عناوین