نظرات برگزیده مخاطبان الف: درباره وضعیت ایران سیاه‌نمایی شده است/ باید نگران گسترش نژادپرستی در میان جوانان ایرانی باشیم/ بزرگترین دستاورد حماس نابودی حس امنیت در اسرائیل است

  4020726125 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: درباره وضعیت ایران سیاه‌نمایی شده است/ باید نگران گسترش نژادپرستی در میان جوانان ایرانی باشیم/ بزرگترین دستاورد حماس نابودی حس امنیت در اسرائیل است

مطلبی با عنوان «بدبختی های پایان ناپذیر ملّت ایران !» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*احساس امنیت با امنیت داشتن تفاوت دارد. احساس عدالت تا وجود عدالت فرق دارد. احساس ارامش با داشتن ارامش فرق دارد. احساس اسایش تا داشتن اسایش فرق دارد. برای درک و فهم مردم ارزش قائل شوید .مردم را بازیچه و فریب خورده سلبریتی و رسانه و ... نبینید. مردم خود می فهمند که خوب و بد چیست و کیست. لطفا بجای مردم تصمیم نگیرید.

*سلبریتیهای ایران فقط فکر جیب خودشان هستند در فیلمهایشان از ملت دفاع می کنند و خودشان را یار و یاور مظلومان نشان می دهند اما خودشان و اعضای خانواده شان در لس انجلس ، لندن ، پاریس و جزایر قناری ویلا می خرند و تقی به توقی که می خورد می روند آنور آب شروع به فحش دادن به مسئولتن می کنند انگار یادشان رفته که با کمک همین مسئولان و مردم به ثروت رسیده اند.

*مقایسه ی آمار سرطان مقایسه ی خیلی معنی داری نیست چون هم به میزان تشخیص ربط دارد و هم طول عمر و میزان درمان. شاید بهتر باشد آمار بهبود و درمان سرطان را مقایسه کنید و نه صرفا ابتلا به سرطان. در ایران چند درصد از بیماران سرطانی در مقایسه با کشورهای دیگر درمان میشوند؟ در مورد خودکشی هم در تمام کشورهای صنعتی و پیشرفته آمار خودکشی نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است و ایران استثنا نیست. در نهایت اصل حرف شما که گفته اید در مقایسه ایران و سایر کشورها بی انصافی و سیاهنمایی هایی میشود درست است و البته لیاقت مردم ایران خیلی بیش از سطح و کیفیت زندگی ای است که دارند.

*کدام کشور اروپایی حتی کشور های فقیر آنها اینهمه مهاجر آنهم پزشک و خلبان و نویسنده و خواننده و بازرگان و پرستار واستاد دانشگاه و جوان دانشگاه رفته و فنی دارد.خب مردم ناراحت اوضاع نابسامان فعلی هستند نظر جنابعالی درمورد سیل و زلزله درست ولی چرا استانداردهای ساخت ساختمان و مسیل های ضد سیل اجرا نمی‌شود مثل ژاپن که الان هیچ زلزله ای در آنجا خرابی و کشته به بار نمی آورد.

*بر خلاف تحلیل های مشابه مذهبی هایی که به خاطر جنبه های مذهبی نظام چشم خود را بر ایرادات می بندند، آنچه باعث ناامیدی است بیش از آنکه مربوط به نظرات سلبریتی ها و تبلیغات شبکه های ماهواره ای باشد، ناشی از عملکرد خودمان (خودتان) است. کافی است با هر رهگذری چند دقیقه هم کلام شوید. به راحتی برای شما دهها مثال را نقل خواهد کرد که مساله ای که به سادگی قابل حل بوده در پیچ و خم فرایندهای اداری و عرفی به یک معضل زندگی اش تبدیل شده. ما خداوندگار خلق مشکل و مساله از هیچ هستیم. 

*بدبختی پایان نا پذیر هر ملتی نبودن شفافیت و مسئولیت پذیری در میان مسئولان و زمامداران انهاست

*نویسنده محترم با این فرض که وضع سلبرتی ها بسیار خوب است نسبت به انتقاد آنان از شرایط اعتراض دارند ، بسیاری از مردم وضع خوبی دارند اما هر روز فقر و فلاکت و بیکاری مردم را میبینند و به آن اعتراض دارند ، یک انسان واقعی از درد دیگران ناراحت میشود

***.

مخاطبین الف درباره مطلب «لااقل به اندازه اوکراین برای غزه شخصیت قائل شوید!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*برخی افراد ضدجنگ از دستاورد حماس گله میکنن،در حالی که دستاورد اصلی حمله حماس،پر شدن فرودگاه های رژیم صهیونی برای فرار از اراضی اشغالی هست

*این که ما طرفدار مردم فلسطین هستیم و رنج اونها و ظلم طرف مقابل رو درک می کنیم، دلیل نمیشه اشتباهات حماس رو هم نادیده بگیریم. به نظر من وقتی با یک نیروی به مراتب قوی تر از خودت در حال جنگی، خیلی باید حواست به افکار عمومی دنیا باشه.

*برای ارزیابی موفقیت یک عملیات باید نتایح ان را محاسبه کرد. ایا حالا فلسطین با عملیات حماس به حمایت جهانی بیشتر و کشور مستقل فلسطین نزدیک تر شد یا تندروهای اسراییل که در دنیا در انزوای مطلق قرار گرفته بودند منزوی تر شدند؟!

*فلسطینیان دارند از وطن و ناموسشان دفاع می‌کنند اما در اوکراین برخلاف عهدنامه بین روسیه و ناتو تلاش کردند اوکراین را عضو ناتو کنند تا به خیال خودشان روسیه را تحت فشار بگذارند اما چون با این کار تعهدشان را زیر پا گذاشتند روسیه هم جواب داد

*فکر میکنید براشون فلسطین و غزه مهم است ؟ هفتاد سال قبل همین اروپایی ها این صهیونیست ها رو آوردن بعد توقع دارید الان جلوی این ماشین کشتار اشغال گر بایستند ؟ البته یه نکته مهم اینکه برای اونها اوکراین هم مهم نیست اگر مهم بود به خاطر منافعشون در تضعیف روس ها اوکراین بدبخت رو وارد یه جنگ نابود کننده نمیکردن که از این کشور آباد هیچی باقی نمانده مثل تیکه گوشتی که بین دو گرگ در حال کشیدن و پاره شدن هست این ابرقدرت ها هیچ کشوری غیر از خودشون براشون مهم نیست و البته صهیونیست ها که کلا در پشت پرده اینها رو در کنترل دارند

*مشکل غزه نیست مشکل از اینکه مردم غزه موهاشون سیاه و چشمانشان قهوه‌ای و مشکی است.اگه موهاشون بور و چشمانشان آبی بود دم در سفارتشون شمع روشن میکردن!

*قبل از جنگیدن باید تدارکات و پشتیبانی کامل جمع کرد و مهمتر از آن جلب حمایت افکار عمومی است ولی متاسفانه حماس نه تنها هیچکدام از این کارها نکرده 

*(پاسخ به کامنت بالا)دلت خوشه ها اصلا به شرایط غزه فکر هم کردی و حرف زدی؟ سال‌ها است در حصر هستند بعد میگی تدارک کامل؟ تمام رسانه‌های بزرگ دنیا دست صهیونستها است اونوقت حرف از افکار عمومی میزنی؟

*در پاسخ به کسانی که حماس را مقصر میدانند باید بگوییم که حماس از سرزمین خود دفاع میکند که سالها تحت اشغال است مگر گاندی در مبارزه با انگلیس بسیاری را به کشتن نداد مگر نلسون ماندلا با رژیم آپارتاد مبارزه نکرد و هزینه نداد ، همیشه کسانی که در راه مبارزه با اشغالگری مبارزه کرده اند محبوب تاریخند حتی اگر هزینه فراوانی بدهند و کشته شوند اما چگونه است که عده ای این مبارزه حماس را اشتباه میدانند .

***

مطلب «روایت‌های خطرناک و جهت‌دار از یک قتل» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*متاسفانه نژاد پرستی و نگاه متکبرانه و دور از انصاف به افراد دور برمان از زمان به سلطنت رسیدن رضا شاه خائن و فرزند مخلوع و فاسدش در ایران ریشه دواند و با اشعاری نظیر هنر نزد ایرانیان است و بس یا سر دادن شعارهای گوناگون و پخش جوکهایی بر علیه قومیتها و نژادها شدت گرفت و نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان یک نگاه بد بینانه به مهاجران دارند و حتی در بعضی کشورها قتلهایی هم صورت می گیرد. باید صبر کرد تا قاتل مرحوم مهرجویی و همسرَش پیدا شود و بعد از بازجویی و گرفتن اعتراف مشخص می شود که انگیزه قاتل چه بوده است.

*دشمن برای رسیدن به هدف پلید خود دست به هرکاری می زند تا به خواسته خودبرسد جنگ بین دو کشور از راه اختلاف افکنی قومیتی و راههای دیگر. یکی از مناسبترین راه برای ضربه زدن به ایران دراین روزها ایجاد دشمنی بین مردم ایران با افغانستان هست. کار سران آمریکا و انگلیس از گذشته‌های دور تا امروز جنگ بین کشورهاست تا هم چرخ کارخانه‌های اسلحه‌سازیش بچرخد و درآمد به دست بیارد و هم نگذارند کشور دیگری باپیشرفت اقتصادی و فن آوری به آنها برسد!!! پس یکی از راههای دشمنی کشتن کسانی در کشور هست که چهره وشناخته شده اند ! چون خیلی زود همه مردم باخبر می شوند که فلان بازیگر سینما یا چهره اجتماعی سیاسی ورزشی کشته شده و مناسبترین راه وتحریک مردم هست . دشمن با کشتن داریوش مهرجویی 2 هدف را دنبال کرد یکی اینکه آن مرحوم را به خاطر همراهی نکردن آشوب زن زندگی آزادی از سر راه برداشته و دومی هنوز روشن نیست که این جنایت کار چه کسانی بوده را انداختن گردن مهاجرین افغانی که بهترین روش دشمنی بین مردم ایران با افغانستانه! !!

*كسي كه براي دزدي برود ديگه سلاخي نمي كند نهايت يك چاقو مي زند و فرار مي كند تازه دزد زماني مي رود که كسي خونه نباشد يا اخر شب كه همه خواب هستند بروند!

*از هزاران سال پیش برای پیروزی در جنگ ها و ضربه زدن به دشمنان، جنگ روانی و ایجاد شایعه وجود داشته. آموزش سواد رسانه در مدارس و تلویزیون ضرورت دارد.

*هرچه زودتر باید مهاجرین و پناهنده ها سازمان دهی بشوند - دشمن صهیونیستی زخم خورده خطرناک تر از قبل مشغول تنش آفرینی هست

*سالهاست که هشدار میدهند که باید مراقب جو نژادپرستی عجیب و غریب در ایران بود ولی هیچ کس توجهی نمیکرد. شما فضای مجازی را نگاه کنید ببنید با یک طبقه ای از نوجوانان با افکار بسیار شدید نژادپرستی مواجه میشوید حتی در کشورهای اروپایی هم نمیبنید. باید تصمیمات ضد نژادپرستی در ایران اتخاذ گردد باید کسانی که در جهت گسترش افکار نفرت آمیز گام بر میدارند را مورد مواخذه قرار داد.

*تقریباً همه‌ی شکست‌های ایران در طول تاریخ ناشی از خیانت و فریب و تحریک افکار عمومی بوده عده‌ای وطن‌فروش بخاطر مطامع و منافع آلوده دائماً در حال تفرقه و تحریک و تفکیک و خلق اختلاف هستند

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۵۸۳۹۱۷:۱۸:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۸
مهاجرت در بین کشورها حتی با درآمد بالا رایج هست
ناشناس۳۲۶۶۰۰۶۲۱:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۸
باید تمهیدات لازم را طی برنامه زمان بندی شده برای خروج افاغنه از ایران برنامه ریزی نمود
ناشناس۳۲۶۶۰۸۵۲۳:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۸
افاغنه بدون کارت و هویت را باید سریعا از کشور اخراج کرد
ناشناس۳۲۶۶۰۱۰۲۲:۰۴:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۸
هیچ جای دنیا ایران نمیشه. ایران خودمون بهشت روی زمینه. با بهترین مردم دنیا، باور کنید.
ناشناس۳۲۶۶۰۱۴۲۲:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۸
افرادی که در جامعه حضور ندارند در پر قو میخوابند و نه درد کارگر را میفهمند و نه از بیکاری و فقر هموطن که کشور متعلق به انهاست ناراحت هستند مدام در باب نژادپرستی با استدلالهای پوچ و بی منطق مینویسند اینکه هموطن از میلیونها اجنبی بچه تولید کن برای اینده کشور نگران است نشانه غیرتمندی و وطندوستی است نه نژاد پرستی
ناشناس۳۲۶۶۴۱۴۱۲:۵۶:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۹
تجربه نشون داده این هموطنایی که شما ازشون دم می‌زنی خیلی رفتارشون منطقی نیست مثلا اگر الان به جای جنگزده‌های افغانستانی جنگزده‌های اوکراینی اومده بودن ایران یه عده از همین هموطنا، هیچگونه اعتراضی نداشتن!!
ناشناس۳۲۶۶۰۳۵۲۲:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۸
من نمی دونم چرا سنگ افغانی های غیر مجاز را به سینه می زنید!! چه نفعی می برید؟ الان میلیون ها تبعه آمریکایی یا آلمانی یا فرانسوی و.. در ایران بود. فتوا می دادند که اتباع بیگانه کشور را گرفتند و احساس خطر می کردن!! اینجا احساس خطر نمی کنید؟؟ بیگانه ، بیگانه هست
ناشناس۳۲۶۶۳۵۸۱۱:۲۷:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۹
کارفرماها از کارگرانی که مزد کم می گیرند و انتظار بیمه ندارند سود فراوان می برند کارفرماها چه کسانی هستند ؟؟؟؟
ناشناس۳۲۶۶۴۱۸۱۲:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۲۹
آخه شما فقط حضورشون در کشور رو در نظر می‌گیری و به علت حضورشون کاری نداری!!! فرق داره طرف به عنوان مستشار نظامی اومده و حقوق دلاری می‌گیره و از حق کاپیتولاسیون برخورداره یا از ترس جونش به یه کشور دیگه پناه آورده!
ناشناس۳۲۶۶۱۳۷۰۰:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۹
با توجه به اینکه دولت در شش ماهه دوم سال حقوق ها را افزایش نداد بن هایی را تحت عنوان بن های جبرانی غیر نقدی بدهد .
ناشناس۳۲۶۶۲۲۶۰۷:۴۲:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۹
واقعا وحشتناکه، به همین راحتی می توانند چهار نفر همدیگر رو صدا بزنند با هم هماهنگ بشن، نقشه بکشن و به فجیع ترین وجه ممکن یکی از کارگردانهای مشهور ایرانی و همشرشو بکشن.
ناشناس۳۲۶۶۳۱۸۱۰:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۹
قتل مهرجویی آیا به شما احساس امنیت می دهد؟ وقتی در مرکز ایران در داخل یک شهرک حفاظت شده معروفترین کارگردان ایران و همسرش را با ان وضع فحیع به قتل رساندند به شما احساس ارامش و امنیت می دهد؟
ناشناس۳۲۶۶۵۰۸۱۴:۵۹:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۹
فعلا که حقوق بگیران اعم از دولتی کارمند، بازنشسته و کارگران با توجه به تورم شدید و عدم افزایش حقوق ها نسبت به تورم، نقره داغ شده اند و افسردگی و ناامیدی در میان آنان بسیار وجود دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین