بدبختی های پایان ناپذیر ملّت ایران !

حسین رجائی، گروه سیاسی الف،   4020725042 ۱۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
بدبختی های پایان ناپذیر ملّت ایران !

زندگی در ایران شکنجه ای پایان ناپذیر برای سلبریتی هاست. سیاهی مطلقی که انتها ندارد. در کجای دنیا می توان چنین محنتی را یافت!؟ بعید نیست که حتی مردم غزه زیر بمباران های شبانه روزی اسرائیل، بدون آب، برق، سوخت و غذای کافی، شرایط بهتری از سلبریتی های ایرانی داشته باشند، آخر آن ها با وجود این شرایط هولناک و غیر قابل باور همچنان از زندگی و مقاومت صحبت میکنند ولی این ها سالهاست که از مرگ و تباهی!؟

مدتهاست مفاهیم در کشور ما معنای خود را از دست داده اند. سیاهی، تباهی، نیستی، ظلم، شکنجه، مرگ، رنج و... آنقدر شب و روز توسط برخی از بازیگران یا سیاست بازان تکرار شده اند و می شوند که درک جامعه نسبت به این مفاهیم دچار کژی و تحریف شده است. اکنون برخی حتی اگر سر انگشت شان هم خون بیایید لعن و نفرینی حواله مملکت می کنند! گویا در باقی جهان از دماغ کسی خون نمی آید و مرگ و میر و بیماری را خداوند فقط برای ملت ایران نوشته است! 

تا چندی پیش، فجایعی چون سیل و زلزله و آتش سوزی که در همه دنیا به وفور رخ می‌دهند نشانه بدبختی و بیچارگی ملت ایران تلقی می‌شدند، امروز اما خیلی پیشرفت کرده ایم! باید پاسخگوی خودکشی، سرطان، قتل و اساسا هر نوعی از مرگ و میر در بین سلبریتی ها هم باشیم. همان هایی که در کاخ هایشان، کنار استخر و جکوزی هایشان نشسته اند و با وقوع هر خبر منفی در جامعه، آوار مرثیه های سیاهی و تباهی را از طریق شبکه های اجتماعی بر سر ملت خراب می‌کنند. احیانا پس از آه و ناله و نفرین کردن بر اینهمه غم و ماتم ملت ایران، پا روی پا انداخته و بقیه آبمیوه شان را هورت می‌کشند.
 
قتل آقای مهرجویی و همسرش حادثه بسیار غمباری است و طبیعتا ناراحتی عمیق اقشار مختلف بویژه بازیگران و همکاران ایشان کاملا قابل درک است، اما مگر ایشان تنها هنرمندی است در جهان که این اتفاق ناگوار برایش می افتد؟ مگر قتل و خودکشی و سرطان فقط برای ملت ایران است که اینگونه سخن می گویند!؟ حالا دیگر ملت باید پاسخگوی افسردگی سلبریتی ها هم باشند که از نظر ثروت و رفاه، فاصله معناداری با سایر طبقات جامعه دارند!؟ خدا را شکر هر اتفاقی (سرقت، زورگیری، بیماری و...) هم برای سلبریتی ها در این کشور می افتد همه مسئولان امر برای حل آن بسیج می‌شوند. این امتیاز تبعیض گونه را هم که دارید، دیگر چه می‌خواهید!؟ 

درد آنجاست که اتفاقا آمار ایران در هر سه مورد بسیار بهتر از اروپا و آمریکای محبوب تان است. آمار سرطان در ایران، 153 به ازای هر 100 هزار نفر است، این عدد در اروپا 240 می باشد یعنی 57 درصد بیشتر از کشور ما. آمار خودکشی در ایران 5/2 به ازای هر 100 هزار نفر می باشد. این آمار برای انگلستان، 10/7، آلمان 12/3، سوئیس 14/5، سوئد 14/7 و ژاپن 18/5 می باشد یعنی همگی بیش از دو تا سه برابر آمار خودکشی در ایران. از آمار قتل و دزدی و تجاوز و... در بهشت! آمریکا که دیگر نگویم! 

با وجود چنین آماری خجالت نمی کشید که از سیاهی و تباهی در ایران سخن می‌گویید!؟ اگر افسردگی و ناامیدی هم وجود دارد، مهمترین عاملش همین اخبار دروغ و سیاهی است که شب و روز توسط رسانه های فارسی زبان بیگانه و دنباله روهای داخلی شان به خورد مردم داده می‌شود.

از این نالیدن های شب و روز خسته نشدید!؟ از اینهمه سیاه نمایی!؟ از افسانه های های دروغینی که از سایر کشورهای جهان می سازید و به خورد مخاطبانتان می دهید؟ چرا همیشه باید تخم یأس و ناامیدی و خودتحقیری بکارید!؟ چرا به مردم خودتان رحم نمی کنید!؟ چرا ذهنشان را دائما مورد هجمه دروغ ها و تحریف ها قرار می دهید و روح شان را افسرده و خسته می کنید!؟ مگر از قِبل همین مردم نیست که ثروت های افسانه ای به هم زده اید؟ آقایان و خانم های سلبریتی و سیاست باز! اگر خون این ملت شجاع و مقاوم در رگ هایتان هست با مردم خود و با میهن خود اینگونه نکنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۲۰۱۷۱۱:۲۹:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شما اصلا آمار دقیقی از کشته های آلودگی هوا دارید ؟ چند روز پیش اعلام شد سالی نزدیک به ۳۰ هزار نفر ! اگه کم نگفته باشن ! اصلا مگه مردم ما وقتی برای فکر کردن به این آمارها دارند ؟
ناشناس۳۲۶۲۰۷۱۱۲:۰۸:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در اواخر دولت دهم طرح برقی کردن خودروها مطرح شد در 8 سال دولت قبل این طرح معوق ماند حالا دولت و شهرداری بدنبال برقی کردن خودروها هستن که یکی از راهکارهای کاهش الودگی هواست.
ناشناس۳۲۶۲۲۹۰۱۴:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
دولت کنونی پس از دو سال هنوز حتی تولید موتور سیکلت های بدون استاندارد رو که تکنولوژی 50 سال قبل شرق آسیا رو دارن و به اندازه 5 خودرو استاندارد دود و صدا تولید می کنن رو متوقف نکرده بعد شما چی میگی؟
ناشناس۳۲۶۲۵۶۷۱۹:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اول باید موتورسیکلت های برقی تولید یا وارد بشوند بعد تولید موتورسیکلت های بنزینی متوقف بشوند.
ناشناس۳۲۶۲۶۲۲۲۰:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اگر در دولت قبل طرح برقی شدن خودروها و اتوبوس ها و موتورسیکلت ها پیگیری می شد الان الودگی هوا نداشتیم در اثر تعلل دولت قبل یک دهه عقب افتادیم.
ناشناس۳۲۶۲۰۹۲۱۲:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یکی دیگه هم به خصلت های مردم ایران اضافه کن - دائم در حال غرزدن هستن -
ناشناس۳۲۶۲۳۷۳۱۶:۲۲:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
نویسنده محترم با این فرض که وضع سلبرتی ها بسیار خوب است نسبت به انتقاد آنان از شرایط اعتراض دارند ، بسیاری از مردم وضع خوبی دارند اما هر روز فقر و فلاکت و بیکاری مردم را میبینند و به آن اعتراض دارند ، یک انسان واقعی از درد دیگران ناراحت میشود تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس۳۲۶۲۱۰۸۱۲:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
تمامی سلبریتی ها کشور یکبار برای همیشه باید تنبیه اساسی شوند
ناشناس۳۲۶۲۳۸۹۱۶:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
دولت به جای سیبلریتی ها دو ساله داره کارمندان، کارگران و بازنشستگان را تنبیه میکنه!
ناشناس۳۲۶۲۶۲۵۲۰:۵۰:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
عمده مشکلات جامعه زیر سر همین سلبریتی های کذاب است.
ناشناس۳۲۶۳۱۶۵۱۰:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
این حرف را کسی میزنه که نون ملتشو اول بده. نه نون همسایه را قبل از خانواده.
ناشناس۳۲۶۲۱۴۰۱۲:۵۴:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
حقیقتش من دغدغه مالی چندانی ندارم و خانه و ماشین هم دارم اما از زندگی در شرایط فعلی اصلا لذتی نمی برم و مدام در اخبار ناراحت کننده گرفتاریم.من از رسانه های خارجی هم استفاده نمی کنم و حتی فیلترشکن پولی هم ندارم که بخواهید گناه را گردن رسانه بیندازید.
ناشناس۳۲۶۲۱۴۴۱۲:۵۵:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شما برای امرار معاش دقیقا شغلتون چیه ؟ از صبح میرین مسافرکشی تا شب ؟ از صبح تا شب چیکار میکنید آمار را چک میکنید تحلیل می کنید زندگی شما چه طعمی داره با مردم کوچه و خیابان در تعامل و ارتباط هستید مردم چه حسی دارند ؟ بعضی چیزها رو آدم میخونه فکر میکنه یه نفر تو یه کشور دیگه زندگی میکنه
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۲۱۵۳۱۲:۵۹:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
آنچه نویسنده عزیز به آن انتقاد می کنند رویکرد بعضی از باصطلاح سلبریتی هاست اما بهیچوجه با واقعیات و آنچه متاسفانه طی سالهای اخیر شاهدیم شانیت و سنخیتی ندارد و اتفاقا همین مثال آلودگی هوا که اظهر من الشمس است انگار در فکر و ذهن همین نویسنده محترم جایگاهی ندارد! خیر قربان این راه دفاع از کشور و مسئولان آن نیست. خلط مباحث و توسل به هر مستمسکی رسیدن به هدف را ولو خیلی متعالی هم باشد(که نیست!) توجیه نمی کند. در اوضاع و احوال کنونی بهتر است سلبریتی و امثالهم را رها کنید و به عنوان اهالی رسانه به مثابه چشمان همیشه بیدار و گوش های همیشه شنوای جامعه خودتان مسئولان و مسببین وضعیت نامناسب کنونی را از هر جهت پاسخگو نمایید و بس. هنر شما باید این باشد نه اینکه فلان یا بهمان سلبریتی چه می کند یا چه می خواهد بکند و یا چه می گوید یا چه می خواهد بگوید؟؟؟!!!! اینها معضلات جامعه ما نبوده، نیستند و نخواهند هم بود. مطمئن باشید. والله اعلم
ناشناس۳۲۶۲۱۵۴۱۲:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
حالا بحث آمار شد آمار احساس شادی؟ افسردگی؟ شاخص فلاکت؟ شاخص کیفت زندگی، سرانه تولید ناخالص ملی، ثبات اقتصادی و ... اینها چطوره چرا شما این مدلی فکر میکنین مثل داستان بنزین میگن قیمتش کمه باید مثل همه دنیا باشه خوب چیمون شبیه دنیاست درآمدمون وضعیت اقتصادمون برادر کمی عمق تر و جامع تر مسائل رو نگاه کنید این کشور با این همه پتانسیل وضعش اینه
معلم۳۲۶۲۴۷۹۱۷:۵۷:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
به آماری که گفتید آمار خردسالان خواهان تغییر جنسیت را بیفزایید،آمار خانواده ای که دیگر درغرب مفهوم خودراازدست داده و البته آمار وطن فروشی وجاسوسی وخیانت به سرزمین مادری رانیز
ناشناس۳۲۶۲۵۸۵۲۰:۱۱:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
همین بنزین بر اساس خود اقتصاد ایران باید بالاتر می رفته!!
ناشناس۳۲۶۲۱۸۰۱۳:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
میشه سندی لینکی چیزی بدی ماهم بریم بخونیم و بعد ببینیم وضع آلودگی پاریس و توکیو و غیره چجوریه؟؟؟
ناشناس۳۲۶۲۷۳۸۲۳:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
تعداد تلفات تصادف جاده ای در ایران از مجموع آن در امریکا و اروپا بیشتر است!!!
ناشناس۳۲۶۲۰۲۲۱۱:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بدبختی پایان نا پذیر هر ملتی نبودن شفافیت و مسئولیت پذیری در میان مسئولان و زمامداران انهاست
ناشناس۳۲۶۲۰۷۶۱۲:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
من به شخصه بعنوان یک فرد تحصیلکرده و میانسال هیچ امیدی به آینده این مملکت ندارم. مسئولین و حاکمیت از فتح قله ها می گویند اما کیه که ندونه این مملکت سالهاست که جز سراشیبی سقوط مسیری رو طی نمیکنه.
ناشناس۳۲۶۲۰۷۹۱۲:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مساله اینجاست که همه حای دنیا ، هر کسی با هر درجه ای از شهرت ، اگر یک کلمه خلاف خط سیاسی حاکم بر دولت ، مطلبی بنویسه بلافاصله با شدیدترین جریمه های مالی و محکومیت های جزایی مواجه میشه ، در امریکا ، در فرانسه ، در انگلیس ، در آلمان ، یا هر جای دیگه ، تنها کشوری که در اون یک قشر مرفه بی درد وجود داره که نه مالیات میده نه کسی میتونه جلوی دروغها هاش رو بگیره ، ایرانه .
ناشناس۳۲۶۲۱۹۴۱۳:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در آمریکا و انگلیس بالاترین اشخاص از جمله رییس‌جمهور و ملکه و نخست وزیر را مورد نفد و تمسخر قرار میدن معمولا در همین سایت هم پخش می‌شود و اتفاقی نمی افته.
ناشناس۳۲۶۲۲۶۴۱۴:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مگر در قبال ایرانی ها انجام نمی شود؟!!!
ناشناس۳۲۶۲۲۹۵۱۴:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
همین الان دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا «رشیده طلیب» و «ایلهان عمر» بر ضد سیاست کلی آمریکا که حمایت از اسرائیل است دارن سخنرانی می کنن و حتی پرچم فلسطین رو به اتاق هاشون نصب کردن و هیچ کس هیچ کاری باهشون نداره
ناشناس۳۲۶۲۴۹۵۱۸:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
چون سناتور هستن و مصونیت قضایی دارن ، تا الان چند بار هم برای تغییر این قانون اقدام شده
ناشناس۳۲۶۲۵۸۷۲۰:۱۲:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
قبلا اخراج می کردن صبر کن!
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۲۳۶۲۱۵:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
لطفا جمع نبندید! فقط کشوری را که مطمئن هستید ذکر کنید ضمن اینکه آنهایی که شما وصف می کنید معلوم نیست اصلا کار درستی می کنند که حالا می خواهید با تاسی به آنها سلطه و سلطه پذیری در ایران را هم تجویز نمایید! مسئولان میبایست پاسخگو باشند وگرنه در عصر جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی اصلا فلسفه وجودی شان زیر سئوال می رود.
ناشناس۳۲۶۲۴۹۶۱۸:۱۲:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اقای سلطان ، .. هرگز نشده نظری منصفانه از جنابعالی ببینم اینجا
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۳۱۲۵۰۹:۵۸:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اولا ممنونم از اعلام نظرتان که قطعا می تواند درست باشد اما به شرط و شروط ها: ۱. واقعا و بلااستثنا نظر سایر کاربران و خوانندگان محترم الف هم عیناً بر غیرمنصفانه بودن کامنت های بنده تعلق بگیرد! ۲. شما تعریف تان از انصاف چیست؟ اینکه دربست نظرات نویسنده را بپذیریم عین انصاف است بله از این جهت بنده صد در صد بی انصافم تا چه برسد غیرمنصفانه بودن کامنت هایم! ۳. انصاف شاید به منزله این بود که انقلاب عظیم اسلامی و خون های بی شمار ریخته شده برای انقلاب و بعبارتی حافظه تاریخی خودمان را به فراموشی بسپاریم و چشم و گوش بسته در مقابل بعضا بی تدبیری ها و بی درایتی های مسئولان وقت سکوت کنیم و فقط عالم و آدم (دیگران) را مورد نوازش!!! قرار دهیم تا شاید بویی از انصاف برده باشم!!!! نه دوست و هموطن عزیز این شرط انصاف نبوده، نیست و نخواهد هم بود. اول باید یک سوزن به خودمان بزنیم و سپس یک جوالدوز به دیگران(سلبریتی ها و غیرسلبریتی ها و ... و و!)
ناشناس۳۲۶۲۴۹۹۱۸:۱۳:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شما از مالیات بازیگرها و ورزشکارها در امریکا خبر داری که چقدر سنگینه ؟ میدونی که فقط تو ایرانه که این جماعت مفت میخورن و مفت میگردن و هر کاری دلشون میخواد میکنن ؟
ناشناس۳۲۶۲۵۰۰۱۸:۱۴:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بی خیال بابا ، چی رو جمع نبندن ، شماها خسته نشدین از بس نوکری غربیها رو کردین
ناشناس۳۲۶۲۶۳۹۲۱:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شما تظاهرات مقابل کاخ سفید را نمی بینید؟ تظاهرات مردم مسلمان را در دفاع از مردم غزه در کشورهای غربی نمی بینید؟اگر اینها آزادی نیست پس چیست؟
o y۳۲۶۲۳۱۳۱۴:۵۶:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
دقیقا همیطور است بدبختی یک ملت مسئولین بی کفایت هستند که همه داشته های مادی و معنوی جامعه را به فنا می دهند
ناشناس۳۲۶۲۰۲۴۱۱:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اعضای نویسنده گروه سیاسی الف، خیلی آدمهای جالبی هستند. همشون دقیقا مثل هم فکر می کنند و تحلیل می نویسند.
ناشناس۳۲۶۲۰۶۷۱۲:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
نویسندگان الف دقیقا درست می گویند و درست می نویسند.
ناشناس۳۲۶۲۳۹۲۱۶:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اگه راست میگی ازشون بخواه که اندکی هم از فلاکت بازنشستگان بنویسند.
ناشناس۳۲۶۲۴۲۵۱۷:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
از حقوق کارگران هم بنویسید
ناشناس۳۲۶۲۲۱۲۱۳:۴۴:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مخاطبین الف هم آدم های جالبی هستند. آدم از بعضی از این کامنت ها و تعداد تأییدهایی که به بعضی کامنت ها میدن، در شگفت میمونه.
ناشناس۳۲۶۲۰۲۸۱۱:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اضافه بفرمایید برخی از به اصطلاح اساتیدی که در تحقیر ایران و ایرانی کوشش بی وقفه دارند
ناشناس۳۲۶۲۰۳۸۱۱:۴۹:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
فعلا چیزی که از تصاویر غزه منتشر میشه اینه که ماشین هایی که مردم غزه سوار میشن از ماشین های مردم ایران بهتره.
ناشناس۳۲۶۲۰۹۶۱۲:۳۱:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یا خیلی ساده لوح هستی و چیزی نمیدونی و یا ریگی تو کفشت هست - فعلا که مردم غزه زیر بمباران دارن میمیرن و شما فکر ماشینشونی
ناشناس۳۲۶۲۲۷۹۱۴:۲۵:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ایشون داشت کنایه میزد به وضعیت ماشینهای خودمون که حتی مردم مظلوم غزه هم از ما ماشینهای بهتری دارن. چرا با وضعیت جنگی و اسفناکش خلط میکنید مبحث رو
ناشناس۳۲۶۲۱۰۱۱۲:۳۶:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
تو با خودت چند چندی؟ میخوای اون ماشینا رو به تو بدن اونوقت با زن و بچه ات بری نوار غزه؟
ناشناس۳۲۶۲۱۳۷۱۲:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
4 تا ماشین که دیده شود و فکر خاص شود همین کافی هست چقدر سواد رسانه ای هست!
ناشناس۳۲۶۲۲۰۷۱۳:۴۱:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مردم مظلوم غزه دارندبه دست اسرائیل قتل عام می شوند
ناشناس۳۲۶۲۰۴۳۱۱:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
آمار سرطان در اروپا از ایران بیشتره چون همگی شناسایی میشن. چند درصد مردم ایران در روستاها و یا به دلیل فقر قبل از شناسایی سرطان فوت می کنن؟ آمار خودکشی شاخص خوشبختی و پیشرفت کشوره؟ خب در افغانستان زیر سلطه طالبان آمار خودکشی چطوره؟ در قبایل جنگل نشین آفریقا آمار خودکشی خیلی کمه پس نشون میده از مردم اروپا وضع بهتری دارن
ناشناس۳۲۶۲۴۷۶۱۷:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
قطعا مردم افغانستان و جنگل نشینان آفریقا از مردم اروپا خوشبخت تر هستند چون مجبور نیستند هرروز در آشوب روحی تغییر جنسیت خود یا عزیزانشان خصوصا فرزندانان خردسالشان باشند ..... بی خبر از پدر واقعی شان و ترجیح حیوانات برانسانها برای تشکیل خانواده
ناشناس۳۲۶۲۰۴۸۱۱:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خوب سلبریتی ها به کنار. شما بگو تو این جامعه و اقتصاد من جوون با این تورم و گرونی و بیکاری و فقر و نداری و... چطور باید سفید بنگرم بقول شما؟
ناشناس۳۲۶۲۰۹۷۱۲:۳۲:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اگه بی پولی چرا باید پولتو صرف اینترنت کنی
ناشناس۳۲۶۲۲۱۵۱۳:۴۷:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ببخشید. شما به بزرگواری خودت ببخش که از اینترنت استفاده میکنم.
ناشناس۳۲۶۲۶۷۳۲۲:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مگر خرج اینترنت چقدره ؟قرار نیست که هرکس چرخی آنهم از روی بیکاری اجباری در اینترنت بزنه پولدار باشه با پنجاه هزار تومان در ماه هم میشه بسته اینترنت خرید برای یک ماه که پول نیم کیلو بستنی یا یه دونه روغنه هشتصد لیتریه.
ناشناس۳۲۶۲۱۳۲۱۲:۵۰:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
درک ادراکی با درک ایجاد فانتزی آن خیلی تفاوت دارد .....
ناشناس۳۲۶۲۰۴۹۱۱:۵۷:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
آره بابا. آمار 12 میلیون جوان مجردی که به خاطر درآمد کم سن ازدواجشون در حال رد شدن هست همه سیاه نمایی هست. گوشی من که 8 ساله دستمه و توان خرید گوشی نو ندارم سیاه نمایی هست. درآمد 12 میلیون تومنی من با تحصیلات ارشد و ده سال سابقه سیاه نمایی است
ناشناس۳۲۶۲۰۸۳۱۲:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
سلبریتی ها با درامدهای نجومی چرا سیاه نمایی می کنند ؟!
ناشناس۳۲۶۲۲۹۷۱۴:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
آدم باید خیلی بی ریشه باشه که درد هموطنش رو نبینه و ساکت باشه
ناشناس۳۲۶۲۵۸۹۲۰:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
برای اهداف سیاسی هست 90 درصد این افراد مشهوری که خیلی سر و صدا کن هستند
دلدار۳۲۶۲۳۴۷۱۵:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
چه ربطی داره، پس پزشکان هم نباید هیچ انتقادی داشته باشن، تازه از اون بدتر تهدید میکنن مهاجرت هم میکنیم، چون وضعشون خوبه!
ناشناس۳۲۶۳۱۹۸۱۰:۴۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
دوست دیگری چند کامنت بالاتر جوابت را با کمک از شعری از سعدی داد. آدمی که از رنج دیگران رنجیده نشه انسان نیست. من از بی نوائی نی ام روی زرد غم بینوایان رخم زرد کرد
ناشناس۳۲۶۲۱۴۶۱۲:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
تا اونجا که من فهمیدم رابطه ازدواج و درآمد خیلی کمتر از اون چیزی هست که شما ادعا می‌کنی! افراد زیادی هستند که با درآمد کم ازدواج کردن و صاحب فرزند هستن، افراد زیادی هم هستن که با درآمد بالا مجرد هستن! اونایی که من دیدم هر کسی قصد ازدواج داشته بعد از یکی دو سال ازدواج کرده!
ناشناس۳۲۶۲۲۲۴۱۳:۵۴:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اشتباه خیلی عجیب که به نظر می آید عمدی صورت می گیرد این است که آدمها را با هم مقایسه می کنید، در حالیکه آدمها را با خانواده و فرهنگی که در آن بزرگ شده اند باید مقایسه کنی! همان فرد کم درآمد متاهل صاحب دو فرزند، والدینش کم درآمد بوده اند و با 5-6 خواهر برادر بزرگ شده! و فرزند آن پدر مادر معلمی که مجموعا 3 فرزند بوده اند (این خانواده خود من است) 2 تایشان کلا ازدواج نکرده اند و یکی هم که ازدواج کرده طوطی به سرپرستی گرفته! زیرا هیچ یک قادر نیستند حداقلی را که با آن بزرگ شده اند برای فرزندشان تامین کنند!
ناشناس۳۲۶۲۲۹۹۱۴:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ازدواج کردن و بچه آوردن نشانه وضع خوبه؟ خب تو آفریقا هم که مردم دارن از گرسنگی می میرن هم بچه میارن
ناشناس۳۲۶۲۵۹۰۲۰:۱۶:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
فرهنگ غرب وارد شود.. یکی از آن همین فرزنداوری است که بچه را مانع می بیند
ناشناس۳۲۶۲۰۶۰۱۲:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یک طرفه به قاضی نرو جناب رجایی. اظهر من الشمس است که ایران در زمینه های مهمی در دنیا جزو استثناهاست. شاید ربطی به موضوع سلبریتیها نداشته باشد اما نمیتوان ایران را در این زمینه های بسیار مهم عادی قلمداد کرد. تحریمهای ۴۰ ساله که مدام شدیدتر شده اند و فقدان روابط بین الملل، تجارت بین الملل، شفافیت اقتصادی، شفافیت اداری و احزاب مردمی از جمله فقدانهای مهمی هستند که ایران را به یک کشور غیرعادی تبدیل کرده اند.
ناشناس۳۲۶۲۱۸۷۱۳:۲۳:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ایران یک کشور عادی مثل بقیه کشورهاست علیرغم وجود تحریمها اوضاع اقتصادی ایرانیان از بسیاری از مردم دیگر کشورها بهتر است.
ناشناس۳۲۶۲۰۷۲۱۲:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مشکل اینجاست که افرادی که قدرت و پول دستشون هست، هیچ گونه پاسخگویی ندارند. همه‌اش هم طلبکار هستند که دارند خیلی زحمت میکشند. این طلبکار بودن آنهاست که این جو رو تشدید کرده
ناشناس۳۲۶۲۰۷۴۱۲:۱۰:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
سلام اين هنرمندها چه کارهایی بين مردم ما ترويج كردند طلاق هاي متعدد روابط ناسالم و پولهای به باد رفته
ناشناس۳۲۶۳۲۱۳۱۱:۰۱:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۶
شاید طلاق و ازدواج را سلبریتی ها نشانمان بدهند. اما قطعا پول را حرام کارهای بی فایده کردن و هدر دادن از زمان دولت احمدی نژاد باب شد.
ناشناس۳۲۶۲۰۷۷۱۲:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اساسا اگر کسی از مسوولین که از مشکلات مطلع باشه چندان جرات اعلام‌نظر نداره و اصولاً پیشرفت سازمانی در کشور صرفا با به به و چه چه حاصل میشود
اصغر آقا !!۳۲۶۲۰۷۸۱۲:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
حال كه صحبت از آمار و در صد هاي بيماري خطرناك خرچنگ -- دور از جان شما« سرطان » را عرض مي كنم -- در اروپا و امريكا و ديگر بلاد و ممالك در مقايسه با ايران به ميان آمده ، خوب است به سخن صاحب نظري را هم بشنويم كه سالها پيش شنيدم و يا خواندم كه گفته بود : « آنچه شما مي خوريد ، شما را بيمار نمي كند ، بلكه آنچه شما را مي خورد باعث بيماري و مرض مي شود » !! ... خب ! اين هم حرفي است كه حتما قابل نقد و بررسي هست !! حالا ممكنه است اين سؤال پيش آيد كه چه چيزي ممكن است ما فرزندان بابا آدم و ننه حوا را مخصوصاً در اين دنياي صنعتي و پر هياهو در قرن بيست و يكم بخورد ؟ معلومه برادر ... استرس ، ناراحتي ... يأس ، اضطراب ، افسردگي ! ... به هر حال بنده براي همه شما آرزومندم همان چيزي كه خواجه حافظ شيرازي گفته : « تنت به ناز طبيبان نياز مند مباد وجود نازكت آزرده گزند مباد » !! انشاالله !
علی۳۲۶۲۰۸۰۱۲:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
چرا شما آمار چیزهای بد و منفی رو مقایسه میکنید؟ الان یعنی مردم‌ ایران جزو ملتهای شاد و پرنشاط دنیا هستن یا جزو ملتهای افسرده وغمگین؟ چیزی که من در خیابونهای تهران میبینم متاسفانه بیشتر نشان دهنده یک ملت افسرده و غمگین هست، دلایل این افسردگی باید مشخص بشه و ۱۰۰٪ اهتمام مسوولین کشور به برطرف کردن این دلایل و مشکلات معطوف بشه ، با مقایسه آمار خودکشی بین ایران و ژاپن که یک قیاس کاملا مع الفارق هست به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید
ناشناس۳۲۶۲۰۸۶۱۲:۲۵:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
استاد تو اروپا طرف صد سال عمر میکنه طبیعی هست سرطان میگیره تو ایران متاسفانه سرطان به جوانان و میانسالان هم رسیده وقتی کسی عمرش زیاد شد و دنیاش هم بزرگتر گاهی تصمیم میگیره از زندگی خلاص بشه که فرق داره با کسی که از بدبختی خودسوزی و خودکشی و بچه کشی می کند منکر آلودگی هوا و آب و ماشین های فرسوده شدن و فقر و تورم و افت ارزش پول و رکود اقتصادی را ندیدن هنر نیست گیرم مهرجویی کشته نمیشد کسی هم حرفی نمیزد واقعیت چه ربطی به آنها دارد
ناشناس۳۲۶۲۰۸۹۱۲:۲۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
سلام خیلی خوب بود اما شاید لازم باشد برای هر یک از این نوع توئیت ها، یک مقاله ی هر چند حتی کوتاه و مختصر نوشت، و البته بعضا لازم است تا مفهوم و القائات پنهان آن ها را نیز توضیح داد که در سواد رسانه‌ای افراد نیز موثرست. و در کل حتما لازمست تا خیلی بیشتر به موضوع بپردازید موفق باشید
ناشناس۳۲۶۲۱۰۰۱۲:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
آقای محترم شما بفرمائید کجا زندگی می کنید آیا از زندگی بازنشسته ها خبردارید ؟از فرار مغز ها خبر دارید؟از رها شدن مرزشرقی ایران خبردارید ؟از نابودی کشاورزان خبردارید
ناشناس۳۲۶۲۱۲۷۱۲:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در کدام کشور دنیا 30 سال تورم بالای 60 درصد هست؟
ناشناس۳۲۶۲۱۲۸۱۲:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بالاترین آمار اختلاس، باندبازی، ناشایسته سالاری در دستگاه های اجرایی، تورم، بیکاری، آمارسازی، تعداد زندانی، تعداد پرونده قضایی، ترک تحصیلی، زورگیری، سرقت، مسئولیت ناپذیری و عدم پاسخگویی حاکمیت را داریم. تازه به آلوده ساز ترین خودروها، جاده های غیر ایمن، عدم دسترسی به مسکن مناسب، فرونشست ها، و غیره اشاره ای نشد.
ناشناس۳۲۶۲۲۳۷۱۴:۰۱:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
همان هوایی که اشاره فرمودید حق شهروندی این ملت است، قرارداد 10 ساله ای که خاتمی برای رفع این معضل می خواست با ژاپن ببندد توسط یکی از همین نمونه های مجلس هوا شد!
ناشناس۳۲۶۲۱۲۹۱۲:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یه جوربرخوردمی کنید که انگارایران بهشت برینه ومردم کفران نعمت می کنندشمامی فهمی چنددرصدمردم نمی تونن گوشت کیلویی 600هزارتومان که هیچ مرغ کیلویی 80هزارتومان برای خانوادهاشون تهیه کنندبیکاری ،تورم وناامیدی جوانان رامی فهمید؟
ناشناس۳۲۶۲۱۳۴۱۲:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اگر آمار سرطان مردم كشور به قول شما پايينه در عوض اين كشور حالش خوب نيست .
ناشناس۳۲۶۲۱۴۲۱۲:۵۴:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شما حرف وراه خود را می روید مردم هم راه خود را ...
اصغر آقا !۳۲۶۲۱۴۷۱۲:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اندر حكايت بدبختي ها !! ------------- --- اصغر آقا ! بدان و آگاه باش عجايب روزگار ما خيلي زياده ! ... در قديم ما عجايب هفتگانه داشتيم ، اما امروز در دنياي فعلي عجايب هفتاد گانه .. بلكه هفتصد گانه ... شايد هم بيشتر گانه داشته باشيم ! مگه نه اصغر جان ! -- در سته آميرزا محمد ! دنياي ما دنياي عجايب . يكي اش اينترنت ... يكي اش عابر بانك !! --- خدا پدرت را بيامرزه اصغر آقا ، يكي از عجايب ها هم اين است كه به يك بازنشسته ٧ يا ٩ يا ١٠ تومن حقوق بدهيم و بگوييم يك ماه با اهل و عيالت با همين مبلغ زندگي كن ! خوراك ، لباس ، مسكن ، بهداشت و درمان ، خريد پرايد !! -- عجايب ؟ . اين كه عجايب نيست آميرزا ... بگو « اعجب العجايب » !! -- آي گفتي ... آي گفتي ... خدا امواتت بيامرزه اصغر خان كه حق مطلب را ادا كردي ! آفرين ! التماس دعا مش اصغر ، بايد زود بروم كه به جماعت برسم !
مهدی۳۲۶۲۱۴۸۱۲:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در شرایطی که نمایندگان مجلس و بقیه مسئولین مردم را رها کرده اند ، اغلب سلبریتی ها سخنگوی مردم شده اند ...
ناشناس۳۲۶۲۱۵۲۱۲:۵۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بعضی از این سلبریتی ها که ایرانی نیستند، هر چند با زبان شیرین فارسی صحبت کنند. اینها ستون پنجم دشمن هستند(خواسته یا ناخواسته)!
فرحناد۳۲۶۲۱۵۹۱۳:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
این نوع نگرش و تحلیل ها بجز دوری دلها و زیاد شدن نفرت در جامعه اثر دیگری ندارد .
ناشناس۳۲۶۲۱۶۴۱۳:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
این وضعیت تورم، وضعیت حقوق های ناچیز کارکنان دولت و کارگران و بازنشستگان مظلوم و فقر و نداری مردم، دیگر احتیاج به اثبات ندارد و کاملا در جامعه مملوس است.
ناشناس۳۲۶۲۱۶۶۱۳:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
گوشت ۵۵۰۰۰۰تومان بدبختی پایان ناپذیر برای مردم عادی هست ،حالا مشکلات درمانی وبیکاری و....به کنار
سید۳۲۶۲۱۷۰۱۳:۰۹:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در کتابهای زبان دوره ما یه لطیفه انگلیسی بود که پسر یه خونواده مرفه وقتی سر کلاس در مورد فقر انشا میخوند، نوشته بود یه خانواده فقیری زندگی میکردند که همشون خیلی فقیر بودند، پدر خونواده فقیر بود، بچه هاشون فقیر بودن، باغبانشون فقیر بود، کالسکه چیشان فقیر بود، همه نوکر و کلفت هاشون فقیر بودن .... حالا حکایت یکسری از مردمه که بطور مثال میگه چرا نمیتونم ماشین یا موبایل یا چیزهای دیگمو به روز کنم پس بدبختم!
ناشناس۳۲۶۲۲۴۱۱۴:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یاد آن نماینده افتادم که گفت برای چند تا شاسی بلند گدا بازی در نیار!
ناشناس۳۲۶۲۱۷۳۱۳:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
امین حیایی که(ظاهراً) خودی شده. چرا ایشون تو تصویر جلوتره الان؟
ناشناس۳۲۶۲۱۸۴۱۳:۲۲:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بر خلاف تحلیل های مشابه مذهبی هایی که به خاطر جنبه های مذهبی نظام چشم خود را بر ایرادات می بندند، آنچه باعث ناامیدی است بیش از آنکه مربوط به نظرات سلبریتی ها و تبلیغات شبکه های ماهواره ای باشد، ناشی از عملکرد خودمان (خودتان) است. کافی است با هر رهگذری چند دقیقه هم کلام شوید. به راحتی برای شما دهها مثال را نقل خواهد کرد که مساله ای که به سادگی قابل حل بوده در پیچ و خم فرایندهای اداری و عرفی به یک معضل زندگی اش تبدیل شده. ما خداوندگار خلق مشکل و مساله از هیچ هستیم. چند تا مثال پیش پا افتاده بزنم؟ در جیب هر ایرانی ده ها کارت بانکی است. چرا؟ نمی شود یکی شان کرد؟ می شود ولی هرگز نخواهد شد. بانک ها چندبرابر پولی که به همه بقیه مردم وام می دهند را به کارمندان خودشان وام می دهند. در قرن 21 برای انحصار وراثت شما باید دو تا شاهد ببرید که گفته شما را تایید کنند و سامانه های اطلاعاتی جوابگو نیستند. در قرن 21 صدها هزار پرونده قضایی بر سر اختلاف مالکیت اراضی وجود دارد که به سادگی قابل حل است.
ناشناس۳۲۶۲۱۹۰۱۳:۲۷:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
واقعا به عقیده نویسنده این متن، وضعیت ایران که همه شاهد هستیم در تمام عرصه ها، از اروپا و آمریکا بهتر است! آلودگی هوا و ریزگردها و کیفیت بد بنزین ، سطح پایین زندگی و درآمد، میزان بالای تورم، گرانی، حضور بدون مجوز میلیون ها افغانی، فقر و........ نمی بینید!!!
ناشناس۳۲۶۲۲۰۴۱۳:۳۷:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
کدام کشور اروپایی حتی کشور های فقیر آنها اینهمه مهاجر آنهم پزشک و خلبان و نویسنده و خواننده و بازرگان و پرستار واستاد دانشگاه و جوان دانشگاه رفته و فنی دارد.خب مردم ناراحت اوضاع نابسامان فعلی هستند نظر جنابعالی درمورد سیل و زلزله درست ولی چرا استانداردهای ساخت ساختمان و مسیل های ضد سیل اجرا نمی‌شود مثل ژاپن که الان هیچ زلزله ای در آنجا خرابی و کشته به بار نمی آورد.
ناشناس۳۲۶۲۲۷۵۱۴:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
کدوم همه مهاجر؟!!!
صمصام۳۲۶۲۲۱۰۱۳:۴۲:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
امیرعبداللهیان: اگر امروز از غزه دفاع نکنیم فردا باید در شهرهای خودمان با بمب‌های فسفری مقابله کنیم جناب آقای رجایی اولش میخواستم در خصوص گلایه شما از سلبریتی های منفی باف دفاع کنم حق با شماست متاسفانه سلبریتی ها هنری جز منفی بافی و پمپاژ غم و یاس ندارند اما چرا سبریتی ها به این روز افتاده اند ؟ هیچ فکر کرده اید به علت این امر ؟ چرا سلبریتی ها قبلا اینگونه نبودند ؟؟ گفته اید اگر افسردگی و ناامیدی هم وجود دارد، مهمترین عاملش همین اخبار دروغ و سیاهی است که شب و روز توسط رسانه های فارسی زبان بیگانه و دنباله روهای داخلی شان به خورد مردم داده می‌شود. اشتباه نکنید جناب رجایی به جمله ابتدای متن نگاه کنید مقصر این وضعیت سیاستهای اشتباه و بدون تدبیر زمامداران ماست چه کسی گفته این وظیفه بر گردن کشور ماست ؟
ناشناس۳۲۶۲۲۱۴۱۳:۴۵:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خیلی وقته این سلبریتی ها محبوبیتی بین امثال ما ندارند. خدا بیامرزه مرحوم پسیانی رو، تا جایی که یادمه هیچ وقت سیاه نمایی نکرد.
ناشناس۳۲۶۲۲۶۱۱۴:۱۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شما ثروت های موجود در کشور و پنانسیلهای متنوع و گوناگون از معدن و نفت و گاز کشاورزی و جاذبه های گردش گری طبیعی و تاریخی گرفته تا هزار موارد دیگر رو با شاخصه های رشد اقتصادی و اجتماعی و رفاه عمومی و توسعه کشور در زمینه های گوناگون مقایسه نمایید. اصلا لازم نیست که سلبریتی ها فریاد بزنند تمام مردم کوچه و بازار این تناقضات رو با پوست و گوشتشون دارن حس می کنند
ناشناس۳۲۶۲۲۷۰۱۴:۲۳:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
جالب تر اینه که اینها اینجا بهشت زندگی میکنند و مالیات نمی دهند...خب چرا نمیرید همونجایی که میگید بهشت است؟!
ناشناس۳۲۶۲۳۴۰۱۵:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
این سلبریتی ها اینجا پول درمیارن اونور خرج میکنن. زبونشون هم دراز است. نباید بذارن اینجا پول دربیارن بعد هر خواستن بگن
ناشناس۳۲۶۲۴۲۸۱۷:۰۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
کی به سلبریتی اهمیت میده
حق طلب۳۲۶۲۵۴۲۱۹:۲۷:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
متاسفانه در کشور ما فرهنگی رایج شده که می گوید: مادر هم تا بچه اش گریه نکنه بهش شیر نمیده. لذا غر زدن و ناله کردن و نالیدن برای گرفتن امتیاز بیشتر در کشور ما نتیجه بخش بوده و هست و کم کم خیلی ها فهمیدن که مثلاً در یک اداره میزان ناله کردن است که بهت پول و امتیاز میدن نه میزان کار کردن. این ناشی از این است که معیارهای دقیق و بر اساس اصول علمی برای دادن امتیاز و حقوق وجود ندارد و مهمتر اینکه مدیران قوی برای نظارت بر عملکردها وجود ندارد. نمونه بارز این داستان در دولت و مجلس در تنظیم بودجه سالیانه است که هر نماینده ای که بیشتر ناله کند،یا هر وزیری بیشتر ناله کند، امتیاز و بودجه بیشتری می گیرد.
ناشناس۳۲۶۲۵۵۵۱۹:۳۴:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
در کجای دنیا جمعیت میلیونی مهاجران از یک کشور هست؟
ناشناس۳۲۶۲۵۸۸۲۰:۱۳:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مهمترین عامل افسردگی و نا امیدی مردم تبلیغات رسانه ها و سلبریتی هایی است که کاستی های جامعه را نقد میکنند و نگاه به کاستی های غرب نمی کنند؟! یعنی این دو تا ساکت شوند مردم شاد و امیدوار میشوند؟! یعنی جامعه ایده آل شما جامعه است که از وضع موجود دائما راضی است و انگیزه ای برای بهبود ندارد؟ صرف نظر از اینکه چنین دیدگاهی ناسازگار با آموزه های دینی است، و تلاش برای تثبیت آن به معنی نابودی جامعه است، اساسا این طریق بیان مسائل فرافکنی به جای پیدا کردن راه حل است. افسردگی و نا امیدی بیشتر حاصل روندهایی بر خلاف انتظارات عمومی و وضعیت مطلوب انتظاری است که رسانه و سلبریتی آنرا منعکس میکند. نمونه اش تورم، قدرت خرید، یافتن شغل مناسب و توانایی رقابت با کشورهای همسایه است. اینها واقعی است نه برساخته تبلیغ.
ناشناس۳۲۶۲۵۹۱۲۰:۱۷:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ایران ثروتمند با نعمت های خدادی با نفت و‌ گاز و معدن و .. مردم ایران خودروهای فرسوده و قدیمی سوار میشن و بسیاری از مردم ایران مستاجر هستن. ایران با جاذبه های‌توریستی با مدیریت مسئولین ، گردشگریش به نسبت همسایه هایش، خیلی کمه. این همه مشکل و اصلا هم سیاه نمایی نیست و حقیقته
عمران۳۲۶۲۶۱۳۲۰:۳۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مقایسه ی آمار سرطان مقایسه ی خیلی معنی داری نیست چون هم به میزان تشخیص ربط دارد و هم طول عمر و میزان درمان. شاید بهتر باشد آمار بهبود و درمان سرطان را مقایسه کنید و نه صرفا ابتلا به سرطان. در ایران چند درصد از بیماران سرطانی در مقایسه با کشورهای دیگر درمان میشوند؟ در مورد خودکشی هم در تمام کشورهای صنعتی و پیشرفته آمار خودکشی نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است و ایران استثنا نیست. در نهایت اصل حرف شما که گفته اید در مقایسه ایران و سایر کشورها بی انصافی و سیاهنمایی هایی میشود درست است و البته لیاقت مردم ایران خیلی بیش از سطح و کیفیت زندگی ای است که دارند.
ایرانی۳۲۶۲۷۶۹۰۰:۱۹:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۶
سلبریتیهای ایران فقط فکر جیب خودشان هستند در فیلمهایشان از ملت دفاع می کنند و خودشان را یار و یاور مظلومان نشان می دهند اما خودشان و اعضای خانواده شان در لس انجلس ، لندن ، پاریس و جزایر قناری ویلا می خرند و تقی به توقی که می خورد می روند آنور آب شروع به فحش دادن به مسئولتن می کنند انگار یادشان رفته که با کمک همین مسئولان و مردم به ثروت رسیده اند.
ناشناس۳۲۶۳۵۰۵۱۴:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۶
موافقم. خیلی از افراد بی هنر و بیکاره و حیف نون در این مملکت با زدو بند با مسئولین به همه چیز میرسند اما پایگاه اصلیشان در آنطرف آب است.
علوی۳۲۶۳۲۳۶۱۱:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
آقای رجائی. همه چیزمون هم که به قول شما از بقیه بهتر باشه که نیست. یک چیز در این مملکت موج میزنه که خودش به تنهایی برای باطل کردن تمام استدلالهای شما کافیه.... تبعیض .
ناشناس۳۲۶۳۳۵۳۱۲:۴۹:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۶
دولت رئیسی چرا حق و حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران را نمی دهد.
امید یاوری دارانی۳۲۶۳۳۷۴۱۳:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۶
احساس امنیت با امنیت داشتن تفاوت دارد. احساس عدالت تا وجود عدالت فرق دارد. احساس ارامش با داشتن ارامش فرق دارد. احساس اسایش تا داشتن اسایش فرق دارد. برای درک و فهم مردم ارزش قائل شوید .مردم را بازیچه و فریب خورده سلبریتی و رسانه و ... نبینید. مردم خود می فهمند که خوب و بد چیست و کیست. لطفا بجای مردم تصمیم نگیرید.
ناشناس۳۲۶۳۴۸۱۱۴:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۶
مردم ایران در ساده ترین چیزها حق انتخاب نداره خودرو کار مسکن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین