لااقل به اندازه اوکراین برای غزه شخصیت قائل شوید!

حسین رجائی، گروه سیاسی الف،   4020721100 ۹۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
لااقل به اندازه اوکراین برای غزه شخصیت قائل شوید!

این روزها غربگرایان ایرانی حماس را بخاطر عملیات طوفان الاقصی و جمهوری اسلامی را بخاطر حمایت از حماس سرزنش می‌کنند. حماس را در کشتار و ویرانی که در غزه در جریان است مقصر می دانند و نکوهشش می کنند که چرا با وجود آگاهی از میزان درنده خویی و وحشی‌گری صهیونیست ها، این گونه متهورانه و بی‌محابا به سرزمین‌های غصب شده یورش برده است!؟

اصلاح طلبانی همچون آقای زیدآبادی تاکید می کنند که: "جنگ مسلحانه علیه اسرائیل نتیجه عکس به بار می آورد و بر رنج و محنت فلسطینی ها می افزاید" ولی توضیح نمی دهند که مگر سایر روش ها در این 75 سال جواب داده است!؟ مگر سازشکاران فلسطینی مثل یاسر عرفات و محمود عباس نتیجه گرفتند!؟ مگر اسرائیل حتی به آن پیمان های صلح حقارت بار وفادار مانده است!؟ 

منطق آقای زیدآبادی و همفکرانش آنست که همیشه سناریوی بدتری هم وجود دارد و اگر مردم غزه به زندگی در همین زندان روبازی که با پول قطر امکاناتی در آن فراهم شده است رضایت داده بودند اکنون همین امکانات را از دست نمی دادند! نگارنده نمی خواهم از دریچه چیستی و حقیقت هستی با این دوستان وارد بحث شوم. از دریچه اینکه اصلا ارزش حیات انسانی به چیست؟ و اینکه چرا ملت ما بیش از هزار سال است که محرم و صفر را زنده نگاه داشته و پرچم امام شهیدی را در جهان برافراشته که در ظهر روز عاشورا فریاد زد: "هیهات من الذله". این‌ها مباحث اعتقادی است و باورهای افراد متفاوت. اما باورها گرچه متفاوتند نمی توانند متناقض باشند!

غربگرایان ایرانی زلنسکی را تحسین می کنند. فردی را تحسین می کنند که اشغال و ویرانی کشورش را پذیرفت فقط به این دلیل که نمی‌خواست به تعهد تاریخی جرج بوش به گورباچف مبنی بر پیشروی نکردن ناتو به سمت شرق وفادار بماند. کسی را تحسین می کنند که آوارگی مردمش را پذیرفت فقط بخاطر اینکه دوست داشت اوکراین را به ابزار غرب برای تحت فشار قرار دادن روسیه تبدیل کند. 

از نگاه غربگرایان ایرانی، تسلیم نشدن اوکراینی ها به یک خواسته قابل درک روسیه (محاصره نشدن توسط ناتو)، ارزش جنگیدن و مردن را دارد ولی مبارزه مردم غزه بخاطر آزادی از چنگال صهیونیسم و پایان دادن به ظلم و اشغالگری 75 ساله ارزشش را ندارد! مردم اوکراین با وجود اینکه بیشترین قرابت نژادی، تاریخی و فرهنگی را با مردم روسیه دارند می توانند تصمیم به خارج شدن از بی طرفی در منازعه غرب و روسیه بگیرند و به بهای در دست گرفتن حق تعیین سرنوشت خود، ویرانی و آوارگی را تحمل کنند اما مردم مسلمان غزه باید قید سرزمین غصب شده شان را بزنند و برای خشمگین نکردن صهیونیست ها به زندگی در همین زندان دو میلیون نفری (البته با برخی امکانات رفاهی مثل آب و برق!) رضایت دهند. 

تناقض های غربگرایان به اینجا ختم نمی شوند. آن ها به سبوعیت اسرائیل اعتراف می کنند ولی توضیح نمی دهند چگونه عمریست دولت های غربیِ حامی چنین موجود درنده خویی را به عنوان مظاهر آزادی و حقوق بشر ستایش می کنند!؟  پاسخ نمی دهند چرا وقتی غربی که عمری به عنوان مهد حقوق بشر و آزادی به مردم ایران معرفی کرده اند از دهشتناک ترین جنایت ها برای تداوم 75 سال ظلم و اشغالگری اسرائیل حمایت می‌کند، جمهوری اسلامی از خشم مقدس ملت فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری و نژادپرستی اسرائیل حمایت نکند!؟
آقای زیدآبادی طوری می گوید محمود عباس آرزو داشته غزه سنگاپوری دیگر شود که گویا خود وی کرانه باختری را به سوئیس بدل کرده است! البته شاید شهرک های صهیونیستی که روز به روز بخش بیشتری از زمین های کرانه باختری را تصاحب می کنند بی شباهت به سوئیس نباشند! تخیلات مضحک محمود عباس بی شباهت به توهمات برخی غربگرایان عراقی و افغانستانی نیست که فکر می کردند آمریکا کشورهایشان را پس از اشغال، به ژاپن و کره جنوبی تبدیل می کند! طرفه اینکه، این روزها حتی خود غربی ها هم اذعان دارند اسرائیل یک رژیم آپارتاید است که هرگز شرایط برابری را با فلسطینیان نمی پذیرد. خنده دار است تصور کنیم رژیمی که منطق وجودی اش بر مبنای برتری قومی و نژادی شکل گرفته و رویای نیل تا فرات در سر دارد برآمدن کوچکترین پیشرفتی را در ملت های منطقه تحمل کند.  

آقای زیدآبادی و همفکرانش کار حماس را تمام شده می دانند. از اشتباه تاریخی صحبت می کنند که طومار مقاومت را در غزه در هم پیچیده و برنده آن اسرائیل و محمود عباس است. تحلیل هایشان از جنس همان توهماتی شده که از زمان ادعای فتح چند روزه ایران توسط صدام، تاکنون صدها بار کار جمهوری اسلامی را تمام شده خوانده است. همان توهماتی که منتظر بود با به نتیجه رسیدن اغتشاشات یا شکست روسیه در اوکراین یا سقوط بشار اسد یا نتیجه دادن تحریم های حداکثری یا حمله آمریکا به عراق و افغانستان و ... کار جمهوری اسلامی یکسره شود. 

تجربه چهل و اندی سال گذشته نشان داده انتظار اینکه غربگرایان ایرانی درکی از سیر تاریخ و مقصد آن داشته باشند بیهوده است ولی اینکه حتی مولفه هایی چون فطرت حقیت جو و ظلم ستیز بشر یا منطق توازن قوا در جهان امروز را در محاسبات خود وارد نمی کنند، دیگر خیلی ناامید کننده است.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۸۵۴۰۰۸:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
فرقش زمین تا آسمان است....
ناشناس۳۲۵۸۶۵۹۰۹:۴۴:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
آقای رجایی هر کسی به هر حال حرفی می زنه... الان تنها چیزی که مهم است این است که به فکر غزه باشیم.
ناشناس۳۲۵۸۷۵۳۱۱:۰۰:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
آقای رجایی بچه ها ی حزب اللهی الان باید در غزه باشند .
ناشناس۳۲۵۸۸۹۸۱۳:۰۱:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
شهادت ارزوی هرروزه ماست می دونم ازدایره درک وفهم شما خارجه
ناشناس۳۲۵۹۴۹۴۰۳:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
هرکه آرزوی شهادت دارد بسم الله راهش باز است.
ناشناس۳۲۵۹۰۰۲۱۴:۲۵:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
غربگدایان چرا از حمله حماس به اسرائیل نگران شدند ؟!
ناشناس۳۲۵۹۰۰۱۱۴:۲۵:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اگر کسی با اینهمه اتفاق و تصویر و خبر هنوز طرف جنایتکار ایستاده، دیگه مقاله و استدلال و بحث اثری نداره، اون تصمیمش رو گرفته که کدوم طرف تاریخ باشه!
ناشناس۳۲۵۸۷۲۲۱۰:۳۴:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
به اوکراین حمله شد. اوکراین در میدان جنگ میجنگد و روسیه زیرساختها و اماکن مسکونی را بمباران میکند.
ناشناس۳۲۵۸۹۴۱۱۳:۲۰:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اگر روسیه می خواست مردم و زیر ساخت را خراب کند که مانند اشغال گر حتی بیشتر از آن رفتار می کرد
ناشناس۳۲۵۹۰۶۷۱۵:۴۴:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
مگر تا به حال نکرده.
ناشناس۳۲۵۸۹۷۳۱۳:۵۵:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
خب به فلسطین هم 75 ساله که حمله شده و اشغال شده و فلسطین الان با سربازان آن ها می جنگد ولی اسرائیل خانه ها را روی سر مردم خراب می کنه
ناشناس۳۲۵۹۰۰۰۱۴:۲۴:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
بازنده اصلی جنگ اوکراین مردم اروپا هستن به گزارش اکونومیست در زمستان گذشته 68 هزار نفر اروپایی در اثر سرما فوت کردند.
وحید۳۲۵۹۴۹۷۰۳:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۳
برندگان همه جنگها همیشه شرکتهای چند ملیتی سازنده انواع سلاح و مهمات و ادوات جنگی و رسانه های تبلیغاتی و اتاق فکر آنها هستند و بازندگان اصلی جنگها تمام جنگزده ها و مردم غیر نظامی هستند.
ناشناس۳۲۵۸۷۷۴۱۱:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
دقیقا به اندازه فرق کذابها و انسان نماهای غربی با انسانهای واقعی و آزاده راست گفتی فرقشان خیلی زیاد است
ناشناس۳۲۵۹۰۸۵۱۶:۰۸:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
در پاسخ به کسانی که حماس را مقصر میدانند باید بگوییم که حماس از سرزمین خود دفاع میکند که سالها تحت اشغال است مگر گاندی در مبارزه با انگلیس بسیاری را به کشتن نداد مگر نلسون ماندلا با رژیم آپارتاد مبارزه نکرد و هزینه نداد ، همیشه کسانی که در راه مبارزه با اشغالگری مبارزه کرده اند محبوب تاریخند حتی اگر هزینه فراوانی بدهند و کشته شوند اما چگونه است که عده ای این مبارزه حماس را اشتباه میدانند .
ناشناس۳۲۵۹۲۳۱۱۹:۰۸:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۲
یه نکته کوچولو رو جا انداختی، ماندلا یا گاندی همواره آدرسشان مشخص بود، هرگز کسی کشته یا شکنجه نشد تا جای ایشان مشخص شود. الان آقای هنیه یا خالد مشعل یا بقیه کجان، چرا در جواب حمله جسورانه ایشان 800 بچه شهید شود، ایشان که می دانند اسرائیل جنایتکار است، چرا وحشی ترش می کنند و حواله اش می دهند سمت غیرنظامیان غزه و منتظر می مانند تا سازمان ملل دست بالا زند!
ناشناس۳۲۶۰۰۷۰۱۳:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۳
رهبران حماس در قطر و امارات هستند
ناشناس۳۲۵۹۳۶۵۲۲:۰۹:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اوکراین با کسی جنگ نداشته روسیه هوس کشور گشایی کرده‌ مردم را کشته آواره کرده اما اسراییل و حماس دو طرف یک جنگ درازمدتند
ناشناس۳۲۶۰۷۷۱۲۱:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اوکراین به خاطر عضویت در ناتو بر خلاف تعهد روسیه و غرب درگیر جنگ شد فلسطین هم به خاطر اشغالگری صهیونیست‌ها !
ناشناس۳۲۵۸۵۴۳۰۸:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
چه باحال با کلمات تجاوز روسیه رو توجیه می کنید و میندازید گردن زلنسکی .
ناشناس۳۲۵۸۶۴۹۰۹:۴۱:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
آقای رجایی خوب این ایراد به خود شما وارد است. مگه می شه بین بمباران اکراین و بمباران غزه فرق قائل شد؟! چرا؟
ناشناس۳۲۵۸۶۵۰۰۹:۴۱:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
بازیگوشی با یک قدرت یعنی همین که بخواهی ناتو را گسترش بدهی!
ناشناس۳۲۵۸۷۸۶۱۱:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
روسیه بدون دلیل حمله کرد
ناشناس۳۲۵۹۰۰۴۱۴:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
زلنسکی دلقک کشورش را محل تاخت و تاز شرق و غرب قرار داد و زیرساختهای اوکراین را نابود و مردم این کشور را بیچاره کرد.
ناشناس۳۲۵۸۵۵۲۰۸:۱۳:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
دستاورد های این حمله حماس رو هم الان که تازه یه هفته از حمله گذشته بگید بد نیست. البته دستاورد بدرد بخور مثل پس گرفتن زمین . تا الان چند صد نفر از مردم فلسطین کشته شدند. کل غزه اب و برق نداره نصف شهر رو باید تخلیه کنند.
ناشناس۳۲۵۸۷۵۱۱۰:۵۹:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اپارتاید به هر حال از بین می رود و با این حمله حماس سرعت آن هم زیاد شد
ناشناس۳۲۵۹۲۴۶۱۹:۳۱:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
مردم فلسطین در زندان روباز غزه سالهاست که در حال مرگ تدریجین ، شما فرض کن بیگناه زندانی باشی و بهت گفته باشن توی این زندان تا ابد باید بمونی با شرایط خیلی بد و رفتار بیرحمانه زندانبانان ،فقط دو راه داری یکی اینکه تاابد توی اون زندان بپوسی و بدرفتاری ها و شرایط رو تحمل کنی یا اینکه ریسک کنی و تلاشی برای فرار از زندان انجام بدی که ممکنه خودت و هم بندی هات هم کشته بشن ،اما مرگ در آزادی بهتر از زندگی در اسارته
اینجا جایی برای خنده نیست۳۲۵۸۵۵۷۰۸:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
قبل از جنگیدن باید تدارکات و پشتیبانی کامل جمع کرد و مهمتر از آن جلب حمایت افکار عمومی است ولی متاسفانه حماس نه تنها هیچکدام از این کارها نکرده بلکه جوری به سرزمین های اشغالی حمله کرده که متهم به این هستند که مردم غزه را به عنوان سپر انسانی قرار داده اند!!
علیجانی۳۲۵۸۶۹۲۱۰:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
مردم غزه در سرزمین خودشان با متجاوزین میجنگند
ناشناس۳۲۶۰۷۷۷۲۱:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۳
دلت خوشه ها اصلا به شرایط غزه فکر هم کردی و حرف زدی؟ سال‌ها است در حصر هستند بعد میگی تدارک کامل؟ تمام رسانه‌های بزرگ دنیا دست صهیونستها است اونوقت حرف از افکار عمومی میزنی؟
ناشناس۳۲۵۸۵۶۴۰۸:۲۴:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
مشکل غزه نیست مشکل از اینکه مردم غزه موهاشون سیاه و چشمانشان قهوه‌ای و مشکی است.اگه موهاشون بور و چشمانشان آبی بود دم در سفارتشون شمع روشن میکردن!
ناشناس۳۲۵۸۵۶۵۰۸:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
بزرگترین برندگان جنگ خاورمیانه پوتین و نتانیاهو هستند. هر دو به اخر خط رسیده بودند ولی حالا با این جنگ به بهای رنج و خون ملتهای خاورمیانه جان تازه گرفتند
ناشناس۳۲۵۸۶۷۳۰۹:۵۳:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
عزیزم اسرائیل دارد به آخر خط می رسد
ناشناس۳۲۵۸۷۷۵۱۱:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۲
پوتین به آخر خط نرسیده این نتانیاهو هست که به آخر خط رسیده پوتین داره تازه نفس عمیق میکشه برای روسیه مقتدر و برنامه های جهانی. نتانیاهو چی، مشاورش آویو بوشفسکی دیروز به خبرنگار آمریکایی گفت جنگ اصلی ما با حزب الله لبنان هست .
ناشناس۳۲۵۸۹۸۶۱۴:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
روسیه هم متجاوزه و تجاوزش محکوم و باید پوتین محاکمه بشه
ناشناس۳۲۵۹۳۶۸۲۲:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
هر وقت ترامپ و بوش و ... محاکمه شدن اونم محاکمه میشه
ناشناس۳۲۵۸۵۶۸۰۸:۲۵:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اوکراین هنوز دولت مستقر داره و با حمایت غربی‌ها در برابر دومین قدرت نظامی جهان ایستادگی کرده. ولی غزه داستانش متفاوته
ناشناس۳۲۵۸۶۷۴۰۹:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
هدف جنگ اوکراین و روسیه همینی هست که داری می بینی و طبق نقشه هست و روسیه را با اسرائیل و مقاومت مقایسه بی مورد هست
مهران۳۲۵۸۵۷۱۰۸:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
فکر میکنید براشون فلسطین و غزه مهم است ؟ هفتاد سال قبل همین اروپایی ها این صهیونیست ها رو آوردن بعد توقع دارید الان جلوی این ماشین کشتار اشغال گر بایستند ؟ البته یه نکته مهم اینکه برای اونها اوکراین هم مهم نیست اگر مهم بود به خاطر منافعشون در تضعیف روس ها اوکراین بدبخت رو وارد یه جنگ نابود کننده نمیکردن که از این کشور آباد هیچی باقی نمانده مثل تیکه گوشتی که بین دو گرگ در حال کشیدن و پاره شدن هست این ابرقدرت ها هیچ کشوری غیر از خودشون براشون مهم نیست و البته صهیونیست ها که کلا در پشت پرده اینها رو در کنترل دارند
ناشناس۳۲۵۸۶۹۳۱۰:۰۷:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اوکراین رو وارد جنگ نمیکردن !رونفهمیدم یعنی از سرزمین ومردمش دفاع نمیکرد وچهار استانش رومیبخشید به روس.
ناشناس۳۲۵۹۲۶۴۱۹:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
نه یعنی به پیمانی که داشتند پایبند می‌ماندند و تلاش نمی‌کردن ناتو را برای کنترل روسیه به اوکراین گسترش بدهند.
محسن۳۲۶۰۳۹۱۱۶:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
در مورد كريمه كه اكراين مقاومت نكرد و پاي ناتو هم وسط نبود ،چي فكر مي كني
ناشناس۳۲۵۸۵۷۲۰۸:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
هر کس از وطن و خاکش دفاع کند با شخصیت و قابل ستایش هست. ذلنسکی براحتی می توانست از کیف فرار کند و در دبی یا قطر فرمان رزم بدهد. ولی ماند.
ناشناس۳۲۵۸۷۴۳۱۰:۵۰:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
البته زلنسکی و وزراش خانواده هایشان رو به اروپا فرستادن.
ناشناس۳۲۵۸۷۷۶۱۱:۱۴:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
به آن دلقک گفتند بماند و کسی هم کاری با او ندارد برعکس رهبران مقاومت که دنبال ترور کردن آنان هستند و مراقبت لازم هست
حسین۳۲۶۰۲۸۰۱۵:۳۶:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
زلنسکی هم تا قبل از اینکه بهش تضمین بدن که نمی کشنش قایم شده بود ، بعد از تماس نفتالی با پوتین و درخواست برای زنده موندن زلنسکی ، زلنسکی سر و کله ش پیدا شد
ناشناس۳۲۵۸۵۷۶۰۸:۲۸:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۲
جالب هست. اقای رجایی و همفکران دفاع زلنسکی و مردم اکراین را از خاکشان نمی پسندند ولی دفاع مردم فلسطین از خاکشان را حماسه می نامند. هر جایی که ملتی از خاکش دفاع میکند شایسته شخصیت هست نه اینکه مطابق منافع ما باشد یا خیز
ناشناس۳۲۵۸۶۸۰۰۹:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
شما اول یاد بگیر اوکراین را بازیچه غرب و شرق کردن یعنی چی تا به سرزمین غصبی برسیم
ناشناس۳۲۵۹۱۸۱۱۸:۰۷:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
همون شما بلدید نتیجه را می بینیم
ناشناس۳۲۵۹۲۶۶۱۹:۵۵:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
فلسطینیان دارند از وطن و ناموسشان دفاع می‌کنند اما در اوکراین برخلاف عهدنامه بین روسیه و ناتو تلاش کردند اوکراین را عضو ناتو کنند تا به خیال خودشان روسیه را تحت فشار بگذارند اما چون با این کار تعهدشان را زیر پا گذاشتند روسیه هم جواب داد
ناشناس۳۲۵۸۵۷۸۰۸:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
خود شما میگی تعهد بوش به روسیه. این وسط ایا زلنسکی و اکراین تعهدی به معامله دیگران دارند؟
ناشناس۳۲۵۸۵۸۱۰۸:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
حمله به اکراین فقط برای فاصله انداختن بین ملت روسیه و اروپا بود تا پوتین بتواند به بهانه ان منتقدان خود را سرکوب کند و زمامداری خود را ابدی کند. نتانیاهو هم دقیقا دارد همان استفاده را از حمله حماس میکند. باورتان میشود دستگاه اطلاعاتی مصر همه چیز را در مورد امادگی ۵ هزار نفر نیروی حماس برای ماهها می دانسته ولی دستگاه اطلاعاتی اسراییل گیج و خواب و فلج بوده و حتی یک گزارش دریافت نگرده بوده؟
ناشناس۳۲۵۸۵۸۳۰۸:۳۸:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
برای ارزیابی موفقیت یک عملیات باید نتایح ان را محاسبه کرد. ایا حالا فلسطین با عملیات حماس به حمایت جهانی بیشتر و کشور مستقل فلسطین نزدیک تر شد یا تندروهای اسراییل که در دنیا در انزوای مطلق قرار گرفته بودند منزوی تر شدند؟!
ناشناس۳۲۵۸۷۶۵۱۱:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
باعث همگرایی بیشتر مردم جهان علیه اسرائیل شد
ناشناس۳۲۵۸۵۸۸۰۸:۴۲:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۲
زید ابادی اگر معیار بود حداقل یکسال بر روی گفته حودش برای توقف تحلیل سیاسی عمل میکرد. حتی یک هفته روی حرف خود نماند. مشکل همین هست که همه از فرصت خدمت و تحلیل دل نمی کنند. چه زید ابادی چه پوتین چه .....
علی۳۲۵۸۵۹۰۰۸:۴۴:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
در سوخومی و آبخازیا گرجستان چه اتفاقی افتاد؟ در آنجا هم گرجستان میخواست عضو ناتو بشود؟ خیر!!!! پس چرا روسیه آنها را تصاحب کرد؟
ناشناس۳۲۵۸۷۶۳۱۱:۰۵:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
خاصیت روسیه همین هست زیرش بزنی در توافقات گذشته در قبال هزینه ای که حمله می کند کشورگشایی می کند
ناشناس۳۲۵۸۶۰۰۰۸:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اوکراین یک کشور مستقل هست که یه روز که مردم خواب بودن ناگهان یه ابر قدرت نظامی نه به جرم پیوستن به ناتو بلکه به جرم فکر کردن وتلاش برای پیوستن به ناتو اون رو مورد هجوم قرار داد و مردمش رو کشت و آواره کرد .
ناشناس۳۲۵۸۷۵۸۱۱:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اوکراین بیشتر جمعیتش روس تبار هستن و از سال ۲۰۱۵ اوکراینیها روس تباران رو میکشتن مثل صهیونیستهای فلسطین چاره آخر بعد از ۷ سال حمله روسیه برای حمایت از روس تباران بود کاری هم که حماس و جهاد اسلامی کرد عین اون کار بود تحریم کشتار و جنایت بجای اینکه هر روز بمیریم یکبار برای همیشه میمیریم این یعنی هدف و آرمان.
ناشناس۳۲۵۸۶۱۳۰۹:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
شما که اوکراین را مثال میزنید .. در اوکراین که جنگ شد کشورهای اروپایی مرزهاشونو باز کردند و به مردم اوکراین پناهندگی دادن. ولی الان چند دهه هست از بحران غزه میگذره ؟ 20 کشور عرب و 70 کشور مسلمون حاضر نیستید به یک فلسطینی پناهندگی بدید.
ناشناس۳۲۵۸۶۶۸۰۹:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۲
فلسطینی ها در جهان زیاد هستند و این هایی که ماندن غیرت داشتند و ماندن ولو به قیمت این زندان روباز و همدستی غرب و این حکام اعراب ارتجاع صهیونیسم جهانی را نمی خواستند که زمین به آنان دادن در منطقه خاورمیانه برای کشور سازی
ناشناس۳۲۵۸۷۶۱۱۱:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
کمپ های اجباری پناهنده ها همه در غزه هست که خودش یک جای بی آب و علف بدترین جای ممکنه اون سرزمین هست و کسی رو به خواست خودش اونجا نبردن!!!
ناشناس۳۲۵۸۸۰۵۱۱:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
26 درصد فلسطینی ها در اردن زندگی می کنند، 24 درصد در کرانه باختری، 15 درصد در غزه، 12 درصد در اسرائیل، و 23 درصد باقی در آمریکا و اروپا و شیخ نشین ها! مشکل شما همین است که حاضر نیستید در خصوص آنچه برایتان مهم است مطالعه کنید، فقط شعار! وگرنه می دانستید که تنها 38 درصد فلسطینی ها در کرانه باختری و غزه هستند و دنیا پذیرای باقی 62 درصد است. یعنی کاملا خلاف گفته شما.
ناشناس۳۲۵۹۲۳۴۱۹:۱۱:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
آنها که منفی داده اند منظورشان چیست؟ آمار که جهانی است و یک جستجوی کوچک می طلبد.
ناشناس۳۲۵۹۳۹۹۲۳:۲۱:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
عزیزم هیچ کدوم از اینایی که مثال زدی ربطی به محاصره غزه نداشت!
ناشناس۳۲۵۸۶۱۶۰۹:۰۵:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
امیدوارم شما و دوستانتان هم بدانید ورود مهاجرین چه مشکلاتی را میتواند در آینده برای مردم ایران ایجاد کند !!!
ناشناس۳۲۵۸۶۵۱۰۹:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
فرض کنیم که صحبت های جناب آقای رجایی صحیح است و تلاش حماس برای دفاع از سرزمین فلسطین با ضربه زدن به حیثیت امنیتی صهیونیست ها حتی با قبول صدمه به جان و مال مردم غزه کاملا به جا و قابل قبول است. آیا خود آقای رجایی تلاش زلنسکی را در اوکراین در مقابل روسیه قابل قبول می دانند؟! البته که از مواضع ایشان در همین سایت الف می دانیم که سیاست های ضد پوتین اوکراین را قبول ندارند. پس به زیدآبادی ایراد نگیرید چون خودتان هم مواضعتان را بر اساس عقایدتان و نه واقعیت بیرون از ذهنتان تنظیم می کنید.
ناشناس۳۲۵۸۶۶۳۰۹:۴۶:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اینها غرب گدایان هستند که در باره تفکر آنان و هرچی آنان بگویند تکرار می کنند حتی اگر علیه خودشان باشد
ناشناس۳۲۵۸۶۷۶۰۹:۵۵:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
از یک اصلاح طلب انتظار بیشتری نداشته باشید....
ناشناس۳۲۵۸۶۸۴۱۰:۰۱:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
با همین جنگی که حماس برای اولین بار شروع کرد و توخالی بودن گنبد آهنین و فرار کردن سربازان اسرائیلی را به نمایش گذاشت آینده از آن ملت های منطقه را نشان داد و اسرائیلی ها عقل داشته باشند باید زودتر به فکر بازگشت باشند
ناشناس۳۲۵۸۸۱۱۱۱:۴۱:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اساسا بهانه این درجه از ویرانی از آن جا آمد که تصاویری که شما مشاهده فرمودید فرار سربازان اسرائیلی نبود، فرار جوان های بیست و چند ساله صد در صد غیر نظامی و بی سلاح از رگبار مسلسل های جنگی بود!
ناشناس۳۲۵۹۱۳۶۱۷:۱۹:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
سربازان اسرائیلی فرار می کردن شما می گویی غیر نظامی؟!!!
ناشناس۳۲۵۸۶۹۶۱۰:۱۱:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
سالها پیش وقتی جوان بودم کتابی خواندم از خانم خبرنگاری بنام اوریانا فالاچی . نام کتابش زندگی جنگ است و دیگر هبچ . آن زمان خیلی درکی از این عنوان نداشتم. اما امروز باور کردم زندگی جنگ است و دیگر هیچ, با این تفاوت که عده ای میجنگند برای قدرت و تسلط بر دیگران ( این میشودتجاوز و خونخواری), و عده ای میجنگند یا برای دفاع از سرزمینشان و یا برای عقیده شان ( این میشود جهاد مقدس) . تفاوت ای دو جنگ زمین تا اسمان است . پس بایدتامل کنیم اهل کدامیک هستیم .
ناشناس۳۲۵۸۸۱۴۱۱:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
همانطور که فرمودید سال ها گذشته، بد نیست یکبار دگر کتاب را بخوانید. خانم فلانچی از نکبتی که جنگ بر زندگی آورده و هیچ باقی نگذاشته صحبت کرده است، نه غیر نظامی کشی مقدس و غیر مقدس!
ناشناس۳۲۵۸۹۲۹۱۳:۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
آنهایی که از عمد زندگی می کنند در سرزمین غصبی غیر نظامی نیستند
ناشناس۳۲۵۸۹۲۷۱۳:۱۵:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
پس لازم هست تاریخ را دوباره بخوانی چه بسیار جنگ های مقدسی که نتایجی جز ویرانی وانحطاط نداشته است باید درایت داشت ویرانی ایران و انحطاط فرهنگی آن از حمله چنگیزخان و ایستادگی شهرهای مهم نیشابور و اصفهان شکل گرفت چه بسا اگر درایت وجود داشت وایستادگی بی سرانجامی که منجر به ناامیدی و صوفیگری شد نبود ایران اوضاع دیگری داشت
ناشناس۳۲۵۸۷۳۱۱۰:۴۱:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اولا هر کسی از خاکش دفاع کند مقدس است حتی اگر اکراینی باشند در مقابل پوتین. اما باید قبول کنیم حمله را حماس به اسرائیل انجام داد و شروع کننده آنها بودند. البته قطعا حق دارند به ظلمی که طی سالیان دراز به فلسطینی ها شده حمله نظامی به دشمن بکنند تا اینجا همه حق را به حماس می دهند اما اگر حماس فقط 10 نظامی اسرائیلی را گروگان می گرفت و برمی گشت بدون آسیب زدن به غیر نظامی ها همه دنیا تحسینش می کردند و حمایت اش می کردند.
ناشناس۳۲۵۸۷۸۱۱۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
کسانی که از ظالمین طرفداری میکنند با ظالمین محشور خواهند شد و در جنایات آنها شریکند رژیم صهیونیستی هم جزوظالمین است 80 سال است که چنین است فراموش نکنیم که در محضر الهی پاسخگوی حرفها و کردارمان خواهیم بود به معاد اعتقاد داشته باشیم یا نه حقیقتی وحشتناک خواهد بود
ناشناس۳۲۵۸۹۴۹۱۳:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
لنین در سال 1917 وارد کاخ کرملین شد و الان 2023 است آقای پوتین که مامور مخفی همان شوروی است هنوز دارد در اوکراین برای توسعه قلمرو آدم می کشد! بله کاملا درست است که دنیا ارزش آن را ندارد تا حامی هیچ یک از ظالمین باشی، چه کمونیست 105 ساله، چه صهیونیست 75 ساله و نوچه های کوچکتر هر کدام!
ناشناس۳۲۵۸۷۸۲۱۱:۱۷:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۲
خوبه وقتی نظری نقد میشه متن کامل یا لینک اون باشه. چون به تجربه در چنین نقدهایی مفهوم نظر مورد نقد، صحیح بیان نمیشه.
ناشناس۳۲۵۸۷۸۳۱۱:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
از نظر شخص من هر کسی موافق حمله روسیه هست نمیتونه به اسراییل ایراد بگیره و هر شخصی طرفدار تسلیم نشدن اوکراین هست نمیتونه انتظار تسلیم از فلسطینیان رو داشته باشه. غیر از رو تناقض فکری و یک بام و دو هوا میدانم.
ناشناس۳۲۵۸۸۶۳۱۲:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اسرائیل کشور نیست بلکه یک رژیم اشغالگر است.
ناشناس۳۲۵۸۸۹۴۱۲:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
خوب منش اصلاح طلبان صلح و سازشه. بخاطر تعامل و سازش با امثال شما هم بهشون خرده گرفته می شه.
ناشناس۳۲۵۸۹۰۹۱۳:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
دفاع ازجنایات اسرائیل واستاندارد دوگانه غربگداها تهوع اوره به لطف خدا حزب الله هم الغالبون
ناشناس۳۲۵۸۹۲۲۱۳:۱۰:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
این که ما طرفدار مردم فلسطین هستیم و رنج اونها و ظلم طرف مقابل رو درک می کنیم، دلیل نمیشه اشتباهات حماس رو هم نادیده بگیریم. به نظر من وقتی با یک نیروی به مراتب قوی تر از خودت در حال جنگی، خیلی باید حواست به افکار عمومی دنیا باشه.
ناشناس۳۲۵۸۹۲۳۱۳:۱۱:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
اقای رجائی جنگ برنده ندارد حرف بی ربطی اقای زید ابادی نزده است
ناشناس۳۲۵۹۲۹۱۲۰:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
جنگیدن برای دفاع از حق وخاک مساوی با پیروزیه دوباره روی جملتون تامل کنید
ناشناس۳۲۶۰۹۱۵۰۷:۱۸:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
پس فرقی ندارد که اوکراین باشد یا فلسطین.
ناشناس۳۲۵۸۹۸۳۱۴:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
در هر جایی و در هر حالتی از متجاوز نفرت داریم و از مدافع حق و حقیقت حمایت میکنیم
ناشناس۳۲۵۹۰۷۷۱۵:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
مدیریت محترم سایت الف سلام علیکم : از اینکه روشنگری می کنید و واقعیت ها را به تصویر می کشید بسیار کار خوب و خدا پسندانه ای است اما یه اشکال کوچک داره و ان اشکال این است که در این گونه نظرخواهی ها منافقین خارج نشین که فقط کارشان نشستن پشت سیستم و حقایق را وارونه جلوه می دهند و جای ظالم و مظلوم را عوض می کنند در این نظرخواهی ها شرکت می کنند و با منفی دادن و دفاع غیرواقعیشان از تفکر غربگرایی تلاش نویسنده محترم را کمرنگ می کنند.
حسین۳۲۵۹۱۰۰۱۶:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
احسنت به نویسنده این متن حامیان صهیونیستها نه انسانیت دارن نه شرف و نه وجدان
نافذ۳۲۵۹۱۳۴۱۷:۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
متن در کمال وزانت و صلابت، منطق و استدلال تمام احسنت به نگارنده
ناشناس۳۲۵۹۱۶۹۱۷:۴۸:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲۲
مردم غزه با شادی در حال زندگی و تفریح بودند هر خانواده بالای 4فرزند و تصاویر نشان میده در رفاه کامل بوده اند و همه لبخند به صورت داشتد .
ناشناس۳۲۵۹۱۸۳۱۸:۱۲:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۲
حکایت پوتین و نتانیاهو همان ضرب المثلی است که می گوید سگ زرد برادر شغاله
ناشناس۳۲۵۹۲۲۰۱۸:۴۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
برخی افراد ضدجنگ از دستاورد حماس گله میکنن،در حالی که دستاورد اصلی حمله حماس،پر شدن فرودگاه های رژیم صهیونی برای فرار از اراضی اشغالی هست
ناشناس۳۲۵۹۲۴۹۱۹:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۲
لااقل به اندازه غزه برای اوکراین ارزش قائل شوید هیچ مقاله‌ای از شما در دفاع از کشور مظلوم اوکراین که دو سال است مورد تجاوز قرار گرفته ندیدیم
ناشناس۳۲۵۹۲۵۱۱۹:۳۶:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۲
من موافق جنگ نیستم ولی حالا که جنگ شده دوست دارم مسلمونا ببرن
ناشناس۳۲۶۰۱۱۱۱۴:۰۶:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اولاً تجاوز و جنایت بده و روسیه و اسرائیل نداره پس دوگانه سازی نکنید . ثانیاً کیه که نمیدونه اینهمه تحریمهای ظالمانه اساسا بابت فلسطینه که به ما تحمیل شده . شما نقشه خاورمیانه رو بذار جلوت . 20 تا کشور عربی با اونهمه وسعت و ادعای امت العربیه نشستن کنار و نه تنها کاری نمیکنن بلکه مدام از پشت به ما خنجر میزنن .
حسین۳۲۶۰۲۷۵۱۵:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
غربگراها نه انسانیت دارن نه شرف
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین