توصیه کیهان به نهادهای امنیتی درباره قتل مهرجویی/ تاکید وحیدی بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات

  4020724103 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه کیهان به نهادهای امنیتی درباره قتل مهرجویی/ تاکید وحیدی بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات

واکنش اژه‌ای به قتل مهرجویی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع قتل یک کارگردان سینما و همسرش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کرده و من نیز شخصاً پیگیری و تاکید کردم که با بهره‌گیری از کلیه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد؛ این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌گردد و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این مقولات و موضوعات متناظر، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القاء ترس و ناامنی می‌کنند.

دستور ویژه رئیسی 

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری ویژه و سریع حادثه قتل داریوش مهرجویی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته هیئت دولت، وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حادثه دلخراش قتل کارگردان مطرح کشور، آقای داریوش مهرجویی و همسر ایشان و اقداماتی که طی ساعات اولیه انجام شده، گزارشی ارائه کردند.

وی افزود: پیرو این گزارش، رئیس‌جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور دادند با جدیت و سرعت مضاعف، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود.

احضار مدیران «اعتماد» و «فراز» در رابطه با اخبار مربوط به داریوش مهرجویی

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان تهران در جلسه امروز نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به برخی اقدامات اخیر صورت گرفته از سوی دادستانی تهران در راستای حفظ و ارتقاء امنیت روانی جامعه و برخورد با مخلان این حوزه، اظهار کرد: با عنایت به موارد مطروحه ناظر بر قتل یکی از کارگردانان سینمای کشور، مدیران رسانه‌های «اعتماد» و «فراز» و همچنین برخی از انسان‌رسانه‌ها که مطالبی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده بودند، فراخوانده شدند و تذکرات، توجیهات و ارشادات لازم در خصوص آن‌ها انجام شد.
برخی رسانه ها این خبر را با این جمله که "چند رسانه به خاطر نحوه انتشار اخبار مرحوم مهرجویی از دادستان تذکر گرفتند" منتشر کردند  .

توصیه کیهان به نهادهای امنیتی درباره قتل مهرجویی

کیهان نوشت: «ساعت 18:11 دقیقه عصر روز شنبه 22 مهر 1402 است که خبری با عنوان «تلاش مهاجر افغانی برای زورگیری از همسر داریوش مهرجویی» بر روی یک تارنمای خبری موسوم به «فراز» قرار می‌گیرد. متن خبر اما گزارشی دم دستی علیه مهاجران افغانستانی در ایران به بهانه انتشار یک مطلب در صفحه شخصی اینستاگرام همسر داریوش مهرجویی است...

درست همان روزی که قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در زیبادشت استان البرز اتفاق می‌افتد، تحریریه روزنامه اعتماد مشغول کار بر روی مصاحبه‌ای بود که فردای جنایت یعنی 23 مهر 1402 با عنوان «اعتماد در گفت‌وگو با همسر داريوش مهرجويي از سرقت خانه‌شان توسط فردي ناشناس با چاقو گزارش مي‌دهد...

مرحوم مهرجویی، هنرمند بود، نه فعال سیاسی. چند سال قبل، بحث عدم صدور پروانه نمایش به یکی از فیلم‌هایش جنجال به پا کرد که با وساطت حل و فصل شد و فیلمش به نمایش درآمد؛ هر چند که مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت.

آقای مهرجویی سال گذشته که برخی هنرمندان برای حمایت از اغتشاشات، تحت فشار شدید و تهدید و تطمیع برخی محافل مافیایی غرب‌گرا قرار داشتند، سفری به خارج از کشور داشت و طبعا مورد فشار بیشتری بود؛ او با این حال، هم در خیابان و هم در نشست رسانه‌ای، به خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی (ضدایرانی) که با اصرار و پرده‌دری می‌خواستند از او علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرند، به شدت و با قاطعیت اعتراض کرد و آنها را ناکام گذاشت.

گفتنی است یکی از کشته شدگان قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ نیز شخصی بنام مجید شریف بود. او بورسیه اعزامی دانشگاه شریف به فرانسه بود. مجید شریف مواضع ضد صهیونیستی داشت و دو کتاب روژه گارودی، دانشمند ضد صهیونیست فرانسوی به نام‌های «اسطوره‌های بنیانگذار سیاست اسرائیل» و «تاریخ یک ارتداد» را به فارسی ترجمه کرده بود.

مرحوم روژه گارودی که دبیرکل حزب کمونیست فرانسه بود، به اسلام گرویده بود و به جرم انکار مستند افسانه هولوکاست در فرانسه زندانی شده بود. مجید شریف مترجم دو کتاب او در جریان قتل‌های زنجیره‌ای به قتل می‌رسد. آیا مسئولان محترم امنیتی و اطلاعاتی کشور، میان قتل مرحوم مهرجویی که رسانه‌های صهیونیستی را با قاطعیت رانده بود و مورد مشابه آن یعنی قتل مرحوم مجید شریف تشابهی نمی‌بینند؟!

درباره ماجرای قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌شان در کرج،باید توجه داشت این جنایت، درست هنگامی اتفاق افتاده که تحولات مهمی در عرصه سیاسی و امنیتی منطقه در حال وقوع است و طبیعتا توجه مردم و مسئولان باید روی این مسئله مهم متمرکز باشد.

ماجرای جنگ مقاومت غزه- اسرائیل، یک جنگ معمولی نیست. بلکه بخشی از تحولات مربوط به گذار از نظم جهانی کهنه به نظم عادلانه‌تر و متکثرتر است. طرف بازنده این تحولات که منطقه‌ای وسیع از تایوان در شرق آسیا تا اوکراین در شرق اروپا، و فلسطین و سوریه و لبنان در غرب آسیا را شامل می‌شود، جز آمریکا و اسرائیل و انگلیس نیست.

ماموریت پیوسته محافل وابسته به این دولت‌ها، بر هم زدن تمرکز و توجه ایران به عنوان بازیگر تعیین‌کننده در تحولات نظم جهانی، از طریق مسئله‌‌سازی یا موج سواری روی مسائل و رویدادهایی است که اتفاق می‌افتد. از این زوایه نگاه می‌توان به ردیابی جریان رسانه‌ای آلوده‌ای پرداخت که همواره در هر رویداد ناگواری، طبق خواسته موساد و سیا و MI6 رفتار می‌کند. آنها نه فقط معارض جمهوری اسلامی، بلکه دشمن ایران هستند.»

توضیح اعتماد درباره مصاحبه با مرحوم محمدی فر

اعتماد نوشت: «پس از انتشار مطلبي در مورد سرقت خانه داريوش مهرجويي توسط فردي ناشناس با چاقو كه در شماره 5602 روز گذشته اين روزنامه منتشر شد، كاربران در فضاي مجازي و حتي برخي رسانه‌ها واكنش‌هاي منفي از خود نشان دادند و اين همزماني را عجيب عنوان كردند.

حالا «اعتماد» لازم مي‌داند درباره اين همزماني توضيحاتي را ارايه دهد؛ هفته گذشته مرحومه وحيده محمدي‌فر، همسر داريوش مهرجويي از تهديد با چاقو از سوي فردي ناشناس در مقابل در ورودي خانه‌شان در صفحه اينستاگرام خود خبر مي‌دهد. در پي انتشار همين پست خبرنگار «اعتماد» براي پيگيري بيشتر با همسر داريوش مهرجويي به گفت‌وگو مي‌پردازد و اين گفت‌وگو به بهانه اخبار سرقت از افراد سرشناس در روز شنبه به چاپ مي‌رسد.

«اعتماد» تذكر مي‌دهد ويس (صداي) مرحومه وحيدي‌فر در روزنامه موجود است و در صورت نياز در اختيار مراجع ذي‌ربط قرار خواهد گرفت.»

***

اعتراض یک نماینده به قالیباف

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز دوشنبه مجلس در جریان رسیدگی به بند ب ماده ۶۲ لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با  تصویب این بند اظهار کرد: در این ماده گفته شده که نسبت به واگذاری زمین به بخش خصوصی اقدام شود و هیچ بحثی از قوانین و ضوابط مطرح نشده است و ما به دولت اختیار را می‌دهیم که به هر نحوی اقدام کند.

وی در ادامه در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف یک تذکر ماده ۱۸۰ دارم؛ سوالم از شما این است که چرا اخطار و تذکر را بسته‌اید؟ پاسخی بدهید که بر اساس کدام ماده آیین‌نامه داخلی بسته‌اید؟ آقای قالیباف خواهش می‌کنم که پاسخ دهید. الان خلاف آیین‌نامه است.

در ادامه محمدباقر قالیباف قصد داشت تا توضیحاتی به صباغیان بدهد و در حال خطاب کردن او بود که صباغیان مانع شد و گفت: «اجازه بفرمایید حرفم تموم بشه».

در این لحظه میکروفون مقابل صباغیان خاموش شد که این موضوع با واکنش اعتراضی شدید او مواجه شد؛ صباغیان در واکنش به این اتفاق با سر دادن فریادهایی خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف حق ندارید [میکروفون]را ببندید؛ دیکتاتوری راه انداخته‌اید.

قالیباف در پاسخ به فریادهای صباغیان خطاب به او گفت: آقای صباغیان شما خودت داری خلاف قانون عمل می‌کنی؛ الان به عنوان مخالف باید صحبت کنید [اما] دارید درباره موضوع دیگری صحبت می‌کنید؛ دیروز ۱۰ بار صحبت کردید و همیشه خلاف آیین نامه به عنوان مخالف ثبت‌نام می‌کنید اما تذکر می‌دهید. شما مخالف هستید و بفرمایید به عنوان مخالف صحبت کنید و غیر از مخالف نمی‌توانید صحبت کنید.

همچنین فریادهای اعتراضی نماینده بافق نیز با وساطت و حضور برخی از نمایندگان مقابل صندلی او در صحن  مجلس و دلجویی از او پایان یافت.

***

عذرخواهی معاون وزیر ارشاد بابت لغو کنسرت قربانی

به گزارش ایرنا، کنسرت علیرضا قربانی قرار بود ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مهرماه در شهر اصفهان برگزار شود که به دلیل صادر نشدن مجوز، کنسل شد.

لغو کنسرت قربانی در اصفهانی در شرایطی روی داده است که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجم مهرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران اعلام کرد که برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، اعلام کرد: کنسرت آقای قربانی مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشته و از این نظر هیچ مشکلی برای اجرای ایشان وجود نداشته است.

وی گفت: متأسفانه در روند برگزاری این کنسرت برخی ناهماهنگی‌ها با ارشاد استان منجر به لغو این کنسرت شده است.

سالاری افزود: با تماس تلفنی با قربانی ضمن عذرخواهی از ایشان پیگیر حل مشکل این هنرمند گرامی کشور شدم و قول پیگیری تا حل کامل این مسأله را می‌دهم. همینطور طی تماس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مورد هماهنگی جهت رفع موانع را خواستار شدم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدوارم کنسرت آقای قربانی به‌ زودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد.

***

احتمال حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو

به گزارش تسنیم، کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت در جلسه 18 مهر 1402 مصوباتی درباره بازار خودرو داشته که یکی از بندهای مصوبات به‌شرح زیر است: «مقرر شد بررسی‌های کارشناسی در راستای اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار خودرو با این رویکرد انجام گیرد که شورای رقابت صرفاً در جایگاه سیاست‌گذاری و نظارت ایفای نقش نماید و انجام امور اجرایی به نهادهای ذی‌ربط واگذار گردد.»

بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، هم‌اکنون شورای رقابت نقش تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو دارد و تعیین میزان و نوع واردات خودرو هم به‌عهده شورای رقابت است که احتمالاً با مصوبه جدید، تغییراتی در این بخش از وظایف شورای رقابت ایجاد خواهد شد، از جمله اینکه حذف شورای رقابت در فرایند قیمت‌گذاری خودرو قوت گرفته است.

پیش  از این عباس علی‌آبادی وزیر صمت هم با بیان این‌که قیمت‌گذاری خودرو باید به‌عهده وزیر صمت باشد، گفته بود:‌ هم‌اکنون نهاد‌های مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمی‌دهند.

عدم فروش خودرو توسط ایران خودرو

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی صورت‌های مالی شرکت ایران خودرو در کدال نشان می‌دهد که این شرکت در فروش برخی از محصولات خود طی ۶ ماه نخست امسال دست به احتکار و یا دپو زده است.

بر این اساس این شرکت طی ۶ ماهه امسال ۹ هزار و ۴۲۸ دستگاه رانا تولید کرده و در مقابل تنها ۵ هزار و ۷۶۲ دستگاه فروخته است. به این ترتیب در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۶۶۶ دستگاه رانا در پارکینگ مانده و به فروش نرفته است.

همچنین طی یک ماهه شهریور نیز ۲ هزار و ۴۸۹ دستگاه رانا تولید کرده و ۶۵۶ دستگاه از این محصول فروخته و یک هزار و ۸۳۳ دستگاه را در پارکینگ نگه داشته است.

نکته جالب توجه در مورد خودروی هایما است، این خودرو که نسبت به سایر محصولات ایران خودرو قیمت بالاتری دارد هم در پارکینگ دپو شده است؛ بر این اساس در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار و ۵۲۸ دستگاه هایما تولید و در مقابل ۷ هزار و ۶۵۵ دستگاه عرضه شده است؛ یعنی در این بازه زمانی ۲ هزار و ۸۷۳ دستگاه هایما در پارکینگ مانده است.

همچنین طی یک ماهه شهریور نیز از این محصول ۲ هزار و ۴۱۰ دستگاه تولید و تنها ۲۶۳ دستگاه به فروش رفته است؛ به عبارتی در همین یک ماه ۲ هزار و ۱۴۷ دستگاه هایما به بازار عرضه نشده است!

***

تاکید وحیدی بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه با استانداران، فرمانداران و شهرداران کلانشهرهای ۱۱ استان کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدامات مربوط به انتخابات در حوزه‌های اجرایی و اداری تا الان به‌خوبی و طبق قانون پیش رفته و هیئت‌های اجرایی به‌طور کامل در همه سطوح تشکیل شده است. نظرات دستگاه‌های شش‌گانه برای تایید مدارک داوطلبان و همچنین اعتراضات متقاضیان دریافت و رسیدگی شد تا وارد مرحله دیگری از انتخابات برای ثبت‌نام نهایی داوطلبان شویم.

وی افزود: جلسه امروز با محوریت زمینه‌سازی‌های لازم برای افزایش مشارکت بود. این از افتخارات جمهوری اسلامی است که همواره ملاک انتخابات مشارکت و حضور هرچه بیشتر مردم است. البته در کنار آن سلامت، امنیت و رقابت سالم بین کاندیداها شکل خواهد گرفت. زمینه برای فعالیت همه طیف‌های مختلف فکری، احزاب و گروه‌ها وجود دارد و تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخابات از سوی دستگاه‌های امنیتی فراهم است. همه این موارد باید منجر به افزایش مولفه مشارکت شود که در دستور کار است؛ البته این مسئولیت همگانی برای افراد و گروه‌های سیاسی است که در تبیین ضرورت مشارکت هرچه بیشتر مردم ایفای نقش کنند. ما هم به‌عنوان دستگاه اجرایی و اداری وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۱۶۹۹۲۲:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۴
اقای سردار وحیدی همکی در انتخابات شرکت می کنیم
ناشناس۳۲۶۱۸۶۲۰۸:۳۲:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
چرا در کشور ما به اصطلاح هنرمندان و ورزشکاران و مجریان با وجود درآمدهای نجومی از پرتو شهرت اکثرا وضعیت خانوادگی متزلزل دارند و به اصطلاح طلاقی هستند .
ناشناس۳۲۶۱۹۴۸۱۰:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ثروت نه اعتبار میاره ، نه آرامش ثروت باد آورده و نجومی ، هم اعتبار رو ویران میکنه هم آرامش رو طلاق و بی‌مهری از بدیهی‌ترین تبعات اینگونه زندگی‌هاست
ناشناس۳۲۶۱۹۸۰۱۰:۴۵:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بهتره دست از سر بازیگر و ورزشکار بردارید
ناشناس۳۲۶۱۷۰۲۲۲:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲۴
خون هنرمندان فوتبالیست ها و سیاستمداران ظاهرا خیلی رنگین تر هست!!
عمران۳۲۶۱۷۷۹۰۱:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ظاهرا شما دلتان میخواهد فوتبالیستها هم به لیست مقتولها اضافه شوند که از الان نگران پیگیری مسئولین هستید.
ناشناس۳۲۶۱۸۸۲۰۹:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
مفهوم را وقتی فهمیدی....
ناشناس۳۲۶۱۹۰۰۰۹:۲۳:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
کاری با فوتبالیست‌ها و قماربازها و هنرپیشه‌ها و هنرکده‌ها ندارم ____ اما شریعتمداری خیلی دقیق و واضح توضیح داده و به سابقه‌ی تاریخی و مستند هم استناد کرده دقت نکردن ، بصیرت نداشتن ، صداقت نداشتن ، انصاف نداشتن ، شرافتمندانه و هوشمندانه زندگی نکردن ، تبعات ویرانگری رو در پی داره
ناشناس۳۲۶۱۷۶۵۰۰:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲۵
بعضی وقتها فکر میکنم مسئول کیهان در یک دنیای دیگر زندگی میکند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۲۰۳۴۱۱:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ولی اتفاقا این دفعه ایشان در همین دنیای بنده و شما و دیگران دارند زندگی می کنند! و انصاف هم نیست این چنین حکم کلی بدهیم. کیهان و کیهانی ها و آقای شریعتمداری و شریعتمداری های دیگر هر کدام دارای چهارجوب فکری و ذهنی خاص خودشان هستند و اینطور نیست که مطلقا همیشه فکر و ذهن شان جدا از فکر و ذهن دیگران باشد بلکه در مواردی هم فکر و ذهنیتی مشابه دیگران داشته و دارند و باید هم از آن استقبال کرد. انتقاد به پاره ای از پیشداوری ها و پیشفرضیات و قضاوت های شان در جای خود اما اذعان به پاره ای از اطلاع رسانی ها و انتقال تجربیات و اطلاعات بعضا مفیدشان هم نبایستی نادیده گرفته شوند. والله اعلم
ناشناس۳۲۶۲۱۷۶۱۳:۱۴:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
خیر ، شما در دنیایی زندگی می کنید که دشمنان کشور در فضای مجازی برای شما ساخته اند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۱۸۰۶۰۴:۲۷:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲۵
شایسته است به احترام کارگردان بزرگ ایران مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان یک روز تعطیلی سراسری و عزای عمومی از سوی دولت محترم جمهوری اسلامی ایران اعلام گردد. (ترجیحا فردا چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ مقارن با روز تشییع و خاک سپاری شأن) ضمنا جا دارد مسئولان محترم انتظامی و قضایی رسیدگی کننده به پرونده قتل این زنده یادها تمام گزینه های محتمل ولو با درصد احتمال کم در بروز و حدوث این ضایعه ناگوار را نیز مورد توجه و دقت و بررسی همه جانبه نگر قرار بدهند. با سپاس
ناشناس۳۲۶۱۸۵۵۰۸:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اولا خداوند این کارگردان بزرگ را رحمت کند. مرد دوست داشتنی بودند. ثانیا درست است که ایشان انسان وارسته ای بودند اما این روزها مساله اصلی جنگ فلسطین و قتل عام کودکان فلسطینی است که دل همه مردم دنیا رو به درد آورده.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۱۹۱۹۰۹:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
جهت اطلاع اهالی سینما قبلا ۳ روز اعلام عزای عمومی کرده اند که برای اولین بار هم است چنین اعلامی صورت پذیرفته است و لذا پیشنهاد اینجانب هم مبتنی بر همین اعلام جامعه سینمایی کشور است و بهیچوجه مغایرتی هم با سایر مناسبت های ناگوار دیگر هم نداشته و ندارد. با پوزش
ناشناس۳۲۶۱۹۹۴۱۱:۰۶:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اخوی هر چیز در جای خودش.
ناشناس۳۲۶۱۸۵۸۰۸:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
به نظر میاد یکی از همین زن زندگی آزادی ها می خواسته ره صد ساله را یک شبه بره از این نسل هر چی بگی بر میاد
ناشناس۳۲۶۱۸۱۱۰۵:۴۱:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
باز یک خبر ،باز احضار و ارشاد!!خبرنگار و روزنامه ،باز توهمات و اظهار فضلهای شریعتمداری ، روال طبیعی هر حادثه ای در ایران
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۱۸۶۶۰۸:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اظهار فضل آقای شریعتمداری(یا دیدگاه روزنامه کیهان) قابل تامل است. بعد از ۲۳ سال یکبار(دو سال قبل) و حالا هم بعد از ۲۳ سال برای بار دوم روزنامه کیهان پذیرفته است که زنده یاد دکتر مجید شریف نیز در زمره قربانیان قتل‌های زنجیره ای بوده است در حالی که قبلاً به هر دلیلی چنین قطعیتی وجود نداشت! و همچنین احتمال دادن کیهان به امکان دست داشتن عوامل بیگانه(صهیونیستی) در قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان نیز قابل دقت و توجه است چرا که بزعم کیهان میان مرگ مرحوم مجید شریف و مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان تشابهاتی وجود دارد(اینکه هر دو ضدصهیونیستی بوده اند) اما با همه اینها کیهان تعمدا و یا سهوا حاضر به توضیح بیشتری درباره عوامل و قاتلین نیست! والله اعلم
ناشناس۳۲۶۱۸۱۲۰۵:۴۳:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۵
یعنی چه توصیه کیهان به نهادهای امنیتی ؟!
ناشناس۳۲۶۱۸۷۰۰۸:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
فعلا خبر قتل مهر جویی خبر اول کشور است و خبر اول قبلی به حاشیه رفت
علی گرگانی۳۲۶۱۸۷۷۰۸:۵۸:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۵
ویس این واژه بیگانه که در توضیح روزنامه اعتماد آمده! !!!! را شما چرا فارسی درستش یعنی آوا یاصدا ننوشتید؟ !!!!! اگر بخواهید به همین روش پیش بروید دیگر چیزی از زبان فارسی برجا نمی ماند چرا کسی بزرگی کار فردوسی بزرگ را درک نمی کند؟ !
ناشناس۳۲۶۱۹۳۵۰۹:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵
باسپاس از پخش پیام بنده در پاسداشت زبان پارسی و فردوسی بزرگ نباید با بکاربردن واژگان بیگانه به بزرگی کار فردوسی بزرگ ناسپاسی کنیم!
ناشناس۳۲۶۲۰۰۳۱۱:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
به شرط به کار نبردن واژه های هر بیگانه ای!
ناشناس۳۲۶۱۸۹۴۰۹:۱۶:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۵
6 ماه ایران خودرو کم فروشی کرده و تازه این کم فروشی رو شده البته قائدتا چیزی برملا نمی شود مگر اینکه یک نفر با مدرک رسوا کند. حال که فهمیدید. نباید دزدانی که در ایران خودرو نشسته ای و کم فروشی کرده اند دستگیر شوند؟ این آیا اقدام به تهدید امنیت ملی و روحی و روانی مردم نیست.
محمد۳۲۶۱۹۴۵۱۰:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۵
آقای وحیدی حالا که شما فرمان دادی چشم!!!!!
ناشناس۳۲۶۱۹۷۲۱۰:۳۹:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۵
اندر حكايت لغو كنسرت قرباني در اصفهان ! ------------------- بنده هر گاه مي شنوم در جايي كنسرت بر پا شده است ، و يا كنسرتي لغو گرديده است -- البته منظور كنسرت هاي داخلي است نه هر كنسرتي !! -- فوري به ياد شعر مولانا مي افتم كه آن شاعر شوريده گفته : -- « خشك سيمي ، خشك چوبي ، خشك پوست از كجا مي آيد اين آواي دوست » !! و نيز ساليان پيش در مصاحبه هنرمندي با نشريه اي خواندم كه آن هنرمند گفت : « از استاد سيد حسن كسايي ، نوازنده بزرگ ني در روزگار ما ، پرسيدند از اجراهايتان كدام بيشتر مي پسنديد و استاد گفته بود هيچكدام !! و بعد استاد كسايي گفته بود بهترين اجراهاي من آن ني نوازي هايي است كه در دل شب با خداي خود دارم و با ني ام مناجات مي كنم » ! و نيز خوب است كه سخني از جناب عطا الله مهاجراني نقل كنم كه ساليان پيش در نشريه اي خواندم كه بنده ياد داشت كرده ام و آن اين است كه جناب مهاجراني گفته : « فارابي و ابن سينا دو حكيم و دانشمندي بودند كه موسيقي را به عنوان پلي در راه شناخت هستي مي دانستند » ! بنده هم دعا مي كنم كه انشا الله تعالي همه هنر دوستان عرصه موسيقي و نيز تمام شنونده هاي موسيقي سالم و سنتي و عرفاني از يك ساز موسيقي آواي دوست بشنويم و اگر پلي است در راه شناخت هستي -- آن چنان كه فارابي و ابن سينا گفته اند ، ما هم رهگذر آن پل باشيم و اگر هنرمند عرصه موسيقي هستيم با ساز خود در دل شب ،با خداي خود راز و نياز كنيم ! ... انشا الله !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  7. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. نهنگ سواری یک آبادانی

  20. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  21. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  22. طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

  23. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  24. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  18. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  19. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  20. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  25. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

آخرین عناوین