تولید لباس تب نمای نوزادان برای اولین بار در ایران

  4020724047

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از نانو رنگدانه‌های هوشمند، لباس‌های تب‌نمایی را تولید کرد که در صورت بروز تب در کودکان تغییر رنگ می‌دهد.

تولید لباس تب نمای نوزادان برای اولین بار در ایران

به گزارش گروه ایرنا، زهرا بهروزی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران هوشمند نساج از تولید برند «بیرانو» در زمینه تولید و تکمیل منسوجات پیشرفته و نوآورانه خبرداد و گفت: این شرکت هسته های جدیدی با استفاده از دانش روز با هدف هوشمندسازی منسوجات با بهره گیری از نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی « B + Iran + O » ایجاد کرد که حاصل آن معرفی منسوجات آنتی باکتریال، ترموکرومیک، آبگریز و سوپرجاذب است.

وی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان فناوران هوشمند نساج دارای ظرفیتی معادل ۱۰۰ هزار دوجین انواع منسوجات هوشمند در سال است، افزود: تب، واکنش دفاعی بدن و علامت یک بیماری است و ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود در کودکان می‌تواند علامت بیماری مهمی باشد، به ویژه در مواردی که تب طول بکشد یا تکرار شود و در زمان معین تشخیص داده نشود منجر به اتفاقات خطرناک برای کودکان شده و سلامتی آنها را به خطر بیندازد.

این فناور با تاکید بر اینکه این محصول نمونه مشابه داخلی نداشته است، یادآور شد: با توجه به اینکه بچه‌ها قادر نیستند وضعیت جسمی خود را به خوبی توصیف کنند، شاید تشخیص تب داشتن یا نداشتن کودک، برای پدر و مادر کاری دشوار باشد؛ والدین می توانند به وسیله لباس کودک تب نما، تب فرزند خود را سریع تشخیص داده و بعد از آن برای درمان آن اقدام کنند.

بهروزی تصریح کرد: رنگ لباس های تب نمای بیرانو هنگامی که دمای بدن کودک از ۳۷ درجه سانتیگراد بالاتر می رود، به آرامی تغییر رنگ می دهد و با افزایش دما به بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد برسد، کاملا سفید می شود، پس از معالجه کودک و رفع خطر تغییر رنگ لباس به حالت اولیه به والدین نشان می دهد که شرایط کودک به حالت طبیعی برگشته است.

وی یادآور شد: پروژه لباس کودک تب نما از بطن یک ضرورت اجتماعی ایجاد شده است و دارای سه بعد اصلی، بعد فیزیکی، بعد فناوری نوین و بعد هوشمندی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران هوشمند نساج در خصوص بُعد فیزیکی لباس کودک تب نمای بیرانو گفت: این لباس بافته شده از مرغوب‌ترین نوع نخ است که منسوج استفاده شده در آن نخ پنبه بوده و کاملا از بدن و پوست حساس کودکان محافظت می کند و مانع از بروز حساسیت می‌شود.

بهروزی ادامه داد: همچنین در بُعد فناوری نوین نیز فناوری ترموکرومیکی به کار رفته، با استفاده از بهترین مواد اولیه تهیه شده است که با تلاش شبانه‌روزی گروه تحقیق و توسعه (R&D ) مجموعه بیرانو کاملا بر روی منسوج تثبیت شده اشتو با هیچ نوع شست وشویی ازبین نمی‌رود و در آخر بُعد هوشمندی لباس تب‌نمای هوشمند بیرانو، شرایط محیط را حس کرده و خود را با آن سازگار می‌کند و قادر به انجام وظایف بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده است.

وی لباس‌های تب‌نما را از جمله منسوج هوشمند تولیدشده نام برد و تصریح کرد: این منسوجات قادرند در دمای بالای ۳۷ درجه سانتی‌گراد تغییر رنگ ‌دهند. این منسوجات در قالب لباس‌ها، جوراب و کلاه تولید شده‌اند و به راحتی دمای بالای بدن را نشان می‌دهند.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این لباس برای کودکان تولید شده است، افزود: لباس برای کودکانی که دمای اتاق ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد، پاسخ می‌دهد و در صورتی که کودک در کنار سیستم‌های حرارتی باشد، ممکن است پاسخ ندهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین