انقلابی در صنعت حمل‌ونقل، باز هم بر پایه فولاد

گزارش بازرگانی، 218437،   4020718014

پروژه راه آهن سریع‎السیر کالیفرنیا به این هدف کلید خورد تا خط قطاری همچون گلوله‌، با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت احداث کند تا به واسطه آن سانفرانسیسکو در کمتر از سه ساعت به حوزه لس‌آنجلس متصل شود. با ما در این مقاله به تلاش تیم فولادینو همراه باشید تا با ابعاد بیشتری از این پروژه عظیم آشنا شویم.

 

این پروژه‌ی زیرساختی جاه‌طلبانه، به عنوان بخشی از برنامه‌های بازسازی اقتصادی این ایالت، عنوان اولین سیستم راه آهن سریع‌السیر ایالات متحده را یدک خواهد کشید. این خطوط ریلی مناطق بزرگ کالیفرنیا را به هم متصل می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تا رونق اقتصادی چشم‌گیری را برای این ایالت به ارمغان بیاورد.

 

این پروژه در فاز اول از سانفرانسیسکو تا لس‌آنجلس اجرا خواهد شد و نهایتا با ۲۴ ایستگاه و قریب به ۱۲۰۰ کیلومتر طول، به ساکرامنتو و سن‌دیگو گسترش می‌یابد. این خط پرسرعت به عنوان یکی از نمونه‌های استاندارد، پرچم‌دار طرح نوسازی که در سطح ایالت متحده در جریان است شناخته می‌شود. بر اساس این طرح میلیاردها دلار در راه آهن محلی و منطقه‌ای سرمایه‌گذاری خواهد شد.

 

با توجه به ابعاد وسیع پروژه و شرایط محیطی متنوع در سراسر ایالت، پیش بردن این پروژه به ۱۰ بخش جداگانه تقسیم شده است که هر کدام تحت ارزیابی اثرات زیست‌محیطی خاص خود قرار دارند.

 

برای پیشبرد پروژه، کارگران شروع به بستن میلگرد برای تیرهای لبه پایینی بخش سایبان کردند و در تابستان سال جاری بیش از ۱۱۵۰ متر مکعب سیمان برای شکل دادن دو تیر کناری باقی‌مانده قرار داده شد. مرحله بعدی تکمیل چارچوب باقی مانده قبل از نصب تقویت‌کننده عرشه است.

 

فاز یک، محدوده ۸۳۰ کیلومتری از مرسدس در سانفرانسیسکو، تا آناهایم در لس‌آنجلس را در اولویت قرار می‌دهد و انتظار می‌رود به واسطه احداث آن، سفر ۱۰ ساعته کنونی به تنها سه ساعت کاهش یابد.

 

اثربخشی در زندگی روزمره و فراتر از آن!

 

اگر بخواهیم میزان اثربخشی این پروژه را بررسی کنیم باید بگوییم که این فقط مسافران نیستند که از مزایای خط جدید سریع‌السیر بهره می‌برند؛ بلکه انتظار می‌رود مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی حاصل از این پروژه عظیم در سراسر ایالت احساس شود. 

 

سازمان راه آهن پرسرعت کالیفرنیا تخمین می‌زند که بیش از ۷۳۰ کسب‌و‌کار کوچک در این پروژه مشغول به کار هستند و مجموعا نزدیک به ۹۰۰۰ شغل به واسطه این پروژه ایجاد می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که بیش از نیمی از بودجه پروژه در جوامع به نسبت محروم‌تر سرمایه‌گذاری می‌شوند و این امر تضمین می‌کند تا اثرات اقتصادی در جایی که بیشتر مورد نیاز است احساس شود.



"ما آینده حمل‌ونقل جوامع را تمیز، سبز و دارای طراحی بهتر می‌بینیم"

برایان نوریس، رهبر خط تجارت حمل‌ونقل Stantec

"Stantec" شرکت مهندسی مسئول ارائه این پروژه، امیدوار است که پروژه خط ریلی سریع‌السیر به عنوان نمونه‌ای برای چگونگی بهبود زیرساخت‌های سایر ایالت‌ها در نظر گرفته شود. همانطور که پیش‌تر اشاره شد انتظار می‌رود که این پروژه علاوه بر رونق اقتصادی، اثربخشی مثبتی در زمینه محیط زیست داشته باشد. شرکت سازنده متعهد شده است که برآیند انتشار مستقیم گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند و پروسه‌‌ای را طراحی کنند که اثرات محیطی در محل ساخت‌وساز را به حداقل برسانند.

 

 

" بیشتر بخوانید: مشاهده قیمت روز ریل آهنی و سایر مقاطع فولادی در وب‌سایت فولادینو با کلیک بر روی لینک زیر:

https://fooladino.com/

 

"

 

یکی دیگر از مزایای این سیستم این است که با کم کردن ترافیک و ازدحام مراکز عمده جمعیتی کالیفرنیا و فرودگاه‌ها و به تبع آن کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، با تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی مقابله می‌کند.

 

این سازمان تخمین می‌زند که صرفه‌جویی در انتشار گازهای گلخانه‌ای در یک سفر رفت و برگشت ۱۴۴۰ کیلومتری از سانفرانسیسکو به حوزه لوس‌آنجلس معادل مصرف ۹۰ لیتر بنزین یا ۸۸ کیلوگرم زغال سنگ سوخته است.

 

آینده حمل‌ونقل ریلی

این ریل راه آهن پرسرعت، بالاترین سطح آسایش و ایمنی مسافران را در کنار کمترین اثرات زیست‌محیطی در سفرهای بین شهری با مسافت طولانی به ارمغان می‌آورد. 

در قلب این تجربه مسافری ویژه، ریل‌های فولادی فوق‌العاده بلند با استحکام بالا قرار دارند که سفر قطارهای پرسرعت را ممکن می‌سازند.

همانطور که گفته شد این قطارهای سریع‌السیر به سرعتی نزدیک به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابند؛ همین امر انتظارات ویژه‌ای را از ریل‌های فولادی استفاده شده و سیستم آنها ایجاد می‌کند. متولیان امر باید مدنظر داشته باشند تا ریل‌هایی با بالاترین کیفیت و بالاترین مقاومت در برابر سایش، ضربه و خستگی را به کار گیرند.

ساخت‌وسازهای پیشرفته امروزی امکان ساخت ریل‌های منفرد بسیار طویل را فراهم آورده است. این امر تجربه سفری سریع‌تر و آرام‌تر را برای مسافرین و همچنین خود قطار به ارمغان می‌آورد. با گذار به اقتصاد کم‌کربن‌تری که در جریان است، واضح است که آینده حمل‌ونقل به طور فزاینده‌ای برای سفرهای طولانی وابسته به ریل‌های فولادی خواهند بود و این شریان‌های فولادی این سیستم‌ها هستند که به تحقق آینده سبزتر کمک می‌کنند.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  2. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. جلیلی: دولت سایه را با قوت و جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد

  5. دولت چهاردهم؛ سوم خاتمی، سوم روحانی یا اول پزشکیان!

  6. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  7. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  8. در اداره پست چه خبر است؟!

  9. این آمار معنادار را دریابیم!

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. کوتاه و مختصر با اعضای محترم شورای‌نگهبان

  12. پزشکیان: اگر باهم باشیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

  13. پزشکیان حریف سهم خواهی ها می شود؟

  14. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  15. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  16. آشی که نباید خیلی شور شود!

  17. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  18. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  19. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  20. پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به سوالی درباره استفاده از ابزار موسیقی در مجالس اهل‌بیت (ع)

  21. علم‌الهدی: هزار تحریم در مذاکرات برجام بر ایران تحمیل شد/ نان و آب ملت را به سیاست خارجی ربط ندهیم

  22. چرا نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب برگزار نشد؟

  23. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  24. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  25. سرگردانی اضطراب آفرین !

آخرین عناوین