"هوش مصنوعی" فناوری قدرت‌آفرین سال‌های پیش‌رو/ در بزرگترین رویداد این حوزه در کشور چه گذشت؟        

  4020711063

رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی، با حضور ۵۰ شرکت برتر دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. در این رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع از نزدیک با یکدیگر ارتباط گرفته و به بیان نیازها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود پرداختند.

"هوش مصنوعی" فناوری قدرت‌آفرین سال‌های پیش‌رو/ در بزرگترین رویداد این حوزه در کشور چه گذشت؟        

به گزارش تسنیم، نخستین رویداد سالانه سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی با حضور صنایع و واحدهای اقتصادی برتر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر استان اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 

در این رویداد، شرکت‌های اقتصادی بزرگ اصفهان ازجمله گروه صنایع جهان‌آرا، شرکت پشتیبانی فناوری فولاد مبارکه، هلدینگ پتروپالایش اصفهان، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک و شرکت شیر و گوشت فوده سپاهان به بیان نیازهای خود در حوزه هوش مصنوعی پرداختند. 

پس از اعلام نیازهای صنایع بزرگ، 50 شرکت برتر حوزه هوش مصنوعی که پیش از این از سراسر کشور انتخاب شده بودند، در جلسات مذاکره "B2B" با این صنایع گفت‌وگو و تعامل داشته و به بیان توانمندی‌های خود در مباحث موردنیاز شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرداختند.

کشور ایران پیشرفت‌های خوبی در حوزه هوش مصنوعی به‌دست آورده است

دکتر شهاب البحری، دانشمند حوزه هوش مصنوعی در حاشیه این رویداد، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  تسنیم درباره  تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت می‌گوید: هوش مصنوعی کمک زیادی به بشریت داشته و پیشرفت بزرگی بوده است. یک مثال مهم از این فناوری در پروازها است که هوش مصنوعی به کنترل دقیق‌تر هواپیما توسط خلبان کمک می‌کند. 

وی با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در حل مشکلات صنایع می‌افزاید: هوش مصنوعی روشی برای حل مشکلات بشریت است و ما باید بدانیم که کجا مشکل داریم و کجا می‌توانیم از این فناوری بهتر استفاده کرده و بهره‌مند شویم. بعضی از شرکت‌ها به واقع در زمینه‌های اختراعات و تولیدات خود مشکل دارند و هوش مصنوعی درصورتی که به طور صحیح استفاده شود، می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند. 

این دانشمند فعال در حوزه هوش مصنوعی تصریح می‌کند: استفاده از هوش مصنوعی درصورتی فایده دارد که مشکلات را بیابیم و از آن برای حل مشکلات استفاده کنیم. 

وی در ادامه در ارتباط با بیان مشکلات صنایع بزرگ اصفهان در رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی می‌گوید: بعضی از این شرکت‌ها به خوبی توانسته‌اند وارد این حوزه شوند و با استفاده از عقل انسانی مشکلاتشان را حل کرده‌اند. لازمه استفاده از این فناوری، ترکیب عقل انسان و هوش مصنوعی است. 

دکتر شهاب البحری تاکید می‌کند: هوش مصنوعی اکنون در اغلب شرکت‌ها و موسسات وجود دارد پس بهتر است همه به آن مراجعه کرده و از چیزی که موثر و مفید است، بهره‌مند شوند. اولین راهی که برای ورود به حوزه هوش مصنوعی باید طی شود، شناسایی کمبودها و نواقص این عرصه و حل آن‌ها بصورت فنی و تکنولوژیکی است. 

وی تصریح کرد: کلیه موسسات و شرکت‌ها ازجمله آموزش‌وپرورش می‌توانند براساس حوزه مربوط به خود و با بهره‌گیری از متخصصین این حوزه، مشکلات خود را حل کنند. کشور ایران نیز پیشرفت‌های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی به‌دست آورده و آینده خوبی را برای این کشور در این حوزه پیش‌بینی می‌کنم.

در حاشیه این نشست، نمایندگان صنایع بزرگ در مذاکرات "B2B"، از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی رضایت داشته و برگزاری چنین رویدادهایی را زمینه خوبی برای شناسایی ظرفیت این شرکت‌ها می‌دانند.

برگزاری رویداد هوش مصنوعی به یکسان شدن مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ کمک می‌کند

حمیدرضا خرسندی؛ کارشناس تحقیق و تکنولوژی گروه صنعتی انتخاب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با دستاوردهای برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی می‌گوید: اغلب اوقات گروه‌های دانش‌بنیان فعالیت‌هایی دارند و نیاز صنعت موارد دیگری غیر از فعالیت آن‌ها است یعنی علم و دانش کافی وجود دارد اما صنعت و دانش‌بنیان‌ها در مسیرهای متفاوت حرکت می‌کنند.

وی می‌افزاید: در این حالت، صنعت و دانش‌بنیان‌ها مثل برگ‌ها و شاخه درختی هستند که به یکدیگر متصل نیست و این رویدادها باعث متصل شدن برگ‌ها به شاخه‌های درختان می‌شود.

کارشناس تحقیق و تکنولوژی گروه صنعتی انتخاب تصریح می‌کند: رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی علاوه‌بر اینکه باعث قوی‌تر شدن و ایجاد اعتماد به نفس در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، به این شرکت‌ها کمک می‌کند که گام‌های محکم‌تر بردارند. همچنین صنایع دلگرم می‌شوند که برای رفع چالش‌ها می‌توانند از دانش این شرکت‌ها کمک بگیرند.

دکتر حسین ربانی؛ رییس بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان نیز در حاشیه همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی که از برنامه‌های جانبی پنجمین دوره جایزه مصطفی است، اظهار کرد: روند توسعه چشمگیر فناوری‌های هوش مصنوعی و به تبع آن رشد درآمدهای اقتصادی این حوزه که از یک دهه گذشته آغاز شده، موازنه قدرت را در سال‌های آتی تغییر خواهد داد. به جرات می‌توان گفت اگر سرمایه کشورها و ملت‌ها روزگاری طلای سیاه بود امروز طلای بیرنگ، داده‌های انبوه هستند و کشورهایی که هنر و فناوری فرآوری این داده‌ها یعنی هوش مصنوعی را بیشتر داشته باشند قدرتمندتر خواهند بود.

ربانی گفت: هوش مصنوعی فناوری قدرت آفرین سال‌های پیش‌رو است و این موضوع به مدد آمارهای جهانی و کلان روندها قابل تصدیق است. براین مبنا حصول سهم 20 درصد ناشی از هوش مصنوعی در درآمدهای ناخالص ملی که در اسناد چشم انداز بسیاری از کشورها مطرح شده نه یک آرزو که یک الزام و یک واقعیت است.

وی گفت: 20 درصد درآمد ناخالص ملی در کشور ما در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار است. آینده بازار کسب و کارهای هوش مصنوعی با فرض رشد اقتصادی بسیار ناچیز در کشور عدد 200 میلیارد دلار خواهد بود. این عدد که بیش‌از دو برابر درآمدهای نفتی کشور است، بسیار جذاب و چشمگیر است.

معاون ستاد هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی با بیان اینکه سند هوش مصنوعی کشور در حال تکمیل است، گفت: سند هوش مصنوعی کشور تا دو ماه آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می‌شود.

هادی عاشری؛ معاون ستاد هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در حاشیه همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی که از برنامه‌های جانبی پنجمین دوره جایزه مصطفی است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: رویداد هوش مصنوعی اصفهان، side event جایزه مصطفی برگزار شد و با دو هدف دنبال شد که هدف اول، آن است که شرکت‌های هوش مصنوعی کشور در این رویداد در کنار یکدیگر جمع شده و توانمندی‌های خود را ارائه کنند‌ و یک شبکه‌سازی بین شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هوش مصنوعی انجام شود و شرکت‌ها با یکدیگر آشنا شوند.

عاشری ادامه داد: این رویداد و کنار یکدیگر قرار گرفتن شرکت‌ها، به ستاد هوش مصنوعی معاونت علمی کمک زیادی کرده است، چراکه ما در حال برنامه‌ریزی برای اطلس هوش مصنوعی کشور هستیم و این رویداد باعث می‌شود که مشخص شود که همه شرکت‌ها، نخبگان، پژوهشگران در چه بخش‌هایی مشغول به کار و فعالیت هستند و اطلاعات کاملی را هم در سمت عرضه و هم سمت تقاضا داشته باشیم.

معاون ستاد هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی تصریح کرد: در بخش دوم رویداد اصفهان، به‌هم‌رسانی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و صنایع بزرگ در اصفهان از جمله فولاد مبارکه است. روش کار بدین صورت است که این صنایع بزرگ نیازهای خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این رویداد اعلام کردند.

عاشری ادامه داد: این کار هم به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان است تا خدمات و فناوری‌های توسعه‌داده شده را به مصرف‌کننده برسانند از آنطرف به نفع صنایع نیز است چراکه کلی نیازهای حل نشده دارند و این به‌هم‌رسانی به درآمد و بهره‌وری آنها کمک می‌کند.

وی با اشاره به حوزه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نشست هوش مصنوعی گفت: این شرکت‌ها در حوزه‌های رباتیک، سلامت، بهره‌وری در صنایع نفت و صنایع معدنی، حوزه ITS یا حمل‌و‌نقل هوشمند و حوزه خدمات آموزشی با هوش مصنوعی است و تخمین بنده این است که 50 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هوش مصنوعی در این نشست حضور دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین