معیارهای جدید ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک تهران اعلام شد  

  4020711026 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تغییرات در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید.

معیارهای جدید ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک تهران اعلام شد  

مجتبی شفیعی در گفت وگو با ایسنا، در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانه تر شود. در گذشته پرداخت‌های عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونه ای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، می بایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می کند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد می کند.

وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم های آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است،شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سال‌جاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.

شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودروها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می شود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.

وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۵۵۸۸۱۱:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۱
ميشود هواي تنفسي را هم اندازه گرفت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین