چگونه از خارج کشور خرید کنیم ؟ راهنمای جامع خرید از خارج

گزارش بازرگانی، 214089،   4020703011

چگونه از خارج کشور خرید کنیم؟ مراحل خرید از خارج کشور چیست؟ برای پرداخت هزینه‌ها چطور باید عمل کرد؟ برای اینکه واردات موفقی داشته باشید، باید اطلاعات کاملی راجع به مراحل خرید از خارج کشور بدانید. علاوه بر واردات، برای خرید جزئی و تک محصول نیز می‌توانید از سایت‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های این کشورها استفاده کنید. در این مقاله قرار است درباره مراحل خرید از خارج کشور از جمله خرید از دبی و تحویل در ایران به صورت آنلاین و اینترنتی و چالش‌های آن صحبت کنیم.

چگونه از خارج کشور خرید کنیم؟

مراحل خرید از خارج کشور شامل موارد زیر می‌شود.

مرحله یک: انتخاب محصول

قصد خرید چه محصولی را دارید؟ این محصول در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد؟ شرکت‌های تولیدکنندۀ محصول در چه کشورهایی نمایندگی دارند و خرید از چه بازار و چه فروشنده‌ای به‌صرفه‌تر است؟ این‌ها سوال‌هایی است که در مرحلۀ اول باید به آن‌ها فکر کنید. همان قدر که خرید محصول در بازارهای داخلی سخت است، خرید از خارج کشور نیز سخت خواهد بود. پس قبل از هر چیز به خوبی راجع به محصولی که می‌خواهید خریداری کنید فکر کنید.

مرحله دو: منبع‌یابی و مذاکره با فروشنده

اگر قصد خرید محصول از سایت‌های اینترنتی را نداشته باشید، می‌توانید آن را در بازارهای فروش یا پلتفرم‌های اینترنتی هم پیدا کنید. در این صورت قبل از خرید محصول باید منابع مختلف را چک کرده و بهترین گزینه را برای خرید پیدا کنید. قیمت محصول، خدمات پس از فروش، ارائه گارانتی و سهولت ارسال از جمله مواردی است که در منبع‌یابی باید حواستان به آن باشد. علاوه بر این می‌توانید با فروشنده‌ها وارد مذاکره نیز بشوید و با چانه‌زنی، خرید بهتری را تجربه کنید.

مرحله سه: پرداخت ارزی

در خرید از خارج کشور بحث پرداخت ارزی مهم‌ترین مسئله است. برای انجام پرداخت ارزی راه‌های متفاوتی وجود دارد:

استفاده از صرافی

می‌توانید ارز خود را به صورت حواله و از طریق صرافی‌ها به حساب فروشنده کالا منتقل کنید.

استفاده از کارت‌های اعتباری

اگر کارت اعتباری دارید، بهترین روش برای پرداخت ارزی به فروشنده‌های خارجی استفاده از کارت‌های اعتباری است.

همکاری با شرکت‌ها

در صورتی که نمی‌خواهید درگیر پیدا کردن صرافی مناسب یا خرید کارت اعتباری شوید، بهترین روش پرداختی، همکاری با شرکت‌های بازرگانی است. برای این کار می‌توانید روی خدمات شرکت بازرگانی آستریا حساب باز کنید. شرکت آستریا آمادگی لازم برای تکمیل خرید شما از خارج کشور، تست محصول، انبارداری و ارسال آن را دارد.

مرحله چهار: حمل و نقل

خرید کالا از خارج کشور شاید خیلی پیچیدگی نداشته باشد؛ اما وارد کردن و حمل و نقل آن مسئلۀ مهمی است که باید از قبل چاره‌ای برای آن پیدا کنید. اگر خرید خود را به صورت خرده بار انجام می‌دهید، می‌توانید با همکاری شرکت‌های بازرگانی آن را به کشور وارد کنید.

برای خرید تکی نیز پیشنهاد ما استفاده از خدمات شرکت بازرگانی آستریا است. این شرکت در کشورهای دبی، چین و ترکیه دارای نمایندگی فعال بوده و می‌تواند در حمل و نقل محصول به داخل کشور یار و همراه شما باشد.

بهترین سایت های خارجی برای خرید از خارج کشور

خرید کالا از خارج کشور با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین ، از گزینه‌های در دسترس برای واردات کالا است. این گزینه به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های متوسط بازار، مزیت‌های بسیاری دارد. اگر به فکر خرید محصولی از فروشگاه‌های دبی، ترکیه، چین یا دیگر کشورهای دنیا هستید، کافی است لینک مورد نظرتان را برای کارشناسان آستریا ارسال کنید. خرید کالای مدنظرتان در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق شرکت آستریا انجام شده و سپس به کمک سیستم حمل و نقلی شرکت به دست‌تان خواهد رسید. همچنین برای واردات محصولات به صورت عمده نیز می‌توانید روی خدمات شرکت آستریا حساب ویژه‌ای باز کنید.

خرید آنلاین از ترکیه

حرف اول و آخر در خرید آنلاین از ترکیه را حوزۀ پوشاک و عطر می‌زند. واردات این محصولات از ترکیه گزینۀ مناسبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار پرسود است. بهترین سایت‌های خرید اینترنتی در ترکیه عبارتند از:

سایت ترندیول Trendyol

معروف‌ترین سایت برای خرید کالا از ترکیه سایت ترندیول است. در این سایت امکان خرید انواع لباس‌های مد روز، لوازم آرایشی و بهداشتی، ابزارآلات، لوازم کوک و... را خریداری کنید.

سایت Boyner

بوینر نام آشنایی در صنعت پوشاک ترکیه است. اگر به خرید انواع تیشرت‌ها و لباس‌های خاص علاقه دارید، می‌توانید به سراغ این سایت فروشگاهی بروید.

همچنین برای خرید دیگر کالاهای آنلاین می‌توانید از خدمات آمازون ترکیه نیز بهره‌مند شوید.

تفاوت واردات از خارج و خرید از خارج کشور

وقتی می‌گویم چگونه از خارج کشور خرید کنیم؟ منظورمان صرفاً واردات کالا نیست. واردات اغلب در حجم بالایی انجام می‌شود و هدف آن فروش محصول در کشور و رسیدن به سود واردات است. ولی اگر صرفاً قصد خرید کالایی را از سایت‌های خارجی یا بازارهای دیگر کشورها داشته باشید، دیگر بحث واردات مطرح نیست. در این گونه موارد هدف خرید محصولی برای استفادۀ شخصی است.

تفاوت واردات و خرید شخصی وقتی مشخص می‌شود که پای هزینه‌های واردات، ترخیص کالا، هزینه‌های انبارداری و مواردی از این دست نیز وسط می‌آید. به ‌طور معمول خریدهای شخصی از بازارهای دبی، ترکیه یا چین شامل هزینه‌های گمرکی نمی‌شود. البته در صورتی که از نظر گمرک آن کشور، خریدهایتان جنبۀ واردات پیدا نکند. در این حالت ممکن است علاوه بر ضبط کالا، جریمه‌هایی نیز شامل حالتان شود.

تفاوت ترخیص و خرید از خارج

ترخیص کالا مفهومی است که در زمان واردات کالا مطرح می‌شود. وقتی کالایی را در حجم انبوهی وارد کشور می‌کنید، باید این کار را بر اساس قوانین وارداتی و محدودیت‌های موجود انجام دهید. انتقال بارهای وارداتی اغلب به وسیلۀ هواپیما یا کشتی‌های باری انجام می‌شود. این بارها در ابتدا به گمرک ارسال خواهند شد. پس از رسیدن بار به گمرک، شخص یا شرکت واردکننده باید مراحل ترخیص کالا را پشت سر بگذارد و مجوزهای لازم را کسب کند تا اجازۀ ترخیص کالا را بیابد. هزینه‌های ترخیص شامل هزینه‌های انبارداری، بیمه‌نامه، هزینه‌های جاری و... می‌شود.

اما وقتی محصولی را برای مصرف شخصی خریداری می‌کنید، دیگر نیازی نیست به ترخیص کالا و قوانین دست‌وپاگیر آن فکر کنید. البته محصولاتی که می‌خرید، باید بر اساس قوانین کشوری مجوز ورود را داشته باشد.

بهترین کشورها برای خرید از خارج کشور

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه از خارج کشور خرید کنیم؟ قبل از هر چیز بهتر است کشورهایی که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید را بشناسید. سپس بر مبنای این دانسته‌ها دست به خرید بزنید. اغلب بازرگانان ایرانی از سه کشور دبی، چین و ترکیه خریدهای خود را انجام می‌دهند. برای خرید تکی محصولات نیز بهترین گزینه خرید از این کشورهاست. راحتی خرید، روش‌های حمل و نقلی مختلف و تنوع محصولات از ویژگی‌هایی است که بازارهای این سه کشور دارند.

راه دیگر برای خرید از خارج استفاده از سایت‌های اینترنتی است. برای این کار نیز بهتر است سایت‌های فروشگاهی این کشورها را از قبل بشناسید و از طریق آن‌ها خرید خود را انجام دهید.

خرید و واردات از دبی

خرید هر نوع محصولی در دبی به صرفه نیست. اگر به واردات از دبی فکر می‌کنید، باید به سراغ محصولاتی بروید که در دربی قیمت مناسبی داشته باشند و البته قیمت آن در داخل بازار هم تفاوت زیادی داشته باشد. برای مثال مواد خوراکی، قطعات یدکی خودرو، عطر و ادکلن، محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات الکترونیک، کالای استوک و لوازم خانگی گزینه‌های خوبی برای خرید از دبی هستند.

در ضمن امکان خرید از آمازون و سایت‌های خارجی نیز در کشور امارات وجود دارد. اگر قصد خرید محصولی را دارید، می‌توانید از این طریق هم خرید خود را انجام دهید.

مکان و بازارهای خرید از دبی

بازار Naif Souq

بازار نایف، بورس محصولاتی مثل عود، عطر، لباس‌های عربی و ادویه است. اگر به خرید این محصولات علاقه دارید یا به واردات این کالاها فکر می‌کنید، سری به بازار نایف بزنید.

بازار Dubai Outlet Mall

در بازار Outlet Mall می‌توانید محصولاتی مثل کالای دیجیتال، پوشاک، عطر و حتی مبلمان را با قیمت مناسبی پیدا کنید. نکتۀ جذاب اینکه در اغلب موارد تخفیف‌های بالایی روی این محصولات وجود دارد. این نکته بازار آوت لت را به مقصد پر رفت و آمدی برای خریداران ایرانی تبدیل کرده است.

بازار Dragon Mart

اگر برای خرید به دبی سفر می‌کنید، سرزدن به بازار دراگون مارت را از دست ندهید. این بازار مرکز خرید بزرگی برای خرید اجناس متنوع چینی است. بدون اینکه به چین سفر کنید، می‌توانید محصولات اصلی چینی را در این بازار پیدا کنید. این بازار از نظر زیبایی ظاهری هم جلوۀ خوبی دارد.

بازار Bazaar Guide

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز فروش عمده در امارات، بازار مرشد است. قیمت مناسب محصولات این بازار و تعداد بالای فروشندگان ایرانی در این بازار از ویژگی‌هایی است که باعث شده ایرانی‌های زیادی به این پاساژ سر بزنند.

بازار Spice Souq Dubai

اگر قصد خرید ادویه‌جات، گیاهان دارویی و ترشی‌جات را دارید، سری به این بازار بزنید. در این بازار می‌توانید این محصولات را به شکل عمده نیز خریداری کنید. نکته دیگر اینکه اگر تا بازار ادویه‌ دبی رفتید، می‌توانید سری به بازار طلای دیره هم بزنید. این بازار دقیقاً کنار بازار ادویه است. با توجه به نرخ مناسب طلا در دبی، خرید طلا نیز گزینۀ خوبی برای بازرگانان و خریداران ایرانی محسوب می‌شود.

بازار Textile wholesale market Bur Dubai

بازار عمده فروشی پارچه دبی از شلوغ‌ترین عمده فروشی‌های دبی است. در این بازار طیف وسیعی از پارچه‌ها در رنگ و جنس‌های متفاوت کنار هم هستند و قیمت‌های به صرفه‌ای دارند. پس اگر به دنبال مرکز خرید انواع پارچه و منسوجات می‌گردید، حتما یک بار این بازار را از نزدیک ببینید.

بهترین وبسایت ها اینترنتی دبی

اگر به فکر خرید کالای آنلاین از دبی هستید، چه به صورت تک محصول و چه به صورت عمده، این مسئله امکان‌پذیر است. نحوه خرید از سایت‌های خارجی دبی، مشابه سایت‌های داخلی است. با این تفاوت که باید پرداخت آنلاین را با دلار یا درهم انجام دهید. بهترین سایت‌ها برای خرید از دبی عبارتند از:

  • سایت‌ Namshi: از این سایت برای خرید لباس‌های مد روز و با قیمت مناسب می‌توانید استفاده کنید.
  • سایت Souq.com: این سایت گزینه مناسبی برای خرید از آمازون امارات است. اگر قصد خرید محصولی از سایت آمازون را دارید، سری به این سایت بزنید.
  • سایت Sivvi: اگر هدف‌تان خرید محصولات ورزشی، کفش و پوشاک ورزشی است، می‌توانید از این سایت برای خرید محصولات نایکی و منگو استفاده کنید.
  • سایت Noon: این سایت نیز محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر موارد فوق، در خرید آنلاین از دبی امکان خرید لوازم خانگی ایکیا، دوربین، کفش، پوشاک ورزشی، لپ‌تاپ و سایر اجناس الکترونیکی غیر موبایلی را نیز دارید.

خرید و واردات از چین

کشور چین تولید‌کنندۀ طیف وسیعی از کالاها است. از طرفی به دلیل ارتباط خوبی که با کشور ایران دارد، یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی محصولات وارداتی در ایران است؛ اما خرید اینترنتی از چین ، نکات مبهم و تاریکی دارد. به همین خاطر بهتر است برای خرید از چین تحویل در ایران با کسانی که تجربۀ تجارت با چین را دارند همکاری کنید. در غیر این صورت به مشکل می‌خورید. بهترین بازارهای چین برای خرید عبارتند از:

بازار چاینا پلازا – گوانگجو

خرید لوازم جانبی و گوشی‌های هوشمند از چین سود خوبی برای واردکنندگان خرد دارد. اگر به فکر خرید این محصولات هستید، می‌توانید سری به بازار چاینا پلازا بزنید. در طبقه چهارم این بازار می‌توانید فروشگاه‌های زیادی برای خرید محصولات جانبی پیدا کنید.

هایین گوانگجو

بهترین پاساژ برای خرید لوازم الکتریکی و لوازم خانگی، مرکز خرید هایین در گوانگجو است. در این مقصد می‌توانید محصولات متنوعی از جمله لوازم آشپزخانه، دستگاه‌های تهویه مطبوع، لوازم صوتی و تصویری و... را پیدا کنید.

بایما گوانگجو

برای خرید پوشاک و محصولات دست اول سری به بازار بایما گوانگجو بزنید. البته این مرکز خرید برای واردات کالا گزینه مطلوبی است. اگر قصد واردات خرده را دارید، می‌توانید در بازار بایما تخفیف‌های خوبی پیدا کنید.

بازار عمده فروشی SEG شنژن

یکی از بزرگترین بازارها برای فروش محصولات الکترونیکی در شنژن چین، بازار عمده فروشی SEG است. بسیاری از واردکنندگان، خریدهای اصلی خودشان را از طریق این بازار انجام می‌دهند.

خیابان Huaqiang

اگر به فکر خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم زینتی هستید، می‌توانید به سراغ خیابان Huaqiang در شهر شنژن بروید. در این خیابان می‌توانید انواع برندهای معروف را پیدا کنید و محصولات آرایشی بهداشتی را با تخفیف‌های ویژه‌ای خریداری نمایید.

بهترین وبسایت های اینترنتی چین

چین گزینه‌ای ایدئال برای خرید آنلاین و واردات محصولات متنوع است. در این کشور هر وسیله‌ای که بخواهید را می‌توانید به شکل اینترنتی خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر خرید کالای آنلاین از خارج کشور هستید، قبل از هر چیز در سایت‌های فروش چینی به دنبال آن باشید.

انواع وسایل الکترونیکی، قطعات صنعتی، ماشین آلات، لوازم جانبی خودرو، کاغذ، قطعات و لوازم موبایل و کامپیوتر، مواد خام معدنی و شیمیایی، لوازم‌خانگی و غیره از جمله محصولاتی است که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین چین خریداری کنید.

بهترین سایت‌های چینی برای خرید عبارتند از:

فروشگاه اینترنتی علی بابا

اولین سایتی که برای خرید از چین باید چک کرد، سایت علی باباست. تقریباً هر محصولی را می‌توانید در علی بابا پیدا کرده و بخرید. حتی اگر قصد خرید حضوری را دارید، می‌توانید از طریق سایت علی بابا تحقیقات اولیه را درباره محصول انجام دهید و سپس دست به خرید بزنید.

فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس

بهترین سایت خرده فروشی جهان، سایت علی اکسپرس چین است. این سایت از مشاغل و تولیدکنندگان خانگی حمایت می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال خرید محصولات خاص و خانگی هستید، می‌توانید سری به این سایت بزنید. نکته جذاب اینکه سایت علی اکسپرس برای ورود به بازار بین‌المللی ایجاد شده و خدماتی که ارائه می‌دهد، برای واردکنندگان جذابیت بالایی دارد.

فروشگاه اینترنتی تاوباو

گر به دنبال فروشگاهی شبیه Ebay هستید، سری به این فروشگاه اینترنتی بزنید. البته این فروشگاه نیز از زیرمجموعه‌های علی اکسپرس است.

فروشگاه اینترنتی 1688

سایت 1688 بزرگ‌ترین سایت فروش آنلاین و فروش عمده در چین است. از این سایت می‌توانید برای منبع‌یابی واردات نیز کمک بگیرید.



خرید و ورادات از هنگ کنگ

بهترین وبسایت های اینترنتی هنگ کنگ

هنگ کنگ از توابع اصلی چین به حساب می‌آید. ولی به خاطر موقعیت خاصی که دارد، به یک مرکز تجارت جهانی تبدیل شده است. اگر قصد خرید اینترنتی کالایی را دارید و سپس می‌خواهید مراحل واردات آن را طی کنید، بهتر است از سایت‌های اینترنتی هنگ کنگ این خرید را انجام دهید. نحوه خرید از سایت‌های خارجی هنگ کنک مشابه سایت‌های چینی است و پرداخت اغلب با دلار یا یوآن چین انجام می‌شود. در ادامه فهرستی از سایت‌هایی که امکان خرید در هنگ کنگ را دارند مشاهده می‌کنید:

  • سایت علی اکسپرس aliexpress.com
  • سایت علی بابا alibaba.com
  • فروشگاه اینترنتی 1688 1688.com
  • فروشگاه اینترنتی مید این چاینا made-in-china.com
  • فروشگاه اینترنتی تی مال tmall.com
  • فروشگاه اینترنتی دی اچ گیت dhgate.com
  • فروشگاه اینترنتی دانگ دانگ dangdang
  • سایت اینترنتی دی ایکس DX

بهترین شرکت برای خرید

خرید از خارج کشور سود بالایی برای واردکنندگان دارد. حتی خریداران جزء نیز می‌توانند در سفرهای خود بخشی از خریدهای خود را در این کشورها انجام دهند. اگر قصد خرید محصولات برندهای خارجی را داشته باشید، معمولاً قیمت این محصولات در کشورهای خارجی بسیار کمتر از بازارهای داخلی است.

در صورتی که امکان خرید حضوری یا آنلاین محصولات خارجی را ندارید، می‌توانید روی خدمات شرکت بازرگانی آستریا حساب باز کنید. کافی است لینکی از محصولی که قصد خرید آن را دارید برایمان بفرستید. به این شکل در سریع‌ترین زمان کالای مدنظرتان را پیدا می‌کنیم و با پیگیری مراحل خرید، آن را به دست‌تان می‌رسانیم.

چه کالاهایی می‌‌توانیم از خارج بخریم؟

اگر قصد خرید محصولی از خارج را دارید، باید از قوانین وارداتی آن اطلاعات کافی داشته باشید. برخی از محصولات در فهرست ممنوعۀ واردات قرار دارد. در ادامه فهرستی از کالاهای ممنوعه وارداتی را مشاهده می‌کنید:

فهرست کالاهای ممنوعه در زمینۀ کشاورزی و مواد غذایی
  • گوشت اسب و خوک و انواع ماهی‌ها
  • خرچنگ و لابستر
  • اسب مسابقه
  • گل‌های سرخ، لاله، میخک، سوسن، انتوریوم و...
  • محصولات خوراکی کشاورزی
  • محصولات غذایی دامداری و کشاورزی
  • کالاهای ممنوعه دخانیات
  • سیگار برگ و سیگارهای برند خارجی
  • سیگار حاوی توتون
کالاهای ممنوعه وارداتی صنایع معدنی
  • خاک رس
  • سنگ مرمر، تراورتن، مرمریت و ...
  • سنگ آهک
  • سیمان سفید
  • ماسه سنگ

و....

کالاهای ممنوعه در صنایع شیمیایی و پلیمری
  • الکل اتیلیک و سایر الکل‌ها
  • ضایعات کلینیکی
  • ظروف ملامینی
  • در، پنجره، چارچوب و...
  • محصولات شوینده

برای آگاهی از دیگر ممنوعات وارداتی می‌توانید به سراغ فهرست گمرک بزنید. ممنوعات وارداتی بر اساس قوانین کشوری و شرایط وارداتی مشخص می‌شود.

جمع بندی

خرید از خارج کشور راهی برای واردات کالا به صورت خرده بار است. همچنین برای خریدهای شخصی نیز می‌توانید روی بازارهای خارجی حساب باز کنید. تنوع بالاتر محصولات، امکان خرید از برندهای محبوب و قیمت مناسب از مزیت‌هایی است که خرید از کشورهای خارجی را به‌صرفه‌تر می‌کند. اگر نمی‌دانید چطور می‌توانید از سایت‌ها یا بازارهای خارجی خرید کنید، می‌توانید روی کمک شرکت بازرگانی آستریا حساب باز نمایید. همچنین اگر سوالی راجع به خرید و واردات از خارج کشور دارید، می‌توانید از مشاورۀ رایگان آستریا بهره ببرید.

تلفن تماس: 02144219002

آدرس شرکت: تهران، اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از پارک اشرفی اصفهانی، خیابان وحدتی، بن بست 12 متری، پلاک یک.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. تضادی عجیب و پر ابهام!

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

آخرین عناوین