در مجمع عمومی و کنگرهٔ جمعیت اسلامی فرهنگیان مطرح شد قالیباف :برای تصویب و ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان از پای ننشستم

  4020701056 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
قالیباف :برای تصویب و ابلاغ قانون  رتبه بندی معلمان از پای ننشستم

به گزارش الف مجمع عمومی جمعیت اسلامی فرهنگیان با حضور اکثریت اعضای و حامیان خود در اقصی نقاط کشور، در محل سالن همایشهای مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای موتلفه(تهران) تشکیل گردید.

سخنرانان جلسات آقایان دکتر متکی وزیر خارجه اسبق و یزدیخواه نماینده تهران، و مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکلها بودند.  در ابتدای مراسم دبیرکل جمعیت آقای میرزاپور ضمن خوشامد گویی بخشی از فعالیت های جمعیت طی چهار سال گذشته را بیان کردند. در این مراسم پیامهای آقایان دکتر قالیباف و وزیر اموزش و پرورش  دکتر صحرایی، خطاب به حاضران، نیز قرائت شد.

در ادامه با آرای اعضاء، نمایندگان آنان  در شورای مرکزی، برای مدت چهار سال  برگزیده شدند.


*******************


دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به  «مجمع عمومی و کنگرهٔ جمعیت اسلامی فرهنگیان» تاکید کرد:از اولین روزهای حضور در مجلس یازدهم مجدانه پیگیر به ثمر نشستن مطالبهٔ رتبه‌بندی معلمان بودم و تا تصویب و ابلاغ قانون از پای ننشستم. 

متن کامل پیام رییس مجلس 
 
بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ مَنَّ اللهُ عَلَی الْمُؤمِنینَ اذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولًا مِنْ انْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِم آیاتِهِ و یُزَکّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ

با سلام و درود به ارواح طیبهٔ شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا، به‌ویژه ۵ هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و با آرزوی سلامتی و طول عمر با‌عزت برای رهبر حکیم و فرزانهٔ انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و با عرض سلام و احترام به اعضاء محترم جمعیت اسلامی فرهنگیان که از تشکل‌های اصیل و ریشه‌دار معلمان در سطح کشور است.

 

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع رؤسای آموزش و پرورش از آیات قرآن نتیجه‌ای گرفتند که برای تمام ما درس‌آموز است؛ ایشان فرموده‌اند «اصل آمدن پیغمبر، برای آموزش و پرورش بوده است». ما نیز به‌عنوان خدمتگزاران مردم در تمام سطوح نظام مقدس جمهوری اسلامی، که اقامه‌کنندهٔ آرمان‌های اسلام است، باید آموزش و پرورش را اصل و اولویت بدانیم. در این اولویت نیز باید پرورش را نه‌فقط در لفظ، بلکه در عمل همراه و قرین آموزش قرار دهیم تا نظام تربیتی ما اسلامی و الهی باشد و خدمت ما در این نظام مقدس مورد توجه و رضایت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار گیرد.

در مسیر پرورش عبد صالح و به تعبیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راه رسیدن به حیات طیبه، محور اصلی دستگاه تعلیم و تربیت، معلم است و تمام ساختار باید خود را در خدمت به ثمر نشستن رابطهٔ تربیتی معلم و دانش‌آموز بداند. هر آنچه معلم را ضعیف سازد خیانت به آموزش و پرورش است و آنچه خیانت به آموزش و پرورش باشد، خیانت به رسالت انبیا و آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ است. همهٔ ما می‌بایست برای جذب، تربیت، آموزش و نگهداشت این عنصر کلیدی در نظام تربیت نیروی انسانی کشور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اساسی کنیم. اگر حال معلم خوب باشد، حال جامعه خوب خواهد بود. 

همهٔ نهادها و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی وظیفه دارند برای ارتقای جایگاه و نقش معلمان در سازندگی نسل آیندهٔ کشور تلاش کنند و سهم خود را در پیش‌برد برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت به میدان بیاورند. معلمان نیز باید به این نکته توجه ویژه کنند که سنگین‌ترین وظیفهٔ کشور بر دوش آنان است و باید با توکل به خداوند متعال و با کسب مهارت‌ها و معرفت‌های لازم از این وظیفه سربلند بیرون بیایند.

بنده در طول عمرم خود را مدیون معلمانی می‌دانم که مرا برای نقش‌آفرینی در اجتماع آماده کردند. بنده دست معلمان خود را می‌بوسم و از اینکه با سرمایهٔ وجودی خود مرا پرورش دادند از آنان سپاسگزارم. همه باید سپاسگزار معلمان باشیم. اگر معلمان کشور که به فرمودهٔ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) «افسران سپاه پیشرفت کشورند»، همه‌جانبه حمایت شوند و مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند، بسیاری از چالش‌ها و مسائل کشور حل خواهد شد.

در همین راستا، از اولین روزهای حضور در مجلس یازدهم مجدانه پیگیر به ثمر نشستن مطالبهٔ رتبه‌بندی معلمان بودم و تا تصویب و ابلاغ قانون از پای ننشستم. امیدوارم که تلاش‌های ما مقبول درگاه احدیت واقع شده باشد. در تدوین برنامهٔ هفتم توسعه نیز من و همکارانم چندین هدف کلان را در بخش آموزش و پرورش پیگیری کردیم: کاهش نابرابری آموزشی، افزایش کیفیت مدارس، پیوند مدرسه و مسجد و تعیین مدرسه به‌عنوان کانون تربیتی محله، افزایش رضایتمندی و ارتقای حرفه‌ای معلمان و انضباط‌بخشی اداری و مالی به آموزش و پرورش. رجاء واثق دارم با تصویب احکام پیش‌بینی‌شده در برنامهٔ هفتم توسط نمایندگان ملت شاهد فراهم شدن زیرساخت‌های قانونی برای تسهیل نیل به اهداف و چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

و اما دربارهٔ این جمع تشکیلاتی شما تحت عنوان جمعیت اسلامی فرهنگیان نیز بنده با تجربهٔ خود عرض می‌کنم، اگر قرار باشد کاری به شایستگی در حوزه‌ای به ثمر برسد باید از طریق تشکیلات منسجم به آن دست یافت. لذا تا می‌توانید تشکیلات خود را در موضوعات معرفتی، سیاسی و کادرسازی قوی کنید و جوان‌گرایی و میدان‌گشایی برای جوانان خوش‌فکر و با انگیزه را از اولویت‌های خود قرار دهید. امیدوارم این مجمع و کنگرهٔ شما منشأ خیر و برکات فراوانی برای نظام تعلیم و تربیت شود و ذخیره‌ای برای آخرت فراهم آورید.

نقد متکی  بر احزاب اصلاح طلب 


دکتر منوچهر  متکی رئیس خانه احزاب طی سخنانی در این نشست  ابتدا به نقش آموزش و پرورش بعنوان اساس توسعه و پیشرفت اشاره کرده و معلم را  محور و منشا تحول اجتماعی معرفی کرد. همچنین در این بخش اظهار داشت :عامل  تحول پشتکار و تلاش است اگر این باور را در جامعه معلمی و دانش آموزی نهادینه کنیم مطمئنا تحول به معنای واقعی شکل خواهد گرفت. 

دکتر متکی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش احزاب در اداره کشور اشاره نمود و اظهار داشت در
کشور ما احزاب نقش مقطعی دارند یعنی در مقاطعی به اعتبار ایجاد  شوق و نشاط انتخاباتی فعال شده و پس از آن کمرنگ  می شوند. 

 وی فلسفه وجودی شکل گیری احزاب را حمایت از 
 نظام و حاکمیت بیان کرد و از این  حیث نقدی بر تشکل های فعال  اصلاحات مبنی  بر صدور بیانیه در سالگرد فتنه زن زندگی و آزادی وارد نمود.

دکتر متکی در پایان صحبت های خود اظهار امیدواری نمود که با ا یجاد بستر های مناسب احزاب و تشکل ها در همه عرصه های مملکت داری بتوانند نقش واقعی خود را ایفا نمایند. 


صحرایی: سند تحول محور برنامه های ما است 

وزیر آموزش و پرورش در پیامی با این  نشست تاکید کرد:از تشکل های انقلابی فرهنگیان انتظار دارم در مسیر تقویت نظام تعلیم و تربیت به جذب فرهنگیان جوان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان توجه ویژه ای داشته باشند .
صحزایی در بخشی دیگری از پیام خود می نویسد: اجرایی شدن اهداف عالی سند تحول بنیادین محور تمام برنامه های ما خواهد بود 

*********

مسلم میرزاپور دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان نیز در این مجمع طی سخنانی  با اشاره به جایگاه  و رسالت احزاب و وظایف تشکلها در انتخابات پیش رو گفت:همه باید تلاش کنیم مردم در انتخابات شرکت کنند.

متن کامل سخنان دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام و تحیات به محضر حضرت بقیه الله اعظم روحی له الفداه سلام و درود فراوان به روح پرفتوح معمار بزرگ انقلاب و ارواح مطهر شهدا؛ شهدای معلم و دانش آموز سلام و درود به دو معلم اسوه که در تراز نظام جمهوری اسلامی خوش درخشیدند- شهید رجایی شهید باهنر

حضور مهمانان گرامی و مدعوین محترم را خوشامد عرض میکنم از اینکه دعوت جمعیت اسلامی فرهنگیان را پذیرفتید صمیمانه سپاسگزارم آغاز سال تحصیلی که بهار تعلیم و تربیت است به همه معلمین شریف و دانش آموزان عزیز تبریک میگویم

در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم این ایام لیالی قدر را به ملت بزرگ ایران و به رزمندگان اسلام تهنیت می گویم.

همان طور که مستحضرید این اجلاس برای چند منظور تشکیل شده ۱ طرح مسائل مهم کشور ۲ طرح مسائل مهم آموزش و پرورش - انتخابات شورای مرکزی حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان

 

۱- جایگاه و رسالت احزاب

اساس حزب برای برقراری ارتباط مردم و حاکمیت است.

احزاب پس از انقلاب مشروطه در ایران متولد شدند اما هیچگاه به معنای واقعی شکل نگرفت. اما بعد از انقلاب مشعل دار حزب حضرت آیت الله شهید بهشتی بود که در تثبیت و تأثیر آن در کشور نقش بسزایی داشت. توفیقی بود برای بنده که در جلسات حزبی که به ریاست دکتر شهید بهشتی برگزار میشد حضور داشتم در آن ایام بنده نماینده دوره اول مجلس شورای اساسی بودم و با همه وجود خود تأثیر حزب را در امور کشورداری وجدان میکردم در معرفی کاندیدهای مجلس شورای اسلامی در معرفی نامزدهای کابینه دولت و در معرفی قضات متدین و فاضل و نیز ارائه برنامه های تخصصی برای دستگاههای مدیریتی کشور .... البته نباید از انصاف دور شد دلسوزان انقلاب برای تقویت احزاب اهتمام زیادی دارند البته به رسمیت شناختن احزاب در مناسبات قدرت سیاسی یک مسئولیتی را بر دوش احزاب میگذارد در احزاب مختلف با همه ،فاصله ها تفاوتها و رقابتها و تعارضات باید در برابر نظام سیاسی کشور یک موضع تعهدی در مقام صیانت از نظام داشته باشند.

اگر احزاب نمیخواهند نقش آفرینی در جامعه داشته باشند پس چرا از جامعه انتظار دارند که احزاب را به عنوان یک مرجعیت سیاسی بشناسند؟ احزاب نباید رقابتها را به کینه توزیهای شخصی تقلیل دهند.

باید رقابت های سالم در عرصه فعالیتهای اجتماعی داشته باشند یکی از اضلاعی را در حوزه انتخابات رهبر معظم انقلاب نظر داشتند رقابت .است و یکی دیگر از اضلاع که به حزب مربوط است مشارکت مردم در انتخابات است. چهار مؤلفه در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات عبارت اند از سلامت ،رقابت ،امنیت مشارکت که موارد رقابت و مشارکت به عهده احزاب و مردم است و سلامت و امنیت بعهده دستگاههای امنیتی و نظارتی است احزاب گله مندند از چهره های فرهیخته که به نوعی نقش محوری در هماهنگی احزاب دارند - میگویند احزاب بعد از فعالیت اجتماعی و انتخاباتی فراموش می.شوند و مورد بی مهری قرار میگیرند و اظهار میدارند احزابی که سالها در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متدین و انقلابی .کوشیدند این سرمایه را نادیده می.گیرند و یا در بخش نرم افزاری و پیشنهاد تخصصی و راهگشا هم اعتنایی نمیکنند و این امر موجب دلسردی احزاب شده امیدواریم به این نظرات عزیزان توجه بشود تا ما بهتر بتوانیم از این خیل جمعیت احزاب در فعالیتهای اجتماعی بهره وافر ببریم

 

۲-  انتخابات و ما ادراک مالانتخابات

نباید عرصه های سیاسی را خالی کرد و دچار انفعال شد.

همه باید تلاش کنیم مردم در انتخابات شرکت کنند و به فرمایش امام بزرگوار حفظ نظام از اوجب واجبات است. بزرگترین پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی انتخابات است وقتی انتخابات را تخته و مخدوش کنیم چه جایگزینی داریم؟ ما نمی خواهیم بگوییم سوء مدیریتها و ضعف مدیریتها نیست ولی نمی توانیم به این بهانه انتخابات را تحت شعاع آن قرار بدهیم بی میلی و بی تفاوتی به انخابات موجب خدشه دار شدن جمهوریت نظام جمهوری اسلامی خواهد بود که این آرزوی دیرین آمریکا و اذناب آنهاست که از آغاز پیروزی انقلاب این هدف را دنبال می کرد که بوسیله ای که دارند در ،تحریف تحریم و تخریب مردم را از نظام جمهوری اسلامی مایوس .کردند تا عرصه تاخت و تاز برای آن فراهم گردد بقول فرمایش رهبر عزیز که فرمود شتر" در خواب بیند پنبه دانه

 

3- بازخوانی آموزش عمومی

جمعیت اسلامی فرهنگیان برای وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دارد بازخوانی در آموزش عمومی که در اصل ۳۰ قانون اساسی به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده در مبانی دینی داریم فردی که بالغ میشود باید به تمام مسائل شرعی مورد نیاز خود آشنا باشد و این فتوای همه فقهای عظام .است در احکام مورد نیاز مثل ،نماز روزه طهارت، حجاب و... شارع نمی پذیرد که فرد مکلف و بالغ بگوید من نخواندم نمیدانستم و یا نمی خواستم همه اینها در شرع مردود است. آموزش و پرورش باید دانش آموز را نسبت به آموزشهای عمومی موردنیاز زندگی فردی و اجتماعی او آشنا کند و انتقال این فهم و درک باید طوری تجلی کند که در رفتار دانش آموز مشاهده گردد.

در آشوبهای شهریورماه سال گذشته مطالعات میدانی نشان میداد خیلی  از آشوبگران در سنینی کمتر از ۲۰ سال هستند و این نقد به معلمان ما و دستگاه تعلیم و تربیت مربوط است که چرا بدیهی ترین مسائل دینی و اخلاقی را در این سنین رعایت نمیکردند.

چرا دانش آموز به حقوق شهروندی آشنا نیست؟ چرا دانش آموز از ناهنجاریهای مدنی پرهیزی نمی کند؟ چرا به قانون ارزش قائل نیست؟ چرا حجاب که از احکام شرعی است اعتنایی ندارد و ده ها مسئله نظیر اینها..

البته این بدان معنا نیست که سایر مجامع فرهنگی مسئولیت ندارند از حوزه علمیه -گرفته- دانشگاه ها - صداوسیما سازمان تبلیغات و سایر دستگاههای ذی ربط وظیفه دارند که نسبت به آسیبهای اجتماعی پیشگیری و درمان را جزء وظایف تکلیفی اصلی خود بدانند.

 

٤-  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سند تحول یکی از دستاوردهای مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده که نقشه راه آموزش و پرورش میباشد ولی متأسفانه این سند تا امروز اجرایی نشده انتظار است با توجه به اینکه قانون اجازه بازنگری را داده دستگاه متولی مواردی که در اجرا امکان اقدام ندارد پیشنهاد اصلاح بدهد و با تصویب شورای انقلاب فرهنگی سند را اجرایی .کند و با توجه به تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب از اجرایی شدن سند تحول بیش از این قانون را معطل نگذاریم که این برای آموزش و پرورش خوب نیست

 

5-  رتبه بندی معلمان

یکی از مطالبات دیرینه معلمان که بعد از سالها بالاخره در دولت سیزدهم اجرایی شد ولی لازم است که این اقدام ارزشمند که توسط دولت با اهتمام مجلس و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد این قانون را فقط از منظر مادی نگاه نکنیم ضمن اینکه این اقدام خوب و اثرگذار در افزایش حقوق معلمان ستودنی است ولی بعد دیگری دارد و آن جایگاه منزلت و تخصص معلمان است برای ما معلمان همیشه این سؤال مطرح بود که چرا برای مدرسین دانشگاهها عناوین علمی قائل میشوند ولی مدرسین مدارس از این عناوین محروم بودند که خوشبختانه در قانون رتبه بندی این درخواست به حق معلمان محقق شد.

برای همه عناوین ،علمی شایستگی ،عمومی تخصصی حرفه ای و تجربه در بخش مورد نظر است و این خوشبختانه از توصیه های رهبر معظم انقلاب بود که منزلت و جایگاه علمی معلمان مورد غفلت قرار نگیرد و رصد شایستگیهای حرفه ای و عمومی معلم در دوران خدمت موجب رشد و تعالی معلم خواهد شد.

 

اول) مجموعه فعالیتها به صورت یک بروشور تهیه شده بنده به مواردی از آن می پردازم

دوم) گزارش مختصر از عملکرد حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان

1- ۱۴ سال فعالیت حزبی

۲- تعداد ۲۹ شعب استانی

3- در تعدادی از استانها شاهد تأسیس شعبات شهرستانی هستیم

۴-  اعتراض به سکوت یونسکو در برابر کودک کشی دانش آموزان یمنی و ارسال نامه سرگشاده به سازمان ملل

۵-  اعتراض به بی حرمتی علیه قرآن کریم

۶- برگزاری نشست های هم اندیشی

7- نشست با سران قوا

8- مکاتبات فراوان در مسائل مهم آموزش و پرورش با رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش

۹- تشکیل بیش از ۲۴۰ جلسه در شورای مرکزی و هیئت رئیسه

۱۰ - نشست های مستمر در ،احزاب شورای ،اعتلاف شورای وحدت جبهه پیروان خط امام و رهبری، نشست های نخبگانی در دفتر جامعه روحانیت برگزار میگردد

۱۱-  حضور فعال در انتخابات مجلس ریاست جمهوری خبرگان رهبری شورای اسلامی شهر

۱۲- حضور فعال در راهپیماییهای ملی و دینی

۱۳ - بیانیه ها متعدد در خصوص رخدادهای مهم کشور

۱۴- نشست خبری

۱۵- تشکیل کانالهای خبری

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۳۴۸۸۲۲:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱
حال همه ميخواهند براي خودشان كارنامه مثبت وراي جمع كنند
ناشناس۳۲۳۳۵۰۸۲۲:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱
احسنت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین