توصیه باهنر به مسئولان برای عمل به وعده‌ آزادی اعتراضات/ انتقاد کرباسچی از انفعال اصلاح‌طلبان در انتخابات

  4020701037 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه باهنر به مسئولان برای عمل به وعده‌ آزادی اعتراضات/ انتقاد کرباسچی از انفعال اصلاح‌طلبان در انتخابات

انتقاد کرباسچی از انفعال اصلاح‌طلبان در انتخابات

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفتگویی با مهر داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-اینکه اصلاحات از نبوی عبور کرد و یک خانم را در این مقام از حزب اتحاد گذاشت، یک خسران برای جبهه اصلاحات است...  جبهه اصلاحات شخصیتی مانند آقای نبوی را رها کرده و کسی که تازه اسمش مطرح شده را انتخاب کند، یک کار سطحی است؛ زیرا این دو شخصیت برای نمایندگی از یک مجموعه سیاسی و ارتباطات مورد نیاز آن قابل مقایسه نیستند. فرض کنید از جبهه اصلاحات برای جایی نماینده‌ای بخواهند حالا آقای نبوی با این سابقه برود و نمایندگی کند یا کسی که اسمش به تازگی در مسائل سیاسی مطرح شده است؟ حالا چه ساز و کار و استدلالی در زمان انتخابات بوده است و چون حالا گفتند زن، زندگی، آزادی، یک زن باید نماینده بشود، به‌نظر من کار خیلی سطحی است و خیلی کار پخته‌ای نیست.

-من در برخی جلسات از دوستان اصلاح‌طلب سوالی را پرسیدم؛ ما اگر انتخابات را هم کنار بگذاریم چه باید بکنیم؟ یا باید از کار سیاست کناره‌گیری کنیم یا باید به یک شیوه‌ای حرف خودمان را بزنیم. اگر بخواهیم متوسل به تظاهرات و خیابان شویم که این کار سیاسی نمی‌شود.

حالا یک وقت تظاهرات موردی پیش می‌آید، اتفاقی می‌افتد و مردم به هیجان می‌افتند که بحث آن جدا است ولی یک جریان سیاسی که نمی‌تواند بگوید که من می‌خواهم همه کار سیاسی خود را با تظاهرات و در خیابان انجام دهم!

-تمام همت جمهوری اسلامی و حتی از قبل آن از زمان مشروطه تا حالا این بوده است که ما کاری کنیم که در کشور انتخابات باشد و برگزار شود. حالا کاری ندارم انتخابات را عده‌ای در دست بگیرند و بخش‌هایی مانند شورای نگهبان سخت گیری‌های بی مورد انجام دهند و دستگاه‌های امنیتی دخالت بکنند، که اینها کار غلطی است و ما آن‌را قبول نداریم؛ ولی از آن طرف هم به‌طور کلی نباید کاری کنیم که کلاً مفهوم انتخابات در کشور از بین برود و پیچ و مهره انتخابات را نباید شل کنیم.

-یک گروه سیاسی که احساس می‌کند در جامعه دارای جایگاهی بوده و برای مردم قابل احترام است و مورد قبول مردم قرار دارد، باید در انتخابات فعال باشند؛ البته یک وقت شرایط جامعه به گونه‌ای است که مردم از اصولگرایان و اصلاح طلب‌ها عبور کرده‌اند مانند همان شعار اصولگرا اصلاح طلب دیگر تمام ماجرا که مطرح شد لذا اگر آقایان فکر می‌کنند که ماجرا تمام شده است پس دیگر کار سیاسی معنا ندارد. اما اگر بنا باشد کار سیاسی انجام شود پس فضای انتخابات فضای کار سیاسی است. اگر ما احساس کنیم که مردم در انتخابات علاقه‌ای به شرکت ندارند به دلیل عملکرد مجموعه‌ای که هست که الان وجود دارد یا مجموعه قبلی که بوده است ولی به هر حال ما راهی بجز انتخابات نداریم.»

***

توصیه باهنر به مسئولان برای عمل به وعده‌ آزادی اعتراضات

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا گفتگویی با تسنیم داشته که بخشهایی از آن را می‌خوانید: 

«-نکته‌‌ای که باید یادآوری کنم به خودمان و مسئولان است. ما در زمان اغتشاشات دو سه مسئله را مطرح کردیم که یکی از آنها این بود که باید یک تریبون اعتراض قانونی و رسمی ایجاد کنیم. من یادم هست که آن زمان رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و بسیاری از نمایندگان مجلس وعده ایجاد چنین تریبون رسمی اعتراض را به مردم دادند. علاوه بر این ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را هم که رهبر معظم انقلاب 15 سال قبل مطرح کردند که البته یک چیزهایی در دانشگاه‌ها به راه افتاد اما با مطالبه‌ رهبری فاصله زیادی داشت.

مسئولان این وعده را دادند و باید به آن پایبند باشند. البته تاسیس چنین بستر قانونی شاید در مرحله اجرا کار خیلی آسانی هم نباشد. ممکن است اگر از مردم عادی بپرسید بگویند که این کار ساده است و مثلاً می‌توان در همین پارک لاله محلی را برای برپایی اعتراض فراهم کرد اما این اعتراض باید صاحب و متولی داشته باشد و مسئول حفظ امنیت آن مشخص باشد.

مثلاً اگر در بین جمعیت 5 هزار نفری که در پارک لاله جمع شدند و قصد اعتراضات در چارچوب قانون داشتند، 50 نفر هم پیدا شدند که با آتش زدن سطل‌های زباله باعث بروز ناامنی شدند، متولی و مسئول این مسئله باید مشخص باشد. بنابراین سازماندهی چنین سازوکاری در مرحله اجرا خیلی هم کار آسانی نیست ولی حکومت هم مسئول کارهای خطیر و سخت است و من خواهش می‌کنم که مسئولان این وعده را فراموش نکنند و تریبون آزاداندیشی را براه بیندازند.

- درباره پیش‌ثبت‌نام‌ من در انتخابات این را ابتدا بگویم که من با اصل پیش‌ثبت‌نام‌ها خیلی موافق نبودم. فکر می‌کنم که یک خللی در مسیر انتخابات ایجاد کرد. چرا که معمولا پروسه‌ طولانی بود که ما بنشینیم و یک تعداد از چهره‌ها را قانع کنیم که در انتخابات ثبت‌نام کنند. ولی یک دفعه یک اتفاقی افتاد و گفتند که 15 روز بیشتر فرصت برای ثبت نام نیست. به همین جهت من با خیلی از دوستان اصولگرا و حتی برخی از دوستان اصلاح‌طلب تماس گرفتم تا در انتخابات ثبت‌نام کنند. البته من اصلاح‌طلبان را به دو بخش خوش‌خیم و بدخیم تقسیم می‌کنم و وقتی می‌گویم دوستان اصلاح‌طلب منظورم آن دسته افراد برانداز و اغتشاش‌گر و فتنه‌گر نیست.

برخی‌ها به من گفتند تو که اینقدر به دیگران اصرار می‌کنی که در انتخابات ثبت‌نام کنند خودت چرا ثبت‌نام نمی‌کنی؟ من هم به همین جهت بود که در انتخابات ثبت‌نام کردم. البته اینکه قصد ادامه دادن را داشته باشم هنوز مشخص نیست. بنابراین ثبت‌نام من بیشتر با هدف ترغیب کردن برخی دوستان برای ثبت‌نام در انتخابات بود.»

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از تیم رسانه‌ای رئیسی

فرهیختگان نوشت: «متن سخنرانی رئیس‌جمهور در هفتاد‌و‌هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، سرجمع متنی پخته و متوازن بود، متنی که هم در توصیف وضع موجود و هم در تبیین وضع آتی دنیا نگاهی واقع‌گرایانه و غیر‌انتزاعی داشت، سخن از تغییر دنیا دیگر امری شعاری یا یک موضع اختصاصی برای ایران نیست، بلکه بسیاری از نخبگان و روشنفکران دنیا از طیف‌های مختلف از آن سخن می‌گویند.

غیر‌عقلانی و غیر‌اخلاقی بودن توهین به مقدسات ادیان مختلف خصوصا قرآن شریف که یک هتک حیثیت از ساحت آزادی‌بیان است نقد یکجانبه‌گرایی آن هم از موضع عدالت و... سخنانی جاندار و با پشتوانه نظری است که البته با استدلال‌هایی عمومی طرح شده‌، گزاره‌هایی که می‌توان در‌مجموع آنها را کنشی متناسب با منطق عمومی گفتمان انقلاب اسلامی توصیف کرد؛ اما اینجا یک سوال مهم پیش می‌آید که بازنمایی این منطق ارائه شده رئیس‌جمهور توسط تیم رسانه‌ای نزدیک به دولت که ان‌شاءالله با همین هدف در نیویورک مستقر هستند چطور بوده است؟

آنچه تاکنون از فعالیت رسانه‌ای تیم همراه آقای رئیسی منتشر شده دست به یقه شدن با عناصر ضدایران، رسانه‌هایی مثل ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی و... است. سیاستی که سال قبل هم وجود داشت. بحث اینجا در تایید یا تقبیح این عمل نیست.

ماجرا فروکاست تصویر رسانه‌ای یک سفر مهم است، فرض کنیم یک‌ماه قبل ایران‌اینترنشنال کلا منحل می‌شد یا بی‌بی‌سی‌ای وجود خارجی نداشت یا اساسا اپوزیسیونی وجود نداشت، تیم رسانه‌ای دولت مستقر در نیویورک چه کارهایی می‌توانست انجام دهد؟ چه امکان‌های رسانه‌ای پیش‌رو داشت؟

آیا نمی‌شد به‌جای تمرکز بیش از حد و افراطی روی کلنجار رفتن با چند مزدور ضدایران در همان نیویورک با ابتکاری ائتلاف رسانه‌ای با کشورهای همسایه را شکل داد. با آنها نشست و برخاست کرد و حرف ایجابی درخصوص این سیاست جدید زد و موضع ایران را در این خصوص به شکل عملی تثبیت کرد؟»

***

نرخ تورم به کانال ۳۰ درصد برگشت

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با برنامه میز اقتصاد سیما، با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های کمک کننده به افزایش رشد اقتصاد، مهار تورم تولیدکننده بوده است گفت : کاهش تورم تولیدکننده به پیش‌بینی پذیری اقتصاد کمک کرده و موجب کاهش هزینه تمام شده تولیدکننده شده است و در همین راستا شاخص قیمت تولیدکننده طی این مدت با ۱۵ واحد درصد کاهش به حدود ۳۴ درصد رسیده است رویکردی که به شدت در رشد اقتصادی اثرگذار است. 

 معاون اقتصادی بانک مرکزی با ارائه گزارش عملکرد اجرای این برنامه در ۶ ماهه ابتدایی امسال، گفت: اولین دستاورد کاهش تورم است. دولت در مهار تورم موفق بوده است، به طوری که از ابتدای امسال تورم کشور ۱۶ واحد درصد کاهش پیدا کرد. یعنی از تورم حدود ۵۵ درصدی به تورم ۳۹ درصدی رسیده‌ایم. در شاخص قیمت تولیدکننده نیز ۱۵ درصد کاهش داشته‌ایم و با توجه به اینکه تورم تولیدکننده یا همان شاخص قیمت تولیدکننده به شدت در رشد اقتصادی اثرگذار است، شاهد آن هستیم که  این رقم در حال حاضر به حدود ۳۴ درصد رسیده و به شدت تعدیل شده است. این در حالی است که اردیبهشت ۱۴۰۰ (قبل از دولت سیزدهم) تورم ۱۰۳ درصدی تولیدکننده را داشته‌ایم.
 
***

نام وزارت ارشاد تغییر می کند

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با فارس، در مورد تغییر نام وزارت ارشاد گفت: با صحبتی که در مجلس با نمایندگان مردم برای این مساله داشتیم و با توجه به استدلالی که مطرح شد دوستان مجلس برای تغییر نام وزارت ارشاد قانع شدند و اگر در صحن مجلس فرصتی باشد به آن نیز پرداخته می شود البته اگر این اقدام هم صورت نگیرد می توان آن را به صورت لایحه‌ای جداگانه تقدیم مجلس کنیم.

وی افزود: تغییر نام وزارتخانه برای ما اولویت نیست تا جایی که حتی مخالف رسانه ای شدنش بودم؛ بااین وجود امر خوبی محسوب می‌شود چراکه اسامی، رویکردها را نشان می دهد اما باید توجه داشت اولویت ما «نام» نیست، «کار» است.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که در صورت عملیاتی شدن این رویکرد، ساختارهای وزارت‌خانه تغییر پیدا می‌کند یا خیر، تصریح کرد: بله این اقدام تغییر ساختار را درپی دارد؛ همین الان ساختارهای جدید در حال ایجاد شدن است و برخی از بخش‌ها در حال ادغام شدن هستند. یکی از تکالیف برنامه هفتم به وزارت ارشاد و تمام حوزه‌های فرهنگ و هنر با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان امور استخدامی و اداری، بازآرایی کل ساختار فرهنگی کشور است که در مدت مشخصی باید لایحه آن به مجلس داده شود که این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به ساختارهای جدید ایجاد شده، افزود: سازمان‌هایی مثل بنیاد پویانمایی به عنوان بنیادی جدید در وزارت ارشاد ایجاد می شود که وظیفه تولید پویانمایی را برعهده دارد که مساله ای مهم برای حوزه کودک و نوجوان محسوب بشمار می‌رود. 

***

چهار عضو جدید هیئت عالی نظارت مجمع انتخاب شدند 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش اعضای هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام   با تأیید رهبری انقلاب، یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه جدید تعداد اعضای هیئت عالی نظارت به ۲۴ نفر افزایش پیدا کرده است که به غیر از رئیس هیئت عالی نظارت و دبیر مجمع که دبیر هیئت هم است، رؤسای قوای سه‌گانه به این جمع افزوده شده‌اند.

در ادامه جلسه، غلامرضا آقازاده، محسن رضایی، محسن اراکی، محمدحسین صفارهرندی، احمد وحیدی، محمد باقری و محمدرضا عارف برای عضویت در هیئت عالی نظارت مطرح شدند و پس از رأی‌گیری، محمد باقری، محسن رضایی، غلامرضا آقازاده و صفارهرندی به جمع اعضای هیئت عالی نظارت اضافه شدند.

***

انتقاد شدید مشرق از احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی

مشرق درباره گزارش روزنامه ایران پیرامون تلاش خودروسازان برای تصویب افزایش قیمت خودرو نوشت: «یکم: وزیر محترم اقتصاد چند ماه قبل وعده داده بود که چند ماه بعد شاهد کاهش تورم خواهیم بود. بدیهیست که با این قبیل رخدادهای برساخته؛ این وعده هم مثل سایر وعده های ایشان نقش بر آن خواهد بود و مردم به جای ارزانی با گرانی مواجه خواهند شد.

دوم: به نظر می رسد خبر افزایش قیمت خودرو ارتباط مستقیمی با ماجرای خودروهای وارداتی داشته باشد. ارتباط از این حیث که برخی صاحبنظران ابراز کرده بودند که قانون خوب مجلس یازدهم برای واردات خودروهای خارجی با نیت ارزان شدن خودروهای داخلی در فضای رقابتی تصویب شد اما آیین نامه اجرایی این قانون به گونه ای توسط دولت طراحی شده که مصوبه عملا به هدف خود یعنی ارزان سازی نخواهد رسید. (مثل وضع تعرفه گمرکی سنگین برای خودروهای وارداتی).

هم اکنون نیز به نظر می رسد آنهایی که منافعی در گرانی خودرو دارند؛ با راحت شدن خیالشان از بابت مقطوع النسل شدن مصوبه واردات خودروهای خارجی؛ ساز گرانی خودرو را مجددا کوک کرده اند.

و سوم: این مضحک به نظر می رسد که شرکت های خودروسازی بتوانند کاری کنند که خارج از اراده و سیاست های دولت و وزارت صمت باشد. چه اینکه مردم اساسا در انتخابات ریاست جمهوری رأی میدهند تا کسی به ساختمان پاستور برود که نفر اول اجرائیات مملکت باشد و بتواند در برابر هر گروه و مافیایی بایستد. که البته همینطور هم هست و رئیس جمهور در ایران دارای بیشترین حد اختیارات اجرایی است.

لذا بنظر می رسد اینکه در گزارش مذکور آمده رفتار خودروسازها مغایر سیاست دولت است؛ بیشتر یک جمله توجیهی است که روزنامه ایران ترجیح داده برای بالاگرفتن دامان دولت از گرانی ها؛ آنرا در ساحت گزارش بگنجاند.»

***

امیرعبداللهیان: امکان بازگشت همه طرف‌ها به برجام دور از دسترس نیست

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، در جمع خبرنگاران گفت: اگر طرف آمریکایی از چندگانگی برخورد کردن خارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، امکان دستیابی به توافق برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران دور از دسترس نیست.

دیپلمات ارشد ایران همچنین گفت: در حاشیه شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک نشست نیز با یک اندیشکده آمریکایی داشتیم که در آن تعدادی از سیاستمداران سابق آمریکایی نیز در آن حضور داشتند. ما در آن جلسه به صراحت در مورد موضوعات فی‌مابین بحث کردیم از جمله در مورد رویکرد نادرست آمریکایی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران و در قبال ملت ایران و در خصوص برجام و خروج یک‌جانبه ترامپ از برجام و تداوم این راه از سوی دولت بایدن با شکل و ادبیات دیگری.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۳۴۴۸۲۱:۱۱:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱
آقای باهنر شما دیگه چرا ؟
ناشناس۳۲۳۳۵۰۴۲۲:۳۰:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱
برخی سیاسیون سابق را رها کنی میگویند مردم لخت مادر زاد بیایند در جامعه تا ما و گروه ما رای بیاورد
رضا۳۲۳۳۷۷۶۱۰:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲
کدام یک از سیاسیون سابق چنین گفته ؟!!
ناشناس۳۲۳۴۳۲۹۲۱:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۲
تلویحاً خاتمی و میرحسین و فریدون مقدمتاً رفسنجانی
ناشناس۳۲۳۴۳۷۵۲۱:۵۱:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲
سرچ کن تا ببینی برای رای خود و یا همپالگی های خودشان در مورد حکم دین و عفاف و حجاب چه نطق هایی کرده رو می کنند و تهدید به براندازی هم کرده اند
عمران۳۲۳۴۵۹۹۰۶:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۳
عجب! یعنی لختی تا این حد طرفدار دارد که مردم همه به لختی رای میدهند؟ به قول آقای احمدی نژاد که در این مورد گفتند «برخی افراد میگویند مردم را رها کنیم فاسد میشوند! باید در جواب گفت: کافر همه را به کیش خود پندارد»
ناشناس۳۲۳۳۵۲۶۲۳:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱
باهنر بواسطه‌ی برادر بزرگوارش به عرصه پا گذاشته حالا باید حرمت شهدا رو حفظ کنه
ناشناس۳۲۳۳۴۷۰۲۱:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱
بیست وچند سال به اصلاح طلبها رای دادم و چند سال است در انتخابات شرکت نمیکنم و برایم تفاوتی نمیکند کی از صندوق رای بیرون میاید .
ناشناس۳۲۳۳۵۰۰۲۲:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱
اقای مهندس با هنر شما دقیقا چی می خوای؟؟؟
ناشناس۳۲۳۴۱۳۳۱۶:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲
دنبال رای برای جناح خودش است
ناشناس۳۲۳۳۵۱۷۲۲:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱
در گام دوم انقلاب طی یک عملیات ضربتی تمامی سیاسیون و مسولان سابق کشور که که به کشور خیانت کرده و به انقلاب از پشت خنجر زده اند باید به مجازات ها برسند
ناشناس۳۲۳۳۵۵۹۲۳:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱
بانک مرکزی چرا عدد تورم را بالا اعلام میکند؟ همه می دانیم تورم منفی است چرا خود زنی می کنید؟
ناشناس۳۲۳۳۹۲۱۱۲:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۲
فکر کنم معنی تورم را نمی دانید. وگرنه تورم دراین چند سال هیچگاه منفی نبوده .تنها درصد افزایش آن تغییر کرده.
ناشناس۳۲۳۴۳۹۸۲۲:۱۷:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲
مردم از این آمارها سر در نمی آورند تورم را در سفره خود می فهمند که چه بر سرش آمده تخم مرغ دانه ایی پنج هزار تومان تمام گوشت کیلویی پانصد هزار تومان با کلی آشغال گوشت خوب و خالص کیلویی ۷۰۰ هزار تومان
ناشناس۳۲۳۳۵۸۰۰۰:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲
باهنر یک واقعگراست افرین باهنر
ناشناس۳۲۳۳۶۶۴۰۷:۳۶:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲
اصلاح طلبان حداکثر دو یا ۳ درصد رای را داشته باشند حضورشان فقط باعث زحمت برای دستگاه‌های نظارتی است کاهش مشارکت در انتخابات‌های قبل هم فقط به دلیل کرونا بود امسال بدون حضور اصلاح طلب و معتدل شاهد انتخاباتی با حداقل رای ۸۰ یا ۷۰ درصدی مردم خواهیم بود
ناشناس۳۲۳۳۶۶۵۰۷:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲
دولت روحانی با برنامه‌ریزی دقیق باعث ورود کرونابه کشور در زمان انتخابات و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رای شد این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود
ناشناس۳۲۳۳۷۲۸۰۹:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲
باز روحانی .... اصلا کرونا را روحانی تولید و به ثبت رساند!!!! دل تان خوش شد؟؟؟!!!
ناشناس۳۲۳۳۷۹۲۱۰:۲۹:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲
شک نکنید معتدل و اصلاح طلب یک بازی در میاورد و مشارکت در انتخابات اسفند را زیر 40 درصد میرساند
ناشناس۳۲۳۳۸۹۰۱۱:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲
یادت رفت بگی که برای لا پوشانی قضیه کرونا را به تمام نقاط دنیا صادر کرد
ناشناس۳۲۳۳۶۸۰۰۸:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲
قیمت ماشین کارخانه باید افزایش یاید تا قیمت ماشین آزاد هم کاهش یابد و در یک نقطه سربه سر شوند، قیمت سرکوب کارخانه باعث این قیمت بازار ازاد شده
ناشناس۳۲۳۳۶۸۱۰۸:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲
سرکوب دلار وقتی تورم بالا هست شاید تورم تا 30 الی 28 درصد هم بیاید ولی سال های بعد مجبورید بالا ببرید!
ناشناس۳۲۳۳۷۴۳۰۹:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲
اصلاح طلب باید حذف شود تا کشور دچار بحران بیشتر نشود
ناشناس۳۲۳۴۵۷۰۰۶:۰۵:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۳
هر دو گروه از هم بدتر
محمد علی۳۲۳۴۰۳۷۱۴:۰۷:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲
سلام عزیزان دین اسلام دین اعتدال است و با افراط مخالف ست. در سوره کهف از افراط نهی شده. افزایش قیمت اشتباه است به اقشار ضعیف فکر کنید،خودرو کوچک و کم مصرف ارزان حتی دست دوم تمیز بیاورید. ایران خودرو برایش تولید صرفه ندارد خوب مردم چه کنند،مردم که نباید تاوان آن را بدهند. ماشین کوچک،دست دوم تمیز که هم کم مصرف باشه و هم آلودگی ندارد. تورم باید مهار شود و گرنه تبعات دارد از جمله بیکاری،اعتیاد،عدم ازدواج،بزهکاری و باعث اختلاف طبقاتی بیشتر میشود. پول چاپ نکنید. اختلاف طبقاتی بیشتر شده. فکری کنید محض رضای خدا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین